Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 693 din 5 mai 2004  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 1.300/2002 privind notificarea substantelor chimice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 693 din 5 mai 2004 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.300/2002 privind notificarea substantelor chimice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 436 din 17 mai 2004
HOTĂ?RÂRE nr. 693 din 5 mai 2004
pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.300/2002 privind notificarea substanţelor chimice
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 436 din 17 mai 2004

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.300/2002 privind notificarea substanţelor chimice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 894 din 10 decembrie 2002, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã articolul 1 se introduc doua noi articole, articolele 1^1 şi 1^2 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 1^1 . - Prevederile prezentei hotãrâri nu se aplica urmãtoarelor preparate chimice în forma finita, destinate utilizatorului final:
a) produsele medicamentoase de uz uman, reglementate de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/1999 privind produsele medicamentoase de uz uman, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 336/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) produsele medicamentoase de uz veterinar, reglementate de <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 1.111/2003 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind codul referitor la produsele medicinale veterinare;
c) produsele cosmetice, reglementate de <>Legea nr. 178/2000 privind produsele cosmetice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) amestecurile de substanţe devenite deşeuri, reglementate de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 426/2001 ;
e) produsele alimentare;
f) alimentele pentru animale;
g) pesticidele;
h) substantele radioactive, reglementate de Ordinul preşedintelui Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare nr. 14/2000 pentru aprobarea Normelor fundamentale de securitate radiologica, cu completãrile ulterioare, şi de <>Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 944/2001 pentru aprobarea Normelor privind supravegherea medicalã a persoanelor expuse profesional la radiatii ionizante, cu completãrile ulterioare;
i) substantele şi preparatele chimice periculoase pentru care exista proceduri comunitare de notificare şi aprobare prin alte reglementãri legale în vigoare şi pentru care cerinţele sunt echivalente cu cele stabilite prin prezenta hotãrâre.
Art. 1^2 . -Prevederile prezentei hotãrâri nu se aplica în cazul:
a) transportului substanţelor periculoase pe calea feratã, cai rutiere, aeriene sau pe apa;
b) substanţelor în tranzit supuse unui control vamal, dacã ele nu fac obiectul unui tratament sau al unei transformãri."
2. Literele b), c) şi e) ale articolului 2 vor avea urmãtorul cuprins:
"b) notificare - procedura de inaintare a dosarului de notificare autoritãţii competente:
- pentru substantele chimice fabricate pe teritoriul României şi al celorlalte state membre ale Uniunii Europene, de cãtre producãtorul care introduce pe piata o substanta chimica ca atare sau într-un preparat;
- pentru substantele chimice fabricate în afarã teritoriului Uniunii Europene, de cãtre o persoana stabilitã pe teritoriul României sau al celorlalte state membre ale Uniunii Europene, responsabilã pentru introducerea pe piata a substanţei chimice ca atare sau într-un preparat, ori de cãtre o persoana stabilitã pe teritoriul Uniunii Europene care, pentru notificarea unei substanţe chimice introduse pe piata ca atare sau într-un preparat, este desemnatã de cãtre producãtor ca reprezentant unic al acestuia;
c) notificator - persoana care efectueazã notificarea prevãzutã la lit. b);
........................................................................................ e) introducere pe piata - punerea la dispoziţia terţilor a substanţelor chimice; importul pe teritoriul României şi pe teritoriul vamal al Uniunii Europene este, de asemenea, considerat introducere pe piata în sensul prezentei hotãrâri;"
3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Cu respectarea prevederilor art. 10 şi 11, substantele chimice pot fi introduse pe piata, ca atare sau sub forma de preparate, numai dacã au fost notificate autoritãţii competente din România sau unei autoritãţi competente a unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene, etichetate şi ambalate în conformitate cu prevederile <>art. 14-22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 451/2001 , ale anexei nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 490/2002 , şi în conformitate cu rezultatele testelor prevãzute de anexele nr. 1-5.
(2) Autoritatea competenta din România, în înţelesul prezentei hotãrâri, este Agenţia Nationala pentru Substanţe şi Preparate Chimice Periculoase, denumita în continuare ANSPCP."
4. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Cu respectarea prevederilor art. 1^1 , 1^2 , art. 6 alin. (1), art. 10, 11, 15 şi art. 16 alin. (1)-(6), notificatorul depune la ANSPCP dosarul de notificare completa, care include:
a) dosarul tehnic care conţine toate datele privind evaluarea riscurilor previzibile, imediate sau ulterioare pentru om şi mediu, informaţiile şi rezultatele studiilor prevãzute în anexa nr. 1, precum şi descrierea completa şi detaliatã a studiilor efectuate şi a metodelor utilizate sau o referire bibliografica la acestea;
b) declaraţia cu privire la efectele periculoase ale substanţei chimice, în corelatie cu utilizarile previzibile;
c) clasificarea şi etichetarea propuse pentru substanta chimica, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 490/2002 ;
d) numai în cazul substanţelor chimice periculoase, propunerea pentru fişa tehnica de securitate conform prevederilor <>art. 21 şi 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 , cu modificãrile ulterioare;
e) pentru substantele chimice fabricate în afarã teritoriului Uniunii Europene, declaraţia din partea producãtorului, din care sa rezulte ca notificatorul este desemnat de acesta ca reprezentant unic;
f) la opţiunea notificatorului, cererea din partea acestuia, prin care solicita, din motive întemeiate, exceptarea notificãrii de la prevederile art. 14 alin. (2), (3), (4) şi (5) pentru o perioada care nu trebuie sa depãşeascã un an de la data notificãrii.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica în situaţia în care substanta chimica este fabricata pe teritoriul României sau în situaţia în care producãtorul este stabilit în afarã teritoriului Uniunii Europene şi notificatorul este stabilit pe teritoriul României."
5. Partea introductivã a alineatului (1) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Cu respectarea prevederilor art. 12, în cazul unei substanţe chimice deja notificate la ANSPCP, notificatorul va transmite informaţii ANSPCP în urmãtoarele cazuri:"
6. Partea introductivã a alineatului (1) al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Cu respectarea prevederilor art. 1^1 , 1^2 , 10, 15 şi art. 16 alin. (1)-(6), notificatorul depune la ANSPCP dosarul de notificare redusã, care include:"
7. Litera b) a alineatului (1) al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"b) toate informaţiile prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. b), c), d), e) şi f)."
8. Dupã alineatul (1) al articolului 6 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1 ), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1 ) Prevederile alin. (1) se aplica în situaţia în care substanta chimica este fabricata pe teritoriul României sau în situaţia în care producãtorul este stabilit în afarã teritoriului Uniunii Europene şi notificatorul este stabilit pe teritoriul României."
9. Alineatul (2) al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care cantitãţile de substanta chimica ce urmeazã a fi introduse pe piata sunt sub 100 kg/an/producãtor, cu respectarea prevederilor art. 15 şi art. 16 alin. (1)-(6), notificatorul poate sa limiteze informaţiile din dosarul tehnic la cele prevãzute în anexa nr. 4."
10. Dupã articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8^1 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 8^1 . - În cazul în care, pentru substantele chimice fabricate în afarã teritoriului Uniunii Europene, exista mai mult de o notificare pentru o substanta chimica fabricata de acelaşi producãtor, tonajele anuale cumulative introduse pe piata comunitara sunt determinate de Comisia Europeanã şi ANSPCP pe baza informaţiilor depuse conform art. 4, art. 6 alin. (1) şi art. 12. Obligaţia de a efectua testãri suplimentare conform art. 5 alin. (1) revine în mod colectiv tuturor notificatorilor."
11. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Pentru polimeri prevederile specifice referitoare la dosarele tehnice incluse în dosarul de notificare, conform art. 4 alin. (1) şi art. 6 alin. (1), sunt prevãzute în anexa nr. 5."
12. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Prevederile art. 4, 5, 6, 7, 12 şi 14 nu se aplica pentru:
a) substantele chimice incluse în Inventarul european al substanţelor chimice existente introduse pe piata - IESCE;
b) substantele chimice incluse în Lista substanţelor chimice care nu mai sunt considerate polimeri - NLP;
c) aditivii şi substantele chimice destinate utilizãrii exclusiv în produsele pentru hrana animalelor;
d) substantele chimice utilizate exclusiv ca aditivi şi arome pentru produse alimentare;
e) ingredientele active utilizate exclusiv în produse medicamentoase şi care nu includ intermediari chimici;
f) substantele chimice utilizate exclusiv drept componente active în produsele de protecţie a plantelor şi în biocide;
g) substantele chimice utilizate exclusiv în produsele cosmetice;
h) substantele chimice destinate utilizãrii exclusive în produse pentru care exista proceduri comunitare de notificare şi aprobare şi pentru care cerinţele de prezentare a datelor sunt echivalente cu cele prevãzute de prezenta hotãrâre."
13. Literele c) şi d) ale alineatului (1) al articolului 11 vor avea urmãtorul cuprins:
"c) substantele chimice introduse pe piata în cantitãţi limitate, care nu depãşesc 100 kg/producãtor/an şi care sunt destinate exclusiv scopurilor de cercetare şi dezvoltare ştiinţificã desfãşurate în condiţii controlate;
d) substantele chimice introduse pe piata în scopuri de cercetare şi dezvoltare aplicativa, în cantitãţi limitate la acest scop, cu un numãr limitat de clienţi înregistraţi. Aceste substanţe chimice sunt exceptate de la notificare pe o perioada de un an, cu condiţia ca producãtorul sau importatorul sa comunice ANSPCP dacã fabricarea, importul sau activitatea de cercetare şi dezvoltare aplicativa se desfãşoarã în România, identitatea acestor substanţe chimice, datele de etichetare, cantitatea, justificarea acestei cantitãţi, lista clienţilor şi programul de cercetare şi dezvoltare. În acelaşi scop, ANSPCP poate solicita şi alte informaţii suplimentare care sa nu le depãşeascã însã pe cele prevãzute la art. 6 şi 7. Producãtorul sau importatorul este obligat sa asigure ca substantele sau preparatele în care sunt încorporate substanţe chimice introduse pe piata în scopuri de cercetare şi dezvoltare aplicativa sunt manipulate exclusiv de personalul clienţilor, în condiţii controlate, şi nu sunt puse la dispoziţie publicului. În situaţia în care considera ca exista un risc major pentru om şi mediu, ANSPCP poate extinde restrictia asupra tuturor produselor care conţin aceste substanţe chimice; dupã un an aceste substanţe chimice trebuie notificate;"
14. Alineatele (2) şi (4) ale articolului 11 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) lit. c) şi dacã fabricarea, importul sau activitatea de cercetare şi dezvoltare aplicativa se desfãşoarã în România, producãtorul ori importatorul pãstreazã înregistrãri scrise care conţin identitatea substanţei chimice, datele de etichetare, cantitãţile şi lista clienţilor, informaţii ce vor fi puse la dispoziţie ANSPCP, la cerere.
....................................................................................
(4) Dacã una dintre substantele chimice prevãzute la alin. (1), etichetata conform prevederilor <>art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 , cu modificãrile ulterioare, este foarte toxica, toxica, cancerigena, toxica pentru reproducere sau mutagena, producãtorul ori importatorul trebuie sa transmitã ANSPCP informaţiile prevãzute în secţiunea B pct. 2.3, 2.4 şi 2.5 din anexa nr. 1. În plus, datele de toxicitate acuta vor fi prezentate dacã este posibil."
15. Partea introductivã a alineatului (1) al articolului 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Notificatorul unei substanţe chimice deja notificate are obligaţia sa informeze în scris ANSPCP, în cazul în care aceasta a primit notificarea iniţialã, sau autoritatea competenta a oricãrui stat membru la care s-a depus notificarea intiala, cu privire la:"
16. Literele a) şi e) ale alineatului (1) al articolului 12 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) modificãrile apãrute la nivelul cantitãţilor anuale sau totale introduse pe piata de el ori în cazul unei substanţe chimice fabricate în afarã teritoriului Uniunii Europene pentru care notificatorul a fost desemnat reprezentant unic, de cãtre el şi/sau de cãtre alţii;
....................................................................................
e) orice modificare a statutului notificatorului producãtor sau importator."
17. Alineatele (1), (2) şi (7) ale articolului 14 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Pentru o substanta chimica deja notificatã, asa cum este cazul pentru substantele chimice incluse în lista ELINCS, ANSPCP poate aproba ca, în scopurile menţionate la secţiunea B pct. 3, 4 şi 5 din anexele nr. 1 şi 3 şi la secţiunea B pct. 3 şi 4 din anexa nr. 4, noul notificator sa facã referire la rezultatele testelor/studiilor prezentate de cãtre notificatorul iniţial, în mãsura în care poate dovedi ca substanta chimica renotificata este aceeaşi cu cea notificatã anterior, inclusiv în privinta gradului de puritate şi a naturii impuritatilor. Noul notificator poate face referire la rezultatele testelor/studiilor notificãrii iniţiale, pe baza acordului scris al notificatorului iniţial.
(2) Înainte de a efectua testãri pe animale vertebrate în scopul depunerii unui dosar de notificare în conformitate cu prevederile art. 4 sau ale art. 6 alin. (1) şi (1^1 ), cu respectarea prevederilor alin. (1), noii notificatori cer ANSPCP urmãtoarele informaţii:
a) dacã substanta chimica a fost notificatã anterior;
b) numele şi adresa notificatorului iniţial.
....................................................................................
(7) În situaţia în care notificatorii unei substanţe chimice nu ajung la un acord privind utilizarea în comun a informaţiilor care rezulta din testarea pe animale vertebrate, ANSPCP poate elabora pentru notificatorii stabiliţi pe teritoriul României reglementãri prin care aceştia sunt obligaţi sa utilizeze în comun informaţiile respective, în vederea evitãrii repetarii testelor pe animale vertebrate. În acest scop, ANSPCP stabileşte atât procedura de utilizare în comun a informaţiilor, cat şi procedura privind exceptarea temporarã de la notificare prevãzutã la art. 4 alin. (1) lit. f), urmãrind menţinerea unui echilibru între interesele pãrţilor implicate."
18. Alineatul (6) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"(6) În cazul substanţelor chimice notificate în conformitate cu art. 4 şi art. 6 alin. (1), (1^1 ) şi (2), ANSPCP efectueazã o evaluare a riscurilor pentru om şi mediu. Evaluarea include recomandãri cu privire la cele mai adecvate metode pentru testarea substanţei chimice şi, dacã este necesar, cu privire la mãsurile care sa reducã riscurile pentru om şi mediu, legate de introducerea pe piata a substanţei chimice. Evaluarea va fi actualizatã periodic, luându-se în considerare informaţiile suplimentare prevãzute în prezentul articol sau la art. 5 alin. (1), art. 6 alin. (3) şi la art. 12 alin. (1)."
19. Dupã articolul 16 se introduc trei noi articole, articolele 16^1 , 16^2 şi 16^3 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 16^1 . - (1) Pentru substantele chimice fabricate în afarã teritoriului Uniunii Europene, pentru care s-a depus mai mult de o notificare pentru substanta chimica produsã de un producãtor, ANSPCP, împreunã cu Comisia Europeanã sunt responsabile pentru calcularea tonajelor anuale şi cumulative introduse pe piata comunitara. În cazul în care nivelurile tonajelor prevãzute la art. 5 alin. (1) sunt atinse, autoritatea competenta responsabilã pentru primirea notificãrii/notificãrilor va contacta fiecare notificator pentru a informa cu privire la identitatea celorlalţi notificatori şi pentru a atrage atenţia asupra responsabilitãţii colective a acestora, conform prevederilor art. 8^1 .
(2) Amendamentele necesare pentru adaptarea la progresul tehnic a anexelor la prezenta hotãrâre se efectueazã de cãtre Comisia Europeanã asistatã de un comitet compus din reprezentanţii statelor membre şi condus de reprezentantul Comisiei Europene. Amendarea anexelor se aplica pentru a confirma sau a amenda propunerile pentru clasificare şi etichetare.
(3) Cu respectarea prevederilor art. 17 alin. (1), (2) şi (3), statele membre şi Comisia Europeanã asigura pãstrarea confidenţialitãţii asupra utilizãrii comerciale sau fabricãrii substanţei chimice.
Art. 16^2 . - Când ANSPCP a primit dosarul de notificare prevãzut la art. 4 alin. (1) şi la art. 6 alin. (1) sau informaţii privind testarea suplimentarã efectuatã conform art. 5 alin. (1) şi art. 6 alin. (3) ori informaţii ulterioare notificãrii depuse conform art. 12, aceasta va transmite Comisiei Europene cat mai curând posibil o copie a dosarului sau a informaţiilor suplimentare ori un rezumat al acestora. În cazul informaţiilor suplimentare prevãzute la art. 16 alin. (1)-(6), ANSPCP va informa Comisia Europeanã cu privire la testele alese, motivatia pentru alegerea facuta, rezultatele şi, dacã este cazul, o evaluare a rezultatelor. În cazul informaţiilor primite conform art. 11 alin. (1) şi (2), ANSPCP va transmite Comisiei Europene acele elemente care ar putea fi de interes atât pentru Comisia Europeanã, cat şi pentru alte autoritãţi competente din statele membre ale Uniunii Europene. Evaluarea riscurilor prevãzutã la art. 16 alin. (1)-(6) sau un rezumat al acestei evaluãri va fi transmis Comisiei Europene imediat ce devine disponibilã.
Art. 16^3 . - (1) La primirea dosarelor şi informaţiilor prevãzute de art. 16^2 , Comisia Europeanã va transmite copii statelor membre. În plus, Comisia Europeanã poate transmite, atunci când considera necesar, orice informaţie relevanta pe care a primit-o în legatura cu prezenta hotãrâre. ANSPCP poate consulta direct autoritatea competenta a oricãrui stat membru care a primit iniţial notificarea sau Comisia Europeanã asupra detaliilor specifice aferente datelor incluse în dosarul prevãzut de prezenta hotãrâre ori asupra evaluãrii riscurilor prevãzute la art. 16 alin. (1)-(6).
(2) ANSPCP poate, de asemenea, sugera solicitarea unor testãri sau informaţii suplimentare ori modificarea evaluãrii riscurilor. Dacã autoritatea competenta care a primit iniţial notificarea nu este de acord cu sugestiile primite cu privire la informaţiile suplimentare, testele de confirmare sau amendamentele la programele de studiu prevãzute de anexa nr. 2 ori evaluarea riscului, aceasta prezintã ANSPCP motivele sale. Dacã autoritãţile competente implicate nu ajung la un acord şi dacã ANSPCP considera, din motive întemeiate, ca informaţiile suplimentare, testele pentru confirmare sau amendamentele la programele de studiu ori o evaluare a riscului sunt absolut necesare pentru protecţia omului şi a mediului, ANSPCP poate solicita Comisiei Europene luarea unei decizii în aceasta privinta."
20. Partea introductivã a alineatului (2) al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Nu au caracter confidenţial urmãtoarele informaţii prezentate la art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (1) şi la art. 6 alin. (1), (2) şi (3):"
21. Dupã alineatul (4) al articolului 17 se introduc doua noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Pentru substantele chimice care sunt incluse pe lista ELINCS şi care nu sunt clasificate ca periculoase în sensul prezentei hotãrâri, numele acestora va fi inclus sub forma denumirii lor comerciale, dacã ANSPCP solicita acest lucru. În mod obişnuit, asemenea substanţe chimice pot fi incluse pe lista sub forma denumirii lor comerciale pentru un interval de maximum 3 ani. Totuşi, dacã ANSPCP considera ca publicarea denumirii chimice conform nomenclaturii IUPAC ar putea dezvalui informaţii privind fabricarea sau utilizarea comercialã, denumirea substanţei chimice poate fi înregistratã numai sub forma denumirii sale comerciale pentru perioada consideratã necesarã de cãtre ANSPCP. La cererea ANSPCP, substantele chimice periculoase pot fi introduse pe lista numai sub forma denumirii lor comerciale pana la includerea acestora în anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 490/2002 .
(6) Informaţiile confidenţiale aduse la cunostinta Comisiei Europene sau ANSPCP sunt pãstrate secrete. Totuşi, aceste informaţii pot fi aduse la cunostinta autoritãţilor competente din alte state membre şi pot fi divulgate persoanelor direct implicate în procedurile administrative sau judiciare implicând sancţiuni dispuse în scopul controlului substanţelor chimice introduse pe piata şi persoanelor care participa ori sunt audiate în cadrul procedurilor legislative."
22. Dupã articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 17^1 . - Datele furnizate în conformitate cu prevederile art. 16^2 şi 16^3 pot fi transmise Comisiei Europene şi statelor membre sub forma rezumativa. În aceste cazuri şi în contextul prevederilor art. 16^3 alin. (2), ANSPCP şi Comisia Europeanã au acces în orice moment la dosarul notificãrii şi la informaţiile suplimentare."
23. Dupã articolul 18 se introduc trei noi articole, articolele 18^1 , 18^2 şi 18^3 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 18^1 . - (1) Substantele chimice cuprinse în Lista NLP se aproba prin ordin al ministrului de stat, ministrul economiei şi comerţului, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Lista NLP se actualizeazã periodic, prin ordin al ministrului de stat, ministrul economiei şi comerţului, în funcţie de progresul tehnic.
Art. 18^2 . - ANSPCP nu poate interzice, restrânge sau impiedica introducerea pe piata a substanţelor chimice care îndeplinesc cerinţele prevãzute de prezenta hotãrâre, pentru considerente privind notificarea, clasificarea, ambalarea şi etichetarea substanţelor chimice.
Art. 18^3 . - Atunci când, pe baza unor informaţii noi, ANSPCP are motive întemeiate sa considere ca o substanta chimica, care a fost acceptatã ca indeplinind cerinţele prezentei hotãrâri, constituie un pericol pentru om sau pentru mediu, deoarece clasificarea, ambalarea ori etichetarea nu mai este corespunzãtoare, aceasta poate reclasifica temporar substanta chimica sau, dacã este necesar, poate interzice ori impune condiţii speciale pentru introducerea pe piata a acelei substanţe chimice. ANSPCP va informa imediat Comisia Europeanã şi celelalte state membre cu privire la aceasta mãsura şi la motivele care au stat la baza acesteia."
24. Dupã articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 21^1 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 21^1 . - O data la 3 ani România transmite Comisiei Europene un raport privind aplicarea prezentei hotãrâri pe teritoriul României. Primul raport se va transmite la 3 ani de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri."
25. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri se suspenda pana la data aderãrii României la Uniunea Europeanã."
26. Dupã articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 23, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - Prezenta hotãrâre transpune Directiva Consiliului 92/32/EEC privind al saptelea amendament al Directivei 67/548/EEC privind armonizarea legislativã a statelor membre referitor la clasificarea, ambalarea şi etichetarea substanţelor periculoase."
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.300/2002 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat, ministrul economiei şi comerţului,
Dan Ioan Popescu

p. Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Petre Daea,
secretar de stat

Bucureşti, 5 mai 2004.
Nr. 693.
-----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016