Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 743 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 743 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 490 din 8 iulie 2003
Având în vedere prevederile <>art. XVI alin. (1) lit. b) din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei şi ale Hotãrârii Parlamentului nr. 16/2003 privind modificarea structurii şi componentei Guvernului,
în temeiul prevederilor art. 107 din Constituţie, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor şi al <>art. 17 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Ministerul Sãnãtãţii este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Cristian Popisteanu nr. 1-3, sectorul 1, înfiinţat prin reorganizarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
ART. 2
(1) Ministerul Sãnãtãţii aplica strategia şi politica Guvernului în domeniul asigurãrii sãnãtãţii populaţiei şi rãspunde de realizarea reformei în sectorul sanitar.
(2) Ministerul Sãnãtãţii organizeazã, coordoneazã, indruma activitãţile pentru asigurarea sãnãtãţii populaţiei şi acţioneazã pentru prevenirea şi combaterea practicilor care dauneaza sãnãtãţii.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Sãnãtãţii colaboreazã cu celelalte ministere, organe centrale de specialitate din subordinea Guvernului, precum şi cu alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale şi organisme interesate.
ART. 3
(1) În realizarea obiectului sau de activitate Ministerul Sãnãtãţii îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
1. organizeazã, coordoneazã şi controleazã, dupã caz, activitãţi de: asistenta de sãnãtate publica, promovarea sãnãtãţii şi medicinei preventive, asistenta de urgenta, curativã, de recuperare medicalã, asistenta medicalã la domiciliu, care se acorda prin unitãţile sanitare publice sau private, precum şi asistenta de medicina legalã şi de medicina sportiva;
2. stabileşte principalele obiective pe termen scurt, mediu şi lung în domeniul sãnãtãţii populaţiei şi al reformei în sectorul sanitar;
3. asigura supravegherea şi controlul aplicãrii legislaţiei de cãtre instituţiile şi organismele care au responsabilitãţi în domeniul sãnãtãţii publice, al asigurãrilor sociale de sãnãtate şi de cãtre unitãţile sanitare din sectorul privat de asistenta medicalã, colaborand în acest scop cu Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, Colegiul Medicilor din România, Colegiul Farmacistilor din România, Ordinul Asistentilor Medicali din România, autoritãţile publice locale şi cu alte instituţii abilitate;
4. asigura realizarea programelor naţionale de sãnãtate publica; aproba şi stabileşte modul de finanţare a acestora;
5. aproba, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, normele tehnice în domeniul asistenţei de sãnãtate publica;
6. aproba, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, normele tehnice de organizare şi funcţionare a unitãţilor care asigura asistenta de sãnãtate publica;
7. elaboreazã norme privind organizarea şi funcţionarea inspecţiei sanitare de stat şi împuterniceşte personalul sanitar care efectueazã inspecţia sanitarã de stat;
8. organizeazã acreditarea unitãţilor sanitare din sistemul public şi privat, care presteazã servicii medicale pentru autoritãţile din domeniul asistenţei de sãnãtate publica; avizeazã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei naţionale de acreditare a spitalelor din sistemul public şi privat;
9. organizeazã sistemul informaţional din domeniul asistenţei de sãnãtate publica şi modul de raportare a datelor de cãtre unitãţile sanitare, pentru evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei; analizeazã şi evalueaza periodic indicatorii stãrii de sãnãtate a populaţiei şi criteriile de performanta a unitãţilor sanitare;
10. organizeazã sistemul informatic al activitãţii de ocrotire a sãnãtãţii populaţiei;
11. prezintã rapoarte periodice pentru informarea Guvernului privind starea de sãnãtate a populaţiei;
12. fundamenteazã necesarul de resurse financiare pentru asigurarea asistenţei de sãnãtate a populaţiei;
13. indruma şi controleazã modul de aplicare a normelor de igiena şi sanitar-antiepidemice în mediul de viata al populaţiei şi la locul de munca;
14. stabileşte şi urmãreşte, împreunã cu organele competente, folosirea energiei nucleare în scopuri medicale;
15. organizeazã, coordoneazã şi controleazã, dupã caz, activitatea unitãţilor de ocrotire şi asistenta medicalã a mamei şi copilului, asistenta medicalã de urgenta şi asistenta medicalã la locul de munca;
16. colaboreazã cu Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi cu consiliile judeţene sau locale, dupã caz, în domeniul coordonãrii metodologice a activitãţii instituţiilor specializate care asigura servicii de asistenta medico-socialã;
17. coordoneazã şi controleazã activitatea de asistenta medicalã în staţiunile balneare, climatice şi balneoclimatice; elibereazã autorizaţia de funcţionare din punct de vedere medico-balnear şi al valorificãrii terapeutice a factorilor sanogeni, naturali, pentru unitãţile medico-balneare şi de recuperare;
18. avizeazã sau, dupã caz, elaboreazã şi propune spre aprobare Guvernului Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate, elaborat de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate cu consultarea asociaţiilor profesionale din domeniu şi a ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitarã proprie;
19. elaboreazã anual împreunã cu Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, cu consultarea Colegiului Farmacistilor din România, lista medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii cu sau fãrã contribuţie personalã;
20. emite avize şi autorizaţii sanitare de funcţionare, abilitari şi acorduri scrise pentru importul deşeurilor şi reziduurilor de orice natura, precum şi al altor mãrfuri periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi mediul înconjurãtor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
21. aproba tarife pentru actele pe care este abilitat sa le elibereze în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
22. emite reglementãri privind regimul substanţelor stupefiante şi toxice, precum şi autorizaţii pentru culturile de mac;
23. emite autorizaţii de funcţionare şi norme tehnice pentru organizarea şi funcţionarea unitãţilor farmaceutice publice şi private, indruma şi controleazã activitatea în reţeaua farmaceutica;
24. aproba preţul produselor medicamentoase din ţara şi din import; emite reglementãri privind termenii, condiţiile, modul de calculare şi de avizare a preţurilor produselor medicamentoase şi limitele de profit;
25. autorizeaza furnizorii de dispozitive medicale şi asigura certificarea şi inspecţia aparaturii şi echipamentelor medicale;
26. stabileşte, creeazã şi pãstreazã capacitãţi şi rezerve de mobilizare în domeniul ocrotirii sãnãtãţii;
27. constituie, pentru situaţii speciale cu implicaţii asupra sãnãtãţii publice, rezerva de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide şi alte materiale specifice şi aproba, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, normele metodologice de constituire, pãstrare şi utilizare a rezervei;
28. elaboreazã şi organizeazã împreunã cu Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti strategia activitãţii de cercetare ştiinţificã medicalã şi asigura resursele materiale şi financiare pentru buna funcţionare a acestei activitãţi;
29. elaboreazã sau, dupã caz, avizeazã proiecte de acte normative din domeniul sau de activitate, armonizate cu reglementãrile Uniunii Europene; urmãreşte şi rãspunde de aplicarea prevederilor specifice din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, şi din Strategia nationala de pregãtire pentru aderarea României la Uniunea Europeanã;
30. iniţiazã, negociaza şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internationala în domeniul ocrotirii sãnãtãţii şi reprezintã statul roman în relaţiile cu organismele internaţionale din domeniul sãnãtãţii publice;
31. sprijinã informarea şi documentarea personalului sanitar în probleme de specialitate, precum şi organizarea manifestãrilor ştiinţifice;
32. aproba, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, metodologia privind angajarea, transferarea şi detasarea medicilor, farmacistilor, biochimistilor, biologilor şi chimistilor, precum şi a altui personal cu studii superioare din unitãţile sanitare publice;
33. asigura, potrivit legii, numirea, transferarea, detasarea, promovarea, eliberarea şi evidenta personalului propriu şi emite norme privind personalul din unitãţile subordonate;
34. aproba, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, Nomenclatorul de specialitãţi medicale şi farmaceutice şi Normele cu privire la specialitatile medico-sanitare şi paramedicale, supraspecializarile şi competentele pentru reţeaua de asistenta medicalã;
35. stabileşte criteriile pentru angajarea şi promovarea personalului de specialitate medico-sanitar din unitãţile sanitare;
36. organizeazã, în condiţiile legii, concursuri şi examene pentru obţinerea specialitatii şi promovarea în grade profesionale pentru medici, farmacisti, biologi, chimisti şi biochimisti şi pentru asistentii medicali din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii şi a ministerelor cu reţea sanitarã proprie;
37. organizeazã concursuri pentru ocuparea posturilor vacante de medici, farmacisti, chimisti, biologi şi biochimisti din unitãţile aflate în reţeaua Ministerului Sãnãtãţii;
38. stabileşte anual numãrul optim pe ţara de medici rezidenţi şi specialişti;
39. elaboreazã strategiile şi organizeazã activitatea privind formarea, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a personalului medico-sanitar, instruirea, evaluarea profesionalã şi certificarea programelor de educaţie medicalã continua; elaboreazã criterii pentru desfãşurarea activitãţii de învãţãmânt;
40. elaboreazã metodologia de colaborare între spitale şi instituţii de învãţãmânt superior medical;
41. aproba cuantumul taxelor pentru organizarea şi realizarea activitãţilor prevãzute la pct. 36 şi 37, în condiţiile legii;
42. aproba structura organizatoricã, normele de organizare şi funcţionare, precum şi procedurile de încadrare a personalului unitãţilor publice din subordinea sa, în condiţiile legii;
43. avizeazã structura organizatoricã a unitãţilor sanitare din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie;
44. avizeazã înfiinţarea sau desfiinţarea unitãţilor sanitare private, reorganizarea, modificarea structurii, sediului, precum şi denumirea pentru acestea;
45. avizeazã funcţionarea şi supravegheazã activitatea tuturor formelor de prestare a serviciilor medicale private pe întreg teritoriul tarii, conform dispoziţiilor legale;
46. iniţiazã hotãrâri ale Guvernului pentru înfiinţarea sau desfiinţarea spitalelor publice;
47. aproba reorganizarea, schimbarea sediului şi denumirii unitãţilor sanitare publice;
48. elaboreazã norme pentru asigurarea condiţiilor de cazare, igiena, alimentaţie şi de prevenire a infectiilor nozocomiale pentru unitãţile sanitare;
49. elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului planul naţional de paturi;
50. elaboreazã normativele de personal care se aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii, în condiţiile legii;
51. înfiinţeazã sau desfiinţeazã, în condiţiile legii, filiale ale institutelor din domeniul asistenţei de sãnãtate publica de interes naţional sau local;
52. avizeazã şi aproba, dupã caz, proiectarea şi realizarea investiţiilor în domeniul sanitar în unitãţile din subordinea sa;
53. avizeazã activitãţile bazate pe libera initiativa în domeniul sanitar şi farmaceutic şi vegheazã asupra climatului de concurenta loiala;
54. negociaza, contracteazã în sistem direct şi asigura plata din bugetul de stat pentru efectuarea de studii, activitãţi şi lucrãri aferente programelor/subprogramelor de sãnãtate de cãtre instituţii de cercetare-dezvoltare din coordonarea sa;
55. îndeplineşte activitãţi de audit public intern în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
56. controleazã aplicarea de cãtre Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate a politicilor şi programelor în domeniul sanitar, elaborate de Ministerul Sãnãtãţii;
57. aplica mãsurile corespunzãtoare în unitãţile sanitare în situaţiile în care se constata de cãtre organele abilitate nerespectarea prevederilor legale;
58. elaboreazã norme metodologice pentru proiectarea bugetului de venituri şi cheltuieli de cãtre unitãţile sanitare publice;
59. avizeazã bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor de interes naţional finanţate integral din venituri proprii;
60. exercita drepturile şi obligaţiile statului, ca acţionar la societãţile comerciale şi companiile naţionale din portofoliul sau, pana la finalizarea procesului de privatizare;
61. asigura aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea procesului de restructurare şi privatizare a societãţilor comerciale şi/sau companiilor naţionale;
62. realizeazã controlul postprivatizare al îndeplinirii clauzelor din contractele de vânzare-cumpãrare de acţiuni;
63. colaboreazã cu Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului la fundamentarea politicilor şi la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul privatizãrii şi restructurãrii;
64. elaboreazã şi promoveazã, cu respectarea cadrului specific, proceduri de vânzare de acţiuni, de vânzare de active şi alte proceduri ori instrucţiuni privind domeniul sau de activitate;
65. elaboreazã elementele contractului de mandat ce se încheie cu agenţii de privatizare în vederea vânzãrii participatiilor statului la societãţile comerciale şi/sau companiile naţionale din portofoliul sau;
66. aproba modelul contractului de administrare a unitãţilor sanitare, pe baza de indicatori de performanta;
67. îndeplineşte orice alte atribuţii care decurg din dispoziţiile legale aplicabile instituţiilor publice implicate în procesul de privatizare sau în legatura cu exercitarea calitãţii de acţionar a statului la societãţile şi/sau companiile naţionale aflate în portofoliul sau;
68. editeazã publicaţii de specialitate şi de informare specifice.
(2) Ministerul Sãnãtãţii îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sau de activitate.
ART. 4
(1) Ministerul Sãnãtãţii este condus de un ministru ajutat de 4 secretari de stat.
(2) Ministrul sãnãtãţii conduce intreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi şi organizaţii, precum şi cu persoane fizice sau juridice din ţara ori din strãinãtate.
(3) În absenta ministrului sãnãtãţii, conducerea Ministerului Sãnãtãţii se exercita de cãtre unul dintre secretarii de stat, desemnat prin ordin al ministrului.
(4) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat, ale secretarului general şi ale secretarului general adjunct se stabilesc prin ordin al ministrului sãnãtãţii. Secretarul general şi secretarul general adjunct sunt înalţi funcţionari publici şi sunt numiţi în funcţie potrivit legii. Secretarul general asigura legatura operativã dintre ministere şi conducãtorii tuturor compartimentelor din minister şi unitãţile subordonate.
(5) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din aparatul propriu se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, care se aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(6) Structura organizatoricã a Ministerului Sãnãtãţii este prevãzutã în anexa nr. 1.
(7) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul sãnãtãţii emite ordine, norme şi instrucţiuni.
ART. 5
(1) În cadrul structurii organizatorice prevãzute în anexa nr. 1, prin ordin al ministrului sãnãtãţii se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare, stabilindu-se numãrul posturilor de conducere, în condiţiile legii.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 225, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
ART. 6
(1) Unitãţile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã a unitãţilor subordonate Ministerului Sãnãtãţii se aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(3) Criteriile de constituire a compartimentelor şi de elaborare a statelor de funcţii pentru unitãţile publice subordonate, precum şi atribuţiile şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale acestora se aproba de ministrul sãnãtãţii.
ART. 7
(1) Pentru realizarea obiectivelor sale Ministerul Sãnãtãţii poate constitui, de asemenea, comisii de specialitate prin ordin al ministrului.
(2) Pentru realizarea obiectivelor sale Ministerul Sãnãtãţii poate constitui un consiliu de experţi sau comisii de specialitate în domeniul sanitar, precum şi colective de lucru formate din specialişti, pe perioade determinate, pentru elaborarea unor proiecte specifice.
ART. 8
(1) Ministerul Sãnãtãţii are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme cu un consum lunar de carburanţi, stabilite potrivit normelor legale în vigoare.
(2) Pentru îndeplinirea unor activitãţi specifice Ministerul Sãnãtãţii are în dotare un parc de autoturisme potrivit anexei nr. 3.
ART. 9
(1) Ministerul Sãnãtãţii va prelua centrele de medicina preventivã din subordinea fostului Minister al lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, prin organizarea în subordine a Direcţiei de sãnãtate publica pentru transporturi.
(2) Încadrarea personalului preluat de la centrele de medicina preventivã în structura organizatoricã şi pe numãrul de posturi al Direcţiei de sãnãtate publica pentru transporturi se va realiza în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 10
(1) Direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt servicii publice descentralizate, cu personalitate juridicã, ale Ministerului Sãnãtãţii, în subordinea cãrora funcţioneazã alte unitãţi cu sau fãrã personalitate juridicã, conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare, precum şi organigrama direcţiilor de sãnãtate publica se aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. 11
Activitatea de inspecţie sanitarã din cadrul Ministerului Sãnãtãţii este coordonata de ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
ART. 12
Personalul rezultat în urma reorganizãrii Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei se preia şi se numeşte pe funcţii la Ministerul Sãnãtãţii, cu respectarea condiţiilor de pregãtire în specialitate.
ART. 13
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 14
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare, cu excepţia prevederilor <>art. II din Hotãrârea Guvernului nr. 537/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 387 din 6 iunie 2002.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Beuran

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 743.





ANEXA 1
────────

Numãrul maxim de posturi: 225,
exclusiv demnitarii şi posturile aferente
cabinetului ministrului

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII

┌──────────┐
│ MINISTRU │ ┌───────────────────────────────┐
└────┬─────┘ ┌──┤DIRECŢIA GENERALĂ FARMACEUTICA,│
│ │ │ INSPECŢIA DE FARMACIE ŞI │
┌────────────────────┐ │ │ │ APARATURA MEDICALĂ │
│ CABINETUL │ ├────────┤ └───────────────────────────────┘
│ MINISTRULUI ├────┤ │ ┌───────────────────────────────┐
│ Consilieri │ │ │ │DIRECŢIA RESURSE UMANE, FORMARE│
│Consilier Diplomatic│ │ ├──┤PROFESIONALĂ, CONCURSURI ŞI │
└────────────────────┘ │ │ │ EXAMENE │
│ │ └───────────────────────────────┘
│ │ ┌───────────────────────────────┐
│ └──┤ AUDIT INTERN │
│ └───────────────────────────────┘
┌─────────────────┬─────────┼──────────────────┬─────────────────┐
┌─────┴─────┐ ┌─────┴─────┐ │ ┌─────┴─────┐ ┌──────┴─────┐
│SECRETAR DE│ │SECRETAR DE│ │ │SECRETAR DE│ │SECRETAR DE │
│ STAT │ │ STAT │ │ │ STAT │ │ STAT │
└─────┬─────┘ └──┬────────┘ │ └─────┬─────┘ └────────────┘
│ │ ┌──────────┴───────────┐ │ .
│ │ │ SECRETAR GENERAL │ │ .
│ │ │ ═══════════════════ │ │ .
│ │ │ Secretar General │ │ .
│ │ │ Adjunct │ │ .
│ │ └──────────┬───────────┘ │ .
│ │ V │ .
│ .............│.........<.....>...............│.............. .
│ . │ . . │ . .
│ . │ . . │ . .
┌────┴────┐ ┌───┴───┐ ┌───┴────┐ . . . .
│ │ │ │ │ │ . H .
┌┴┐ ┌─┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ . . . .
│A├──┤B│ │C│ │D│ │E│ │F│ │G│
└─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘

A = DIRECŢIA GENERALĂ ASISTENTA MEDICALĂ
B = DIRECŢIA STRATEGIE ŞI STRUCTURI SANITARE
C = DIRECŢIA GENERALĂ SĂNĂTATE PUBLICA ŞI INSPECŢIA SANITARĂ
DE STAT
D = DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU INTEGRAREA EUROPEANĂ ŞI RELAŢII
INTERNAŢIONALE
E = DIRECŢIA GENERALĂ BUGET ŞI ACHIZIŢII
F = DIRECŢIA RELAŢII CU PUBLICUL, MASS-MEDIA ŞI ADMINISTRATIV
G = DIRECŢIA RELAŢII CU PARLAMENTUL, LEGISLAŢIE ŞI CONTENCIOS
H = CASA NATIONALA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE



ANEXA 2

LISTA
cuprinzând unitãţile aflate în subordinea, sub autoritatea
sau în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii

A. Unitãţi aflate în subordinea Ministerului Sãnãtãţii

I. Unitãţi finanţate integral de la bugetul de stat:

1. Direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice descentralizate*)



────────────
*) În subordinea direcţiilor de sãnãtate publica funcţioneazã unitãţi sanitare cu paturi, finanţate prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, cu un numãr maxim de posturi de 145.278, precum şi servicii de ambulanta, centre de diagnostic şi tratament, centre medicale şi ambulatorii de specialitate ale spitalelor, finanţate din venituri proprii, cu un numãr maxim de posturi de 25.065.

2. Institutul de Sãnãtate Publica Bucureşti
3. Institutul de Sãnãtate Publica "Prof. dr. Iuliu Moldovan" Cluj-Napoca
4. Institutul de Sãnãtate Publica Iaşi
5. Institutul de Sãnãtate Publica "Prof. dr. Leonida Georgescu" Timişoara
6. Centrul de Sãnãtate Publica Targu Mures
7. Centrul de Sãnãtate Publica Sibiu
8. Institutul Naţional de Medicina Sportiva Bucureşti
9. Institutul Naţional de Hematologie Transfuzionalã "Prof. dr. C. T. Nicolau" Bucureşti
10. Centrul de Statistica Sanitarã şi Documentare Medicalã Bucureşti
11. Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti
12. Oficiul Central de Stocare şi Rezerva pentru Situaţii Speciale Bucureşti
13. Direcţia de sãnãtate publica pentru transporturi
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1 este de 5.983, din care:





- inspecţia sanitarã de stat 656
- supravegherea stãrii de sãnãtate, programe
de medicina preventivã şi laboratoare 3.198
- structuri functionale (strategie, management
audit, resurse umane, normare, salarizare,
legislaţie, contencios, statistica, financiar-
contabilitate, avize şi autorizaţii sanitare etc.) 2.072
- Sanatoriul de Boli Profesionale Avrig 29
- Spitalul Tichilesti (leprozerie) 28


Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 2-11 este de 2.034.
Numãrul maxim de posturi la unitatea prevãzutã la pct. 12 este de 136.
Numãrul maxim de posturi la unitatea prevãzutã la pct. 13 este de 264.
NOTA:
Încadrarea în numãrul maxim de posturi se realizeazã în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, cu excepţia Direcţiei de sãnãtate publica pentru transporturi, cãreia i se aplica prevederile art. 9 din hotãrâre. Din numãrul de posturi care se reduce ca urmare a aplicãrii prezentei hotãrâri, 8 posturi se preiau de cãtre Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei şi 3 posturi, de cãtre Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.

II. Unitãţi finanţate integral din venituri proprii prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate:

1. Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu" Bucureşti
2. Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca
3. Institutul Naţional de Gerontologie şi Geriatrie "Ana Aslan" Bucureşti
4. Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Prof. dr. Alfred Rusescu" Bucureşti
6. Institutul Naţional de Recuperare, Medicina Fizica şi Balneoclimatologie Bucureşti
7. Institutul de Endocrinologie "C.I. Parhon" Bucureşti
8. Institutul de Diabet, Nutritie şi Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu" Bucureşti
9. Institutul de Boli Cerebrovasculare "Prof. Dr. Vlad Voiculescu" Bucureşti
10. Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C.C. Iliescu" Bucureşti
11. Institutul Inimii "Prof. dr. Nicolae Stancioiu" Cluj-Napoca
12. Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals" Bucureşti
13. Institutul de Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţionalã O.R.L. "Prof. dr. Dorin Hociota" Bucureşti
14. Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara
15. Institutul Clinic Fundeni Bucureşti
16. Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal Cluj-Napoca
17. Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant Targu Mures
18. Institutul de Gastroenterologie şi Hepatologie Iaşi
19. Centrul de Cardiologie Iaşi
20. Centrul de Cardiologie Craiova
21. Centrul Naţional de Acupunctura şi Homeopatie Bucureşti
22. Centrul de Patologie Neuromusculara "Dr. Radu Horia" Valcele
23. Centrul de Evaluare şi Recuparare pentru Copii şi Adolescenti "Cristian Şerban" Buzias
24. Statia Centrala de Salvare Bucureşti
25. Spitalul de Recuperare Neuropsihomotorie Dezna
26. Spitalul de Recuperare Borsa
27. Spitalul Clinic de Recuperare Medicalã Baile Felix
28. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranta Stei
29. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranta Sapoca
30. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranta Poiana Mare
31. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranta Zam
32. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranta Padureni-Grajduri
33. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranta Gataia
34. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranta Jebel
35. Spitalul Clinic de Psihiatrie "Socola" Iaşi
36. Spitalul de Cardiologie Covasna
37. Spitalul Clinic de Recuperare, Medicina Fizica şi Balneologie Eforie-Nord
38. Sanatoriul Balnear Techirghiol
39. Sanatoriul Balnear Mangalia
40. Sanatoriul Balneoclimateric de Copii Busteni
41. Sanatoriul de Nevroze Predeal
42. Sanatoriul Balnear Slanic Moldova
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1-42 este de 14.938.
NOTA:
În structura unitãţilor subordonate Ministerului Sãnãtãţii funcţioneazã ambulatorii de specialitate cu un numãr maxim de posturi de 744.
Unitãţile sanitare pot primi sume de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în condiţiile legii.

III. Unitãţi finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat:

1. Institutul Naţional de Medicina Legalã "Mina Minovici" Bucureşti
2. Institutul de Medicina Legalã Iaşi
3. Institutul de Medicina Legalã Cluj-Napoca
4. Institutul de Medicina Legalã Timişoara
5. Institutul de Medicina Legalã Craiova
6. Institutul de Medicina Legalã Targu Mures
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1-6 este de 380.

IV. Unitãţi finanţate integral din venituri proprii:

1. Agenţia Nationala a Medicamentului Bucureşti
2. Statia de Verificare şi Întreţinere a Aparaturii Medicale Bucureşti
3. Centrul Naţional de Perfecţionare Postuniversitarã a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare şi Asistentilor Medicali
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1-3 este de 840.

B. Unitãţi aflate sub autoritatea Ministerului Sãnãtãţii:

1. Compania Nationala "Unifarm" - S.A. Bucureşti
2. Societatea Comercialã "Antibiotice" - S.A. Iaşi
3. Societatea Comercialã "Sanevit" - S.A. Arad

C. Unitãţi aflate în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii:

1. Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei şi Stiintelor Biomedicale "Victor Babes" Bucureşti
3. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino" Bucureşti
4. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti.



ANEXA 3
PARCUL AUTO
al Ministerului Sãnãtãţii pentru activitãţi specifice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Activitatea specifica Numãrul de Consumul maxim
crt. autoturisme de carburant pe
luna (litri)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Programul comunitar de sãnãtate publica 1 300
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Programul de prevenire şi control al bolilor
netransmisibile 1 300
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Programul de sãnãtate a mamei şi copilului 1 300
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Programul de reforma, politici de sãnãtate şi
administraţie sanitarã 1 300
5. Activitatea de inspecţie sanitarã de stat 1 300
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





─────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016