Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 714 din 2 septembrie 1999  pentru aprobarea procedurii si competentelor de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 714 din 2 septembrie 1999 pentru aprobarea procedurii si competentelor de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 444 din 13 septembrie 1999
În temeiul prevederilor <>art. 82 alin. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modficarile ulterioare, şi ale <>art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/1999 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în baza <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Persoanele fizice sau juridice pot beneficia de înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale, potrivit prevederilor art. 1, indiferent de vechimea sumelor pentru care se solicita înlesnirea la plata.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Secretar de stat,
şeful Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Vlad Rosca


ANEXA 1

PROCEDURA ŞI COMPETENTELE DE ACORDARE A ÎNLESNIRILOR LA PLATA IMPOZITELOR, TAXELOR ŞI A ALTOR VENITURI ALE BUGETELOR LOCALE

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Autoritãţile administraţiei publice locale pot acorda înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale, dupã cum urmeazã:
a) amânãri şi eşalonãri la plata pentru orice fel de impozite, taxe şi alte venituri ale bugetelor locale;
b) scutiri şi reduceri la plata pentru impozite, taxe şi alte venituri ale bugetelor locale. Pentru impozite şi taxe scutirile şi reducerile la plata se pot acorda numai dacã actele normative care reglementeazã venitul respectiv prevãd expres posibilitatea acordãrii unor asemenea înlesniri la plata;
c) amânãri, eşalonãri, scutiri şi reduceri la plata majorãrilor de întârziere calculate pentru neplata în termen a impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale.
(2) Esalonarile la plata pot începe prin acordarea unui termen de graţie de pana la 6 luni, iar amanarile şi esalonarile la plata se pot acorda pe o perioada de cel mult 5 ani.

CAP. 2
Competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale

ART. 2
(1) Competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale le au consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliile judeţene, dupã caz, în funcţie de destinaţia bugetarã a venitului pentru plata cãruia s-a solicitat înlesnirea.
(2) Dosarul complet, întocmit de compartimentul de specialitate al autoritãţii administraţiei publice locale, precum şi propunerea de soluţionare a cererii de înlesnire la plata sunt înaintate de cãtre şeful acestui compartiment primarului unitãţii administrativ-teritoriale sau preşedintelui consiliului judeţean, dupã caz.
(3) Consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliul judeţean, dupã caz, va adopta hotãrâri de aprobare, respingere sau de modificare şi completare, dupã caz, a cererii de înlesnire la plata respectivului impozit, a taxei şi a altui venit al bugetului local.
(4) Solicitantul inlesnirii la plata impozitului, taxei şi a altui venit al bugetului local va fi înştiinţat în scris despre hotãrârea consiliului local, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului judeţean, dupã caz, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii acesteia.

CAP. 3
Procedura de soluţionare a cererii de înlesnire la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale

ART. 3
(1) Înlesnirile la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale se acorda numai pe baza de cerere de înlesnire la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului local.
(2) Cererea de înlesnire la plata respectivului impozit, a taxei sau a altui venit al bugetului local va cuprinde:
a) elementele de identificare a contribuabilului;
b) sumele datorate sau neachitate la bugetul local, pentru care se solicita înlesniri la plata, precum şi destinaţia bugetarã a acestora;
c) perioada pentru care sumele sunt datorate sau neachitate, precum şi data scadentei acestora;
d) natura înlesnirilor solicitate şi o succintã prezentare a posibilitãţilor de plata a debitelor pentru care se solicita înlesnirea;
e) modul de respectare a eventualelor înlesniri la plata, dacã este cazul.
(3) În susţinerea cererilor plãtitorii persoane juridice vor mai depune:
a) ultimul bilanţ contabil şi balanţa de verificare, anterioare depunerii cererilor;
b) situaţia creditelor curente, contractate şi nerambursate pana la data cererii;
c) comunicarea Fondului Proprietãţii de Stat privind statutul juridic şi economico-financiar, dacã este cazul.
(4) Plãtitorii, persoane fizice sau persoane juridice, pot depune orice alte elemente şi documente considerate utile pentru soluţionarea cererii.
ART. 4
Cererea de înlesnire la plata respectivului impozit, a taxei şi a altui venit al bugetului local, împreunã cu documentele prevãzute la art. 3 se constituie într-un dosar care se depune de cãtre plãtitor la consiliul local, la Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau la consiliul judeţean, dupã caz, în funcţie de destinaţia bugetarã a venitului pentru plata cãruia s-a solicitat înlesnirea.
ART. 5
(1) Înlesnirile la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale pot fi solicitate şi acordate atât înaintea începerii executãrii silite a debitului, cat şi în timpul efectuãrii acesteia.
(2) Executarea silitã nu va fi pornitã sau va fi suspendatã, dupã caz, pentru creanţele bugetelor locale asupra cãrora s-au emis hotãrâri de aprobare a cererii de înlesnire la plata, de la data comunicãrii acestor hotãrâri.
ART. 6
(1) Pentru soluţionarea fiecãrui dosar privind cererea de înlesnire la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale vor fi avute în vedere urmãtoarele:
a) rezultatele verificãrilor efectuate de compartimentele de specialitate ale fiecãrei autoritãţi a administraţiei publice locale vor fi cuprinse într-o nota de constatare în care vor fi prezentate, în principal:
- realitatea datelor prezentate în cererea de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului local respectiv;
- respectarea de cãtre solicitant a reglementãrilor legale în vigoare privind disciplina financiarã;
- existenta unor programe de restructurare în derulare, în cazul contribuabililor persoane juridice, sau a unor posibilitãţi concrete de achitare în viitor a obligaţiilor restante, în cazul persoanelor fizice;
- informaţiile rezultate cu ocazia verificãrii pe teren a datelor prezentate în cererea contribuabilului pentru acordarea inlesnirii la plata, cat şi cele solicitate organului fiscal teritorial la care a fost luat în evidenta plãtitorul pana la preluarea acestuia în evidentele autoritãţii administraţiei publice locale respective;
- orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare, de respingere sau de modificare şi completare a cererii;
b) prevederile din legile speciale, potrivit cãrora se pot acorda, de la caz la caz, reduceri şi scutiri de la plata impozitelor şi a taxelor;
c) documentele justificative prezentate de plãtitor;
d) propunerea de soluţionare a cererii de înlesnire la plata, elaborata de compartimentul de specialitate al autoritãţii administraţiei publice locale respective;
e) orice alte elemente necesare soluţionãrii cererii.
(2) Termenul de soluţionare a dosarului privind cererea de înlesnire la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale este de 30 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii la autoritatea administraţiei publice locale la care s-a depus.
(3) Dosarul privind cererea de înlesnire la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale se claseaza, dacã acesta nu poate fi întocmit în mod complet, respectiv nu cuprinde toate elementele prevãzute la art. 6 alin. (1), din motive imputabile solicitantului, cum ar fi: netinerea la zi a evidentei contabile, refuzul de a pune la dispoziţie organelor de control informaţiile solicitate, neprezentarea tuturor documentelor solicitate de compartimentul de specialitate în vederea definitivãrii dosarului etc.
Clasarea şi motivele acesteia vor fi comunicate în scris solicitantului în termen de 5 zile de la clasarea dosarului.
ART. 7
De la data comunicãrii hotãrârii de aprobare a cererii de înlesnire la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale se calculeazã majorãri conform prevederilor legale.
ART. 8
(1) În cazul persoanelor juridice care beneficiazã de acordarea unor eşalonãri la plata, atât pentru impozite, taxe şi alte venituri ale bugetului local, neachitate în termen, cat şi pentru majorãrile de întârziere aferente acestora, în sume de peste 100 milioane lei pentru fiecare dintre aceste obligaţii şi pentru perioade mai mari de 12 luni calendaristice, aprobarea înlesnirilor respective va fi condiţionatã de depunerea unei garanţii corespunzãtoare, potrivit legii.
(2) În termen de pana la 45 de zile calendaristice de la data comunicãrii aprobãrii, dar nu mai târziu de scadenta primei rate, persoanele juridice care au beneficiat de acordarea unor astfel de înlesniri vor constitui o garanţie bancarã echivalenta cu doua rate medii din eşalonarea aprobatã.
(3) În cazul imposibilitãţii de plata a unei rate, aparuta în timpul derulãrii eşalonãrii, aceasta rata se poate acoperi din garanţia constituitã, eşalonarea rãmânând valabilã, cu condiţia ca plãtitorul sa îşi reintregeasca garanţia pana la termenul de plata a ratei urmãtoare.
ART. 9
Prin hotãrâre, consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliul judeţean, dupã caz, poate acorda înlesniri la plata obligaţiilor fata de bugetul local şi în alte condiţii care se considera a fi stimulative pentru încasarea veniturilor bugetare respective.
ART. 10
(1) Nerespectarea înlesnirilor la plata, astfel cum au fost acordate, respectiv termenul de plata, cuantumul, precum şi condiţiile stipulate, conduce la pierderea valabilitãţii acestora, la calcularea majorãrilor de întârziere conform legii, începând cu data la care aceste termene şi/sau condiţii nu au fost respectate, precum şi la începerea sau continuarea, dupã caz, a procedurii de executare silitã.
(2) O noua cerere de înlesnire la plata obligaţiilor fata de bugetele locale poate fi depusa numai dupã 6 luni de la data constatãrii nerespectãrii inlesnirii anterioare.
ART. 11
Dacã petiţionarul solicita, prin cererea de înlesnire la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale, reducerea sau scutirea de la plata majorãrilor de întârziere, iar din analiza întregului dosar întocmit rezulta ca acordarea acestor înlesniri nu este oportuna, consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau, dupã caz, consiliul judeţean poate hotãrî sa acorde o alta înlesnire, respectiv amânare sau eşalonare.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 12
Şefii compartimentelor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, abilitate sa analizeze şi sa întocmeascã dosarele pentru înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale, vor urmãri permanent ţinerea evidentei acestor lucrãri, stadiul soluţionãrii, respectarea termenelor şi vor rãspunde de rezolvarea acestora în cadrul reglementãrilor legale şi în termenele stabilite de acestea.
ART. 13
(1) Personalul din compartimentele de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale este obligat sa ţinã separat evidenta cererilor de înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale.
(2) Pentru reducerile sau scutirile, acordate conform unor prevederi legale speciale, la plata impozitelor sau a taxelor datorate de persoanele fizice - pensionari, veterani de rãzboi, persoane cu handicap, rãniţi în revoluţie şi altele - se va tine o evidenta separatã.
ART. 14
(1) Primarul, primarul general al Capitalei sau preşedintele consiliului judeţean, dupã caz, va aproba un regulament de organizare a evidentei şi controlului asupra modului de respectare a condiţiilor stabilite la acordarea înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale.
(2) Personalul din compartimentele de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale respective rãspunde, potrivit legislaţiei în vigoare, de respectarea prevederilor prezentei hotãrâri.
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016