Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 746 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 746 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 493 din 8 iulie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 2 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Guvernul este autoritatea publica a puterii executive care asigura realizarea politicii interne şi externe a României şi exercita conducerea generalã a administraţiei publice.
ART. 2
(1) Primul-ministru are în coordonare:
a) Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicaţii, instituţie publica cu personalitate juridicã, aflatã în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii;
b) Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Serviciilor de Gospodãrie Comunalã, instituţie publica de interes naţional, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
c) Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei, instituţie publica cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
d) Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, instituţie publica cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
e) Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului, instituţie de interes public, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
f) Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care se finanţeazã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
g) Administraţia Nationala a Rezervelor de Stat, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
h) Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
i) Agenţia Romana pentru Investiţii Strãine, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
j) Agenţia Nationala pentru Sport, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
k) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
l) Agenţia Nationala pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperatie, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
m) Corpul de Control al Guvernului, instituţie publica cu personalitate juridicã, în subordinea Autoritãţii Naţionale de Control;
n) Comisia Nationala pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, instituţie publica de interes naţional, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
o) Comisia Nationala de Prognoza, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
p) Institutul Naţional de Statistica, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
r) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
s) Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
(2) Potrivit prevederilor <>art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice, activitãţile instituţiilor şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale prevãzute la alin. (1) pot fi trecute, prin decizie a primului-ministru, în coordonarea ministrilor sau ministrilor delegaţi.
ART. 3
Aparatul de lucru al Guvernului este organizat şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 .
ART. 4
În cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcţioneazã:
a) aparatul de lucru al primului-ministru;
b) Secretariatul General al Guvernului;
c) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, structura cu personalitate juridicã, finanţat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
d) Departamentul pentru Analiza Institutionala şi Socialã;
e) Departamentul pentru Relaţii Interetnice;
f) Departamentul pentru Romanii de Pretutindeni;
g) Departamentul Purtatorului de Cuvânt al Guvernului şi Relaţii cu Presa.
ART. 5
(1) Aparatul de lucru al primului-ministru este structura organizatoricã fãrã personalitate juridicã, alcãtuitã din:
a) corpul de consilieri ai primului-ministru;
b) compartimentul pentru monitorizarea marilor programe de interes naţional cuprinse în Programul de guvernare;
c) aparatul tehnic al corpului de consilieri;
d) cabinetul primului-ministru;
e) cancelaria primului-ministru;
f) compartimentul cu probleme speciale;
g) compartimentul documente secrete;
h) compartimentul care asigura protocolul primului-ministru.
(2) Activitatea corpului de consilieri şi a aparatului tehnic al acestuia este coordonata de unul dintre consilieri, desemnat prin decizie a primului-ministru.
(3) Pe lângã aparatul de lucru al primului-ministru îşi desfãşoarã activitatea Comisia antisaracie şi promovare a incluziunii sociale - CASPIS, al carei secretariat tehnic este asigurat de Agenţia pentru Strategii Guvernamentale.
(4) Atribuţiile şi organizarea interna ale fiecãrei structuri din aparatul de lucru al primului-ministru se stabilesc prin decizie a acestuia.
(5) Personalului încadrat în aparatul de lucru al primului-ministru nu i se aplica prevederile legii privind statutul funcţionarilor publici.
ART. 6
Secretariatul General al Guvernului asigura derularea operaţiunilor tehnice aferente actelor de guvernare şi rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activitãţii Guvernului, precum şi reprezentarea Guvernului în fata instanţelor judecãtoreşti.
ART. 7
(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, ajutat de unul sau mai mulţi secretari de stat şi subsecretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului asigura coordonarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice.
(3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului emite ordine şi instrucţiuni.
ART. 8
(1) Secretariatul General al Guvernului executa operaţiunile financiare privind fondurile transferate în bugetul propriu, potrivit legilor anuale ale bugetului de stat, destinate realizãrii acţiunilor iniţiate de structurile din cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi aprobate prin hotãrâri ale Guvernului. Eliberarea fondurilor cãtre destinatarul acestor acţiuni se face de Secretariatul General al Guvernului, pe baza fundamentarilor privind legalitatea, oportunitatea şi necesitatea acestora, elaborate de structurile nominalizate în legile anuale ale bugetului de stat.
(2) Rãspunderea privind utilizarea şi justificarea fondurilor prevãzute la alin. (1) pe destinatiile aprobate prin hotãrâri ale Guvernului revine fiecãrei structuri care are calitatea de destinatar al respectivelor fonduri.
ART. 9
(1) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul este structura cu personalitate juridicã, condusã de ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 10
(1) Departamentele prevãzute la art. 4 lit. d)-g) sunt structuri organizatorice fãrã personalitate juridicã şi fãrã unitãţi în subordine, subordonate primului-ministru, şi au rol de coordonare şi sinteza în domenii de interes general, în conformitate cu atribuţiile Guvernului.
(2) Înfiinţarea, atribuţiile şi modul de funcţionare ale departamentelor prevãzute la art. 4 se aproba prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Departamentele prevãzute la art. 4 lit. d)-g) sunt conduse de câte un secretar de stat, care nu are calitatea de ordonator de credite, ajutat de unul sau mai mulţi subsecretari de stat, potrivit actului normativ de organizare şi funcţionare.
(4) Secretarul de stat şi, dupã caz, subsecretarii de stat care asigura conducerea departamentelor prevãzute la art. 4 lit. d)-g) sunt numiţi prin decizie a primului-ministru.
(5) În exercitarea atribuţiilor care le revin conducãtorii departamentelor prevãzute la art. 4 lit. d)-g) emit ordine cu caracter individual.
(6) Departamentele prevãzute la art. 4 lit. d)-g) au capacitatea de a sta în fata instanţelor judecãtoreşti în cauzele al cãror obiect este legat de activitatea proprie.
ART. 11
(1) Numãrul maxim de posturi în aparatul de lucru al Guvernului este de 370, inclusiv demnitarii, posturile aferente cabinetului primului-ministru şi cabinetului ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, din care 16 posturi sunt preluate din reducerea numãrului de posturi rezultatã în urma reorganizãrii fostului Minister al Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
(2) În numãrul de posturi prevãzut la alin. (1) nu este inclus numãrul de posturi al Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul.
(3) Statele de funcţii, precum şi numãrul maxim de posturi ale fiecãrei structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, cu excepţia Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul, se stabilesc prin decizie a primului-ministru, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi prevãzut la alin. (1).
ART. 12
Personalul din cadrul aparatului de lucru al Guvernului este salarizat potrivit legii.
ART. 13
Structura organizatoricã a aparatului de lucru al Guvernului şi instituţiile şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în coordonarea primului-ministru sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 14
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 765/2002 privind organizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554 din 29 iulie 2002, iar prevederile <>art. 4 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 705/2002 privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Comisiei antisaracie şi promovare a incluziunii sociale - CASPIS, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509 din 15 iulie 2002, se modifica în mod corespunzãtor.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru coordonarea Secretariatului
General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 746.



ANEXA



Structura organizatoricã a aparatului de lucru al Guvernului
şi instituţiile şi organele de specialitate al administraţiei
publice centrale aflate în coordonarea primului-ministru



┌──────────────────┐
│ Agenţia Nationala│
|--│ pentru │
| │ Resurse Minerale│
┌───────────┐ | └──────────────────┘
│Aparatul de│ | ┌──────────────────┐
│ lucru al │ | │ Agenţia Romana │
│ primului- │ ┌─────────────────┐ |--│ pentru │




└───────────┘ └────┬──────────┬─┘ | └──────────────────┘
│ │ | ┌──────────────────┐
│ │ ┌───────────┐ | │Agenţia Nationala │
┌───────────────┐ ┌────────┘ │ │Autoritatea│ |--│ pentru sport │
│Departamentul │ │ │ │Nationala │ | └──────────────────┘
│pentru Analiza ├───┤ │ │de Regle- │--| ┌──────────────────┐
│Institutionala │ │ │ │mentare în │ |--│Agenţia pentru │
│ Socialã │ │ │ │Comunicaţii│ | │ Strategii │
└───────────────┘ │ ┌──────────────┐ │ └───────────┘ | │ Guvernamentale │
┌────────────────┐ │ │Secretariatul │ │ ┌───────────┐ | └──────────────────┘
│ Departamentul │ │ │General al ├──┤ │Autoritatea│ | ┌──────────────────┐
│ pentru Romanii ├──┤ │ Guvernului │ │ │Nationala │ | │ Agenţia pentru │
│ de Pretutindeni│ │ └──────────────┘ │ │de Regle- │ | │Întreprinderi Mici│
└────────────────┘ │ ┌──────────────┐ │ │mentare în │ |--│ şi Mijlocii şi │
┌────────────────┐ │ │Departamentul │ │ │Domeniul │ | │ Cooperatie │
│ Departamentul │ │ │pentru Relaţia├──┘ │Serviciilor│--| └──────────────────┘
│ pentru Relaţii ├──┤ │cu Parlamentul│ │de Gospo- │ | ┌──────────────────┐
│ Interetnice │ │ └──────────────┘ │ darie │ |--│ Corpul de Control│
└────────────────┘ │ │ Comunalã │ | │ al Guvernului │
┌────────────────┐ │ └───────────┘ | └──────────────────┘
│ Departamentul │ │ ┌───────────┐ | ┌──────────────────┐
│ Purtatorului │ │ │Autoritatea│ | │Comisia Nationala │
│ de Cuvânt al ├──┘ │ Nationala │--| │pentru Controlul │
│ Guvernului şi │ │ de Regle- │ |--│ Activitãţilor │
│ Relaţii cu │ │mentare în │ | │ Nucleare │
│ Presa │ │ Domeniul │ | └──────────────────┘
└────────────────┘ │ Energiei │ | ┌──────────────────┐
└───────────┘ |--│Comisia Nationala │
┌───────────┐ | │ de Prognoza │
│Autoritatea│ | └──────────────────┘
│ Nationala │--| ┌──────────────────┐
│ de Regle- │ | │ Institutul │
│ mentare în│ |--│ Naţional de │
│ Domeniul │ | │ Statistica │
│ Gazelor │ | └──────────────────┘
│ Naturale │ | ┌──────────────────┐
└───────────┘ | │Oficiul Naţional │
┌───────────┐ | │de Prevenire şi │
│Autoritatea│ |--│ Combatere a │
│ pentru │ | │Spalarii Banilor │
│Privatiza- │ | └──────────────────┘
│re şi Admi-│ | ┌──────────────────┐
│ nistrarea │--| │ Oficiul de Stat │
│Participa- │ | │ pentru │
│ tiilor │ |--│Invenţii şi Mãrci │
│ Statului │ | └──────────────────┘
└───────────┘ |
┌───────────┐ |
│Autoritatea│ |
│ Nationala │ |
│ pentru │ |
│ Protecţia │--|
│ Consuma- │ |
│ torilor │ |
└───────────┘ |
┌───────────┐ |
│ Adminis- │ |
│ tratia │ |
│ Nationala │ |
│ a │--|
│Rezervelor │
│ de Stat │
└───────────┘


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016