Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 717 din 2 iulie 2008  pentru aprobarea Procedurii-cadru privind organizarea, derularea si atribuirea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilitati publice, a criteriilor de selectie-cadru a ofertelor pentru serviciile comunitare de utilitati publice si a Contractului-cadru de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilitati publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 717 din 2 iulie 2008 pentru aprobarea Procedurii-cadru privind organizarea, derularea si atribuirea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilitati publice, a criteriilor de selectie-cadru a ofertelor pentru serviciile comunitare de utilitati publice si a Contractului-cadru de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilitati publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 546 din 18 iulie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. II alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 13/2008 pentru modificarea şi completarea <>Legii serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006 şi a <>Legii serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare nr. 241/2006 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se aprobã Procedura-cadru privind organizarea, derularea şi atribuirea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilitãţi publice, prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Se aprobã Criteriile de selecţie-cadru a ofertelor pentru serviciul de alimentare cu apã şi de canalizare, prevãzute în anexa nr. 2a), şi Criteriile de selecţie-cadru a ofertelor pentru serviciul public de alimentare cu energie termicã, prevãzute în anexa nr. 2b).
(3) Se aprobã Contractul-cadru de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilitãţi publice, prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 2
Anexele nr. 1, 2a), 2b) şi 3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.


PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã:
p. Ministrul internelor şi
reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat
Ministrul mediului şi
dezvoltãrii durabile,
Attila Korodi
Preşedintele Autoritãţii
Naţionale de Reglementare
pentru Serviciile Comunitare
de Utilitãţi Publice,
Marian Cristinel Bîgiu

Bucureşti, 2 iulie 2008.
Nr. 717.

ANEXA 1

PROCEDURĂ-CADRU
privind organizarea, derularea şi atribuirea
contractelor de delegare a gestiunii
serviciilor comunitare de utilitãţi publice

CAP. I
Dispoziţii generale

SECŢIUNEA 1
Cadrul juridic

ART. 1
Prezenta procedurã-cadru reglementeazã cadrul juridic unitar privind organizarea şi derularea delegãrii gestiunii serviciilor comunitare de utilitãţi publice, precum şi concesionarea bunurilor care formeazã sistemele de utilitãţi publice aferente acestora, denumitã în continuare procedurãcadru, şi a fost elaboratã avându-se în vedere prevederile <>Legii serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Prezenta procedurã-cadru stabileşte etapele şi modul de organizare şi derulare a procesului de delegare a gestiunii serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare şi a serviciului public de alimentare cu energie termicã.
ART. 3
(1) Prevederile prezentei proceduri-cadru se aplicã obligatoriu în toate cazurile în care autoritãţile administraţiei publice locale de la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale sau, dupã caz, asociaţiile de dezvoltare intercomunitarã cu obiect de activitate serviciile menţionate la art. 2, în numele şi pe seama unitãţilor administrativ-teritoriale membre, atribuie unuia sau mai multor operatori toate ori numai o parte din competenţele şi responsabilitãţile proprii privind furnizarea/prestarea serviciilor, precum şi concesiunea sistemelor de utilitãţi publice aferente, respectiv dreptul şi obligaţia de administrare şi de exploatare a acestora, pe baza unui contract de delegare a gestiunii.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), prezenta procedurã-cadru nu se aplicã în cazul atribuirii directe a gestiunii serviciilor potrivit <>art. 31^1 din Legea nr. 51/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

SECŢIUNEA a 2-a
Definiţii

ART. 4
În înţelesul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã:
a) A.N.R.S.C. - Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice;
b) delegatar - unitãţile administrativ teritoriale sau, dupã caz, asociaţiile de dezvoltare intercomunitarã cu obiect de activitate serviciile de utilitãţi publice, în numele şi pe seama unitãţilor administrativ-teritoriale membre;
c) delegat - operator licenţiat de cãtre autoritatea de reglementare competentã;
d) licitaţie publicã deschisã - modalitatea prin care delegatarul organizeazã delegarea gestiunii serviciilor prevãzute la art. 2;
e) ofertã - actul tehnic, economic şi juridic prin care un operator economic îşi manifestã voinţa de a se angaja din punct de vedere juridic într-un contract de delegare;
f) ofertant - orice operator economic licenţiat în condiţiile legii, care a depus o ofertã;
g) negociere directã - procedura prin care delegatarul negociazã clauzele contractuale, inclusiv redevenţa, cu unul sau mai mulţi ofertanţi, în condiţiile prezentei proceduri-cadru.

SECŢIUNEA a 3-a
Principii
ART. 5
Principiile care stau la baza procedurii delegãrii gestiunii serviciilor comunitare de utilitãţi publice prin licitaţie deschisã şi negociere directã sunt:
a) transparenţa - punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilitãţi publice;
b) tratamentul egal - aplicarea, într-o manierã nediscriminatorie, de cãtre delegatar a criteriilor de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilitãţi publice;
c) proporţionalitatea - presupune cã orice mãsurã stabilitã de cãtre delegatar trebuie sã fie necesarã şi corespunzãtoare naturii contractului;
d) nediscriminarea - aplicarea de cãtre delegatar a aceloraşi reguli, indiferent de forma de organizare, natura capitalului ori naţionalitatea participanţilor la procedura de atribuire a contractului, cu respectarea condiţiilor prevãzute în acordurile şi convenţiile la care România este parte;
e) libera concurenţã - asigurarea de cãtre delegatar a condiţiilor pentru ca orice operator sã aibã dreptul de a participa la procedura de delegare, în condiţiile legii, ale convenţiilor şi acordurilor internaţionale la care România este parte.

CAP. II
Organizarea şi derularea procedurii de delegare a gestiunii

SECŢIUNEA 1
Iniţiativa delegãrii

ART. 6
Furnizarea/prestarea serviciilor comunitare de utilitãţi publice în modalitatea gestiunii delegate se stabileşte prin hotãrâri ale autoritãţilor deliberative ale unitãţilor administrativ-teritoriale, în funcţie de natura şi starea serviciului, de necesitatea asigurãrii celui mai bun raport preţ/calitate, de interesele actuale şi de perspectivã ale unitãţilor administrativteritoriale, precum şi de mãrimea şi complexitatea sistemelor de utilitãţi publice.
ART. 7
(1) Delegatarul asigurã elaborarea şi aprobã un studiu de oportunitate pentru fundamentarea şi stabilirea soluţiilor optime de delegare a gestiunii serviciilor, precum şi documentaţia de atribuire a contractului de delegare a gestiunii.
(2) Studiul de oportunitate reprezintã analiza tehnicoeconomicã şi de eficienţã a costurilor de operare pentru furnizarea/prestarea serviciului/activitãţii/activitãţilor, precum şi pentru administrarea şi exploatarea sistemelor de utilitãţi publice aferente şi cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:
a) identificarea serviciului/activitãţii, a ariei teritoriale şi a sistemului a cãrui gestiune urmeazã sã fie delegatã;
b) situaţia economico-financiarã actualã a serviciului;
c) investiţiile considerate necesare pentru modernizarea, îmbunãtãţirea calitativã şi cantitativã, precum şi a condiţiilor sociale şi de mediu şi extinderea serviciului;
d) motivele de ordin economico-financiar, social şi de mediu, care justificã delegarea gestiunii;
e) nivelul minim al redevenţei, dupã caz;
f) durata estimatã a contractului de delegare.

SECŢIUNEA a 2-a
Reguli care stau la baza delegãrii gestiunii
ART. 8
Delegarea gestiunii serviciilor comunitare de utilitãţi publice potrivit prezentei proceduri-cadru este permisã numai cãtre operatorii licenţiaţi de autoritatea de reglementare competentã, în condiţiile legii.
ART. 9
(1) Delegatarul are obligaţia de a atribui contractul de delegare a gestiunii prin:
a) licitaţie publicã deschisã;
b) negociere directã.
(2) Procedura de licitaţie se poate finaliza numai dacã în urma publicãrii anunţului de participare la licitaţie au fost depuse cel puţin 3 oferte şi cel puţin 3 ofertanţi îndeplinesc criteriile de eligibilitate. În cazul în care, în urma publicãrii anunţului, nu au fost depuse cel puţin 3 oferte sau criteriile de eligibilitate nu sunt îndeplinite de cel puţin 3 ofertanţi, delegatarul este obligat sã anuleze procedura şi sã organizeze o nouã licitaţie.
(3) Delegatarul are dreptul de a aplica procedura de negociere directã numai dacã, dupã repetarea procedurii de licitaţie conform prevederilor alin. (2), nu a fost desemnat un câştigãtor.
ART. 10
În cadrul procedurii de atribuire a contractului de delegare a gestiunii, delegatarul are obligaţia de a asigura confidenţialitatea şi protecţia acelor informaţii care îi sunt comunicate de cãtre operatori cu titlu confidenţial, precum şi a ofertelor.
ART. 11
(1) Delegatarul are obligaţia de a preciza în documentaţia de atribuire a contractului de delegare a gestiunii orice cerinţã, criteriu, regulã şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului o informare completã, corectã şi explicitã cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire prin licitaţie publicã deschisã şi negociere directã.
(2) În cadrul procedurii de atribuire a contractului de delegare a gestiunii, delegatarul va pune la dispoziţia ofertanţilor informaţii privind:
a) delegatarul, în special cu privire la adresã - inclusiv telefon, fax, e-mail, pagina web, persoane de contact, mijloace de comunicare etc.;
b) datele-limitã care trebuie respectate şi formalitãţile care trebuie îndeplinite în legãturã cu participarea la procedura de atribuire;
c) cerinţele minime privind eligibilitatea;
d) criteriile de selecţie a ofertelor elaborate şi aprobate conform criteriilor de selecţie-cadru;
e) documentele care urmeazã sã fie prezentate de ofertanţi pentru dovedirea îndeplinirii criteriilor de calificare şi selecţie;
f) modul de elaborare şi de prezentare a ofertei;
g) solicitarea şi obţinerea de clarificãri;
h) cãile de atac;
i) proiectul contractului de delegare a gestiunii.
ART. 12
(1) Delegatarul are obligaţia sã asigure obţinerea documentaţiei delegãrii de cãtre orice persoanã interesatã.
(2) Delegatarul are obligaţia de a pune la dispoziţia oricãrei persoane interesate care a înaintat o solicitare scrisã în acest sens documentaţia de atribuire a contractului, în una dintre urmãtoarele modalitãţi:
a) direct, nerestricţionat, pe site-ul propriu;
b) pe hârtie şi/sau pe suport magnetic/optic.
(3) În cazul prevãzut la alin. (2) lit. b) delegatarul are dreptul de a stabili un preţ pentru obţinerea documentaţiei de atribuire a contractului, cu condiţia ca acest preţ sã nu depãşeascã costul multiplicãrii documentaţiei, la care se poate adãuga, dacã este cazul, costul transmiterii acesteia prin poştã.
ART. 13
(1) Documentaţia privind organizarea şi derularea procedurii de atribuire a unui contract de delegare a gestiunii serviciului/activitãţii cuprinde, în cazul licitaţiei publice deschise şi al negocierii directe, cel puţin urmãtoarele documente:
a) studiul de oportunitate;
b) hotãrârea delegatarului de stabilire a modalitãţii de gestiune a serviciului;
c) proiectul contractului de delegare;
d) caietul de sarcini al serviciului elaborat şi aprobat conform Caietului de sarcini-cadru;
e) regulamentul serviciului elaborat şi aprobat conform Regulamentului-cadru;
f) cerinţele privind eligibilitatea;
g) criteriile de selecţie a ofertelor elaborate şi aprobate conform criteriilor de selecţie-cadru;
h) rãspunsurile la clarificãri, dupã caz.
(2) Documentaţia prevãzutã la alin. (1) lit. c)-g) va fi însoţitã de hotãrârea/hotãrârile de aprobare a/ale delegatarului.

SECŢIUNEA a 3-a
Comisia de evaluare
ART. 14
(1) În scopul evaluãrii ofertelor prezentate în cazul procedurii de licitaţie publicã deschisã şi de negociere directã delegatarul are obligaţia de a numi, prin hotãrâre, o comisie de evaluare formatã din membri şi membri de rezervã.
(2) Numãrul membrilor comisiei de evaluare trebuie sã fie impar.
(3) Membrii comisiei de evaluare, precum şi membrii de rezervã vor fi, de regulã, specialişti în domeniul furnizãrii/prestãrii serviciilor comunitare de utilitãţi publice, tehnic, economic şi juridic.
(4) Preşedintele şi secretarul comisiei de evaluare sunt numiţi de cãtre delegatar dintre membrii comisiei de evaluare.
(5) Preşedintele şi secretarul comisiei de evaluare au calitatea de membri în comisie.
(6) Înainte de începerea sedinţei de evaluare, membrii comisiei de evaluare sunt obligaţi sã dea o declaraţie pe propria rãspundere privind compatibilitatea, imparţialitatea şi confidenţialitatea, care se va pãstra la dosarul delegãrii.
(7) Declaraţiile se depun la secretarul comisiei de evaluare, care le prezintã preşedintelui acesteia.
(8) În caz de incompatibilitate sau de imposibilitate de prezentare, membrul comisiei de evaluare aflat într-o astfel de situaţie va fi înlocuit de îndatã cu unul dintre membrii de rezervã numiţi în condiţiile alin. (1).
ART. 15
(1) În cadrul procedurii de licitaţie publicã deschisã, atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) analizarea îndeplinirii de cãtre ofertanţi a cerinţelor de eligibilitate;
b) analizarea şi evaluarea ofertelor pe baza criteriilor de selecţie;
c) solicitarea în scris a clarificãrilor cu privire la documentaţia depusã;
d) întocmirea raportului de evaluare;
e) întocmirea proceselor-verbale prevãzute de prezenta procedurã;
f) desemnarea câştigãtorului licitaţiei şi comunicarea cãtre ofertanţi.
(2) În cadrul procedurii de negociere directã, atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) analizarea îndeplinirii de cãtre ofertanţi a cerinţelor de eligibilitate;
b) solicitarea în scris a clarificãrilor cu privire la documentaţia depusã;
c) stabilirea calendarului de negocieri cu ofertanţii eligibili;
d) negocierea condiţiilor delegãrii cu ofertanţii eligibili;
e) întocmirea proceselor-verbale de negocieri;
f) întocmirea raportului de evaluare;
g) desemnarea câştigãtorului procedurii de negociere şi comunicarea cãtre ofertanţi.
ART. 16
(1) Comisia de evaluare are obligaţia de a se întruni la locul, data şi ora prevãzute în anunţul publicitar.
(2) Comisia de evaluare lucreazã legal numai în prezenţa tuturor membrilor sãi.
(3) Prin grija delegatarului documentaţia de atribuire a contractului de delegare a gestiunii este pusã la dispoziţia fiecãrui membru al comisiei de evaluare cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data-limitã prevãzutã pentru deschiderea ofertelor.
ART. 17
(1) Preşedintele comisiei de evaluare verificã prezenţa tuturor membrilor, identitatea acestora, precum şi îndeplinirea formalitãţilor privind declaraţia prevãzutã la art. 14 alin. (6).
(2) Preşedintele verificã mandatele şi calitatea ofertanţilor prezenţi sau a împuterniciţilor acestora.
(3) Preşedintele declarã deschisã şedinţa de licitaţie şi procedeazã la verificarea integritãţii plicurilor exterioare.
(4) Preşedintele procedeazã la desigilarea pe rând a fiecãrui plic exterior cuprinzând documentele de eligibilitate şi la verificarea împreunã cu membrii comisiei de evaluare a existenţei şi a validitãţii documentelor solicitate prin documentaţia de atribuire a contractului de delegare.
(5) Constatarea îndeplinirii cerinţelor de eligibilitate şi stabilirea ofertanţilor eligibili se efectueazã în ziua deschiderii plicurilor exterioare şi se consemneazã într-un proces-verbal semnat de toţi participanţii, în şedinţa de deschidere a plicurilor exterioare.
(6) Plicurile interioare nu se deschid în aceastã etapã. Se verificã integritatea acestora.
(7) Toate operaţiunile şi constatãrile comisiei de evaluare din aceastã etapã se consemneazã într-un proces-verbal. Procesulverbal se întocmeşte, de regulã, în aceeaşi zi în care s-au deschis plicurile exterioare.
(8) Procesul-verbal se semneazã de toţi membrii comisiei de evaluare şi de cãtre împuterniciţii legali ai ofertanţilor prezenţi la deschiderea plicurilor exterioare.
(9) Hotãrârea se ia cu majoritate simplã de voturi, opiniile diferite se motiveazã şi se consemneazã în acelaşi procesverbal întocmit de secretarul comisiei de evaluare. La exprimarea votului nu se admit abţineri.
(10) Un exemplar în copie al procesului-verbal se remite celor prezenţi de cãtre secretarul comisiei de evaluare.
ART. 18
Membrii comisiei de evaluare rãspund solidar sau individual, dupã caz, pentru hotãrârile comisiei de evaluare, precum şi pentru actele şi faptele proprii, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA a 4-a
Conflictul de interese
ART. 19
(1) Pe parcursul aplicãrii procedurii de atribuire a contractului de delegare, delegatarul are obligaţia de a lua toate mãsurile necesare pentru a evita situaţiile de naturã sã determine apariţia unui conflict de interese şi/sau participarea cu oferte trucate în cadrul procedurii de delegare a gestiunii.
(2) Nerespectarea prevederilor alin. (1) se sancţioneazã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 20
Sunt considerate ca fiind în conflict de interese şi nu au dreptul sã fie implicate în procesul de verificare/evaluare a ofertelor urmãtoarele persoane:
a) soţ/sotie, rudã ori afin pânã la gradul al patrulea inclusiv cu persoane care fac parte sau au fãcut parte în ultimul an din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre ofertanţi, persoane juridice;
b) persoane care deţin pãrţi sociale, pãrţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi sau persoane care sunt directori, membri în consiliul de administraţie, directorat ori consiliul de supraveghere al unuia dintre ofertanţi;
c) persoane care pot avea un interes de naturã sã le afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a ofertelor.

SECŢIUNEA a 5-a
Licitaţia publicã deschisã
ART. 21
(1) Delegatarul are obligaţia sã publice anunţul licitaţiei în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian de circulaţie naţionalã şi în unul de circulaţie localã, precum şi opţional în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene.
(2) Informaţiile pe care trebuie sã le conţinã anunţul licitaţiei sunt urmãtoarele:
a) denumirea, adresa, numãrul de telefon şi de fax, adresa de e-mail ale delegatarului;
b) hotãrârea privind stabilirea modalitãţii de gestiune;
c) aria teritorialã unde urmeazã a se presta/furniza serviciul/activitatea;
d) activitatea/serviciul care urmeazã sã fie prestatã/prestat/ furnizatã/furnizat detaliat pe activitãţi;
e) durata contractului de delegare a gestiunii;
f) denumirea, adresa, numãrul de telefon şi de fax şi adresa de e-mail ale biroului/persoanei de la care se poate solicita documentaţia de delegare, precum şi modalitãţile de obţinere a documentaţiei;
g) dacã este cazul, costul şi condiţiile de platã în vederea obţinerii documentaţiei de delegare;
h) termenul-limitã de depunere a ofertelor, data şi ora, adresa la care se depun/transmit ofertele;
i) data, ora şi locul deschiderii ofertelor;
j) dacã este cazul, garanţiile solicitate;
k) durata de valabilitate a ofertei;
l) pagina web pe care este disponibilã documentaţia.
(3) Termenul de depunere a ofertelor este de minimum 30 şi de maximum 90 de zile de la data publicãrii anunţului în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a. În calculul termenelor nu se includ ziua apariţiei anunţului şi ziua-limitã pentru depunerea ofertelor.
(4) Orice persoanã interesatã are dreptul de a solicita şi de a obţine documentaţia de atribuire.
(5) Nerespectarea termenului de la alin. (3) de cãtre delegatar atrage reluarea procedurii de la etapa anunţului publicitar.
ART. 22
(1) Delegatarul are obligaţia de a pune la dispoziţia persoanei interesate documentaţia de atribuire a contractului de delegare începând cu ziua imediat urmãtoare apariţiei anunţului licitaţiei în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, sau cel mai târziu în termen de douã zile lucrãtoare de la primirea unei solicitãri.
(2) Solicitarea va fi scrisã şi se va înregistra într-un registru special ţinut de delegatar la sediul sãu.
(3) Persoana interesatã are obligaţia de a solicita documentaţia de atribuire a contractului de delegare, astfel încât aceasta sã poatã fi pusã la dispoziţia sa cu cel puţin douã zile lucrãtoare înainte de data-limitã pentru depunerea ofertelor.
ART. 23
(1) Clarificãrile privind documentaţia de atribuire pot fi solicitate cu cel puţin 10 zile înainte de împlinirea termenului-limitã de depunere a ofertelor.
(2) Delegatarul are obligaţia sã rãspundã, în mod clar, complet şi fãrã ambiguitãţi, la orice clarificare solicitatã, într-o perioadã care nu trebuie sã depãşeascã 5 zile lucrãtoare de la primirea unei astfel de solicitãri.
(3) Rãspunsul împreunã cu clarificãrile la care se referã se comunicã tuturor celor care au solicitat documentaţia de atribuire şi se anexeazã la dosarul procedurii.

SECŢIUNEA a 6-a
Negocierea directã

ART. 24
(1) În cazul în care nu a fost desemnat niciun câştigãtor în urma celei de-a doua licitaţii publice deschise, se trece la procedura de negociere directã.
(2) În cazul procedurii de negociere directã ofertantul/ofertanţii trebuie sã prezinte oferta/ofertele în aceleaşi condiţii ca cele prevãzute pentru licitaţia publicã deschisã.
ART. 25
În cazul procedurii negocierii directe se aplicã în mod corespunzãtor prevederile art. 21-23.
ART. 26
(1) La data prevãzutã în anunţul publicitar pentru începerea procedurii de negociere directã comisia de evaluare stabileşte calendarul negocierii cu ofertanţii şi îi informeazã în scris despre data negocierii directe.
(2) Comisia de evaluare poate stabili ca verificarea îndeplinirii cerinţelor de eligibilitate sã se facã în şedinţã comunã cu/pentru toţi ofertanţii. În aceastã situaţie se întocmeşte un singur proces-verbal privind eligibilitatea candidaţilor.
(3) Numai candidaţii desemnaţi eligibili vor fi invitaţi la negociere.
(4) În situaţia în care s-a prezentat un singur candidat sau un singur candidat a fost desemnat eligibil, comisia de evaluare negociazã condiţiile delegãrii cu acesta, în condiţiile prezentei proceduri-cadru.
ART. 27
Pentru negocierea directã va fi pãstratã documentaţia de atribuire aprobatã pentru licitaţia publicã deschisã, prevãzutã la art. 13.
ART. 28
(1) Comisia de evaluare va negocia condiţiile delegãrii cu fiecare ofertant în parte, la data stabilitã conform programãrii, în condiţiile prevãzute în documentaţia de atribuire.
(2) Comisia de evaluare va întocmi câte un proces-verbal pentru fiecare negociere purtatã cu fiecare ofertant în parte, pe baza cãruia se va întocmi raportul de evaluare.
ART. 29
(1) Dupã încheierea negocierii comisia de evaluare întocmeşte raportul de evaluare pe baza proceselor-verbale de negociere purtate cu fiecare ofertant, care va cuprinde concluziile negocierilor purtate şi în care se stabileşte oferta declaratã câştigãtoare.
(2) Comisia de evaluare va analiza şi va evalua ofertele, va întocmi şi va înainta delegatarului raportul de evaluare în termen de maximum 3 zile de la data finalizãrii negocierilor.

SECŢIUNEA a 7-a
Cerinţe de eligibilitate în cadrul procedurii de atribuire a contractului prin licitaţie publicã deschisã şi negociere directã
ART. 30
(1) Documentele prin care se dovedeşte îndeplinirea cerinţelor de eligibilitate sunt urmãtoarele:
a) licenţa eliberatã în condiţiile legii de autoritatea de reglementare competentã, dupã caz, în clasa corespunzãtoare ariei de furnizare/prestare a serviciilor sau într-o clasã superioarã;
b) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului pentru operatorii români sau un document similar eliberat de autoritatea competentã din ţara de origine pentru operatorii stãini, în original ori copie legalizatã, valabil la data deschiderii;
c) certificate constatatoare în termen privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de platã a impozitelor şi taxelor cãtre stat şi a celor locale, precum şi a contribuţiei pentru asigurãrile sociale de stat valabile la data deschiderii ofertelor (formulare-tip eliberate de autoritãţile competente din ţara în care ofertantul este rezident), din localitatea unde îşi are sediul ofertantul, în original sau copie legalizatã;
d) dovada plãţii garanţiei de participare, dupã caz;
e) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului legal al ofertantului, din care sã rezulte cã nu se aflã în una dintre situaţiile prevãzute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile ulterioare.
(2) Lipsa sau neîndeplinirea condiţiilor de valabilitate a documentelor prevãzute la alin. (1) atrage excluderea din procedura de delegare.
(3) Persoanele juridice strãine vor depune documentele prevãzute la alin. (1) în original şi traduse de un traducãtor autorizat.

SECŢIUNEA a 8-a
Reguli privind oferta
ART. 31
(1) Ofertantul are obligaţia de a elabora oferta în conformitate cu cerinţele delegatarului.
(2) Oferta va conţine şi soluţia tehnico-economicã propusã pentru atingerea indicatorilor de performanţã.
(3) Odatã cu depunerea ofertei, reprezentantul operatorului depune o declaraţie pe propria rãspundere, prin care certificã urmãtoarele:
a) conţinutul ofertei depuse a fost stabilit în mod independent, fãrã consultarea, comunicarea sau realizarea unei înţelegeri cu un alt concurent referitor la preţurile ofertate, intenţia de a depune o ofertã sau metodele ori elementele utilizate pentru stabilirea preţurilor ofertate;
b) preţurile din ofertã nu au fost şi nu vor fi divulgate de cãtre ofertanţi, direct sau indirect, oricãrui alt ofertant ori competitor anterior deschiderii ofertelor (atunci când ofertele se depun în plic închis), respectiv anterior atribuirii contractului (în cazul în care se utilizeazã procedura de negociere);
c) nu a încercat şi nu va încerca sã determine alţi operatori economici sã depunã sau sã nu depunã o ofertã;
d) îi este cunoscut faptul cã participarea cu oferte trucate la licitaţie sau la orice alte forme de concurs de oferte constituie contravenţie şi se sanţioneazã în conformitate cu prevederile <>Legii concurenţei nr. 21/1996 , republicatã.
ART. 32
Oferta are caracter obligatoriu, din punctul de vedere al conţinutului, pe toatã perioada de valabilitate stabilitã de delegatar.
ART. 33
(1) Ofertantul are obligaţia de a depune oferta la locul, data şi pânã la ora-limitã stabilite în anunţ.
(2) Oferta depusã la o altã adresã a delegatarului decât cea stabilitã în anunţul publicitar sau dupã expirarea termenului-limitã pentru depunere se returneazã nedeschisã.
(3) Riscurile legate de transmiterea ofertei cad în sarcina ofertantului.
(4) Conţinutul ofertelor trebuie sã rãmânã confidenţial pânã la termenul stabilit pentru deschiderea acestora.
ART. 34
(1) Oferta va fi redactatã în limba românã.
(2) Ofertele se depun la locul, data şi pânã la ora precizate în anunţul publicitar, în douã plicuri închise şi sigilate, unul exterior şi unul interior, dupã cum urmeazã:
a) plicul exterior trebuie sã conţinã documentele prin care se dovedeşte îndeplinirea cerinţelor de eligibilitate;
b) plicul interior conţine oferta propriu-zisã.
(3) Fiecare participant poate depune o singurã ofertã.
ART. 35
(1) Plicurile exterioare conţinând documentele de eligibilitate şi plicurile interioare cu ofertele propriu-zise vor fi înregistrate, în ordinea primirii, într-un registru special denumit "Candidaturi şi oferte", precizându-se data şi ora primirii.
(2) Delegatarul poate solicita participanţilor la licitaţie/negociere directã sã depunã o garanţie de participare la licitaţie, ale cãrei cuantum, datã pânã la care poate fi depusã, precum şi perioadã de valabilitate vor fi precizate în anunţul licitaţiei.
(3) Ofertantul va pierde garanţia de participare la licitaţie dacã îşi retrage oferta înainte de desemnarea câştigãtorului sau dacã, fiind declarat câştigãtor, refuzã sã semneze contractul de delegare a gestiunii.
(4) Garanţia de participare la licitaţie a ofertantului declarat câştigãtor va fi reţinutã de cãtre delegatar pânã la momentul constituirii garanţiei prevãzute la art. 44 alin. (1) sau, în caz contrar, pânã la momentul semnãrii contractului.
(5) Delegatarul este obligat sã restituie celorlalţi ofertanţi garanţia de participare la licitaţie, în termen de 7 zile de la desemnarea ofertantului câştigãtor.

CAP. III
Atribuirea contractului de delegare a gestiunii

SECŢIUNEA 1
Determinarea ofertei câştigãtoare
ART. 36
(1) Verificarea îndeplinirii cerinţelor de eligibilitate se face în şedinţã comunã cu/pentru toţi ofertanţii şi se consemneazã într-un singur proces-verbal privind eligibilitatea ofertanţilor.
(2) Pentru continuarea procedurii, cel puţin 3 oferte trebuie sã îndeplineascã condiţiile de eligibilitate.
(3) Dacã nu s-au depus cel puţin 3 oferte sau în cazul în care cel puţin 3 ofertanţi nu îndeplinesc criteriile de eligibilitate, procedura se reia prin publicarea anunţului licitaţiei publice deschise, conform art. 21, iar plicurile interioare se returneazã fãrã a fi deschise.
(4) Dacã nu s-au depus cel puţin 3 oferte sau în cazul în care cel puţin 3 ofertanţi nu îndeplinesc criteriile de eligibilitate, procedura se anuleazã, plicurile interioare se returneazã fãrã a fi deschise şi se organizeazã o nouã licitaţie.
ART. 37
(1) În cazul în care minimum 3 ofertanţi au îndeplinit cerinţele de eligibilitate, comisia de evaluare procedeazã la deschiderea plicurilor interioare în aceeaşi zi. Hotãrârea comisiei de evaluare se consemneazã într-un proces-verbal. Hotãrârea se adoptã cu votul majoritãţii simple a membrilor.
(2) În cazul în care comisia de evaluare nu finalizeazã analiza şi evaluarea ofertelor în ziua deschiderii plicurilor interioare, lucrãrile acesteia se consemneazã în proceseverbale intermediare, pe baza cãrora se întocmeşte raportul de evaluare.
(3) Comisia de evaluare va analiza şi va evalua ofertele, va întocmi şi va înainta delegatarului raportul de evaluare în termen de maximum 10 zile de la data deschiderii plicurilor exterioare.
(4) Raportul de evaluare cuprinde descrierea operaţiunilor de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigãtor sau, în cazul în care nu a fost desemnat niciun câştigãtor, motivele respingerii ofertelor.
(5) Evaluarea ofertelor se face pe baza criteriilor de selecţie aprobate de delegatar, elaborate în conformitate cu criteriile de selecţie-cadru.
(6) În cazul în care existã punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul cu ponderea cea mai mare. Dacã egalitatea se menţine, se va respecta acelaşi principiu al departajãrii dupã punctajul urmãtor ca pondere.
(7) Delegatarul, potrivit condiţiilor specifice impuse de natura serviciului şi a sistemului de utilitãţi publice delegat, poate stabili şi alte criterii conform prevederilor lit. H din anexa nr. 2 a) sau 2 b).
(8) Comisia de evaluare poate solicita în scris ofertanţilor clarificãri pentru demonstrarea conformitãţii ofertei cu cerinţele solicitate.
(9) Comisia de evaluare are obligaţia ca prin clarificãrile solicitate sã nu determine apariţia de avantaje în favoarea unui ofertant.
(10) Pe baza evaluãrii ofertelor comisia de evaluare întocmeşte raportul de evaluare.
(11) Comisia de evaluare transmite delegatarului raportul de evaluare, precum şi ofertele prezentate, în termen de 3 zile de la data încheierii evaluãrii.
(12) În acelaşi termen, comisia de evaluare va transmite simultan tuturor ofertanţilor o comunicare în scris, cu confirmare de primire, referitoare la rezultatul aplicãrii procedurii respective.
(13) În cazul ofertanţilor a cãror ofertã nu a fost declaratã câştigãtoare, comunicarea trebuie sã motiveze aceastã decizie şi sã indice numele ofertantului câştigãtor.
(14) În cazul ofertantului câştigãtor, comunicarea trebuie sã precizeze faptul cã oferta sa a fost declaratã câştigãtoare, precum şi punctajul obţinut.
ART. 38
Delegatarul atribuie prin hotãrâre contractul de delegare a gestiunii ofertantului desemnat câştigãtor, pe baza raportului de evaluare, dupã împlinirea unui termen de 30 de zile de la data primirii raportului de evaluare.
ART. 39
(1) Delegatarul va invita ofertantul desemnat câştigãtor pentru încheierea contractului de delegare a gestiunii. Contractul va fi semnat în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data adoptãrii hotãrârii privind atribuirea contractului.
(2) Neîncheierea contractului în termenul prevãzut la alin. (1) atrage rãspunderea pãrţii în culpã potrivit dreptului comun.
(3) În cazul neîncheierii contractului, licitaţia publicã va fi anulatã, iar delegatarul va relua procedura de licitaţie publicã de la etapa publicãrii anunţului, în condiţiile legii, documentaţia privind organizarea şi derularea procedurii de atribuire a contractului de delegare pãstrându-şi valabilitatea.

SECŢIUNEA a 2-a
Contractul de delegare a gestiunii

ART. 40
(1) Contractul de delegare a gestiunii va fi încheiat în formã scrisã, sub sancţiunea nulitãţii absolute, şi va cuprinde în mod obligatoriu clauze referitoare la:
a) denumirea pãrţilor contractante;
b) obiectul contractului;
c) durata contractului;
d) drepturile şi obligaţiile pãrţilor contractante;
e) nivelul redevenţei sau al altor obligaţii, dupã caz;
f) rãspunderea contractualã;
g) forţa majorã;
h) condiţii de redefinire a clauzelor contractuale;
i) condiţii de restituire sau repartiţie, dupã caz, a bunurilor, la încetarea, din orice cauzã, a contractului de delegare a gestiunii, inclusiv a investiţiilor realizate;
j) menţinerea echilibrului contractual;
k) condiţiile de reziliere a contractului de delegare a gestiunii;
l) condiţiile de exploatare a sistemului;
m) interdicţia subdelegãrii, cu excepţia situaţiei expres şi limitativ prevãzute de lege;
n) interdicţia cesionãrii contractului de delegare, fãrã acordul autoritãţii publice;
o) în anexã, programul lucrãrilor de investiţii pentru modernizãri, reabilitãri, dezvoltãri de capacitãţi, obiective noi atât fizic, cât şi valoric; sarcinile şi responsabilitãţile pãrţilor cu privire la programele de investiţii şi la condiţiile de finanţare a acestora; indicatorii de performanţã ai serviciului, stabiliţi în regulamentul serviciului, condiţii şi garanţii; preţurile/tarifele ofertate în momentul delegãrii şi modalitãţile de stabilire, modificare sau ajustare a acestora, conform procedurii-cadru; modul de facturare şi încasare a contravalorii serviciilor furnizate/prestate; politica privind resursele umane şi politica socialã;
p) clauze suspensive de intrare în vigoare a contractului de delegare, dacã este cazul;
q) penalitãţi pentru neîndeplinirea termenelor şi condiţiilor solicitate în caietul de sarcini;
r) administrarea patrimoniului public şi privat preluat.
(2) Pe lângã clauzele minime şi obligatorii prevãzute la alin. (1), pãrţile pot include şi alte clauze convenite de ele, dupã caz, fãrã ca prin acestea sã se modifice clauzele obligatorii menţionate mai sus ori alte prevederi legale.
(3) Contractul de delegare a gestiunii va fi însoţit obligatoriu şi de urmãtoarele anexe:
a) caietul de sarcini al serviciului;
b) regulamentul serviciului;
c) inventarul bunurilor mobile şi imobile, proprietate publicã sau privatã a unitãţilor administrativ-teritoriale, aferente serviciului;
d) procesul-verbal de predare-preluare a bunurilor prevãzute la lit. c).
ART. 41
În contractul de delegare a gestiunii se vor preciza categoriile de bunuri ce vor fi utilizate în derularea contractului, respectiv:
a) bunuri de retur - sunt bunuri de retur bunurile publice transmise cu titlu gratuit în administrarea delegatului, inclusiv cele realizate pe durata contractului de delegare în scopul îndeplinirii obiectivelor delegãrii şi care, la încetarea contractului, revin de plin drept, gratuit, în bunã stare, exploatabile şi libere de orice sarcini sau obligaţii delegatarului. În cazul încetãrii contractului înainte de termen, delegatarul este îndreptãţit sã primeascã valoarea neamortizatã a bunurilor realizate din fondurile sale;
b) bunuri de preluare - sunt bunuri de preluare acele bunuri care la încetarea contractului de delegare pot reveni delegatarului, în mãsura în care acesta din urmã îşi manifestã intenţia de a prelua bunurile respective în schimbul plãţii unei compensaţii, în condiţiile legii;
c) bunuri proprii - sunt bunuri proprii acele bunuri care la încetarea contractului rãmân în proprietatea delegatului.
ART. 42
(1) Raporturile contractuale dintre delegatar şi delegat se bazeazã pe principiul echilibrului financiar al delegãrii între drepturile care îi sunt acordate delegatului şi obligaţiile care îi sunt impuse.
(2) Delegatul nu va fi obligat sã suporte creşterea sarcinilor legate de execuţia obligaţiilor sale, dacã aceastã creştere rezultã în urma unui caz de forţã majorã.
ART. 43
(1) Delegatul îşi executã obligaţiile potrivit termenilor şi condiţiilor prevãzute în contractul de delegare şi în acord cu prevederile legale specifice serviciului/activitãţii delegate.
(2) Delegatarul are dreptul şi obligaţia sã verifice în perioada derulãrii contractului de delegare modul în care sunt respectate clauzele acestuia de cãtre delegat.
ART. 44
(1) Delegatarul poate solicita delegatului ca în termen de cel mult 90 de zile de la data semnãrii contractului de delegare sã depunã, cu titlu de garanţie, o sumã fixã reprezentând o cotã-parte în procent de 5-10% din suma obligaţiei de platã datorate de cãtre delegat pentru primul an de exploatare, valabilã pe toatã durata contractului.
(2) Din aceastã sumã sunt reţinute, dacã este cazul, sumele exigibile datorate de cãtre delegat delegatarului.
ART. 45
Contractul de delegare a gestiunii va fi încheiat în limba românã.
ART. 46
Contractul de delegare a gestiunii nu poate fi modificat prin act adiţional în sensul introducerii în obiectul acestuia a unei activitãţi care nu a fãcut obiectul delegãrii gestiunii.

CAP. IV
Dosarul delegãrii
ART. 47
Delegatarul are obligaţia de a întocmi şi pãstra dosarul delegãrii pentru fiecare contract atribuit.
ART. 48
Dosarul se pãstreazã de cãtre delegatar atât timp cât contractul de delegare produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data încetãrii acestuia.
ART. 49
Dosarul trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele:
a) documentaţia de atribuire a contractului de delegare;
b) anunţurile publicate potrivit prezentei proceduri-cadru, referitoare la organizarea procedurii de delegare şi atribuirea contractului de delegare a gestiunii;
c) procesele-verbale şi raportul comisiei de evaluare;
d) hotãrârea de atribuire a contractului de delegare a gestiunii;
e) contractul de delegare semnat;
f) rãspunsul la clarificãri;
g) orice alte modificãri intervenite pe parcursul derulãrii contractului.
ART. 50
Dosarul delegãrii se supune <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. V
Dispoziţii privind exercitarea monitorizãrii şi controlul delegãrii
ART. 51
(1) A.N.R.S.C. este autoritatea de reglementare competentã conform <>Legii nr. 51/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, învestitã cu funcţia de monitorizare şi control al procesului de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilitãţi publice aflate în sfera sa de reglementare.
(2) La data iniţierii procedurii de delegare, delegatarul are obligaţia de a înştiinţa A.N.R.S.C. asupra procedurii de delegare care urmeazã a fi derulatã.
(3) Delegatarul va transmite A.N.R.S.C. în termen de maximum 5 zile de la momentul elaborãrii/adoptãrii:
a) hotãrârea de stabilire a modalitãţii de gestiune, hotãrârea de aprobare a studiului de oportunitate şi studiul de oportunitate;
b) în proiect (în forma în care urmeazã a fi supuse spre adoptare consiliului local/asociaţiei de dezvoltare comunitarã): modelul contractului de delegare, cerinţele privind eligibilitatea, criteriile de selecţie;
c) hotãrârea/hotãrârile de aprobare însoţitã/însoţite de regulamentul serviciului şi caietul de sarcini al serviciului;
d) hotãrârea de numire a comisiei de evaluare;
e) anunţurile prevãzute la art. 22 şi copii ale publicaţiilor în care au fost date publicitãţii;
f) procesele-verbale şi raportul de evaluare întocmite de comisia de evaluare;
g) hotãrârea de atribuire şi contractul de delegare semnat, precum şi orice alte date sau informaţii solicitate de A.N.R.S.C.
(4) Delegatarul va transmite A.N.R.S.C. în termen de maximum 5 zile de la momentul adoptãrii:
a) hotãrârea de stabilire a modalitãţii de gestiune, hotãrârea de aprobare a studiului de oportunitate şi studiul de oportunitate;
b) hotãrârea/hotãrârile de aprobare însoţitã/însoţite de regulamentul serviciului şi caietul de sarcini al serviciului;
c) hotãrârea de numire a comisiei de evaluare;
d) procesele-verbale şi raportul de evaluare întocmite de comisia de evaluare;
e) hotãrârea de atribuire şi contractul de delegare semnat, precum şi orice alte date sau informaţii solicitate de A.N.R.S.C.
(5) Delegatarul va transmite A.N.R.S.C. în termen de maximum 5 zile de la momentul elaborãrii, în proiect, în forma în care urmeazã a fi supuse spre adoptare consiliului local/asociaţiei de dezvoltare comunitarã, modelul contractului de delegare, cerinţele privind eligibilitatea şi criteriile de selecţie.
(6) Delegatarul va transmite A.N.R.S.C. în termen de maximum 5 zile de la momentul elaborãrii anunţurile prevãzute la art. 21, precum şi copiile publicaţiilor în care au fost date publicitãţii aceste anunţuri, în termen de 5 zile de la data publicãrii.
(7) Documentaţia prevãzutã la alin. (3) poate fi transmisã prin oricare dintre urmãtoarele modalitãţi:
a) prin poştã, cu confirmare de primire;
b) prin fax;
c) prin mijloace electronice;
d) prin orice combinaţie a modalitãţilor prevãzute la lit. a)-c).
ART. 52
(1) A.N.R.S.C. analizeazã documentaţia întocmitã de delegatar în scopul delegãrii gestiunii serviciilor comunitare de utilitãţi publice şi transmite observaţii scrise ori de câte ori se constatã neconformitãţi în aplicarea legislaţiei în vigoare în domeniul serviciilor comunitare de utilitãţi publice şi ale prezentei proceduri-cadru.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin, A.N.R.S.C., prin intermediul unor reprezentanţi, asistã la şedinţele comisiei de evaluare.
(3) În exercitarea atribuţiilor, reprezentanţii A.N.R.S.C. au acces neîngrãdit la toate documentele şi informaţiile legate de procedura de delegare. Aceştia pot solicita delegatarului/ preşedintelui comisiei de evaluare informaţii suplimentare scrise, de naturã sã conducã la lãmurirea aspectelor procedurale legate de derularea procedurii de atribuire.
(4) Accesul reprezentanţilor A.N.R.S.C. la documentele şi informaţiile privind procedurile de atribuire a contractelor de delegare se realizeazã cu respectarea normelor privind confidenţialitatea informaţiilor.
(5) Activitatea desfãşuratã de A.N.R.S.C. nu limiteazã în niciun mod responsabilitãţile şi obligaţiile delegatarului/comisiei de evaluare care decurg din aplicarea prevederilor legislaţiei în vigoare.
ART. 53
(1) Delegatarul, pe baza observaţiilor transmise de A.N.R.S.C., poate dispune, dupã caz:
a) suspendarea procesului de atribuire a contractului de delegare;
b) modificarea, încetarea, revocarea sau anularea, dupã caz, a actelor în legãturã cu care s-au constatat neconformitãţi;
c) alte mãsuri corective pentru remedierea neconformitãţilor semnalate de reprezentanţii A.N.R.S.C.;
d) continuarea procesului de atribuire a contractului de delegare.
(2) Responsabilitatea pentru deciziile adoptate pe parcursul procesului de atribuire a contractelor potrivit prezentei proceduricadru revine delegatarului/comisiei de evaluare.
(3) Decizia luatã de delegatar/comisia de evaluare se transmite de îndatã A.N.R.S.C.

CAP. VI
Dispoziţii finale
ART. 54
Prevederile prezentei proceduri-cadru se aplicã în mod obligatoriu şi în situaţia subdelegãrii de cãtre operatorii regionali ai serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare a gestiunii unei activitãţi din cadrul serviciului furnizat/prestat, respectiv operarea şi exploatarea pãrţii corespunzãtoare a infrastructurii tehnico-edilitare aferente serviciului, cu respectarea prevederilor art. 21^1 alin. (3) din <>Legea serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare nr. 241/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 55
Persoana care se considerã vãtãmatã într-un drept al sãu ori într-un interes legitim printr-un act al delegatarului/comisiei de evaluare, cu încãlcarea dispoziţiilor legale în materia serviciilor comunitare de utilitãţi publice şi prin nerespectarea prezentei proceduri-cadru, are dreptul de a contesta actul respectiv pe cale administrativã şi/sau în justiţie, în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

ANEXA 2a)
CRITERII DE SELECŢIE-CADRU
a ofertelor pentru serviciul de
alimentare cu apã şi de canalizare



┌───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┐
│Nr. │ Criteriul │Nr. de│
│crt. │ │puncte│
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│A. │CRITERIUL ECONOMICO-FINANCIAR │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│A.1. │Capitalul social. Dacã valoarea capitalului social este în │ 10 │
│ │euro, valoarea în lei se stabileşte luând în considerare │ │
│ │cursul de schimb comunicat de BNR pentru prima zi din luna │ │
│ │anterioarã termenului de depunere al ofertei │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│A.2. │Cifra de afaceri în ultimul exerciţiu financiar încheiat │ 10 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│A.3. │Investiţii din surse proprii │ 10 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│A.4. │Investiţii din alte surse │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 40 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│B. │NIVELUL PREŢURILOR/TARIFELOR │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│B.1. │Preţul serviciului de alimentare cu apã* │ 50 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│B.2. │Tariful serviciului de canalizare* │ 50 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 100 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│C. │INDICATORI DE PERFORMANŢĂ │ │
│ │(Stabiliţi de delegatar în acord cu cei din strategia de │ │
│ │dezvoltare şi din regulamentul serviciului) │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│C.1. 'f7 │.... │ │
│C.n. │ │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 40 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│D. │GARANŢII PROFESIONALE │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│D.1. │Numãrul de locuitori echivalenţi deserviţi │ 20 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│D.2. │Numãrul de salariaţi/km reţea deservitã │ 10 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│D.3. │Pierderi procentuale în sistemele de alimentare cu apã │ 10 │
│ │deservite │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 40 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│E. │CRITERII TEHNICE │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│E.1. │Indicatorii tehnico-economici ai echipamentelor şi │ 70 │
│ │instalaţiilor avute în vedere în soluţia tehnico-economicã │ │
│ │ofertatã pentru realizarea indicatorilor de performanţã de la│ │
│ │lit. C │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│E.2. │Termenele de realizare al indicatorilor de performanţã de la │ 30 │
│ │lit. C │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 100 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│F. │CRITERII PRIVIND PROTECŢIA MEDIULUI │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│F.1. │Reducerea termenelor de conformare pentru asigurarea │ 20 │
│ │nivelurilor de calitate a apei potabile* │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│F.2. │Reducerea termenelor de conformare pentru asigurarea │ 20 │
│ │nivelurilor de calitate a apelor epurate* │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 40 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│G. │CRITERII JURIDICE │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│G.1. │Valoarea despãgubirilor plãtite pentru daune cauzate │ 20 │
│ │utilizatorilor │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 20 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│H. │ALTE CRITERII │ │
│ │(Stabilite de delegatar) │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│... │... │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 20 │
└───────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┘


----------
* În situaţia delegãrii unui singur serviciu, punctajele celor 2 indicatori se cumuleazã.


MODALITATEA DE CALCUL AL PUNCTAJULUI

Pentru criteriile A.1-A.4 punctajul se calculeazã astfel:


Vn
───── x 10 Unde: Vn - valoarea doveditã din ofertã;
V max V max - valoarea cea mai mare doveditã.


Pentru criteriul B punctajul se calculeazã astfel:


V min
───── x 100 (50, dupã caz) Unde: Vx - valoarea propusã de ofertant;
Vx V min - valoarea cea mai micã ofertatã.


Pentru criteriul C punctajul se calculeazã astfel:
Pentru îndeplinirea fiecãrui criteriu se acordã numãrul maxim de puncte aferent criteriului.
Pentru criteriul D.1 punctajul se calculeazã astfel:


N
───── x 20 Unde: N - numãrul de locuitori echivalenţi deserviţi;
N max N max - cel mai mare numãr de locuitori echivalenţi
deserviţi.


Pentru criteriul D.2 punctajul se calculeazã astfel:


R min
───── x 10 Unde: R - numãrul de salariaţi declaraţi pe propria
R rãspundere de cãtre conducãtorul ofertantului/km
de reţea deservitã, în anul anterior depunerii
ofertei;
R min - raportul cel mai mic.


Pentru criteriul D.3 punctajul se calculeazã astfel:


P min
───── x 10 Unde: P - raportul dovedit între cantitatea totalã de
P apã furnizatã şi cea totalã intratã în
sistemele deservite, exprimat în %;
P min - cel mai mic raport dovedit exprimat în %.


Pentru criteriul E.1 punctajul se calculeazã astfel:


o
'f0 (epsilon)
i
──────────── x 70
'f0
MAX

Unde:
o
(epsilon) - eficienţa tehnicã caracteristicã utilajului sau
i instalaţiei din ofertã, exprimatã în %;
'f0 - cel mai mare produs al eficienţelor tehnice din ofertele
MAX analizate, exprimat în %.


Pentru criteriul E.2 punctajul se calculeazã astfel:


o
T
MIN
───── x 30
o
T

Unde:
o
T - termenul minim ofertat exprimat în luni;
MIN
o
T - termenul ofertat exprimat în luni.



Pentru criteriul F punctajul se calculeazã astfel:


reducerea ofertatã
────────────────────────── x 20
reducerea maximã a ofertei

Unde:
- reducerea ofertatã - perioada de conformare propusã;
- reducerea maximã ofertatã - perioada minimã de conformare
propusã de un ofertant.


Pentru criteriul G.1 punctajul se calculeazã astfel:


S min
───── x 20
S

Unde:
S min - suma totalã cea mai micã plãtitã ca despãgubiri;
S - suma despãgubirilor propuse.



ANEXA 2b)


CRITERII DE SELECŢIE - CADRU
a ofertelor pentru serviciul public
de alimentare cu energie termicã


┌───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┐
│Nr. │ Criteriul │Nr. de│
│crt. │ │puncte│
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│A. │CRITERIUL ECONOMICO-FINANCIAR │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│A.1. │Capitalul social. Dacã valoarea capitalului social este în │ 10 │
│ │euro, valoarea în lei se stabileşte luând în considerare │ │
│ │cursul de schimb comunicat de BNR pentru prima zi din luna │ │
│ │anterioarã termenului de depunere al ofertei │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│A.2. │Cifra de afaceri în ultimul exerciţiu financiar încheiat │ 10 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│A.3. │Investiţii din surse proprii │ 10 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│A.4. │Investiţii din alte surse │ 10 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 40 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│B. │NIVELUL PREŢURILOR/TARIFELOR │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│B.1. │Preţul serviciului de alimentare cu energie termica │ 100 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 100 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│C. │INDICATORI DE PERFORMANŢĂ │ │
│ │(Stabiliţi de delegatar în acord cu cei din strategia de │ │
│ │dezvoltare şi din regulamentul serviciului) │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│C.1. 'f7 │.... │ │
│C.n. │ │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 40 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│D. │GARANŢII PROFESIONALE │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│D.1. │Puterea termicã totalã instalatã în localitãţile deservite │ 10 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│D.2. │Numãrul de salariaţi/MWh produşi anual │ 10 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│D.3. │Pierderi procentuale în sistemele de alimentare cu energie │ 20 │
│ │termicã deservite │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 40 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│E. │CRITERII TEHNICE │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│E.1. │Indicatorii tehnico-economici ai echipamentelor şi │ 70 │
│ │instalaţiilor avute în vedere în soluţia tehnico-economicã │ │
│ │ofertatã pentru realizarea indicatorilor de performanţã de la│ │
│ │lit. C │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│E.2. │Termenele de realizare al indicatorilor de performanţã de la │ 30 │
│ │lit. C │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 100 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│F. │CRITERII PRIVIND PROTECŢIA MEDIULUI │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│F.1. │Reducerea termenelor de conformare la cerinţele de mediu │ 20 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│F.2. │Cheltuielile aferente lucrãrilor de protecţie a mediului │ 20 │
│ │(milioane euro) │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 40 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│G. │CRITERII JURIDICE │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│G.1. │Valoarea despãgubirilor plãtite pentru daune cauzate │ 20 │
│ │utilizatorilor │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 20 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│H. │ALTE CRITERII │ │
│ │(Stabilite de delegatar) │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│... │... │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│ │TOTAL: │ 20 │
└───────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┘



MODALITATEA DE CALCUL AL PUNCTAJULUI

Pentru criteriile A.1-A.4 punctajul se calculeazã conform formulei:



Vn
─────── x 10 Unde: Vn - valoarea doveditã din ofertã;
V max V max - valoarea cea mai mare doveditã.



Pentru criteriul B punctajul se calculeazã astfel:



V min
─────── x 100 (50, dupã caz) Unde: Vx - valoarea propusã de ofertant;
Vx V min - valoarea cea mai micã ofertatã.



Pentru criteriul C punctajul se calculeazã astfel:
Pentru îndeplinirea fiecãrui criteriu se acordã numãrul maxim de puncte.
Pentru criteriul D.1 punctajul se calculeazã astfel:



P inst
────────── x 15
P max inst
Unde:
P inst - puterea termicã instalatã, doveditã,
din localitãţile deservite;
P max inst - cea mai mare putere termicã
instalatã, doveditã, din localitãţile
deservite.



Pentru criteriul D.2 punctajul se calculeazã astfel:



R min
─────── x 10
R
Unde: R - numãrul de salariaţi declaraţi pe
propria rãspundere de cãtre conducãtorul
ofertantului/MWh produşi în anul anterior
depunerii ofertei;
R min - raportul cel mai mic.



Pentru criteriul D.3 punctajul se calculeazã astfel:



P min
─────── x 10
P
Unde: P - raportul dovedit între cantitatea
totalã de energie termicã furnizatã şi cea
totalã intratã în sistemele deservite,
exprimat în %;
P min - cel mai mic raport dovedit exprimat
în %.



Pentru criteriul E.1 punctajul se calculeazã astfel:



0
(pi)(epsilon)
i
───────────── x 70
(pi)
MAX
Unde:
0
(epsilon) - eficienţa energeticã din ofertã
i
pentru echipamente, instalaţii, inclusiv
reţele, exprimatã în %;
(pi) - cel mai mare produs al eficienţelor
MAX
energetice ofertate, exprimat în %.



Pentru criteriul E.2 punctajul se calculeazã astfel:


0
T
MIN
──────────── x 20
0
T
Unde:
0
T - termenul minim ofertat exprimat în luni;
MIN
0
T - termenul ofertat exprimat în luni.



Pentru criteriul F.1 punctajul se calculeazã astfel:


reducerea ofertatã
──────────────────────────── x 20
reducerea maximã a ofertei
Unde:
- reducerea ofertatã - perioada de conformare
propusã;
- reducerea maximã ofertatã - perioada minimã
de conformare propusã de un ofertant.



Pentru criteriul F.2 punctajul se calculeazã astfel:


cheltuieli ofertate
───────────────────── x 20
cheltuieli maxime



Pentru criteriul G.1 punctajul se calculeazã astfel:


S min
─────── x 20
S
Unde: S min - suma totalã cea mai micã
plãtitã ca despãgubiri;
S - suma despãgubirilor propuse.




ANEXA 3


CONTRACT-CADRU
de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilitãţi publice

(model orientativ)

CAPITOLUL I
Pãrţi contractante

Unitatea administrativ-teritorialã/Asociaţia de dezvoltare intercomunitarã ........................, cu sediul în ........................., str. .................. nr. ...., bl. ......., sc. ........, et. ....., ap. ...., judeţul/sectorul ......, reprezentatã prin ..................................., având funcţia de ....................., pe de o parte, în calitate de delegatar,
şi
Operatorul ............................................., codul unic de înregistrare ................., cu sediul principal în ........................, str. ....................... nr. ....., bl. ..., sc. ..., et. ...., ap. ..., judeţul/sectorul ......., reprezentatã prin ..................................., având funcţia de ............................., pe de altã parte, în calitate de delegat,
au încheiat prezentul contract de delegare a gestiunii.

CAPITOLUL II
Obiectul contractului de delegare a gestiunii

Art. 1. - Obiectul contractului de delegare a gestiunii constã în dreptul şi obligaţia de a furniza/presta serviciul/activitatea/activitãţile (dupã caz) ..................................., inclusiv dreptul şi obligaţia de a administra şi de a exploata infrastructura tehnico-edilitarã aferentã serviciului/activitãţii/ activitãţilor în aria administrativ-teritorialã ................................. .
Art. 2. - Obiectivele delegatarului sunt:
a) îmbunãtãţirea condiţiilor de viaţã ale utilizatorilor prin promovarea calitãţii şi eficienţei acestor servicii;
b) dezvoltarea durabilã a serviciilor;
c) protecţia mediului înconjurãtor.
Art. 3. - Categoriile de bunuri ce vor fi utilizate de operator în derularea contractului sunt urmãtoarele:
a) bunuri de retur, în conformitate cu anexa nr. 1, sunt bunurile publice transmise cu titlu gratuit în administrarea delegatului, inclusiv cele realizate pe durata contractului de delegare în scopul îndeplinirii obiectivelor delegãrii şi care, la încetarea contractului, revin de plin drept gratuit, în bunã stare, exploatabile şi libere de orice sarcini sau obligaţii delegatarului. În cazul încetãrii contractului înainte de termen, delegatarul este îndreptãţit sã primeascã valoarea neamortizatã a bunurilor realizate din fondurile sale;
b) bunuri de preluare - sunt bunuri de preluare acele bunuri care la încetarea contractului de delegare pot reveni delegatarului, în mãsura în care acesta din urma îşi manifestã intenţia de a prelua bunurile respective în schimbul plãţii unei compensaţii, în condiţiile legii;
c) bunuri proprii - sunt bunuri proprii acele bunuri care la încetarea contractului rãmân în proprietatea delegatului.

CAPITOLUL III
Dispoziţii generale

Art. 4. - Contractul de delegare a gestiunii are ca anexe obligatorii urmãtoarele:
a) caietul de sarcini privind furnizarea/prestarea serviciului;
b) regulamentul serviciului;
c) inventarul bunurilor mobile şi imobile, proprietate publicã sau privatã a unitãţilor dministrativ-teritoriale, aferente serviciului;
d) procesul-verbal de predare-preluare a bunurilor prevãzute la lit. c).

CAPITOLUL IV
Durata contractului

Art. 5. - Durata contractului de delegare a gestiunii este de ...... ani (la stabilirea acesteia luându-se în calcul durata necesarã amortizãrii investiţiilor în sarcina operatorului/ operatorului regional).
Art. 6. - Contractul de delegare a gestiunii poate fi prelungit doar o singurã datã, pentru o perioadã care nu poate depãşi jumãtate din durata iniţialã, cu condiţia ca durata totalã sã nu depãşeascã 49 de ani.

CAPITOLUL V
Redevenţa

Art. 7. - Redevenţa este de .... lei şi va fi plãtitã anual/trimestrial/lunar.
Art. 8. - Delegatul are obligaţia ca, în termen de 90 de zile de la data semnãrii contractului, sã depunã cu titlu de garanţie o sumã fixã reprezentând o cotã-parte din suma obligaţiei de platã a redevenţei datorate pentru primul an de activitate.
Art. 9. - Suma prevãzutã la art. 7 va fi plãtitã prin filã cec, ordin de platã, în contul nr. ............, deschis la ................. .

CAPITOLUL VI
Drepturile pãrţilor

Drepturile delegatului
Art. 10. - Delegatul are urmãtoarele drepturi:
a) sã exploateze în mod direct, pe riscul şi pe rãspunderea sa, bunurile, activitãţile şi serviciile publice care fac obiectul contractului de delegare a gestiunii;
b) sã încaseze contravaloarea serviciului/activitãţii prestat/prestate;
c) sã iniţieze modificarea şi/sau completarea prezentului contract, în cazul modificãrii reglementãrilor şi/sau a condiţiilor tehnico-economice care au stat la baza încheierii acestuia;
d) sã aplice preţul/tariful aprobat conform legislaţiei în vigoare;
e) sã încheie contracte de furnizare/prestare a serviciului/activitãţii cu toţi utilizatorii;
f) sã propunã ajustarea şi modificarea preţurilor/tarifelor.

Drepturile delegatarului
Art. 11. - Delegatarul are urmãtoarele drepturi:
a) de a stabili şi de a aproba programele de reabilitare, extindere şi modernizare a dotãrilor existente, cu consultarea delegatului;
b) de a corela cu programele de dezvoltare economicosocialã a localitãţilor şi de amenajare a teritoriului efectuarea lucrãrilor de investiţii în scopul realizãrii acestora într-o conceptie unitarã;
c) de a aproba studiile de fezabilitate privind reabilitarea, extinderea şi modernizarea dotãrilor publice aferente serviciilor publice delegate;
d) de a realiza investiţii de interes comun în domeniul infrastructurii tehnico-edilitare aferente serviciilor publice delegate;
e) de a finanţa realizarea de lucrãri necesare serviciilor publice delegate;
f) de a-şi manifesta intenţia de a dobândi bunurile de preluare şi de a solicita delegatului încheierea contractului de vânzarecumpãrare cu privire la aceste bunuri. În termen de ........ delegatarul este obligat sã îşi exercite dreptul de opţiune sub sancţiunea decãderii;
g) de a inspecta bunurile, activitãţile şi serviciile publice delegate; de a verifica stadiul de realizare a investiţiilor, precum şi modul în care este satisfãcut interesul public; de a verifica respectarea obligaţiilor asumate prin contract, cu notificarea prealabilã a delegatului şi în condiţiile prevãzute în caietul de sarcini şi în regulamentul serviciului;
h) de a aproba structura şi ajustãrile de tarife propuse de cãtre delegat, în baza avizului autoritãţii de reglementare şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
i) de a rezilia contractul, în condiţiile legii, în cazul în care delegatul nu respectã obligaţiile asumate prin contractul de delegare.

CAPITOLUL VII
Obligaţiile pãrţilor

Obligaţiile delegatului
Art. 12. - Delegatul are urmãtoarele obligaţii:
a) sã obţinã de la autoritãţile competente avizele, acordurile şi autorizaţiile necesare prestãrii/furnizãrii serviciului/activitãţii delegate;
b) sã respecte angajamentele luate prin contractele de delegare a gestiunii;
c) sã respecte prevederile regulamentului serviciului delegat, caietului de sarcini al serviciului şi ale celorlalte reglementãri specifice serviciului delegat;
d) sã serveascã toţi utilizatorii din unitatea administrativteritorialã unde i-a fost delegat/delegatã serviciul/activitatea;
e) sã respecte indicatorii de performanţã prevãzuţi în anexa la regulamentul serviciului delegat;
f) sã furnizeze delegatarului informaţiile solicitate şi sã asigure accesul la toate informaţiile necesare în vederea verificãrii şi evaluãrii funcţionãrii şi dezvoltãrii serviciilor publice delegate în conformitate cu clauzele contractului de delegare şi cu prevederile legale în vigoare;
g) sã aplice metode performante de management care sã conducã la reducerea costurilor de operare, inclusiv prin aplicarea procedurilor concurenţiale oferite de normele legale în vigoare;
h) sã preia de la delegatar, pe bazã de proces-verbal de predare-preluare, patrimoniul, precum şi personalul angajat, aferent realizãrii serviciilor delegate;
i) sã efectueze serviciul public delegat conform prevederilor regulamentului serviciului şi caietului de sarcini, în condiţii de calitate şi eficienţã;
j) sã fundamenteze şi sã supunã aprobãrii preţurile/tarifele ce vor fi utilizate pentru serviciul/activitatea delegat/delegatã;
k) sã nu subdelege serviciul şi bunurile care fac obiectul delegãrii, cu excepţia situaţiei prevãzute la art. 21^1 alin. (3) din <>Legea serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare nr. 241/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
l) sã plãteascã redevenţa la valoarea prevãzutã şi la termenul stabilit în contractul de delegare a gestiunii;
m) sã ia toate mãsurile necesare privind bunurile de retur, astfel încât, la încheierea contractului de delegare, sã nu fie afectatã capacitatea delegatarului de a realiza serviciul;
n) sã fundamenteze necesarul anual de fonduri pentru investiţii din surse proprii;
o) sã propunã delegatarului scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe aparţinând patrimoniului delegat în baza legislaţiei în vigoare;
p) sã transmitã delegatarului modificãrile de patrimoniu apãrute în cursul anului, precum şi situaţia patrimoniului public (cantitativ şi valoric) la data de 31 decembrie a fiecãrui an pentru înregistrarea în contabilitatea acesteia;
r) sã restituie bunurile de retur, în deplinã proprietate, în mod gratuit şi libere de orice sarcini, la încetarea contractului de delegare a gestiunii;
s) la încetarea contractului de delegare a gestiunii din alte cauze decât termenul, forţa majorã, delegatul este obligat sã asigure continuitatea prestãrii activitãţii în condiţiile stipulate în contract, pânã la preluarea acesteia de cãtre delegatar, dar nu mai mult de 90 de zile;
ş) sã notifice cauzele de naturã sã conducã la reducerea activitãţii şi mãsurile ce se impun pentru asigurarea continuitãţii activitãţii;
t) sã ia mãsurile necesare privind igiena, siguranţa la locul de muncã şi normele de protecţie a muncii;
ţ) sã predea la încheierea contractului toatã documentaţia tehnico-economicã referitoare la serviciul gestionat;
u) sã realizeze investiţii, conform angajamentelor asumate, anexã la contract;
v) sã respecte condiţiile impuse de natura bunurilor, activitãţilor sau serviciilor publice (protejarea secretului de stat, materiale cu regim special, condiţii de siguranţã în exploatare, protecţia mediului, protecţia muncii, condiţii privind folosirea şi protejarea patrimoniului etc.) ..................................................;
x) în cazul în care delegatul sesizeazã existenţa sau posibilitatea existenţei unei cauze de naturã sã conducã la imposibilitatea realizãrii activitãţii ori serviciului public, va notifica de îndatã acest fapt autoritãţii publice, în vederea luãrii mãsurilor ce se impun pentru asigurarea continuitãţii activitãţii sau serviciului public;
y) sã menţinã, dupã caz, un numãr de ... de angajaţi, conform politicii de menţinere, recalificare şi protecţie socialã;
.........................................................................................

Obligaţiile delegatarului
Art. 13. - Delegatarul are urmãtoarele obligaţii:
a) sã predea delegatului la data intrãrii în vigoare a contractului de delegare toate bunurile, instalaţiile, echipamentele şi dotãrile aferente întregii activitãţi, cu inventarul existent, libere de orice sarcini, pe bazã de proces-verbal de predare-preluare;
b) sã notifice pãrţilor interesate, la cerere, informaţii referitoare la încheierea prezentului contract de delegare;
c) sã faciliteze delegatului autorizarea lucrãrilor şi investiţiilor pe domeniul public şi privat, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
d) sã îşi asume pe perioada derulãrii contractului de delegare toate responsabilitãţile şi obligaţiile ce decurg din calitatea sa de proprietar;
e) sã ia toate mãsurile pentru înlocuirea bunurilor pe care le scoate din uz, în aşa fel încât sã se pãstreze capacitatea de a realiza serviciul public delegat;
f) sã nu îl tulbure pe delegat în exerciţiul drepturilor rezultate din prezentul contract de delegare;
g) sã nu modifice în mod unilateral contractul de delegare, în afarã de cazurile prevãzute expres de lege;
h) sã notifice delegatului apariţia oricãror împrejurãri de naturã sã aducã atingere drepturilor acestuia;
i) sã verifice periodic urmãtoarele: serviciile publice furnizate şi nivelul de calitate al acestora; îndeplinirea indicatorilor de performanţã şi aplicarea penalitãţilor pentru neîndeplinirea acestora; menţinerea echilibrului contractual rezultat prin licitaţie; asigurarea unor relaţii echidistante şi echilibrate între delegat şi utilizatori; clauzele de administrare, întreţinere şi predare a bunurilor publice, planul social de limitare a efectelor negative ale concedierilor.

CAPITOLUL VIII
Preţurile/tarifele practicate şi procedura de stabilire, modificare sau ajustare a acestora

Art. 14. - Stabilirea, ajustarea şi modificarea preţurilor şi tarifelor se vor efectua în conformitate cu procedura de stabilire, modificare sau ajustare a preţurilor şi tarifelor specificã serviciului delegat şi cu respectarea prevederilor legilor speciale.
Art. 15. - Preţurile/tarifele la serviciile delegate la data semnãrii prezentului contract sunt de ... lei.
Art. 16. - Contravaloarea serviciilor publice delegate se va determina în baza preţurilor în vigoare şi a cantitãţilor stabilite conform procedurii de facturare.

CAPITOLUL IX
Încetarea contractului de delegare a gestiunii

Art. 17. - Prezentul contract de delegare a gestiunii înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la expirarea duratei stabilite prin contractul de delegare, dacã pãrţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia în condiţiile legii;
b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilateralã de cãtre delegatar, cu plata unei despãgubiri juste şi prealabile în sarcina delegatarului;
c) în cazul nerespectãrii obligaţiilor contractuale de cãtre pãrţi, prin reziliere, cu plata unei despãgubiri în sarcina pãrţii în culpã;
d) la dispariţia, dintr-o cauzã de forţã majorã, a sistemului sau în cazul imposibilitãţii obiective a delegatului de a-l exploata, prin renunţare, fãrã plata unei despãgubiri;
e) în cazul reorganizãrii judiciare sau a falimentului delegatului;
f) alte clauze de încetare a contractului de delegare a gestiunii, convenite de pãrţi, fãrã a aduce atingere prevederilor legale în vigoare.

CAPITOLUL X
Clauze speciale privind menţinerea echilibrului contractual

Art. 18. ..............................................................

CAPITOLUL XI
Clauze contractuale referitoare la împãrţirea responsabilitãţilor de mediu între pãrţi

Art. 19. ..............................................................

CAPITOLUL XII
Politica de menţinere şi recalificare a forţei de muncã, precum şi protecţia acesteia

Art. 20. ..............................................................

CAPITOLUL XIII
Forţa majorã

Art. 21. - Niciuna dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzãtor, total ori parţial, a oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de delegare a gestiunii, dacã neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost cauzatã de forţa majorã.
Partea care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice celeilalte pãrţi în termen de ... producerea evenimentului, precum şi dovada forţei majore şi sã ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.
Dacã în termen de ... de la producere evenimentul respectiv nu înceteazã, pãrţile au dreptul sã îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de delegare a gestiunii fãrã ca vreuna dintre ele sã pretindã daune-interese.

CAPITOLUL XIV
Administrarea patrimoniului public şi privat

Art. 22. ..............................................................

CAPITOLUL XV
Rezilierea contractului de delegare a gestiunii

Art. 23. ..............................................................

CAPITOLUL XVI
Rãspunderea contractualã

Art. 24. - Nerespectarea doveditã de cãtre pãrţile contractante a obligaţiilor contractuale prevãzute în prezentul contract de delegare a gestiunii atrage rãspunderea contractualã a pãrţii în culpã.
Partea în culpã este obligatã la plata penalitãţilor prevãzute în caietul de sarcini, iar dacã acestea nu acoperã paguba, pentru partea neacoperitã este obligatã suplimentar la dauneinterese.
Pãrţile contractante vor stabili în mod explicit care sunt penalitãţile pentru neîndeplinirea fiecãreia dintre obligaţiile asumate în prezentul contract.

CAPITOLUL XVII
Litigii

Art. 25. - Litigiile de orice fel ce decurg din executarea contractului de delegare a gestiunii se supun instanţei judecãtoreşti competente, potrivit legii.

CAPITOLUL XVIII
Alte clauze

(de exemplu: clauze de reziliere convenţionalã, clauze penale)
Art. 26. .............................................................
Art. 27. - Modificarea prezentului contract de delegare a gestiunii se face numai prin act adiţional încheiat între pãrţile contractante.
Prezentul contract de delegare a gestiunii intrã în vigoare la data semnãrii lui şi a fost încheiat în ... exemplare.

Delegatar, Delegat,
................ ................

Art. 18, 19, 20, 22, 23 şi 26 vor fi completate în funcţie de interesele pãrţilor şi de situaţia concretã, în condiţiile legii.
Prevederile prezentului contract-cadru se aplicã în mod corespunzãtor la subdelegarea gestiunii serviciilor comunitare de utilitãţi publice potrivit legii.
Prevederile prezentului contract-cadru se completeazã în mod corespunzãtor cu dispoziţiile Codului civil, Codului comercial şi ale altor reglementãri aplicabile seviciului de alimentare cu apã şi de canalizare şi serviciului de alimentare cu energie termicã produsã centralizat.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016