Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 779 din 25 iulie 2002  privind organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor si a corpului de arbitri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 779 din 25 iulie 2002 privind organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor si a corpului de arbitri

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 5 august 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, ale <>art. 137 alin. (4) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, precum şi ale <>art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2001 privind unele mãsuri în domeniile culturii şi artei, cultelor, cinematografiei şi dreptului de autor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 574/2001 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor, denumit în continuare Oficiu, funcţioneazã în subordinea Guvernului, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu autoritate unica pe teritoriul României în ceea ce priveşte evidenta, observarea şi controlul aplicãrii legislaţiei în domeniul dreptului de autor şi al drepturilor conexe.
(2) Oficiul are personalitate juridicã şi sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 91-93, sectorul 1.
ART. 2
(1) Ministrul culturii şi cultelor asigura coordonarea Oficiului.
(2) Oficiul este condus de un director general numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului culturii şi cultelor.
ART. 3
Cheltuielile curente şi de capital ale Oficiului se finanţeazã din alocaţii acordate distinct de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor.
ART. 4
(1) Oficiul exercita urmãtoarele atribuţii principale:
a) iniţiazã programe de cooperare, în calitate de autoritate unica pe teritoriul României în ceea ce priveşte evidenta, observarea şi controlul aplicãrii legislaţiei în domeniu, convenite cu alte autoritãţi competente sa exercite acţiuni de control, pe baza de protocol, privind culegerea şi centralizarea informaţiilor, efectuarea de analize privind încãlcarea legislaţiei specifice, derularea acţiunilor comune de control şi urmãrirea soluţionãrii în justiţie a cazurilor constatate;
b) iniţiazã proiecte de acte normative în domeniul dreptului de autor şi drepturilor conexe, în condiţiile legii;
c) organizeazã şi administreazã evidenta repertoriului de opere şi de autori primit de la organismele de gestiune colectivã pentru drepturile de autor şi drepturile conexe;
d) acorda avize pentru constituirea ca persoane juridice, în condiţiile legii, a organismelor de gestiune colectivã şi urmãreşte aplicarea legislaţiei de cãtre organismele a cãror constituire a avizat-o;
e) avizeazã, în condiţiile legii, elaborarea şi negocierea tabelelor şi a metodologiilor stabilite de organismele de gestiune colectivã cu asociaţiile patronale de utilizatori;
f) exercita, la cererea şi pe cheltuiala titularilor unor drepturi protejate, funcţii de observare şi de control asupra activitãţilor susceptibile de încãlcarea legislaţiei privind dreptul de autor şi drepturile conexe acestuia;
g) încheie procese-verbale de constatare a faptelor care incalca dispoziţiile legale referitoare la dreptul de autor şi la drepturile conexe dreptului de autor, în condiţiile prevãzute de Codul de procedura penalã, şi sesizeazã organele competente în cazul faptelor care ar putea întruni elementele infracţiunii, în legatura cu care acţiunea penalã se pune în mişcare din oficiu;
h) constata şi sancţioneazã contravenţiile din domeniul dreptului de autor şi al drepturilor conexe dreptului de autor;
i) controleazã şi decide asupra modului de gestionare a marcajelor holografice utilizate în domeniul dreptului de autor şi al drepturilor conexe dreptului de autor;
j) administreazã Registrul naţional al fonogramelor şi Registrul programelor pentru calculator;
k) intervine, pe cale de mediere, în negocierile dintre organismele de gestiune colectivã şi utilizatori;
l) colaboreazã cu organele de specialitate similare şi cu organizaţiile internaţionale din domeniu.
(2) Oficiul îndeplineşte orice alte atribuţii, potrivit competentelor prevãzute de lege.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Oficiului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre; în cadrul direcţiilor, prin decizie a directorului general, pot fi organizate servicii şi birouri.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 42, exclusiv directorul general.
(3) Statul de funcţii se aproba de ministrul culturii şi cultelor.
ART. 6
(1) Directorul general are urmãtoarele atribuţii principale:
a) rãspunde de organizarea şi conducerea activitãţii Oficiului;
b) numeşte directorul general adjunct şi personalul din subordine, în condiţiile legii, şi decide asupra structurii pe compartimente a direcţiilor din cadrul Oficiului, stabileşte atribuţiile pe compartimente şi sarcinile personalului din subordine;
c) este ordonator de credite, în condiţiile legii, pentru fondurile pe care le gestioneazã;
d) coordoneazã activitãţile prin care se asigura resursele financiare necesare, precum şi evidenta valoricã a miscarii întregului patrimoniu;
e) coordoneazã activitatea serviciului de audit intern, potrivit legii;
f) aproba bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetarã;
g) verifica şi asigura achitarea obligaţiilor financiare datorate de Oficiu la bugetul de stat;
h) coordoneazã activitatea de control privind aplicarea legislaţiei specifice domeniului;
i) coordoneazã şi controleazã activitatea juridicã, de contencios şi relaţii internaţionale;
j) numeşte membrii Colegiului consultativ al Oficiului şi convoacã şedinţele acestuia;
k) aproba Regulamentul de funcţionare a Colegiului consultativ al Oficiului;
l) coordoneazã şi controleazã activitatea privind registrele naţionale şi gestiunea colectivã a dreptului de autor şi drepturilor conexe;
m) reprezintã şi angajeazã Oficiul în raporturile cu alte autoritãţi publice, organisme şi organizaţii din ţara şi reprezintã România în raporturile cu autoritãţi similare din strãinãtate.
(2) Directorul general îndeplineşte orice alte atribuţii, potrivit competentelor prevãzute de lege.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale directorul general emite decizii.
(4) În absenta directorului general atribuţiile acestuia sunt exercitate de directorul general adjunct, în baza unei decizii scrise a directorului general.
(5) Directorul general adjunct coordoneazã activitatea direcţiilor din subordine şi îndeplineşte orice alte atribuţii desemnate prin decizie a directorului general, conform legii.
ART. 7
(1) În cadrul Oficiului, pe lângã directorul general functioneza Colegiul consultativ al Oficiului, în componenta cãruia intra directorul general, directorul general adjunct şi ceilalţi directori din cadrul Oficiului.
(2) Directorul general este preşedintele Colegiului consultativ al Oficiului, pe care îl convoacã lunar sau ori de câte ori este necesar.
(3) Colegiul consultativ al Oficiului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) dezbate strategiile pentru îndeplinirea obiectivelor prioritare în domeniul protecţiei dreptului de autor şi a drepturilor conexe;
b) dezbate programele periodice de acţiune ale Oficiului;
c) analizeazã proiectele de acte normative propuse de Oficiu.
ART. 8
(1) Directorul general al Oficiului este salarizat la nivelul funcţiei asimilate cu funcţiile de demnitate publica prevãzute la nr. crt. 1 din anexa nr. III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica, cu modificãrile ulterioare.
(2) Salariaţii Oficiului sunt salarizaţi conform prevederilor legale aplicabile personalului din sectorul bugetar.
ART. 9
(1) Oficiul exercita acţiunile de observare şi control din oficiu ori la solicitarea persoanelor fizice sau juridice interesate.
(2) Acţiunile de observare şi control exercitate din oficiu se finanţeazã din bugetul propriu.
(3) Acţiunile de observare şi control exercitate la cererea persoanelor fizice sau juridice se efectueazã de cãtre personalul specializat al Oficiului numai în baza unei solicitãri scrise şi motivate. Personalul specializat al Oficiului împreunã cu reprezentantul solicitantului convin asupra programului şi bugetului acţiunii. Contravaloarea cheltuielilor aferente estimate va fi depusa la casieria Oficiului înainte de începerea acţiunii. Dupã efectuarea acţiunii, pe baza documentelor justificative, se va face decontarea sumelor.
(4) În exercitarea atribuţiilor de observare şi control personalul specializat al Oficiului are acces la toate actele, documentele şi informaţiile necesare îndeplinirii scopului acţiunii.
(5) În exercitarea atribuţiilor de observare şi control la cerere, precum şi a celor de constatare şi sancţionare a contravenţiilor asociaţiile constituite potrivit legii de titularii de drepturi de autor şi de drepturi conexe în scopul combaterii pirateriei pot participa în calitate de observator.
ART. 10
În exercitarea atribuţiilor sale Oficiul colaboreazã cu autoritãţile care au competente în domeniul protecţiei proprietãţii intelectuale şi poate sa efectueze împreunã cu acestea acţiuni comune.
ART. 11
(1) În vederea finalizarii negocierilor asupra tabelelor şi metodologiilor negociate potrivit <>art. 131 alin. (4) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile ulterioare, pãrţile negociatoare vor desemna, prin tragere la sorţi, 3 arbitri de pe lista celor 20 de arbitri numiţi prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea ministrului culturii şi cultelor, care vor participa la medierea efectuatã de Oficiu.
(2) Arbitrii au obligaţia de a prezenta un raport final asupra arbitrajului efectuat, cuprinzând o soluţie unica rezultatã prin vot, în baza cãruia Oficiul va decide forma definitiva a tabelelor şi a metodologiilor negociate, conform procedurilor prevãzute la <>art. 131 alin. (4) din Legea nr. 8/1996 , cu modificãrile ulterioare.
(3) Înainte de desemnarea arbitrilor prin tragere la sorţi pãrţile negociatoare vor conveni asupra sumei globale cuvenite acestora şi o vor depune la Oficiu. Oficiul convoacã arbitrii rezultaţi prin tragerea la sorţi şi organizeazã desfãşurarea şedinţelor de mediere la sediul sau.
(4) Raportul arbitrilor se depune în termen de 15 zile de la data desemnãrii lor. În cazul depãşirii acestui termen de cãtre arbitri Oficiul va decide forma finala a tabelelor şi metodologiilor. În aceasta situaţie arbitrii nu vor fi remuneraţi, iar Oficiul va propune revocarea acestora din corpul de arbitri.
(5) La depunerea raportului în termen arbitrii vor fi remuneraţi în mod egal din suma depusa la Oficiu.
ART. 12
Oficiul are dreptul la un autoturism în parc comun, pentru transportul personalului din aparatul propriu, cu un consum lunar mediu de carburanţi de 250 litri, şi la doua autovehicule pentru transport de marfa şi de persoane, necesare pentru îndeplinirea activitãţilor specifice, cu un consum lunar mediu de 400 litri pentru fiecare autovehicul.
ART. 13
Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 19 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Titlul anexei se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea, sub autoritatea Ministerului Culturii şi Cultelor ori în coordonarea ministrului culturii şi cultelor"

2. Dupã poziţia nr. 5 din capitolul I "Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat" se introduce poziţia nr. 6 cu urmãtorul cuprins:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
"6. Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor - organ Bugetul de stat"
de specialitate al administraţiei publice centrale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


ART. 14
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 846/2001 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor şi a corpului de arbitri, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 6 septembrie 2001.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul culturii şi cultelor,
Razvan Theodorescu

Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


Bucureşti, 25 iulie 2002.
Nr. 779.



ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi = 42
(exclusiv directorul general)


ORGANIGRAMA
Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor


┌────────┐
│DIRECTOR│
│GENERAL │
└───┬────┘


┌─────────────┬───────────────────┼────────────────────────┬─────────┐
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ ┌────┴───┐ │ │
│ │ │DIRECTOR│ │ │
│ │ │GENERAL │ │ │
│ │ │ADJUNCT │ │ │
│ │ └────┬───┘ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ ┌───────┼────────────┐ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
┌────┴──────┐┌─────┴─────┐┌────┴────┐┌─┴────────┐┌──┴─────┐┌────┴────┐┌───┴───┐
│Serviciul ││Direcţia ││Direcţia ││Direcţia ││Direcţia││ ││Servi- │
│informare- ││contencios,││registre ││de control││contabi-││Serviciul││ciul │
│documentare││legislaţie ││naţionale││al apli- ││litate, ││ audit ││resurse│
│şi relaţii ││şi relaţii ││şi orga- ││carii le- ││adminis-││ ││umane │
│cu publicul││interna- ││nisme de ││gislatiei ││trativ ││ ││ │
│ ││tionale ││gestiune ││ ││ ││ ││ │
└───────────┘└───────────┘│colectivã│└──────────┘└────────┘└─────────┘└───────┘
└─────────┘



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016