Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 738 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 738 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 485 din 7 iulie 2003

În temeiul art. 107 din Constituţie şi având în vedere dispoziţiile <>art. XVI al titlului III din carta a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei,
în temeiul <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, precum şi al <>art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatuiui de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre,

ART. 1
Ministerul Economiei şi Comerţului este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care realizeazã politica Guvernului în domeniile privind creşterea economicã, industrie, energie, resurse minerale, producţia de apãrare, comerţ, integrare europeanã şi relaţii externe.
ART. 2
Ministerul Economiei şi Comerţului are sediul principal în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 152 sectorul 1, şi alte spaţii necesare desfãşurãrii activitãţii, situate în str. Mendeleev nr. 33 şi str. Ion Campineanu nr. 16.
ART. 3
Ministerul Economiei şi Comerţului exercita urmãtoarele funcţii:
a) de autoritate de stat în domeniile sale de activitate, prin care se asigura urmãrirea şi controlul respectãrii reglementãrilor legate în vigoare;
b) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiilor şi programelor privind creşterea economicã, industria, energia, resurselor minerale, industria de apãrare, industria de apãrare, comerţul, promovarea exportului, precum şi a politicilor din domeniul sau de activitate;
- industriale, referitoare la evoluţia dezvoltãrii sectoarelor industriei de prelucrare a produselor industriale şi a bunurilor de consum - metalurgie, chimie, petrochimie, textile, pielarie, lemn, sticla, ceramica, materiale de construcţii, construcţii de maşini;
- energetice, referitoare la evoluţia sectorului energetic, respectiv energie electrica şi termica, hidro-, nucleara, petrol, gaze, resurse minerale, mine-geologie;
- comerciale, privind promovarea exporturilor şi dezvoltarea pieţei interne;
- economice, privind creşterea economicã şi dezvoltarea mediului de afaceri, atragerea de investitori, precum şi dezvoltarea infrastructurii de evaluare a conformitatii produselor;
c) de sinteza, la nivel naţional, pentru domeniile specifice şi pentru celelalte domenii conexe: recuperarea şi conservarea energiei, securitatea instalaţiilor, reciclarea materialelor şi de gestionare a resurselor minerale, restructurarea şi, dupã caz, privatizarea societãţilor comerciale şi a regiilor autonome care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Economiei şi Comerţului;
d) de reglementare, prin care se asigura elaborarea actelor normative în domeniile proprii;
e) de reprezentare, prin care se asigura, în numele Guvernului, reprezentarea la organismele internaţionale ca autoritate de stat în domeniu şi stabilirea de legãturi cu celelalte ministere, alte autoritãţi publice şi organizaţii neguvernamentale, precum şi cu persoane juridice din ţara sau din strãinãtate;
f) de administrare a proprietãţii publice din domeniul resurselor minerale, al transportului energiei, al transportului şi stocãrii ţiţeiului şi gazelor naturale sau din alte domenii stabilite de lege ca bunuri proprietate publica, prin agenţii economici şi instituţiile publice care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Economiei şi Comerţului;
g) de integrare europeanã şi armonizarea legislaţiei cu reglementãrile comunitare, pentru activitãţile din domeniul sau.
ART. 4
(1) În vederea exercitãrii funcţiilor sale Ministerul Economiei şi Comerţului are urmãtoarele atribuţii principale:
1. elaboreazã strategii, programe şi politici privind creşterea economicã - în care scop utilizeazã informaţii şi date furnizate de Comisia Nationala de Prognoza -, precum şi în industrie, energie şi comerţ. Politicile industriale şi energetice privesc evoluţia sectorului energetic şi a resurselor minerale, restructurarea industriei, îmbunãtãţirea mediului de afaceri, dezvoltarea investiţiilor în domeniile sale de activitate;
2. organizeazã, coordoneazã şi controleazã aplicarea legilor şi hotãrârilor Guvernului, a ordinelor şi instrucţiunilor emise, potrivit legii, pentru activitãţile din domeniile proprii de activitate;
3. participa la fundamentarea şi la elaborarea strategiei şi a programului de reforme economico-sociale ale Guvernului, fundamenteazã, promoveazã şi asigura aplicarea politicii stabilite în conformitate cu Programul de guvernare în domeniile specifice ale activitãţii proprii;
4. elaboreazã şi promoveazã proiecte de acte normative privind reglementarea activitãţilor din domeniile specifice şi avizeazã propunerile legislative ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
5. iniţiazã şi negociaza, din împuternicirea Preşedintelui României sau a Guvernului, în condiţiile legii, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale sau propune întocmirea procedurilor de aderare la cele existente;
6. urmãreşte şi controleazã aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale în vederea integrãrii în structurile europene sau în alte organisme internaţionale;
7. participa la negocierile privind aderarea României la Uniunea Europeanã şi asigura armonizarea reglementãrilor legislative din domeniile specifice de activitate ale Uniunii Europene;
8. reprezintã interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi convenţiile la care România este parte şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvolta relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organizaţii regionale şi internaţionale ce intereseazã domeniul sau de activitate, inclusiv pentru eliminarea barierelor tarifare şi netarifare din calea schimburilor comerciale cu produse industriale;
9. coordoneazã şi urmãreşte implementarea de politici şi strategii în domeniile de activitate ale ministerului, potrivit Programului de guvernare;
10. elaboreazã studii şi sinteze referitoare la evoluţia în economie şi la ajustarea structuralã a industriei pe domenii de activitate, la orientarea forţei de munca şi urmãreşte implementarea lor;
11. asigura monitorizarea administrãrii proprietãţii publice din domeniul resurselor minerale, precum şi a valorificãrii produselor rezultate din prelucrarea acestora, prin structurile economice de sub autoritatea sa;
12. exercita toate drepturile ce decurg din calitatea de acţionar a statului privind restructurarea, privatizarea, reorganizarea şi, dupã caz, lichidarea societãţilor comerciale cu capital de stat şi în regiile autonome din domeniile coordonate; în aceasta calitate, ministerul, în exercitarea drepturilor ce decurg din calitatea de acţionar a statului în domeniile industriei şi resurselor:
a) administreazã participatiile la societãţile comerciale (companiile naţionale), imputernicindu-i pe reprezentanţii sãi în adunarea generalã a actionarilor sa acţioneze pentru sporirea atractivitatii acestor societãţi şi companii, pentru restructurarea şi pregãtirea acestora pentru privatizare;
b) desfãşoarã activitãţile de privatizare, potrivit legii;
c) iniţiazã, dupã caz, lichidarea societãţilor neprofitabile:
13. sprijinã înfiinţarea asociaţiilor profesionale şi a patronatelor din domeniile specifice activitãţii sale şi asigura dialogul permanent cu acestea, cu asociaţii sindicale, cu mass-media şi cu societatea civilã în scopul informãrii reciproce şi al perfecţionãrii cadrului legislativ aferent;
14. stimuleaza relaţiile cu camerele de comerţ şi industrie şi cu asociaţiile profesionale în domeniile specifice de activitate;
15. urmãreşte implementarea politicilor de cercetare şi inovare; coordoneazã, direct sau împreunã cu ministerul de resort din domeniul cercetãrii, institutele naţionale de cercetare din sfera sa de activitate, potrivit legii; elaboreazã politica privind evaluarea conformitatii produselor industriale şi urmãreşte aplicarea acestei politici;
16. implementeaza în sectorul industrial mãsurile privind apãrarea nationala din programele Guvernului şi al Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii;
17. participa, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, la dezvoltarea parteneriatului şi a colaborãrii pe linia producţiei militare cu state membre ale Uniunii Europene şi NATO;
18. stabileşte şi asigura aplicarea mãsurilor de protecţie civilã în cazul situaţiilor deosebite, în condiţiile legii;
19. elaboreazã norme, în conformitate cu prevederile legale, şi aplica mãsuri privind regimul materialelor explozive pentru agenţii economici din industrie; editeazã, dupã caz, publicaţii de specialitate şi informare;
20. iniţiazã şi avizeazã programe de refacere ecologica a zonelor afectate de exploatãri miniere şi petroliere, urmãrind realizarea mãsurilor de protecţie a mediului, în condiţiile legii;
21. realizeazã şi gestioneazã baza de date şi sistemul informaţional din domeniile de activitate, participând la sistemul informaţional, naţional şi internaţional;
22. negociaza direct sau participa la negocierea şi la încheierea de tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu caracter economic sau pentru stabilirea cadrului juridic necesar dezvoltãrii schimburilor comerciale;
23. fundamenteazã propuneri privind proiectul de buget şi urmãreşte execuţia bugetului pentru activitãţile din domeniile specifice, urmãreşte proiectarea şi realizarea investiţiilor;
24. gestioneazã mijloacele financiare care sunt alocate ministerului şi controleazã modul de utilizare a acestora de cãtre unitãţile din subordine;
25. gestioneazã mijloacele financiare alocate în bugetul propriu pentru promovarea cooperãrii economice internaţionale ca activitate de comerţ exterior, în condiţiile legii, precum şi modul de utilizare a acestora;
26. asigura protecţia datelor şi a informaţiilor clasificate;
27. elaboreazã norme, implementeaza şi controleazã politica în materie de recuperare şi conservare a energiei, de securitate a instalaţiilor din industrie, de reciclare a materialelor, precum şi de metrologie legalã;
28. organizeazã efectuarea controlului aplicãrii actelor normative în vigoare de cãtre agenţii economici cu activitãţi în domeniile specifice;
29. colaboreazã cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului din sistemul sau;
30. abiliteaza operatorii economici în vederea efectuãrii importurilor de produse periculoase pentru populaţie şi pentru mediul înconjurãtor;
31. examineazã şi prezintã propuneri de valorificare a soldurilor de cliring existente;
32. organizeazã şi participa la misiuni economice în scopul promovãrii exporturilor de produse industriale româneşti;
33. participa la sesiunile comisiilor mixte de cooperare economicã internationala, care se desfãşoarã în ţara sau în strãinãtate, conform programului aprobat de Guvern;
34. asigura operatorilor economici informaţii de piata şi acorda asistenta de specialitate în procesul negocierilor unor operaţiuni de cooperare şi de obiective complexe în ţara şi în strãinãtate;
35. urmãreşte mediatizarea şi aplicarea în practica a acordurilor guvernamentale în care sunt prevãzute acţiuni de cooperare economicã internationala, la care ministerul este parte;
36. iniţiazã acţiuni de cooperare internationala şi de colaborare economicã externa, în plan bilateral sau pe terţe pieţe;
37. coopereazã cu reprezentantele economice ale României în strãinãtate şi cu cele acreditate în România, pentru identificarea unor proiecte şi promovarea relaţiilor economice şi a cooperãrii internaţionale;
38. acţioneazã pentru atragerea instituţiilor financiare internaţionale, a unor investitori strãini şi romani pentru relansarea unor proiecte şi programe naţionale, regionale sau internaţionale de interes pentru România;
39. elaboreazã politica comercialã a României împreunã cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale implicate, în conformitate cu Programul de guvernare, precum şi cu angajamentele internaţionale asumate în plan multilateral şi european;
40. promoveazã interesele comerciale ale României în relaţiile cu alte state, precum şi cu organizaţiile economice cu vocaţie universala, cu caracter regional şi cu alte grupãri economice;
41. realizeazã (implementeaza) politica comercialã a României şi asigura armonizarea reglementãrilor legislative din domeniul comerţului şi în legatura cu relaţiile economice internaţionale cu cele ale Organizaţiei Mondiale a Comerţului, Uniunii Europene şi ale altor organizaţii şi forme de cooperare prevãzute de acordurile economice şi comerciale la care România este sau intenţioneazã sa devinã parte;
42. elaboreazã strategii şi programe referitoare la dezvoltarea şi îmbunãtãţirea condiţiilor de acces al produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele internaţionale, ţinând seama de solicitarile mediului de afaceri şi de tendintele pieţelor internaţionale;
43. studiazã tendintele pieţelor externe în ceea ce priveşte competitivitatea şi oportunitatile de comerţ pentru agenţii economici romani şi sprijinã prezenta acestora pe piata mondialã;
44. asigura aplicarea programelor rezultate din acordurile şi convenţiile internaţionale bilaterale şi multilaterale în domeniul economic, la care România este parte;
45. asigura respectarea angajamentelor internaţionale asumate de România în cadrul Organizaţiei Mondiale a Comerţului, a celor comerciale din cadrul Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993, denumit în continuare Acordul european, şi a angajamentelor din acordurile de comerţ liber şi participa nemijlocit la negocierile în cadrul Organizaţiei Mondiale a Comerţului;
46, sprijinã activitatea Agenţiei Romane pentru Investiţii Strãine privind atragerea investiţiilor strãine prin acţiuni directe prin intermediul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României;
47. acorda asistenta şi orientarea necesare firmelor româneşti şi strãine în domeniile economic şi comercial;
48. participa, împreunã cu instituţiile şi structurile cu atribuţii în domeniu, la negocierea şi la încheierea de tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu caracter economic sau pentru stabilirea cadrului juridic necesar în vederea desfãşurãrii relaţiilor comerciale externe ale României, potrivit legii;
49. iniţiazã mãsuri pentru stimularea cooperãrii economice internaţionale şi a exportului de produse şi servicii;
50. participa la elaborarea politicii vamale a României;
51. coopereazã la iniţierea de negocieri şi participa, împreunã cu instituţiile cu atribuţii în domeniu, la încheierea şi derularea de acorduri şi înţelegeri cu ţãrile debitoare şi/sau cu firme intermediare specializate, pentru recuperarea creanţelor externe ale statului rezultate din operaţiuni comerciale şi de cooperare;
52. elibereazã, în condiţiile legii, licenţe de import şi export, în conformitate cu interesele României şi cu angajamentele internaţionale asumate de aceasta;
53. elibereazã, în condiţiile legii, autorizaţii de funcţionare în România a reprezentantelor firmelor strãine; avizeazã exporturile de mãrfuri în consignaţie, exporturi temporare şi exportul de mostre; aproba prelungirea importurilor temporare în conformitate cu Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.114/2001 , cu modificãrile ulterioare;
54. elaboreazã programele anuale şi coordoneazã activitãţile de participare a României la târguri şi expoziţii internaţionale, misiuni economice, precum şi la alte manifestãri promotionale internaţionale;
55. asigura, sprijinã sau coordoneazã, dupã caz, îndeplinirea obligaţiilor din domeniul sau de activitate, care decurg din dispoziţiile Acordului european, precum şi activitãţile desfãşurate de partea romana în cadrul instituţiilor create prin acest acord.
(2) Ministerul Economiei şi Comerţului îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege, care sunt de competenta sa.
ART. 5
(1) Conducerea Ministerului Economiei şi Comerţului se exercita de cãtre ministru. Activitatea de comerţ este condusã de un ministru delegat.
(2) Ministrul economiei şi comerţului are calitatea de ordonator principal de credite.
(3) În exercitarea atribuţiilor ministrul economiei şi comerţului este sprijinit de ministrul delegat pentru comerţ, de 6 secretari de stat şi de un subsecretar de stat.
(4) Ministrul reprezintã Ministerul Economiei şi Comerţului în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(5) Ministrul este ordonator principal de credite pentru unitãţile din subordinea şi din coordonarea ministerului şi pentru societãţile comerciale cu capital de stat şi regiile autonome, aflate sub autoritatea ministerului, pentru care sunt prevãzute fonduri în bugetul de stat.
(6) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin ministrul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(7) Ministrul îndeplineşte atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, precum şi alte atribuţii specifice stabilite prin acte normative în domeniul sau de activitate.
(8) Ministrul conduce aparatul propriu al ministerului, stabilit prin prezenta hotãrâre, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acestuia.
(9) În cazul în care ministrul nu îşi poate exercita atribuţiile, prin ordin al ministrului se va nominaliza un înlocuitor, în condiţiile legii.
(10) Ministrul numeşte şi elibereazã din funcţie conducãtorii organelor de specialitate din subordinea Ministerului Economiei şi Comerţului.
(11) Atribuţiile personalului din compartimentele Ministerului Economiei şi Comerţului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
ART. 6
(1) Ministerul Economiei şi Comerţului are un secretar general şi doi secretari generali adjuncţi, înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii.
(2) Secretarul general şi secretarii generali adjuncţi asigura stabilitatea functionarii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor functionale între structurile ministerului.
(3) Secretarul general şi secretarii generali adjuncţi îndeplinesc atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 .
(4) Secretarul general şi secretarii generali adjuncţi pot îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Economiei şi Comerţului ori încredinţate de ministru.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Economiei şi Comerţului este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) În structura organizatoricã a Ministerului Economiei şi Comerţului funcţioneazã direcţii generale şi direcţii. Prin ordin al ministrului se pot organiza servicii, birouri şi oficii şi se pot utiliza funcţionari publici pentru a conduce sau coordona programe, proiecte în condiţiile prevãzute de <>art. 7 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea drepturilor de natura salariala ale funcţionarilor publici, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 228/2003 .
(3) În cadrul direcţiilor generale, prin ordin al ministrului, se pot organiza şi direcţii cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat şi cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei, cu modificãrile ulterioare.
(4) Înfiinţarea de oficii sau de agenţii teritoriale, fãrã personalitate juridicã, care sa reprezinte activitatea industriala în plan regional, se face potrivit prevederilor legale în vigoare, în funcţie de resursele financiare alocate cu aceasta destinaţie prin bugetul anual.
(5) Numãrul maxim de posturi pentru Ministerul Economiei şi Comerţului este de 691, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor ministrilor.
(6) Din numãrul maxim de posturi, 110 posturi se utilizeazã pentru reţeaua externa şi 10 posturi pentru personalul care îşi va desfasura activitatea în strãinãtate ca reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Comerţului pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice de integrare în structurile europene şi pentru promovarea proiectelor de investiţii şi de privatizare din aria de activitate a ministerului.
(7) Atribuţiile şi competentele ministrului delegat pentru comerţ, ale secretarilor de stat, ale subsecretarului de stat, ale secretarului general şi ale secretarilor generali adjuncţi se stabilesc prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
(8) Prin ordin al ministrului economiei şi comerţului se poate aproba schimbarea subordonarii direcţiilor generale şi direcţiilor.
(9) Atribuţiile şi competentele compartimentelor din aparatul propriu al ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului şi se aproba prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, în condiţiile legii.
(10) Statul de funcţii al ministerului se aproba de cãtre ministru, în condiţiile legii.
ART. 8
(1) Ministerul Economiei şi Comerţului poate infiinta în subordinea sa organe de specialitate, în condiţiile prevãzute de lege.
(2) În cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului poate funcţiona, în condiţiile legii, un cabinet medical de asistenta medicalã la locul de munca pentru personalul propriu.
ART. 9
Ministerul Economiei şi Comerţului poate desfasura activitãţi finanţate integral din venituri proprii, care se organizeazã potrivit legii.
ART. 10
(1) Unitãţile subordonate Ministerului Economiei şi Comerţului şi unitãţile coordonate de acesta sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã a unitãţilor din subordinea şi a celor din coordonarea Ministerului Economiei şi Comerţului se aproba prin ordin al ministrului.
(3) Agenţii economici care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Economiei şi Comerţului sunt prevãzuţi în anexa nr. 3.
ART. 11
Încadrarea în numãrul de posturi aprobat conform art. 7 alin. (5) se va realiza în termen de maximum 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 12
Personalul provenit din cadrul administraţiei centrale se considera transferat şi i se aplica nivelul de salarizare avut anterior, pana la intrarea în vigoare a noilor reglementãri privind salarizarea persoanelor din instituţiile publice.
ART. 13
(1) Ministerul Economiei şi Comerţului poate avea în dotare un numãr de autoturisme cu consumul de carburanţi aferent, stabilite potrivit normelor legale în vigoare.
(2) Repartizarea în cadrul ministerului a autoturismelor şi a autovehiculelor destinate transporturilor specifice la unitãţile subordonate se face prin ordin al ministrului.
ART. 14
(1) Bunurile mobile şi imobile din domeniul public sau privat al statului, care se aflau în administrarea fostului Minister al Industriei şi Resurselor, precum şi cele aferente activitãţii preluate de la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, de la Departamentul de Comerţ Exterior şi de la Departamentul de Politici Economice trec, pe baza de protocol de predare-primire, în administrarea Ministerului Economiei şi Comerţului.
(2) Spaţiile excedentare din imobilele deţinute de Ministerul Economiei şi Comerţului pot fi închiriate, în condiţiile legii, chiria urmând a fi virata integral la bugetul de stat.
ART. 15
Pentru efectuarea lucrãrilor de întreţinere şi menţinere a instalaţiilor în stare de funcţionare, precum şi a curãţeniei în sediile Ministerului Economiei şi Comerţului se pot contracta, contra cost, servicii cu unitãţi specializate, în condiţiile legii.
ART. 16
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Resurselor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 758/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 545 din 25 iulie 2002, cu modificãrile ulterioare, precum şi orice dispoziţii contrare.
ART. 17
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
p. Ministrul economiei
şi comerţului,
Iulian Iancu,
secretar de stat

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

Ministrul administraţiei
şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 738.





ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Economiei şi Comerţului

Numãrul maxim de posturi: 691
(exclusiv demnitarii şi posturile aferente
cabinetelor ministrilor)
- din care reţea externa: 110

┌─────────────────────────────┐
┌──────────────────────┐ │Purtãtor de Cuvânt,Protocol, │
│CABINETUL MINISTRULUI ├──┐ ┌───┤ Relaţii Mass-Media*** │
└──────────────────────┘ │ ┌──────────┐ │ ├─────────────────────────────┤
├──┤ MINISTRU ├───┤ │ Informaţii Clasificate │
┌──────────────────────┐ │ └────┬─────┘ │ ├─────────────────────────────┤
│Consilier Diplomatic ├──┘ │ └───┤ Contencios*** │
│ │ │ ├─────────────────────────────┤
└──────────────────────┘ │ │ Audit Intern*** │
│ └─────────────────────────────┘


┌───────┬──────┬──────┬──────────┼───────────────────┬─────┬────────┬────────┐
│ │ │ │ ┌────┴─────┐ │ │ │ │
┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ │ SECRETAR │ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ │
│A│ │B│ │C│ │D│ │ GENERAL │ │E│ │F│ │G│ │
└┬┘ └┬┘ └┬┘ └┬┘ ├──────────┤ └┬┘ └┬┘ └┬┘ │
│ │ │ │ │ SECRETSRI│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ GENERALI │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ ADJUNCŢI │ │ │ │ │
│ │ │ │ └──────┬───┘ │ │ │ │
│ │ │ │ | │ │ │ │ │
│ │ │ │ ┌───|─┘ │ │ │ │
│ │ │ │ │ V │ │ │ │
│-- - - │ - - -│- - - │ - - -│-<- - ->- - - - - - - -│- - -│- - - - ┤ │
│ │ ┌──┐ │┌──┐ │ ┌──┐ │ ┌─────────────┐ │ │ │ ┌──┐ │
│ ├─┤b1│ ├┤c1│ └─┤d1│ │ │ Direcţia │ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ├─┤g1│ │
┌┴─┐ │ └──┘ │└──┘ └──┘ │ │ Generalã │ │e1│ │f1│ │ └──┘ │
│a1│ │ ┌──┐ │┌──┐ │ │ Buget, │ └──┘ └──┘ ┌──┤ ┌──┐ │
└──┘ ├─┤b2│ ├┤c2│ ├─┤ Economico- │ │ ├─┤g2│ │
│ └──┘ │└──┘ │ │ Financiarã │ │ │ └──┘ │
│ ┌──┐ │┌──┐ │ │ şi │ │ │ ┌──┐ │
├─┤b3│ ├┤c3│ │ │Administrativ│ │ └─┤g3│ │
│ └──┘ │└──┘ │ └─────┬───────┘ │ └──┘ │
│ ┌──┐ │┌──┐ ┌───┤ │ ┌──────────┴──────┐ │
└─┤b4│ └┤c4│ │ │ ┌─────┴────────┐ │ Comisia │ │
└──┘ └──┘ │ │ │ Direcţia │ │ Nationala │ │
│ ├─┤Administrativã│ │ pentru │ │
│ │ └──────────────┘ │ Reciclarea │ │
┌───────────┐ │ │ ┌──────────────┐ │ Materialelor ** │ │
│ Direcţia │ │ │ │Institutul de │ └─────────────────┘ │
│ Generalã ├────┘ ├─┤Management şi │ │
│Legislaţie,│ │ │Informatica * │ │
│Management │ │ └──────────────┘ │
└───────────┘ │ ┌──────────────┐ │
│ │ Direcţia │ │
└─┤ Resurse │ │
│ Umane │ │
└──────────────┘ │
- - - - - - - - - - - - - │
| Oficiul Participatiilor | │
| Statului şi Privatizãrii |─────┘
| în Industrie |
- - - - - - - - - - - - -
A = SECRETAR DE STAT
a1 - Direcţia Relaţii cu Parlamentul, Sindicatele, Patronatele,
Informaţii şi Relaţii cu Publicul

B = SECRETAR DE STAT
b1 - Direcţia Generalã pentru Integrare Europeanã şi Negocieri
b2 - Direcţia Generalã pentru Cooperare Economicã Internationala
b3 - Direcţia Programe cu Organizaţii Internaţionale
b4 - Direcţia Infrastructura Calitãţii şi Mediu

C = MINISTRU DELEGAT PENTRU COMERŢ/CABINET MINISTRU/SUBSECRETAR DE STAT
c1 - Direcţia Generalã Europa****
c2 - Direcţia Generalã Relaţii Bilaterale
c3 - Direcţia Generalã Politici Comerciale
c4 - Direcţia Generalã Promovare Export

D = SECRETAR DE STAT
d1 - Direcţia Generalã Resurse Minerale

E = SECRETAR DE STAT
e1 - Direcţia Generalã Politica Energetica

F = SECRETAR DE STAT
f1 - Direcţia Producţia de Apãrare

G = SECRETAR DE STAT
g1 - Direcţia Generalã Studii, Sinteza, Investiţii
g2 - Direcţia Generalã Politica Industriala
g3 - Direcţia de Imbunatatire şi Monitorizare a Mediului de Afaceri

──────────
*) Direcţie generalã
**) Direcţie
***) Servicii
****) În cazul direcţiei generale se organizeazã Compartimentul pentru
integrare europeanã în domeniul comerţului



ANEXA 2

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea şi în coordonarea Ministerului Economiei
şi Comerţului
A. Unitãţi care funcţioneazã în subordinea Ministerului Economiei şi Comerţului

I. Cu finanţare de la bugetul de stat

1. Agenţia Nationala pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstrucţie a Zonelor Miniere - ANDIPRZM - 68 de posturi

II. Cu finanţare din venituri proprii

1. Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat - ISCIR
2. Biroul Roman de Metrologie Legalã - BRML Bucureşti
3. Agenţia Nationala pentru Substanţe şi Preparate Chimice Periculoase - ANSPCP
4. Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie - OPSPI
5. Centrul de Pregãtire pentru Personalul din Industrie Busteni - 130 de posturi

III. Cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat

1. Centrul Roman de Comerţ Exterior - 145 de posturi
2. Agenţia Romana pentru Conservarea Energiei - ARCE - 84 de posturi

IV. Cu finanţare externa şi de la bugetul de stat

1. Unitatea de management al proiectului - U.M.P. (inchideri de mine) - 6 posturi
2. Unitatea de implementare a proiectului - U.I.P. (inchideri de mine) - 7 posturi
3. Unitatea de implementare a proiectului - U.I.P. - ANDIPRZM - 5 posturi.

B. Unitãţi care funcţioneazã în coordonarea Ministerului Economiei şi Comerţului

1. Asociaţia Romana de Standardizare - ASRO
2. Asociaţia de Acreditare din România - RENAR.

ANEXA 3

UNITĂŢILE
care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Economiei şi Comerţului

1. Compania Nationala a Huilei - S.A. Petrosani
2. Compania Nationala a Lignitului "Oltenia" - S.A. Targu Jiu
3. Societatea Comercialã "Uzina de Agent Termic şi Alimentare cu Apa" - S.A. Motru
4. Societatea Nationala a Carbunelui - S.A. Ploiesti
5. Compania Nationala a Uraniului - S.A. Bucureşti
6. Societatea Nationala a Apelor Minerale - S.A. Bucureşti
7. Societatea Nationala a Sarii - S.A. Bucureşti
8. Compania Nationala a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" - S.A. Deva cu filialele societãţi comerciale şi societãţile comerciale pentru servicii
9. Societatea Comercialã "Moldomin" - S.A. Moldova Noua
10. Societatea Comercialã "Baita" - S.A. Stei
11. Societatea Comercialã "Cupru Min" - S.A. Abrud
12. Compania Nationala a Metalelor Preţioase şi Neferoase "Remin" - S.A. Baia Mare
13. Societatea Comercialã "Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei
14. Societatea Comercialã Miniera "Banat-Anina" - S.A.
15. Societatea Comercialã de Conservare şi Închidere a Minelor "Conversmin" - S.A. Bucureşti
16. Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucureşti
17. Societatea Comercialã "Petrotrans" - S.A. Ploiesti
18. Societatea Comercialã "Oil Terminal" - S.A. Constanta
19. Societatea Comercialã "Conpet" - S.A. Ploiesti
20. Societatea Comercialã "Melana IV" - S.A. Savinesti
21. Societatea Nationala de Gaze Naturale "Romgaz" - S.A. Medias
22. Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. Targu Mures
23. Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. Bucureşti
24. Societatea Nationala de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Medias
25. Compania Nationala de Transport al Energiei Electrice "Transelectrica" - S.A. Bucureşti cu filialele societãţi comerciale şi societãţile comerciale pentru servicii
26. Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. Bucureşti cu filialele societãţi comerciale
27. Societatea Comercialã "Uzina Termoelectrica Midia" - S.A. Navodari
28. Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice "Hidroelectrica" - S.A. Bucureşti cu filialele societãţi comerciale
29. Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. Bucureşti cu filialele societãţi comerciale
30. Societatea Nationala "Nuclearelectrica" - S.A.
31. Compania Nationala "Romarm" - S.A. Bucureşti cu filialele societãţi comerciale
32. Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Orastie" - S.A.
33. Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Dragasani" - S.A.
34. Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Babeni" - S.A.
35. Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Filiasi" - S.A.
36. Societatea Comercialã "Şantierul Naval Mangalia" - S.A.
37. Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Marsa" - S.A.
38. Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Ramnicu Valcea" - S.A.
39. Societatea Comercialã "Avioane" - S.A. Craiova
40. Societatea Comercialã "Elprof" - S.A. Bucureşti
41. Societatea Comercialã "IAR" - S.A. Ghimbav
42. Societatea Comercialã "IOR" - S.A. Bucureşti
43. Societatea Comercialã "Romaero" - S.A. Bucureşti
44. Societatea Comercialã "Rompiro" - S.A. Orastie
45. Societatea Nationala "Plafar" - S.A. Bucureşti
46. Regia Autonomã pentru Activitãţi Nucleare Drobeta-Turnu Severin
47. Regia Autonomã "Zirom" - S.A. Giurgiu
48. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale şi Resurse Radioactive - ICPMRR Bucureşti
49. Societatea Comercialã "Institutul Naţional pentru Securitate Miniera şi Protecţie Antiexploziva - INSEMEX"- S.A. Petrosani
50. Societatea Comercialã "I.P.I.U. - Consulting Engineering" Bucureşti
51. Societatea Comercialã "I.C.P.E." - S.A. Bucureşti
52. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG Bucureşti
53. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industriala - ECOIND Bucureşti
54. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electrotehnica - ICMET Craiova
55. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara
56. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanicã Fina - CEFIN Bucureşti
57. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - IPCUP Ploiesti
58. Institutul de Cercetãri Chimice - ICECHIM Bucureşti.



──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016