Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile <>art. XVI din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei, în temeiul art. 107 din Constituţie, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, Guvernul României adopta prezenta hotãrâre. ART. 1 (1) Ministerul Justiţiei este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care asigura elaborarea, coordonarea şi aplicarea strategiei şi a Programului de guvernare în vederea bunei funcţionari a justiţiei şi vegheazã la stricta aplicare a legii, în conformitate cu principiile democratice ale statului de drept. (2) Ministerul Justiţiei are sediul în municipiui Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5. ART. 2 Relaţiile Ministerului Justiţiei cu instanţele judecãtoreşti şi cu Ministerul Public sunt stabilite prin lege. ART. 3 Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Ministerul Justiţiei îndeplineşte urmãtoarele funcţii: a) de strategie, prin care se asigura cooperarea la fundamentarea şi elaborarea Programului de guvernare în domeniul justiţiei; b) de reglementare şi sinteza, prin se asigura realizarea cadrului normativ şi institutional necesar pentru organizarea şi funcţionarea întregului sistem al justiţiei, pe baza strictei aplicari a dispoziţiilor prevãzute de Constituţie şi de celelalte acte normative; c) de reprezentare, prin care se asigura, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate; d) de autoritate de stat, prin care se asigura aplicarea unitarã şi respectarea reglementãrilor legale privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor şi unitãţilor care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea sau în subordinea sa; e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau potrivit dispoziţiilor legale. ART. 4 (1) În realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate şi în exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 3 Ministerul Justiţiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale: 1. asigura buna organizare şi funcţionare a justiţiei ca serviciu public şi vegheazã, potrivit competentelor sale, la respectarea drepturilor omului şi a libertãţilor sale fundamentale în activitatea instanţelor judecãtoreşti şi a parchetelor, precum şi la exercitarea accesului liber şi facil la justiţie; 2. elaboreazã strategii, programe şi proiecte de acte normative în domeniul justiţiei şi participa la corelarea legislaţiei interne cu acquisul comunitar, cu normele de drept internaţional, în primul rând cu documentele Organizaţiei Naţiunilor Unite, ale Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa şi ale Consiliului Europei, cu normele dreptului comunitar, precum şi cu procedurile jurisdictiilor internaţionale acceptate; 3. examineazã şi face propuneri referitoare la adaptarea legislaţiei pentru asigurarea compatibilitatii cu obligaţiile asumate prin convenţii internaţionale la care România este parte; contribuie la activitatea de armonizare a legislaţiei în procesul de integrare europeanã şi euroatlantica; 4. elaboreazã şi propune Guvernului, în colaborare cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţi sau instituţii publice interesate, instrumentele juridice corespunzãtoare pentru ducerea la îndeplinire a obligaţiilor stabilite în sarcina statului roman prin convenţii internaţionale, hotãrâri ale Curţii Europene a Drepturilor Omului, ale unor tribunale penale internaţionale sau ale altor organisme internaţionale cu atribuţii jurisdicţionale; 5. îndeplineşte obligaţiile ce îi revin în materie de cooperare juridicã şi judiciarã internationala sau în alte materii interesand justiţia şi asigura în aceste domenii, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu alte autoritãţi competente, participarea României la structuri internaţionale; 6. negociaza, implementeaza şi monitorizeazã programele internaţionale de asistenta tehnica şi financiarã pentru sistemul justiţiei; 7. elaboreazã studii privind cadrul înţelegerilor internaţionale şi participa, în condiţiile legii, la negocieri în vederea încheierii de convenţii internaţionale interesand domeniul justiţiei; avizeazã, în limitele competentei sale, proiecte de convenţii internaţionale, anterior aprobãrii negocierii lor; îndeplineşte sau asigura ducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce revin Ministerului Justiţiei şi instanţelor judecãtoreşti, potrivit convenţiilor şi uzantelor internaţionale; 8. participa, în condiţiile legii, la elaborarea unor proiecte de acte normative din programul altor ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale sau locale; 9. efectueazã studii, analize şi documentari privind necesitatea initierii, completãrii sau modificãrii unor acte normative din domeniul justiţiei; organizeazã şi coordoneazã activitatea de sistematizare, simplificare şi perfecţionare a legislaţiei din domeniul sau de activitate; 10. constituie, potrivit legii, comisii de elaborare a proiectelor de coduri şi alte acte normative complexe ce intereseazã domeniul justiţiei şi asigura, dupã adoptare, editarea şi publicarea editiilor oficiale ale acestora; 11. avizeazã din punct de vedere al legalitãţii proiectele de acte normative elaborate de celelalte ministere şi de organele de specialitate ale administraţiei publice, care se supun spre adoptare Guvernului, cu excepţia proiectelor de hotãrâri ale Guvernului cu caracter individual care au ca obiect numiri şi revocari din funcţie, stabilirea unor date şi aprobarea de indicatori tehnico-economici de investiţii; 12. evalueaza şi controleazã, în condiţiile legii, modul de organizare şi funcţionare a instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor şi ia mãsurile corespunzãtoare pentru asigurarea functionarii normale a acestora; 13. întocmeşte, potrivit legii, lucrãrile necesare în vederea recrutarii, selectionarii, numirii, delegarii, detaşãrii, transferãrii, promovãrii şi eliberãrii din funcţie a magistraţilor de la instanţele judecãtoreşti şi parchete, precum şi a magistraţilor militari; exercita atribuţiile care îi revin ministrului justiţiei privind numirea personalului propriu, a celui de la instanţele judecãtoreşti, a notarilor publici, a executorilor judecãtoreşti, a personalului Institutului Naţional al Magistraturii, al Institutului Naţional de Criminologie, al Centrului de Pregãtire şi Perfecţionare a Grefierilor şi a Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate, al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice, al Direcţiei Generale a Penitenciarelor şi unitãţilor din subordinea acesteia, al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale, al Serviciului Independent de Protecţie şi Anticoruptie şi a celuilalt personal din sistemul justiţiei; 14. coordoneazã şi indruma, în condiţiile legii, activitatea de formare, pregãtire şi perfecţionare profesionalã a magistraţilor şi asimilatilor acestora, a personalului auxiliar şi a celuilalt personal de specialitate de la instanţele judecãtoreşti, din aparatul propriu şi din cel al unitãţilor subordonate acestuia; 15. organizeazã examene sau concursuri în vederea admiterii în magistratura, examenele de capacitate ale magistraţilor, precum şi cele de promovare în funcţie şi participa la examenele de numire şi de capacitate ale notarilor publici, ale executorilor judecãtoreşti şi ale personalului propriu; 16. conduce, indruma şi verifica activitatea privind executarea pedepselor privative de libertate aplicate condamnaţilor şi a unor mãsuri educative aplicate minorilor şi asigura condiţiile pentru respectarea drepturilor şi îndatoririlor prevãzute de lege pentru aceste categorii de persoane; îndeplineşte atribuţiile prevãzute în Convenţia europeanã asupra transferãrii persoanelor condamnate şi în protocolul adiţional la aceasta, ratificate de România; 17. conduce şi coordoneazã, în condiţiile legii, activitãţile de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate şi exercita controlul asupra acestor activitãţi; 18. organizeazã şi efectueazã lucrãrile de statistica judiciarã şi cele privind evoluţia fenomenului judiciar; întocmeşte studii de practica judiciarã şi face propuneri, în condiţiile legii, de promovare a unor recursuri în interesul legii; examineazã, potrivit competentelor sale, hotãrârile judecãtoreşti definitive, în vederea exercitãrii recursului în anulare; 19. întocmeşte lucrãri pregãtitoare şi face propuneri în legatura cu cererile de graţiere şi de comutare a pedepselor şi efectueazã lucrãrile necesare pentru informarea Curţii Supreme de Justiţie, potrivit legii, în vederea soluţionãrii cererilor de strãmutare a cauzelor; 20. efectueazã lucrãrile de secretariat ale Consiliului Superior al Magistraturii şi îndeplineşte celelalte atribuţii prevãzute de lege pentru asigurarea desfãşurãrii normale a activitãţii acestuia; 21. îndeplineşte atribuţiile care îi sunt stabilite prin <>Legea notarilor publici şi a activitãţii notariale nr. 36/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea cetateniei romane nr. 21/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 188/2000 privind executorii judecãtoreşti, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Legea bancarã nr. 58/1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dispoziţiile legale cu privire la asociaţii şi fundaţii, precum şi cele referitoare la supravegherea Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare sau prin alte legi speciale; 22. asigura autorizarea interpretilor şi a traducatorilor folosiţi de Ministerul Justiţiei, instanţele judecãtoreşti şi parchete, notarii publici şi avocaţi; coordoneazã, în condiţiile legii, activitatea de autorizare şi evidenta a experţilor criminalisti; 23. coordoneazã, indruma şi controleazã din punct de vedere administrativ şi metodologic activitatea de expertiza tehnica judiciarã; organizeazã examenele pentru atribuirea calitãţii de expert tehnic judiciar şi testeaza specialiştii, în condiţiile legii; asigura perfecţionarea pregãtirii profesionale a experţilor tehnici judiciari şi a specialiştilor; 24. întocmeşte, potrivit legii, lucrãrile necesare pentru acordarea gradelor militare, înaintarea în grad, trecerea în rezerva şi menţinerea în funcţie a personalului militar din aparatul Ministerului Justiţiei, din Direcţia Generalã a Penitenciarelor şi unitãţile din subordinea acesteia şi din Serviciul Independent de Protecţie şi Anticoruptie; 25. coordoneazã, indruma şi controleazã activitatea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale; 26. propune, în limitele legii, acordarea de decoraţii civile şi militare; 27. organizeazã şi asigura, în condiţiile legii, exercitarea activitãţilor de audit public intern; 28. asigura tipãrirea şi difuzarea timbrului judiciar, potrivit prevederilor legale; 29. asigura condiţiile materiale necesare în vederea desfãşurãrii activitãţii instanţelor judecãtoreşti şi a unitãţilor subordonate ministerului; fundamenteazã şi elaboreazã proiectul bugetului de stat pentru activitatea proprie, a instituţiilor aflate sub autoritatea sa şi a unitãţilor subordonate; repartizeazã alocaţiile bugetare ordonatorilor secundari şi terţiari de credite şi controleazã modul de folosire a acestora; coordoneazã şi indruma activitatea economicã, de investiţii şi administrativã a instituţiilor şi unitãţilor aflate sub autoritatea sau în subordinea sa; coordoneazã şi indruma activitatea de informatizare a instanţelor judecãtoreşti şi a unitãţilor subordonate ministerului; 30. ia mãsuri şi asigura condiţiile necesare acordãrii asistenţei medicale, potrivit legii, magistraţilor şi personalului auxiliar de specialitate, economic, administrativ şi de serviciu din sistemul justiţiei; coordoneazã şi controleazã activitatea de asistenta medicalã la locurile de deţinere; 31. asigura condiţiile de odihna, tratament şi recuperare a stãrii de sãnãtate a magistraţilor, a familiilor acestora şi a personalului auxiliar de specialitate, economic, administrativ şi de serviciu din sistemul justiţiei; gestioneazã baza materialã aflatã în administrare, formatã din case de odihna, de tratament, cluburi, unitãţi hoteliere şi alte dotãri destinate acestui scop; 32. asigura introducerea metodelor moderne în materie de documentare, în concordanta cu cerinţele actuale ale tehnicii din domeniul informaţional; coopereazã în acest domeniu cu Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei, Secretariatul General al Guvernului şi Consiliul Legislativ; 33. exercita atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu privire la regiile autonome care sunt în coordonarea sa; 34. editeazã buletine informative, culegeri de acte normative şi de practica judiciarã, precum şi alte materiale din domeniul sau de activitate. (2) Ministerul Justiţiei îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin hotãrâri ale Guvernului, precum şi însãrcinãrile încredinţate de primul-ministru. ART. 5 În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Justiţiei colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile publice, asociaţiile magistraţilor, Uniunea Avocaţilor din România, Uniunea Nationala a Notarilor Publici, Uniunea Nationala a Executorilor Judecãtoreşti, precum şi cu alte asociaţii profesionale sau organizaţii neguvernamentale. ART. 6 (1) Conducerea Ministerului Justiţiei se exercita de ministrul justiţiei. (2) Ministrul justiţiei conduce intreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu alte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu alte autoritãţi, instituţii publice şi organizaţii centrale şi locale, precum şi cu persoane juridice şi fizice, din ţara şi din strãinãtate. (3) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul justiţiei emite ordine şi instrucţiuni. (4) Ministrul justiţiei este ordonator principal de credite. Preşedinţii tribunalelor sunt ordonatori secundari de credite. ART. 7 (1) În activitatea de conducere a ministerului ministrul justiţiei este ajutat de 3 secretari de stat, numiţi, potrivit legii, prin decizie a primului-ministru. Funcţia de ministru şi funcţia de secretar de stat sunt funcţii de demnitate publica, potrivit legii. (2) Secretarii de stat coordoneazã activitãţile stabilite potrivit structurii organizatorice a Ministerului Justiţiei. Atribuţiile şi responsabilitãţile acestora se stabilesc de ministrul justiţiei prin ordin. ART. 8 (1) Ministerul Justiţiei are un secretar general şi un secretar general adjunct, numiţi în condiţiile legii. (2) Secretarul general exercita urmãtoarele atribuţii principale: a) coordoneazã buna funcţionare a compartimentelor şi activitãţilor cu caracter funcţional din cadrul ministerului şi asigura legatura operativã dintre ministru şi conducãtorii tuturor compartimentelor din minister şi unitãţile subordonate; b) colaboreazã cu compartimentele de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din celelalte ministere, precum şi cu secretarii judeţelor şi cu directorii generali din prefecturi în probleme de interes comun; c) primeşte şi transmite spre avizare ministerelor proiectele de acte normative iniţiate de Ministerul Justiţiei şi asigura avizarea actelor normative primite de la alţi initiatori; d) transmite Secretariatului General al Guvernului proiectele de acte normative iniţiate de minister, pentru a fi discutate în şedinţa Guvernului; e) urmãreşte şi asigura finalizarea actelor normative aprobate de Guvern, care au fost iniţiate de minister; f) monitorizeazã şi controleazã elaborarea raportarilor periodice prevãzute de reglementãrile în vigoare; g) coordoneazã întregul personal al ministerului, activitatea de elaborare a politicilor de personal şi principiile directoare pentru managementul de personal din cadrul compartimentelor. (3) Secretarul general poate îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministrul justiţiei. (4) Responsabilitãţile secretarului general adjunct se stabilesc de ministrul justiţiei, la propunerea secretarului general. Secretarul general adjunct este inlocuitorul de drept al secretarului general. ART. 9 (1) Ministrul justiţiei poate delega unele dintre atribuţiile sale secretarilor de stat, cu excepţia atribuţiilor privind calitatea de ordonator principal de credite, care pot fi delegate numai înlocuitorului sau de drept. (2) Pentru lucrãrile din activitatea curenta ce nu impun luarea unei decizii la nivelul conducerii ministerului, delegarea altor atribuţii din competenta ministrului justiţiei poate fi dispusã prin ordin al acestuia, pe categorii de lucrãri. ART. 10 (1) Structura organizatoricã a Ministerului Justiţiei este prevãzutã în anexa nr. 1. (2) În cadrul direcţiilor prevãzute în anexa nr. 1, prin ordin al ministrului justiţiei se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare şi se poate stabili numãrul posturilor de conducere ale acestora, în condiţiile legii. ART. 11 (1) Atribuţiile şi responsabilitãţile compartimentelor din structura organizatoricã a Ministerului Justiţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului justiţiei. (2) Atribuţiile şi rãspunderile funcţiilor din structura Ministerului Justiţiei se stabilesc prin fişele posturilor, anexe la regulamentul de organizare şi funcţionare. (3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la art. 4 alin. (1) pct. 14, în subordinea Ministerului Justiţiei funcţioneazã Centrul de Pregãtire a Magistraţilor, a Grefierilor şi a Celuilalt Personal din Sistemul Justiţiei - Sovata, unitate cu personalitate juridicã. Baza materialã a acestuia se utilizeazã şi pentru realizarea obiectivului prevãzut la art. 4 alin. (1) pct. 31. Finanţarea centrului se face din venituri proprii constituite din încasarea contravalorii serviciilor prestate. Organizarea şi funcţionarea centrului, precum şi constituirea surselor de finanţare şi modul de utilizare a acestora se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei. (4) Pentru acordarea asistenţei medicale ambulatorii şi stabilirea diagnosticului, a recomandãrilor terapeutice şi tratamentului ambulatoriu funcţioneazã Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, unitate cu personalitate juridicã, finanţatã exclusiv din venituri proprii provenite din sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate şi alte venituri proprii. (5) Dispoziţiile alin. (3) se aplica în mod corespunzãtor şi bazei materiale situate în Eforie-Sud. ART. 12 (1) În scopul asigurãrii, pe baze ştiinţifice, a prevenirii şi controlului criminalitatii, funcţioneazã, în subordinea Ministerului Justiţiei, institutul Naţional de Criminologie, organ de specialitate cu personalitate juridicã, finanţat de la bugetul de stat, cu sediul în municipiul Bucureşti. (2) Institutul Naţional de Criminologie funcţioneazã cu un numãr de 38 de posturi. (3) Directorul şi directorul adjunct al Institutului Naţional de Criminologie sunt numiţi prin ordin al ministrului justiţiei. (4) Funcţiile de director şi director adjunct al Institutului Naţional de Criminologie pot fi ocupate de magistraţi sau personal asimilat magistraţilor, detaşat prin ordin al ministrului justiţiei. (5) Pe perioada detaşãrii persoanele prevãzute la alin. (3) îşi pãstreazã calitatea de magistrat sau asimilat al acestuia. (6) Organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Criminologie se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei. (7) Personalul de specialitate al Institutului Naţional de Criminologie este format din consilieri juridici şi specialişti în domeniul sociologiei, psihologiei, informaticii, statisticii, precum şi din specialişti din alte domenii. ART. 13 (1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Justiţiei este de 352, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului. (2) Personalul aferent fiecãrui compartiment din structura organizatoricã se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei. ART. 14 Instituţiile publice din sistemul justiţiei, finanţate de la bugetul de stat, sunt prevãzute în anexa nr. 2. Acestea se înfiinţeazã şi se organizeazã potrivit legii. ART. 15 (1) Unitãţile din subordinea sau în coordonarea Ministerului Justiţiei sunt prevãzute în anexa nr. 3. Acestea se înfiinţeazã şi se organizeazã în condiţiile legii. (2) Atribuţiile şi rãspunderile unitãţilor subordonate Ministerului Justiţiei, prevãzute în anexa nr. 3, se stabilesc prin regulamentele de organizare şi funcţionare ale acestora, aprobate prin ordin al ministrului justiţiei. (3) Structura organizatoricã, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii ale unitãţilor subordonate Ministerului Justiţiei se aproba prin ordin al ministrului justiţiei. (4) Activitatea compartimentelor de informatica şi a personalului de specialitate informatica din cadrul instanţelor judecãtoreşti şi al unitãţilor din subordinea ministerului este coordonata de compartimentul de specialiatate din cadrul Ministerului Justiţiei, în baza strategiei de informatizare a Ministerului Justiţiei. (5) Activitatea de asistenta medicalã din cadrul Ministerului Justiţiei, instanţelor judecãtoreşti şi unitãţilor subordonate, inclusiv din sistemul penitenciar, este coordonata, indrumata şi controlatã în exclusivitate de Direcţia asistenta medicalã. ART. 16 (1) Institutul Naţional al Magistraturii, Centrul de Pregãtire şi Perfecţionare a Grefierilor şi a Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate, Institutul Naţional de Expertize Criminalistice, Institutul Naţional de Criminologie, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Direcţia Generalã a Penitenciarelor şi unitãţile din subordinea acesteia, Serviciul Independent de Protecţie şi Anticoruptie, Centrul de Pregãtire a Magistraţilor, a Grefierilor şi a Celuilalt Personal din Sistemul Justiţiei - Sovata şi Complexul "Flamingo" din Eforie-Sud sunt coordonate de ministrul justiţiei, care poate sa delege atribuţiile de coordonare secretarilor de stat sau, dupã caz, secretarului general. (2) Direcţia Generalã a Penitenciarelor şi unitãţile din subordine, precum şi Serviciul Independent de Protecţie şi Anticoruptie funcţioneazã în baza normelor de organizare aprobate de ministrul justiţiei. (3) În structura organizatoricã a Direcţiei Generale a Penitenciarelor funcţioneazã direcţii, servicii independente, servicii, birouri şi secţii, iar unitãţile din subordinea acesteia sunt organizate pe sectoare de activitate, servicii, secţii de deţinere interioare şi exterioare, secţii medicale şi birouri. ART. 17 Ministerul Justiţiei are în dotare un parc auto propriu, precum şi un parc auto pentru activitãţile specifice, stabilit potrivit dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 18 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 19 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 212/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 59 din 5 februarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE Contrasemneazã: --------------- p. Ministrul justiţiei, Cristina Tarcea, secretar de stat Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, Elena Dumitru Ministrul administraţiei şi internelor, Ioan Rus Ministrul integrãrii europene, Hildegard Carola Puwak Ministrul finanţelor publice, Mihai Nicolae Tanasescu Bucureşti, 3 iulie 2003. Nr. 736.
ANEXA 1
Numãr maxim de posturi: 352
(exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetului ministrului)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Justiţiei
┌─────────────────────────┐
│ DIRECŢIA INSPECŢIEI ├─┐ ┌────────────────────────┐
│ GENERALE │ │ ┌─┤ COLEGIUL MINISTERULUI │
└─────────────────────────┘ │ │ └────────────────────────┘
┌─────────────────────────┐ │ │ ┌────────────────────────┐
│ SERVICIUL AUDIT ├─┤ ├─┤ CABINET DEMNITAR │
│ PUBLIC INTERN │ │ │ └────────────────────────┘
└─────────────────────────┘ │ ┌──────────┐ │ ┌────────────────────────┐
┌─────────────────────────┐ ├─────┤ MINISTRU ├────┼─┤ CONSILIERII MINISTRULUI│
│ DIRECŢIA CONTENCIOS ├─┤ └────┬─────┘ │ └────────────────────────┘
└─────────────────────────┘ │ │ │ ┌────────────────────────┐
┌─────────────────────────┐ │ │ └─┤ CONSILIER DIPLOMATIC │
│ DIRECŢIA PENTRU RELAŢIA │ │ │ └────────────────────────┘
│ CU MINISTERUL PUBLIC │ │ │
│ ŞI DE PREVENIRE A ├─┘ │
│ CRIMINALITATII ŞI A │ │
│ CORUPTIEI │ │
└─────────────────────────┘ │
│
┌────────────────────┴──────────────┬───────────────┐
│ │ │
┌──────┴────────────┐ ┌─────────────────┐ │ ┌────────────┴─────┐
│ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT│ │ │ │
│integrare europeanã│ │ relaţia cu │ │ │ SECRETAR DE STAT │
│ şi relaţii │ │ Parlamentul │ │ │ │
│ internaţionale │ │ │ │ │ │
└─┬──────────┬──────┘ └──────┬──────────┘ │ └───────┬──────────┘
│ │ │ │ │
│┌─────────┴───────────────┴─────────────┼──────────┴──────────┐
┌──────────┐ ││ │ │
│UNITATEA │ ││ ┌──────────────┴──────────┐ │
│DE IMPLE- │ ││ │ SECRETAR GENERAL │ │
│MENTARE A │ ││ ├─────────────────────────┤ │
│PROGRAME- ├──┘│ │ SECRETAR GENERAL ADJUNCT│ │
│LOR CU │ │ └───────────.─────────────┘ │
│BANCA │ │ . │
│MONDIALĂ*)│ │ . │
└──────────┘ │.............................................................│
└┬┬───┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬┘
┌───┘│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
┌┴┐ ┌─┴┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐
│A│ │B │ │C │ │D │ │E │ │F │ │G │ │H │ │I │ │J │ │K │ │L │ │M │ │N │
└─┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘
LEGENDA: -------- A = DIRECŢIA INTEGRARE EUROPEANĂ, EUROATLANTICA ŞI PROGRAME B = DIRECŢIA RELAŢII INTERNAŢIONALE ŞI DREPTURILE OMULUI C = DIRECŢIA ELABORAREA ACTELOR NORMATIVE, STUDII ŞI DOCUMENTARE D = DIRECŢIA DE AVIZARE A ACTELOR NORMATIVE E = DIRECŢIA ORGANIZAREA INSTANŢELOR, RESURSE UMANE ŞI STATISTICA JUDICIARĂ F = DIRECŢIA JUDICIARĂ G = DIRECŢIA PUBLICITATE MOBILIARĂ, IMOBILIARĂ ŞI NOTARI PUBLICI H = DIRECŢIA DE REINTEGRARE SOCIALĂ ŞI DE SUPRAVEGHERE I = SERVICIUL RELAŢII CU PUBLICUL ŞI COOPERARE CU O.N.G. J = DIRECŢIA ECONOMICĂ K = DIRECŢIA INVESTIŢII ŞI ADMINISTRATIV L = DIRECŢIA ASISTENTA MEDICALĂ M = BIROUL CETĂŢENIE N = DIRECŢIA INSTANŢELOR MILITARE**)------------------ *) Numãrul de posturi nu este cuprins în numãrul maxim de posturi aprobat. **) Structura aflatã în coordonarea profesionalã a Ministerului Justiţiei şi finanţatã de la bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale NOTA: Ca urmare a reducerilor de personal efectuate prin prezenta hotãrâre şi a trecerii Agentului Guvernamental pentru Curtea Europeanã a Drepturilor Omului în structura Ministerului Afacerilor Externe, 5 posturi şi fondurile aferente trec la Ministerul Afacerilor Externe. ANEXA 2 INSTITUŢIILE PUBLICE din sistemul justiţiei, finanţate de la bugetul de stat A. Curţi de apel 1. Curtea de Apel Alba Iulia 2. Curtea de Apel Pitesti 3. Curtea de Apel Bacau 4. Curtea de Apel Oradea 5. Curtea de Apel Suceava 6. Curtea de Apel Braşov 7. Curtea de Apel Bucureşti 8. Curtea de Apel Cluj 9. Curtea de Apel Constanta 10. Curtea de Apel Craiova 11. Curtea de Apel Galaţi 12. Curtea de Apel Iaşi 13. Curtea de Apel Targu Mures 14. Curtea de Apel Ploiesti 15. Curtea de Apel Timişoara B. Tribunale 1. Tribunalul Alba 2. Tribunalul Arad 3. Tribunalul Arges 4. Tribunalul Bacau 5. Tribunalul Bihor 6. Tribunalul Bistrita-Nasaud 7. Tribunalul Botosani 8. Tribunalul Braşov 9. Tribunalul Brãila 10. Tribunalul Buzau 11. Tribunalul Caras-Severin 12. Tribunalul Calarasi 13. Tribunalul Cluj 14. Tribunalul Constanta 15. Tribunalul Covasna 16. Tribunalul Dambovita 17. Tribunalul Dolj 18. Tribunalul Galaţi 19. Tribunalul Giurgiu 20. Tribunalul Gorj 21. Tribunalul Harghita 22. Tribunalul Hunedoara 23. Tribunalul Ialomita 24. Tribunalul Iaşi 25. Tribunalul Ilfov 26. Tribunalul Maramures 27. Tribunalul Mehedinti 28. Tribunalul Mures 29. Tribunalul Neamt 30. Tribunalul Olt 31. Tribunalul Prahova 32. Tribunalul Satu Mare 33. Tribunalul Salaj 34. Tribunalul Sibiu 35. Tribunalul Suceava 36. Tribunalul Teleorman 37. Tribunalul Timis 38. Tribunalul Tulcea 39. Tribunalul Vaslui 40. Tribunalul Valcea 41. Tribunalul Vrancea 42. Tribunalul Bucureşti C. Judecãtorii
────────────────────────────────────
Judeţul Judecãtoria
────────────────────────────────────
Alba 1. Alba Iulia
2. Campeni
3. Aiud
4. Blaj
5. Sebes
Arad 6. Arad
7. Ineu
8. Lipova
9. Gurahont
10. Chisineu-Cris
Arges 11. Pitesti
12. Campulung
13. Curtea de Arges
14. Costesti
15. Topoloveni
Bacau 16. Bacau
17. Onesti
18. Moinesti
19. Podu Turcului
20. Buhusi
Bihor 21. Oradea
22. Beius
23. Harghita
24. Alesd
25. Salonta
Bistrita-
Nasaud 26. Bistrita
27. Nasaud
28. Beclean
Botosani 29. Botosani
30. Dorohoi
31. Saveni
32. Darabani
Braşov 33. Braşov
34. Fagaras
35. Rupea
36. Zarnesti
Brãila 37. Brãila
38. Faurei
39. Insuratei
Buzau 40. Buzau
41. Ramnicu Sarat
42. Patarlagele
43. Pogoanele
Caras-
Severin 44. Resita
45. Caransebes
46. Oravita
47. Moldova Noua
48. Bozovici
49. Bocsa
Calarasi 50. Calarasi
51. Oltenita
52. Lehliu-Gara
Cluj 53. Cluj-Napoca
54. Turda
55. Dej
56. Huedin
57. Gherla
Constanta 58. Constanta
59. Medgidia
60. Hârşova
61. Baneasa
62. Mangalia
63. Cernavoda
Covasna 64. Sfantu Gheorghe
65. Targu Secuiesc
66. Intorsura Buzaului
Dambovita 67. Targoviste
68. Gaesti
69. Pucioasa
70. Racari
71. Moreni
Dolj 72. Craiova
73. Bailesti
74. Filiasi
75. Segarcea
76. Calafat
77. Bechet
Galaţi 78. Galaţi
79. Tecuci
80. Targu Bujor
81. Liesti
Giurgiu 82. Giurgiu
83. Bolintin-Vale
Gorj 84. Targu Jiu
85. Targu Carbunesti
86. Novaci
87. Motru
Harghita 88. Miercurea-Ciuc
89. Odorheiu Secuiesc
90. Toplita
91. Gheorgheni
Hunedoara 92. Deva
93. Hunedoara
94. Petrosani
95. Orastie
96. Brad
97. Hateg
Ialomita 98. Slobozia
99. Urziceni
100. Fetesti
Iaşi 101. Iaşi
102. Pascani
103. Harlau
104. Raducaneni
Ilfov 105. Buftea
106. Cornetu
Maramures 107. Baia Mare
108. Sighetu Marmatiei
109. Viseu de Sus
110. Targu Lapus
111. Dragomiresti
112. Somcuta Mare
Mehedinti 113. Drobeta-Turnu Severin
114. Strehaia
115. Orşova
116. Vanju Mare
117. Baia de Arama
Mures 118. Targu Mures
119. Sighisoara
120. Reghin
121. Tarnaveni
122. Ludus
123. Sangiorgiu de Padure
Neamt 124. Piatra-Neamt
125. Roman
126. Targu Neamt
127. Bicaz
Olt 128. Slatina
129. Caracal
130. Corabia
131. Bals
132. Scornicesti
Prahova 133. Ploiesti
134. Campina
135. Valenii de Munte
136. Mizil
137. Sinaia
138. Urlati
Satu Mare 139. Satu Mare
140. Carei
141. Negresti-Oas
Salaj 142. Zalau
143. Simleu Silvaniei
144. Jibou
Sibiu 145. Sibiu
146. Medias
147. Agnita
148. Avrig
149. Saliste
Suceava 150. Suceava
151. Campulung Moldovenesc
152. Radauti
153. Falticeni
154. Vatra Dornei
155. Gura Humorului
Teleorman 156. Alexandria
157. Rosiori de Vede
158. Turnu Magurele
159. Videle
160. Zimnicea
Timis 161. Timişoara
162. Lugoj
163. Deta
164. Sannicolau Mare
165. Faget
166. Jimbolia
Tulcea 167. Tulcea
168. Babadag
169. Macin
Vaslui 170. Vaslui
171. Barlad
172. Husi
173. Murgeni
Valcea 174. Ramnicu Valcea
175. Dragasani
176. Horezu
177. Brezoi
178. Balcesti
Vrancea 179. Focsani
180. Panciu
181. Adjud
Bucureşti 182. Judecãtoria Sectorului 1, municipiul Bucureşti
183. Judecãtoria Sectorului 2, municipiul Bucureşti
184. Judecãtoria Sectorului 3, municipiul Bucureşti
185. Judecãtoria Sectorului 4, municipiul Bucureşti
186. Judecãtoria Sectorului 5, municipiul Bucureşti
187. Judecãtoria Sectorului 6, municipiul Bucureşti
NOTA:
Unitãţile prevãzute în prezenta anexa pot utiliza un numãr maxim de 11.378 de posturi.
ANEXA 3
Unitãţile subordonate Ministerului Justiţiei
Numãrul maxim
de posturi
I. Instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat
A. Institutul Naţional al Magistraturii 38
B. Centrul de Pregãtire şi Perfecţionare a Grefierilor şi a 23
Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate
C. Serviciul Independent de Protecţie şi Anticoruptie 202
D. Institutul Naţional de Criminologie 38
II. Instituţii publice finanţate din venituri proprii şi
subvenţii acordate de la bugetul de stat
A. Institutul Naţional de Expertize Criminalistice: 54
a) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Bucureşti
b) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Cluj
c) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Iaşi
d) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Timişoara
B. Direcţia Generalã a Penitenciarelor: 13.561
a) 9 penitenciare de maxima siguranta
b) 24 de penitenciare
c) 1 penitenciar pentru minori şi tineri
d) 4 centre de reeducare pentru minori
e) Şcoala Militarã de Administraţie Penitenciara
f) Centrul de Pregãtire şi Perfecţionare a Personalului de
Penitenciare
g) Baza de aprovizionare, gospodãrire şi reparaţii
h) Subunitatea de acces, paza şi escortare a detinutilor
transferati
i) 6 spitale-penitenciar*)
Instituţii publice finanţate din bugetul de stat, venituri
proprii prin sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate şi
alte venituri proprii
a) Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu"**) 219
b) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu**) 80
IV. Unitãţi finanţate integral din venituri proprii
A. Oficiul Naţional al Registrului Comerţului:
a) 42 de oficii ale registrului comerţului de pe lângã tribunale
B. Centrul de Pregãtire a Magistraţilor, a Grefierilor şi a
Celuilalt Personal din Sistemul Justiţiei - Sovata
C. Complexul "Flamingo" din Eforie-Sud
Unitãţile în coordonarea Ministerului Justiţiei - Regia Autonomã "Multiproduct"---------- *) Veniturile proprii provin din sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate. **) Instituţie publica, finanţatã din venituri proprii prin sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate şi alte venituri proprii. --------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.