Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, ale <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 207/1997 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica şi regimul juridic al acesteia, Guvernul României adopta prezenta hotãrâre. ART. 1 (1) Se înfiinţeazã Compania Nationala "Romtehnica" - S.A., denumita în continuare Compania, în coordonarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, prin reorganizarea Regiei Autonome "Romtehnica" Bucureşti, care îşi înceteazã activitatea. (2) Compania este persoana juridicã organizatã în societate pe acţiuni, funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã şi desfãşoarã activitãţi de interes naţional cu specific deosebit, în conformitate cu actul constitutiv prevãzut în anexa nr. 1. (3) Compania are ca obiect principal de activitate importul produselor, echipamentelor, instalaţiilor, pieselor de schimb şi materialelor de tehnica militarã, tehnologiilor, asistenţei tehnice şi serviciilor în domeniul tehnicii militare, precum şi alte operaţiuni de comerţ interior şi exterior, de consultanţa, de turism intern şi internaţional, care sa îi asigure susţinerea şi dezvoltarea activitãţii de baza, în condiţiile obţinerii de profit, conform actului constitutiv. ART. 2 Sediul social al Companiei este în România, municipiul Bucureşti, bd Timişoara nr. 5C, sectorul 6. ART. 3 (1) Capitalul social iniţial al Companiei este de 98.904 milioane lei şi se constituie prin preluarea integrala a capitalului propriu al Regiei Autonome "Romtehnica" Bucureşti, potrivit bilanţului contabil al acesteia la data de 31 decembrie 2000, actualizat conform prevederilor legale. (2) Capitalul social integral subscris şi vãrsat al Companiei este deţinut în întregime de statul roman, în calitate de acţionar unic, reprezentat de Ministerul Apãrãrii Naţionale. ART. 4 (1) Personalul salariat al Regiei Autonome "Romtehnica" Bucureşti este preluat de Companie, fiind considerat transferat în interesul serviciului pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. (2) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri cadrele militare în activitate din cadrul Regiei Autonome "Romtehnica" Bucureşti sunt trecute în rezerva şi sunt angajate, la solicitarea acestora, ca salariaţi civili în cadrul Companiei ori sunt puse la dispoziţia Ministerului Apãrãrii Naţionale, în condiţiile legii. (3) Contractul colectiv de munca la nivel de unitate încheiat de Regia Autonomã "Romtehnica" Bucureşti rãmâne în vigoare pana la data încheierii noului contract colectiv de munca la nivel de unitate de cãtre Companie, potrivit prevederilor legale. ART. 5 Se aproba trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor imobile aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale şi identificate conform datelor prevãzute în anexa nr. 2. ART. 6 Se aproba trecerea din domeniul privat al statului în patrimoniul Companiei, cu titlu gratuit, a imobilelor prevãzute în anexa nr. 2, la valoarea actualizatã potrivit prevederilor legale, urmând sa fie cuprinse în capitalul social al Companiei. ART. 7 Imobilele prevãzute în anexa nr. 2 se predau pe baza de protocol de predare-preluare, încheiat între Ministerul Apãrãrii Naţionale şi Companie, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. ART. 8 (1) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Compania preia toate drepturile şi va fi ţinuta de toate obligaţiile Regiei Autonome "Romtehnica" Bucureşti, asumate atât în nume propriu, cat şi în numele Ministerului Apãrãrii Naţionale sau al altor instituţii guvernamentale, în mãsura în care, potrivit reglementãrilor legale sau contractuale, nu se sting. (2) Compania se substituie în toate litigiile în curs ale Regiei Autonome "Romtehnica" Bucureşti, în calitatea procesuala detinuta de aceasta. ART. 9 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 10 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri <>Hotãrârea Guvernului nr. 236/1991 privind înfiinţarea Regiei Autonome "Romtehnica" Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 23 aprilie 1991, cu modificãrile ulterioare, se abroga. PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE Contrasemneazã: --------------- p. Ministrul apãrãrii naţionale, Gheorghe Matache, secretar de stat p. Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale, Ion Giurescu, secretar de stat p. Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, Ion Selaru, secretar de stat p. Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat ANEXA 1 ACTUL CONSTITUTIV al Companiei Naţionale "Romtehnica"-S.A. CAP. 1 Denumirea, forma juridicã, sediul şi durata ART. 1 Denumirea (1) Denumirea companiei este Compania Nationala "Romtehnica"-S.A. (dovada de anterioritate nr. 66.033 din 25 mai 2001), denumita în continuare Compania. (2) În toate actele, facturile, publicaţiile, alte acte emanând de la companie denumirea acesteia va fi urmatã de sintagma "societate pe acţiuni" sau de initialele "S.A.", de capitalul social al companiei, de numãrul de înregistrare la oficiul registrului comerţului şi de codul fiscal. ART. 2 Forma juridicã Compania este persoana juridicã cu capital integral de stat, organizatã în societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, precum şi cu cele ale prezentului act constitutiv. ART. 3 Sediul (1) Sediul social al Companiei este în România, Bucureşti, bd Timişoara nr. 5C, sectorul 6. Sediul social poate fi schimbat prin hotãrârea adoptatã de adunarea generalã extraordinarã a actionarilor, pe baza propunerii consiliului de administraţie şi potrivit dispoziţiilor legale. (2) Compania poate infiinta sucursale, filiale, reprezentante, agenţii sau puncte de lucru în localitãţi din ţara sau din strãinãtate. ART. 4 Durata Durata de funcţionare a Companiei este nelimitatã, activitatea acesteia începând sa se desfãşoare dupã înmatricularea la oficiul registrului comerţului. CAP. 2 Scopul şi obiectul de activitate ART. 5 Scopul (1) Compania are ca scop principal negocierea, încheierea şi derularea contractelor de import ale bunurilor şi serviciilor aferente destinate apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale. (2) Pentru realizarea unor importuri Compania poate încheia contracte de credit cu entitãţi financiar-bancare pe baza împuternicirii Ministerului Apãrãrii Naţionale sau a altor instituţii guvernamentale, în condiţiile de garantare prevãzute de lege sau de alte acte normative. ART. 6 Obiectul de activitate (1) Domeniul principal de activitate este: 511 - Activitãţi de intermedieri în comerţul cu ridicatã. (2) Activitatea principala este: 5114 - Intermedieri în comerţul cu maşini, echipamente industriale, nave şi avioane. (3) În subsidiar Compania poate desfasura urmãtoarele activitãţi: 7413 - Activitãţi de studiere a pieţei şi de sondaj; 7414 - Activitãţi de consultare pentru afaceri şi management; 7415 - Activitãţile companiilor de management; 7420 - Activitãţi de proiectare, urbanism, inginerie şi alte servicii tehnice; 5010 - Comerţ cu autovehicule; 5030 - Comerţ cu piese şi accesorii pentru autovehicule; 5112 - Intermedieri în comerţul cu combustibil, minerale şi produse chimice pentru industrie; 5116 - Intermedieri în comerţul cu textile, confecţii, incaltaminte şi articole din piele; 5118 - Intermedieri în comerţul specializat în vânzarea produselor cu caracter specific, neclasificat în alta parte; 5119 - Intermedieri în comerţul cu produse diverse; 5146 - Comerţ cu ridicatã al produselor farmaceutice; 5151 - Comerţ cu ridicatã al combustibililor solizi, lichizi şi gazosi şi al produselor derivate; 5165 - Comerţ cu ridicatã al altor maşini utilizate în industrie, comerţ şi transport; 5170 - Comerţ cu ridicatã al altor produse neclasificate în alta parte; 5551 - Cantina; 5530 - Restaurante; 6024 - Transporturi rutiere de mãrfuri; 6312 - Depozitari; 6330 - Activitãţi ale agentiilor de turism şi asistenta turistica; 6423 - Activitãţi de transmitere de date; 6521 - Activitãţi de creditare pe baza de contract; 6522 - Alte tipuri de intermedieri financiare (cu excepţia celor bancare); 6713 - Activitãţi auxiliare neclasificate în alta parte; 7521 - Activitãţi de afaceri externe; 7522 - Activitãţi de apãrare nationala. (4) Pentru realizarea obiectului sau de activitate Compania poate acţiona în nume şi pe cont propriu, cat şi în calitate de agent intermediar, distribuitor, comisionar, reprezentant, asociat, în raporturile cu alte persoane fizice sau juridice romane ori strãine. CAP. 3 Capitalul social, acţiunile ART. 7 Capitalul social (1) Capitalul social al Companiei este de 98.904 milioane lei, fiind constituit prin preluarea integrala a capitalului propriu al Regiei Autonome "Romtehnica" Bucureşti, potrivit bilanţului contabil al acesteia la data de 31 decembrie 2000. (2) Capitalul social este divizat în 989.040 acţiuni, în valoare de 100.000 lei fiecare. ART. 8 Modificarea capitalului social (1) Capitalul social al Companiei poate fi majorat sau redus pe baza hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, la propunerea consiliului de administraţie, în condiţiile şi cu respectarea dispoziţiilor legale. (2) În cazul în care administratorii constata pierderea a 50% din capitalul social, aceştia vor convoca în termen de 60 de zile adunarea generalã extraordinarã a actionarilor care va decide fie reconstituirea capitalului social, în condiţiile permise de lege, sau limitarea la valoarea rãmasã, fie dizolvarea Companiei. ART. 9 Acţiunile (1) Acţiunile sunt în totalitate proprietatea statului roman, drepturile acţionarului unic fiind exercitate de Ministerul Apãrãrii Naţionale. (2) Adunarea generalã a actionarilor va decide forma şi data la care vor fi imprimate titlurile ce atesta calitatea de acţionar. (3) Titlurile vor cuprinde înscrierile obligatorii prin lege şi vor fi semnate de preşedintele consiliului de administraţie şi de unul dintre membrii acestuia. (4) Compania va deţine evidenta titlurilor care atesta calitatea de acţionar în registrul numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Registrul se pãstreazã la sediul Companiei. CAP. 4 Conducerea şi administrarea ART. 10 Adunarea generalã a actionarilor (1) Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al Companiei, care decide asupra activitãţii acesteia şi concepe politica ei economicã şi comercialã. (2) La data infiintarii atribuţiile adunãrii generale a actionarilor sunt exercitate în numele acţionarului unic, prin ministrul desemnat sau prin împuterniciţi ai acestuia. Administratorii sau alte persoane salarizate sau indemnizate de companie nu pot reprezenta acţionarul unic în adunãrile generale ale actionarilor. ART. 11 Convocarea adunãrilor generale ale actionarilor (1) Adunãrile generale ale actionarilor sunt ordinare şi extraordinare. (2) Adunarea generalã ordinarã a actionarilor se convoacã cel puţin o data pe an în maximum 3 luni de la data încheierii exerciţiului financiar precedent. (3) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor se convoacã, în afarã cazurilor prevãzute la art. 3 alin. (1) şi la art. 8 alin. (1) şi (2), la solicitarea acţionarului unic sau la cererea consiliului de administraţie, care poate formula astfel de cereri, şi la sesizarea cenzorilor. (4) Adunarea generalã a actionarilor, ordinarã sau extraordinarã, se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie, în scris, cu menţionarea motivelor cererii şi anexarea, dacã este cazul, a propunerilor ce vor fi supuse analizei. Comunicarea privind convocarea va fi expediatã pe adresa acţionarului unic cu cel puţin 15 zile înainte de data prevãzutã pentru desfãşurarea lucrãrilor adunãrii generale a actionarilor. (5) Adunarea generalã a actionarilor, ordinarã sau extraordinarã, poate lua hotãrâri şi fãrã îndeplinirea formalitãţilor prevãzute pentru convocare, în situaţii excepţionale, cu respectarea prevederilor legale şi ale prezentului act constitutiv pentru validarea hotãrârilor adoptate. (6) Şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor au loc la sediul Companiei sau în orice alt loc menţionat în convocare. ART. 12 Atribuţiile adunãrii generale ordinare a actionarilor Adunarea generalã ordinarã a actionarilor are, în principal, urmãtoarele atribuţii: a) aproba structura organizatoricã a Companiei, numãrul de posturi, precum şi normativele de constituire a compartimentelor functionale; b) aproba sau modifica bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, dupã examinarea raportului administratorilor şi cenzorilor; c) aproba repartizarea profitului potrivit legii şi intereselor Companiei; d) numeşte şi revoca membrii consiliului de administraţie şi cenzorii, stabileşte limitele de competenta şi salarizarea acestora, se pronunţa asupra gestiunii lor şi îi descarca de aceasta, stabileşte valoarea garanţiilor bãneşti ce vor fi depuse de aceştia; e) îl numeşte şi revoca pe directorul general, îi stabileşte nivelul de salarizare, atribuţiile şi îl descarca de activitate; f) stabileşte nivelul de salarizare al personalului angajat al Companiei, cu respectarea limitelor prevãzute de lege; g) hotãrãşte înfiinţarea sau desfiinţarea de filiale, sucursale, reprezentante, agenţii ori puncte de lucru; h) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, planul de activitate pentru anul urmãtor sau vânzarea unor unitãţi componente ale patrimoniului Companiei ce nu aparţin proprietãţii publice; i) hotãrãşte contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, pentru activitãţile în nume propriu, stabilind componentele şi nivelul de contractare a împrumuturilor, a creditelor comerciale şi a garanţiilor; j) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme care intra în competenta adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii. ART. 13 Atribuţiile adunãrii generale extraordinare a actionarilor (1) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor are, în principal, urmãtoarele atribuţii: a) schimbarea formei juridice a Companiei; b) schimbarea sediului Companiei; c) modificarea obiectului de activitate al Companiei; d) prelungirea duratei Companiei; e) majorarea capitalului social şi stabilirea condiţiilor efectuãrii acestei operaţiuni; f) reducerea capitalului social sau reîntregirea acestuia prin orice forma permisã de lege; g) fuziunea prin absorbire sau prin contopire ori divizarea Companiei; h) dizolvarea Companiei; i) emiterea de obligaţiuni; j) reevaluarea patrimoniului, potrivit legii; k) vânzarea sau transferul activelor; l) aprobarea încheierii de acte juridice prin care Compania dobândeşte, înstrãineazã, închiriazã, schimba sau constituie, drept garanţie, bunuri aflate în patrimoniu sau a cãror valoare depãşeşte 1/5 din valoarea contabila a activelor Companiei la data încheierii actului juridic respectiv; m) aproba regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie; n) aproba orice modificãri ale actului constitutiv survenite pe parcursul activitãţii Companiei. (2) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va putea delega consiliului de administraţie exerciţiul atribuţiilor sale, cu excepţia celor prevãzute la alin. (1) lit. a), d), g), h), l) şi m). ART. 14 Organizarea adunãrii generale a actionarilor (1) În ziua, la ora şi în locul precizate în convocare şedinţa adunãrii generale a actionarilor se deschide de preşedintele consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, de un alt membru al consiliului de administraţie, desemnat în mod expres pentru a-l înlocui. (2) La finalizarea lucrãrilor adunãrii generale a actionarilor se întocmesc procese-verbale consemnate în registrul special ţinut prin grija administratorilor. (3) Procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor conţine menţiuni privind îndeplinirea formalitãţilor de convocare, numele şi mandatul reprezentantului acţionarului unic, rezumatul problemelor puse în discuţie şi deciziile luate. Documentele referitoare la acestea, precum şi procura specialã constituie anexe ale procesului-verbal de şedinţa. (4) Procesul-verbal se semneazã de participanţii la şedinţa şi se contrasemneazã de secretarul desemnat al adunãrii generale a actionarilor. CAP. 5 Administrarea ART. 15 Consiliul de administraţie (1) Compania este administratã de un consiliu de administraţie format din 5 membri. Membrii consiliului de administraţie sunt persoane fizice care au numai cetãţenie romana, domiciliul stabil în România, specialişti în domeniile comerţului exterior şi economico-financiar. Un membru al consiliului de administraţie este reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice. (2) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi de acţionarul unic al Companiei, prin Ministerul Apãrãrii Naţionale, şi îndeplinesc mandatul pentru o perioada de patru ani. (3) În cazul absentei temporare sau definitive a unui membru al consiliului de administraţie adunarea generalã a actionarilor va putea desemna o alta persoana care va exercita atribuţiile acestuia temporar ori pana la expirarea mandatului predecesorului sau, dupã caz. (4) Fiecare membru al consiliului de administraţie este obligat ca înainte de numire sa depunã o garanţie care nu va fi mai mica decât dublul remuneraţiei lunare primite în aceasta calitate. ART. 16 Atribuţiile consiliului de administraţie (1) Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii: a) propune structura organizatoricã a Companiei, numãrul de posturi, precum şi normativele de constituire a compartimentelor functionale; b) pregãteşte documentaţia necesarã desfãşurãrii adunãrii generale a actionarilor; c) aduce la îndeplinire hotãrârile adunãrii generale a actionarilor; d) asigura gestionarea şi coordonarea Companiei; e) prezintã adunãrii generale a actionarilor situaţia economicã şi financiarã a Companiei, precum şi raportul de activitate anual; f) aproba regulamentul de organizare şi funcţionare a Companiei; g) supune aprobãrii adunãrii generale a actionarilor bilanţul contabil anual, contul de profit şi pierderi şi bugetul de venituri şi cheltuieli necesar activitãţii Companiei; h) aproba încheierea ori modificarea oricãror contracte pentru care nu a delegat competenta directorului general; i) îl împuterniceşte pe directorul economic pentru semnarea acordurilor de credit, efectelor de comerţ şi a tuturor documentelor acestora; j) îndeplineşte orice alte atribuţii şi are toate competentele conferite prin lege şi prin hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor. (2) Consiliul de administraţie este obligat sa prezinte reprezentantului Ministerului Apãrãrii Naţionale bilanţul contabil al Companiei, contul de profit şi pierderi, raportul cenzorilor asupra activitãţii administratorilor pentru anul precedent, propunerile pentru bugetul de venituri şi cheltuieli şi planul de activitate pentru anul urmãtor, cu cel puţin 10 zile înainte de termenul fixat pentru adunarea generalã ordinarã a actionarilor. ART. 17 Directorul general (1) Directorul general al Companiei îndeplineşte funcţia de preşedinte al consiliului de administraţie, în baza unui mandat primit din partea adunãrii generale a actionarilor. (2) Atribuţiile directorului general sunt, în principal, urmãtoarele: a) reprezintã Compania în raporturile cu terţii; b) aplica strategia şi politicile de dezvoltare ale Companiei, stabilite de consiliul de administraţie; c) negociaza şi semneazã contractul colectiv de munca; d) negociaza şi semneazã, conform legii, contractele individuale de munca; e) angajeazã, promoveazã şi concediazã personalul Companiei, în condiţiile legii; f) încheie acte juridice în numele şi pe seama Companiei, în limitele împuternicirilor acordate de consiliul de administraţie; g) stabileşte îndatoririle şi responsabilitãţile personalului Companiei, pe compartimente; h) aproba operaţiunile de încasãri şi plati, potrivit compentelor legale; i) aproba operaţiunile de vânzare şi cumpãrare de bunuri, potrivit domeniilor de competenta stabilite conform legii; j) îl împuterniceşte pe directorii executivi sa exercite orice atribuţii din sfera sa de competenta; k) rezolva orice alta problema data în competenta sa de consiliul de administraţie, în condiţiile legii. ART. 18 Directorii executivi Directorii executivi se afla în subordinea directa a directorului general fata de care sunt rãspunzãtori pentru îndeplinirea obligaţiilor rezultate din contractul de performanta şi din regulamentul de organizare şi funcţionare a Companiei. CAP. 6 Gestiunea ART. 19 Cenzorii (1) Gestiunea Companiei este controlatã de 3 cenzori, numiţi de adunarea generalã a actionarilor. (2) Poate fi ales cenzor o persoana fizica sau juridicã din afarã Companiei, autorizata, expert contabil sau contabil autorizat. (3) Unul dintre cenzori este recomandat de Ministerul Finanţelor Publice. (4) Nu pot fi cenzori, iar dacã au fost aleşi, decad din mandatul lor urmãtorii: a) rudele sau afinii pana la gradul al IV-lea inclusiv sau sotii administratorilor; b) salariaţii Companiei, chiar dacã sunt acţionari. (5) Cenzorii au obligaţia de a verifica şi certifica bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi care trebuie prezentat de Companie creditorilor sãi. (6) În exercitarea atribuţiilor lor de control, astfel cum sunt prevãzute de lege, cenzorii au dreptul sa solicite şi sa obţinã în fiecare luna de la administratori situaţia privind stadiul operaţiunilor. ART. 20 Atribuţiile cenzorilor (1) Cenzorii au, în principal, urmãtoarele atribuţii: a) sa verifice activitatea Companiei; b) sa verifice şi sa certifice bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi din punct de vedere al legalitãţii şi al concordanţei lor cu registrele Companiei, regularitatea acestora din urma, precum şi dacã evaluarea patrimoniului s-a fãcut în conformitate cu regulile stabilite pentru întocmirea bilanţului contabil; c) sa întocmeascã şi sa prezinte anual adunãrii generale a actionarilor un raport amãnunţit cuprinzând rezultatele verificãrilor întreprinse în exercitarea atribuţiilor lor, prevãzute la lit. b), precum şi propunerile lor referitoare la bilanţul contabil şi la repartizarea profitului; d) sa inspecteze lunar, inopinat, casa şi sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor ce sunt proprietatea Companiei sau primite în gaj, cauţiune sau în depozit; e) sa ia parte, fãrã drept de vot, la adunãrile generale ale actionarilor, ordinare şi extraordinare, putând insera pe ordinea de zi propunerile pe care le considera necesare şi sa aducã la cunostinta actionarilor neregularitãţile în administrare şi încãlcãrile prevederilor statutare sau legale constatate în urma verificãrilor; f) sa supravegheze aducerea la îndeplinire de cãtre administratori a dispoziţiilor legii şi ale prezentului act constitutiv; g) sa îndeplineascã orice alte obligaţii prevãzute de lege. (2) Cenzorii îşi vor îndeplini atribuţiile împreunã sau separat, potrivit legii. CAP. 7 Activitatea ART. 21 Exerciţiul financiar Exerciţiul financiar începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii Companiei. ART. 22 Amortizarea activelor Amortizarea activelor corporale şi necorporale din patrimoniul Companiei se va calcula potrivit regimului de amortizare stabilit de adunarea generalã a actionarilor, în conformitate cu prevederile legale. ART. 23 Evidenta contabila şi bilanţul contabil (1) Compania tine evidenta contabila în lei şi întocmeşte anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, cu respectarea <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, şi a normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice pentru aplicarea acesteia. (2) În termen de 15 zile de la data aprobãrii de cãtre adunarea generalã a actionarilor, administratorii vor depune la administraţia financiarã o copie de pe bilanţul contabil, însoţitã de contul de profit şi pierderi, raportul lor, raportul cenzorilor şi procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor. Dupã vizarea bilanţului contabil de cãtre administraţia financiarã documentele menţionate mai sus vor fi depuse la oficiul registrului comerţului. ART. 24 Calculul şi repartizarea profitului (1) Profitul Companiei se stabileşte pe baza bilanţului contabil aprobat de adunarea generalã a actionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii. (2) Dupã aprobarea bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi pentru exerciţiul precedent de cãtre adunarea generalã ordinarã a actionarilor, precum şi dupã plata impozitelor şi prelevarea sumelor necesare constituirii şi menţinerii fondurilor prevãzute de lege, profitul rãmas la dispoziţia Companiei va fi utilizat potrivit hotãrârii adunãrii generale ordinare a actionarilor. (3) În cazul înregistrãrii de pierderi adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele şi va acţiona în consecinta. (4) Suportarea pierderilor de cãtre acţionari se face proporţional cu capitalul social subscris. ART. 25 Registrele Compania va tine, prin grija administratorilor şi, respectiv, a cenzorilor, toate registrele prevãzute de lege. CAP. 8 Modificarea formei juridice, dizolvarea şi lichidarea ART. 26 Modificarea formei juridice Modificarea formei juridice a Companiei se va putea face numai în temeiul hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, cu îndeplinirea tuturor formalitãţilor prevãzute de lege. ART. 27 Dizolvarea (1) Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea Companiei: a) imposibilitatea realizãrii obiectului de activitate; b) hotãrârea adunãrii generale a actionarilor; c) deschiderea procedurii lichidãrii judiciare; d) reducerea capitalului social cu 50%, dacã adunarea generalã extraordinarã a actionarilor nu hotãrãşte reconstituirea acestuia ori limitarea sa la valoarea rãmasã; e) alte situaţii impuse de lege. (2) Dizolvarea Companiei trebuie sa fie înscrisã la Oficiul registrului comerţului şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. (3) Din momentul dizolvãrii administratorii nu mai pot întreprinde noi operaţiuni. În caz contrar ei sunt personal şi solidar rãspunzãtori pentru operaţiunile pe care le-au întreprins. ART. 28 Lichidarea În caz de dizolvare adunarea generalã a actionarilor ori, dupã caz, instanta de judecata va decide lichidarea Companiei. Lichidarea Companiei şi repartizarea activului social se vor realiza în conformitate cu prevederile legii. CAP. 9 ART. 29 Litigii (1) Toate litigiile apãrute în legatura cu interpretarea sau executarea prezentului act constitutiv, în mãsura în care nu vor fi rezolvate pe cale amiabila, se vor soluţiona de instanţele judecãtoreşti competente. (2) Litigiile de orice fel apãrute între Companie şi persoane fizice sau juridice, precum şi cele dintre acţionari şi Companie sau persoane fizice ori juridice sunt de competenta instanţei judecãtoreşti de drept comun. CAP. 10 ART. 30 Dispoziţii finale Prevederile prezentului act constitutiv se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.
ANEXA 2
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor care trec din domeniul public al statului în domeniul
privat al statului şi care se transmit, cu titlu gratuit,
Companiei Naţionale "Romtehnica" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Locul Persoana Persoana
Nr. unde este juridicã juridicã
crt. situat imobilul de la la care
care se transmite care se se Caracteristicile tehnice ale
transmite transmite imobilului
imobilul imobilul
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Municipiul Ministerul Compania - terenul aferent sediului Regiei
Bucureşti, Apãrãrii Nationala Autonome "Romtehnica" Bucureşti,
bd Timişoara Naţionale "Romtehnica" în suprafata de 7.552 mp
nr. 5 C, sectorul 6 - S.A.
2. Municipiul Ministerul Compania - terenul în suprafata de 2.280 mp
Bucureşti, Apãrãrii Nationala - suprafata construitã = 814 mp
Calea Plevnei Naţionale "Romtehnica" - suprafata desfasurata = 814 mp
nr. 141 A, - S.A.
sectorul 6
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.