Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, Guvernul României adopta prezenta hotãrâre. ART. 1 Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicatã, cu modificãrile ulterioare, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 2 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 525/1999 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 325 din 8 iulie 1999. PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE Contrasemneazã:
────────────────
Ministrul dezvoltãrii şi prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
p. Ministrul industriei şi resurselor,
Mihai Berinde,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Ion Selaru,
secretar de stat
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicatã, cu modificãrile ulterioare
CAP. 1
Dispoziţii generale, definiţii
ART. 1
În sensul prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicatã, cu modificãrile ulterioare, denumita în continuare ordonanta, notiunile de mai jos se definesc astfel:
a) arie geograficã strict delimitata teritorial - una sau mai multe unitãţi administrativ-teritoriale alãturate care, individual, îndeplinesc prevederile ordonanţei;
b) domeniile de interes pentru realizarea de investiţii în zonele defavorizate - ansamblu de activitãţi alese în funcţie de specificul zonei, dintre cele prevãzute în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentele norme metodologice şi care corespund Clasificarii activitãţilor din economia nationala - CAEN, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 656/1997 ;
c) investiţie nou-creata - bunuri amortizabile create sau achiziţionate de la terţe pãrţi, utilizate efectiv în activitatea proprie, conform obiectului de activitate al agentului economic, care se încadreazã în domeniile de interes economic, clasificate expres în anexa nr. 1, pentru exploatarea cãrora este angajata forta de munca. Investiţia nou-creata trebuie sa fie înregistratã în evidentele financiar-contabile ale agentului economic dupã declararea zonei defavorizate şi consta în: clãdiri, maşini, utilaje, instalaţii, echipamente, mijloace de transport, precum şi bunuri necorporale definite conform <>Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv terenurile achiziţionate în scopul realizãrii investiţiei sau pentru desfãşurarea de activitãţi agricole;
d) materii prime - bunuri care se regãsesc, integral sau parţial, în produsul finit în stare transformata, mecanicã, termica, chimica ori combinata;
e) producţie proprie - procesul de prelucrare, transformare sau de asamblare a unor bunuri în cadrul unitãţii de producţie a agentului economic, în vederea obţinerii unor produse cu caracteristici fizice, chimice sau tehnicofunctionale distincte fata de cele ale bunurilor încorporate în produsul nou-rezultat;
f) perioada în care s-a bucurat de facilitãţile acordate prin hotãrârea Guvernului de înfiinţare a zonei defavorizate, precizatã la art. 7 şi 9 din ordonanta - perioada cuprinsã între momentul obţinerii certificatului de investitor în zona defavorizatã şi cel în care înceteazã existenta zonei defavorizate; în cazul certificatului provizoriu de investitor, urmat de obţinerea certificatului de investitor în zona defavorizatã, perioada se calculeazã din momentul obţinerii certificatului provizoriu de investitor pana la încetarea existenţei zonei defavorizate;
g) sediul social - sediul principal al agentului economic în înţelesul dat de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicatã, cu completãrile ulterioare;
h) membri de familie - soţ, sotie, copii, precum şi pãrinţii soţilor, care locuiesc şi gospodãresc împreunã în aceeaşi locuinta.
CAP. 2
Declararea zonelor defavorizate
ART. 2
(1) Primarul sau preşedintele consiliului judeţean, în baza hotãrârii consiliului local, respectiv judeţean, transmite propunerea fundamentatã de declarare a zonei defavorizate agenţiei pentru dezvoltare regionala în a carei raza teritorialã se afla zona respectiva.
(2) Agenţia pentru dezvoltare regionala prevãzutã la alin. (1) analizeazã propunerile de declarare a zonelor defavorizate şi, dacã sunt întrunite cerinţele prevãzute de lege, întocmeşte documentaţia necesarã, în conformitate cu regulile stabilite de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
(3) Dupã avizarea de cãtre consiliul pentru dezvoltare regionala documentaţia pentru declararea zonei defavorizate se înainteazã Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei.
ART. 3
(1) Pe baza analizei documentaţiei care însoţeşte propunerea de declarare a zonei defavorizate Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei înainteazã spre aprobare Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala propunerea de declarare a zonei defavorizate.
(2) Documentaţia aprobatã de Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala se înainteazã Guvernului spre adoptare.
CAP. 3
Procedura de acordare a facilitãţilor
ART. 4
(1) Facilitãţile prevãzute de lege se acorda în baza certificatului de investitor în zona defavorizatã, care se elibereazã la cererea agentului economic de cãtre agenţia pentru dezvoltare regionala în a carei raza de competenta teritorialã se afla sediul principal al agentului economic.
(2) Agenţiile pentru dezvoltare regionala vor elibera certificatul de investitor în zona defavorizatã în termen de cel mult 15 zile de la data înregistrãrii cererii.
(3) Agenţii economici care solicita eliberarea certificatului de investitor în zona defavorizatã trebuie sa facã dovada ca îndeplinesc condiţiile prevãzute de ordonanta.
(4) Societãţile comerciale care solicita certificat de investitor în zona defavorizatã trebuie sa facã dovada ca au cel puţin 10 angajaţi cu contracte individuale de munca pe durata nedeterminatã, dintre care cel puţin 5 sa provinã din forta de munca neocupata din zona defavorizatã.
(5) Agenţii economici care se afla la începutul activitãţii şi care nu pot face dovada privind demararea procesului de realizare a investiţiei şi de creare de noi locuri de munca pot solicita eliberarea unui certificat provizoriu de investitor în zona defavorizatã. Agentul economic care obţine certificat provizoriu de investitor în zona defavorizatã are obligaţia sa demareze activitatea de realizare a investiţiei şi de creare de noi locuri de munca în termen de 3 luni, în caz contrar fiind obligat sa restituie contravaloarea tuturor facilitãţilor de care a beneficiat.
(6) Agenţia pentru dezvoltare regionala care a eliberat certificatul provizoriu de investitor în zona defavorizatã verifica dacã pana la expirarea termenului de valabilitate a acestuia agentul economic şi-a îndeplinit obligaţia de demarare a investiţiei şi de creare de noi locuri de munca; în cazul constatãrii neîndeplinirii obligaţiei, agenţia solicita organelor abilitate încasarea contravalorii facilitãţilor de care agentul economic a beneficiat în aceasta perioada.
(7) Modelele cererilor, al certificatului provizoriu de investitor în zona defavorizatã, respectiv al certificatului de investitor în zona defavorizatã, precum şi lista cuprinzând actele necesare pentru eliberarea acestor certificate sunt cuprinse în anexele nr. 2-6.
ART. 5
(1) Agenţiile pentru dezvoltare regionala elibereazã certificate de investitor în zona defavorizatã conform domeniilor de interes stabilite prin hotãrârea Guvernului de declarare a zonei defavorizate.
(2) Pentru zonele defavorizate declarate domeniile de interes sunt cele precizate în anexa nr. 1, cu excepţia zonelor "Brad", "Valea Jiului" şi "Balan", declarate zone defavorizate prin <>hotãrârile Guvernului nr. 991/1998 , nr. 992/1998, respectiv nr. 993/1998, pentru care nu sunt stabilite domenii de interes.
(3) Agenţii economici care au obţinut certificat de investitor în zona defavorizatã şi care efectueazã activitãţi din alte domenii de interes decât cele prevãzute în anexa nr. 1 beneficiazã în continuare de facilitãţi în condiţiile legii, pana la expirarea perioadei pentru care a fost declarata zona defavorizatã.
ART. 6
(1) Agenţiile pentru dezvoltare regionala verifica dacã agenţii economici care solicita eliberarea certificatului de investitor în zona defavorizatã îndeplinesc condiţiile legale de acordare a certificatului, precum şi dacã au autorizaţii şi licenţe de funcţionare corespunzãtor activitãţii desfãşurate în zona defavorizatã.
(2) Dupã eliberarea certificatului de investitor în zona defavorizatã agenţiile pentru dezvoltare regionala verifica cel puţin de doua ori pe an dacã fiecare agent economic care a beneficiat de facilitãţi respecta obligaţiile prevãzute în ordonanta.
ART. 7
Scutirea de la plata taxelor vamale şi a taxei pe valoarea adãugatã pentru bunurile importate, prevãzute la art. 6 lit. a) prima liniuta din ordonanta, se acorda de organele vamale în baza urmãtoarelor documente:
a) certificatul de investitor în zona defavorizatã sau certificatul provizoriu;
b) cererea agentului economic, avizatã de agenţia pentru dezvoltare regionala în a carei raza de competenta teritorialã se efectueazã investiţia;
c) declaraţia persoanei în drept sa îl reprezinte pe agentul economic, al carei model este prevãzut în anexa nr. 7.
ART. 8
(1) Scutirea de la plata taxelor vamale pentru materiile prime importate, necesare în vederea realizãrii producţiei proprii în zona defavorizatã, prevãzute la art. 6 lit. b) din ordonanta, se acorda de organele vamale în baza urmãtoarelor documente:
a) certificatul de investitor în zona defavorizatã;
b) cererea agentului economic avizatã de agenţia pentru dezvoltare regionala în a carei raza de competenta teritorialã se efectueazã investiţia;
c) declaraţia persoanei în drept sa îl reprezinte pe agentul economic, al carei model este prevãzut în anexa nr. 8;
d) documentele privind capacitatea de producţie a agentului economic, procesul de producţie folosit şi fundamentarea necesarului de materii prime pentru fiecare categorie de produs finit ce urmeazã sa fie obţinut, sub semnatura persoanei în drept sa îl reprezinte pe agentul economic.
(2) Avizul acordat de agenţia pentru dezvoltare regionala, prevãzut la alin. (1) lit. b), face dovada existenţei investiţiei şi a derulãrii unei activitãţi productive în zona defavorizatã.
(3) Organele vamale verifica dacã agentul economic a utilizat în producţia proprie din zona defavorizatã materiile prime pentru care a beneficiat de scutire, precum şi dacã a utilizat materiile prime în raport cu necesarul pe care îl presupune produsul finit obţinut.
ART. 9
(1) Beneficiazã de scutirea de la plata impozitului pe profit, prevãzutã la art. 6 lit. c) din ordonanta, pe baza certificatului de investitor în zona defavorizatã, societãţile comerciale cu capital majoritar privat, persoane juridice romane, care au sediul social şi îşi desfãşoarã activitatea în zona defavorizatã declarata, în domeniile de interes economic clasificate în anexa nr. 1, şi care angajeazã forta de munca în condiţiile prezentelor norme metodologice.
(2) Societãţile comerciale menţionate la alin. (1) nu beneficiazã de scutire de la plata impozitului pe profit pentru profitul rezultat din efectuarea operaţiunilor de lichidare a investiţiei, conform legii, pentru profitul obţinut din vânzarea de active corporale şi necorporale, câştigurile realizate din investiţii financiare, profitul obţinut din desfãşurarea de activitãţi în afarã zonei defavorizate, precum şi pentru cel rezultat din desfãşurarea de activitãţi în alte domenii decât cele de interes pentru zonele defavorizate, declarate potrivit legii.
(3) Partea din profitul impozabil, aferentã fiecãrei operaţiuni/activitãţi prevãzute la alineatul precedent, este cea care corespunde ponderii veniturilor obţinute din aceste operaţiuni/activitãţi în volumul total al veniturilor.
ART. 10
Facilitãţile prevãzute la art. 6 lit. a) prima liniuta şi la art. 6 lit. b) din ordonanta se acorda pentru importul direct realizat de titularul certificatului de investitor în zona defavorizatã sau al celui provizoriu.
ART. 11
Scutirea de la plata impozitului pe profit, prevãzutã la art. 6 lit. c) din ordonanta, se acorda în baza certificatului de investitor în zona defavorizatã, eliberat de agenţia pentru dezvoltare regionala în a carei raza de competenta teritorialã se afla sediul principal al agenţilor economici.
ART. 12
Scutirea de la plata taxelor percepute pentru modificarea destinaţiei sau pentru scoaterea din circuitul agricol a unor terenuri destinate realizãrii investiţiei, prevãzutã la art. 6 lit. d) din ordonanta, se aproba de autoritãţile administraţiei publice prevãzute la <>art. 94 din Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, în baza certificatului de investitor în zona defavorizatã sau a celui provizoriu.
ART. 13
Autoritãţile care acorda facilitãţile prevãzute la art. 6 din ordonanta vor comunica trimestrial Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei valoarea taxelor pentru care au fost acordate scutiri de la plata.
ART. 14
Agenţii economici beneficiari ai facilitãţilor prevãzute de lege sunt obligaţi:
a) sa transmitã trimestrial, în termen de 15 zile de la data încheierii situaţiilor financiar-contabile corespunzãtoare perioadei, la agenţia pentru dezvoltare regionala care le-a eliberat certificatul de investitor în zona defavorizatã datele solicitate prin chestionarul prezentat în anexa nr. 9;
b) sa permitã reprezentanţilor agenţiei pentru dezvoltare regionala sau ai Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei identificarea fizica a maşinilor, utilajelor, instalaţiilor, echipamentelor, mijloacelor de transport şi a altor bunuri pentru care au fost acordate facilitãţi.
ART. 15
Agenţii economici care beneficiazã de facilitãţile prevãzute în ordonanta sunt obligaţi sa evidentieze extracontabil sumele de bani aferente fiecãrei facilitãţi de care au beneficiat.
CAP. 4
Dispoziţii finale
ART. 16
Autoritãţile administraţiei publice locale şi centrale, organele de specialitate ale acestora, precum şi camerele de comerţ şi industrie vor prezenta agentiilor pentru dezvoltare regionala şi Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, fãrã plata, toate informaţiile necesare acestora pentru declararea şi administrarea zonelor defavorizate.
ART. 17
Agenţia pentru dezvoltare regionala va retrage certificatul de investitor în zona defavorizatã, cu avizul consiliului pentru dezvoltare regionala în a carei raza de competenta teritorialã intra zona defavorizatã, şi va solicita organelor abilitate prin lege recuperarea contravalorii facilitãţilor atunci când beneficiarul acestora se afla în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) nu mai îndeplineşte condiţiile în baza cãrora a obţinut certificatul de investitor în zona defavorizatã;
b) nu îndeplineşte obligaţiile prevãzute la art. 14 în termen de 30 de zile de la prima solicitare a agenţiei pentru dezvoltare regionala care a eliberat certificatul de investitor;
c) nu prezintã la verificarea facuta de cãtre reprezentanţii agenţiei pentru dezvoltare regionala sau ai Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, la sediul din zona defavorizatã, documentele financiar-contabile şi contractele de munca ale angajaţilor.
ART. 18
Pentru operaţiunile de eliberare a certificatului de investitor în zona defavorizatã sau a celui provizoriu, precum şi pentru cele de avizare, prevãzute la art. 7 lit. b) şi la art. 8 alin. 1 lit. b), agenţiile pentru dezvoltare regionala nu percep plati de la agenţii economici care îşi desfãşoarã activitatea în zona defavorizatã.
ART. 19
Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei va controla activitatea fiecãrei agenţii pentru dezvoltare regionala în ceea ce priveşte aplicarea prevederilor prezentelor norme metodologice.
ART. 20
Agenţiile pentru dezvoltare regionala şi Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei vor sesiza organele de cercetare penalã, organele de control financiar şi alte organe de control în cazul în care constata încãlcãri ale dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 21
În materialele publicitare zonele defavorizate declarate conform ordonanţei pot fi denumite Zone D.
ANEXA 1
───────
la normele metodologice
───────────────────────
CLASIFICAREA
domeniilor de interes pentru zonele defavorizate, conform Clasificarii
activitãţilor din economia nationala - CAEN,
aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 656/1997
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Secţiunea Denumirea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A Agricultura
B Silvicultura, exploatarea forestierã şi economia vânatului
C Piscicultura şi pescuitul
D Industria extractiva
E Industria prelucratoare
Excepţii:
──────────
- Clasa 1591 - Fabricarea bãuturilor alcoolice distilate;
- Clasa 1592 - Fabricarea alcoolului etilic de fermentaţie.
F Energia electrica şi termica, gaze şi apa
G Construcţii
H Comerţ cu ridicatã şi cu amãnuntul, repararea şi întreţinerea
autovehiculelor şi motocicletelor şi a bunurilor personale
şi casnice
Excepţii:
─────────
- Comercializarea produselor care nu sunt realizate prin
activitãţile desfãşurate în zona defavorizatã.
I Hoteluri şi restaurante
Excepţii:
─────────
- Grupa 553 - Restaurante;
- Grupa 554 - Cafenele şi baruri;
- Grupa 555 - Cantine şi alte unitãţi de preparare a hranei.
J Transport şi depozitare
Excepţii:
──────────
- Grupa 633 - Activitãţi ale agentiilor de turism;
- Grupa 634 - Activitãţi ale altor agenţii de transport;
- activitãţile care se desfãşoarã în afarã zonei defavorizate.
M Tranzacţii imobiliare, închirieri şi activitãţi de servicii
prestate în principal întreprinderilor
Excepţii:
──────────
- Grupa 703 - Activitãţi imobiliare, pe baza de tarife sau
contracte;
- Diviziunea 71 - Închirierea maşinilor şi echipamentelor fãrã
operator şi a bunurilor personale şi gospodãreşti;
- Grupa 741 - Activitãţi juridice, contabilitate şi revizie
contabila, consultaţii referitoare la impunere;
activitãţi de studii de piata şi de sondaj; consultaţii pentru
afaceri şi management.
P Sãnãtate şi asistenta socialã
R Alte activitãţi de servicii colective, sociale şi personale
Excepţii:
─────────
- Diviziunea 91 - Activitãţi asociative diverse;
- Diviziunea 92 - Activitãţi recreative, culturale şi sportive;
- Diviziunea 93 - Alte activitãţi de servicii.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 2
───────
la normele metodologice
───────────────────────
AGENTUL ECONOMIC .................................
(denumirea)
Sediul ...........................................
Numãrul de înmatriculare
la registrul comerţului ..........................
Codul fiscal......................................
CERERE*)
de eliberare a certificatului provizoriu de investitor în zona defavorizatã
Subscrisã ...../(denumirea agentului economic, forma juridicã)....., cu sediul în ........., rezentata prin ...../(numele şi prenumele administratorului) domiciliat în ........., cod numeric personal ............, având calitatea (funcţia) ........., în baza ....../(actul constitutiv, hotãrârea adunãrii generale etc.)....., va rugãm sa ne eliberaţi certificatul provizoriu de investitor în zona defavorizatã pentru o perioada de ............. (maximum 3 luni).
Menţionãm ca:
- am constituit o societate comercialã cu sediul menţionat mai sus, în zona defavorizatã ........., declarata ca atare prin Hotãrârea Guvernului nr. ......... din .................;
- am efectuat investiţii pana în prezent în valoare de ......, constând în .........../(dacã s-au efectuat)..... .
Anexãm la prezenta cerere actele prin care se dovedeşte îndeplinirea condiţiilor cerute de lege (dacã este cazul).
Ne angajãm ca pana la data expirãrii valabilitãţii certificatului provizoriu de investitor în zona defavorizatã sa indeplinim toate condiţiile prevãzute de lege.
În caz contrar, ne angajãm sa restituim contravaloarea facilitãţilor de care am beneficiat în baza certificatului provizoriu de investitor în zona defavorizatã în termen de 5 zile de la expirarea valabilitãţii sale.
...........................
(semnatura şi ştampila)
ANEXA 3
───────
la normele metodologice
────────────────────────
AGENTUL ECONOMIC ......................................
(denumirea)
Sediul ................................................
Numãrul de înmatriculare
la registrul comerţului ...............................
Codul fiscal...........................................
CERERE*)
de eliberare a certificatului de investitor în zona defavorizatã
Subscrisã ....../(denumirea agentului economic, forma juridicã)......, cu sediul în ............., reprezentatã prin ....../(numele şi prenumele administratorului) ...... domiciliat în ............, cod numeric personal .........., având calitatea (funcţia) ..............., în baza ....../(actul constitutiv, hotãrârea adunãrii generale etc.) ......., va rugãm sa ne eliberaţi certificatul de investitor în zona defavorizatã.
Menţionãm ca:
- am efectuat o investiţie în valoare de ......., constând în .............;
- desfasuram activitatea în localitatea ...../(adresa) ...... care se afla în perimetrul zonei defavorizate .......... declarate prin Hotãrârea Guvernului nr. .......... din ...............;
- am creat ....... locuri de munca în conformitate cu dispoziţiile <>art. ........ din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
Anexãm la prezenta cerere actele prin care se dovedeşte îndeplinirea condiţiilor cerute de lege.
Ne obligam ca în cazurile prevãzute de lege sa restituim contravaloarea actualizatã a facilitãţilor de care am beneficiat, în termen de 15 zile.
.....................
(semnatura şi ştampila)
───────
*) Agenţiile pentru dezvoltare regionala vor adapta prezentul model de cerere pentru fiecare agent economic, în funcţie de forma juridicã de organizare a acestuia.
ANEXA 4
────────
la normele metodologice
────────────────────────
LISTA
cuprinzând actele*) care se depun o data cu cererea de eliberare a certificatului de investitor în zona defavorizatã
I. Pentru eliberarea certificatului provizoriu de investitor în zona defavorizatã:
a) actul constitutiv, certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, codul fiscal;
b) hotãrârea judecãtoreascã sau autorizaţia administrativã;
c) actul de identitate al administratorului;
d) alte acte prin care se face dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute de lege.
II. Pentru eliberarea certificatului de investitor în zona defavorizatã:
a) actele prevãzute la pct. I lit. a)-c) din prezenta lista;
b) actele prin care se face dovada efectuãrii investiţiei (chitanţe, facturi etc.);
c) carnetele de munca sau, în lipsa acestora, declaraţia persoanelor angajate ca nu au avut loc de munca şi ca la data angajãrii nu obţin venituri din activitãţi autorizate.
────────────
*) Prin decizie a directorului agenţiei pentru dezvoltare regionala, avizatã de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, se pot cere şi alte acte. Actele se depun în copie certificatã de cãtre agentul economic.
ANEXA 5
────────
la normele metodologice
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ AGENŢIA PENTRU DEZVOLTARE REGIONALA │
│ │
│ a regiunii de dezvoltare ......................... │
│ Sediul ........................................... │
│ (adresa, telefonul, faxul) │
│ │
│ CERTIFICAT PROVIZORIU DE INVESTITOR ÎN ZONA DEFAVORIZATĂ │
│ Nr. ......... din ................... │
│ ..................................................................., │
│ (denumirea agentului economic şi forma juridicã de organizare) │
│ cu sediul în ....................................., înmatriculat │
│ la Oficiul registrului comerţului din judeţul .................. │
│ cu nr. ......., codul fiscal nr. ..............., beneficiazã de │
│ facilitãţile prevãzute de Hotãrârea Guvernului nr .............. │
│ din ........, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta │
│ a Guvernului nr. 24/1998, republicatã, cu modificãrile ulterioare, │
│ şi cu prevederile prezentelor norme metodologice. │
│ Prezentul certificat este valabil pana la data de .............. . │
│ │
│ Director, │
│ .................................... │
│ (semnatura şi ştampila) │
│ │
│ Autoritãţile (instituţiile) care acorda (aproba) facilitãţile │
│ prevãzute de lege sunt obligate sa comunice în termen de 5 zile │
│ agenţiei pentru dezvoltare regionala care a emis prezentul certificat │
│ acordarea fiecãrei facilitãţi. │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 6
────────
la normele metodologice
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ AGENŢIA PENTRU DEZVOLTARE REGIONALA │
│ │
│ a regiunii de dezvoltare ............................ │
│ Sediul .............................................. │
│ (adresa, telefonul, faxul) │
│ │
│ CERTIFICAT DE INVESTITOR ÎN ZONA DEFAVORIZATĂ │
│ Nr ...... din ............. │
│ .................................................................., │
│ (denumirea agentului economic şi forma juridicã de organizare) │
│ cu sediul în .........., înmatriculat la Oficiul registrului comerţului │
│ din judeţul ......... cu nr. .........., codul fiscal nr. ............, │
│ beneficiazã de facilitãţile prevãzute de Hotãrârea Guvernului nr ...... │
│ din ..........., în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a │
│ Guvernului nr. 24/1998, republicatã, cu modificãrile ulterioare şi cu │
│ prevederile prezentelor norme metodologice. │
│ │
│ Director, │
│ ....................... │
│ (semnatura şi ştampila) │
│ │
│ Autoritãţile (instituţiile) care acorda (aproba) facilitãţile prevãzute │
│ de lege sunt obligate sa comunice în termen de 5 zile agenţiei pentru │
│ dezvoltare regionala care a emis prezentul certificat acordarea fiecãrei │
│ facilitãţi. │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 7
───────
la normele metodologice
────────────────────────
DECLARAŢIE
privind scutirea de la plata taxei vamale şi a taxei pe valoarea adãugatã pentru maşinile, utilajele, instalaţiile, echipamentele, mijloacele de transport şi alte bunuri amortizabile care se importa în vederea efectuãrii de investiţii în zona, prevãzute la <>art. 6 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , republicatã, cu modificãrile ulterioare
Subsemnatul/subsemnata ...../(numele şi prenumele) ....., domiciliat/domiciliata în ....../ (adresa)......, în calitate de ...../(funcţia) ...... la ...../ (denumirea agentului economic, sediul, codul fiscal, numãrul de înmatriculare la registrul comerţului) ....., declar ca urmãtoarele bunuri ........./(denumirea, poziţia tarifara din Tariful vamal de import al României şi cantitatea) ......... fac parte din investiţia nou-creata constând în ........., situata în ........../(adresa, denumirea zonei defavorizate) ..... , conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
În cazul schimbãrii destinaţiei bunurilor ne obligam sa indeplinim formalitãţile legale privind importul mãrfurilor şi sa achitam drepturile de import. În acest caz valoarea în vama se calculeazã la cursul de schimb valabil în ziua constatãrii schimbãrii destinaţiei bunurilor.
De asemenea, ne obligam sa facem cunoscut agenţiei de dezvoltare regionala schimbarea locului de amplasare a bunurilor menţionate mai sus.
Data întocmirii declaraţiei .........................
................................
(semnatura şi ştampila)
ANEXA 8
─────────
la normele metodologice
────────────────────────
DECLARAŢIE
privind scutirea de la plata taxei vamale pentru materiile prime care se importa în vederea realizãrii producţiei proprii în zona, prevãzutã la <>art. 6 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicatã, cu modificãrile ulterioare
Subsemnatul/subsemnata ............/(numele şi prenumele) ................., domiciliat/domiciliata în ....../(adresa) ......., în calitate de ....../(funcţia) ......... la ...../(denumirea agentului economic, sediul, codul fiscal, numãrul de înmatriculare la registrul comerţului) ....., situat în zona defavorizatã ....../(denumirea zonei defavorizate)....., declar ca urmãtoarele materii prime ....../(denumirea, poziţia tarifara din Tariful vamal de import al României şi cantitatea) ........ sunt destinate realizãrii producţiei proprii în zona defavorizatã conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
În cazul schimbãrii destinaţiei bunurilor ne obligam sa indeplinim formalitãţile legale privind importul mãrfurilor şi sa achitam drepturile de import. În acest caz valoarea în vama se calculeazã la cursul de schimb valabil în ziua constatãrii schimbãrii destinaţiei bunurilor.
Data întocmirii declaraţiei ................
...............................
(semnatura şi ştampila)
ANEXA 9
la normele metodologice
───────────────────────
AGENŢIA PENTRU DEZVOLTARE REGIONALA .....................
CHESTIONAR
(în conformitate cu activitatea de administrare şi monitorizare
a zonei defavorizate ........., judeţul ...........)
(ziua ............./luna ........../anul ........)
1. Societatea Comercialã .............................................
2. Sediul/adresa .....................................................
3. Numãrul şi data eliberãrii certificatului de investitor în zona defavorizatã: ......................
4. Tipul capitalului social (bifati): autohton [] mixt [] strãin []
Valoarea capitalului social .......... lei şi/sau ............. euro
5. Valoarea investiţiei realizate:
● din intern şi în regie proprie (lei): ...............................
● din import:
- în euro ................................
- în lei la cursul zilei la care s-a efectuat importul ................
În ce a constat investiţia:
────────────────────────────
6. Numãrul de persoane nou-angajate:
● Total persoane:
● total persoane angajate corespunzãtor investiţiei nou-create: .........
● cu domiciliul în zona defavorizatã (total) .............,
din care:
● din forta de munca neocupata .......................... .
Se va anexa lista sau se vor enumera meseriile practicate ca urmare a investiţiilor efectuate.
7. a) Cifra de afaceri realizatã (în lei, corespunzãtor investiţiei nou-create): .............
b) Rezultatul brut al exerciţiului (profit/pierdere) (în lei, corespunzãtor investiţiei nou-create): ...................
c) Rezultatul brut din exploatare (profit/pierdere) (în lei, corespunzãtor investiţiei nou-create): ..........................
8. Sume aferente scutirilor acordate pentru importuri [conform <>art. 6 lit. a) şi b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , republicatã, cu modificãrile ulterioare]:
● taxe vamale (lei), din care:
- pentru maşini, utilaje, instalaţii, echipamente, alte bunuri amortizabile (lei): ...........
- pentru materii prime (lei): .....................................
● T.V.A. (lei): ...................................................
9. Sume aferente scutirii de T.V.A. pentru bunuri amortizabile indigene (lei):
10. Sume nevirate la bugetul de stat ca urmare a scutirii de la plata impozitului pe profit [conform <>art. 6 lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , republicatã, cu modificãrile ulterioare] (lei): ........
11. Sume nevirate ca urmare a scutirii de la plata taxelor aferente modificãrii destinaţiei sau scoaterii din circuitul agricol a terenurilor [conform <>art. 6 lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , republicatã, cu modificãrile ulterioare] (lei): .........
12. Sume virate la bugetele locale, asigurãrile de sãnãtate, şomaj etc., cu evidentierea acestora pe fiecare destinaţie:
● Impozit pe venitul din salarii: .........................
● Impozitul pe dividende: .................................
● CAS: ....................................................
● CASS: ...................................................
● Fond pentru plata ajutorului de şomaj:
● Fond de risc şi accidente: ..............................
● Fond pentru învãţãmânt: .................................
● Comision la camera de munca: ............................
TOTAL: ..........................
13. Exporturi realizate (total):
● în euro: ..........................
● în lei la cursul zilei la data încasãrii exportului: .............
În ce a constat exportul: ..........................................
14. Atitudinea primãriilor şi a agenţiei pentru dezvoltare regionala (sprijinirea sau obstructionarea investitorilor): ......................
NOTA:
Pentru punctele 7, 10 şi 12 se vor prezenta datele pentru trimestrul precedent, iar pentru celelalte puncte, la data încheierii prezentului trimestru.
Declar pe propria rãspundere corectitudinea datelor înscrise.
Administrator,
.........................
(semnatura şi ştampila)
────────────────────────