Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 760 din 14 iulie 2005 privind completarea Hotararii Guvernului nr. 772/2003 pentru aprobarea Strategiei de privatizare a Bancii Comerciale Romane - S.A.
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 652 din 22 iulie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 8 alin. (1) din Legea nr. 83/1997 pentru privatizarea societãţilor comerciale bancare la care statul este acţionar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ARTICOL UNIC
Dupã articolul 2 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 772/2003 pentru aprobarea Strategiei de privatizare a Bãncii Comerciale Române - S.A., publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 506 din 14 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se introduc şase noi articole, articolele 2^1 - 2^6 , dupã cum urmeazã:
"Art. 2^1 . - (1) Referirile din prezenta hotãrâre la «norme metodologice» au în vedere Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Prevederile referitoare la «oferta finalã» din cadrul normelor metodologice se vor aplica în mod corespunzãtor «ofertelor angajante», cu derogãrile fãcute prin prezenta hotãrâre.
Art. 2^2 . - Negocierea cu selecţie de oferte în vederea vânzãrii prevãzute la art. 3 lit. c) din strategia de privatizare prevãzutã în anexa la prezenta hotãrâre se va realiza pe bazã de oferte angajante şi oferte angajante îmbunãtãţite, în temeiul prevederilor prezentei hotãrâri şi ale normelor metodologice, cu derogãrile fãcute prin prezenta hotãrâre.
Art. 2^3 - (1) Dupã depunerea ofertelor angajante, comisia de privatizare va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte angajante îmbunãtãţite ofertantul a cãrui ofertã angajantã a întrunit cel mai mare numãr de puncte şi ofertantul a cãrui ofertã angajantã a întrunit numãrul de puncte imediat urmãtor, ca urmare a aplicãrii grilei de punctaj asupra tuturor ofertelor angajante depuse care respectã instrucţiunile şi care au fost însoţite de toate documentele prevãzute la art. 35 din normele metodologice, denumiţi în continuare «ofertanţi selectaţi».
(2) În cazul în care, în urma aplicãrii grilei de punctaj, existã egalitate de puncte între douã sau mai multe oferte angajante clasate pe primul loc, comisia de privatizare va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte angajante îmbunãtãţite numai ofertanţii clasaţi la egalitate pe primul loc, aceştia fiind consideraţi «ofertanţi selectaţi».
(3) În cazul în care, în urma aplicãrii grilei de punctaj, a rezultat un singur ofertant clasat pe primul loc şi mai mulţi ofertanţi clasaţi pe locul al doilea, având oferte ce întrunesc acelaşi numãr de puncte, atunci comisia de privatizare va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte angajante îmbunãtãţite pe toţi aceşti ofertanţi clasaţi pe primul şi pe al doilea loc, aceştia fiind consideraţi «ofertanţi selectaţi».
(4) În vederea depunerii de oferte angajante îmbunãtãţite, comisia de privatizare va invita ofertanţii selectaţi la negocierea proiectului contractului de vânzare-cumpã rare de acţiuni şi, dacã este cazul, a proiectului altor documente contractuale necesare în vederea încheierii tranzacţiei, care se comunicã ofertanţilor potenţiali cu cel puţin 8 zile înainte de data depunerii ofertelor angajante.
(5) Dupã derularea negocierilor, cu cel puţin 8 zile înaintea datei anunţate pentru depunerea ofertelor angajante îmbunãtãţite, se vor comunica ofertanţilor selectaţi proiectul final al contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi, dacã este cazul, proiectul final al altor documente contractuale necesare în vederea încheierii tranzacţiei şi vor fi invitaţi sã depunã oferte angajante îmbunãtãţite.
(6) Ofertele angajante îmbunãtãţite se vor depune având ca bazã acceptarea necondiţionatã de cãtre ofertanţii selectaţi a proiectului final al contractului de vânzare-cumpã rare de acţiuni şi, dacã este cazul, a proiectului final al altor documente contractuale comunicate conform alin. (5) şi vor consta în preţul pe acţiune oferit. Preţul pe acţiune oferit de un ofertant selectat prin oferta sa angajantã îmbunãtãţitã va fi cel puţin egal cu preţul pe acţiune pe care respectivul ofertant selectat l-a oferit prin oferta sa angajantã.
(7) Dupã depunerea ofertelor angajante îmbunãtãţite, comisia de privatizare va desemna ofertantul câştigãtor ca fiind acel ofertant selectat care a depus o ofertã angajantã îmbunãtãţitã conformã cu instrucţiunile comunicate de comisie şi a oferit cel mai mare preţ pe acţiune dintre ofertele angajante îmbunãtãţite depuse.
(8) În cazul în care acelaşi cel mai mare preţ pe acţiune este oferit prin ofertele angajante îmbunãtãţite de 2 sau mai mulţi ofertanţi selectaţi, comisia de privatizare îi va invita pe aceşti ofertanţi selectaţi sã depunã o nouã ofertã angajantã îmbunãtãţitã reprezentând un nou preţ pe acţiune.
(9) În cazul în care doar unul dintre ofertanţii selectaţi acceptã proiectul final al contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi, dacã este cazul, proiectul final al altor documente contractuale comunicate conform alin. (5) şi depune o ofertã angajantã îmbunãtãţitã, acest ofertant selectat va fi desemnat drept ofertant câştigãtor.
(10) Contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, dupã caz, vor fi semnate în termen de 15 zile de la data aprobãrii de cãtre Guvern a elementelor principale ale contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni.
(11) În cazul în care contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, dupã caz, nu se încheie cu ofertantul declarat câştigãtor, comisia de privatizare poate decide sã semneze contractul de vânzare-cumpãrare şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei cu ofertantul care a oferit prin oferta sa angajantã îmbunãtãţitã preţul pe acţiune imediat urmãtor. Prevederile alin. (10) se aplicã în mod corespunzãtor.
(12) În cazul în care nu este depusã nici o ofertã angajantã îmbunãtãţitã sau nici o ofertã angajantã îmbunãtãţitã depusã nu este conformã cu instrucţiunile pentru depunerea ofertelor angajante îmbunãtãţite ori contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare finalizãrii tranzacţiei, dupã caz, nu se încheie cu nici unul dintre ofertanţii selectaţi, comisia de privatizare poate decide sã declare oferta câştigãtoare dintre acei ofertanţi care au depus oferte angajante care respectã instrucţiunile şi care au fost însoţite de toate documentele prevãzute la art. 35 din normele metodologice.
(13) În cazul prevãzut de alin. (12), comisia de privatizare va negocia contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, dupã caz, cu ofertantul a cãrui ofertã angajantã a întrunit cel mai mare numãr de puncte ca urmare a aplicãrii grilei de punctaj, prevederile art. 41 alin. (2) şi ale art. 42 din normele metodologice aplicându-se în mod corespunzãtor. Contractul de vânzare-cumpã rare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, dupã caz, se vor definitiva într-un termen ce va fi stabilit de comisia de privatizare prin instrucţiuni ce vor fi comunicate şi vor fi semnate în conformitate cu prevederile alin. (10).
(14) În cazul în care contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni nu se încheie conform alin. (13), comisia de privatizare poate decide sã negocieze în vederea definitivãrii contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi a celorlalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, dupã caz, cu ofertantul clasat imediat urmãtor în urma aplicãrii grilei de punctaj tuturor ofertelor angajante depuse care respectã instrucţiunile şi care au fost însoţite de toate documentele prevãzute la art. 35 din normele metodologice. Prevederile alin. (13) se vor aplica în mod corespunzãtor. Comisia de privatizare poate aplica procedura prevãzutã în acest alineat, în mod corespunzãtor, ofertanţilor urmãtor clasaţi, pânã la semnarea documentelor contractuale.
(15) Faptul cã un ofertant nu este selectat conform alin. (1) sau faptul cã un ofertant ori un ofertant selectat nu este declarat ofertant câştigãtor în temeiul prevederilor oricãrora dintre alineatele precedente relevante nu determinã încetarea caracterului obligatoriu al ofertelor angajante, îmbunãtãţite sau nu, dupã caz, fiecare ofertant rãmânând angajat de oferta sa iniţialã ori, dupã caz, de oferta sa iniţialã aşa cum a fost îmbunãtãţitã prin oferta sa angajantã îmbunãtãţitã, aşa cum se va preciza în instrucţiunile comunicate ofertanţilor.
Art. 2^4 . - (1) Garanţia de participare depusã în condiţiile art. 33 din normele metodologice şi a instrucţiunilor comunicate de comisia de privatizare se restituie integral tuturor ofertanţilor, cu excepţia ofertantului declarat câştigãtor, în termen de douã zile lucrãtoare de la data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni cu ofertantul câştigãtor.
(2) Cazurile în care Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului poate executa garanţia de participare vor fi precizate prin instrucţiunile transmise potenţialilor ofertanţi.
Art. 2^5 . - Cerinţa prevãzutã la pct. (ii) secţiunea "pentru persoanele juridice strãine" de la art. 35 alin. (1) lit. d) din normele metodologice nu este aplicabilã în cazul vânzãrii de acţiuni ale Bãncii Comerciale Române - S.A. conform prezentei hotãrâri.
Art. 2^6 - Prevederile prezentei hotãrâri se completeazã cu prevederile normelor metodologice."
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Gabriel Ionel Zbîrcea
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
Ministrul economiei şi comerţului,
Codruţ Ioan Şereş
Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu
Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 760.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: