Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 786 din 17 iulie 2007  privind aprobarea prealabila in vederea recunoasterii prin hotarare judecatoreasca a organizatiei neguvernamentale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 786 din 17 iulie 2007 privind aprobarea prealabila in vederea recunoasterii prin hotarare judecatoreasca a organizatiei neguvernamentale "The German Marshall Fund of the United States - A Memorial to the Marshall Plan" din Statele Unite ale Americii si pentru adoptarea unor masuri conexe

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 486 din 19 iulie 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 43 alin. 2 din Legea nr. 105/1992 cu privire la reglementarea raporturilor de drept internaţional privat, precum şi al <>art. 76 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 246/2005 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã, în vederea recunoaşterii prin hotãrâre judecãtoreascã, funcţionarea în România a organizaţiei neguvernamentale "The German Marshall Fund of the United States - A Memorial to the Marshall Plan", persoanã juridicã de drept privat, de naţionalitate americanã, fãrã scop patrimonial, cu sediul în Statele Unite ale Americii, 1744 R. Street, New York, Washington, D.C.
ART. 2
În România, organizaţia "The German Marshall Fund of the United States - A Memorial to the Marshall Plan" va funcţiona prin intermediul unei reprezentanţe, al cãrei sediu este asigurat, cu titlu gratuit, de Ministerul Afacerilor Externe, pe durata îndeplinirii scopului principal prevãzut la art. 3.
ART. 3
(1) Reprezentanţa din România a organizaţiei "The German Marshall Fund of the United States - A Memorial to the Marshall Plan" are ca scop principal gestionarea "Black Sea Trust Fund for Regional Cooperation", cu precãdere în convergenţã cu obiectivele Forumului Mãrii Negre pentru Dialog şi Parteneriat, precum şi finanţarea unor proiecte în domeniul social, educaţie, culturã, cercetare economicã, ştiinţificã şi sport.
(2) Activitãţile prevãzute la alin. (1) reprezintã o formã de asistenţã în cadrul Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenţã economicã, tehnicã şi în domenii conexe, ratificat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 25/1996 , aprobatã prin <>Legea nr. 30/1997 .
ART. 4
Organizaţia "The German Marshall Fund of the United States - A Memorial to the Marshall Plan" îşi va desfãşura activitatea, cu respectarea legilor române, dupã obţinerea hotãrârii judecãtoreşti de recunoaştere şi dupã înscrierea în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de la grefa Tribunalului Bucureşti.
ART. 5
Se aprobã semnarea Memorandumului de înţelegere dintre Ministerul Afacerilor Externe al României şi reprezentanţa din România a organizaţiei "The German Marshall Fund of the United States - A Memorial to the Marshall Plan", prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre, dupã înscrierea organizaţiei în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de la grefa Tribunalului Bucureşti.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul afacerilor externe,
Adrian Mihai Cioroianu

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 17 iulie 2007.
Nr. 786.


ANEXĂ

MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE
între Ministerul Afacerilor Externe al
României şi reprezentanţa din România a organizaţiei
"The German Marshall Fund of the United
States - A Memorial to the Marshall Plan"

Ministerul Afacerilor Externe al României şi reprezentanţa din România a organizaţiei "The German Marshall Fund of the United States - A Memorial to the Marshall Plan",
evidenţiind faptul cã zona Mãrii Negre reprezintã prioritatea numãrul unu a României în regiune,
constatând cã Forumul Mãrii Negre pentru Dialog şi Parteneriat, lansat de România, la Bucureşti, în iunie 2006, face parte din strategia României pentru regiunea Mãrii Negre, este cea mai importantã iniţiativã de politicã externã a României pe dimensiunea est-europeanã şi reprezintã o platformã pentru cooperarea orientatã spre proiecte şi pentru implicarea în procesul comun de reflecţie asupra identitãţii şi viitorului acestei regiuni şi în antamarea unei agende regionale comune,
recunoscând cã principalul coordonator al iniţiativelor sub egida Forumului Mãrii Negre pentru Dialog şi Parteneriat rãmâne, pentru moment, Ministerul Afacerilor Externe al României,
confirmând faptul cã "The German Marshall Fund of the United States - A Memorial to the Marshall Plan" este o instituţie americanã pentru politici publice şi alocare de fonduri, având misiunea de a promova schimbul de idei şi cooperarea dintre Statele Unite ale Americii şi Europa, în spiritul Planului Marshall,
au încheiat o înţelegere cu scopul urmãtor:
1. Pentru a promova cooperarea regionalã şi buna guvernare în regiunea extinsã a Mãrii Negre, reprezentanţa din România a organizaţiei "The German Marshall Fund of the United States - A Memorial to the Marshall Plan", cu sprijinul şi în asociere cu Ministerul Afacerilor Externe al României, va înfiinţa "Black Sea Trust Fund for Regional Cooperation" (BSTFRC).
2. BSTFRC va acţiona, în colaborare cu o serie de donatori, pentru a asigura finanţãri organizaţiilor locale care activeazã în domeniul întãririi cooperãrii regionale, a societãţii civile şi a instituţiilor democratice.
3. Sprijinirea înfiinţãrii BSTFRC în România este parte a unei strategii mai ample a României care se adreseazã regiunii Mãrii Negre. Obiectivele BSTFRC, reflectând prioritãţile de politicã externã şi ţelurile strategice ale României în regiune, vor avea 4 dimensiuni, respectiv:
3.1. reconstruirea încrederii în instituţiile publice;
3.2. confirmarea importanţei participãrii civice la procesul democratic;
3.3. întãrirea unui ansamblu de instituţii vitale, care stau la baza statului şi a societãţii;
3.4. sprijinirea legãturilor regionale, transfrontaliere din sectoarele public, privat şi cele nonprofit.
4. Ţãrile care vor fi incluse, pentru început, în activitatea BSTFRC sunt: Armenia, Azerbaidjan, Bulgaria, Georgia, Republica Moldova, România, Turcia, Ucraina şi regiuni ale Federaţiei Ruse aflate în vecinãtatea Mãrii Negre.
5. BSTFRC va avea 3 programe prioritare, şi anume: participarea civicã, cooperarea transfrontalierã şi colaborarea "între est şi est".
6. Participarea civicã va include:
6.1. facilitarea dialogului public-privat, angrenând experţi din exterior şi cetãţeni obişnuiţi în procesul de reformã a sectoarelor-cheie ale statului, de la reforma sistemului educaţional şi a celui al sãnãtãţii pânã la reforma instituţiilor publice;
6.2. susţinerea iniţiativelor promovate de cetãţeni care sã încurajeze transparenţa, participarea civicã şi responsabilitatea Guvernului;
6.3. dezvoltarea institutelor pentru politici publice capabile sã furnizeze guvernelor noţiuni de politici publice şi sã formeze o nouã generaţie de funcţionari publici;
6.4. sprijinirea dialogului în cadrul comunitãţii, în forurile locale şi în asociaţiile cetãţeneşti;
6.5. promovarea valorii pe care o au instituţiile publice şi angajamentul civic; şi
6.6. creşterea rolului societãţii civile în managementul conflictelor.
7. Activitatea în cadrul cooperãrii transfrontaliere va avea scopul de a încuraja organizaţiile nonprofit, instituţiile publice şi cele private sã dezvolte programe prin care sã fie promovate cooperarea regionalã şi stabilitatea prin intermediul iniţiativelor de alocare a fondurilor/investiţionale, având urmãtoarele obiective:
7.1. organizarea dialogurilor transfrontaliere între entitãţi guvernamentale, organizaţii cetãţeneşti şi institute de politici publice;
7.2. facilitarea schimbului reciproc al celor mai bune practici în domenii-cheie ale economiei şi ale politicii guvernamentale, precum şi între cetãţeni şi organizaţii nonprofit;
7.3. identificarea cãilor de a reduce barierele de naturã fizicã şi juridicã dintre ţãrile aflate în regiunea Mãrii Negre;
7.4. conceperea şi promovarea unor soluţii pentru conflictele îngheţate din regiune; şi
7.5. încurajarea eforturilor la scarã regionalã în vederea creãrii de reţele cu caracter politic, cultural şi economic.
8. Colaborarea "între est şi est" va urmãri stabilirea de legãturi între organizaţii din Europa Centralã şi de Est şi din Statele Baltice cu parteneri complementari din zona Mãrii Negre, în scopul schimbului reciproc de expertizã, experienţã şi informaţii, care au un rol esenţial în dezvoltarea politicã, socialã şi economicã, indispensabilã pentru edificarea securitãţii pe termen lung a regiunii, şi va include:
8.1. crearea unor legãturi între noile state membre ale Uniunii Europene şi ţãrile din regiunea Mãrii Negre;
8.2. transferul de expertizã şi resurse disponibile cãtre ţãrile regiunii Mãrii Negre care respectã principiile bunei guvernãri;
8.3. încurajarea creãrii de mecanisme care sã facã posibil schimbul de informaţii;
8.4. conectarea informaţiei şi a expertizei existente în procesul reformei economice.
9. BSTFRC va fi lansat ca o iniţiativã pe termen de 10 ani, însã reprezentanţa din România a organizaţiei "The German Marshall Fund of the United States - A Memorial to the Marshall Plan" este pregãtitã sã ia în considerare şi o activitate pe termen mai lung.
10. Un anumit procent din portofoliul anual de finanţare al BSTFRC va cuprinde un partener român. Acest procent va reflecta distribuirea echitabilã a portofoliului de finanţare al BSTFRC. Ca partener al reprezentanţei din România a organizaţiei "The German Marshall Fund of the United States - A Memorial to the Marshall Plan", Ministerul Afacerilor Externe român va desemna câte un reprezentant în Comitetul consultativ şi în Comitetul de acordare a finanţãrilor al BSTFRC.
Aceşti reprezentanţi vor participa integral la procesul de luare a deciziilor în ceea ce priveşte politicile promovate prin BSTFRC.
11. Orice diferende cu privire la interpretarea şi aplicarea prezentului memorandum de înţelegere vor fi soluţionate în conformitate cu prevederile legii române.
12. Prezentul memorandum de înţelegere va intra în vigoare la data semnãrii.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016