Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 682 din 19 iulie 2001  privind aprobarea Normelor metodologice pentru trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile ale debitorilor persoane juridice, supuse executarii silite    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 682 din 19 iulie 2001 privind aprobarea Normelor metodologice pentru trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile ale debitorilor persoane juridice, supuse executarii silite

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 440 din 6 august 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 109 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Normele metodologice pentru trecerea în proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile ale debitorilor persoane juridice, supuse executãrii silite, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.009/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind trecerea în proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile ale debitorilor persoane juridice, supuse executãrii silite, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 616 din 16 decembrie 1999.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

p. Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Ion Giurescu,
secretar de stat


ANEXA 1


NORME METODOLOGICE
pentru trecerea în proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile ale debitorilor persoane juridice, supuse executãrii silite

ART. 1
Debitorul persoana juridicã, cu obligaţii de plata fata de bugetul de stat sau bugetul asigurãrilor sociale de stat administrat şi gestionat prin Casa Nationala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale şi de Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca, aflat în procedura de executare silitã, poate cere organului competent sa aplice procedura de executare silitã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, dupã caz, stingerea unor creanţe ale bugetului de stat sau ale bugetului asigurãrilor sociale de stat prin darea în plata a unor bunuri imobile din proprietatea sa, care trec în proprietatea publica a statului. Acestea pot fi date în administrare, în condiţiile legii.
ART. 2
În temeiul prevederilor <>art. 68^1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumita în continuare ordonanta, cererea poate fi depusa de debitor, în scris, în tot cursul executãrii silite asupra bunurilor imobile, începând cu ziua în care s-a încheiat procesul-verbal prin care bunurile imobile se indisponibilizeaza. De asemenea, cererea se poate depune în perioada în care, pana la împlinirea termenului de prescripţie, organul competent va repeta procedura de licitaţie.
ART. 3
Cererea va cuprinde, în mod obligatoriu, urmãtoarele date:
a) denumirea şi sediul debitorului;
b) alte date de identificare a debitorului (codul fiscal, numãrul de înmatriculare la registrul comerţului);
c) structura capitalului social, a asociaţilor ori a actionariatului, dupã caz;
d) volumul şi natura creanţelor bugetare prevãzute la art. 1;
e) bunurile imobile supuse executãrii silite, pentru care se solicita stingerea unor creanţe ale bugetului de stat sau ale bugetului asigurãrilor sociale de stat, dupã caz, prin trecerea în proprietatea publica a statului (denumirea, datele de identificare a acestora, precum şi o scurta descriere);
f) menţiunea asupra actelor doveditoare potrivit cãrora bunurile imobile respective constituie proprietatea debitorului;
g) acordul expres al debitorului privind preţul de evaluare a bunurilor imobile supuse executãrii silite, stabilit de organul de executare competent, prin servicii prestate de organe sau persoane specializate, în conformitate cu prevederile art. 52 din ordonanta;
h) valoarea de inventar a bunurilor imobile supuse executãrii silite, evidenţiatã în contabilitate, reevaluata în conformitate cu ultimele reglementãri legale în vigoare;
i) menţiunea debitorului ca a luat cunostinta de prevederile legale din prezentele norme metodologice, în sensul ca stingerea creanţei bugetare se va face cu valoarea determinata potrivit art. 8 alin. (2) sau (3), dupã caz;
j) menţiunea debitorului ca bunurile imobile nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini, cu precizarea documentelor doveditoare;
k) acceptul debitorului cu privire la compensarea diferenţei, potrivit legii, în cazul în care valoarea bunului imobil, determinata potrivit art. 8 alin. (2) sau (3), dupã caz, este mai mare decât creanta bugetarã prevãzutã la art. 1;
l) semnatura reprezentantului legal al debitorului persoana juridicã, precum şi ştampila acesteia.
ART. 4
(1) Cererea se depune de cãtre debitor la:
a) unitatea teritorialã subordonata Ministerului Finanţelor Publice în a carei raza este înregistrat ca plãtitor de obligaţii fata de bugetul de stat;
b) Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de munca, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, în a carei raza este înregistrat ca plãtitor de obligaţii fata de bugetul asigurãrilor sociale de stat;
c) direcţia regionala vamalã interjudeteana, pentru taxe şi drepturi vamale cuvenite bugetului de stat.
(2) La cerere se anexeazã copii legalizate de pe actele care atesta dreptul de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile pentru care solicita trecerea în proprietatea publica a statului, dovada, în original, ca acestea nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini, emisã de biroul de carte funciarã din cadrul judecãtoriei în a carei raza teritorialã se afla bunul imobil, precum şi copii de pe fişa mijlocului fix şi de pe balanţa analitica a mijloacelor fixe.
(3) Cererea debitorului se transmite, prin direcţia generalã a finanţelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, ori prin Direcţia Generalã a Vamilor, prin Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti sau prin Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de munca, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau, dupã caz, din cadrul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale ori Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, desemnate prin ordin al ministrului finanţelor publice sau al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale, dupã caz, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) copiile certificate de pe toate actele aflate în dosarul de executare silitã;
b) propunerile organului competent sa aplice procedura de executare silitã, din cadrul unitãţilor prevãzute la alin. (1);
c) punctul de vedere al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori al Direcţiei Generale a Vamilor, numai pentru creanţele reprezentând taxe şi drepturi vamale cuvenite bugetului de stat.
(4) Adresa de transmitere a întregii documentaţii, precum şi referatul cuprinzând analiza şi punctul de vedere vor fi semnate, dupã verificarea datelor din cererea de stingere a creanţelor bugetului de stat sau bugetului asigurãrilor sociale de stat prin trecerea în proprietatea publica a statului a bunurilor imobile supuse executãrii silite şi a actelor din dosarul în susţinerea acesteia, de cãtre conducãtorul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, al Direcţiei Generale a Vamilor, al Casei judeţene de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, ori al Agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de munca, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, sau de inlocuitorul acestuia.
(5) O data cu documentele prevãzute la alin. (2) direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţia Generalã a Vamilor, Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, ori Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de munca, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, vor comunica şi solicitarile de bunuri imobile de felul celor pentru care se cere trecerea în proprietatea publica a statului, primite de la instituţii publice, direcţiilor de specialitate prevãzute la art. 5 alin. (1).
(6) Solicitarile de bunuri imobile vor fi avizate de ordonatorul principal de credite. Evidenta solicitãrilor de bunuri imobile se tine de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, de Direcţia Generalã a Vamilor, de Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, sau de Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de munca, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, în registre de evidenta deschise în acest scop.
ART. 5
(1) La primirea cererii, însoţitã de documentele anexate, Ministerul Finanţelor Publice, Casa Nationala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale ori Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca, dupã caz, prin direcţia de specialitate desemnatã, procedeazã la înregistrarea acesteia. Cererea, însoţitã de documentaţia completa, se prezintã unei comisii numite prin ordin al ministrului finanţelor publice sau al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale, dupã caz, pentru analizarea şi luarea unei decizii.
(2) Modul de lucru al comisiei prevãzute la alin. (1) se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice sau al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale, dupã caz.
(3) Comisia va analiza şi va decide asupra fiecãrei cereri, având în vedere urmãtoarele elemente:
a) documentele prezentate de debitor, care atesta dreptul de proprietate asupra bunurilor imobile pentru care acesta solicita trecerea în proprietatea publica a statului, precum şi dovada ca acestea nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini;
b) existenta solicitãrilor pentru obţinerea în administrare a unor bunuri imobile de felul celor pentru care urmeazã sa se analizeze oportunitatea trecerii în proprietatea publica a statului;
c) respectarea reglementãrilor legale în vigoare referitoare la aplicarea procedurii de executare silitã a creanţelor bugetului de stat sau ale bugetului asigurãrilor sociale de stat, dupã caz. Se vor avea în vedere şi situaţiile în care suma obţinutã prin aplicarea modalitãţilor de valorificare a bunurilor imobile ar permite realizarea într-o mãsura mai mare a creanţelor bugetare fata de debitorul supus executãrii silite;
d) impactul reglementãrilor legale în vigoare privind retrocedarea proprietãţii, în mãsura în care acesta poate fi prevãzut;
e) propunerile organului competent pentru aplicarea procedurii de executare silitã, precum şi punctul de vedere al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, al Direcţiei Generale a Vamilor, al Casei judeţene de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, ori al Agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de munca, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz;
f) cheltuielile necesare, estimate de instituţia publica solicitanta a bunurilor imobile ce urmeazã sa fie trecute în proprietatea publica a statului, pentru transformarea acestora în sedii corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii;
g) eficienta trecerii bunurilor imobile în proprietatea publica a statului, rezultatã din compararea, de cãtre direcţia generalã a finanţelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, ori de cãtre Direcţia Generalã a Vamilor, numai pentru creanţele reprezentând taxe şi drepturi vamale cuvenite bugetului de stat, sau de cãtre Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, ori Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de munca, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, a creanţelor bugetare stinse prin aceasta modalitate, la care se adauga şi cheltuielile de amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi construcţii sau achiziţii;
h) orice alte elemente necesare soluţionãrii cererii.
(4) Comisia din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, prevãzutã la alin. (1), aproba stingerea creanţelor bugetului de stat prin trecerea în proprietatea publica a statului a bunurilor imobile necesare desfãşurãrii obiectului activitãţii Ministerului Finanţelor Publice şi unitãţilor subordonate acestuia, precum şi altor instituţii publice finanţate de la bugetul de stat, dupã caz.
ART. 6
În cazul cererilor de realizare a creanţelor bugetului asigurãrilor sociale de stat prin trecerea în proprietatea publica a statului a bunurilor imobile supuse executãrii silite, decizia comisiei constituite în acest scop prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale se ia numai cu acordul comisiei numite prin ordin al ministrului finanţelor publice.
ART. 7
(1) Decizia prevãzutã la art. 5 alin. (1) se comunica de direcţia de specialitate desemnatã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, din cadrul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale sau din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, dupã caz, organului competent sa aplice procedura de executare silitã, prin direcţia generalã a finanţelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţia Generalã a Vamilor, Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, ori prin Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de munca, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz.
(2) În cazul în care comisia decide stingerea creanţelor bugetare prevãzute la art. 1, prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publica a statului, aceasta solicita organului competent sa aplice procedura de executare silitã şi sa întocmeascã procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil, conform modelelor prezentate în anexele nr. 1, 2 şi 3 care fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.
(3) Încheierea procesului-verbal prevãzut la alin. (2) şi stingerea creanţei bugetului de stat sau a bugetului asigurãrilor sociale de stat, dupã caz, prin trecerea în proprietatea publica a statului a bunurilor imobile supuse executãrii silite, este condiţionatã de prezentarea de cãtre debitor, la data încheierii procesului-verbal, a unei noi dovezi, în original, emisã de biroul de carte funciarã din cadrul judecãtoriei în a carei raza teritorialã se afla bunul imobil, care sa ateste ca bunul imobil nu este grevat de drepturi reale şi de alte sarcini. În cazul în care se constata ca bunul imobil este grevat de drepturi reale şi de alte sarcini, organul de executare competent înştiinţeazã comisia prevãzutã la art. 5 alin. (1), care procedeazã la anularea deciziei. Despre aceasta este înştiinţat şi debitorul.
(4) Procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea statului se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul se înainteazã debitorului, unul instituţiei publice solicitante, iar al treilea rãmâne la organul competent sa aplice procedura de executare silitã.
(5) La data întocmirii procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil supus executãrii silite, organul competent va actualiza nivelul majorãrilor de întârziere şi nivelul cheltuielilor de executare pana la aceasta data. Totodatã se va calcula, potrivit legii, taxa pe valoarea adãugatã datoratã bugetului de stat pentru transferul proprietãţii bunului imobil respectiv.
(6) La data întocmirii procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil înceteazã mãsura de indisponibilizare a acestuia, precum şi calitatea de administrator-sechestru a persoanelor desemnate, conform legii.
(7) Instituţiile publice care au obţinut în administrare bunuri imobile trecute în proprietatea publica a statului conform procedurii din prezentele norme metodologice sunt obligate sa solicite organului competent, potrivit legii, înregistrarea operaţiunilor de modificare a regimului juridic al bunurilor imobile din domeniul public al statului.
ART. 8
(1) Bunurile imobile, pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publica a statului, vor fi evaluate, conform art. 52 din ordonanta, de cãtre organele sau persoanele specializate.
(2) În cazul în care valoarea stabilitã conform alin. (1) este mai mica decât valoarea de inventar evidenţiatã în contabilitatea persoanei juridice debitoare, se va lua în considerare valoarea stabilitã de organele sau de persoanele specializate.
(3) Dacã valoarea stabilitã de organele sau de persoanele specializate este mai mare decât valoarea de inventar evidenţiatã în contabilitate, se va lua în considerare valoarea de inventar.
(4) Cu valoarea determinata potrivit alin. (2) sau (3), dupã caz, inclusiv taxa pe valoarea adãugatã calculatã conform prevederilor legale în materie, se sting, total sau parţial, creanta bugetarã prevãzutã la art. 1, precum şi majorãrile de întârziere şi cheltuielile de executare, actualizate. Contribuabilii înregistraţi ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã au obligaţia înscrierii T.V.A. în jurnalul de vânzãri şi în decontul de T.V.A. pentru luna în curs.
(5) În cazul în care suma care reprezintã valoarea bunului imobil pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publica a statului, determinata potrivit alin. (2) sau (3), dupã caz, inclusiv taxa pe valoarea adãugatã calculatã conform prevederilor legale în materie, este mai mica decât creanta bugetarã prevãzutã la art. 1, la care se adauga majorãrile de întârziere aferente şi cheltuielile de executare silitã, actualizate, diferenţa urmeazã sa fie realizatã prin aplicarea celorlalte modalitãţi prevãzute de ordonanta.
(6) În cazul în care suma care reprezintã atât creanta bugetarã prevãzutã la art. 1, cat şi majorãrile de întârziere aferente şi cheltuielile de executare, actualizate, este mai mica decât valoarea bunului imobil pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publica a statului, determinata potrivit alin. (2) sau (3), dupã caz, inclusiv taxa pe valoarea adãugatã calculatã conform prevederilor legale în materie, cu aceasta diferenţa se va proceda la compensare, potrivit legii.
ART. 9
(1) Cheltuielile necesare pentru transformarea bunurilor imobile, pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publica a statului, în sedii sau spaţii corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii sunt suportate de instituţia publica solicitanta.
(2) În cazul bunurilor imobile care au încorporate în structura bunuri mobile sau dotãri specifice activitãţii, a cãror valoare nu este cuprinsã în valoarea acestor bunuri imobile, cheltuielile cu lucrãrile privind dezafectarea, dezmembrarea, înlãturarea acestora ori altele asemenea, dupã caz, sunt suportate de cãtre debitor.
ART. 10
(1) În vederea utilizãrii ca sedii, spaţii sau altele similare, necesare pentru desfãşurarea obiectului de activitate, bunurile imobile pentru care s-au întocmit actele de trecere în proprietatea publica a statului sunt date în administrarea:
a) Ministerului Finanţelor Publice sau unitãţilor subordonate acestuia, dupã caz;
b) Direcţiei Generale a Vamilor ori direcţiilor regionale vamale interjudetene, dupã caz;
c) Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca ori unitãţilor subordonate acestora, dupã caz;
d) altor instituţii publice finanţate de la bugetul de stat.
(2) Darea în administrare, prevãzutã la alin. (1), se va efectua prin hotãrâre a Guvernului, initiata de Ministerul Finanţelor Publice sau de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale ori de ordonatorii principali de credite ale bugetului de stat, dupã caz.
ART. 11
(1) Operaţiunile legate de stingerea creanţelor bugetare prevãzute la art. 1 prin preluarea de la debitori a bunurilor imobile şi trecerea lor în proprietatea publica a statului se reflecta în evidenta analitica pe plãtitori deschisã la nivelul unitãţilor teritoriale subordonate Ministerului Finanţelor Publice sau direcţiilor regionale vamale interjudetene ori ale Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale sau ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, dupã caz, în a cãror raza teritorialã îşi au sediul ori în evidenta cãrora sunt luati debitorii respectivi, precum şi în evidenta contabila a debitorilor.
(2) Unitãţile prevãzute la alin. (1) vor stinge în evidenta analitica pe plãtitori creanţele bugetului de stat sau bugetului asigurãrilor sociale de stat, dupã caz, pe fiecare fel de venit, inclusiv majorãrile de întârziere aferente, în limita valorii bunului imobil trecut în proprietatea publica a statului.
(3) În situaţia în care Casa Nationala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale şi Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca au evidenţiat în contabilitate debitele de încasat, respectiv veniturile de realizat din sumele datorate, potrivit legii, de debitori bugetului asigurãrilor sociale de stat, vor proceda la stornarea operaţiunilor respective la nivelul valorii stabilie potrivit art. 8 alin. (4).
ART. 12
În contabilitatea debitorilor operaţiunile privind trecerea în proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile supuse executãrii silite se reflecta astfel:
a) transferul în proprietatea publica a statului a bunurilor imobile supuse executãrii silite, evaluate conform prevederilor art. 8, pe baza procesului-verbal de trecere în proprietatea statului:



461 "Debitori diversi"/ = % - cu valoarea stabilitã
analitic distinct conform art. 8 alin. (2)
sau (3) din normele
metodologice, plus T.V.A.
Ministerul Finanţelor
Publice, Casa Nationala
de Pensii şi Alte Drepturi
de Asigurãri Sociale,
Agenţia Nationala pentru
Ocuparea Forţei de
Munca
7721 "Venituri - cu valoarea
din cedarea stabilitã conform
activelor" art. 8 alin. (2)
sau (3) din nor-
mele metodologice
4427 "T.V.A. - cu T.V.A.
colectata" aferentã;


b) scãderea din patrimoniul persoanei juridice debitoare a bunurilor imobile respective:



% = 212 "Mijloace - cu valoarea
fixe" de înregistrare
în contabilitate
281 "amortizari privind - cu amortizarea
imobilizarile corporale" calculatã
6721 "Cheltuieli privind - cu valoarea
activele cedate" rãmasã neamortizata;


c) efectuarea operaţiunii de compensare a datoriei persoanei juridice debitoare fata de bugetul de stat sau bugetul asigurãrilor sociale de stat, la nivelul celei mai mici sume dintre creanta bugetarã şi sumele înregistrate din evaluarea bunurilor imobile supuse executãrii silite, inclusiv T.V.A. calculatã:



% = 461 "Debitori deversi"/
analitic distinct
Ministerul Finanţelor
Publice Casa Nationala
de Pensii şi Alte Drepturi
de Asigurãri Sociale
Agenţia Nationala pentru
Ocuparea Forţei de Munca
441 "Impozitul pe profit"
4423 "T.V.A. de plata"
444 "Impozitul pe salarii"
446 "Alte impozite, taxe şi
vãrsãminte asimilate"
448 "Alte datorii şi creanţe
cu bugetul statului"
431 "Asigurãri sociale"
437 "Ajutor de şomaj"
447 "Fonduri speciale -
taxe şi vãrsãminte
asimilate";


d) în cazul în care valoarea bunurilor imobile, determinata potrivit prevederilor art. 8 alin. (2) sau (3), dupã caz, este mai mare decât creanţele bugetare prevãzute la art. 1, suma care depãşeşte valoarea acestora, aflatã în soldul contului 461 "Debitori diversi"/analitic distinct, va fi utilizata ulterior pentru compensarea obligaţiilor bugetare viitoare ale debitorului, prin creditarea acestui cont la scadenta obligaţiilor bugetare ale debitorului.
ART. 13
(1) Evidentierea distinctã în contabilitatea instituţiilor publice a bunurilor imobile se face pe baza hotãrârii Guvernului de atribuire în administrare a imobilului respectiv şi a procesului-verbal pentru trecerea acestuia în proprietatea statului.
(2) În contabilitatea instituţiilor publice care administreazã bunurile imobile trecute în proprietatea publica a statului, aceste bunuri se înregistreazã la valoarea stabilitã conform art. 8 alin. (2) sau (3), astfel:



013 = 306
"Mijloace fixe"/ "Fondul bunurilor care
analitice distincte alcãtuiesc domeniul
public al statului"






ANEXA 1


la normele metodologice
------------------------

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE



D.G.F.P. ................... ┌─────────┬────┬───────┬─────────┐
Unitatea fiscalã ........... │ │Data│Funcţia│Semnatura│
Str. .... nr. .............. ├─────────┼────┼───────┼─────────┤
Localitatea ................ │ Aprobat │ │ │ │
Dosar de executare nr. .../... ├─────────┼────┼───────┼─────────┤
│ Avizat │ │ │ │
├─────────┼────┼───────┼─────────┤
│Verificat│ │ │ │
└─────────┴────┴───────┴─────────┘


PROCES - VERBAL
pentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil supus executãrii silite
încheiat astãzi .......... luna ............ anul ..............

În baza <>art. 68^1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, s-au aplicat modalitãţile de executare silitã asupra debitorului (persoana juridicã) .......................... din localitatea ......................., str. ......................... nr. ......., nr. de înmatriculare în registrul comerţului..........................., codul fiscal nr. ..............., pentru încasarea obligaţiilor cãtre bugetul de stat asa cum au fost specificate în titlurile executorii nr. ......................., emise de ........................................................, în suma totalã de ............................ lei, din care rãmase de recuperat:*)
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
Întrucât debitorul nu a plãtit la termenele stabilite obligaţiile prevãzute mai sus, se efectueazã trecerea în proprietatea publica a statului a bunului imobil înscris în Procesul-verbal de identificare a bunurilor imobile nr. ............................... din ................................., întocmit de cãtre ......................................................, care se anexeazã la prezentul proces-verbal.

a) Date privind identificarea bunului imobil (clãdire şi/sau teren).
....................................................................
....................................................................
....................................................................
....................................................................
b) Descrierea sumarã.
....................................................................
....................................................................
....................................................................
c) Documente care atesta dreptul de proprietate al debitorului asupra
bunului imobil. ....................................................
....................................................................
....................................................................
....................................................................
d) Preţul bunului imobil, acceptat de debitor, este de ............. lei,
plus T.V.A. în suma de ............................ lei
e) Preţul bunului imobil acceptat de debitor (inclusiv T.V.A.) ....... lei
f) Suma obligaţiilor bugetare ............................... lei
g) Diferenţa, din care:
- obligaţii bugetare rãmase de recuperat [f)-e)] ............ lei
- suma rãmasã în plus care urmeazã a fi regularizata conform dispoziţiilor
legale în vigoare [e)-f)] ................ lei
h) T.V.A. colectata în sarcina de plata a debitorului ....... lei


*) Se înscriu sumele rãmase de recuperat, pe tipuri de impozite, taxe şi alte venituri ale bugetului de stat, inclusiv majorãrile de întârziere şi cheltuielile de executare actualizate.

Documentele din care rezulta ca bunul imobil este liber de orice sarcini
(din evidentele de publicitate imobiliarã) ........................
....................................................................
....................................................................
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în baza Deciziei nr. ...........
din data de ................... a comisiei din cadrul Ministerului
Finanţelor Publice, în ................ exemplare.


Conducãtorul organului de executare, Debitor,
L.S. L.S.
................................... ...............
................................... ...............
................................... ...............






ANEXA 2


la normele metodologice
-----------------------


MINISTERUL MUNCII ŞI
SOLIDARITĂŢII SOCIALE



Casa de pensii a judeţului .......... ┌─────────┬────┬───────┬─────────┐
Str. ............. nr. .............. │ │Data│Funcţia│Semnatura│
Localitatea ......................... ├─────────┼────┼───────┼─────────┤
Dosar de executare nr. ..../......... │ Aprobat │ │ │ │
├─────────┼────┼───────┼─────────┤
│ Avizat │ │ │ │
├─────────┼────┼───────┼─────────┤
│Verificat│ │ │ │
└─────────┴────┴───────┴─────────┘


PROCES - VERBAL
pentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil supus executãrii silite
încheiat astãzi.......... luna............. anul............

În baza <>art. 68^1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, s-au aplicat modalitãţile de executare silitã asupra debitorului (persoana juridicã) ............................. din localitatea ..............................., str. ............................. nr. ............., nr. de înmatriculare în registrul comerţului................, codul fiscal nr....................., pentru încasarea obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat asa cum au fost specificate în titlurile executorii nr. ..............., emise de .........................., în suma totalã de ......................... lei, din care rãmase de recuperat*):
....................................................................
....................................................................
....................................................................

Întrucât debitorul nu a plãtit la termenele stabilite obligaţiile prevãzute mai sus, se efectueazã trecerea în proprietatea publica a statului a bunului imobil înscris în Procesul-verbal de identificare a bunurilor imobile nr. ................... din ...................., întocmit de cãtre .........................., care se anexeazã la prezentul proces-verbal.
a) Date privind identificarea bunului imobil (clãdire şi/sau teren):
..................................................................
..................................................................
..................................................................
b) Descrierea sumarã:
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................


*) Se înscriu sumele rãmase de recuperat, pe tipuri de contribuţii la bugetul asigurãrilor sociale de stat, inclusiv majorãrile de întârziere şi cheltuielile de executare actualizate.

c) Documente care atesta dreptul de proprietate al debitorului asupra
bunului imobil: .....................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
d) Preţul bunului imobil, acceptat de debitor, este de ........... lei,
plus T.V.A. în suma de ..................... lei.
e) Preţul bunului imobil, acceptat de debitor (inclusiv T.V.A.) ...... lei
f) Suma obligaţiilor bugetare............................ lei
g) Diferenţa, din care:
- obligaţii bugetare rãmase de recuperat [f)-e)] ............... lei
- suma rãmasã în plus care urmeazã sa fie regularizata conform
dispoziţiilor legale în vigoare [e)-f)] .................. lei
h) T.V.A. colectata în sarcina de plata a debitorului ......... lei
Documentele din care rezulta ca bunul imobil este liber de orice sarcini
(din evidentele de publicitate imobiliarã)
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în baza Deciziei nr. .............
din data de ....................... a comisiei din cadrul Ministerului
Muncii şi Solidaritãţii Sociale, în........... exemplare.


Conducãtorul organului de executare, Debitor,
L.S. L.S.
................................... ...............
................................... ...............
................................... ...............






ANEXA 3


(la normele metodologice)
-------------------------


MINISTERUL MUNCII ŞI
SOLIDARITĂŢII SOCIALE

Agenţia de ocupare a forţei de munca


a judeţului ......................... ┌─────────┬────┬───────┬─────────┐
Str. ............. nr. .............. │ │Data│Funcţia│Semnatura│
Localitatea ......................... ├─────────┼────┼───────┼─────────┤
Dosar de executare nr. ..../......... │ Aprobat │ │ │ │
├─────────┼────┼───────┼─────────┤
│ Avizat │ │ │ │
├─────────┼────┼───────┼─────────┤
│Verificat│ │ │ │
└─────────┴────┴───────┴─────────┘

PROCES - VERBAL
pentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil supus executãrii silite
încheiat astãzi.......... luna............. anul............

În baza <>art. 68^1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, s-au aplicat modalitãţile de executare silitã asupra debitorului (persoana juridicã) ............................. din localitatea ............................., str. ................................ nr. ..............., nr. de înmatriculare la registrul comerţului ................, codul fiscal nr. ...................., pentru încasarea obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat, respectiv Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, asa cum au fost specificate în titlurile executorii nr. ..............., emise de .........................., în suma totalã de ............................. lei, din care, rãmase de recuperat*):
.................................................................
.................................................................
.................................................................


*) Se înscriu sumele rãmase de recuperat, pe tipuri de contribuţii la bugetul asigurãrilor sociale de stat, respectiv Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, inclusiv majorãrile de întârziere şi cheltuielile de executare actualizate.

Întrucât debitorul nu a plãtit la termenele stabilite obligaţiile prevãzute mai sus, se efectueazã trecerea în proprietatea publica a statului a bunului imobil înscris în Procesul-verbal de identificare a bunurilor imobile nr. ................... din ...................., întocmit de cãtre .........................., care se anexeazã la prezentul proces-verbal.
a) Date privind identificarea bunului imobil (clãdire şi/sau teren):
.................................................................
.................................................................
.................................................................
b) Descrierea sumarã:
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
c) Documente care atesta dreptul de proprietate al debitorului asupra
bunului imobil: .................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
d) Preţul bunului imobil, acceptat de debitor, este de .......... lei,
plus T.V.A. în suma de ..................... lei.
e) Preţul bunului imobil, acceptat de debitor (inclusiv T.V.A.) ...... lei
f) Suma obligaţiilor bugetare ............................ lei
g) Diferenţa, din care:
- obligaţii bugetare rãmase de recuperat [f)-e)] ............. lei
- suma rãmasã în plus care urmeazã sa fie regularizata conform
dispoziţiilor legale în vigoare [e)-f)] .................. lei
h) T.V.A. colectata în sarcina de plata a debitorului ................ lei
Documentele din care rezulta ca bunul imobil este liber de orice sarcini
(din evidentele de publicitate imobiliarã) ......................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în baza Deciziei nr. ............
din data de ..................... a comisiei din cadrul Ministerului
Muncii şi Solidaritãţii Sociale, în ........... exemplare.



Conducãtorul organului de executare, Debitor,
L.S. L.S.
................................... ...............
................................... ...............
................................... ...............




-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016