Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile <>art. XVI din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei, în temeiul art. 107 din Constituţie, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, precum şi al <>art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice, Guvernul României adopta prezenta hotãrâre. ART. 1 (1) Ministerul Culturii şi Cultelor este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care elaboreazã şi asigura aplicarea strategiei şi politicilor în domeniile culturii şi artei, cultelor şi cinematografiei şi care elaboreazã, în colaborare cu Consiliul Naţional al Audiovizualului, strategia în domeniul audiovizualului. (2) Ministerul Culturii şi Cultelor are sediul în municipiul Bucureşti, Piata Presei Libere nr. 1, sectorul 1. ART. 2 Ministerul Culturii şi Cultelor îşi desfãşoarã activitatea pe baza urmãtoarelor principii fundamentale: a) principiul libertãţii, autonomiei şi egalitãţii cultelor, potrivit cãruia toate cultele recunoscute de lege sunt libere, autonome şi egale în fata autoritãţilor; b) principiul protejãrii patrimoniului cultural naţional, potrivit cãruia valorile şi bunurile care aparţin moştenirii culturale au calitatea de surse fundamentale ale cunoaşterii trecutului şi prezentului nostru; c) principiul libertãţii de creaţie, potrivit cãruia libertatea de exprimare artisticã şi de comunicare publica a operelor şi prestaţiilor artistice reprezintã nu numai un drept fundamental, ci şi un element esenţial al progresului uman; d) principiul autonomiei instituţiilor de cultura, potrivit cãruia iniţierea şi desfãşurarea programelor şi proiectelor culturale nu pot fi restrânse ori cenzurate pe criterii etnice, religioase, politice ori pentru satisfacerea unor interese de grup; e) principiul primordialitatii valorii, potrivit cãruia se asigura crearea condiţiilor materiale şi morale, se susţin şi se promoveazã aplicarea criteriilor specifice de evaluare şi de selecţie, afirmarea creativitatii şi a talentului; f) principiul sansei egale la cultura, potrivit cãruia, prin armonizarea politicilor culturale la nivel naţional cu cele la nivel local, se asigura accesul şi participarea tuturor cetãţenilor la cultura, precum şi dezvoltarea vieţii spirituale a colectivitãţilor, în toatã diversitatea acestora; g) principiul identitãţii culturale în circuitul mondial de valori, potrivit cãruia se asigura protejarea şi punerea în valoare a moştenirii culturale, se susţine şi se promoveazã introducerea în circuitul cultural naţional şi internaţional a valorilor spiritualitatii naţionale şi se înlesneşte circulaţia în ţara a valorilor culturii universale. ART. 3 (1) În cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor secretarul de stat pentru culte asigura condiţiile necesare în vederea promovãrii şi aplicãrii principiilor specifice care stau la baza activitãţii cultelor religioase în relaţia cu statul şi cu autoritãţile publice, a dialogului cu reprezentanţii vieţii religioase, protejãrii pluralismului religios, precum şi pentru rezolvarea problemelor privind patrimoniul eclezial şi acordarea de sprijin şi asistenta financiarã specializate. (2) În scopul exercitãrii atribuţiilor prevãzute la alin. (1), în bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor, aprobat anual prin legea bugetului de stat, se vor nominaliza credite bugetare distincte pentru culte, în condiţiile legii. ART. 4 (1) Pentru exercitarea funcţiilor sale Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele atribuţii principale: a) asigura buna funcţionare a sistemului sau institutional, în condiţiile descentralizãrii procesului decizional; b) dezvolta mediul concurential specific economiei de piata, astfel încât sa asigure selecţia, promovarea şi finanţarea programelor şi proiectelor din domeniul sau de activitate; c) elaboreazã ori, dupã caz, avizeazã proiecte de acte normative, potrivit legii; d) iniţiazã şi negociaza, în condiţiile legii, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale în domeniul sau de activitate sau face propuneri pentru aderarea la cele existente ori pentru ratificarea acestora, dupã caz; e) sprijinã dezvoltarea formelor de cooperare guvernamentalã şi neguvernamentala în domeniile sale de competenta; f) asigura, cu respectarea legislaţiei în vigoare, colaborarea şi consultarea cu sindicatele şi patronatul din domeniile sale de activitate, precum şi cu alte structuri ale societãţii civile, pentru rezolvarea problemelor care privesc interesele sau activitatea acestora; g) asigura, în condiţiile legii, relaţiile cu Parlamentul, cu celelalte autoritãţi, pentru armonizarea iniţiativelor legislative şi a mãsurilor administrative din domeniile sale de interes; h) acorda premii şi distincţii în toate domeniile sale de activitate; i) elaboreazã norme, normative şi metodologii pentru domeniul sau de activitate, obligatorii pentru toate instituţiile şi aşezãmintele, indiferent de subordonarea acestora; j) colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte autoritãţi şi instituţii, pentru diversificarea, modernizarea şi optimizarea serviciilor, programelor şi proiectelor oferite de instituţiile şi aşezãmintele din domeniu; k) coordoneazã şi controleazã activitatea instituţiilor subordonate, numeşte şi revoca, în condiţiile legii, conducerile acestora; l) asigura reforma institutionala şi funcţionalã a instituţiilor din subordinea sa, propune Guvernului înfiinţarea sau reorganizarea unor instituţii din subordine, avizeazã înfiinţarea instituţiilor şi a aşezãmintelor publice de cultura, indiferent de subordonarea acestora; m) aproba, potrivit legii, preţuri şi tarife la serviciile asigurate de Ministerul Culturii şi Cultelor şi oferite de instituţiile din subordinea sa; n) asigura, prin Consiliul tehnico-economic, avizarea documentaţiilor tehnico-economice din competenta sa de aprobare, potrivit legii; o) exercita atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ central de specialitate al administraţiei publice sub autoritatea cãruia funcţioneazã compania nationala şi agenţii economici din domeniul sau de activitate; p) colaboreazã cu instituţiile specializate pentru elaborarea de indicatori statistici de specialitate, pentru colectarea datelor statistice primare şi pentru prelucrarea acestora. (2) Ministerul Culturii şi Cultelor îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege. ART. 5 În domeniul culturii şi artei Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele atribuţii principale: 1. sprijinã, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice, buna funcţionare a instituţiilor şi a aşezãmintelor de cultura de interes judeţean sau local, precum şi activitãţile de educaţie desfãşurate în cadrul aşezãmintelor de interes judeţean sau local; 2. coordoneazã, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe şi în colaborare cu Academia Romana, Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, cu alte instituţii interesate, activitatea şi programele centrelor culturale ale României din strãinãtate, promoveazã şi susţine programele şi proiectele culturale derulate de acestea; 3. emite aviz obligatoriu pentru numirile şi eliberarile din funcţii ale directorilor centrelor de cultura ale României din strãinãtate şi ale personalului diplomatic cu atribuţii exclusive în domeniul culturii; 4. propune Guvernului, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe, înfiinţarea de noi centre culturale ale României în strãinãtate; 5. sprijinã, inclusiv financiar, în condiţiile legii, instituţii, organizaţii şi centre din alte tari, care promoveazã programe şi studii privind istoria, cultura şi civilizatia româneascã; 6. apara, potrivit legii, drepturile şi interesele oamenilor de cultura, ocroteşte şi susţine dezvoltarea personalitãţii creatoare; 7. iniţiazã, organizeazã şi finanţeazã, în condiţiile legii, programe şi proiecte în toate domeniile culturii şi artei: editarea de cãrţi şi publicaţii, achiziţii de bunuri de patrimoniu şi de opere de creaţie, de cãrţi şi publicaţii pentru instituţiile publice de cultura, indiferent de subordonarea acestora; achiziţii de monumente istorice, monumente de for public, case memoriale şi colecţii particulare; expoziţii, festivaluri, turnee şi alte manifestãri culturale în ţara şi în strãinãtate; 8. iniţiazã, organizeazã şi finanţeazã, în condiţiile legii, concursuri interne şi internaţionale de creaţie şi interpretare, acorda burse, sprijinã participarea oamenilor de cultura şi a artiştilor romani la manifestãri similare din strãinãtate; 9. stabileşte, împreunã cu Comisia Nationala a Monumentelor Istorice, Comisia Nationala de Arheologie şi Comisia Nationala a Muzeelor şi Colectiilor, strategia nationala în domeniul patrimoniului cultural naţional, mobil şi imobil; 10. elaboreazã norme, normative şi metodologii pentru domeniul patrimoniului cultural naţional, potrivit legii; 11. coordoneazã activitãţile de cercetare, proiectare, evidenta, conservare, restaurare şi punere în valoare a patrimoniului cultural naţional, mobil şi imobil, şi le finanţeazã potrivit legii; 12. coordoneazã activitatea de atestare a experţilor şi a specialiştilor în domeniile specifice proiectãrii, restaurarii, conservãrii şi punerii în valoare a patrimoniului cultural naţional imobil; 13. avizeazã, potrivit legii, constituirea agenţilor economici care au ca obiect de activitate efectuarea de cercetãri, proiectarea şi executarea de lucrãri asupra monumentelor istorice; 14. coordoneazã activitatea de acreditare a experţilor, conservatorilor şi restauratorilor în domeniul patrimoniului cultural naţional mobil; 15. colaboreazã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru cunoaşterea, respectarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural naţional; 16. colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice la elaborarea şi avizarea, împreunã cu Comisia Nationala a Monumentelor Istorice şi cu Comisia Nationala de Arheologie, dupã caz, a programelor şi planurilor de amenajare şi dezvoltare a teritoriului, pentru zonele în care se gãsesc monumente şi situri arheologice; 17. acţioneazã, potrivit competentelor sale, pentru recuperarea bunurilor din patrimoniul cultural naţional furate sau exportate ilicit; 18. organizeazã, în cooperare cu organismele profesionale ale arhitectilor, concursurile naţionale de creaţie arhitecturala pentru obiective publice de interes naţional sau, dupã caz, sprijinã organizarea concursurilor internaţionale de arhitectura având drept tema obiective publice; 19. avizeazã temele de proiectare şi soluţiile arhitecturale şi de arta monumentala, cu consultarea organizaţiilor profesionale şi de creatori din domeniu, pentru obiectivele arhitecturale sau de arta monumentala care se realizeazã din bugetele publice; 20. sprijinã, în condiţiile legii, activitatea instituţiilor de învãţãmânt artistic şi a persoanelor juridice de drept privat, fãrã scop lucrativ, din domeniul sau de competenta; 21. contribuie la crearea cadrului juridic şi institutional prin care sa se asigure pãstrarea, dezvoltarea şi punerea în valoare a artei şi culturii minoritãţilor naţionale din România, finanţeazã, în condiţiile legii, programe şi proiecte culturale ale acestor minoritãţi; coopereazã în acest scop cu alte autoritãţi sau cu persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniu; 22. promoveazã şi finanţeazã, în condiţiile legii, programe şi proiecte culturale cu participarea diasporei româneşti şi colaboreazã în acest scop cu autoritãţi, instituţii, organizaţii neguvernamentale sau cu alte persoane juridice; 23. acţioneazã, prin mãsuri specifice, pentru protejarea, susţinerea, revitalizarea traditiilor şi obiceiurilor locale, în condiţiile legii; promoveazã şi coordoneazã programe pentru formarea de specialişti şi meseriasi în domeniul artizanatului autentic şi al mestesugurilor traditionale; 24. coordoneazã activitatea de atestare a artiştilor liber-profesionisti, a traducatorilor, precum şi activitatea de atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic; 25. avizeazã, în condiţiile legii, în vederea dobândirii personalitãţii juridice şi înregistrãrii, asociaţii, fundaţii, alte organizaţii neguvernamentale cu activitate în domeniul culturii şi propune Guvernului recunoaşterea statutului de utilitate publica pentru asociaţii şi fundaţii, cu respectarea normelor legale; 26. coopereazã cu autoritãţile administraţiei publice, cu instituţiile de specialitate şi cu organizaţiile din domeniu pentru formarea şi perfecţionarea profesionalã a personalului din instituţiile de cultura şi arta, organizeazã şi finanţeazã, în condiţiile legii, cursuri sau alte forme specifice de pregãtire postliceala şi postuniversitarã, precum şi participarea la programe de perfecţionare, în ţara şi în strãinãtate, inclusiv prin acordarea de burse; 27. suspenda sau retrage, dupã caz, avizele, atestatele acordate, în cazul nerespectãrii de cãtre titulari a actelor normative în vigoare; 28. editeazã publicaţii de specialitate şi de informare în domeniul culturii şi artei; 29. coordoneazã, asigura şi urmãreşte, potrivit legii, alocarea resurselor bugetare şi realizarea programului de dezvoltare a bazei materiale şi de investiţii din domeniul sau de activitate; 30. colaboreazã cu uniunile şi asociaţiile de creatori, inclusiv în cadrul comisiilor de specialitate care funcţioneazã pe lângã Ministerul Culturii şi Cultelor. ART. 6 (1) În domeniul cultelor Ministerul Culturii şi Cultelor asigura relaţiile statului cu toate cultele din România şi are urmãtoarele atribuţii principale: a) sprijinã toate cultele religioase recunoscute de lege, potrivit statutelor de organizare şi funcţionare a acestora, pe baza Constituţiei, în vederea participãrii lor la viata socialã şi spiritualã a tarii, urmãreşte ca în relaţiile dintre culte sa fie excluse orice forme, mijloace şi acţiuni de învrãjbire religioasã şi mediazã în situaţiile litigioase care apar; b) asigura legatura dintre cultele religioase şi autoritãţile publice, în vederea respectãrii libertãţii şi autonomiei cultelor, a prevenirii şi inlaturarii oricãror abuzuri, prin aplicarea legii; c) sprijinã autoritãţile administraţiei publice pentru rezolvarea problemelor specifice care apar în raporturile lor cu cultele, asociaţiile şi fundaţiile religioase şi, totodatã, acorda asistenta cultelor, la solicitarea acestora, în soluţionarea problemelor pe care acestea le supun autoritãţilor administraţiei publice locale; d) analizeazã cererile de înfiinţare a unor noi culte religioase, întocmeşte documentaţiile cerute de lege şi face propuneri în vederea recunoaşterii acestora; e) face propuneri pentru recunoaşterea, conform legii, a sefilor cultelor religioase, a conducãtorilor de eparhii, a celorlalţi ierarhi şi a celor asimilaţi acestora, la cererea cultelor; f) ia act de alegerea sau numirea persoanelor care urmeazã sa ocupe funcţii de conducere, precum şi a personalului clerical şi laic din cadrul cultelor religioase, inclusiv din învãţãmântul teologic neintegrat în învãţãmântul de stat, în vederea alocãrii de contribuţii de la bugetul de stat pentru completarea surselor necesare în vederea salarizarii acestora şi acordãrii indemnizaţiilor pentru funcţiile de conducere, potrivit legii; g) colaboreazã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului în probleme de învãţãmânt, ca mediator între cultele religioase legal recunoscute şi Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, şi avizeazã, alãturi de acesta, planurile de învãţãmânt şi programele analitice elaborate de cultele recunoscute oficial de stat; h) sprijinã cultele religioase în organizarea şi desfãşurarea activitãţilor de asistenta religioasã şi socialã în armata, penitenciare, spitale, în cãmine de bãtrâni, case de copii şi în alte instituţii, precum şi în familii care se confrunta cu nevoi speciale; i) avizeazã, în condiţiile legii, în vederea dobândirii personalitãţii juridice şi înregistrãrii, asociaţii, fundaţii, alte organizaţii neguvernamentale cu activitate în domeniul cultelor şi propune Guvernului recunoaşterea statutului de utilitate publica pentru asociaţii şi fundaţii, cu respectarea normelor legale. (2) În domeniul patrimoniului eclezial Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele atribuţii principale: a) coordoneazã activitatea cultelor religioase privind evidenta, pãstrarea, conservarea, restaurarea şi valorificarea bunurilor culturale mobile şi imobile, cu prioritate a celor care fac parte din patrimoniul cultural naţional, aflate în proprietatea sau în folosinta cultelor, conform legilor specifice, în vederea aplicãrii lor; b) acorda asistenta de specialitate, la cererea cultelor, şi avizeazã documentaţiile tehnico-economice pentru construcţii şi reparaţii de lacasuri şi alte clãdiri aparţinând cultelor religioase, cu respectarea prevederilor legale; c) acorda unitãţilor de cult sprijin financiar, în urma analizelor de necesitate şi oportunitate, în vederea întocmirii documentaţiilor tehnice şi a construirii de lacasuri de cult, precum şi pentru întreţinerea, repararea şi punerea lor în valoare, cu respectarea normelor legale; d) organizeazã, în colaborare cu cultele religioase şi cu instituţiile specializate, din ţara şi/sau din strãinãtate, activitãţi periodice de instruire şi de perfecţionare profesionalã a personalului de specialitate care asigura conservarea şi punerea în valoare a bunurilor culturale ale cultelor, în condiţiile legii; e) organizeazã şi sprijinã, în condiţiile legii, activitãţi şi manifestãri pentru cunoaşterea şi promovarea culturii religioase, atât în ţara, cat şi în strãinãtate, pentru punerea în valoare a marturiilor de arta şi de arhitectura religioasã, prin expoziţii, simpozioane, sesiuni de comunicãri şi prin promovarea turismului cultural-religios. (3) Ministerul Culturii şi Cultelor mai îndeplineşte urmãtoarele atribuţii: a) sprijinã cultele religioase, la cererea acestora, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, în iniţierea şi desfãşurarea acţiunilor de relaţii internaţionale şi de promovare a colaborãrii dintre bisericile din România şi cele din strãinãtate, precum şi în organizarea şi funcţionarea comunitãţilor religioase ale romanilor din diaspora; b) iniţiazã şi desfãşoarã activitãţi de cooperare cu instituţii şi organizaţii din ţara şi din strãinãtate; c) elaboreazã studii şi sinteze documentare referitoare la viata religioasã din România, cat şi la activitatea cultelor şi organizaţiilor religioase din alte tari; organizeazã dezbateri cu participarea specialiştilor romani şi strãini privind fenomenul religios; d) acorda sprijin financiar, în condiţiile legii, pentru: 1. construirea şi repararea lacasurilor de cult, inclusiv pentru întocmirea documentaţiilor care stau la baza acestor lucrãri; 2. consolidarea şi punerea în valoare a bunurilor imobile şi mobile din patrimoniul eclezial aflate în proprietatea sau în posesia ori folosinta cultelor religioase, inclusiv pentru întocmirea documentaţiilor tehnice care stau la baza acestor lucrãri, în condiţiile legilor specifice; 3. întreţinerea şi funcţionarea unitãţilor de cult fãrã venituri sau cu venituri reduse; 4. susţinerea unor acţiuni religioase cu caracter naţional sau internaţional realizate de conducerile cultelor din România; 5. dezvoltarea şi susţinerea activitãţii de cercetare şi analiza a fenomenului religios, potrivit legii; 6. susţinerea activitãţii de asistenta socialã, organizatã de cultele religioase în spitale, centre de plasament, cãmine de bãtrâni şi/sau în alte instituţii, precum şi activitãţile privind reinsertia socialã a persoanelor defavorizate şi marginalizate, potrivit legii; e) asigura, în condiţiile legii, întregirea fondurilor proprii necesare salarizarii personalului din cadrul cultelor şi din învãţãmântul teologic, din subordinea acestora, neintegrat în învãţãmântul de stat, inclusiv a indemnizaţiilor pentru funcţiile de conducere, prevãzute de lege; f) sprijinã cultele în oferirea de cãtre acestea de ajutoare sau donaţii comunitãţilor româneşti din diaspora sau unor biserici cu care acestea colaboreazã, potrivit legii; g) urmãreşte respectarea aplicãrii legislaţiei, în colaborare cu organele de specialitate din subordinea Guvernului şi cu autoritãţile publice locale, cu privire la producerea şi valorificarea în exclusivitate de cãtre culte a unor articole şi bunuri specifice. ART. 7 În domeniul cinematografiei şi al audiovizualului Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele atribuţii principale: a) negociaza şi încheie, în condiţiile legii şi în colaborare cu alte instituţii sau autoritãţi, înţelegeri interguvernamentale în domeniile specifice; b) solicita sprijin consiliilor locale şi judeţene, altor autoritãţi publice, în limitele competentelor acestora, pentru alocarea de fonduri, acordarea de facilitãţi fiscale sau pentru închirierea ori concesionarea de terenuri, în scopul construirii de noi cinematografe de cãtre persoane juridice sau fizice, romane sau strãine, care doresc sa investeasca în acest domeniu; c) exercita, în condiţiile legii, calitatea de reprezentant al României la organismele interguvernamentale cu activitãţi în domeniul cinematografiei şi audiovizualului; d) iniţiazã şi negociaza, potrivit competentelor proprii, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale în domeniul cinematografiei şi audiovizualului sau face propuneri pentru aderarea la cele existente ori pentru ratificarea acestora, dupã caz; e) sprijinã formele de cooperare guvernamentalã şi neguvernamentala în domeniul cinematografiei şi audiovizualului; f) asigura, în limita bugetului propriu, alocarea de sprijin financiar pentru acţiunile şi activitãţile întreprinse în cadrul programelor internaţionale sau regionale din domeniul cinematografiei şi audiovizualului; g) elaboreazã, în colaborare cu Consiliul Naţional al Audiovizualului, strategia în domeniul audiovizualului. ART. 8 În domeniul dreptului de autor şi drepturilor conexe dreptului de autor Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele atribuţii principale: a) avizeazã şi elaboreazã actele normative aplicabile în domeniul drepturilor de autor şi/sau drepturilor conexe drepturilor de autor; b) iniţiazã proiectul de hotãrâre a Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale în domeniul dreptului de autor şi drepturilor conexe dreptului de autor, care funcţioneazã în subordinea Guvernului. ART. 9 (1) În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Culturii şi Cultelor colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţi ale administraţiei publice, cu organizaţii neguvernamentale din ţara şi din strãinãtate şi finanţeazã, în condiţiile legii, împreunã cu acestea, programe şi proiecte. (2) Pentru exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Culturii şi Cultelor este abilitat sa solicite şi sa primeascã de la autoritãţile administraţiei publice, de la instituţii publice şi de la persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniul sau de competenta date şi documente necesare în vederea exercitãrii competentelor sale. (3) Ministerul Culturii şi Cultelor colaboreazã cu uniunile de creatori şi cu asociaţiile profesionale, inclusiv în cadrul comisiilor de specialitate care funcţioneazã pe lângã Ministerul Culturii şi Cultelor. ART. 10 (1) Structura organizatoricã a Ministerului Culturii şi Cultelor este prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, se pot organiza, în condiţiile legii, servicii sau birouri, precum şi colective temporare, pentru realizarea unor programe, proiecte, studii sau cercetãri. (2) Numãrul maxim de posturi este de 177, exclusiv demnitarii şi personalul aferent cabinetului ministrului. (3) Atribuţiile şi modul de funcţionare ale compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Cultelor, precum şi relaţiile functionale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare care se aproba prin ordin al ministrului culturii şi cultelor. ART. 11 (1) Conducerea Ministerului Culturii şi Cultelor se exercita de cãtre ministrul culturii şi cultelor. (2) Ministrul culturii şi cultelor conduce intreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţara sau din strãinãtate. (3) Ministrul culturii şi cultelor este ordonator principal de credite. (4) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul culturii şi cultelor emite ordine şi instrucţiuni. (5) În îndeplinirea atribuţiilor sale ministrul culturii şi cultelor este ajutat de 3 secretari de stat şi de un secretar general. (6) Secretarii de stat îndeplinesc atribuţiile şi însãrcinãrile stabilite de ministrul culturii şi cultelor şi coordoneazã unele compartimente, potrivit structurii organizatorice prevãzute în anexa nr. 1. ART. 12 (1) Secretarul general al ministerului este înalt funcţionar public, numit potrivit legii. Acesta asigura stabilitatea functionarii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor functionale între structurile ministerului. (2) Secretarul general este subordonat ministrului şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute prin lege şi prin ordin al ministrului culturii şi cultelor. ART. 13 (1) Ministrul culturii şi cultelor poate constitui comisii de specialitate şi alte organisme consultative, care sa contribuie la realizarea reformei în domeniul culturii şi la colaborarea cu structurile societãţii civile. (2) Ministrul culturii şi cultelor numeşte şi revoca preşedintele şi specialiştii Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice, Comisiei Naţionale de Arheologie, Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colectiilor, precum şi ai altor comisii de specialitate din domeniul culturii. (3) Fondurile necesare în vederea functionarii comisiilor se suporta din bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor. (4) Prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în limita fondurilor aprobate prin bugetul de stat pentru cheltuieli de personal, se stabilesc, în condiţiile legii, indemnizaţiile cuvenite membrilor comisiilor care nu sunt salariaţi ai Ministerului Culturii şi Cultelor. ART. 14 (1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti funcţioneazã direcţiile judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice descentralizate, cu personalitate juridicã, ale Ministerului Culturii şi Cultelor. (2) Direcţiile judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt conduse de un director executiv, care este funcţionar public, potrivit legii. ART. 15 (1) Direcţiile judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, au urmãtoarele atribuţii principale: a) acţioneazã, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice, pentru dezvoltarea bazei materiale, diversificarea, modernizarea şi optimizarea serviciilor culturale necesare comunitãţilor locale, pentru protecţia şi promovarea culturii, protejarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural naţional; b) asigura sprijin de specialitate pentru realizarea de programe şi proiecte culturale de cãtre instituţii publice sau alte persoane juridice şi asigura, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice, sprijin financiar pentru acestea; c) colaboreazã cu instituţiile muzeale şi cu alte persoane juridice în desfãşurarea unor activitãţi de cercetare, evidenta, conservare, restaurare şi punere în valoare a patrimoniului cultural naţional şi pot acorda sprijin financiar pentru acestea; d) participa la realizarea activitãţilor de observare şi de control asupra acţiunilor care pot da naştere la încãlcãri ale legislaţiei dreptului de autor şi a drepturilor conexe şi constata, în condiţiile legii, încãlcãrile acesteia; e) avizeazã numirea sau eliberarea conducãtorilor instituţiilor publice cultural-artistice de importanta localã şi judeteana; f) sprijinã şi monitorizeazã, în condiţiile legii, activitatea organizaţiilor neguvernamentale şi a altor persoane juridice de drept privat cu activitate culturalã sau artisticã şi transmit Ministerului Culturii şi Cultelor constatãrile lor; g) iniţiazã şi sprijinã, în condiţiile legii, acţiuni de revitalizare a traditiilor şi obiceiurilor locale, a ocupatiilor specifice traditionale, de formare a specialiştilor şi meseriasilor în domeniul artizanatului şi mestesugurilor traditionale; h) editeazã sau sprijinã, logistic ori financiar, în condiţiile legii, publicaţii de specialitate şi de informare în domeniul culturii şi artei; i) sunt abilitate sa solicite şi sa primeascã, în nume propriu sau în numele şi pentru Ministerul Culturii şi Cultelor, de la autoritãţi ale administraţiei publice, de la instituţii publice şi de la persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural, al artelor şi informãrii publice, date şi documente necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin; j) controleazã respectarea îndeplinirii obligaţiilor de plata a contribuţiilor la Fondul cultural naţional, în condiţiile şi la termenele stabilite prin lege; k) colaboreazã cu autoritãţile publice şi cu instituţiile specializate pentru protejarea şi punerea în valoare a bunurilor din patrimoniul cultural naţional şi aplica în acest sens prevederile legale în domeniu; l) îndeplinesc, la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, atribuţiile Ministerului Culturii şi Cultelor în domeniul cultelor. (2) Organizarea şi funcţionarea direcţiilor judeţene pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi atribuţiile acestora, altele decât cele prevãzute în prezenta hotãrâre, se stabilesc prin regulamente aprobate prin ordin al ministrului culturii şi cultelor. ART. 16 (1) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea, sub autoritatea Ministerului Culturii şi Cultelor ori în coordonarea ministrului culturii şi cultelor sunt prevãzute în anexa nr. 2. (2) Muzeul Naţional de Istorie Naturala "Grigore Antipa" din Bucureşti şi Comitetul Naţional Roman pentru Deceniul Mondial al Dezvoltãrii Culturale trec din subordinea fostului Minister al Educaţiei şi Cercetãrii în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor. (3) Structura organizatoricã, statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, precum şi atribuţiile acestora se aproba prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, dacã legea nu dispune altfel. ART. 17 (1) Ministerul Culturii şi Cultelor asigura utilizarea personalului instituţiilor de spectacole cuprinse în anexa nr. 2, în limita numãrului de posturi prevãzute în aceasta anexa. (2) Ministrul culturii şi cultelor va stabili anual, prin ordin, dupã aprobarea bugetului de stat, numãrul de posturi pentru personalul angajat cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã şi pe durata determinata, cu respectarea numãrului total de posturi aprobat. (3) Ministerul Culturii şi Cultelor va asigura ca pana la sfârşitul anului 2004 toate instituţiile de spectacole prevãzute în anexa nr. 2 sa utilizeze personal angajat cu contract individual de munca pe durata determinata, în procent de cel puţin 50% din totalul personalului necesar instituţiei. ART. 18 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri urmãtoarele instituţii din subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor îşi schimba denumirile dupã cum urmeazã: a) "Opera Romana din Cluj-Napoca" îşi schimba denumirea în "Opera Nationala Romana din Cluj-Napoca", instituţie publica cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, cu sediul în municipiul Cluj-Napoca, Piata Ştefan cel Mare nr. 24; b) "Opera Romana din Iaşi" îşi schimba denumirea în "Opera Nationala Romana din Iaşi", instituţie publica cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Agatha Barsescu nr. 18; c) "Centrul de Cultura <<Tinerimea Romana>> din Bucureşti" îşi schimba denumirea în "Centrul Naţional de Cultura <<Tinerimea Romana>> din Bucureşti", instituţie publica cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Gutenberg nr. 19, sectorul 5; d) "Muzeul Satului din Bucureşti" îşi schimba denumirea în "Muzeul Naţional al Satului <<Dimitrie Gusti>>", instituţie publica cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, cu sediul în municipiul Bucureşti, Sos. Kiseleff nr. 28-30, sectorul 1. ART. 19 (1) Ministerul Culturii şi Cultelor are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme stabilit potrivit normelor legale în vigoare. (2) Ministerul Culturii şi Cultelor are, de asemenea, în dotare, pentru activitãţile sale specifice, un microbuz pentru transport marfa şi persoane, cu un consum lunar mediu de carburanţi de 400 litri. (3) Se aproba dotarea suplimentarã a Ministerului Culturii şi Cultelor cu un autoturism necesar pentru activitãţile specifice desfãşurate pe perioada de derulare a Proiectului privind patrimoniul cultural, prevãzut în Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Washington la 23 decembrie 1998, ratificat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 4/1999 , aprobatã prin <>Legea nr. 87/1999 , cu modificãrile ulterioare, cu un consum mediu normat de carburanţi de 400 litri/luna. (4) Cheltuielile determinate de punerea în aplicare a prevederilor alin. (3) se suporta din fondurile alocate Ministerului Culturii şi Cultelor cu aceasta destinaţie prin Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Washington la 23 decembrie 1998. (5) Dupã finalizarea proiectului menţionat la alin. (3) autoturismul va intra în patrimoniul Ministerului Culturii şi Cultelor, cu respectarea prevederilor legale privind normarea parcului auto. ART. 20 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 21 (1) Reincadrarea funcţionarilor publici din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor se realizeazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pana la data de 15 iulie 2003. (2) Încadrarea personalului contractual din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor se va face potrivit legislaţiei în vigoare. ART. 22 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 19 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE Contrasemneazã: --------------- Ministrul culturii şi cultelor, Razvan Theodorescu Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, Elena Dumitru Ministrul administraţiei şi internelor, Ioan Rus Ministrul finanţelor publice, Mihai Nicolae Tanasescu Bucureşti, 3 iulie 2003. Nr. 742.
ANEXA 1
Numãrul maxim de posturi: 177
(exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Culturii şi Cultelor
┌────────────────────────┐ ┌─────────────────────┐
..│ Serviciul juridic, ├─┐ │Purtãtor de cuvânt, │
. │ audit şi control │ │ │relaţii cu mass-media│..
. └────────────────────────┘ │ ┌────────────────┐ │informaţii publice │ .
. ┌────────────────────────┐ │ │ MINISTRU │ └─────────────────────┘ .
..│ Consilier diplomatic ├─┼──┼────────────────┤ ┌─────────────────────┐ .
. └────────────────────────┘ │ │Cabinet ministru├────┤Unitatea de imple- │ .
. ┌────────────────────────┐ │ └──────┬─────────┘ │mentare a proiectului│..
..│ Garanţii guvernamentale├─┘ │ │ - UIP │ .
. └────────────────────────┘ │ └─────────────────────┘ .
. │ ┌─────────────────────┐ .
. │ │Direcţia instituţii │ .
. │ │de spectacole, cultu-│..
. │ │ ra scrisã, traditii │ .
. │ └─────────────────────┘ .
.......................................┴.......................................
.
.
┌──────────────────────────────┬────────.───┬──────────────────┐
│ │ . │ │
┌───────┴────────────┐┌────────────────┴─┐ ┌────────┴───────┐ ┌───────┴─────┐
│Secretar de stat ││Secretar de stat │ │Secretar general│ │ Secretar de │
│ pentru integrare ││pentru patrimoniul│ ├────────────────┘ │ stat │
│europeanã şi relaţii││cultural naţional │ │ . │ pentru culte│
│ internaţionale ││ │ │ . └──┬──────────┘
└┬───────────────────┘├──────────────────┘ │ ┌─────┐ │ ┌─────────┐
│....................│....................│..│ │.............│ │Direcţia │
│ │....................│..│ │ ├─┤relaţii │
│ │ │ └─────┘ │ │culte │
│ │ │ ┌───────────────────┐│ └─────────┘
│ │ │ │Direcţia legislaţie││ ┌─────────┐
│ │ ├─┤ şi resurse umane ││ │Direcţia │
│ │ │ └───────────────────┘│ │asistenta│
│ │ │ ┌─────────────────┐ └─┤învaţã- │
│ │ ├──┤Direcţia buget, │ │ mant │
│ │ │ │ finanţe │ └─────────┘
│ │ │ └─────────────────┘
│ │ │ ┌─────────────────────┐
├──────────────────┐┌┴─────────────────┐ │ │Direcţia patrimoniu │
│Direcţia integrare││Direcţia monumente│ │ │public, investiţii, │
│europeanã, armoni-││istorice şi muzee │ └─┤servicii descentra- │
│ zare, media │└──────────────────┘ │lizate, administrativ│
└──────────────────┘ └─────────────────────┘
ANEXA 2
UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea, sub
autoritatea Ministerului Culturii şi Cultelor
ori în coordonarea ministrului culturii şi cultelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii Sursa de finanţare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Unitãţi care funcţioneazã în subordinea Ministerului ulturii şi Cultelor
I. Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii
publice, finanţate integral din bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Direcţiile judeţene pentru cultura, culte şi Bugetul de stat
patrimoniul cultural naţional, respectiv a
municipiului Bucureşti - servicii publice
descentralizate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Biblioteca Nationala Bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor - organ de Bugetul de stat
specialitate al administraţiei publice centrale*)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Comitetul Naţional Roman pentru Deceniul Mondial al Bugetul de stat
Dezvoltãrii Culturale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
NOTA: Unitãţile menţionate la nr. crt. 1-4 pot utiliza
un numãr maxim de 780 de posturi.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
II. Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii
publice, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Institutul Naţional pentru Memoria Exilului Romanesc*) Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Centrul Naţional al Cinematografiei Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Muzeul Naţional de Arta al României din Bucureşti Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Muzeul Naţional de Arta Contemporana al României Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Muzeul Naţional al Hartilor şi Cãrţii Vechi Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Muzeul Naţional de Istorie a României din Bucureşti Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Muzeul Naţional "Brukenthal" din Sibiu Venituri proprii
şi subvenţii
de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Muzeul Naţional "Peles" din Sinaia Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Muzeul Naţional al Satului "Dimitrie Gusti" Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Muzeul Taranului Roman din Bucureşti Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15. Muzeul Bran din Bran Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
16. Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei din Venituri proprii
Cluj-Napoca şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
17. Complexul Muzeal Naţional "Moldova" din Iaşi Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
18. Muzeul Carpatilor Rasariteni din Sfantu Gheorghe Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
19. Muzeul Naţional de Istorie Naturala "Grigore Antipa" Venituri proprii
din Bucureşti şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
20. Teatrul Naţional "I. L. Caragiale" din Bucureşti Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
21. Teatrul Naţional "Lucian Blaga" din Cluj-Napoca Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
22. Teatrul Naţional "Vasile Alecsandri" din Iaşi Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
23. Teatrul Naţional "Mihai Eminescu" din Timişoara Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
24. Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
25. Opera Nationala din Bucureşti Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
26. Opera Nationala Romana din Cluj-Napoca Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
27. Opera Maghiara din Cluj-Napoca Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
28. Opera Nationala Romana din Iaşi Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
29. Opera Romana din Timişoara Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
30. Teatrul Naţional de Opereta "Ion Dacian" Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31. Filarmonica "George Enescu" din Bucureşti Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
32. Centrul Naţional de Cultura "Tinerimea Romana" Venituri proprii
din Bucureşti şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
33. Centrul European de Cultura din Sinaia Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
34. Centrul de Cultura "George Apostu" din Bacau Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
35. Centrul de Cultura "Arcus" din Covasna Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
36. Centrul de Cultura "Rosetti-Tescanu-George Enescu" Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
37. Oficiul Naţional al Monumentelor Istorice Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
38. Institutul Naţional al Monumentelor Istorice Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
39. Laboratorul Naţional de Cercetare în Domeniul Venituri proprii
Conservãrii şi Restaurarii Patrimoniului Cultural şi subvenţii
Naţional Mobil acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
40. Studioul de Creaţie Cinematografica din Bucureşti Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
41. Editura "Video" din Bucureşti Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
42. Oficiul Naţional de Servicii pentru Biblioteci Venituri proprii
şi subvenţii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
NOTA: Unitãţile menţionate la nr. crt. 5-42 pot utiliza un numãr
maxim de 5.990 de posturi.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
III. Instituţii publice finanţate din venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
43. Institutul de memorie culturalã din Bucureşti Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
44. ARTEXIM din Bucureşti Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
45. Centrul pentru formare, educaţie permanenta şi Venituri proprii
management în domeniul culturii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Publicaţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
46. "Contemporanul" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
47. "Literatorul" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
48. "Manuscriptum" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
49. "Desteptarea Aromanilor" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
50. "Moftul Roman" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
51. "Albina" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
52. "Teatrul" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
53. "Universul Cãrţii" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
54. "A Het" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
55. "Korunk" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
56. "Muvelodes" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
57. "Vilnie Slovo" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
58. Revista "Biblioteca" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Unitãţi care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Culturii şi Cultelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
59. Compania Nationala a Imprimeriilor "Coresi" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
60. Regia Autonomã de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor "Romaniafilm"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
61. Studioul Cinematografic "Rofilm" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
62. Studioul Cinematografic "Sahia Film" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
63. Studioul Cinematografic "Animafilm" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
-------------- *) Organ de specialitate al administraţiei publice centrale, aflat în coordonarea ministrului culturii şi cultelor. -------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.