┌────┬──────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ │
│crt.│ Criterii │ Definiţie │
├────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Atitudine proactivã în │Atitudinea proactivã în rezolvarea problemelor se │
│ │rezolvarea problemelor │referã la urmãrirea, evaluarea şi anticiparea cursului│
│ │ │unei acţiuni, preluarea controlului situaţiei şi │
│ │ │întreprinderea de acţiuni concrete care sã ducã la │
│ │ │obţinerea rezultatelor aşteptate înainte de apariţia │
│ │ │unor probleme sau de intervenţia unor factori alea- │
│ │ │torii care sã influenţeze negativ rezultatele finale. │
│ │ │Atitudinea proactivã se mai referã la întreprinderea │
│ │ │de acţiuni concrete, şi nu la adaptarea sau reacţia │
│ │ │pasivã la o situaţie nouã. │
├────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│Capacitatea de adaptare │Capacitatea de adaptare se referã la abilitatea de a │
│ │ │face faţã şi a-şi ajusta comportamentul şi procesele │
│ │ │de lucru la o varietate de situaţii ce ţin de acti- │
│ │ │vitãţi individuale sau de echipã. Capacitatea de │
│ │ │adaptare se mai referã şi la capacitatea de a analiza │
│ │ │şi de a gândi independent, fãrã a fi afectat sau │
│ │ │întrerupt de schimbãri neaşteptate sau de factori │
│ │ │aleatorii, în afara controlului propriu. │
├────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Capacitatea de implicare │Capacitatea de implicare strategicã se referã la │
│ │strategicã │capacitatea de a alinia prioritãţile, planurile şi │
│ │ │acţiunile întreprinse la proiectarea, formularea şi/ │
│ │ │sau implementarea oricãrui tip de strategie la nivel │
│ │ │departamental, instituţional sau la nivelul adminis- │
│ │ │traţiei publice în general, pentru atingerea │
│ │ │obiectivelor departamentului, instituţiei sau │
│ │ │sistemului administraţiei publice. Acest criteriu se │
│ │ │referã şi la identificarea de modele sau conexiuni │
│ │ │între situaţii complexe sau ambigue, care nu sunt │
│ │ │relaţionate în mod evident, şi folosirea acestor │
│ │ │modele sau conexiuni în formularea unor concluzii şi │
│ │ │soluţii referitoare la rezolvarea unor probleme │
│ │ │fundamentale din cadrul departamentului, instituţiei │
│ │ │sau sistemului administraţiei publice în general. │
├────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Capacitatea de a coopera │Capacitatea de a coopera eficient interinstituţional │
│ │eficient interinstituţional │şi intrainstituţional se referã la construirea, │
│ │şi intrainstituţional │menţinerea şi dezvoltarea relaţiilor de lucru cu │
│ │ │persoane din instituţie (subordonaţi, colegi, şefi, │
│ │ │persoane din alte departamente), în special din alte │
│ │ │servicii sau compartimente cu care intrã în contact, │
│ │ │sau cu persoane din alte instituţii, în scopul │
│ │ │obţinerii de rezultate pozitive sau al atingerii │
│ │ │obiectivelor prin obţinerea susţinerii sau implicarea │
│ │ │acelor persoane în activitãţile comune impuse de │
│ │ │contextul formal, instituţional. │
├────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Capacitatea de promovare şi │Capacitatea de promovare şi implementare a schimbãrii │
│ │implementare a schimbãrii │se referã la analiza permanentã a proceselor de muncã,│
│ │ │procedurilor, regulamentelor şi/sau politicilor │
│ │ │publice şi strategiilor, la punerea la îndoialã cu │
│ │ │consecvenţã a stãrii de fapt, la identificarea │
│ │ │cauzelor care genereazã probleme în departament, │
│ │ │instituţie sau în sistemul administraţiei publice în │
│ │ │general şi oferirea de recomandãri sau soluţii care sã│
│ │ │facã aceste procese mai eficiente şi/sau mai eficace. │
│ │ │Acest criteriu se mai referã şi la participarea la │
│ │ │implementarea schimbãrilor necesare pentru creşterea │
│ │ │eficienţei şi eficacitãţii departamentului, instituţiei
│ │ │sau a sistemului administraţiei publice, precum şi la │
│ │ │orice activitãţi de informare şi convingere a facto- │
│ │ │rilor decizionali asupra beneficiilor obţinute prin │
│ │ │schimbãrile propuse. │
├────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Capacitatea de a produce │Capacitatea de a produce valoare adãugatã conform │
│ │valoare adãugatã conform │scopului funcţiei se referã la modul în care activi- │
│ │scopului funcţiei │tatea managerului public, desfãşuratã conform │
│ │ │atribuţiilor prevãzute în fişa postului şi obiectivelor
│ │ │individuale stabilite la evaluare, a contribuit direct│
│ │ │şi nemijlocit la îmbunãtãţirea procedurilor de lucru, │
│ │ │a calitãţii actului administrativ şi serviciilor │
│ │ │publice furnizate cetãţeanului, a relaţiilor. │
├────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Orientarea cãtre client │Orientarea cãtre client se referã la dorinţa şi │
│ │ │abilitatea de a acorda prioritate furnizãrii de │
│ │ │informaţii şi/sau rezolvãrii problemelor clienţilor │
│ │ │(fie aceştia cetãţeni, colegi, şefi sau persoane din │
│ │ │alte servicii, compartimente sau instituţii cu care │
│ │ │intrã în contact datoritã naturii postului pe care îl │
│ │ │ocupã), prin furnizarea cãtre aceştia de servicii de │
│ │ │înaltã calitate care sã le satisfacã nevoile şi sã îi │
│ │ │îndrume spre rezolvarea cât mai rapidã a problemelor │
│ │ │şi a cerinţelor pe care le au. │
├────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│Orientarea cãtre rezultate │Orientarea cãtre rezultate se referã la energia şi │
│ │ │determinarea manifestate în înfruntarea şi depãşirea │
│ │ │obstacolelor care stau în calea stabilirii şi atin- │
│ │ │gerii obiectivelor, prin îndeplinirea la termen a │
│ │ │obiectivelor şi cu respectarea standardelor de │
│ │ │calitate, astfel încât sã se obţinã rezultatele │
│ │ │aşteptate. │
├────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Sustenabilitatea iniţiativelor│Sustenabilitatea iniţiativelor se referã la gradul în │
│ │ │care propunerile şi iniţiativele managerului public │
│ │ │pot fi implementate şi, respectiv, se pot constitui în│
│ │ │bune practici general recunoscute ca atare. │
└────┴──────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Numele şi prenumele managerului │ │
│public evaluat: │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Gradul profesional curent: │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele evaluatorului: │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┬───────────┬────────────┬───────────┤
│Perioada evaluatã: │ De la: │ │ La: │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼───────────┤
│Obiective SMART în perioada evaluatã │ │ │ │ │
│(atât cele stabilite la început de an, │ Timpul │ │ Realizat │ Nota/ │
│cât şi cele primite pe parcursul anului) -│ alocat │ Indicatori│ % │ Califica- │
│se vor prelua din anexa nr. 6 la Hotãrârea│ % │ │ │ tivul │
│Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea │ │ │ │ │
│normelor privind organizarea şi dezvolta- │ │ │ │ │
│rea carierei funcţionarilor publici, cu │ │ │ │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼───────────┤
│Nota finalã de la evaluarea internã │ │ │ │ │
│(conform anexei nr. 6 la Hotãrârea │ │ │ │ │
│Guvernului nr. 611/2008, cu modificãrile │ │ │ │ │
│şi completãrile ulterioare) - respectiv │ │ │ │ │
│nota obţinutã la componenta internã a │ │ │ │ │
│evaluãrii: │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼───────────┤
│1. │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼───────────┤
│2. │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼───────────┤
│3. │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼───────────┤
│4. │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼───────────┤
│5. │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼───────────┤
│etc. │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┴────────────┴───────────┤
│Criterii de performanţã │ Nota*) │Justificarea notei (aspecte pozitive│
│ │ │remarcate şi aspecte de îmbunãtãţit)│
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────┤
│1. Atitudine proactivã în rezolvarea │ │ │
│problemelor │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────┤
│2. Capacitatea de adaptare │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────┤
│3. Capacitatea de implicare strategicã │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────┤
│4. Capacitatea de a coopera eficient │ │ │
│interinstituţional şi intrainstituţional │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────┤
│5. Capacitatea de promovare şi implemen- │ │ │
│tare a schimbãrii │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────┤
│6. Capacitatea de a produce valoare │ │ │
│adãugatã conform scopului funcţiei │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────┤
│7. Orientarea cãtre client │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────┤
│8. Orientarea cãtre rezultate │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────┤
│9. Sustenabilitatea iniţiativelor │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────┤
│Nota pentru îndeplinirea criteriilor de │ │ │
│performanţã │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────────────────────┤
│Nota finalã a evaluãrii anuale: (nota │ │ │
│finalã de la evaluarea internã + nota │ │ │
│finalã de la evaluarea externã)/2 │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────┴────────────────────────────────────┤
│Gradul profesional propus în urma │ │
│evaluãrii: │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Propuneri de dezvoltare personalã în │ Motivaţie: │
│perioada urmãtoare de evaluare (altele │ │
│decât cele de la evaluarea internã): │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│1. │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│2. │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│3. │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│etc. │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Alte observaţii │ │
│ │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Comentariile managerului public evaluat │ │
│ │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Semnãtura managerului public evaluat │ Data: │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Semnãtura evaluatorului │ Data: │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│ Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici │
├──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele: │ Funcţia: │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Semnãtura: │ Data: │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┘