Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 728 din 21 iulie 2010  pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 11/2009  privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 728 din 21 iulie 2010 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 22 iulie 2010

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 2 şi 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 68/2010 privind unele mãsuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi a activitãţii instituţiilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 41 din 23 ianuarie 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3, alineatul (1), punctul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"11. elaboreazã politicile şi planurile naţionale de acţiune ale Guvernului în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi şi coordoneazã aplicarea acestora;".
2. La articolul 3 alineatul (1), dupã punctul 11 se introduc douã noi puncte, punctele 11^1 şi 11^2, cu urmãtorul cuprins:
"11^1. primeşte reclamaţii/plângeri privind încãlcarea dispoziţiilor normative, referitoare la principiul egalitãţii de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi şi al nediscriminãrii dupã criteriul sex, de la persoane fizice, persoane juridice, instituţii publice şi private şi le transmite instituţiilor competente în vederea soluţionãrii şi aplicãrii sancţiunii;
11^2. avizeazã proiectele de acte normative, iniţiate de celelalte ministere şi de alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, în vederea integrãrii şi respectãrii principiului egalitãţii de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi;".
3. La articolul 3 alineatul (1), dupã punctul 24 se introduc nouãsprezece noi puncte, punctele 24^1-24^19, cu urmãtorul cuprins:
"24^1. elaboreazã şi fundamenteazã programe în domeniul protecţiei familiei şi pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie şi în domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului;
24^2. monitorizeazã respectarea drepturilor copilului şi recomandã autoritãţilor centrale sau locale luarea mãsurilor care se impun;
24^3. centralizeazã şi sintetizeazã informaţiile referitoare la respectarea principiilor şi normelor stabilite de Convenţia cu privire la drepturile copilului, ratificatã prin <>Legea nr. 18/1990 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi urmãreşte şi ia mãsurile necesare pentru punerea în aplicare a recomandãrilor Comitetului privind drepturile copilului;
24^4. coordoneazã şi îndrumã metodologic activitãţile serviciilor destinate prevenirii separãrii copilului de pãrinţii sãi şi ale celor de protecţie specialã a copilului, precum şi activitãţile desfãşurate de comisiile pentru protecţia copilului;
24^5. elaboreazã standarde, norme metodologice şi proceduri de lucru pentru serviciile care asigurã prevenirea separãrii copilului de pãrinţii sãi, protecţia specialã a copilului şi tânãrului, precum şi pentru protecţia familiei, a victimelor violenţei în familie şi pentru cele destinate agresorilor;
24^6. elaboreazã metodologia de licenţiere şi criteriile de evaluare a serviciilor destinate prevenirii separãrii copilului de pãrinţii sãi, protecţiei speciale a copilului şi tânãrului şi victimelor violenţei în familie şi licenţiazã aceste servicii;
24^7. coordoneazã şi îndrumã metodologic activitãţile de sprijinire a familiei şi victimelor violenţei în familie, precum şi ale serviciilor destinate acestora;
24^8. acţioneazã pentru promovarea alternativelor de tip familial la protecţia instituţionalizatã a persoanelor cu handicap;
24^9. monitorizeazã respectarea drepturilor persoanelor cu handicap, inclusiv a realizãrii accesibilitãţilor;
24^10. elaboreazã, coordoneazã şi monitorizeazã implementarea strategiei naţionale în domeniul handicapului/dizabilitãţii, precum şi a planului naţional de acţiune;
24^11. avizeazã persoanele juridice de drept public sau de drept privat sã desfãşoare activitãţi în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap şi sã înfiinţeze instituţii de asistenţã socialã pentru persoanele cu handicap;
24^12. evalueazã necesarul şi calitatea serviciilor, stabileşte planuri de dezvoltare a serviciilor pe baza nevoilor persoanelor cu handicap;
24^13. iniţiazã şi elaboreazã metodologii, norme, instrucţiuni şi alte documente necesare pentru îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor destinate persoanelor cu handicap;
24^14. realizeazã coordonarea metodologicã a instituţiilor de asistenţã socialã pentru persoanele cu handicap;
24^15. avizeazã proiecte de acte normative referitoare la domeniul şi problematica handicapului/dizabilitãţii;
24^16. asigurã dezvoltarea activitãţii specifice organizaţiilor neguvernamentale ale persoanelor cu handicap prin subvenţiile acordate conform Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
24^17. autorizeazã unitãţile protejate şi monitorizeazã respectarea condiţiilor de autorizare;
24^18. colecteazã, prelucreazã şi disemineazã date statistice în domeniul de activitate al ministerului;
24^19. elaboreazã, implementeazã şi monitorizeazã sistemul de evaluare a persoanelor cu handicap; coordoneazã şi monitorizeazã activitatea comisiilor de evaluare a persoanelor cu handicap."
4. La articolul 3 alineatul (1), dupã punctul 73 se introduc cincisprezece noi puncte, punctele 74-88, cu urmãtorul cuprins:
"74. controleazã, prin Corpul inspectorilor sociali, aplicarea corectã şi unitarã a legilor şi a altor acte normative care reglementeazã domeniul asistenţei sociale;
75. elaboreazã planul anual de inspecţie pentru implementarea politicii în domeniul asistenţei sociale;
76. elaboreazã metode şi proceduri unitare de inspecţie;
77. controleazã respectarea standardelor de calitate în acordarea serviciilor sociale publice şi private;
78. controleazã modul în care sunt respectate prevederile legale privind stabilirea, acordarea şi promovarea drepturilor sociale ale cetãţenilor de cãtre autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi de cãtre alte persoane juridice de drept public sau privat şi de cãtre unele persoane fizice;
79. controleazã modul în care sunt respectate prevederile legale referitoare la administrarea fondurilor pentru plata drepturilor sociale, precum şi a celor alocate pentru susţinerea şi dezvoltarea serviciilor sociale, a proiectelor, programelor şi politicilor din domeniu;
80. constatã sãvârşirea faptelor prin care se încalcã prevederile legale din domeniul asistenţei sociale şi, dupã caz, sesizeazã organele de urmãrire penalã competente în situaţia în care faptele respective întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni;
81. în cazul în care constatã neconformitãţi în funcţionarea serviciilor sociale, solicitã comisiilor de acreditare retragerea acreditãrii şi urmãreşte îndeplinirea mãsurilor dispuse;
82. solicitã furnizorului de servicii şi/sau autoritãţilor competente suspendarea ori încetarea temporarã sau definitivã a serviciului social în cazul încãlcãrii grave a prevederilor legale în domeniu şi urmãreşte îndeplinirea mãsurilor dispuse;
83. controleazã modul de îndeplinire a prevederilor legale privind combaterea marginalizãrii sociale;
84. constatã şi aplicã sancţiunile contravenţionale prevãzute în toate actele normative care reglementeazã domeniul asistenţei sociale;
85. desfãşoarã activitãţi de investigare socialã derivate din rezultatele controlului şi formuleazã propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii, organizãrii şi a metodei de acordare a prestaţiilor şi serviciilor sociale;
86. controleazã furnizorii de servicii sociale publici şi privaţi din punctul de vedere al eficienţei şi performanţei acestora în îndeplinirea obiectivelor stabilite în conformitate cu standardele de calitate şi de cost, conform reglementãrilor în vigoare;
87. înregistreazã, centralizeazã şi sintetizeazã informaţiile referitoare la furnizorii de servicii sociale şi la serviciile sociale acordate de cãtre aceştia şi gestioneazã Registrul electronic unic al serviciilor sociale;
88. controleazã şi monitorizeazã respectarea prevederilor legale în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor de acordare a acreditãrii/licenţierii furnizorilor de servicii sociale şi serviciilor furnizate de aceştia."
5. La articolul 3, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Coordonatorul activitãţii de egalitate de şanse între femei şi bãrbaţi este preşedintele Comisiei naţionale în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi (CONES)."
6. La articolul 13, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 2 secretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru."
7. La articolul 19, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul de lucru al Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale este de 660 posturi finanţate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului."
8. La articolul 23, alineatele (2) şi (3) se abrogã.
9. Anexele nr. 1-3 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3, care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. II
Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale preia de la Inspecţia Muncii, pe bazã de protocol de predare-preluare, încheiat în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, patrimoniul aferent desfãşurãrii activitãţii de inspecţie socialã.
ART. III
Încadrarea personalului în numãrul maxim de posturi aprobat şi pe noile funcţii aferente aprobate potrivit legii se realizeazã în termenul prevãzut la <>art. 4 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 68/2010 privind unele mãsuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi a activitãţii instituţiilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa, cu respectarea procedurii, dispoziţiilor legale şi regimului juridic aplicabil fiecãrei categorii de funcţii, precum şi a procedurii de restructurare şi reorganizare, aprobatã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale cu respectarea prevederilor legale.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Preşedintele Agenţiei Naţionale
a Funcţionarilor Publici,
Szakal Andras Zsolt

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 21 iulie 2010.
Nr. 728.

ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 )
-------------------------------------------------

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale

---------------
NOTĂ(CTCE)
Anexa 1 se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 512 din 22 iulie 2010, la pagina 8 (a se vedea imaginea asociatã).


ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 )
-------------------------------------------------

INSTITUŢIILE
care funcţioneazã în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea
Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale

A. În subordine:
1. Inspecţia Muncii (3.236 de posturi)
2. Organisme intermediare regionale pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane (350 de posturi):
a) Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Nord-Est;
b) Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Sud-Est;
c) Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Sud-Muntenia;
d) Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Sud-Vest Oltenia;
e) Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Vest;
f) Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Nord-Vest;
g) Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Centru;
h) Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Bucureşti-Ilfov.
3. Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale (1.032 de posturi)
B. În coordonare:
1. Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţificã în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti
C. Sub autoritate:
1. Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale
2. Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã


ANEXA 3
-------
(Anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 )
-------------------------------------------------


PARCUL NORMAT
de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi
pentru Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale
şi instituţiile din subordine




┌────┬─────────────────────────┬────────────┬───────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ │ │ │Consumul lunar│
│crt.│ Denumirea instituţiei │ Tipul │ Parcul normat │de carburanţi │
│ │ │mijlocului │ │- litri lunã/ │
│ │ │de transport│ │ mijloc de │
│ │ │ │ │ transport - │
├────┼─────────────────────────┼────────────┼───────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1.│Administraţia centralã a │ autoturism │- cabinet ministru - 1 │ 200 │
│ │Ministerului Muncii, │ │- cabinet secretar de stat - 2 │ 200 │
│ │Familiei şi Protecţiei │ │- cabinet secretar general - 1 │ 200 │
│ │Sociale │ │- parc comun - 5* │ 150 │
├────┼─────────────────────────┼────────────┼───────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2.│Organismele intermediare │autoturism │câte douã pentru fiecare │ │
│ │regionale pentru │ │organism │ 100 │
│ │Programul operaţional │ │ │ │
│ │sectorial "Dezvoltarea │ │ │ │
│ │resurselor umane" │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼────────────┼───────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3.│Agenţia Naţionalã pentru │autoturism │- aparat central - 3 │ 150 │
│ │Prestaţii Sociale │ │- agenţii teritoriale de │ │
│ │ │ │ prestaţii sociale - 87 │ │
│ │ │ │ (câte douã pentru fiecare │ │
│ │ │ │ agenţie judeţeanã şi 3 pentru │ │
│ │ │ │ cea a municipiului Bucureşti) │ 100 │
└────┴─────────────────────────┴────────────┴───────────────────────────────┴──────────────┘



-----------
* Dintre care douã autoturisme achiziţionate din fonduri comunitare de preaderare destinate activitãţilor specifice Autoritãţii de management pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane".

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016