Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 698 din 26 august 1999  privind aprobarea contractelor de activitate a Companiei Nationale de Cai Ferate Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 698 din 26 august 1999 privind aprobarea contractelor de activitate a Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. si a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. pentru perioada 1999-2002

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 446 din 14 septembrie 1999
În temeiul prevederilor <>art. 33 şi 35 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate romane şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 89/1999 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. pentru perioada 1999-2002, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aproba Contractul de activitate a Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. pentru perioada 1999-2002, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Ministerul Transporturilor, Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. şi Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. vor actualiza anual, în condiţiile legii, contractele de activitate prevãzute la art. 1 şi 2, dupã aprobarea bugetului de stat.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

ANEXA 1

CONTRACT DE ACTIVITATE
a Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. pentru perioada 1999-2002

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Pãrţile contractante
Prezentul contract de activitate se încheie între Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant al Guvernului, şi Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., denumita în continuare C.F.R. - S.A., în concordanta cu prevederile <>art. 33 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate romane şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane şi ale <>art. 19 din Hotãrârea Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane.
ART. 2
Durata şi obiectul contractului de activitate
(1) Contractul de activitate se încheie pentru perioada 1999-2002.
(2) Prezentul contract de activitate stabileşte obligaţiile reciproce ale Ministerului Transporturilor şi ale C.F.R. - S.A. pentru asigurarea stãrii tehnice şi de exploatare a infrastructurii feroviare, care sa garanteze condiţiile de desfãşurare a transporturilor de marfa şi de cãlãtori pe cãile ferate romane în condiţii de siguranta a circulaţiei.
(3) Prezentul contract de activitate conţine la data semnãrii clauzele generale pentru intreaga durata de valabilitate şi prevederi specifice pentru anul 1999.
(4) Prevederile specifice pentru anii 2000-2002 se stabilesc anual, prin acte adiţionale la prezentul contract de activitate, dupã aprobarea legii anuale a bugetului de stat.

CAP. 2
Obligaţii generale ale pãrţilor

ART. 3
Obligaţii generale ale C.F.R. - S.A.
(1) Pe toatã durata de valabilitate a prezentului contract de activitate C.F.R. - S.A. se obliga sa încheie fãrã pierderi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli. În acest scop C.F.R. - S.A. îşi va dimensiona cheltuielile strict la nivelul veniturilor realizate din exploatarea comercialã a propriilor capacitãţi de circulaţie, din exploatarea patrimoniului, din alte activitãţi proprii şi din transferurile de la bugetul de stat.
(2) În cazul în care nivelul veniturilor anuale nu acoperã integral cheltuielile programate, C.F.R. - S.A. va lua mãsuri de diminuare a cheltuielilor prin reducerea performantelor infrastructurii feroviare, dar fãrã afectarea siguranţei circulaţiei.
ART. 4
Obligaţii generale ale Ministerului Transporturilor
(1) Ministerul Transporturilor va susţine includerea în bugetul de stat, în fiecare an, a sumelor necesare pentru asigurarea reparaţiilor capitale la minimum 300 km linie/an, cu lucrãrile de arta şi instalaţiile aferente, pentru stoparea degradãrii tehnice a infrastructurii feroviare publice.
(2) Ministerul Transporturilor va susţine în fiecare an continuarea investiţiilor aflate în curs de realizare pe infrastructura feroviara publica şi pentru modernizarea traseelor coridoarelor europene de transport feroviar fie prin includerea în bugetul de stat a sumelor necesare, fie prin asigurarea de linii de credit pe termen lung, garantate şi rambursate de stat.
(3) Ministerul Transporturilor va facilita încheierea de cãtre C.F.R. - S.A. a unor convenţii cu autoritãţile administraţiei publice locale pentru susţinerea traficului cu trenuri locale de navetisti, solicitate de acestea, cu obligaţia ca solicitantul transportului sa acopere tariful de utilizare a infrastructurii feroviare.

CAP. 3
Condiţii generale de funcţionare a infrastructurii feroviare

ART. 5
Parametrii de performanta ai infrastructurii feroviare publice
(1) Pe intreaga durata de valabilitate a prezentului contract de activitate C.F.R. - S.A. va acţiona pentru realizarea principalelor obiective tehnico-economice prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Pe perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate C.F.R. - S.A. va asigura capacitatile de circulaţie necesare pe infrastructura feroviara publica pentru transportul urmãtoarelor volume de transport minimale:



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Trafic U.M. Prognozat
──────────────────────────────────
1999 2000 2001 2002
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cãlãtori miliarde cãlãtori km 12,5 12,5 13,0 13,5
Marfa miliarde tone nete km 16,7 16,0 16,0 16,0
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



(3) Capacitatile de circulaţie pe infrastructura feroviara publica pot fi revazute anual, în funcţie de evoluţia cerinţelor pieţei.
ART. 6
Fonduri necesare pentru funcţionarea infrastructurii feroviare
(1) În funcţie de posibilitãţile anuale ale bugetului de stat, Ministerul Transporturilor va susţine ca prin bugetul sau sa se asigure pe perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, conform prevederilor <>art. 21 şi 56 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 , fonduri pentru investiţii. Valoarea rãmasã de executat la obiectivele de investiţii cu finanţare de la bugetul de stat este de 5.375 miliarde lei, conform anexei nr. 2.
(2) Ministerul Transporturilor va susţine ca prin bugetul de stat sa se asigure pentru perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, conform prevederilor <>art. 21 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 , fonduri pentru reparaţii capitale ale infrastructurii feroviare publice, la nivelul prezentat în anexa nr. 4.
(3) C.F.R. - S.A. trebuie sa îşi asigure anual, pentru perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, conform prevederilor <>art. 22 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 581/1998 , venituri proprii de 5.081,8 miliarde lei în preţurile lunii decembrie 1998, care sa acopere costul lucrãrilor de reparaţii capitale la infrastructura feroviara privatã, precum şi al lucrãrilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii curente pentru infrastructura feroviara publica şi privatã, conform anexelor nr. 5a) şi 5b).
(4) Pãrţile contractante convin ca, dacã pe perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate statul nu poate asigura integral fonduri la bugetul de stat conform prevederilor alin. (1) şi (2), prin prevederi specifice în acte adiţionale anuale sa se prevadã condiţii de finanţare prin majorarea corespunzãtoare a tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare. În aceste condiţii se pot accepta volume anuale mai scãzute de lucrãri, dar nu mai puţin de 300 km reparaţii capitale la liniile de cale feratã, inclusiv la lucrãrile de arta şi instalaţiile aferente.
(5) În cazul unor calamitati naturale, dezastre sau evenimente de cale feratã, elementele afectate ale infrastructurii cãilor ferate romane vor fi repuse în funcţiune în cel mai scurt timp, utilizându-se resursele care pot fi mobilizate în acest scop, în condiţiile legii.
(6) Cheltuielile ocazionate de repunerea în funcţiune a infrastructurii feroviare publice, afectatã ca urmare a unor calamitati naturale sau dezastre, se acoperã de la bugetul de stat.

CAP. 4
Obligaţiile pãrţilor contractante pentru anul 1999

ART. 7
Nivelul contribuţiei statului pentru investiţii şi reparaţii capitale în anul 1999
(1) Din bugetul de stat pe anul 1999 se aloca C.F.R. - S.A. suma de 65 miliarde lei pentru lucrãri de investiţii în infrastructura feroviara publica.
(2) Repartizarea pe lucrãri a fondului de investiţii menţionat la alin. (1) se va face conform anexei nr. 3, iar toate celelalte lucrãri se sisteaza în anul 1999.
(3) Pentru lucrãri de reparaţii capitale ale infrastructurii feroviare pe anul 1999 se aloca C.F.R. - S.A. de la bugetul de stat suma de 197 miliarde lei. Deoarece aceasta suma nu acoperã prevederile art. 6 alin. (2), pãrţile contractante convin ca volumul pentru lucrãri de reparaţii capitale ale infrastructurii feroviare pe anul 1999 este de 300 km linie în infrastructura feroviara publica, la care se adauga cota corespunzãtoare de poduri şi tuneluri, ceea ce necesita un buget suplimentar de circa 900 miliarde lei în preţurile lunii decembrie 1998.
(4) Pãrţile contractante convin ca realizarea obiectivelor prevãzute la alin. (3) sa se finanteze cu sume provenite din alocaţii bugetare, din venituri proprii ale C.F.R. - S.A. şi prin realocari din sumele disponibile alocate cofinanţãrii I.F.I. pentru infrastructura feroviara din bugetul Ministerului Transporturilor, la rectificarea bugetului de stat pe anul 1999.
(5) Pãrţile contractante convin ca pentru anul 1999 nu se aloca de la bugetul de stat sume pentru repunerea în funcţiune a infrastructurii feroviare publice afectate ca urmare a unor eventuale calamitati naturale. Aceste sume se vor asigura, în limita posibilitãţilor, de C.F.R. - S.A. din veniturile proprii.
(6) Pãrţile contractante convin ca prelevarea de sume suplimentare pentru reparaţii capitale şi calamitati din tariful de utilizare a infrastructurii feroviare, plãtit de operatorii feroviari în anul 1999, va conduce la o reducere a sumelor disponibile pentru lucrãrile de exploatare şi întreţinere a infrastructurii feroviare. În aceste condiţii Ministerul Transporturilor accepta programul valoric şi fizic, diminuat, de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, conform prevederilor anexei nr. 7.
(7) Pentru anul 1999 se aloca de la bugetul de stat suma de 684 miliarde lei pentru a acoperi componenta de costuri locale din programul de reabilitare a C.F.R. - S.A., finanţat prin acordurile de împrumut cu B.I.R.D., B.E.R.D. şi U.E. (PHARE).
ART. 8
Obligaţiile C.F.R. - S.A. în anul 1999
(1) Pe baza condiţiilor concrete de construcţie a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 1999 C.F.R. - S.A. se angajeazã sa asigure un nivel minim al veniturilor proprii de circa 4.263 miliarde lei, dupã cum urmeazã:
- 3.379 miliarde lei din tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare de la operatorii de transport;
- 884 miliarde lei din valorificari de produse reziduale (sina, traverse, materiale de cale etc.), din închirieri, din trageri de credite externe şi din venituri financiare şi excepţionale.
(2) C.F.R. - S.A. se angajeazã sa execute un buget total de venituri şi cheltuieli pe anul 1999, care include şi alocaţiile bugetare menţionate la art. 7 alin. (3) şi (6), de 5.144 miliarde lei. Acest buget va asigura fonduri pentru un volum diminuat de lucrãri de reparaţii capitale, de exploatare, întreţinere şi de reparaţii curente, conform anexelor nr. 6 şi 7, dupã cum urmeazã:
- 785 miliarde lei pentru reparaţii capitale la infrastructura feroviara publica (228 km linie);
- 175 miliarde lei pentru reparaţii capitale la infrastructura feroviara privatã;
- 2.356 miliarde lei pentru exploatare, întreţinere şi reparaţii curente (include 72 km reparaţii linie pentru a se asigura cei 300 km de reparaţii capitale).
(3) Pentru anul 1999, pe baza bugetului prevãzut la art. 3, C.F.R. - S.A. se obliga sa asigure desfãşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranta, prin:
- limitarea vitezelor de circulaţie a trenurilor pe porţiuni din liniile principale şi secundare;
- reducerea tonajelor trenurilor pe unele secţii de circulaţie;
- scoaterea din funcţiune a unor instalaţii de semnalizare feroviara şi introducerea altor sisteme de circulaţie comandate manual;
- închiderea unor secţii de circulaţie şi folosirea unor rute ocolitoare.

CAP. 5
Limitele maxime ale tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare pentru traficul feroviar intern

ART. 9
Condiţii speciale impuse de stadiul actual al reformei în transportul feroviar
(1) Pãrţile contractante convin ca în anul 1999 exista riscuri majore privind continuarea cu succes a reformei sistemului de transport feroviar, care provin din:
- scadarea continua a volumului traficului feroviar;
- arieratele majore în plata transporturilor de marfa;
- excedentul de active deţinut de societãţile comerciale nou-înfiinţate;
- starea tehnica precara a parcului de material rulant şi a infrastructurii feroviare;
- posibilitãţile limitate ale bugetului de stat de plata a serviciilor sociale de transport de cãlãtori şi de sustinere a infrastructurii feroviare.
(2) Ministerul Transporturilor va asigura armonizarea strategiilor pe piata de transport feroviar în perioada de consolidare a societãţilor comerciale nou-înfiinţate dupã restructurarea S.N.C.F.R. (C.F.R. - S.A., C.F.R. Cãlãtori - S.A., C.F.R. Marfa - S.A., S.A.A.F. - S.A. şi S.M.F. - S.A.). În acest sens relaţiile contractuale pe anul 1999 dintre C.F.R. - S.A. şi celelalte societãţi comerciale nou-înfiinţate dupã restructurarea S.N.C.F.R. se vor desfasura pe baza unei convenţii scrise, aprobatã de ministrul transporturilor.
(3) Convenţia societãţilor comerciale feroviare, menţionatã la alin. (2), va conţine urmãtoarele principii pentru a asigura consolidarea fiecãrei societãţi comerciale nou-înfiinţate:
- armonizarea politicilor de personal cu evoluţia traficului feroviar;
- stabilirea unor plafoane minimale de reparaţii pentru materialul rulant;
- reparaţia capitala a 300 km de linie de cale feratã;
- acoperirea cheltuielilor de reparaţii ale C.F.R. Cãlãtori - S.A. şi C.F.R. Marfa - S.A., în valoare de 300 miliarde lei, prin transfer de active cu S.A.A.F. - S.A., în condiţiile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 , cu finanţare din veniturile realizate de S.A.A.F. - S.A.
ART. 10
Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare în anul 1999
(1) C.F.R. - S.A. se obliga sa asigure servicii de alocare a capacitãţilor infrastructurii feroviare cãtre operatorii de transport numai în condiţiile încheierii de contracte de acces şi cu plata unui tarif de utilizare a infrastructurii feroviare pentru capacitatile alocate, în condiţiile legii.
(2) C.F.R. - S.A. poate negocia nivelul tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare cu operatorii de transport feroviari, în funcţie de numãrul de trasee achiziţionate, de secţia de circulaţie, de momentul solicitãrii şi de perioada solicitatã.
(3) Se interzice C.F.R. - S.A. sa presteze servicii în pierdere, practicând tarife necomerciale care sa conducã la eforturi financiare suplimentare ale statului în susţinerea bugetului de venituri şi cheltuieli al acesteia.
(4) C.F.R. - S.A. va elabora pana la data de 30 septembrie 1999 o metodologie de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare, care sa se bazeze pe principii comerciale având în vedere costurile fixe şi variabile pentru funcţionarea infrastructurii feroviare. Metodologia de calcul trebuie sa permitã fiecãrui operator sa plãteascã costurile reale pentru serviciile pe care le-a comandat şi de care a beneficiat în mod efectiv, prin fixarea de tarife separate pe tipuri de activitãţi. Metodologia de calcul va fi inclusã în prezentul contract de activitate prin act adiţional.
(5) Pãrţile contractante convin ca, în mod excepţional, pana la elaborarea metodologiei de calcul menţionate la alin. (4), sa plãteascã pentru anul 1999 tariful de utilizare a infrastructurii feroviare sub forma de sume fixe globale, care reprezintã procente din veniturile lor totale, astfel: 32% pentru C.F.R. Marfa - S.A. şi 39,8% pentru C.F.R. Cãlãtori - S.A. În sume absolute, corespunzãtor veniturilor prognozate în bugetele aprobate celor 2 operatori feroviari, sumele plãtite vor fi urmãtoarele:



C.F.R. Cãlãtori - S.A.: 1.660 miliarde lei pentru infrastructura
feroviara publica;
112 miliarde lei pentru infrastructura
feroviara privatã;

C.F.R. Marfa - S.A.: 1.432 miliarde lei pentru infrastructura
feroviara publica;
175 miliarde lei pentru infrastructura
feroviara privatã.



(6) În condiţiile în care politica tarifara în domeniul transporturilor feroviare sau evoluţia pieţei în anul 1999 va conduce la acumularea de cãtre cei 2 operatori feroviari de alte venituri decât cele prognozate în bugetele aprobate, sumele plãtite de aceştia pentru accesul pe infrastructura feroviara vor fi corectate pentru a reprezenta aceleaşi procente de 32% şi, respectiv, 39,8% din total venituri ale C.F.R. Marfa - S.A. şi, respectiv, C.F.R. Cãlãtori - S.A.
(7) Noii operatori feroviari licentiati în anul 1999 vor plati pentru utilizarea infrastructurii feroviare sume lunare stabilite la cote procentuale din veniturile realizate, astfel:
* 39,8% pentru un operator feroviar de cãlãtori;
* 32,0% pentru un operator feroviar de marfa.
(8) C.F.R. - S.A. se obliga ca sumele obţinute conform prevederilor alin. (7) sa fie distribuite procentual pe elemente de cheltuieli din bugetul propriu, pentru a realiza, în principal, lucrãri suplimentare de reparaţii capitale la infra-structura feroviara, în scopul creşterii calitãţii tehnice a acesteia şi al îmbunãtãţirii siguranţei circulaţiei.
(9) Plãţile operatorilor feroviari cãtre C.F.R. - S.A. se vor efectua în transe periodice, de trei ori pe luna, pe baza unui grafic de repartiţie lunarã convenit între pãrţi. Pentru întârzieri la plata tarifelor de utilizare a infrastructurii feroviare C.F.R. - S.A. poate decide oprirea serviciilor de acces pe infrastructura feroviara operatorului în cauza conform prevederilor <>art. 12 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 581/1998 .
(10) Pentru sumele primite ca tarif de acces pe infrastructura feroviara, menţionate la alin. (4)-(6), C.F.R. - S.A. se obliga sa asigure urmãtoarele servicii pentru operatorii feroviari:
- circulaţia, în condiţii de siguranta, a trenurilor programate de operatori;
- asigurarea stãrii de funcţionare a infrastructurii feroviare conform prevederilor cuprinse în anexa nr. 7;
- asigurarea spaţiilor necesare în clãdirile C.F.R. - S.A.;
- asigurarea serviciilor de telecomuncatii prin reţeaua feroviara de telecomunicaţii;
- asigurarea de servicii informatice prin Centrul de informatica al C.F.R. - S.A.;
- asigurarea de servicii de editura şi tipografie pentru publicaţiile periodice oficiale din domeniul caii ferate;
- salubrizarea statiilor de cale feratã şi informarea publicului cãlãtor.

CAP. 6

ART. 11
Neexecutarea unor prevederi din contractul de activitate
Pãrţile semnatare se vor intalni cel puţin semestrial pentru a examina stadiul derulãrii contractului de activitate şi, dupã caz, pentru a analiza cauzele neexecutãrii unor clauze ale acestuia, în vederea stabilirii mãsurilor de remediere, în mod special, dacã:
- C.F.R. - S.A. nu poate asigura, în cursul unui an, execuţia unui buget de venituri şi cheltuieli echilibrat;
- volumele anuale de transport scad sub valorile estimate cu mai mult de 4% la cãlãtori şi/sau de 3% la marfa;
- Ministerul Transporturilor nu poate executa una dintre obligaţiile ce îi revin din prezentul contract de activitate.
ART. 12
Alte prevederi
(1) În situaţii deosebite care nu au putut fi avute în vedere în cadrul prezentului contract de activitate, de natura a afecta executarea acestuia, Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant al Guvernului, şi C.F.R. - S.A. vor analiza împreunã aspectele rezultate din asemenea situaţii şi vor face propuneri de soluţionare sau, dupã caz, de modificare corespunzãtoare a contractului de activitate.
(2) C.F.R. - S.A. va prezenta anual, o data cu bilanţul contabil, datele necesare care sa permitã stabilirea modului de realizare efectivã a obiectivelor fixate prin prezentul contract de activitate şi evoluţia indicatorilor tehnico-economici şi financiari.
(3) Prevederile prezentului contract de activitate vor fi actualizate anual, prin act adiţional, corespunzãtor prevederilor bugetului de stat, precum şi ori de câte ori se impune modificarea şi/sau completarea contractului de activitate, în funcţie de necesitatea infaptuirii reformei în domeniul transporturilor feroviare.
(4) Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezentul contract de activitate.

MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Ministru,

COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE
"C.F.R." - S.A.
Director general,



ANEXA 1


la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
-------------------------------------------

PARAMETRII DE PERFORMANTA
ai infrastructurii feroviare



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective U.M. Prevederi
────────────────────────────────────
1999 2000 2001 2002
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.0. Infrastructura feroviara
Reţea (lungimea reţelei) linii-km 11.180 11.180 11.180 11.180
Lungimea desfasurata a liniilor linii-km 21.050 21.050 21.050 21.050
Staţii şi halte numãr 1.030 980 950 930
2.0. Personal
Total personal mii 47.309 47.000 46.750 46.500
3.0. Tren km - Total milioane tren km 94,0 93,6 93,6 94,3
3.1. Cãlãtori milioane tren km 73,6 73,6 73,6 74,3
3.2. Marfa milioane tren km 20,4 20,0 20,0 20,0
4.0. Material rulant necesar
- ecartament normal -
4.1. Locomotive, rame şi
automotoare bucata 18 18 18 18
4.2. Vagoane cãlãtori bucata 72 72 72 72
4.3. Vagoane marfa bucata 1.268 1.268 1.268 1.268
4.4. Vagoane pentru uzul
administraţiei bucata 26 26 26 26
4.5. Macarale bucata 26 26 26 26
4.6. Pluguri pentru zapada bucata 21 21 21 21
4.7. Maşini grele de cale bucata 530 530 530 530
5.0. Mãsuri privind performanţele
activitãţii
5.1. Viteza tehnica
marfa km/h 42,80 42,93 42,93 43,00
cãlãtori km/h 56,04 57,12 57,30 57,30
5.2. Regularitatea

marfa minute întârziere
─────────────────
100 tren km 0,40 0,35 0,35 0,30

cãlãtori minute întârziere
─────────────────
100 tren km 1,30 1,20 1,15 1,15
5.3. Productivitatea mii lei/persoana 98.492 98.750 99.000 99.100
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2
-------
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
-------------------------------------------



LISTA
cuprinzând obiectivele de investiţii în curs de execuţie, cu finanţare de la bugetul de stat

- mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Nominalizarea pe obiective de Valoarea totalã Valoarea (rest de
crt. investiţii, dotãri şi alte actualizatã în executat) în
cheltuieli de investiţii (data preţurile lunii preţurile lunii
începerii - an/trimestru; numãrul decembrie 1998 decembrie 1998
şi data aprobãrii documentaţiei
de investiţii)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL CHELTUIELI, 5.676.401.567 5.375.968.978
din care:
A. Lucrãri în continuare, 5.135.401.567 4.934.968.979
din care:
1. Modernizarea instalaţiilor CED în statia
de cale feratã Ploiesti-Sud 117.690.883 103.975.502
Trimestrul III 1996; Hotãrârea Guvernului (preţurile lunii
nr. 927/1995 februarie 1998)
2. Suprainaltarea şi consolidarea terasamentelor
în zona SHN Porţile de Fier I 415.761.744 338.782.760
Trimestrul III 1988; Decretul Consiliului
de Stat nr. 289/1987
3. Linie noua de cale feratã Harlau-Flamanzi 893.023.440 861.866.697
Trimestrul IV 1988; Decretul Consiliului
de Stat nr. 319/1988
4. Linie noua de cale feratã Dangeni-Saveni-
Darabani 729.326.454 715.141.585
Trimestrul IV 1988; Decretul Consiliului
de Stat nr. 319/1988
5. Electrificarea liniei de cale feratã
Doaga-Tecuci-Barbosi 591.238.000 572.870.540
Trimestrul IV 1989; Decretul Consiliului
de Stat nr. 87/1989
6. Linie noua de cale feratã Valcele-Ramnicu
Valcea 821.048.837 795.142.231
Trimestrul II 1979; Decretul Consiliului
de Stat nr. 544/1978
7. Finalizarea CED în triajul Adjud 22.124.270 20.466.988
Trimestrul IV 1989; Decretul Consiliului
de Stat nr. 87/1989
8. Dublarea şi electrificarea liniei de cale
feratã Gura Motrului-Turceni-Targu Jiu 151.850.927 147.454.984
Trimestrul III 1985; Decretul Consiliului
de Stat nr. 405/1984
9. Linie noua de cale feratã Albeni-Seciuri-
Alunu 1.323.156.530 1.311.080.654
Trimestrul II 1986; Decretul Consiliului
de Stat nr. 316/1988
10. Restabilirea legãturilor determinate de
construcţia Canalului Siret-Baragan 70.180.482 68.179.038
Trimestrul IV 1987; Decretul Consiliului
de Stat nr. 394/1986
B. Obiective noi de investiţii, 441.000.000 441.000.000
din care:
1. Modernizarea instalaţiilor de centralizare
electrodinamica din staţiile de cale
feratã Braşov-Cãlãtori, Timişoara-Nord
şi Arad, judeţele Braşov, Timis şi
Arad; cofinantare PHARE (Hotãrârea
Guvernului nr. 496/1998), 441.000.000 441.000.000
din care:
1.1. Statia de cale feratã Braşov-Cãlãtori 125.580.000 125.580.000
1.2. Statia de cale feratã Timişoara-Nord 144.270.000 144.270.000
1.3. Statia de cale feratã Arad 171.150.000 171.150.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 3
-------
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
-------------------------------------------



LISTA
cuprinzând obiectivele de investiţii cu finanţare de la bugetul de stat pe anul 1999

- mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Valoarea
Nominalizarea pe obiective Valoarea totalã (rest de
Nr. de investiţii, dotãri şi actualizatã în executat) Alocatie Obser-
crt. alte cheltuieli de investi- preţurile lunii în pretu- în anul vatii
tii (data începerii - an/ decembrie rile lunii 1999
trimestru; numãrul şi data 1998 decembrie
aprobãrii documentaţiei 1998
de investiţii)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL CHELTUIELI, 5.676.401.567 5.375.968.978 65.000.000
din care:
A. Lucrãri în continuare, 5.135.401.567 4.934.968.979 55.000.000
din care:
1. Modernizarea instalaţiilor
CED în statia de cale feratã
Ploiesti-Sud 117.690.883 103.975.502 35.000.000
Trimestrul III 1996; (preţurile lunii
Hotãrârea Guvernului februarie 1998)
nr. 927/1995
2. Suprainaltarea şi
consolidarea terasamentelor
în zona SHN Porţile de
Fier I 415.761.744 338.782.760 20.000.000
Trimestrul III 1988; Decretul
Consiliului de Stat
nr. 289/1987
3. Linie noua de cale feratã
Harlau-Flamanzi 893.023.440 861.866.697 0 Se
Trimestrul IV 1988; sisteaza
Decretul Consiliului de în anul
Stat nr. 319/1988 1999
4. Linie noua de cale feratã
Dangeni-Saveni-Darabani 729.326.454 715.141.585 0 Se sisteaza
Trimestrul IV 1988; Decretul în anul
Consiliului de Stat nr. 1999
319/1988
5. Electrificarea liniei de cale
feratã Doaga-Tecuci-Barbosi 591.238.000 572.870.540 0 Se sisteaza
Trimestrul IV 1989; Decretul în anul
Consiliului de Stat 1999
nr. 87/1989
6. Linie noua de cale feratã
Valcele-Ramnicu Valcea 821.048.837 795.142.231 0 Se sisteaza
Trimestrul II 1979; Decretul în anul
Consiliului de Stat nr. 1999
544/1978
7. Finalizarea CED în triajul
Adjud 22.124.270 20.466.988 0 Se sisteaza
Trimestrul IV 1989; Decretul în anul
Consiliului de Stat nr. 1999
87/1989
8. Dublarea şi electrificarea
liniei de cale feratã Gura
Motrului-Turceni-Targu Jiu 151.850.927 147.454.984 0 Se sisteaza
Trimestrul III 1985; Decretul în anul
Consiliului de Stat nr. 1999
405/1984
9. Linie noua de cale feratã
Albeni-Seciuri-Alunu 1.323.156.530 1.311.080.654 0 Obiectivul
Trimestrul II 1986; este tran-
Decretul Consiliului de sferat la
Stat nr. 316/1988 S.A.A.F. -
S.A. (se
preconi-
zeaza
cedarea la
Compania
Nationala a
Lignitului
"Oltenia")
10. Restabilirea legãturilor 70.180.482 68.179.038 0 Se sisteaza
determinate de construcţia în anul
Canalului Siret-Baragan 1999
Trimestrul IV 1987; Decretul
Consiliului de Stat nr.
394/1986
B. Obiective noi de investiţii, 441.000.000 441.000.000 10.000.000
din care:
1. Modernizarea instalaţiilor de
centralizare electrodinamica
din staţiile de cale feratã
Braşov-Cãlãtori, Timişoara-
Nord şi Arad, judeţele
Braşov, Timis şi Arad;
cofinantare PHARE (Hotãrârea
Guvernului nr. 496/1998), 441.000.000 441.000.000 10.000.000
din care:
1.1. Statia de cale feratã
Braşov-Cãlãtori 125.580.000 125.580.000
1.2. Statia de cale feratã
Timişoara-Nord 144.270.000 144.270.000
1.3. Statia de cale feratã Arad 171.150.000 171.150.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 4
-------
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
-------------------------------------------



PROGRAM DE REPARAŢII CAPITALE
la infrastructura feroviara publica, necesar pentru anul 1999

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatorul Cantitatea Valoarea
(milioane lei)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL, 900.000
din care:
1. Linii 300 km 518.000
2. Poduri 73 bucãţi 140.100
3. Terasamente 64 zone 110.900
4. Tuneluri 16 bucãţi 58.000
5. Instalaţii SCB + IFTE 51 bucãţi 48.000
6. Proiectare 25.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 5a)
---------
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
-------------------------------------------



PROGRAM DE REPARAŢII CAPITALE
la infrastructura feroviara privatã, necesar pentru anul 1999

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatorul Cantitatea Valoarea
(milioane lei)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL, 319.342
din care:
1. Alte linii din staţii şi triaje 39 km 22.658
2. Clãdiri 216 bucãţi 129.317
3. Instalaţii TTR 29 bucãţi 40.740
4. Maşini grele 164 bucãţi 83.427
5. Utilaje 945 bucãţi 33.050
6. Proiectare 10.150
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 5b)
---------
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
-------------------------------------------



VOLUMUL
de lucrãri de exploatare şi reparaţii curente la utilaje, necesar pentru anul 1999
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul Cantitatea Prevederi 1999
(milioane lei)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL GENERAL: 4.762.470
A. Întreţinerea infrastructurii feroviare
- TOTAL: 4.553.313
1. Lucrãri specifice de supraveghere şi
întreţinere a liniilor şi lucrãrilor
de arta 1.239.109
2. Ciuruirea integrala a prismei de piatra
sparta 1.268 km 293.045
3. Reparaţia liniei la rând cu maşini grele
de cale 1.213 km 60.630
4. Buraj de întreţinere 8.672 km 164.770
5. Sudura caii dupã refactie 546 km 19.381
6. Refixarea caii fãrã joante 935 km 31.326
7. Reconditionarea traverselor din beton 256.670 bucãţi 30.030
8. Înlocuirea aparatelor de cale şi a pieselor
defecte 10.550 tone 109.548
9. Asigurarea momentului de strangere prescris
a buloanelor verticale 17.300 km 34.761
10. Întreţinerea lucrãrilor de arta şi a
terasamentelor 126.300 obiecte 75.788
convenţionale
11. Revopsirea podurilor 1.350.000 m² 42.441
12. Revizia podurilor 81.000 tone 13.137
13. Întreţinerea instalaţiilor de semnalizare,
centralizare bloc 414.305
14. Întreţinerea instalaţiilor de electrificare 373.885
15. Întreţinerea instalaţiilor de telecomunicaţii 252.625
16. Organizarea şi coordonarea circulaţiei
feroviare 1.398.532

B. Reparaţii curente - TOTAL: 209.157

1. Maşini de burat 115 bucãţi 29.800
2. Maşini de ciuruit 64 bucãţi 35.357
3. Maşini de profilat 47 bucãţi 6.200
4. Stabilizatoare dinamice de cale 4 bucãţi 1.800
5. Instalaţii mobile de sudura 16 bucãţi 5.200
6. Utilaje automotoare de mecanizare 73 bucãţi 10.500
7. Drezine 154 bucãţi 8.400
8. Macarale feroviare 52 bucãţi 12.700
9. Utilaje grele de cale 25 bucãţi 8.300
10. Locomotive/automotoare 50 bucãţi 25.000
11. Vagoane 1.800 bucãţi 36.000
12. Maşini-unelte atelier 850 bucãţi 3.300
13. Mijloace auto şi speciale 950 bucãţi 14.600
14. Maşini de mica mecanizare 5.000 bucãţi 12.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 6
-------
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
-------------------------------------------



PROGRAM DE REPARAŢII CAPITALE
pentru infrastructura feroviara, conform alocaţiilor din bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 1999

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatorul Cantitatea Valoarea
(milioane lei)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 960.000
A. Reparaţii capitale la infrastructura
feroviara publica - TOTAL, 785.000
din care:
1. Linii 228 km 403.000
2. Poduri 73 bucãţi 140.100
3. Terasamente 64 zone 110.900
4. Tuneluri 16 bucãţi 58.000
5. Instalaţii SCB + IFTE 52 bucãţi 48.000
6. Proiectare 25.000

B. Reparaţii capitale la infrastructura
feroviara privatã - TOTAL, 175.000
din care:
1. Alte linii din staţii şi triaje 0 km 0
2. Clãdiri 71 bucãţi 79.415
3. Instalaţii TTR 11 bucãţi 20.600
4. Maşini grele 82 bucãţi 53.300
5. Utilaje 901 bucãţi 16.490
6. Proiectare 5.195
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 7
-------
la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
-------------------------------------------




VOLUMUL ANUAL
de lucrãri de exploatare şi reparaţii curente la utilaje, conform alocaţiilor din bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 1999

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul Cantitatea Prevederi 1999
(milioane lei)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL GENERAL: 2.356.492
A. Întreţinerea infrastructurii feroviare - TOTAL: 2.253.000
1. Lucrãri specifice de supraveghere şi întreţinere
a liniilor şi a lucrãrilor de arta 613.117
2. Ciuruirea integrala a prismei de piatra sparta 806 km 145.000
3. Reparaţia liniei la rând cu maşini grele de cale 600 km 30.000
4. Buraj de întreţinere 4.291 km 81.529
5. Sudura caii dupã refactie 274 km 9.590
6. Refixarea caii fãrã joante 436 km 15.500
7. Reconditionarea traverselor din beton 127.000 bucãţi 14.859
8. Înlocuirea aparatelor de cale şi a pieselor
defecte 5.270 tone 54.205
9. Asigurarea momentului de strangere prescris a
buloanelor verticale 8.600 km 17.200
10. Întreţinerea lucrãrilor de arta şi a
terasamentelor 62.500 obiecte 37.500
convenţionale
11. Revopsirea podurilor 627.500 m² 21.000
12. Revizia podurilor 40.000 tone 6.500
13. Întreţinerea instalaţiilor de semnalizare,
centralizare bloc 205.000
14. Întreţinerea instalaţiilor de electrificare 185.000
15. Întreţinerea instalaţiilor de telecomunicaţii 125.000
16. Organizarea şi coordonarea circulaţiei feroviare 692.000

B. Reparaţii curente - TOTAL: 103.492
1. Maşini de burat 57 bucãţi 12.420
2. Maşini de ciuruit 32 bucãţi 14.976
3. Maşini de profilat 23 bucãţi 3.196
4. Stabilizatoare dinamice de cale 2 bucãţi 900
5. Instalaţii mobile de sudura 8 bucãţi 3.600
6. Utilaje automotoare de mecanizare 36 bucãţi 4.964
7. Drezine 76 bucãţi 5.236
8. Macarale feroviare 26 bucãţi 7.020
9. Utilaje grele de cale 12 bucãţi 2.700
10. Locomotive/automotoare 25 bucãţi 18.000
11. Vagoane 891 bucãţi 24.000
12. Maşini-unelte atelier 421 bucãţi 680
13. Mijloace auto şi speciale 470 bucãţi 3.800
14. Maşini de mica mecanizare 2.474 bucãţi 2.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2

CONTRACT DE ACTIVITATE
a Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. pentru perioada 1999-2002

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Pãrţile contractante
Prezentul contract de activitate se încheie între Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., denumita în continuare C.F.R. Cãlãtori, şi Ministerul Transporturilor, în numele statului, în concordanta cu prevederile <>art. 33 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate romane şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane şi ale <>art. 16 din Hotãrârea Guvernului nr. 584/1998 privind înfiinţarea Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. prin reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane.
ART. 2
Obiectul contractului de activitate
Obiectul prezentului contract de activitate consta în reglementarea raporturilor dintre C.F.R. Cãlãtori şi instituţiile publice, în vederea realizãrii transportului feroviar public de cãlãtori, care are caracter de serviciu public social, la standarde de confort, calitate şi siguranta.
ART. 3
Durata contractului de activitate
Contractul de activitate se încheie pe o durata de 4 ani, respectiv pentru perioada 1999-2002.

CAP. 2
Obligaţiile pãrţilor contractante

ART. 4
Obligaţiile C.F.R. Cãlãtori
(1) Pe durata de valabilitate a prezentului contract de activitate, pentru a asigura caracterul de serviciu public social al transportului feroviar public de cãlãtori, C.F.R. Cãlãtori se obliga sa pregãteascã şi sa punã în circulaţie numãrul şi categoriile de trenuri prevãzute în anexa nr. 1. Numãrul minim şi categoriile de trenuri care vor circula, pe secţii de circulaţie, se vor aproba prin ordin al ministrului transporturilor.
(2) Capacitatile de transport care se pun la dispoziţie publicului vor fi revazute anual în funcţie de evoluţia, de cerinţele pieţei şi de posibilitãţile bugetului de stat.
(3) Oferta de servicii se structureaza pe urmãtoarele categorii de trenuri:
- Eurocity şi Euronight, conectate la reţeaua internationala;
- Intercity şi Intercity Expres;
- rapide;
- accelerate;
- personale.
(4) C.F.R. Cãlãtori va asigura publicului cãlãtor urmãtoarele tipuri de servicii:
- transportul de cãlãtori, în trafic intern şi internaţional, cu trenuri prevãzute în planul de mers al trenurilor, cu trenuri suplimentare sau cu trenuri special comandate;
- capacitãţi de transport diferenţiate pe criterii de confort şi de servicii: vagoane clasa I şi clasa a II-a, compartimentate şi necompartimentate, vagoane de dormit clasa I şi clasa a II-a, vagoane-cuseta, salon, restaurant şi bar, vagoane pentru transportul autovehiculelor;
- pãstrarea bagajelor şi a mesageriilor în spaţii special amenajate şi transportul acestora;
- asigurarea gratuita a informaţiilor legate de mersul trenurilor şi de cãlãtorie;
- posibilitatea închirierii de vagoane de cãlãtori de diverse tipuri şi categorii;
- vânzarea legitimatiilor de cãlãtorie cu anticipatie de pana la 10 zile în trafic intern şi de pana la 60 de zile în trafic internaţional;
- comercializarea de produse alimentare în vagoanele-restaurant, bar şi de dormit.
(5) Condiţiile minime obligatorii, asigurate de C.F.R. Cãlãtori pe toatã durata contractului de transport, privind viteza comercialã, confortul şi serviciile la bord, în funcţie de categoria trenului, sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(6) Strategia de dezvoltare şi modernizare a C.F.R. Cãlãtori va fi în concordanta cu legislaţia europeanã în domeniul transportului feroviar de cãlãtori şi va asigura condiţiile necesare pentru integrarea europeanã.
(7) C.F.R. Cãlãtori se obliga ca prin politica de marketing pe care o va promova sa asigure creşterea pieţei de transport potrivit prevederilor anexei nr. 1.
(8) C.F.R. Cãlãtori se obliga sa promoveze o politica tarifara corelata cu evoluţia pieţei de transport, a indicilor calitãţii vieţii şi cu posibilitãţile de acoperire de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupã caz, a diferenţelor dintre tarife şi costuri.
(9) C.F.R. Cãlãtori va acorda facilitãţi de cãlãtorie pentru serviciile prestate anumitor categorii de persoane, potrivit reglementãrilor în vigoare, a cãror lista este cuprinsã în anexa nr. 3.
(10) C.F.R. Cãlãtori se obliga sa acţioneze permanent pentru utilizarea eficienta a resurselor materiale şi umane, asigurând astfel reducerea cheltuielilor reale de transport.
(11) Pentru utilizarea infrastructurii feroviare publice C.F.R. Cãlãtori va plati Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. tarifele de utilizare, ale cãror metodologie şi valoare totalã se vor stabili, conform prevederilor legale, prin contractul de activitate a C.F.R. - S.A.
ART. 5
Obligaţiile asumate de Ministerul Transporturilor în numele statului
(1) Alocarea lunarã a sumelor cuvenite C.F.R. Cãlãtori ca diferenţa între tarifele stabilite cu avizul autoritãţilor publice competente şi costurile reale de transport, la care se adauga o cota de profit de cel puţin 3% din costul respectiv, prevãzute prin bugetul de venituri şi cheltuieli.
(2) Pentru facilitãţile de cãlãtorie acordate, potrivit legii, anumitor categorii de persoane C.F.R. Cãlãtori va primi compensaţii corespunzãtoare, în baza deconturilor justificative prezentate de aceasta.
(3) Ministerul Transporturilor va susţine finanţarea de la bugetul de stat sau din credite garantate de stat şi rambursate de la bugetul de stat, în condiţiile legii, a investiţiilor pentru realizarea proiectelor de importanta nationala, care asigura integrarea României în sistemul de transport feroviar european, prevãzute în anexele nr. 4 şi 5.

CAP. 3
Prevederi finale

ART. 6
Pãrţile semnatare se vor intalni cel puţin semestrial pentru a examina stadiul derulãrii contractului de activitate şi, eventual, pentru a stabili mãsurile de remediere, dacã:
- C.F.R. Cãlãtori nu poate realiza în cursul unui an oricare dintre obiectivele prevãzute în contractul de activitate şi, în special, cele legate de execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al acesteia;
- Ministerul Transporturilor nu poate executa una dintre obligaţiile care îi revin potrivit art. 5.
ART. 7
C.F.R. Cãlãtori poate, dupã caz, sa stabileascã, în condiţiile legii, şi sa adapteze la condiţiile pieţei tarifele pentru transportul feroviar public de cãlãtori, precum şi pentru alte prestaţii şi servicii din domeniul sau de activitate, în scop comercial, în vederea menţinerii, sporirii sau creãrii unui anumit trafic în transportul de cãlãtori.
ART. 8
C.F.R. Cãlãtori va prezenta anual, o data cu bilanţul contabil, evoluţia indicatorilor şi nivelul costurilor reale de transport, care sa permitã stabilirea modului de realizare efectivã a obiectivelor fixate prin contractul de activitate.
ART. 9
Metodologia de calcul şi nivelul sumelor lunare necesare pentru acoperirea serviciului public social, ca diferenţa între tarifele stabilite cu avizul autoritãţilor publice competente şi costurile reale de transport, la care se adauga cota de profit prevãzutã de lege, se stabilesc de Ministerul Finanţelor şi Ministerul Transporturilor.
ART. 10
Prevederile prezentului contract de activitate vor fi actualizate anual, dupã aprobarea bugetului de stat.
ART. 11
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul contract de activitate.


MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Ministru,

SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT
FEROVIAR DE CĂLĂTORI "C.F.R.
CĂLĂTORI" - S.A.
Director general,

ANEXA 1
-------
la Contractul de activitate a C.F.R. Cãlãtori
---------------------------------------------



VOLUME ANUALE DE TRANSPORT ŞI CATEGORIILE DE TRENURI
care se asigura pentru perioada 1999-2002

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul Planificat
───────────────────────────────────
1999 2000 2001 2002
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Trenuri de cãlãtori
Tren km (mii) 73.620 73.600 73.600 74.300
Numãrul trenurilor, 1.828 1.822 1.822 1.850
din care:
Intercity, Intercity Expres 14 14 14 18
Rapide 117 117 117 130
Accelerate 110 110 110 112
Personale 1.587 1.581 1.581 1.590
Cãlãtori Km (milioane) 12.500 12.500 13.000 13.500
Gradul de acoperire a cheltuielilor (%) 37,8 37,8 37,8 37,8
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2
-------
la Contractul de activitate a C.F.R. Cãlãtori
---------------------------------------------




CONDIŢII MINIME DE CONFORT
pe categorii de trenuri în trafic intern, valabile pentru planul de mers 1999/2000

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Intercity Intercity Rapid Accelerat Personal
Elemente de Expres
confort ──────────── ──────────── ──────────── ────────── ──────────
clasa clasa clasa clasa clasa clasa clasa clasa clasa clasa
I a II-a I a II-a I a II-a I a II-a I a II-a
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Viteza minima
comercialã(km/h) între 75-80 între 65-70 între 55-60 între 45-50 între 35-40
Vagon de bagaje
în compunere *) *) *) *) *)
Vagoane-restaurant
sau bar în
compunere *) *) *) *)
Servicii în vagoane
clasa:
- servire, la cerere,
cu produse
alimentare **) **) *) *)
- anunţarea
opririlor **) **) *) *)
- ajutor acordat
cãlãtorilor la
urcarea/coborârea
în/din vagoane **) **) *) *)
- difuzarea presei
cotidiene **) *) *) *)
- pliante şi broşuri
cu mersul
trenului **) **) **) *)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Dotãri ale vagoanelor:
- fotolii tapitate
cu stofa **) **) **) **) **)
- fotolii (canapele)
tapitate cu vinilin **) **) **) **) *)
- huse pentru fotolii
şi canapele*1) **) **) **) **) **) **) *) *)
- tetiere **) **) **) **) **) **) **) *)
- mocheta în
compartiment *) *) *) *) *) *)
- mocheta pe culoar *) *) *) *)
- perdele pe culoar *) *) *)
- perdele în
compartimente **) **) **) **) **) **) **) *)
- iluminat
fluorescent **) **) **) **) **) **) **) *) *) *)
- iluminat
incandescent
(de siguranta) **) **) **) **) **) **) **) **) **) **)
- iluminat liziera **) **) **) **) *) *)
- ventilaţie **) **) *) *) *) *) *) *)
- climatizare
(aer condiţionat) **) **) *) *) *) *)
- sonorizare în
compartiment **) **) **) **) *) *) *) *)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cabina de toaleta
dotatã cu urmãtoarele
materiale consumabile:
- hârtie igienica şi
sapun **) **) **) **) **)
- servetele **) **) **) *) *)
- odorizante **) **) **) *) *)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

*) Caracter facultativ.
**) Caracter obligatoriu.
*1) Cu excepţia vagoanelor nou-construite, modernizate.



ANEXA 3
-------
la Contractul de activitate a C.F.R. Cãlãtori
---------------------------------------------



LISTA
cuprinzând facilitãţile de cãlãtorie aprobate prin acte normative

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Beneficiarul Actul Cine tipareste Cine distribuie
crt. facilitatii Facilitatea normativ legitimatiile legitimatiile
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Secretariatul 12 cãlãtorii Legea nr. C.F.R. Cãlãtori Secretariatul
de Stat pentru gratuite, 42/1990, (prin Imprimeria de Stat pentru
Problemele dus-întors, republicatã, "Filaret") Problemele
Revoluţionarilor clasa I, cu modificãrile Revolutiona-
din Decembrie tren personal şi completãrile rilor din
1989 ulterioare Decembrie 1989

2. Asociaţia 6 cãlãtorii Decretul-lege C.F.R. Cãlãtori Asociaţia
Foştilor Deţinuţi dus-întors, nr. 118/1990, (prin Imprimeria Foştilor
Politici din clasa I, tren republicat, "Filaret") Deţinuţi
România personal cu modificãrile Politici din
şi completãrile România
ulterioare

3. Veteranii de Bilete de Legea nr. Ministerul Asociaţiile rãzboi şi urmaşii cãlãtorie 44/1994, cu Transporturilor veteranilor
acestora simple, clasa cu modificãrile de rãzboi
I sau a II-a, ulterioare legal
tren personal constituite
(12 cãlãtorii
dus-întors
sau 6 cãlãtorii
dus-întors)

4. Secretariatul Bilete de Legea nr. C.F.R. Cãlãtori Secretariatul
de Stat pentru cãlãtorie 53/1992, (prin Imprimeria de Stat
Persoanele cu dus-întors, cu modificãrile "Filaret") pentru
Handicap clasa a II-a, ulterioare Persoanele
tren Ordonanta de cu Handicap
personal, urgenta
12 cãlãtorii a Guvernului nr.
sau 6 102/1999
cãlãtorii,
fãrã a avea
tipãrit anul
de
valabilitate

5. Elevi şi Bilete de Legea C.F.R. Cãlãtori C.F.R.
studenţi cãlãtorie cu învãţãmântului (prin Imprimeria Cãlãtori
50% reducere, nr. 84/1995, "Filaret")
tarif tren republicatã,
personal, cu modificãrile
clasa a II-a, ulterioare
abonamente
lunare cu
numãr
nelimitat de
cãlãtorii

6. Pensionari Bilete de Hotãrârea C.F.R. Cãlãtori C.F.R.
cãlãtorie Guvernului (prin Imprimeria Cãlãtori
cu 50% nr. 414/1993, "Filaret") - emite
reducere, cu prelungirile se elibereazã legitimatiile
tarif tren ulterioare ale în baza de cãlãtorie;
personal, aplicabilitatii cuponului cu Regia
clasa a II-a, acesteia reducere pentru Autonomã
eliberate pe transport, "Posta
baza cuponului tipãrit de Romana"
cu reducere Ministerul distribuie
pentru transport, Muncii şi cupoanele
6 cãlãtorii Protecţiei o data cu
simple Sociale plata primei
pensii

7. Locuitorii Reducerea cu Legea nr. C.F.R. Cãlãtori Se
Muntilor 50% a tarifului 33/1996, cu - se elibereazã elibereazã Apuseni, titulari legitimatiilor modificãrile bilete bianco bilete
ai "Carnetului de cãlãtorie şi completãrile bianco
de Mot" la toate ulterioare
categoriile de
trenuri
de cãlãtori
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 4
-------
la Contractul de activitate a C.F.R. Cãlãtori
---------------------------------------------



CONSTRUCŢII ŞI RECONSTRUCTII DE LOCOMOTIVE
pentru realizarea Programului de integrare europeanã

┌────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬──────────┐
│ │ 1999 │ 2000 │ 2001 │ 2002 │
│ ├─────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│ │ bucãţi │ bucãţi │ bucãţi │ bucãţi │
│ │(milioane│(milioane│(milioane│(milioane │
│ │ dolari │ dolari │ dolari │ dolari │
│ │ S.U.A.)│ S.U.A.)│ S.U.A.)│ S.U.A.) │
├────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Construcţii de │ │ │ │ │
│mijloace noi │ │ │ │ │
│Rame electrice │ - │ 7 │ 25 │ 31 │
│ │ │ (24,5) │ (75,0) │ (90,0) │
│Automotoare │ - │ 5 │ 20 │ 40 │
│ │ │ (7,5) │ (30,0) │ (60,0) │
│Reconstructii de │ │ │ │ │
│locomotive │ │ │ │ │
│Locomotive electrice│ 24 │ 30 │ 30 │ 30 │
│ │ (21,0) │ (60,0) │ (60,0) │ (60,0) │
│Locomotive Diesel │ │ │ │ │
│electrice │ 2 │ 20 │ 25 │ 18 │
│ │ (3,0) │ (30,0) │ (37,5) │ (27,0) │
│Locomotive Diesel │ │ │ │ │
│hidraulice │ 3 │ 10 │ 15 │ 15 │
│ │ (3,0) │ (13,0) │ (19,5) │ (19,5) │ TOTAL:
├────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────────┐
│TOTAL:Rame electrice│ - │ 7 │ 25 │ 31 │ 63 │
│ │ - │ (24,5) │ (75,0) │ (90,0) │(189,5 milioane│
│ │ │ │ │ │ dolari S.U.A.)│
│Automotoare │ - │ 5 │ 20 │ 40 │ 65 │
│ │ - │ (7,5) │ (30,0) │ (60,0) │(97,5 milioane │
│ │ │ │ │ │ dolari S.U.A.)│
│Locomotive │ 31 │ 60 │ 70 │ 63 │ 224 │
│ │ (27,0) │ (103,0) │ (117,0) │ (106,5) │(353,5 milioane│
│ │ │ │ │ │dolari S.U.A.) │
│ ├─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────────┤
│ │ 27,0 │ 135,0 │ 222,0 │ 256,5 │640,5 milioane │
│ │milioane │milioane │milioane │ milioane │dolari S.U.A. │
│ │ dolari │ dolari │ dolari │ dolari │ │
│ │ S.U.A. │ S.U.A. │ S.U.A. │ S.U.A. │ │
└────────────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────────┴───────────────┘



ANEXA 5
-------
la Contractul de activitate a C.F.R. Cãlãtori
---------------------------------------------



CONSTRUCŢII ŞI RECONSTRUCTII DE VAGOANE
pentru realizarea Programului de integrare europeanã

┌────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬──────────┐
│ │ 1999 │ 2000 │ 2001 │ 2002 │
│ ├─────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│ │ vagoane │ vagoane │ vagoane │ vagoane │
│ │(milioane│(milioane│(milioane│(milioane │
│ │ dolari │ dolari │ dolari │ dolari │
│ │ S.U.A.)│ S.U.A.)│ S.U.A.)│ S.U.A.) │
├────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Construcţii de │ │ │ │ │
│vagoane noi │ │ │ │ │
│* Vagoane AVA clasa │ │ │ │ │
│ a II-a, │ │ │ │ │
│ compartimentate │ - │ 10 │ 10 │ 5 │
│ │ │ (12,5) │ (12,5) │ (6,25) │
│* Vagoane AVA │ │ │ │ │
│ clasa I, │ │ │ │ │
│ compartimentate │ - │ 5 │ 10 │ 10 │
│ │ │ (6,5) │ (13) │ (13) │
│* Vagoane AVA │ │ │ │ │
│ dormitor │ - │ 5 │ - │ - │
│ │ │ (8) │ - │ - │
│* Vagoane AVA cuseta│ - │ 5 │ 5 │ 5 │
│ │ │ (8,0) │ (8,0) │ (8,0) │
│* Vagoane AVA clasa │ │ │ │ │
│ a II-a, salon │ - │ 10 │ 10 │ 15 │
│ │ │ (12) │ (12) │ (18) │
│* Vagoane AVA clasa │ │ │ │ │
│ I, salon │ - │ 5 │ 5 │ 5 │
│ │ │ (6) │ (6) │ (6) │
│* Vagoane AVA clasa │ │ │ │ │
│ I, salon, cu │ │ │ │ │
│ cabina de │ │ │ │ │
│ conducere │ - │ - │ - │ - │
│ │ │ - │ - │ - │ TOTAL:
├────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼────────────────┐
│ │ │ 40 │ 40 │ 40 │ 120 vagoane │
│ │ │ (53) │ (51,5) │ (51,25) │(155,75 milioane│
│ │ │ │ │ │ dolari S.U.A.) │
└────────────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────────┴────────────────┘

┌────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬──────────┐
│ │ 1999 │ 2000 │ 2001 │ 2002 │
│ ├─────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│ │ vagoane │ vagoane │ vagoane │ vagoane │
│ │(milioane│(milioane│(milioane│(milioane │
│ │ dolari │ dolari │ dolari │ dolari │
│ │ S.U.A.)│ S.U.A.)│ S.U.A.)│ S.U.A.) │
├────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Reconstructii de │ │ │ │ │
│vagoane │ │ │ │ │
│* Vagoane 2057 clasa│ │ │ │ │
│ a II-a, cu boghiu │ │ │ │ │
│ Y32 S │ 1 │ 20 │ 30 │ 30 │
│ │ (0,4) │ (8,0) │ (12,0) │ (12,0) │
│* Vagoane 2626 clasa│ │ │ │ │
│ a II-a, etajate, │ │ │ │ │
│ trafic suburban │ 1 │ 30 │ 30 │ 30 │
│ │ (0,25) │ (7,5) │ (7,5) │ (7,5) │
│* Vagoane 1957 cu │ │ │ │ │
│ elemente AVA │ 50 │ 20 │ 20 │ 20 │
│ │ (7,5) │ (3,0) │ (3,0) │ (3,0) │
│* Vagoane 1950 şi │ │ │ │ │
│ 2050 modernizate │ │ │ │ │
│ cu fonduri │ │ │ │ │
│ B.E.R.D.: │ │ │ │ │
│Vagoane Interregio │ │ │ │ │
│clasa I │ - │ 18 │ 12 │ - │
│ │ - │ (9,0) │ (6,0) │ - │
│Vagoane Interregio │ │ │ │ │
│clasa a II-a │ - │ 40 │ 20 │ - │
│ │ - │ (20,0) │ (10,0) │ - │
│Vagoane Interregio │ │ │ │ │
│bar-bistro │ - │ 6 │ 4 │ - │
│ │ - │ (3,0) │ (2,0) │ - │
│* Vagoane 1057 clasa│ │ │ │ │
│ I, salon, cu aer │ │ │ │ │
│ condiţionat │ 1 │ 30 │ 30 │ 30 │
│ │ (0,2) │ (6) │ (6) │ (6) │
│* Vagoane 2055 clasa│ │ │ │ │
│ a II-a, │ │ │ │ │
│ compartimentate, │ │ │ │ │
│ cu aer cald │ 140 │ 100 │ 50 │ - │
│ │ (21) │ (15) │ (7,5) │ - │
│* Vagoane 2047 clasa│ │ │ │ │
│ a II-a, │ │ │ │ │
│ compartimentate, │ │ │ │ │
│ cu radiatoare │ 110 │ 50 │ - │ - │
│ │ (16,5) │ (7,5) │ - │ - │ TOTAL:
├────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼────────────────┐
│ │ 303 │ 314 │ 196 │ 110 │ 923 vagoane │
│ │ (45,85) │ (79) │ (54) │ (28,5) │(207,35 milioane│
│ │ │ │ │ │ dolari S.U.A.) │
└────────────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────────┴────────────────┘


RECAPITULATIE

┌────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬──────────┐
│ │ 1999 │ 2000 │ 2001 │ 2002 │
│ ├─────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│ │ vagoane │ vagoane │ vagoane │ vagoane │
│ │(milioane│(milioane│(milioane│(milioane │
│ │ dolari │ dolari │ dolari │ dolari │
│ │ S.U.A.)│ S.U.A.)│ S.U.A.)│ S.U.A.) │
├────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼────────────────┐
│ TOTAL, │ 113 │ 187 │ 180 │ 150 │ 630 vagoane │
│ din care: │ (70,2) │ (101,6) │ (91,8) │ (74,5) │(338,1 milioane │
│ │ │ │ │ │ dolari S.U.A.) │
│ B.E.R.D. │ - │ 64 │ 36 │ - │ 100 vagoane │
│ │ - │ (32) │ (18) │ - │ (50 milioane │
│ │ │ │ │ │ dolari S.U.A.) │
│ Resurse interne │ 113 │ 123 │ 144 │ 140 │ 530 vagoane │
│ │ (70,2) │ (69,6) │ (73,8) │ (74,5) │(288,1 milioane │
│ │ │ │ │ │ dolari S.U.A.) │
└────────────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────────┴────────────────┘


----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016