Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 747 din 9 iulie 2008  pentru modificarea si completarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor   Ordonantei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea si functionarea serviciilor de reintegrare sociala a infractorilor si de supraveghere a executarii sanctiunilor neprivative de libertate, aprobat prin   Hotararea Guvernului nr. 1.239/2000     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 747 din 9 iulie 2008 pentru modificarea si completarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea si functionarea serviciilor de reintegrare sociala a infractorilor si de supraveghere a executarii sanctiunilor neprivative de libertate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.239/2000

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 23 iulie 2008
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 78/2008 privind stabilirea competenţei supravegherii executãrii obligaţiei minorului de a presta o activitate neremuneratã într-o instituţie de interes public, prevãzutã la art. 103 alin. 3 lit. c) din Codul penal,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Regulamentul de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.239/2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 651 din 13 decembrie 2000, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Serviciile de probaţiune utilizeazã în activitatea lor serviciile interpreţilor şi traducãtorilor autorizaţi, prin intermediul tribunalelor pe lângã care funcţioneazã, ori de câte ori aceastã utilizare este necesarã."
2. La articolul 7, dupã alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (5), (6) şi (7), cu urmãtorul cuprins:
"(5) În cazul în care persoana cu privire la care este solicitatã întocmirea referatului de evaluare nu este gãsitã, serviciul de probaţiune înainteazã organului judiciar care a solicitat întocmirea referatului o notã informativã însoţitã de dovezi care sã ateste situaţia de fapt constatatã şi imposibilitatea întocmirii referatului de evaluare.
(6) Dovezile prevãzute la alin. (5) fac referire inclusiv la colaborarea cu organele de poliţie în vederea identificãrii persoanei.
(7) În situaţia prevãzutã la alin. (4), precum şi în situaţia prevãzutã la alin. (5), atunci când întocmirea referatului de evaluare a fost solicitatã în baza art. 482 din Codul de procedurã penalã, consilierul de probaţiune întocmeşte referatul de evaluare fãrã sã facã referire în cuprinsul acestuia la datele prevãzute la art. 9 alin. (1) lit. d) şi e)."
3. La articolul 15, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Perspectivele de reintegrare în societate vor fi estimate în funcţie de factorii prevãzuţi la art. 14 alin. (1) care au relevanţã asupra comportamentului viitor al persoanei şi vor fi prezentate pe scurt, obiectiv şi motivat, cu menţionarea resurselor individuale, familiale şi comunitare ce pot fi utilizate în susţinerea reintegrãrii sociale a persoanei.
(2) În cazul învinuiţilor şi inculpaţilor nu se fac propuneri sau recomandãri organului judiciar privind soluţia ce urmeazã sã fie datã în cauzã."
4. Dupã articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 17^1. - În cazul în care, din motive obiective, hotãrârea judecãtoreascã prin care s-au dispus mãsurile prevãzute la art. 86^3 alin. 1 din Codul penal sau una ori mai multe dintre obligaţiile prevãzute la art. 86^3 alin. 3 sau la art. 103 alin. 3 din Codul penal nu pot fi puse în executare temporar sau definitiv, consilierul de probaţiune va înştiinţa şeful serviciului, care, la rândul sãu, va sesiza motivat judecãtorul delegat cu executarea, în vederea luãrii mãsurilor care se impun."
5. La articolul 18 alineatul (2), dupã litera a) se introduce o nouã literã, litera a^1 ), cu urmãtorul cuprins:
"a^1) procesul-verbal întocmit cu ocazia primei întrevederi;".
6. La articolul 18 alineatul (2), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) dovezi privind modul de îndeplinire a mãsurilor şi obligaţiilor impuse de instanţa de judecatã persoanei aflate în supraveghere."
7. La articolul 18, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) La sfârşitul perioadei de supraveghere, consilierul de probaţiune întocmeşte un raport final în care se consemneazã modul în care persoana condamnatã sau minorul a respectat mãsurile de supraveghere şi, dupã caz, obligaţiile impuse de instanţã, precum şi estimarea riscului de a sãvârşi alte infracţiuni, a riscului pentru siguranţa publicã şi a riscului de sinucidere sau de autovãtãmare, precum şi orice alte informaţii relevante referitoare la comportamentul persoanei condamnate sau al minorului pe perioada supravegherii."
8. Dupã articolul 18 se introduce un nou articol, articolul 18^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 18^1. - (1) La primirea hotãrârii judecãtoreşti şeful serviciului desemneazã un consilier de probaţiune responsabil cu supravegherea modului în care persoana îndeplineşte mãsurile şi, eventual, obligaţiile impuse de instanţã în sarcina sa.
(2) La desemnarea consilierului responsabil de caz se are în vedere dacã a fost sau nu a fost întocmit un referat de evaluare în cauzã, iar în cazul în care a fost întocmit un astfel de referat de evaluare, supravegherea este, de regulã, încredinţatã consilierului de probaţiune care a întocmit referatul respectiv."
9. La articolul 19, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Cu cel puţin 3 zile înainte de data primei întrevederi, consilierul responsabil de caz contacteazã persoana condamnatã şi, în cazul minorului, reprezentantul legal al acestuia, în scopul de a transmite informaţiile referitoare la locul, data şi ora la care trebuie sã aibã loc prima întrevedere, precum şi adresa serviciului de probaţiune, numãrul de telefon şi numele consilierului responsabil de caz."
10. La articolul 19, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu urmãtorul cuprins:
"(5^1) Cu ocazia primei întrevederi, consilierul de probaţiune face aplicarea dispoziţiilor prevãzute la art. 45 alin. (4)."
11. La articolul 19, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Aspectele aduse la cunoştinţã se consemneazã într-un proces-verbal care se semneazã de consilierul de probaţiune, de persoana supravegheatã şi de reprezentantul legal al acesteia, atunci când este cazul."
12. La articolul 19, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins:
"(7) O copie a procesului-verbal prevãzut la alin. (6) se înmâneazã persoanei supravegheate."
13. Dupã articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 19^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 19^1. - (1) La prima întrevedere, consilierul de probaţiune realizeazã evaluarea iniţialã a situaţiei persoanei supravegheate, în vederea întocmirii planului de supraveghere.
(2) La realizarea evaluãrii se vor lua în considerare informaţiile conţinute în referatul de evaluare, dacã este cazul.
(3) Dacã referatul de evaluare a fost întocmit de un alt serviciu de probaţiune, serviciul de probaţiune cãruia îi revine supravegherea solicitã transmiterea unei copii a acestuia.
(4) Evaluarea persoanei vizeazã urmãtoarele aspecte:
a) analiza comportamentului infracţional;
b) situaţia familialã, socialã şi economicã şi atitudinea faţã de aceasta;
c) planurile sale de viitor pe termen scurt şi mediu şi indicarea modalitãţilor concrete prin care intenţioneazã sã le punã în practicã.
(5) Dacã se constatã cã persoana supravegheatã consumã în exces anumite substanţe, în cadrul procesului de evaluare se vor avea în vedere: tipul sau tipurile de substanţe utilizate, cantitatea, frecvenţa şi metodele de administrare a substanţei, istoricul consumului, contextul în care se manifestã acest consum şi instituţia şi/sau organizaţia de specialitate în evidenţa cãreia se aflã sau s-a aflat persoana evaluatã şi, dacã este cazul, consilierul de probaţiune sesizeazã, potrivit legii, organele competente.
(6) Datele obţinute în procesul de evaluare se consemneazã într-o fişã de evaluare.
(7) Persoanei supravegheate i se va comunica data urmãtoarei întrevederi."
14. Articolul 21 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) La a doua întrevedere, consilierul de probaţiune responsabil de caz va prezenta şi va explica persoanei supravegheate planul de supraveghere.
(2) Planul de supraveghere va fi semnat de cãtre consilierul de probaţiune şi de persoana condamnatã şi, dacã este cazul, de cãtre reprezentantul legal al acesteia.
(3) O copie a planului de supraveghere va fi înmânatã persoanei condamnate şi reprezentantului legal al acesteia, atunci când este cazul.
(4) Dacã, prin hotãrârea judecãtoreascã, instanţa de judecatã fixeazã frecvenţa întrevederilor la un interval mai mare de o lunã, consilierul de probaţiune aduce la îndeplinire dispoziţiile alin. (1) la prima întrevedere."
15. Articolul 22 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Planul de supraveghere conţine urmãtoarele capitole:
a) introducere: numele, prenumele, data şi locul naşterii persoanei supravegheate, adresa de domiciliu, infracţiunea sãvârşitã, numãrul hotãrârii instanţei de judecatã, sancţiunea aplicatã, perioada de supraveghere, menţionându-se data începerii şi încetãrii acesteia, numele şi prenumele consilierului de probaţiune responsabil;
b) mãsurile şi, eventual, obligaţiile impuse de instanţa de judecatã, precum şi mijloacele utilizate de consilierul de probaţiune pentru asigurarea îndeplinirii obligaţiilor şi/sau a mãsurilor stabilite de instanţa de judecatã în sarcina persoanei supravegheate;
c) nevoile criminogene şi cele sociale ale persoanei supravegheate, precum şi obiectivele stabilite în vederea diminuãrii acestora;
d) riscul sãvârşirii de noi infracţiuni, riscul pentru siguranţa publicã, precum şi riscul de sinucidere sau de autovãtãmare;
e) metode de intervenţie propuse în vederea soluţionãrii nevoilor identificate şi a diminuãrii riscului;
f) data, locul şi frecvenţa întrevederilor dintre consilierul de probaţiune şi persoana supravegheatã, fixate pe perioada termenului de încercare.
(2) În cazul în care persoanei condamnate i-a fost impusã prin hotãrârea judecãtoreascã obligaţia de a participa la derularea unui program de intervenţie, în cuprinsul planului de supraveghere se descrie pe scurt conţinutul programului, durata şi modalitatea de derulare ale acestuia.
(3) În cazul în care persoanei condamnate i-a fost impusã prin hotãrârea judecãtoreascã obligaţia de a presta o activitate neremuneratã într-o instituţie de interes public, planul de supraveghere va conţine descrierea activitãţii, locul de executare a acesteia şi programul de lucru al persoanei condamnate.
(4) În perioada de supraveghere consilierul de probaţiune stabileşte, cu ocazia fiecãrei întrevederi, în ce mãsurã obiectivele planului de supraveghere sunt aduse la îndeplinire.
(5) Planul de supraveghere va fi revizuit, prin intermediul unor anexe ale planului de supraveghere ori de câte ori în situaţia persoanei supravegheate intervin schimbãri care influenţeazã nevoile acesteia şi riscurile identificate.
(6) În caz de revizuire a planului de supraveghere, dispoziţiile art. 21 se aplicã în mod corespunzãtor."
16. La articolul 23, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) se aplicã şi anexelor de revizuire a planului de supraveghere."
17. Articolul 24 se abrogã.
18. La articolul 26, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În cazul în care, din motive obiective, persoana supravegheatã nu se poate prezenta la una dintre întâlnirile stabilite, comunicã acest lucru consilierului de probaţiune responsabil de caz înaintea întrevederii sau, în condiţiile în care nu este posibil acest lucru, se prezintã la sediul serviciului de probaţiune dupã maximum 3 zile de la momentul în care cauzele care au determinat imposibilitatea neprezentãrii au încetat."
19. La articolul 26, dupã alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (4), (5) şi (6), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Imposibilitatea obiectivã de prezentare se justificã de cãtre persoana supravegheatã prin dovezi depuse la dosar.
(5) Consilierul de probaţiune responsabil de caz verificã motivele invocate şi, dacã se constatã cã neprezentarea persoanei supravegheate la serviciul de probaţiune la termenul fixat nu este justificatã de motive obiective, îi transmite acesteia un avertisment scris în care i se reamintesc consecinţele încãlcãrii mãsurii şi se menţioneazã data urmãtoarei întrevederi.
(6) Dacã se constatã cã, dupã înmânarea a douã avertismente, persoana supravegheatã nu se prezintã la termenele fixate, consilierul responsabil de caz înştiinţeazã şeful serviciului de probaţiune, care va sesiza judecãtorul delegat cu executarea."
20. La articolul 27, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În cazul schimbãrii domiciliului, reşedinţei sau locuinţei, persoana supravegheatã prezintã consilierului de probaţiune, în termen de 30 de zile, dovezi din care sã rezulte aceastã situaţie."
21. La articolul 28, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Comunicarea se face numai în scris, precizându-se motivele schimbãrii locului de muncã, noul loc de muncã al persoanei condamnate, natura muncii pe care o desfãşoarã şi descrierea activitãţii, anexându-se, în termen de 30 de zile de la data angajãrii, documente justificative în acest sens."
22. La articolul 29, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Comunicarea informaţiilor se face în scris, fiind însoţitã de dovezi prezentate consilierului de probaţiune în termen de 30 de zile de la data primei întrevederi."
23. La articolul 29, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Pe perioada supravegherii, consilierul de probaţiune responsabil de caz monitorizeazã orice schimbare privind mijloacele de existenţã ale persoanei supravegheate."
24. Articolul 30 se abrogã.
25. La articolul 32, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Dacã prin hotãrârea judecãtoreascã nu este stabilit tipul activitãţii la care este obligatã persoana condamnatã, consilierul de probaţiune stabileşte tipul de activitate şi modalitatea de desfãşurare a acesteia.
(5) Dacã instanţa de judecatã stabileşte, în baza art. 86^3 alin. 3 lit. a) din Codul penal, obligaţia ca persoana condamnatã sã desfãşoare o activitate neremuneratã într-o instituţie de interes public, art. 42 se aplicã în mod corespunzãtor."
26. La articolul 33, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) În termen de 5 zile lucrãtoare de la data primei întrevederi, serviciul de probaţiune transmite organelor de poliţie prevãzute la alin. (2) o informare privind persoana aflatã în supraveghere în sarcina cãreia a fost impusã o astfel de obligaţie, solicitând ca, în condiţiile în care se constatã nerespectarea obligaţiei, sã fie anunţat în scris serviciul de probaţiune competent."
27. La articolul 34, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Atunci când consilierul de probaţiune constatã prezenţa persoanei supravegheate în locul sau în locurile a cãror frecventare i-a fost interzisã, îi înmâneazã un avertisment scris, procedând la explicarea verbalã a conţinutului acestuia."
28. La articolul 34, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Dispoziţiile art. 33 alin. (2^1) se aplicã în mod corespunzãtor."
29. La articolul 35, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Dispoziţiile art. 33 alin. (2^1) se aplicã în mod corespunzãtor."
30. La articolul 36, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Dispoziţiile art. 33 alin. (2^1) se aplicã în mod corespunzãtor."
31. Articolul 37 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - (1) În cazul în care persoana condamnatã este obligatã sã se supunã unor mãsuri de control, tratament sau îngrijire, în special în scopul dezintoxicãrii, serviciul de probaţiune identificã pe plan local, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data primei întrevederi, unitãţile sanitare, precum şi organizaţiile, instituţiile sau specialiştii care desfãşoarã programe de recuperare a toxicomanilor sau alcoolicilor, în vederea includerii persoanei supravegheate în aceste programe.
(2) Consilierul de probaţiune, cu ocazia întrevederilor cu persoana supravegheatã, precum şi prin legãtura permanentã cu persoanele implicate în tratarea acesteia, verificã dacã persoana respectã programul de tratament sau de îngrijire.
(3) În vederea ducerii la îndeplinire a dispoziţiilor alin. (1) şi (2), serviciile de probaţiune încheie protocoale cu unitãţi sanitare, instituţii, organizaţii şi specialişti, prin care sã se reglementeze proceduri concrete de colaborare.
(4) Obligaţia prevãzutã la art. 86^3 alin. 3 lit. f) din Codul penal este consideratã neîndeplinitã în situaţiile în care persoana supravegheatã:
a) refuzã în mod nejustificat includerea în programe de tratament derulate în scopul dezintoxicãrii;
b) întrerupe în mod nejustificat tratamentul de dezintoxicare;
c) refuzã efectuarea testelor de verificare a consumului de substanţe."
32. Articolul 38 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) În cazul în care consilierul de probaţiune constatã neîndeplinirea mãsurilor şi/sau obligaţiilor impuse persoanei condamnate de cãtre instanţã, prevãzute la art. 86^3 alin. 1 şi 3 din Codul penal, întocmeşte un raport care cuprinde un rezumat al procesului de supraveghere şi face menţiuni cu privire la dovezile prin care se constatã încãlcarea obligaţiei.
(2) Raportul întocmit potrivit alin. (1) împreunã cu dovezile în copie vor fi înaintate spre informare şefului serviciului de probaţiune care, atunci când considerã necesar, va sesiza judecãtorul delegat la compartimentul de executãri penale, care va proceda potrivit legii.
(3) În cazul în care şeful serviciului de probaţiune apreciazã cã nu sunt îndeplinite condiţiile pentru sesizarea instanţei în vederea revocãrii suspendãrii, respinge în scris şi motivat, în termen de 30 de zile, propunerea consilierului de probaţiune.
(4) Dacã pe perioada supravegherii persoana supravegheatã sãvârşeşte o altã infracţiune, instanţa de judecatã poate solicita serviciului de probaţiune care a exercitat supravegherea referatele de evaluare prevãzute la art. 13 alin. (1)."
33. La articolul 40, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Dispoziţiile art. 33 alin. (2^1) se aplicã în mod corespunzãtor."
34. La articolul 40, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Atunci când consilierul de probaţiune constatã prezenţa minorului în locul sau în locurile a cãror frecventare i-a fost interzisã, îi înmâneazã un avertisment scris, procedând la explicarea verbalã a conţinutului acestuia."
35. La articolul 41, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1)), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Dispoziţiile art. 33 alin. (2^1) se aplicã în mod corespunzãtor."
36. Articolul 42 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42. - În cazul în care minorul este obligat sã presteze o activitate neremuneratã într-o instituţie de interes public stabilitã de instanţã, serviciul de probaţiune supravegheazã îndeplinirea acestei obligaţii în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului justiţiei."
37. Articolele 43 şi 44 se abrogã.
38. La articolul 46 alineatul (2), partea introductivã şi litera b) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dosarul de reintegrare socialã şi supraveghere conţine documentele aferente dosarului de supraveghere, prevãzute la art. 18 alin. (2), şi documentele specifice activitãţii de asistenţã şi consiliere, dupã cum urmeazã:
..................................................................................................
b) planul de asistare;".
39. La articolul 46 alineatul (2), literele c) şi d) se abrogã.
40. La articolul 46, dupã alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (2^1), (2^2) şi (2^3), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Planul de asistare este întocmit cu implicarea persoanei solicitante în termen de maximum 20 de zile lucrãtoare de la momentul solicitãrii asistãrii şi consilierii.
(2^2) Planul de asistare cuprinde urmãtoarele capitole:
a) introducere: numele, prenumele, data şi locul naşterii persoanei supravegheate, infracţiunea sãvârşitã şi numãrul hotãrârii instanţei de judecatã, sancţiunea aplicatã, perioada de supraveghere, menţionându-se data începerii şi încetãrii acesteia, numele şi prenumele consilierului de probaţiune responsabil de caz;
b) nevoile sau problemele identificate;
c) obiectivele activitãţii de asistare;
d) planificarea activitãţilor în atingerea obiectivelor;
e) resurse implicate în desfãşurarea activitãţilor;
f) programul întâlnirilor dintre consilierul responsabil de caz şi persoana asistatã;
g) timpul estimat în vederea realizãrii.
(2^3) Planul de asistare va fi revizuit ori de câte ori este cazul, în cadrul unor anexe ale planului de asistare."
41. La articolul 47, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 47. - (1) În termen de 20 de zile lucrãtoare de la primirea cererii scrise din partea persoanei supravegheate prin care aceasta solicitã asistenţã şi consiliere, serviciul de probaţiune poate lua mãsurile necesare în vederea includerii acesteia într-un program de intervenţie specializatã, adaptat nevoilor identificate ale persoanei respective, atunci când este posibil."
42. La articolul 48, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - (1) Activitatea de asistenţã şi consiliere se poate desfãşura şi în unitãţile penitenciare, includerea în astfel de programe a persoanelor condamnate fiind posibilã numai cu acordul acestora şi numai cu 6 luni înainte ca situaţia persoanei sã fie eligibilã pentru analizare în comisia de liberare condiţionatã.
..................................................................................................
(3) Activitatea de asistenţã şi consiliere acordatã persoanelor prevãzute la alin. (1) presupune:
a) identificarea nevoilor cu care persoana anticipeazã cã se va confrunta la momentul liberãrii;
b) identificarea resurselor interne ale persoanei condamnate, cum ar fi motivaţia, aptitudinile şi abilitãţile acesteia;
c) identificarea resurselor existente în comunitatea în care persoana condamnatã urmeazã sã se libereze şi informarea cu privire la aceste resurse;
d) indicarea modalitãţilor prin care persoana condamnatã poate accesa serviciile oferite de instituţiile aflate în comunitatea în care urmeazã sã se libereze."
43. Anexa nr. 2 la regulament se modificã şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre.
44. Anexa nr. 3 la regulament se abrogã.
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.239/2000 privind aprobarea Regulamentului de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 651 din 13 decembrie 2000, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
-------------
p. Ministrul justiţiei,
Theodor Cãtãlin Nicolescu,
secretar de stat

Bucureşti, 9 iulie 2008.
Nr. 747.

ANEXĂ
(Anexa 2 la regulament)



MINISTERUL JUSTIŢIEI
Serviciul de probaţiune de pe lângã Tribunalul ...............


PLAN DE SUPRAVEGHERE

I. Introducere
Numele şi prenumele persoanei condamnate/minorului:
Data şi locul naşterii:
Infracţiunea sãvârşitã:
Numãrul hotãrârii instanţei:
Sancţiunea aplicatã persoanei condamnate/minorului:
Perioada supravegherii:
Data începerii:
Data încheierii:
Numele şi prenumele consilierului de probaţiune:

II. Mãsurile şi/sau obligaţiile impuse de instanţa de judecatã şi
mijloacele utilizate pentru asigurarea îndeplinirii lor ...................
...........................................................................
III. Nevoile criminogene şi sociale ale persoanei condamnate/minorului şi
obiectivele stabilite in vederea diminuãrii acestora ......................
...........................................................................
IV. Riscul sãvârşirii din nou a unor infracţiuni/riscul de a pune în
pericol siguranţa publicã şi riscul de sinucidere sau autovãtãmare ........
...........................................................................
V. Metodele de intervenţie propuse în vederea soluţionãrii nevoilor
identificate şi diminuãrii riscul .........................................
...........................................................................
VI. Data, locul şi frecvenţa întrevederilor dintre consilierul de
probaţiune şi persoana condamnatã/minor pe perioada supravegherii .........
...........................................................................
VII. Descrierea programului de intervenţie, stabilit ca obligaţie de cãtre
instanţã (dacã este cazul).................................................
...........................................................................
VIII. Descrierea activitãţii, a locului de executare şi a programului de
lucru, în cazul persoanei condamnate/minorului faţã de care s-a stabilit
prestarea unei activitãţi neremunerate într-o instituţie de interes public
(dacã este cazul) .........................................................
...........................................................................

Persoana condamnatã/minorul a luat cunoştinţã de conţinutul planului de
supraveghere şi înţelege sã coopereze în executarea obligaţiilor ce îi
revin.

Data semnãrii planului de supraveghere ..............


Consilier de probaţiune,
.......................

Am luat cunoştinţã.
Persoana condamnatã/minor,
..........................




----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016