Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ART. I Statutul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, prevãzut în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 13/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 56 din 23 ianuarie 2004, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. La articolul 7 punctul I, literele e) şi r) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "e) stabileşte anual tariful pentru certificarea stagiului de cotizare şi a punctajului cumulat, la cererea asiguratului, precum şi tarife şi comisioane pentru operaţiuni efectuate de cãtre structurile sale teritoriale pentru terţi; ................................................................ r) organizeazã cooperarea cu instituţii similare din alte ţãri, în vederea coordonãrii prestaţiilor de asigurãri sociale din domeniul propriu de competenţã, pentru lucrãtorii migranţi;". 2. La articolul 7 punctul I, dupã litera u) se introduce o nouã literã, litera v), cu urmãtorul cuprins: "v) organizeazã activitatea privind stabilirea şi plata contribuţiilor pentru fondurile de pensii administrate privat." 3. La articolul 7 punctul II, litera f) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "f) calculeazã, reţine şi vireazã contribuţia de asigurãri sociale de sãnãtate şi impozitul asupra pensiilor, în condiţiile legii;". 4. La articolul 7 punctul II, dupã litera ţ) se introduc douã noi litere, literele u) şi v), cu urmãtorul cuprins: "u) vireazã contribuţiile pentru fondurile de pensii administrate privat; v) asigurã exportul în strãinãtate al prestaţiilor stabilite, potrivit reglementãrilor legale în domeniu." 5. La articolul 7 punctul III, literele c) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "c) îndrumã şi controleazã modul de stabilire şi achitare a prestaţiilor de asigurãri sociale prevãzute de lege, finanţate din bugetul de asigurãri sociale şi a altor drepturi prevãzute de legi speciale, finanţate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse; ............................................................ e) îndrumã şi controleazã structurile teritoriale în ceea ce priveşte activitatea de colectare a contribuţiilor de asigurãri sociale datorate de asiguraţii individuali, potrivit legii, precum şi a celei de executare silitã;". 6. La articolul 7 punctul III, dupã litera g) se introduce o nouã literã, litera h), cu urmãtorul cuprins: "h) realizeazã activitãţile ce decurg din statutul României de stat membru al Uniunii Europene, în domeniul specific de activitate." 7. La articolul 7 punctul IV, dupã litera a) se introduce o nouã literã, litera a^1), cu urmãtorul cuprins: "a^1) asigurã evidenţa la nivel naţional a persoanelor care, potrivit legii, au aderat la fondurile de pensii administrate privat;". 8. La articolul 7 punctul IV, litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "d) gestioneazã baza de date privind asiguraţii sistemului public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, precum şi baza de date privind persoanele care, potrivit legii, au aderat la fondurile de pensii administrate privat şi asigurã caracterul confidenţial al acestora;". 9. La articolul 7 punctul IV, dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera d^1), cu urmãtorul cuprins: "d^1) certificã, în situaţia lucrãtorilor migranţi, legislaţia naţionalã aplicabilã conform regulamentelor comunitare în vigoare şi convenţiilor internaţionale de asigurãri sociale la care România este parte;". 10. La articolul 7 punctul IV, litera i) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "i) asigurã informarea şi consultarea asiguraţilor, precum şi a pensionarilor asupra problemelor care vizeazã interesele acestora;". 11. La articolul 7 punctul IV, dupã litera i) se introduc douã noi litere, literele j) şi k), cu urmãtorul cuprins: "j) asigurã, potrivit legii, schimbul de informaţii cu instituţia de colectare a contribuţiilor pentru fondurile de pensii administrate privat, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, fondurile de pensii, precum şi cu administratorii acestora; k) în cazul unor neconcordanţe ale datelor cuprinse în fişele de declarare a bolilor profesionale - BP2, solicitã factorilor responsabili clarificarea acestora şi modificarea în consecinţã a înregistrãrilor." 12. La articolul 7, punctul V se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "V. În domeniul prevenirii accidentelor de muncã şi a bolilor profesionale: a) coordoneazã activitatea de prevenire desfãşuratã la nivelul caselor teritoriale de pensii şi stabileşte prioritãţile de prevenire pentru activitatea sa; b) realizeazã obiectivele de prevenire, prin servicii proprii, cu personal specializat sau persoane fizice/juridice abilitate conform legii; c) stabileşte programele de prevenire, acordã consultanţã, asistenţã tehnicã şi medicalã de medicina muncii cu privire la organizarea, mãsurile şi mijloacele de prevenire; d) acordã consiliere în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã, în funcţie de situaţiile specifice domeniului de activitate, în scopul îmbunãtãţirii activitãţii de prevenire a accidentelor de muncã şi a bolilor profesionale, în mod direct sau în baza unor contracte încheiate în condiţiile legii; e) efectueazã analize şi evaluãri de riscuri pentru probleme de interes naţional, elaboreazã studii, analize şi asigurã documentaţia privind riscurile şi condiţiile de muncã, în vederea fundamentãrii unor mãsuri de prevenire; f) verificã modalitatea de completare a formularului pentru înregistrarea accidentului de muncã - FIAM şi, în caz de neconcordanţe, solicitã factorilor responsabili modificarea acestora; g) urmãreşte modul de întocmire a instrucţiunilor proprii de securitatea muncii şi consiliazã angajatorii pentru realizarea acestora; h) recomandã mãsuri de prevenire, urmãreşte aplicarea lor şi eliminarea sau diminuarea riscurilor; i) elaboreazã forme şi mijloace de educare pentru prevenirea accidentelor de muncã şi a bolilor profesionale; j) în vederea stabilirii prioritãţilor de prevenire, consultã dosarul de cercetare al bolilor profesionale şi accidentelor de muncã; k) propune ordonatorului de credite, în funcţie de identificarea unor prioritãţi la nivel naţional, finanţarea de proiecte sau programe de cercetare pentru fundamentarea ştiinţificã a mãsurilor de prevenire necesare; l) coordoneazã activitatea privind aplicarea regulamentelor referitoare la regimul de securitate socialã a lucrãtorilor migranţi pentru domeniul accidentelor de muncã şi bolilor profesionale." 13. La articolul 7 punctul VI, dupã litera g) se introduce o nouã literã, litera h), cu urmãtorul cuprins: "h) îndrumã şi urmãreşte activitatea caselor teritoriale de pensii legatã de derularea contractelor încheiate cu spitalele." 14. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 9. - (1) CNPAS este condusã de preşedinte, care are rang de secretar de stat, şi de un consiliu de administraţie. (2) Conducerea executivã a CNPAS este asiguratã de un secretar general şi de un secretar general adjunct. (3) Secretarul general şi secretarul general adjunct fac parte din categoria înalţilor funcţionari publici şi sunt numiţi în condiţiile legii. (4) Secretarul general este înlocuitorul de drept al preşedintelui CNPAS. (5) Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse deleagã atribuţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurãrilor sociale de stat secretarului general al CNPAS. (6) În situaţiile în care secretarul general se aflã în delegaţie, în concediu de odihnã sau în incapacitate temporarã de muncã ori în alte situaţii în care nu îşi poate îndeplini atribuţiile, ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse deleagã atribuţiile prevãzute la alin. (5) secretarului general adjunct. (7) Activitatea de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale este organizatã la nivel de direcţie generalã, în subordinea preşedintelui CNPAS şi a consiliului tripartit. (8) Conducerea executivã a activitãţii de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale este asiguratã de un director general, funcţionar public de conducere numit în condiţiile legii de cãtre preşedintele CNPAS." 15. La articolul 10, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(4) Mandatul preşedintelui înceteazã prin revocare, prin demisie sau prin deces." 16. La articolul 11, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Consiliul de administraţie şi consiliul tripartit se convoacã de cãtre preşedintele CNPAS. Convocarea se poate face şi la solicitarea a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie sau ai consiliului tripartit." 17. La articolul 12, litera l) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "l) numeşte şi elibereazã din funcţie, prin decizie, personalul din aparatul propriu al CNPAS, directorii executivi şi directorii executivi adjuncţi ai caselor teritoriale de pensii, directorii executivi adjuncţi ai caselor locale de pensii aflate în subordinea Casei de Pensii a Municipiului Bucureşti, care sunt funcţionari publici de conducere numiţi în funcţie în condiţiile legii, precum şi directorul general, directorul adjunct ştiinţific şi directorul economic al INEMRCM, salariaţi încadraţi pe bazã de contract individual de muncã;". 18. La articolul 12, dupã litera p) se introduc douã noi litere, literele r) şi s), cu urmãtorul cuprins: "r) aprobã, prin decizie, procedurile referitoare la efectuarea de cãtre casele teritoriale de pensii a plãţii pensiilor şi altor drepturi sociale care se finanţeazã din bugetul asigurãrilor sociale de stat, respectiv din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse; s) aprobã, prin decizie, procedurile standard dupã care se desfãşoarã operaţiunile specifice în cadrul caselor teritoriale de pensii." 19. La articolul 13, literele p) şi ş) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "p) avizeazã procedurile referitoare la efectuarea de cãtre casele teritoriale de pensii a plãţii pensiilor şi altor drepturi sociale care se finanţeazã din bugetul asigurãrilor sociale de stat, respectiv din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse; .............................................................. ş) avizeazã procedurile standard dupã care se desfãşoarã operaţiunile specifice în cadrul caselor teritoriale de pensii." 20. La articolul 22, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Numãrul maxim de posturi pentru casele teritoriale de pensii este de 4.041, din care 129 de posturi aferente sistemului de asigurãri pentru accidente de muncã şi boli profesionale." 21. La articolul 23, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(4) Directorul executiv numeşte şi revocã din funcţie personalul casei teritoriale de pensii aflat sub conducerea sa, în condiţiile legii, cu excepţia directorilor executivi adjuncţi." 22. La articolul 23, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins: "(5) Directorul executiv asigurã îndrumarea şi controlul activitãţii caselor locale de pensii." 23. La articolul 24, dupã litera g) se introduce o nouã literã, litera g^1), cu urmãtorul cuprins: "g^1) colecteazã şi vireazã contribuţiile de asigurãri sociale pentru asiguraţii individuali, potrivit legii, fiind abilitate sã ducã la îndeplinire mãsurile asigurãtorii şi sã efectueze procedura de executare silitã, prin organe proprii;". 24. La articolul 24, dupã litera n) se introduce o nouã literã, litera n^1), cu urmãtorul cuprins: "n^1) asigurã comunicarea cu asiguraţii, contribuabilii şi beneficiarii sistemului public de pensii, inclusiv cei care fac obiectul legilor cu caracter special, cu reprezentanţii altor autoritãţi sau instituţii, precum şi cu reprezentanţii mass-media;". 25. La articolul 24, dupã litera q) se introduc douã noi litere, literele q^1) şi q^2), cu urmãtorul cuprins: "q^1) îndeplinesc atribuţii referitoare la pensiile administrate privat, precum şi cele referitoare la aplicarea regulamentelor comunitare sau a altor instrumente juridice internaţionale, potrivit competenţelor stabilite de preşedintele CNPAS şi de legislaţia în vigoare; q^2) asigurã confidenţialitatea şi securitatea bazelor de date proprii;". 26. Anexa nr. 1 la statut se modificã şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre. ART. II Statutul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 13/2004 , cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: --------------- Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, Paul Pãcuraru p. Ministrul internelor şi reformei administrative, Paul Victor Dobre, secretar de stat Ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian Bucureşti, 23 ianuarie 2008. Nr. 73. ANEXĂ -----(Anexa nr. 1 la statut)-----------------------
Numãrul maxim de posturi = 443 (inclusiv preşedintele),
din care: 37, aferente sistemului de asigurãri
pentru accidente de muncã şi boli profesionale
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale
┌────────────────────────────┐
│ CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE │
└─────────────┬──────────────┘
│
┌──────────┴────────┐
│ PREŞEDINTE │
├───────────────────┤ ┌───────────────────┐
└──────┬────────────┘ └────────┬──────────┘
├─────────────────────────────────────────┤|
│ ┌──────────────────────┐ │|
┌────────────────┐ │ │ Direcţia │ │|
│ Audit ├──────┼──────┤legislaţie, contencios│ │|
│public intern │ │ │ şi executare silitã │ ┌───────┴──────────┐
└────────────────┘ │ └──────────────────────┘ │Direcţia generalã │
┌────────────────┐ │ ┌──────────────────────┐ │accidente de muncã│
│ Direcţia ├──────┼──────┤ Direcţia management │ │ şi boli │
│control intern │ │ │ resurse umane │ │ profesionale │
└────────────────┘ │ └──────────────────────┘ └───────┬──────────┘
│ │
│ ┌──────┴────┐
│ ┌────┴──────┐┌───┴─────┐
│ │Direcţia ││Direcţia │
┌─────────┴────────┐ │prevenire ││programe │
│ SECRETAR GENERAL │ │şi evaluare││ şi │
└─────────┬────────┘ │ riscuri ││strategii│
│ └───────────┘└─────────┘
┌────────────────┐ │ ┌────────────────────┐
│ Direcţia ├──────┼──────┤ Direcţia îndrumare │
│comunicare şi │ │ │ metodologicã │
│relaţii publice │ │ └────────────────────┘
└────────────────┘ │
│
│
┌────────────────┐ │ ┌──────────────────────┐
│Direcţia relaţii├──────┼──────┤ Direcţia economicã şi│
│internaţionale │ │ │ execuţie bugetarã │
└────────────────┘ │ └──────────────────────┘
│
┌─────────┴────────┐
│ SECRETAR GENERAL │
│ ADJUNCT │
└─────────┬────────┘ ┌───────────────┐
│ │Securitate, │
├──────────────────────────────┤sãnãtate în │
│ │muncã şi P.S.I.│
┌────────────────┐ │ ┌───────────────────┐ └───────────────┘
│ Direcţia ├──────┼──────┤Direcţia documente │
│ tehnologia │ │ │ de platã │
│informaţiei │ │ └───────────────────┘
└────────────────┘ │
┌───────┴─────────┐
│Direcţia evidenţã│
│ contribuabili │
└─────────────────┘
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.