Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 767 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Oficiului Concurentei in subordinea Ministerului Finantelor Publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 767 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Oficiului Concurentei in subordinea Ministerului Finantelor Publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 481 din 4 iulie 2003
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţie şi al <>art. 34 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Oficiul Concurentei se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea Ministerului Finanţelor Publice, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale în domeniul concurentei, cu personalitate juridicã.
(2) Sediul Oficiului Concurentei este în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5.
ART. 2
(1) Oficiul Concurentei aplica strategia şi Programul Guvernului în domeniul concurentei.
(2) Oficiul Concurentei are rolul de a asigura protecţia, menţinerea şi stimularea concurentei şi a unui mediu concurential normal, în condiţiile, modalitãţile şi limitele prevãzute de <>Legea concurentei nr. 21/1996 şi de <>Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
(1) Oficiul Concurentei are urmãtoarele atribuţii principale:
1. efectueazã, din proprie initiativa sau ca urmare a unei plângeri, sesizãri ori notificãri, investigaţiile privind aplicarea prevederilor <>art. 5, 6, 13 şi 16 din Legea nr. 21/1996 ;
2. avizeazã stabilirea preţurilor produselor şi a tarifelor serviciilor şi lucrãrilor practicate de regiile autonome, precum şi a celor practicate în cadrul activitãţilor cu caracter de monopol natural sau al unor activitãţi economice supuse prin lege unui regim special; se excepteazã de la aceasta prevedere toate domeniile de activitate pentru care Guvernul constituie agenţii autonome de reglementare, organizate ca instituţii publice de interes naţional, cu personalitate juridicã, care au atribuţii specifice privind stabilirea şi/sau ajustarea tarifelor în domeniul respectiv;
3. urmãreşte aplicarea efectivã a deciziilor Consiliului Concurentei şi informeazã asupra situaţiilor constatate;
4. urmãreşte evoluţia preţurilor în economie, face cercetãri în sectoarele economice în care evoluţia şi nivelul preţurilor, rigiditatea preţurilor sau orice alte împrejurãri sugereaza o restrangere a concurentei şi propune luarea de mãsuri conform dispoziţiilor legale;
5. dispune mãsuri obligatorii, ca urmare a controlului sau a investigatiilor efectuate, pentru respectarea legii de cãtre agenţii economici;
6. aplica sancţiunile prevãzute de lege în domeniul sau de activitate şi urmãreşte executarea acestora;
7. realizeazã studii, întocmeşte rapoarte privind domeniul sau de activitate şi furnizeazã Guvernului, Ministerului Finanţelor Publice, Consiliului Concurentei, publicului şi organizaţiilor internaţionale informaţii privind aceasta activitate;
8. monitorizeazã permanent toate ajutoarele de stat acordate, indiferent dacã acestea au fost supuse obligaţiei de notificare şi autorizare sau dacã sunt exceptate de la aceasta obligaţie;
9. primeşte, analizeazã şi prelucreaza anual raportarile privind ajutoarele de stat acordate de furnizorii de ajutor de stat, precum şi raportarile agenţilor economici beneficiari ai acestor ajutoare;
10. verifica veridicitatea informaţiilor primite privind ajutorul de stat acordat/primit de la furnizorii/beneficiarii de ajutor de stat, constata eventualele contravenţii şi aplica sancţiunile ce se impun;
11. acorda asistenta de specialitate, la cerere, la întocmirea raportarilor privind ajutorul de stat acordat/primit, inclusiv privind modul de cuantificare a acestuia;
12. analizeazã efectele acordãrii de ajutoare de stat asupra mediului de afaceri şi propune mãsuri privind modificarea, completarea sau anularea unor scheme de ajutor de stat care conduc la distorsiuni semnificative pe piata ori la încãlcarea tratatelor internaţionale la care România este parte;
13. analizeazã acordarea ajutoarelor de stat din punct de vedere al eficientei utilizãrii fondurilor publice, precum şi din punct de vedere al concordanţei cu programele guvernamentale în derulare şi pe aceasta baza propune mãsuri pentru obţinerea rezultatelor anticipate la acordarea ajutoarelor de stat;
14. monitorizeazã realizarea mãsurilor impuse pentru eliminarea incompatibilitãţilor unui ajutor existent cu prevederile <>Legii nr. 143/1999 ;
15. întocmeşte anual raportul de monitorizare a ajutoarelor de stat existente;
16. întocmeşte un inventar al schemelor de ajutor şi al ajutoarelor de stat individuale pentru ultimii 3 ani anteriori adoptãrii <>Legii nr. 143/1999 şi actualizeazã anual acest inventar;
17. supravegheazã şi analizeazã fluxurile financiare dintre autoritãţile publice sau organismele care administreazã fonduri în numele statului şi agenţii economici prestatori de servicii publice de interes general;
18. acorda asistenta tehnica de specialitate la cerere în cazul elaborãrii unei noi scheme de ajutor de stat, precum şi al reînnoirii, prelungirii sau modificãrii unei scheme existente;
19. întocmeşte un raport anual privind ajutoarele de stat acordate în România, raport ce se înainteazã spre avizare Ministerului Finanţelor Publice şi ulterior spre aprobare Guvernului; acesta se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se transmite Comisiei Europene în vederea asigurãrii deplinei transparente în acest domeniu şi îndeplinirii de cãtre România a obligaţiilor asumate prin acordurile internaţionale la care este parte;
20. asigura schimbul de informaţii şi de experienta în domeniul sau de activitate în relaţiile cu organizaţiile şi instituţiile internaţionale de profil şi coopereazã cu autoritãţile strãine;
21. colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu Consiliul Concurentei, cu autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi cu asociaţii profesionale sau organizaţii neguvernamentale.
(2) Oficiul Concurentei îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în vigoare pentru domeniul sau de activitate.
ART. 4
(1) În exercitarea prerogativelor cu privire la obiectul sau de activitate Oficiul Concurentei emite avize conform legii.
(2) Avizele emise de Oficiul Concurentei potrivit prevederilor art. 4 şi ale <>art. 37 lit. b) din Legea nr. 21/1996 sunt obligatorii pentru cei care trebuie sa le solicite potrivit legii.
ART. 5
(1) Oficiul Concurentei este condus de şeful oficiului, a cãrui funcţie este asimilatã celei de secretar de stat, ajutat de un adjunct a cãrui funcţie este asimilatã celei de subsecretar de stat.
(2) Şeful Oficiului Concurentei conduce intreaga activitate a acestei instituţii şi reprezintã Oficiul Concurentei în raporturile cu autoritãţile judiciare şi administrative, cu instituţiile publice şi cu alte persoane juridice, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din strãinãtate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale şeful Oficiului Concurentei emite ordine şi instrucţiuni; şeful Oficiului Concurentei este ordonator tertiar de credite.
(4) În cazul în care şeful Oficiului Concurentei nu îşi poate exercita atribuţiile curente din diferite motive, îl deleagã pe adjunctul sau sa exercite aceste atribuţii, instiintandu-l despre aceasta pe ministrul finanţelor publice.
(5) Pe lângã şeful Oficiului Concurentei funcţioneazã, ca organ consultativ, Colegiul Oficiului Concurentei. Componenta şi numãrul de membri, precum şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului Oficiului Concurentei se aproba prin ordin al şefului Oficiului Concurentei.
(6) Colegiul Oficiului Concurentei se întruneşte la cererea şi sub preşedinţia şefului Oficiului Concurentei pentru dezbaterea problemelor privind activitatea instituţiei.
(7) Adjunctul şefului Oficiului Concurentei este membru de drept al Colegiului Oficiului Concurentei.
ART. 6
(1) Oficiul Concurentei are structura organizatoricã prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finanţelor publice, se pot organiza servicii, birouri şi alte compartimente şi se poate stabili numãrul posturilor de conducere.
(2) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Oficiului Concurentei este de 400, din care 136 de posturi pentru aparatul central, inclusiv demnitarii, iar pentru inspectoratele de concurenta teritoriale 264 de posturi.
(3) Repartizarea la nivel teritorial a numãrului posturilor prevãzute în anexa se face prin ordin al ministrului finanţelor publice, la propunerea şefului Oficiului Concurentei.
(4) Oficiul Concurentei se reorganizeazã în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri, cu respectarea termenelor legale.
(5) Angajarea, avansarea, precum şi modificarea sau încetarea raporturilor de munca ale personalului din aparatul propriu al Oficiului Concurentei se aproba prin ordin al şefului oficiului, în condiţiile legii.
ART. 7
(1) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Oficiului Concurentei se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã a instituţiei, prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al şefului Oficiului Concurentei.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului Oficiului Concurentei se stabilesc prin fişa postului, întocmitã pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare, semnatã de şeful ierarhic şi de titular.
(3) Şeful Oficiului Concurentei stabileşte prin ordin, dupã criteriul teritorial, inspectoratele de concurenta coordonatoare care asigura conducerea anumitor inspectorate de concurenta judeţene.
(4) Competentele, responsabilitãţile şi atribuţiile inspectoratelor de concurenta teritoriale prevãzute la alin. (3) se stabilesc prin ordin al şefului Oficiului Concurentei.
(5) Oficiul Concurentei administreazã programele de asistenta şi de formare a personalului de specialitate în domeniul concurentei, ajutorului de stat şi preţurilor.
ART. 8
(1) Oficiul Concurentei poate deţine pentru transportul persoanelor din aparatul central un numãr de 4 autoturisme, cu un consum lunar maxim de carburant de 300 l/autoturism.
(2) Inspectoratele de concurenta judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, din subordinea Oficiului Concurentei pot deţine pentru activitãţi specifice de control câte un autoturism, cu un consum lunar de carburant de 350 l/autoturism.
ART. 9
(1) Imobilele în care îşi desfãşoarã activitatea în prezent Oficiul Concurentei, la nivel central şi teritorial, rãmân în administrarea acestuia.
(2) Prefecturile împreunã cu consiliile judeţene, cu Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi cu consiliile locale vor sprijini asigurarea spaţiilor corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii inspectoratelor teritoriale ale Oficiului Concurentei.
(3) În localitãţile în care inspectoratele teritoriale ale Oficiului Concurentei nu dispun de spaţii corespunzãtoare consiliile locale vor sprijini aceste unitãţi prin asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii.
ART. 10
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 277/2001 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Concurentei în subordinea Ministerului Finanţelor Publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 119 din 8 martie 2001, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 767.




ANEXA

Numãrul maxim de posturi = 400
(inclusiv demnitarii):
- în aparatul central = 136
- în teritoriu = 264


OFICIUL CONCURENTEI

┌─────────────────┐
│ ŞEFUL OFICIULUI │
│ CONCURENTEI │
└───────┬─────────┘

├─────────────────────────────────┐
│ │
┌─────────────┐ │ ┌───────────────────┐│
│COMPARTIMENT ├────────────────────┼────────────┤COLEGIUL OFICIULUI ││
│AUDIT INTERN │ │ │ CONCURENTEI ││
└─────────────┘ │ └───────────────────┘│
│ │
┌────────┴────────────┐ │
│ ADJUNCTUL ŞEFULUI │ │
│OFICIULUI CONCURENTEI│ │
└────────┬────────────┘ │
│ │
┌──────────────────────────┤ │
│ │ │
┌─────────┴───────────┐ ┌───────┴─────────┐ ┌─────────────┴───┐
│DIRECŢIA GENERALĂ DE │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │DIRECŢIA JURIDICĂ│
│SINTEZA, METODOLOGIE,│ │ DE INVESTIGATIE │ │ŞI │
│INVENTARIERE ŞI │ │ ŞI CONTROL │ │ADMINISTRATIVĂ │
│MONITORIZARE │ └───────┬─────────┘ └─────────────────┘
│A AJUTOARELOR │ │
│DE STAT*) │ │
└─────────────────────┘ │


┌───────────┴─────────────┐
│ Inspectoratele de │
│ concurenta judeţene, │
│respectiv al municipiului│
│ Bucureşti │
└─────────────────────────┘


-------------
*) Include şi serviciile de integrare europeanã şi implementare a programelor PHARE.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016