Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 772 din 14 iulie 2005  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 772 din 14 iulie 2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 27 iulie 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 19 din Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionala în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 554/1999 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 340 din 16 iulie 1999, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 404/2001 pentru desemnarea reprezentanţilor Guvernului în Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 216 din 26 aprilie 2001, cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul integrãrii europene,
Ene Dinga

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 772.


ANEXA
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional
pentru Dezvoltare Regionala

CAP. I
Organizarea Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala
ART. 1
Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala, denumit în continuare CNDR, este structura nationala de tip partenerial, fãrã personalitate juridicã, cu rol decizional în elaborarea şi implementarea obiectivelor politicii naţionale de dezvoltare regionala, constituitã în temeiul <>Legii nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionala în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
CNDR este organizat şi funcţioneazã conform prezentului regulament.
ART. 3
(1) CNDR are în componenta sa 32 de membri: preşedinte, 15 reprezentanţi ai Guvernului, la nivel de secretar de stat, şi 16 reprezentanţi ai regiunilor de dezvoltare, la nivel de presedinti şi vicepreşedinţi ai celor 8 consilii pentru dezvoltare regionala.
(2) Autoritãţile şi instituţiile adminstratiei publice centrale ai cãror reprezentanţi sunt membri în cadrul CNDR sunt prevãzute în anexa la prezentul regulament.
(3) Nominalizarea reprezentanţilor instituţiilor prevãzute în anexa se face de cãtre conducãtorul instituţiei respective, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare.
(4) Schimbarea unui membru CNDR se realizeazã de cãtre instituţia reprezentatã în acest organism şi se comunica în scris secretariatului consiliului, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data luãrii acestei decizii de cãtre conducãtorul instituţiei respective.
ART. 4
(1) Preşedintele CNDR este ministrul integrãrii europene. Preşedintele poate delega aceasta funcţie secretarului de stat pentru dezvoltare regionala, în baza unui mandat scris.
(2) În caz de indisponibilitate, membrii CNDR pot desemna un înlocuitor din cadrul instituţiei pe care o reprezintã, cu rol decizional, în baza unui mandat scris.
(3) Mandatul prevãzut la alin. (1) şi (2) se transmite în scris secretariatului CNDR, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înaintea datei şedinţei CNDR.
(4) Membrii CNDR îşi exercita atribuţiile cu titlu gratuit.
ART. 5
Secretariatul CNDR este asigurat de Ministerul Integrãrii Europene (MIE) prin Direcţia politici regionale şi programare.

CAP. II
Atribuţiile CNDR
ART. 6
CNDR îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 12 din Legea nr. 315/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi analizeazã informal rapoartele semestriale şi raportul anual de activitate ale consiliilor pentru dezvoltare regionala, pe baza documentelor transmise de acestea.
ART. 7
Preşedintele CNDR îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) convoacã, coordoneazã pregãtirea şi conduce şedinţele CNDR;
b) aproba proiectul ordinii de zi a şedinţei, lista invitaţilor, precum şi documentele ce urmeazã sa fie transmise tuturor participanţilor la şedinţa;
c) aproba, dupã caz, materialele aferente fiecãrei şedinţe în vederea publicãrii acestora pe site-ul MIE;
d) semneazã hotãrârile CNDR şi procesele-verbale ale şedinţelor;
e) reprezintã CNDR în relaţiile cu alte organisme din ţara şi din strãinãtate.
ART. 8
Secretariatul CNDR are urmãtoarele activitãţi principale:
a) transmite invitaţiile la şedinţele CNDR;
b) pregãteşte documentele necesare şedinţelor CNDR;
c) publica pe site-ul MIE ordinea de zi a şedinţelor, procesele-verbale ale acestora, precum şi documentele pentru care preşedintele CNDR stabileşte publicarea;
d) actualizeazã permanent pagina de site a MIE, dedicata CNDR;
e) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor CNDR şi transmite forma finala a acestuia, semnatã de preşedinte, tuturor membrilor, precum şi celor interesaţi, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data la care a avut loc şedinţa;
f) constituie un registru special de evidenta a hotãrârilor CNDR;
g) asigura activitãţile de registratura şi arhivare a documentelor destinate CNDR;
h) primeşte şi înregistreazã mandatele scrise pentru delegarea de atribuţii, eliberate în condiţiile prezentului regulament;
i) asigura asistenta de specialitate preşedintelui CNDR;
j) la solicitarea preşedintelui CNDR, redacteazã analize privind activitatea consiliilor pentru dezvoltare regionala, pe baza rapoartelor semestriale şi a raportului anual de activitate transmise de acestea.

CAP. III
Funcţionarea CNDR
ART. 9
(1) CNDR îşi desfãşoarã activitatea în cadrul şedinţelor ordinare şi al şedinţelor extraordinare.
(2) Şedinţele ordinare au loc semestrial şi sunt convocate de cãtre preşedintele CNDR.
(3) Şedinţele extraordinare ale CNDR se pot organiza în cazuri deosebite, la solicitarea preşedintelui sau a unei treimi din numãrul total al membrilor acestuia.
ART. 10
(1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele ordinare ale CNDR se fac în scris de cãtre secretariatul acestuia, cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii şedinţei.
(2) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele extraordinare ale CNDR se fac cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei, de cãtre secretariatul acestui organism.
(3) Invitaţiile la şedinţele CNDR cuprind în mod obligatoriu ziua, ora, locul desfãşurãrii şi ordinea de zi, precum şi adresa site-ului care conţine informaţii privind şedinţa respectiva.
(4) Ordinea de zi a şedinţei CNDR şi materialele care urmeazã sa fie supuse dezbaterii se publica pe site-ul MIE, cu acordul preşedintelui CNDR.
ART. 11
(1) La începutul fiecãrei şedinţe, preşedintele CNDR supune la vot ordinea de zi, care se aproba cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) La cererea membrilor CNDR ordinea de zi poate fi completatã şi cu alte teme decât cele comunicate iniţial, cu condiţia transmiterii documentelor respective în scris, secretariatului consiliului, cu 5 zile înaintea datei şedinţei.
(3) La sfârşitul fiecãrei şedinţe se stabileşte data viitoarei şedinţe ordinare a CNDR.
ART. 12
(1) În exercitarea atribuţiilor ce le revin, membrii CNDR adopta hotãrâri prin consens. Dacã acesta nu se realizeazã, hotãrârile vor fi adoptate cu votul majoritãţii simple a membrilor prezenţi.
(2) Hotãrârile adoptate se comunica, de drept, membrilor CNDR de cãtre secretariatul CNDR, dupã semnarea de cãtre preşedinte.
(3) Hotãrârile adoptate devin obligatorii pentru instituţiile şi organizaţiile menţionate în textul fiecãrei hotãrâri.
ART. 13
(1) În funcţie de problematica supusã dezbaterii, cu acordul preşedintelui CNDR, la şedinţele acestuia pot lua parte, în calitate de invitat, şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, ai consiliilor pentru dezvoltare regionala, ai unor instituţii şi organizaţii implicate în procesul de dezvoltare socioeconomica, precum şi parteneri socioeconomici relevanti pentru procesul de elaborare şi implementare a politicii de dezvoltare regionala, dacã reuniunea respectiva vizeazã probleme specifice domeniului de activitate al acestora.
(2) Directorii agentiilor pentru dezvoltare regionala participa, de drept, la şedinţele CNDR, cu statut de observator.
(3) Reprezentanţii Delegaţiei Comisiei Europene în România sunt invitaţi cu statut de observator la şedinţele CNDR.
(4) Participanţii la şedinţele CNDR, alţii decât membrii sãi, nu au drept de vot. Aceştia au un rol consultativ şi pot face propuneri pe care CNDR le poate dezbate şi supune la vot.
ART. 14
(1) Şedinţele CNDR se pot desfasura numai în prezenta majoritãţii membrilor acestuia. Majoritatea trebuie sa fie asigurata, în mod distinct, de reprezentanţii instituţiilor prevãzute în anexa şi de cei ai regiunilor de dezvoltare.
(2) În cazul nerespectãrii prevederilor alin. (1), şedinţa se amana, urmând sa fie convocatã o noua şedinţa în termen de 5 zile. Şedinţa convocatã în urma unei amânãri se desfãşoarã fãrã a fi necesarã respectarea prevederilor alin. (1).


ANEXA
la regulament
AUTORITĂŢILE ŞI INSTITUŢIILE
administraţiei publice centrale ai cãror reprezentanţi
sunt membri în Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala

Preşedinte - ministrul integrãrii europene
Membri:
Ministerul Integrãrii Europene
Ministerul Finanţelor Publice
Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor
Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei
Ministerul Economiei şi Comerţului
Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei
Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
Ministerul Administraţiei şi Internelor
Agenţia Nationala pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi
Cooperatie
Agenţia SAPARD
Secretariatul General al Guvernului
Ministerul Culturii şi Cultelor
Cancelaria Primului-Ministru - Aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementarii programelor cu finanţare internationala şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016