Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 766 din 18 iulie 2002  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea Ministerului Justitiei - Directia Generala a Penitenciarelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 766 din 18 iulie 2002 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea Ministerului Justitiei - Directia Generala a Penitenciarelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 558 din 30 iulie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, precum şi ale art. 1 lit. a) şi ale <>art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea Ministerului Justiţiei - Direcţia Generalã a Penitenciarelor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul justiţiei,
Rodica Mihaela Stanoiu

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

ANEXA 1

REGULAMENT
privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor
scoase din funcţiune, aflate în administrarea
Ministerului Justiţiei - Direcţia Generalã a Penitenciarelor

ART. 1
Bunurile aflate în administrarea Ministerului Justiţiei - Direcţia Generalã a Penitenciarelor, scoase din funcţiune potrivit reglementãrilor în vigoare, pot fi valorificate în starea fizica în care se afla sau ca materiale şi piese rezultate în urma demolarii ori dezmembrarii lor, prin licitaţie, selecţie de oferte sau negociere directa.
ART. 2
În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produse, echipamente şi alte obiecte fizice de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia clãdirilor, terenurilor şi a animalelor de serviciu.
ART. 3
(1) Pentru bunurile scoase din funcţiune potrivit reglementãrilor în vigoare, care urmeazã sa fie valorificate, se interzice efectuarea oricãror lucrãri, cu excepţia celor de dezmembrare, care necesita consum de manopera şi materiale pentru schimbarea stãrii tehnice în care se aflau la data scoaterii din funcţiune.
(2) Dacã în urma dezmembrarii bunurilor scoase din funcţiune rezulta repere de natura altor domenii de activitate (auto, cazarmare, informatica, echipament etc.), acestea se predau cu documente cãtre compartimentele respective, care vor decide asupra modului de valorificare.
ART. 4
Bunurile care privesc apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate vor fi valorificate conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 5
Bunurile dezafectate din dotãrile specific militare, precum şi cele care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate prin licitaţie, selecţie de oferte sau negociere directa.
ART. 6
Bunurile care urmeazã a fi valorificate vor fi evaluate de o comisie de evaluare, numita în acest scop prin ordin de zi pe unitate, cu urmãtoarea componenta:
a) preşedinte - şeful compartimentului de al cãrui resort sunt bunurile în cauza;
b) 2-4 membri, dintre care în mod obligatoriu un cadru din compartimentul financiar şi unul din compartimentul logistic de al cãrui resort sunt bunurile.
ART. 7
(1) Comisia de evaluare stabileşte preţul iniţial de vânzare, conform reglementãrilor în vigoare, şi întocmeşte un raport de evaluare care va fi supus spre aprobare ordonatorului de credite al unitãţii care are în evidenta contabila bunurile ce urmeazã sa fie valorificate.
(2) Prin raportul prevãzut la alin. (1) comisia de evaluare va supune totodatã spre aprobare ordonatorului de credite preţurile diminuate potrivit prevederilor art. 24.
ART. 8
(1) Structurile organizatoare numesc prin ordin de zi pe unitate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie formatã din minimum 3 membri cu experienta profesionalã şi probitate morala, în urmãtoarea componenta:
a) preşedintele şi secretarul comisiei de licitaţie, din unitatea organizatoare a licitaţiei;
b) membri - alţi reprezentanţi, specialişti în domeniu.
(2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiei de evaluare a bunurilor care urmeazã a fi valorificate.
ART. 9
(1) În vederea asigurãrii transparenţei unitatea care organizeazã licitaţia va publica un anunţ de vânzare.
(2) Anunţul de vânzare se prezintã spre avizare comisiei de licitaţie înainte de data publicãrii.
ART. 10
(1) Anunţul de vânzare prin licitaţie pentru bunurile al cãror preţ iniţial de vânzare este de peste 500 euro/produs se va publica prin grija unitãţii organizatoare, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã pentru licitaţie, într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional.
(2) Anunţul se va afişa, de asemenea, la aceeaşi data atât la sediul unitãţii organizatoare, cat şi la sediul autoritãţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorialã funcţioneazã.
(3) În cazul bunurilor al cãror preţ iniţial de vânzare este sub 500 euro/produs, anunţul publicitar se va face numai prin afişare la sediul unitãţii organizatoare şi la sediul autoritãţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorialã funcţioneazã.
ART. 11
Anunţul de vânzare va conţine urmãtoarele date:
a) denumirea şi adresa unitãţii organizatoare, numãrul de telefon şi/sau de fax, precum şi locul unde pot fi vizionate bunurile scoase la licitaţie;
b) adresa, data şi ora ţinerii licitaţiei, precum şi datele de desfãşurare a urmãtoarelor licitaţii în caz de neadjudecare;
c) condiţiile de participare la licitaţie;
d) preţul de pornire a licitaţiei;
e) cuantumul garanţiei de participare la licitaţie.
ART. 12
(1) Garanţia de participare reprezintã 10% din preţurile iniţiale de vânzare rezultate în urma evaluãrii bunurilor şi se depune în contul unitãţii organizatoare a licitaţiei sau se plãteşte la casieria acesteia cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înaintea desfãşurãrii licitaţiei.
(2) Garanţia de participare se restituie participanţilor cãrora nu li s-au adjudecat bunuri sau care nu s-au prezentat la licitaţie, în termen de maximum 15 zile de la data desfãşurãrii acesteia.
ART. 13
(1) La licitaţiile de vânzare a bunurilor poate participa orice persoana fizica sau juridicã care va prezenta pana la data limita stabilitã prin caietul de sarcini urmãtoarele documente:
a) chitanţa de achitare a taxei de participare la licitaţie, eliberata de casieria unitãţii organizatoare; taxa de participare reprezintã contravaloarea documentelor întocmite în vederea organizãrii licitaţiei - liste, cataloage şi altele, puse la dispoziţie persoanelor interesate;
b) copie de pe certificatul de înregistrare la registrul comerţului sau, dupã caz, copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului şi de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice, sau copie de pe actul de identitate, pentru persoanele fizice;
c) dovada virarii în contul unitãţii a garanţiei de participare la licitaţie.
(2) Documentele de participare la licitaţie se primesc de unitatea organizatoare cu cel mult 5 zile înaintea datei stabilite pentru desfãşurarea licitaţiei de vânzare a bunurilor.
ART. 14
La licitaţiile organizate de unitãţi nu pot participa, în calitate de cumpãrãtor, membrii comisiei de evaluare, membrii comisiei de licitaţie şi nici rudele de gradul I-IV ale acestora.
ART. 15
(1) Unitatea organizatoare a licitaţiei va întocmi şi va pune la dispoziţie persoanelor fizice şi juridice interesate, contra cost, cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data desfãşurãrii licitaţiei, urmãtoarele documente:
a) caietul de sarcini;
b) fişele tehnice ale bunurilor scoase la licitaţie, în care se vor face şi precizãri referitoare la starea de funcţionare a acestora;
c) modelul contractului de vânzare-cumpãrare, conţinând clauzele asiguratorii pe care comisia de licitaţie le considera necesare pentru a fi incluse;
d) liste, cataloage etc.
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) obiectul licitaţiei;
b) cantitatea oferitã;
c) preţul de începere a licitaţiei, precum şi valoarea minima a salturilor de supralicitare;
d) modalitãţile de plata;
e) termenul limita de prezentare a documentelor de cãtre licitator;
f) data, ora, locul şi modalitatea de desfãşurare a licitaţiei;
g) cuantumul garanţiei, precum şi locul unde solicitantii trebuie sa o depunã pentru a fi admişi la licitaţie.
(3) Salturile de supralicitare vor fi stabilite de comisia de licitaţie procentual sau în progresie aritmetica.
ART. 16
Licitatorul are obligaţia sa examineze documentele prevãzute la art. 15 şi poate solicita în scris lãmuriri sau poate propune modificarea acestora. Organizatorul licitaţiei rãspunde în scris la toate solicitarile primite, înainte de termenul limita de depunere a documentelor de cãtre licitatori.
ART. 17
Modificarea documentelor licitaţiei, efectuatã de organizator din proprie initiativa sau la solicitarea licitatorilor, va fi notificatã în scris tuturor licitatorilor cu cel puţin 5 zile înainte de termenul limita de depunere a documentelor.
ART. 18
Comisia de licitaţie va analiza documentele prezentate, cu doua zile înainte de data desfãşurãrii licitaţiei, şi va întocmi lista cuprinzând potentialii cumpãrãtori acceptaţi, excluzandu-i de la participare pe cei care nu au prezentat în totalitate şi la termenul stabilit documentele de participare.
ART. 19
Solicitanţilor care prezintã chitanţele de plata a garanţiei şi a taxei de participare la licitaţie li se va permite examinarea amãnunţitã a bunurilor, fãrã punerea în funcţiune sau fãrã efectuarea de probe.
ART. 20
(1) Licitaţia se desfãşoarã în prezenta comisiei de licitaţie.
(2) Şedinţa de licitaţie este condusã de preşedintele comisiei de licitaţie.
(3) În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt cel puţin 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie verifica dacã sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfãşurarea licitaţiei, inclusiv cele de publicitate, face prezenta participanţilor, citeşte lista celor excluşi şi motivele excluderii, dupã care anunta obiectul licitaţiei şi preţul iniţial de vânzare de la care se porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie.
(4) Participanţii la licitaţie vor prezenta oferta de preţ prin strigare. Oferta de preţ trebuie sa respecte condiţiile de salt minim precizate la deschiderea licitaţiei. Preşedintele comisiei de licitaţie anunta cu glas tare şi clar suma oferitã de licitant.
(5) Dacã la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea bunului licitat în favoarea participantului care a oferit ultima suma.
(6) Dupã anunţarea castigatorului preşedintele comisiei de licitaţie declara închisã licitaţia, intocmindu-se un proces-verbal care se semneazã de membrii comisiei de licitaţie şi de participanţii la licitaţie.
(7) Procesul-verbal împreunã cu documentele privind organizarea şi desfãşurarea licitaţiei se arhiveaza la sediul unitãţii organizatoare. Un exemplar al procesului-verbal se va trimite unitãţii militare gestionare, constituind baza legalã a încheierii contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 21
(1) Eventualele contestaţii formulate de participanţii la licitaţie se depun la sediul unitãţii care a organizat licitaţia, în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia.
(2) Unitatea este obligatã sa soluţioneze contestaţiile în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acestora.
ART. 22
(1) Câştigãtorul licitaţiei este obligat sa semneze contractul de vânzare-cumpãrare şi sa achite integral preţul bunului adjudecat, în termen de 10 zile de la data licitaţiei. În cazul neprezentarii pentru semnarea contractului câştigãtorul pierde garanţia de participare.
(2) Dacã s-a formulat o contestaţie la licitaţie, contractul de vânzare-cumpãrare va fi semnat în termen de 5 zile de la soluţionarea acesteia.
ART. 23
În cazul în care la licitaţie nu s-au prezentat minimum 2 participanţi sau nici un participant nu a oferit preţul de pornire, licitaţia va fi repetatã, încheindu-se procesverbal de constatare.
ART. 24
(1) Licitaţia se va repeta dupã trecerea a cel puţin 5 zile de la data organizãrii precedentei licitaţii, iar preţul iniţial va fi diminuat cu pana la 20%.
(2) În cazul în care nici de aceasta data nu se prezintã cel puţin 2 participanţi la licitaţie sau nu se oferã cel puţin preţul de pornire, licitaţia va fi reluatã dupã cel puţin 5 zile, iar preţul va fi diminuat cu pana la 40% fata de cel stabilit pentru prima licitaţie.
(3) În cazul în care nici de aceasta data nu a fost oferit preţul de pornire a licitaţiei, bunurile se vor valorifica prin organizarea selecţiei de oferte sau a negocierii directe.
ART. 25
(1) Selecţia de oferte de preţ reprezintã procedura simplificata prin care se solicita, fãrã publicarea unui anunţ publicitar, oferte de preţ de la cel puţin 2 potenţiali cumpãrãtori.
(2) În acest sens se trimit invitaţii de participare care vor cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:
a) obiectul selecţiei de oferta de preţ;
b) modalitatea de transmitere a ofertei;
c) cantitatea oferitã;
d) preţul minim de începere a procedurii;
e) starea bunurilor supuse valorificãrii;
f) termenul limita de prezentare a ofertei.
(3) Fiecare ofertant are voie sa facã o singura oferta de preţ, pe care nu o poate schimba.
(4) Ofertele de preţ se depun sau se transmit la sediul organizatorului procedurii de valorificare, în plic închis şi sigilat, pana la data şi ora precizate, semnate de ofertantul interesat. Ofertele sunt analizate în prezenta membrilor comisiei. Rezultatul analizei ofertelor de preţ se consemneazã într-un proces-verbal.
(5) Contractul de vânzare-cumpãrare se încheie cu persoana care a oferit preţul cel mai mare.
(6) Dacã un singur ofertant a rãspuns la solicitare, bunurile se valorifica cãtre acesta prin negociere directa.
ART. 26
(1) Negocierea directa reprezintã procedura prin care se negociaza clauzele contractuale, inclusiv preţul, cu un singur cumpãrãtor.
(2) Rezultatele negocierii se consemneazã într-un procesverbal semnat de ambele pãrţi şi care constituie baza stabilirii valorii contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 27
Bunurile care nu au putut fi valorificate pot fi declasate şi casate conform reglementãrilor în vigoare.
ART. 28
Veniturile realizate din valorificarea bunurilor, potrivit prezentului regulament, vor fi reţinute integral de unitãţile care le-au avut în dotare, sub forma de venituri extrabugetare, şi vor fi utilizate potrivit reglementãrilor în vigoare.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016