Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 682 din 3 iunie 2009  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comitetului national de coordonare a activitatii Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta, precum si a Secretariatului tehnic permanent    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 682 din 3 iunie 2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comitetului national de coordonare a activitatii Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta, precum si a Secretariatului tehnic permanent

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 405 din 15 iunie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 5 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 160/2008 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comitetului naţional de coordonare a activitãţii Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţã, precum şi a Secretariatului tehnic permanent, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.


PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul comunicaţiilor
şi societãţii informaţionale,
Gabriel Sandu

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Administrare
şi Reglementare în Comunicaţii,
Cãtãlin Marius Marinescu

Directorul Serviciului
de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş

Ministrul sãnãtãţii,
Ion Bazac

Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea


Bucureşti, 3 iunie 2009.
Nr. 682.


ANEXĂ

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comitetului naţional de coordonare a activitãţii Sistemului naţional
unic pentru apeluri de urgenţã, precum şi a
Secretariatului tehnic permanent

ART. 1
Comitetul naţional de coordonare a activitãţii Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţã (SNUAU), denumit în continuare Comitet, se organizeazã şi funcţioneazã ca organism interinstituţional fãrã personalitate juridicã, sub autoritatea Guvernului României.
ART. 2
Comitetul are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale;
b) vicepreşedinte - directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
c) membri - la nivel de secretar de stat/subsecretar de stat din Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Sãnãtãţii, precum şi unul dintre vicepreşedinţii Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.
ART. 3
Comitetul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã şi adoptã politica şi strategia privind funcţionarea, operarea şi dezvoltarea SNUAU, precum şi a serviciului de urgenţã 112 în România;
b) coordoneazã la nivel naţional, în mod unitar, acţiunile tuturor organismelor implicate în funcţionarea SNUAU potrivit cerinţelor europene în domeniu;
c) dispune mãsuri privind elaborarea politicii şi strategiei în domeniu, asigurând alinierea la cerinţele europene;
d) analizeazã şi aprobã soluţii tehnice şi operaţionale, însoţite de planurile de mãsuri, privind funcţionarea, operarea şi dezvoltarea SNUAU;
e) examineazã modul în care sunt duse la îndeplinire obligaţiile organismelor implicate în funcţionarea SNUAU, stabilite prin legislaţia în vigoare, şi face recomandãri privind soluţionarea deficienţelor;
f) este informat cu privire la stadiul implementãrii mãsurilor adoptate;
g) solicitã organismelor implicate în funcţionarea SNUAU rapoarte privind stadiul implementãrii mãsurilor adoptate de Comitet;
h) dispune efectuarea de analize/evaluãri tehnice şi operaţionale privind stadiul implementãrii mãsurilor adoptate;
i) analizeazã periodic progresele înregistrate în atingerea obiectivelor stabilite prin documentele adoptate şi propune soluţii;
j) face propuneri privind reducerea numãrului de apeluri abuzive şi a alertãrilor false cãtre serviciul de urgenţã 112;
k) examineazã rezultatele implementãrii <>Deciziei preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Comunicaţii nr. 1.023/2008 privind realizarea comunicaţiilor cãtre Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţã;
l) urmãreşte modul de aplicare a prevederilor protocoalelor (metodologiilor) de cooperare încheiate între administratorul SNUAU şi structurile autoritãţilor administraţiei publice care subordoneazã activitatea agenţiilor specializate de intervenţie;
m) avizeazã cererile administratorului SNUAU pentru a încheia convenţii şi protocoale de colaborare cu organizaţii neguvernamentale, societãţi comerciale şi cu alte servicii publice care pot contribui la funcţionarea SNUAU;
n) stabileşte participarea, în calitate de invitaţi la şedinţele Comitetului, a reprezentanţilor furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, ai societãţii civile, ai autoritãţilor şi instituţiilor publice cu responsabilitãţi în domeniu;
o) nominalizeazã şi aprobã membrii Secretariatului tehnic permanent la propunerea instituţiilor reprezentate în cadrul Comitetului;
p) supune aprobãrii Guvernului Regulamentul de organizare, funcţionare şi atribuţiile Comitetului, precum şi ale Secretariatului tehnic permanent, precum şi propunerile de modificare a acestuia potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 160/2008 ;
q) avizeazã proiectul de buget al SNUAU;
r) stabileşte responsabilitãţile personalului de operare şi regulamentul de operare a SNUAU.
ART. 4
Preşedintele Comitetului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) convoacã şi conduce şedinţele Comitetului;
b) aprobã proiectul ordinii de zi a şedinţei, lista documentelor ce urmeazã sã fie transmise tuturor participanţilor la şedinţã, precum şi lista invitaţilor;
c) aprobã, dupã caz, publicarea pe pagina web dedicatã SNUAU/Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale a documentelor adoptate în cadrul Comitetului;
d) semneazã corespondenţa, hotãrârile Comitetului şi procesele-verbale ale şedinţelor.
ART. 5
(1) Ca organism de lucru al Comitetului se înfiinţeazã Secretariatul tehnic permanent.
(2) Secretariatul tehnic permanent este compus din:
a) şeful structurii de profil a administratorului SNUAU, care îndeplineşte funcţia de şef al Secretariatului tehnic permanent;
b) un reprezentant al Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale, din cadrul Direcţiei pentru politici şi programe în domeniul comunicaţiilor, afaceri europene şi relaţii internaţionale;
c) un reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii;
d) 3 specialişti din domeniul operaţional şi tehnic ai administratorului SNUAU;
e) 6 specialişti din domeniul operaţional ai agenţiilor de intervenţie subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Ministerului Sãnãtãţii.
(3) Membrii Secretariatului tehnic permanent sunt nominalizaţi prin hotãrâre a Comitetului în baza propunerilor formulate de cãtre conducãtorii instituţiilor reprezentate în cadrul acestuia.
ART. 6
Secretariatul tehnic permanent îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã, centralizeazã şi transmite Comitetului propuneri privind operarea, funcţionarea şi dezvoltarea SNUAU;
b) asigurã pregãtirea logisticã a şedinţelor Comitetului;
c) transmite invitaţiile la şedinţele Comitetului;
d) pregãteşte documentele ce urmeazã sã fie transmise tuturor participanţilor la şedinţã, lista invitaţilor, precum şi proiectul ordinii de zi a şedinţei;
e) publicã pe pagina web dedicatã SNUAU ordinea de zi a şedinţelor şi procesele-verbale ale acestora;
f) poate furniza membrilor Comitetului, pânã în preziua şedinţei, alte informaţii relevante cu privire la ordinea de zi, astfel încât aceştia sã aibã la dispoziţie cele mai recente informaţii cu privire la subiectele aflate pe agendã;
g) actualizeazã permanent pagina web dedicatã SNUAU;
h) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor Comitetului şi transmite forma finalã a acestuia, semnatã de preşedinte, tuturor membrilor, precum şi celor interesaţi, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data la care a avut loc şedinţa;
i) monitorizeazã implementarea hotãrârilor Comitetului şi asigurã schimbul de informaţii referitor la acestea între pãrţile implicate;
j) constituie un registru special de evidenţã a hotãrârilor Comitetului;
k) asigurã activitãţile de registraturã şi arhivare a documentelor destinate Comitetului.
ART. 7
(1) Comitetul îşi desfãşoarã activitatea în cadrul şedinţelor ordinare şi al şedinţelor extraordinare.
(2) Şedinţele ordinare se desfãşoarã semestrial şi sunt convocate de cãtre preşedintele Comitetului.
(3) Şedinţele extraordinare ale Comitetului se pot organiza la solicitarea preşedintelui, a vicepreşedintelui sau a oricãrui membru titular.
ART. 8
(1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor membrilor la şedinţele ordinare ale Comitetului se fac în scris de cãtre Secretariatul tehnic permanent, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii şedinţei.
(2) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor membrilor la şedinţele extraordinare ale Comitetului se fac cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înainte de data şedinţei, de cãtre Secretariatul tehnic permanent.
(3) Invitaţiile la şedinţele Comitetului cuprind în mod obligatoriu ziua, ora, locul desfãşurãrii şi proiectul ordinii de zi, precum şi adresa site-ului care conţine informaţii şi documente privind şedinţa respectivã.
(4) Ordinea de zi a şedinţei Comitetului şi materialele care urmeazã sã fie supuse dezbaterii se transmit prin e-mail participanţilor, cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru şedinţã, în cazul şedinţelor ordinare, şi cu cel puţin 5 zile lucrãtoare, în cazul şedinţelor extraordinare.
(5) La începutul fiecãrei şedinţe se adoptã ordinea de zi a şedinţei respective.
(6) La şedinţele Comitetului pot participa membrii titulari sau înlocuitorii acestora desemnaţi de conducerea instituţiilor reprezentate în Comitet, precum şi reprezentanţi ai entitãţilor prevãzute la art. 11.
ART. 9
(1) La cererea membrilor Comitetului, ordinea de zi poate fi completatã şi cu alte teme decât cele comunicate iniţial, cu condiţia transmiterii documentelor respective, în scris, Secretariatului tehnic permanent al Comitetului, cu 5 zile lucrãtoare înaintea datei şedinţei, în cazul şedinţelor ordinare, şi cu 3 zile lucrãtoare înaintea datei şedinţei, în cazul şedinţelor extraordinare. Decizia asupra completãrii ordinii de zi revine preşedintelui Comitetului.
(2) La sfârşitul fiecãrei şedinţe se stabileşte data viitoarei şedinţe ordinare a Comitetului.
ART. 10
(1) Şedinţele Comitetului se pot desfãşura numai în prezenţa tuturor membrilor acestuia.
(2) În cazul nerespectãrii prevederilor alin. (1), şedinţa se amânã, urmând sã fie convocatã o nouã şedinţã în termen de 5 zile. Şedinţa convocatã în urma unei amânãri se desfãşoarã fãrã a fi necesarã respectarea prevederilor alin. (1).
ART. 11
În funcţie de problematica supusã dezbaterii Comitetului, la şedinţe pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, ai societãţii civile, ai autoritãţilor şi instituţiilor publice cu responsabilitãţi în domeniu.
ART. 12
(1) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Comitetul adoptã hotãrâri prin consens.
(2) Hotãrârile adoptate se comunicã, de drept, membrilor Comitetului, instituţiilor şi organizaţiilor menţionate în textul hotãrârilor, de cãtre Secretariatul tehnic permanent, dupã semnarea lor de cãtre preşedinte şi sunt obligatorii.
(3) Procesele-verbale şi hotãrârile Comitetului se publicã pe site-ul dedicat SNUAU.
___________


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016