Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 733 din 11 iulie 2002  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si realizarea de servicii de catre unitatile Ministerului de Interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 733 din 11 iulie 2002 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si realizarea de servicii de catre unitatile Ministerului de Interne

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 528 din 19 iulie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 74/2001 privind abilitarea Ministerului de Interne de a angaja şi presta servicii, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 196/2002 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea şi realizarea de servicii de cãtre unitãţile Ministerului de Interne, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 115/2002 pentru aprobarea Regulamentului privind angajarea şi prestarea de servicii de cãtre unitãţile Ministerului de Interne, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 142 din 25 februarie 2002.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministru de interne,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

ANEXA 1

REGULAMENT
privind organizarea şi realizarea de servicii de cãtre
unitãţile Ministerului de Interne

CAP. 1
Principii generale

ART. 1
Prezentul regulament stabileşte condiţiile şi criteriile privind organizarea şi realizarea de cãtre unitãţile Ministerului de Interne a serviciilor pentru persoane fizice sau juridice, în baza prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 74/2001 privind abilitarea Ministerului de Interne de a angaja şi presta servicii, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 196/2002 .
ART. 2
Domeniile de activitate în care unitãţile Ministerului de Interne pot angaja şi presta servicii sunt prezentate în Lista cuprinzând domeniile de activitate în care unitãţile Ministerului de Interne pot angaja şi presta servicii, anexa la <>Legea nr. 196/2002 .
ART. 3
Principiile fundamentale care trebuie respectate cu ocazia organizãrii şi realizãrii serviciilor de cãtre unitãţile Ministerului de Interne sunt urmãtoarele:
a) respectarea prevederilor actelor normative în vigoare;
b) îndeplinirea cu prioritate de cãtre personalul aparţinând unitãţii prestatoare a atribuţiilor de serviciu;
c) angajarea cu prioritate a prestãrilor de servicii prin care se asigura prevenirea unor infracţiuni şi asigurarea ordinii publice;
d) respectarea principiilor liberei concurente;
e) asigurarea transparenţei;
f) planificarea fondului de timp disponibil pentru activitãţile de prestãri de servicii;
g) asigurarea respectãrii criteriilor de eficienta economicã în activitãţile specifice de selecţie a ofertei şi în cele implicate de prestarea serviciului contractat;
h) prevederea clauzei contractuale de forta majorã în cazul apariţiei unor situaţii de criza;
i) asigurarea respectãrii normelor specifice în domeniul protecţiei mediului şi a muncii;
j) planificarea activitãţilor în acest domeniu, precum şi întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli.
ART. 4
Veniturile preliminate a fi realizate din prestarea serviciilor vor fi incluse în bugetul de venituri şi cheltuieli extrabugetare al unitãţilor Ministerului de Interne.
ART. 5
Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli extrabugetare al unitãţilor Ministerului de Interne se întocmeşte în baza planului anual privind organizarea şi realizarea serviciilor.
ART. 6
Elaborarea planului anual privind organizarea şi realizarea serviciilor se efectueazã luându-se în considerare:
a) fondul de timp disponibil pentru activitãţile de prestãri de servicii;
b) estimarea cererii şi ofertei în domeniul prestãrilor de servicii;
c) estimarea cheltuielilor de personal, materiale şi de capital implicate de activitãţile de prestãri de servicii;
d) includerea cu prioritate a activitãţilor de prestãri de servicii care au un caracter de prevenire a unor infracţiuni şi asigurarea climatului de ordine publica.

CAP. 2
Angajarea prestãrilor de servicii

ART. 7
(1) Unitãţile Ministerului de Interne pot angaja şi presta servicii cãtre terţi numai dupã aprobarea de cãtre esalonul imediat superior a planului anual privind organizarea şi realizarea serviciilor.
(2) Prestãrile de servicii care nu sunt cuprinse în planul anual se pot executa numai cu aprobarea expresã a conducerii ministerului.
ART. 8
(1) Angajarea prestãrilor de servicii se face prin tarif fix, stabilit şi actualizat, ori de câte ori este cazul, în mod unitar la nivelul ministerului, pentru fiecare categorie de prestaţie de serviciu, pe baza propunerilor comandamentelor de arma, inspectoratelor generale şi ale ordonatorilor terţiari de credite subordonaţi direct ordonatorului principal de credite. Tarifele se aproba de cãtre ordonatorul principal de credite, cu viza de control financiar preventiv şi cu avizul direcţiilor centrale, în domeniul de competenta, în funcţie de natura serviciului prestat.
(2) Comandamentele de arma, inspectoratele generale şi ordonatorii terţiari de credite subordonaţi direct ordonatorului principal de credite, care sunt abilitaţi în condiţiile legii sa angajeze şi sa presteze servicii, vor inainta propuneri de tarife în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament.
ART. 9
Activitãţile specifice privind angajarea prestãrilor de servicii se executa numai în baza unor comenzi, cereri sau rapoarte personale, în cazul cadrelor ministerului, adresate în scris, la sediul unitãţii prestatoare.
ART. 10
(1) Persoanele juridice care solicita participarea la o procedura de angajare a unei prestãri de servicii au obligaţia sa permitã verificarea de cãtre organele ministerului sau, dupã caz, sa prezinte documente din care sa rezulte modul cum asigura îndeplinirea urmãtoarelor cerinţe:
a) respectarea prevederilor legale în domeniul protecţiei muncii şi a mediului, care pot afecta personalul unitãţii participant la prestarea de servicii;
b) punerea la dispoziţie personalului care presteazã serviciul de mijloace tehnice şi bunuri materiale aflate în stare tehnica corespunzãtoare normelor legale în domeniu;
c) desfãşurarea de activitãţi economice în condiţii de legalitate;
d) au capabilitatea financiarã pentru achitarea tarifului corespunzãtor serviciului prestat.
(2) Este interzisã acceptarea la o procedura de angajare de prestãri de servicii a unei persoane juridice care se afla în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) se afla în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt administrate de un judecãtor-sindic sau activitãţile sale comerciale sunt suspendate ori se afla într-o situaţie similarã cu cele anterioare, reglementatã prin lege;
b) face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situaţiile prevãzute la lit. a);
c) nu şi-a achitat obligaţiile de plata fata de Ministerul de Interne pentru servicii anterior angajate;
d) nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plata exigibile a impozitelor şi taxelor cãtre stat, precum şi a contribuţiei pentru asigurãrile sociale de stat;
e) furnizeazã informaţii false în documentele prezentate;
f) nu îndeplineşte cerinţele prevãzute la alin. (1) sau nu a permis verificarea aspectelor menţionate;
g) nu a prezentat documente prin care sa ateste ca nu se regaseste în una dintre situaţiile prevãzute la lit. a), b), c) şi d).
ART. 11
Documentaţia privind cheltuielile ocazionate de prestarea serviciilor se elaboreazã de cãtre specialişti din cadrul compartimentelor implicate. Aceasta documentaţie este avizatã de şefii compartimentelor financiar-contabile şi aprobatã de comandantul unitãţii care presteazã serviciul.
ART. 12
(1) Baza de calcul al tarifelor conţine numai cheltuielile ocazionate de angajarea şi prestarea serviciului, fãrã cote de profit, reglementate prin actele normative în vigoare, avându-se în vedere urmãtoarele:
a) cheltuielile de personal, care se stabilesc pe baza fondului de timp destinat activitãţilor desfãşurate pentru angajarea şi prestarea serviciului, precum şi timpul afectat pentru verificarea stãrii tehnice a mijloacelor puse la dispoziţie de beneficiari, pregãtirea de specialitate şi în domeniul protecţiei muncii a personalului implicat în aceste activitãţi;
b) cheltuielile materiale, care sunt stabilite pe baza consumurilor de materiale în activitãţile desfãşurate pentru angajarea şi prestarea serviciului, inclusiv cheltuielile efectuate pentru publicitate, precum şi cota-parte, stabilitã pe ore-om, din cheltuielile aferente pentru: asigurarea întreţinerii mijloacelor tehnice utilizate, respectiv a imobilelor; asigurarea materialelor pentru protecţia muncii etc.;
c) cheltuielile de capital, care se referã la uzura mijloacelor fixe;
d) modalitãţile de asigurare a riscului impus de prestarea serviciului, dacã este cazul.
(2) La stabilirea cheltuielilor se ia în calcul valoarea actualizatã a bunurilor materiale.
ART. 13
(1) Unitatea care este abilitata sa presteze servicii poate face anunţuri publicitare în presa centrala sau localã.
(2) Anunţul publicitar trebuie sa cuprindã, în principiu, cel puţin urmãtoarele informaţii: serviciile pe care le poate presta unitatea, condiţiile pe care trebuie sa le îndeplineascã angajatorul, documentele necesare, numãrul de telefon la care se pot obţine relaţii suplimentare etc.
(3) Sumele necesare pentru publicitate se folosesc din disponibilitãţile existente la mijloacele extrabugetare încasate.

CAP. 3
Contractarea prestãrilor de servicii

ART. 14
(1) Documentele prin care se contracteazã prestarea de servicii sunt:
a) contract, în cazul unor prestãri de servicii care au un caracter complex, o perioada de derulare relativ mare, documente de calculatie complexe, necesita actualizari ale costurilor, implica asigurarea unor condiţii de cãtre beneficiar referitoare la protecţia personalului ministerului etc.;
b) comanda, în cazul unor prestãri de servicii care nu implica efectuarea unor activitãţi complexe, calculul costurilor se realizeazã relativ simplu, perioada de derulare este relativ mica etc.
(2) Comandantul unitãţii stabileşte documentul în baza cãruia se contracteazã prestarea de servicii, la propunerea şefului compartimentului financiar-contabil.
ART. 15
(1) Contractul trebuie sa conţinã cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) date despre unitatea prestatoare;
b) date despre beneficiar;
c) descrierea serviciului ce urmeazã sa fie prestat;
d) obligaţiile prestatorului;
e) obligaţiile beneficiarului;
f) termene referitoare la prestarea serviciului;
g) tariful prestaţiei de serviciu;
h) cota de T.V.A. aplicatã;
i) termene şi modalitãţi de efectuare a plãţilor;
j) modul în care se efectueazã recepţia serviciului;
k) rãspunderea contractualã (în mod obligatoriu se prevede clauza de forta majorã în cazul în care serviciul nu se poate presta datoritã apariţiei unor situaţii de criza);
l) modul în care se poate modifica tariful încasat pentru serviciul prestat.
(2) În cazul în care angajarea serviciului se face pe baza de comanda, aceasta trebuie sa conţinã informaţiile prevãzute la alin. (1) lit. b), c), d), e), f), g), j) şi k), plata serviciului efectuandu-se în avans.
ART. 16
Contractul sau comanda se încheie numai la nivelul unitãţilor care au compartiment financiar-contabil şi se avizeazã din punct de vedere al legalitãţii.
ART. 17
Pentru evidentierea veniturilor din prestãri de servicii se va întocmi documentul "Factura fiscalã", cod 14-4-10/A, consemnându-se în aceasta valoarea T.V.A. aferente, conform prevederilor legale. Valoarea T.V.A. de plata se va determina şi se va vira la bugetul de stat în condiţiile şi la termenele prevãzute de lege.
ART. 18
(1) Veniturile realizate prin prestarea de servicii se utilizeazã pe principii extrabugetare pentru acoperirea cheltuielilor curente şi de capital.
(2) Repartizarea veniturilor se face astfel:
a) în cazul unitãţilor din structura inspectoratelor generale şi comandamentelor de arma: 60% pentru unitatea care a prestat serviciul, 25% pentru esalonul superior şi 15% pentru aparatul central;
b) în cazul prestãrilor de servicii efectuate de cãtre inspectoratele generale, comandamentele de arma şi unitãţile care nu fac parte din structura acestora: 85% pentru unitatea care a prestat serviciul şi 15% pentru aparatul central.

CAP. 4
Prestarea serviciilor de cãtre unitãţile Ministerului de Interne

ART. 19
Unitãţile Ministerului de Interne vor presta servicii în baza ordinului comandantului şi numai dupã îndeplinirea urmãtoarelor condiţii:
a) contractul, respectiv comanda, a fost aprobat de comandant;
b) personalul care va presta servicii trebuie sa aibã calificarea necesarã pentru efectuarea activitãţilor specifice, inclusiv instruirea pe linia protecţiei muncii;
c) persoana juridicã pentru care se realizeazã prestarea de servicii îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 10.
ART. 20
În cazul prestãrilor de servicii care se efectueazã în exteriorul unitãţii este obligatorie menţionarea în ordinul de zi pe unitate a urmãtoarelor date:
a) personalul care presteazã serviciul şi conducãtorul activitãţii;
b) locul unde se realizeazã prestarea serviciului, precum şi durata acesteia;
c) procesul-verbal în care se consemneazã efectuarea instructajului pe linia protecţiei muncii;
d) numãrul de înregistrare a documentaţiei specifice serviciului prestat (documentaţie tehnica, plan de acţiune etc.);
e) numãrul raportului întocmit de comisia care a verificat modul în care persoana juridicã contractantã asigura respectarea reglementãrilor în domeniul protecţiei muncii pentru personalul Ministerului de Interne;
f) seriile şi numerele buletinelor de verificare a stãrii tehnice a mijloacelor ce urmeazã sa fie utilizate pentru prestarea serviciului;
g) materialele de protecţie ce urmeazã sa fie asigurate personalului care participa la prestarea serviciului.
ART. 21
(1) Mijloacele tehnice ale unitãţilor Ministerului de Interne, cu excepţia celor care pot fi închiriate în baza unor prevederi legale, se vor utiliza numai de cãtre personalul ministerului.
(2) Mijloacele tehnice ale persoanei juridice care a contractat serviciul se vor utiliza de cãtre personalul unitãţilor Ministerului de Interne numai dacã acestea se afla în parametrii tehnici prevãzuţi de reglementãrile în vigoare, stabiliţi de o comisie a unitãţii prestatoare, numita de comandant prin ordin de zi pe unitate, sau prin alte modalitãţi prevãzute de lege.
(3) Comisia este formatã din specialişti ai unitãţii, care au competenta profesionalã sa verifice starea tehnica a mijloacelor puse la dispoziţie.
(4) În cazul în care unitatea nu are dotarea necesarã pentru verificarea stãrii tehnice a mijloacelor puse la dispoziţie de cãtre beneficiar, se va apela la esalonul superior sau la terţi, care au autorizarea în acel domeniu.
(5) În situaţia în care verificarea stãrii tehnice a mijloacelor puse la dispoziţie de cãtre beneficiari se face de cãtre terţi autorizaţi, sarcina de a asigura aceasta acţiune revine beneficiarilor prestãrilor de servicii.
(6) Se interzice utilizarea unor mijloace tehnice care nu au fost verificate în conformitate cu reglementãrile în vigoare.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 22
Formularele (comanda, contractul, fişa pentru stabilirea cheltuielilor etc.) ce se vor utiliza în activitãţile desfãşurate pentru angajarea şi prestarea de servicii sunt cele prevãzute în reglementãrile legale.
ART. 23
În scopul asigurãrii unor mãsuri de protecţie socialã, pentru serviciile prevãzute în Lista cuprinzând domeniile de activitate în care unitãţile Ministerului de Interne pot angaja şi presta servicii, anexa la <>Legea nr. 196/2002 , la numerele curente: 5, 6, 10, 11, 12, 13 şi 15, prestate personalului Ministerului de Interne, acesta beneficiazã de o reducere de 90% din cuantumul cheltuielilor de personal prevãzute la art. 12 alin. (1) lit. a).

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016