Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 789 din 10 noiembrie 1998  privind aprobarea Programului de sprijinire a intreprinderilor mici si mijlocii in domeniul marketingului si stimularii exporturilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 789 din 10 noiembrie 1998 privind aprobarea Programului de sprijinire a intreprinderilor mici si mijlocii in domeniul marketingului si stimularii exporturilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 434 din 17 noiembrie 1998
În temeiul prevederilor art. 6 şi ale <>art. 16 lit. a) şi b) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1993 privind stimularea întreprinderilor mici şi mijlocii, republicatã, cu modificãrile ulterioare, ale <>art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , şi ale <>art. 24 lit. d) din Legea bugetului de stat pe anul 1998 nr. 109/1998 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Programul de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii în domeniul marketingului şi stimulãrii exporturilor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
(1) Se aproba suplimentarea bugetului Consiliului pentru Reforma pe anul 1998 la cap. 78.01 "Cheltuieli din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vãrsãminte din privatizare" cu suma de 20 miliarde lei din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vãrsãminte din privatizare, pentru implementarea programului prevãzut la art. 1.
(2) Programul prevãzut la art. 1 este operational de la data deschiderii creditelor bugetare aferente de cãtre Ministerul Finanţelor, în condiţiile legii.
ART. 3
(1) Consiliul pentru Reforma va aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri.
(2) Ministerul Finanţelor va introduce în bugetul de stat modificãrile ce decurg din prevederile prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul reformei,
preşedintele Consiliului pentru Reforma,
Ioan Muresan

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

ANEXA 1

PROGRAMUL
DE SPRIJINIRE A ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII ÎN DOMENIUL MARKETINGULUI ŞI STIMULĂRII EXPORTURILOR

Obiectivul general al programului

ART. 1
Programul de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii în domeniul marketingului şi al stimulãrii exporturilor, denumit în continuare program, urmãreşte sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii pentru afirmarea şi valorificarea potenţialului lor efectiv de producţie, de prestare de servicii şi de vânzãri şi pentru sporirea volumului lor de afaceri, în scopul creşterii contribuţiei sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii la realizarea produsului intern brut, la echilibrarea balanţei comerciale şi la crearea de noi locuri de munca şi surse de venit pentru populaţie.

Obiective specifice

ART. 2
Prezentul program urmãreşte urmãtoarele obiective specifice:
a) educarea întreprinzãtorilor în spiritul marketingului şi al creşterii capacitãţilor întreprinderilor mici şi mijlocii de a utiliza metodele şi tehnicile de marketing;
b) îmbunãtãţirea accesului întreprinderilor mici şi mijlocii la informaţii de piata şi facilitarea valorificãrii acestor informaţii;
c) îmbunãtãţirea promovãrii produselor şi serviciilor întreprinderilor mici şi mijlocii;
d) stimularea comunicãrii şi a parteneriatului în afaceri.

Conţinutul programului

ART. 3
Prin prezentul program se finanţeazã parţial, prin ajutor financiar nerambursabil, cheltuielile efectuate de întreprinderile mici şi mijlocii în cadrul unor proiecte precise, în urmãtoarele activitãţi de marketing:
a) participari la târguri şi expoziţii, în ţara şi în strãinãtate;
b) realizarea de materiale promotionale;
c) participari la cursuri de marketing;
d) accesul la informaţii de piata.

Condiţii de eligibilitate a beneficiarilor

ART. 4
În cadrul acestui program poate beneficia de ajutor financiar întreprinderea mica sau mijlocie care îndeplineşte, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) are capital social integral privat;
b) se încadreazã în criteriile prevãzute la <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1993 privind stimularea întreprinderilor mici şi mijlocii, republicatã;
c) are o durata de funcţionare la data depunerii solicitãrii de cel puţin 2 ani;
d) participarea la capitalul ei social a unor societãţi comerciale care nu se încadreazã în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii nu depãşeşte, cumulat, 25%;
e) nu produce şi/sau nu comercializeazã produse sau nu presteazã servicii care, prin natura lor sau a tehnologiilor utilizate, reprezintã un pericol pentru viata sau pentru securitatea consumatorilor ori pentru mediul înconjurãtor.

Condiţii de eligibilitate a proiectelor

ART. 5
Se pot finanta, parţial, prin ajutoare financiare nerambursabile, în condiţiile prezentului program, acţiunile prevãzute în anexa nr. 1.
Întreprinderile solicitante pot beneficia de ajutor financiar nerambursabil pentru finanţarea parţialã a unor proiecte care includ una sau mai multe dintre acţiunile prevãzute în anexa nr. 1.
Proiectele nu pot cuprinde acţiuni în beneficiul unor întreprinderi care nu sunt eligibile conform prevederilor art. 4 sau în favoarea unor produse, servicii ori mãrci ale unor astfel de întreprinderi.
La stabilirea sumei care se aloca pentru finanţarea parţialã a proiectelor eligibile se iau în considerare numai costurile eligibile, potrivit anexei nr. 1 la prezentul program.
O întreprindere mica sau mijlocie poate beneficia doar o singura data de finanţarea parţialã a unor acţiuni de marketing potrivit prezentului program.

Stabilirea ajutorului financiar nerambursabil acordat pentru proiect

ART. 6
Plafonul sprijinului financiar se determina prin aplicarea cotei de cofinantare de cel mult 50% la suma totalã a costurilor eligibile, dar nu mai mult de 40 milioane lei.

Condiţii de solicitare şi de obţinere a ajutoarelor financiare nerambursabile

ART. 7
Solicitarea ajutorului financiar se va face de cãtre întreprinderile mici şi mijlocii, prin completarea formularului-tip prevãzut în anexa nr. 2, care poate fi ridicat de la Camera de Comerţ şi Industrie a României, de la Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti, respectiv de la camerele de comerţ şi industrie judeţene.
ART. 8
Formularele-tip se completeazã în limba romana şi poarta semnatura în original a reprezentantului legal, precum şi ştampila întreprinderii.
Completarea formularului-tip se face prin dactilografiere.
Sunt considerate valabile numai acele formulare-tip care au toate rubricile completate fãrã omisiuni.
ART. 9
Formularele-tip completate se transmit sau se depun simultan la Consiliul pentru Reforma şi la Camera de Comerţ şi Industrie a României, la Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti, respectiv la camerele de comerţ şi industrie judeţene.
Termenul limita pentru depunerea sau transmiterea solicitãrilor este de 60 de zile de la data la care programul este operational, potrivit art. 2 alin. (2) din prezenta hotãrâre.
Data transmiterii sau a depunerii solicitãrilor se probeazã prin numãr de înregistrare sau prin data poştei.
ART. 10
Aprobarea solicitãrilor formulate de întreprinderile mici şi mijlocii, care corespund criteriilor de eligibilitate, se efectueazã în ordinea depunerii sau a transmiterii lor, dupã caz, în limita bugetului alocat programului.
ART. 11
În 30 de zile de la expirarea termenului de depunere a solicitãrilor, Consiliul pentru Reforma va transmite scrisori de înştiinţare privind aprobarea solicitãrii numai acelor întreprinderi mici şi mijlocii care au fost acceptate în program.
ART. 12
Ajutorul financiar nerambursabil se plãteşte de cãtre Consiliul pentru Reforma, pe baza formularului-tip aprobat şi a înştiinţãrii de aprobare a solicitãrii.
O data cu înştiinţarea de aprobare a solicitãrii se restituie solicitantului un exemplar original al formularului-tip aprobat, cu confirmare de primire. Al doilea exemplar original al formularului-tip aprobat se pãstreazã la Consiliul pentru Reforma.
ART. 13
Virarea efectivã a sumei care constituie ajutor financiar nerambursabil se face pe baza de decont de cheltuieli, însoţit de documente justificative, în original şi în copie - factura şi ordinul de plata vizat de banca plãtitorului - sau cu menţiunea "Conform cu originalul" şi de dovada receptionarii efective a bunurilor şi/sau a serviciilor care au fãcut obiectul plãţii. Nu vor fi acceptate deconturi de cheltuieli care nu sunt însoţite de documente probatoare complete.
Virarea efectivã a sumei care constituie ajutor financiar nerambursabil se face în ordinea cronologicã a depunerii decontului.
Termenul limita pana la care se poate efectua decontul se comunica solicitantului de cãtre Consiliul pentru Reforma, în cadrul înştiinţãrii de aprobare a solicitãrii. Efectuarea decontului în termenul prevãzut revine în exclusivitate solicitantului.
ART. 14
Suma virata nu poate depãşi 50% din costurile eligibile, efectiv realizate. Nu pot fi rambursate decât cheltuielile care au fãcut obiectul aprobãrii Consiliului pentru Reforma, conform înştiinţãrii de aprobare a solicitãrii.

ANEXA 1
-------
la program
----------



ACTIVITĂŢILE DE MARKETING ŞI CHELTUIELILE ELIGIBILE AFERENTE, CARE FAC OBIECTUL FINANŢĂRII

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Activitãţile de marketing │ Cheltuielile eligibile │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ * Participari la târguri şi │ │
│ expoziţii, în ţara şi în │ │
│ strãinãtate │ │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Cheltuieli pentru închirieri de │
│ │ standuri │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Cheltuieli pentru amenajarea │
│ │ standurilor │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Cheltuieli pentru materiale │
│ │ publicitare │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Participarea la diverse manifestãri │
│ │ în cadrul targurilor │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Cheltuieli pentru transport şi cazare │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ * Realizarea de materiale │ │
│ promotionale │ │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Cheltuieli pentru materialele destinate│
│ │ promovãrii pe pieţe externe a │
│ │ produselor/serviciilor şi/sau a │
│ │ întreprinderii │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Cheltuieli pentru tiparituri: │
│ │ ♦ pliante │
│ │ ♦ cataloage │
│ │ ♦ aparitii în publicaţii de │
│ │ specialitate │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Cheltuieli pentru traducerea │
│ │ materialelor promotionale │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Cheltuieli pentru acţiuni promotio- │
│ │ nale în mass-media: │
│ │ ♦ campanii publicitare în ziare şi │
│ │ reviste │
│ │ ♦ spoturi/clipuri publicitare la │
│ │ radio şi la televiziune │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - taxe de înscriere în cataloage şi în │
│ │ bãnci de date industrial-comerciale │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Elaborarea şi menţinerea de pagini WEB │
│ │ pentru prezentare pe INTERNET │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Cheltuieli de consultanţa, design şi │
│ │ alte cheltuieli de concepere a │
│ │ materialelor promotionale, inclusiv │
│ │ a ambalajelor │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ * Participari la cursuri de │ │
│ marketing │ │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Taxa de participare pentru personalul │
│ │ întreprinderii │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Achiziţionarea de manuale de │
│ │ specialitate │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Cheltuieli pentru transport şi cazare │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ * Accesul la informaţii de piata │ │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Cheltuieli pentru obţinerea de │
│ │ informaţii de la camerele de comerţ │
│ │ din ţara şi din strãinãtate, de la │
│ │ centre de afaceri etc. │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────────────────│
│ │ - Cheltuieli pentru obţinerea de │
│ │ informaţii legate de studiile de piata,│
│ │ realizate, periodic sau la comanda, │
│ │ de firme specializate │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 2
-------
la program
----------



- FORMULAR-TIP-

SOLICITARE DE AJUTOR FINANCIAR NERAMBURSABIL PENTRU FINANŢAREA PARŢIALĂ A UNOR ACTIVITĂŢI DE MARKETING

(Se completeazã toate rubricile din formularul-tip în limba romana, prin dactilografiere în doua exemplare egal valabile)

Subscrisã, având datele de identificare menţionate la pct. A, reprezentatã legal prin dl/dna .............., solicita cofinantarea proiectului descris la pct. C, în condiţiile prevederilor programului aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 789/1998.

A. Datele de identificare a întreprinderii mici sau mijlocii solicitante:

Denumirea completa a întreprinderii .......................................
Sediul ....................................................................
Telefon/Fax ...............................................................
Numãrul de înmatriculare în Registrul comerţului ..........................
codul fiscal ..............................................................
Forma juridicã ............................................................
Forma de proprietate integral privatã DA [] NU []
Capitalul social .............. mil. lei,
din care:
- persoane fizice ............. %
- persoane juridice:
- întreprinderi mici şi mijlocii (conform art. 4
din programul aprobat prin Hotãrârea Guvernului
nr. 789/1998) ............. %
- alte societãţi comerciale ............. % .

B. Alte informaţii despre întreprinderea mica sau mijlocie solicitanta:

Obiectul principal de activitate ..........................................
...........................................................................
...........................................................................
Numãrul mediu anual de angajaţi (potrivit ultimului bilanţ
contabil aprobat) .......................................................
Cifra de afaceri (potrivit ultimului bilanţ contabil
aprobat) ........................................................ mii lei,
din care:
- din activitatea principala: ................. %
- venituri din export: ................. %
Profit/Pierdere (potrivit ultimului bilanţ contabil
aprobat) .......................................................... mii lei

(Anexati copii de pe bilanţurile contabile aprobate pe ultimii 2 ani).

C. Activitatea actuala şi viitoare a întreprinderii mici sau mijlocii solicitante:

Descrieti succint activitãţile întreprinderii dumneavoastrã (produsele şi/sau serviciile oferite, poziţia pe piata etc.) şi planurile de viitor:
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................

D. Descrierea proiectului pentru care se solicita cofinantarea:

D1. Marcati cu X activitãţile pentru care solicitati cofinantarea (în cazul în care obiectivul proiectului presupune realizarea, în limita plafoanelor de finanţare prevãzute, a mai multor categorii de activitãţi dintre cele menţionate mai jos, se pot marca mai multe categorii de activitãţi finanţate prin proiect):

Tipul activitãţii de marketing pentru care se solicita cofinantarea:

1. Participarea la târguri şi expoziţii, în ţara şi în strãinãtate []
2. Realizarea de materiale promotionale []
3. Participarea la cursuri de marketing []
4. Accesul la informaţii de piata []

D2. Descrieti acţiunile pe care le veţi desfasura pentru realizarea efectivã a activitãţilor de marketing indicate anterior la lit. D1 (obiective, perioade de timp vizate, efecte favorabile asteptate):
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................

Anexati în copie, dacã consideraţi ca este relevant, orice document care poate aduce informaţii suplimentare legate de acţiunile de marketing vizate.

D3. Cheltuielile eligibile (conform anexei nr. 1 la program), estimate pentru acţiunile descrise la lit. D2.

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Cheltuielile eligibile │ Suma │
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────│
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────│
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────│
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────│
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────│
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────│
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────│
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────│
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────│
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────│
│──────────────────────────────────│──────────────────────────────│
│ TOTAL: │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ D4. Declaraţie pe propria rãspundere │
│ Subsemnatul(a) ...................., identificat(a) cu B.I. (pasaport) │
│ seria ......... nr. ........., eliberat de ................ la data de ... │
│ ........, cu domiciliul în localitatea ................, str. ............ │
│ nr. ......, bl. ...., sc. ..., ap. ...., sectorul/judeţul ..........., în │
│ calitate de reprezentant legal al întreprinderii solicitante, declar pe │
│ propria rãspundere ca toate informaţiile furnizate şi consemnate în │
│ prezentul document şi în anexele la acesta sunt veridice, corecte şi │
│ complete. │
│ │
│ Declar pe propria rãspundere ca produsele şi/sau serviciile pe care │
│ le produce şi/sau le comercializeazã întreprinderea pe care o reprezint nu │
│ contravin, prin natura lor sau a tehnologiilor utilizate, reglementãrilor │
│ în vigoare cu privire la protecţia vieţii şi a securitãţii consumatorilor │
│ sau cu privire la protecţia mediului înconjurãtor. │
│ │
│ În caz de admitere a solicitãrii şi de aprobare a proiectului, ma oblig │
│ sa respect întocmai condiţiile prevãzute în prezenta declaraţie, precum şi │
│ celelalte prevederi legale. Ma oblig, de asemenea, sa furnizez Consiliului │
│ pentru Reforma, la cerere, datele şi informaţiile necesare în vederea │
│ controlului condiţiilor prevãzute în prezenta declaraţie, a urmãririi │
│ derulãrii proiectului aprobat şi a evaluãrii rezultatelor acestuia. │
│ │
│ │
│ Semnatura şi ştampila │
│ │
│ Data: │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ E. Spaţiu rezervat Camerei de Comerţ şi Industrie a .................... │
│ Întreprinderea solicitanta .................... întruneşte condiţiile │
│ de eligibilitate prevãzute de programul aprobat prin Hotãrârea Guvernului │
│ nr. 789/1998 │
│ │
│ DA [] NU [] │
│ │
│ │
│─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────│
│ Cheltuielile eligibile propuse pentru aprobare │ Suma │
│─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────│
│─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────│
│─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────│
│─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────│
│─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────│
│─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────│
│─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────│
│─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────│
│ TOTAL: │ │
│─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────│
│ Suma propusã pentru cofinantare (pana la 50% din cheltuielile eligibile │
│ aprobate, dar nu mai mult de 40 milioane lei): ............... mii lei │
│ │
│ Observaţii: │
│ .......................................................................... │
│ .......................................................................... │
│ │
│ Vizat: │
│ ───── │ │ Numele şi prenumele ................................................... │
│ │
│ Funcţia ............................................................... │
│ │
│ Semnatura şi ştampila │
│ │
│ Data │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Spaţiu rezervat Consiliului pentru Reforma │
│ │
│ Aprobat: DA [] NU [] │
│ ──────── │
│ pentru suma de ............................... mii lei. │
│ │
│ Observaţii: │
│ .......................................................................... │
│ .......................................................................... │
│ │
│ Aceasta suma va fi rambursata în condiţiile prevãzute în programul │
│ aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 789/1998. │
│ │
│ │
│ Ministrul reformei, preşedintele Consiliului pentru Reforma, │
│ │
│ Numele şi prenumele .................................................. │
│ │
│ Semnatura ...................... L.S. │
│ │
│ Data ............... │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016