Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 673 din 25 octombrie 1997  privind infiintarea Societatii Nationale de Telecomunicatii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 673 din 25 octombrie 1997 privind infiintarea Societatii Nationale de Telecomunicatii "Romtelecom" - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Rom-Telecom"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 296 din 31 octombrie 1997
În temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome şi ale <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, astfel cum a fost modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/1997 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Societatea Nationala de Telecomunicaţii "Romtelecom" - S.A., denumita în cele ce urmeazã ROMTELECOM, prin reorganizarea Regiei Autonome "Rom-Telecom", care se desfiinţeazã.
(2) ROMTELECOM este persoana juridicã romana, care se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu statutul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(3) ROMTELECOM este societate comercialã pe acţiuni, care funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, având ca obiect activitãţi de interes public naţional.
ART. 2
Sediul ROMTELECOM este în Bucureşti, B-dul Libertãţii nr. 14, sectorul 5.
ART. 3
(1) Capitalul social iniţial al ROMTELECOM este de 1.958.002.900.000 lei şi se constituie prin preluarea integrala a patrimoniului Regiei Autonome "Rom-Telecom", conform bilanţului contabil al acesteia la data de 30 iunie 1997. La data reorganizãrii, Regia Autonomã "Rom-Telecom" nu are în administrare bunuri proprietate publica.
(2) În termen de 30 de zile de la publicarea prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va decide asupra modificãrii capitalului social al ROMTELECOM, în raport cu rezultatele inventarierii patrimoniului Regiei Autonome "Rom-Telecom", reflectate în bilanţul contabil de închidere al regiei.
(3) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, ROMTELECOM preia toate drepturile şi obligaţiile Regiei Autonome "Rom-Telecom", în mãsura în care, potrivit unor prevederi legale sau contractuale, aceste drepturi şi obligaţii nu se sting. De asemenea, ROMTELECOM se substituie în toate litigiile în curs ale Regiei Autonome "Rom-Telecom".
(4) Bunurile aparţinând domeniului privat al statului ori unitãţilor administrativ-teritoriale, inclusiv reţelele de telecomunicaţii, aflate în administrarea Regiei Autonome "Rom-Telecom", vor trece în proprietatea ROMTELECOM la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 4
ROMTELECOM îşi desfãşoarã activitatea în domeniul telecomunicatiilor, obiectul principal de activitate al acesteia incluzând operarea reţelelor de telecomunicaţii şi asigurarea serviciilor de telecomunicaţii, în temeiul legii şi al licenţelor şi autorizaţiilor acordate de Ministerul Comunicaţiilor ori de alt organ competent şi în conformitate cu statutul societãţii.
ART. 5
ROMTELECOM este operatorul autorizat de cãtre Ministerul Comunicaţiilor ca titular al drepturilor exclusive, rezervate, de prestare a serviciilor locale, interurbane şi internaţionale de telecomunicaţii de baza şi de construire, dezvoltare şi întreţinere a infrastructurii necesare unor astfel de servicii pana la data de 31 decembrie 2002, conform licenţei ori licenţelor acordate de cãtre Ministerul Comunicaţiilor.
ART. 6
Personalul salariat al Regiei Autonome "Rom-Telecom" este preluat de cãtre societatea înfiinţatã prin reorganizarea acesteia şi este considerat transferat în interesul serviciului, de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 7
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, acţiunile ROMTELECOM sunt deţinute în totalitate de cãtre stat, care îşi exercita drepturile şi obligaţiile decurgând din calitatea de acţionar unic prin Ministerul Comunicaţiilor.
ART. 8
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri îşi înceteazã aplicabilitatea prevederile referitoare la Regia Autonomã "Rom-Telecom" din <>Hotãrârea Guvernului nr. 448 din 27 iunie 1991 privind înfiinţarea regiilor autonome "Posta Romana", "Rom-Telecom", "Radiocomunicatii", "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor" şi a Societãţii Comerciale "Banc Post" - S.A., publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 155 din 23 iulie 1991.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul comunicaţiilor,
Sorin Pantis

p. Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Corneliu Eugeniu Gorcea,
secretar de stat

Ministru de stat,
ministrul reformei,
Ulm Spineanu


ANEXA 1

STATUTUL
Societãţii Naţionale de Telecomunicaţii "Romtelecom" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, sediul social şi durata

ART. 1
Denumirea şi forma juridicã a societãţii
(1) Denumirea societãţii comerciale este Societatea Nationala de Telecomunicaţii "Romtelecom" - S.A. În toate actele, anunţurile, publicaţiile şi documentaţiile emanând de la societate se vor mentiona denumirea acesteia, cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", sediul, numãrul de înmatriculare în Registrul comerţului şi codul fiscal.
(2) Societatea Nationala de Telecomunicaţii Romtelecom - S.A. se constituie ca societate comercialã pe acţiuni, denumita în continuare societate, persoana juridicã romana.
(3) Societatea este o societate nationala de interes public.
ART. 2
Sediul social
(1) Societatea va avea sediul social în Bucureşti, B-dul Libertãţii nr. 14, sectorul 5. Sediul social va putea fi schimbat la o alta adresa, în aceeaşi localitate sau într-o alta localitate, pe baza hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor ori a consiliului de administraţie, dupã caz, şi cu îndeplinirea formalitãţilor prevãzute de lege pentru modificarea statutului.
(2) La data înmatriculãrii, societatea are în structura 41 de direcţii teritoriale de telecomunicaţii, Oficiul Central de Aprovizionare şi Centrul de Servicii Informatice (conform anexei A), toate având statut juridic de sucursala.
(3) Societatea poate infiinta sucursale, agenţii, reprezentante sau alte asemenea unitãţi fãrã personalitate juridicã, precum şi filiale, în ţara şi în strãinãtate, cu respectarea legislaţiei romane în vigoare, prin hotãrâre a adunãrii generale extraordinare a actionarilor, pe baza recomandarii consiliului de administraţie.
ART. 3
Durata
Societatea se constituie pentru o durata nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii acesteia în Registrul comerţului.

CAP. 2
Obiectul de activitate

ART. 4
Domeniul şi obiectul de activitate al societãţii
(1) Societatea îşi desfãşoarã activitatea în domeniul telecomunicatiilor, obiectul principal de activitate al societãţii incluzând operarea, modernizarea, dezvoltarea şi întreţinerea reţelelor de telecomunicaţii şi a liniilor de telecomunicaţii prin fire, fibre optice, sistem radio sau alte mijloace şi asigurarea serviciilor de telecomunicaţii şi a telecomunicatiilor în conformitate cu prevederile licenţei sau licenţelor ori autorizaţiilor acordate de Ministerul Comunicaţiilor ori de alt organ competent.
(2) Societatea asigura, în temeiul contractului sau al prevederilor legale, serviciile de telecomunicaţii necesare sistemului naţional de apãrare şi sistemului de siguranta nationala, la solicitarea autoritãţilor publice competente.
(3) Obiectul de activitate al societãţii consta în prestarea urmãtoarelor servicii de telecomunicaţii:
a) servicii de baza (telefon, telegraf);
b) transmisii de date;
c) închirieri circuite pentru transmisii;
d) telefonie publica;
e) servicii de telecomunicaţii cu valoare adãugatã.
(4) Societatea poate presta servicii conexe celor menţionate mai sus şi poate executa orice alte servicii şi activitãţi, dupã cum urmeazã:
a) servicii informatice;
b) cercetare şi proiectare în domeniul telecomunicatiilor;
c) studii şi consultanţa în domeniul telecomunicatiilor;
d) construcţii-montaj pentru realizarea de reţele de telecomunicaţii;
e) învãţãmânt, instruire şi documentare în domeniul telecomunicatiilor;
f) operaţiuni de aprovizionare şi comerţ exterior în profilul sau de activitate;
g) microproducţie de echipamente şi aparate de telecomunicaţii;
h) editare şi tipãrire;
i) lucrãri de instalaţii, izolaţii de echipamente şi alte lucrãri care dau funcţionalitate clãdirilor şi construcţii inginereşti;
j) comerţ cu amãnuntul;
k) hoteluri şi moteluri cu restaurant, alte unitãţi de cazare;
l) transporturi rutiere de mãrfuri;
m) manipulari şi depozitari.

CAP. 3
Capitalul social şi acţiunile

ART. 5
Capitalul social şi acţiunile
(1) Capitalul social al societãţii este de 1.958.002.900.000 lei, fiind constituit prin preluarea integrala a patrimoniului Regiei Autonome "Rom-Telecom", conform bilanţului contabil al acesteia la data de 30 iunie 1997, şi este divizat în 19.580.029 acţiuni nominative având o valoare nominalã de 100.000 lei fiecare. Capitalul social se vãrsa în întregime la data constituirii societãţii.
(2) Capitalul social, înscris conform alineatului precedent, va fi modificat în raport cu rezultatele inventarierii patrimoniului Regiei Autonome "Rom-Telecom", reflectate în bilanţul contabil de închidere al regiei, şi ale reevaluarii patrimoniului acesteia, potrivit legii. La finalizarea acestor operaţiuni, adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va decide asupra modificãrii corespunzãtoare a capitalului social al societãţii, a prezentului statut şi asupra efectuãrii mentiunilor necesare în Registrul comerţului.
(3) Acţiunile sunt deţinute în totalitate de cãtre statul roman, iar drepturile decurgând din dreptul de proprietate asupra acestora sunt exercitate de cãtre acţionarul unic, prin Ministerul Comunicaţiilor.
ART. 6
Certificatele de acţiuni
(1) Adunarea generalã a actionarilor va decide forma şi data la care vor fi imprimate titlurile, individuale ori cumulative, care atesta calitatea de acţionar.
(2) Titlurile arãtate în alineatul precedent vor cuprinde urmãtoarele menţiuni: numele, prenumele şi domiciliul acţionarului ori, dupã caz, denumirea, sediul şi numãrul de înmatriculare la Registrul comerţului, denumirea şi durata societãţii, numãrul Monitorului Oficial al României în care s-a fãcut publicarea, numãrul de înmatriculare a societãţii în Registrul comerţului, capitalul social, numãrul de acţiuni şi numãrul de ordine al acestora, valoarea nominalã a fiecãrei acţiuni, precum şi vãrsãmintele efectuate.
(3) Acţiunile sau, dupã caz, titlurile cumulative vor fi semnate de preşedintele consiliului de administraţie şi de unul dintre ceilalţi membri ai acestuia.
(4) Societatea va tine evidenta titlurilor care atesta calitatea de acţionar într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se pãstreazã la sediul societãţii.

CAP. 4
Majorarea şi reducerea capitalului social

ART. 7
Majorarea capitalului social
(1) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor sau, în situaţia prevãzutã la art. 12 alin. (2) de mai jos, consiliul de administraţie va putea decide majorarea capitalului social, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare la data majorãrii.
(2) Capitalul social va putea fi majorat prin:
a) noi aporturi în numerar şi/sau în natura;
b) încorporarea rezervelor (în care vor putea fi incluse diferenţele favorabile rezultate din reevaluarea patrimoniului social), cu excepţia rezervelor legale, precum şi a beneficiilor sau a primelor de emisiune;
c) compensarea unor creanţe lichide şi exigibile asupra societãţii cu acţiuni ale acesteia;
d) alte surse stabilite de adunarea generalã a actionarilor ori de cãtre consiliul de administraţie, dupã caz, potrivit legii.
ART. 8
Reducerea capitalului social
(1) În cazul în care administratorii constata pierderea a jumãtate din capitalul social, ei sunt obligaţi sa convoace în termen de maximum 60 de zile adunarea generalã extraordinarã a actionarilor, care va decide fie reconstituirea capitalului social, fie limitarea sa la valoarea rãmasã, fie dizolvarea societãţii.
(2) Reducerea capitalului social se va putea face numai dupã doua luni de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României a hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor ori, în situaţia prevãzutã la art. 12 alin. (2) de mai jos, a consiliului de administraţie, potrivit prevederilor legale.

CAP. 5
Conducerea şi administrarea societãţii

ART. 9
Adunarea generalã a actionarilor
(1) Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
(2) Pana la privatizarea societãţii, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor sunt exercitate în numele acţionarului unic de cãtre Ministerul Comunicaţiilor, prin ministru sau împuternicitul desemnat prin ordin al ministrului. Administratorii sau alte persoane salarizate sau indemnizate de societate nu pot reprezenta acţionarul unic în adunãrile generale ale actionarilor.
ART. 10
Convocarea adunãrilor generale ale actionarilor
(1) Adunarea generalã ordinarã a actionarilor se convoacã cel puţin o data pe an, în maximum 3 luni de la încheierea exerciţiului financiar precedent.
(2) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va fi convocatã ori de câte ori este cazul, la solicitarea acţionarului unic sau la cererea consiliului de administraţie ori a comisiei de cenzori.
(3) Adunarea generalã a actionarilor (ordinarã sau extraordinarã) va fi convocatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie, prin scrisoare recomandatã, telegrama sau fax.
(4) Convocarea trebuie sa cuprindã data, locul şi ora ţinerii adunãrii, ordinea de zi, expunerea explicita a problemelor care se vor pune în discuţie şi, dacã este cazul, textul integral al propunerilor referitoare la modificarea actelor constitutive. Convocarea va fi expediatã pe adresa Ministerului Comunicaţiilor cu cel puţin 15 zile înainte de data prevãzutã pentru desfãşurarea lucrãrilor adunãrii generale a actionarilor.
(5) Adunarea generalã a actionarilor poate lua hotãrâri şi fãrã îndeplinirea formalitãţilor prevãzute pentru convocare, cu respectarea tuturor prevederilor legale şi ale prezentului statut, pentru validarea hotãrârilor adoptate.
(6) Şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor (ordinare sau extraordinare) vor putea avea loc la sediul societãţii sau în orice alt loc arãtat în convocare.
ART. 11
Competentele adunãrii generale ordinare a actionarilor
Adunarea generalã ordinarã a actionarilor are urmãtoarele competente:
a) sa aprobe sau sa modifice bilanţul contabil, dupã ascultarea raportului administratorilor şi al cenzorilor, şi sa fixeze dividendul, potrivit legii;
b) sa numeascã şi sa revoce administratorii, sa fixeze limitele puterilor lor, remuneraţia acestora, sa se pronunţe asupra gestiunii lor şi sa îi descarce de gestiune, sa stabileascã modul de constituire a garanţiilor acestora;
c) sa numeascã cenzorii, supleanţii acestora (dacã este cazul) şi sa le fixeze remuneraţia;
d) sa stabileascã bugetul de venituri şi cheltuieli, programul de activitate pe exerciţiul financiar urmãtor;
e) sa hotãrascã gajarea, închirierea sau desfiinţarea uneia sau mai multora dintre unitãţile societãţii;
f) sa hotãrascã cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, şi sa stabileascã competentele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale şi a garanţiilor;
g) sa decidã asupra oricãror alte probleme care intra în competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor.
ART. 12
Competentele adunãrii generale extraordinare a actionarilor
(1) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va hotãrî asupra problemelor urmãtoare:
a) schimbarea formei juridice a societãţii;
b) mutarea sediului societãţii;
c) modificarea obiectului de activitate al societãţii;
d) modificarea duratei de funcţionare a societãţii;
e) majorarea capitalului social şi condiţiile efectuãrii acesteia;
f) reducerea capitalului social sau reîntregirea sa prin emisiune de noi acţiuni;
g) fuziunea prin absorbţie sau prin comasare ori divizarea societãţii;
h) dizolvarea societãţii;
i) emisiunea de obligaţiuni;
j) reevaluarea patrimoniului, potrivit legii;
k) vânzarea sau transferul activelor;
l) încheierea de acte juridice prin care societatea dobândeşte, înstrãineazã, închiriazã, schimba sau constituie în garanţie bunuri aflate în patrimoniul sau, a cãror valoare depãşeşte o zecime din valoarea contabila a activelor societãţii la data încheierii actului juridic respectiv;
m) orice alte modificãri ale statutului, survenite pe parcursul activitãţii sociale, sau orice alta hotãrâre pentru care este cerutã aprobarea acesteia.
(2) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va putea delega consiliului de administraţie exerciţiul atribuţiilor sale prevãzute la alin. (1) lit. b), c), e), f), i) şi k).
ART. 13
Desfãşurarea adunãrilor generale ale actionarilor
(1) Şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor sunt conduse de preşedintele consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, de cãtre persoana desemnatã pentru a-l înlocui.
(2) Cu ocazia adunãrilor generale sunt întocmite procese-verbale consemnate într-un registru special, ţinut prin grija administratorilor.
(3) Procesul-verbal al adunãrii generale trebuie sa conţinã menţiuni privind formalitãţile de convocare, locul, ora, data şedinţei, reprezentantul acţionarului unic, rezumatul problemelor puse în discuţie, deciziile luate. Documentele referitoare la acestea, precum şi procura specialã, dacã este cazul, vor constitui anexe ale procesului-verbal de şedinţa.
(4) Procesul-verbal se va semna de cãtre preşedinte sau de cãtre persoana care îi tine locul şi de cãtre secretarul adunãrii generale, desemnat pentru întocmirea acestuia.
ART. 14
Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor
(1) Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor se vor depune în termen de 15 zile de la adoptare, în extras, la Oficiul Registrului comerţului, în vederea mentionarii lor în registru şi publicãrii lor în Monitorul Oficial al României.
(2) În cazul adoptãrii unor hotãrâri de modificare a prezentului statut, se va publica numai actul adiţional, întocmit pe baza procesului-verbal al adunãrii generale, care va cuprinde textul integral al prevederilor modificate.
(3) Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor nu vor putea fi executate mai înainte de aducerea la îndeplinire a acestor formalitãţi şi, dupã caz, a oricãror alte cerinţe prevãzute de lege.
ART. 15
Administratorii
(1) Societatea va fi administratã de şapte administratori, persoane fizice de cetãţenie romana, domiciliate în România, specialişti în domeniul telecomunicatiilor sau în domeniul economico-financiar, dintre care unul va fi reprezentant al Ministerului Finanţelor.
(2) Administratorii vor îndeplini mandate de 2 ani, în mãsura în care nu sunt revocaţi de cãtre adunarea generalã a actionarilor, anterior expirãrii acestui termen.
(3) În cazul absentei temporare sau definitive a unui administrator, adunarea generalã a actionarilor va putea desemna o alta persoana care va exercita atribuţiile acestuia temporar ori pana la expirarea mandatului predecesorului sau, dupã caz.
(4) Fiecare administrator este obligat ca înainte de numire sa depunã o garanţie constând în dublul remuneraţiei lunare primite în aceasta calitate.
ART. 16
Consiliul de administraţie
(1) Toţi administratorii în funcţie constituie consiliul de administraţie al
societãţii.
(2) Şedinţele consiliului de administraţie vor fi convocate de preşedinte sau de cãtre persoana care îi tine locul, prin scrisoare recomandatã, telegrama sau fax, care se va expedia cu cel puţin 15 zile înainte de data fixatã, indicandu-se data, ora, locul şi ordinea de zi. Şedinţele consiliului de administraţie se vor tine fie la sediul societãţii, fie în alt loc indicat în convocare.
(3) Consiliul de administraţie delibereazã valabil în prezenta a minimum 2/3 din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrârile cu votul majoritãţii administratorilor în funcţie. Consiliului de administraţie va putea delibera în mod valabil, fãrã îndeplinirea şi respectarea formalitãţilor de convocare, dacã toţi administratorii sunt prezenţi.
(4) În cazul în care preşedintele consiliului de administraţie propune adoptarea unor hotãrâri urgente prin corespondenta, membrii consiliului de administraţie îşi vor putea exprima votul în scris, în termen de 15 zile de la solicitare, hotãrârile astfel adoptate având valabilitate, dacã au fost respectate condiţiile de cvorum şi vot, prevãzute de lege pentru luarea deciziilor.
(5) Administratorii vor primi pentru participarea la şedinţele consiliului de administraţie o indemnizaţie stabilitã de adunarea generalã ordinarã a actionarilor în fiecare an.
ART. 17
Preşedintele consiliului de administraţie
(1) Preşedintele consiliului de administraţie va fi desemnat de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
(2) Preşedintele consiliului de administraţie îndeplineşte şi funcţia de director general al societãţii.
(3) Preşedintele consiliului de administraţie numeşte personalul cu funcţii de conducere din cadrul societãţii. Consiliul de administraţie va stabili competentele privind angajarea celorlalţi salariaţi ai societãţii.
(4) Preşedintele consiliului de administraţie reprezintã societatea în relaţiile cu terţii sau poate desemna o alta persoana în acest scop, în limitele stabilite de adunarea generalã a actionarilor.
ART. 18
Atribuţiile consiliului de administraţie
(1) Atribuţiile consiliului de administraţie sunt urmãtoarele:
a) stabileşte organigrama societãţii;
b) valideazã numirea de cãtre preşedintele consiliului de administraţie a directorilor executivi ai societãţii;
c) aduce la îndeplinire hotãrârile adunãrii generale a actionarilor;
d) asigura gestiunea şi coordonarea activitãţii societãţii;
e) emite decizii cu caracter obligatoriu pentru celelalte structuri ale societãţii;
f) pregãteşte documentaţia necesarã desfãşurãrii adunãrilor generale ale actionarilor;
g) prezintã adunãrii generale a actionarilor situaţia economicã şi financiarã a societãţii, precum şi raportul de activitate pe fiecare an;
h) stabileşte regulamentul de organizare a societãţii şi a sucursalelor acesteia;
i) stabileşte atribuţiile şi puterile personalului de conducere al societãţii şi al sucursalelor;
j) supune aprobãrii adunãrii generale a actionarilor bilanţul contabil anual, contul de profit şi pierderi şi bugetul de venituri şi cheltuieli necesar activitãţii societãţii;
k) îndeplineşte orice alte atribuţii şi are toate competentele care rezulta din lege sau din hotãrârile adunãrii generale a actionarilor.
(2) Consiliul de administraţie este obligat sa prezinte reprezentantului Ministerului Comunicaţiilor bilanţul contabil al societãţii, contul de profit şi pierderi, raportul comisiei de cenzori, raportul asupra activitãţii administratorilor pentru anul precedent, propunerile de buget de venituri şi cheltuieli şi planul de activitate pentru anul în curs, cu cel puţin 10 zile înainte de termenul fixat pentru adunarea generalã ordinarã a actionarilor, care urmeazã a le analiza şi aproba. Aceste documente se depun, în termenul menţionat, la sediul societãţii ori se trimit pe adresa Ministerului Comunicaţiilor, în atenţia reprezentantului desemnat al acestuia.
ART. 19
Conducerea operativã a societãţii
(1) Conducerea operativã a societãţii va fi asigurata de cãtre preşedintele consiliului de administraţie împreunã cu directorii executivi numiţi de cãtre acesta şi validati de cãtre consiliul de administraţie pentru a coordona sectorul tehnic şi de dezvoltare şi, respectiv, sectorul financiar şi comercial.
(2) Directorii executivi sunt funcţionari ai societãţii, revocarea acestora constituind o modificare a contractului lor individual de munca. Directorii executivi nu pot fi membri ai consiliului de administraţie.

CAP. 6
Gestiunea societãţii

ART. 20
Cenzorii
(1) Gestiunea societãţii este controlatã de trei cenzori. Un cenzor extern independent, persoana juridicã, poate fi numit sau ales cenzor al societãţii.
(2) Cenzorii şi cei trei cenzori supleanţi vor fi numiţi de cãtre adunarea generalã a actionarilor, potrivit legii.
(3) În exercitarea atribuţiilor lor de control, cenzorii au dreptul sa obţinã în fiecare luna de la administratori o situaţie despre mersul operaţiunilor societãţii.
ART. 21
Obligaţiile cenzorilor
(1) Cenzorii au urmãtoarele obligaţii principale:
a) sa verifice activitatea societãţii şi a sucursalelor acesteia;
b) sa verifice bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi din punct de vedere al legalitãţii şi al concordanţei lor cu registrele societãţii, regularitatea acestora din urma, precum şi dacã evaluarea patrimoniului s-a fãcut în conformitate cu regulile stabilite pentru întocmirea bilanţului contabil;
c) sa întocmeascã şi sa prezinte, anual, adunãrii generale a actionarilor un raport amãnunţit cuprinzând rezultatele verificãrilor întreprinse în exercitarea atribuţiilor prevãzute la lit. b) şi propunerile lor referitoare la bilanţul contabil şi la repartizarea profitului;
d) sa inspecteze lunar, inopinat, casa şi sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor, proprietate a societãţii sau primite în gaj, cauţiune sau depozit;
e) sa convoace adunarea generalã a actionarilor în cazul în care nu a fost convocatã de cãtre administratori;
f) sa ia parte la adunãrile generale ordinare şi extraordinare ale actionarilor, fãrã drept de vot, putând sa determine inserarea în ordinea de zi a propunerilor pe care le considera necesare şi sa aducã la cunostinta actionarilor neregularitãţile în administrare şi încãlcãrile prevederilor statutare şi legale mai importante, constatate în urma verificãrilor;
g) sa supravegheze aducerea la îndeplinire de cãtre administratori sau, dupã caz, de cãtre lichidatori a dispoziţiilor legii şi ale prezentului statut;
h) sa îndeplineascã orice alte obligaţii prevãzute de lege şi de prezentul statut.
(2) Cenzorii îşi vor îndeplini obligaţiile împreunã ori separat, potrivit legii.

CAP. 7
Activitatea societãţii

ART. 22
Exerciţiul financiar
Exerciţiul financiar începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an, cu excepţia primului exerciţiu financiar care începe la data constituirii societãţii.
ART. 23
Amortizarea mijloacelor fixe
Amortizarea activelor corporale şi necorporale din patrimoniul societãţii se va calcula potrivit regimului de amortizare stabilit de cãtre adunarea generalã a actionarilor, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 24
Evidenta contabila
(1) Societatea va organiza şi va conduce contabilitatea în conformitate cu prevederile legale şi va întocmi bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi cu respectarea normele metodologice elaborate de cãtre Ministerul Finanţelor.
(2) În termen de 15 zile de la data aprobãrii de cãtre adunarea generalã a actionarilor, administratorii vor depune la administraţia financiarã competenta o copie de pe bilanţul contabil, însoţitã de contul de profit şi pierderi, raportul lor, raportul cenzorilor şi procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor. Dupã vizarea bilanţului contabil de cãtre administraţia financiarã, documentele menţionate mai sus se vor depune la Oficiul registrului comerţului.
ART. 25
Distribuirea profitului
Dupã aprobarea bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi pentru exerciţiul financiar precedent de cãtre adunarea generalã ordinarã a actionarilor, plata impozitelor şi prelevarea sumelor necesare constituirii şi menţinerii fondurilor prevãzute de lege, profitul rãmas la dispoziţia societãţii va fi utilizat potrivit hotãrârii adunãrii generale a actionarilor.
ART. 26
Registrele societãţii
Societatea va tine, prin grija administratorilor şi, respectiv, a cenzorilor, toate registrele prevãzute de lege.

CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea şi lichidarea societãţii

ART. 27
Modificarea formei juridice a societãţii
Modificarea formei juridice a societãţii se va putea face numai în temeiul hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor şi cu îndeplinirea tuturor formalitãţilor prevãzute de lege.
ART. 28
Dizolvarea societãţii
Societatea se va dizolva în urmãtoarele cazuri:
a) imposibilitatea îndeplinirii obiectului sau de activitate;
b) hotãrârea adunãrii generale extraordinare a actionarilor;
c) deschiderea procedurii lichidãrii juridice;
d) reducerea capitalului social cu 50%, dacã adunarea generalã extraordinarã a actionarilor nu hotãrãşte reconstituirea acestuia ori limitarea sa la valoarea rãmasã;
e) alte situaţii prevãzute de lege ori de prezentul statut.
ART. 29
Lichidarea societãţii
(1) În caz de dizolvare a societãţii, adunarea generalã a actionarilor ori, dupã caz, instanta de judecata va decide lichidarea acesteia.
(2) Lichidarea societãţii şi repartizarea activului social se vor realiza în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAP. 9
Litigii

ART. 30
Soluţionarea litigiilor
(1) Toate litigiile nãscute în legatura cu interpretarea şi executarea prevederilor prezentului statut, în mãsura în care nu vor fi rezolvate pe cale amiabila, se vor soluţiona de cãtre instanţele judecãtoreşti competente.
(2) Litigiile de orice fel apãrute între societate cu persoane fizice sau juridice sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun. Pãrţile pot alege şi calea arbitralã.

CAP. 10
Dispoziţii finale

ART. 31
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale în vigoare referitoare la societãţile comerciale.


ANEXA A
-------
la statut
---------


LISTA
unitãţilor din structura Societãţii Naţionale de Telecomunicaţii "Romtelecom" - S.A.




1. Direcţia de telecomunicaţii Alba
2. Direcţia de telecomunicaţii Arad
3. Direcţia de telecomunicaţii Arges
4. Direcţia de telecomunicaţii Bacau
5. Direcţia de telecomunicaţii Bihor
6. Direcţia de telecomunicaţii Bistrita-Nasaud
7. Direcţia de telecomunicaţii Botosani
8. Direcţia de telecomunicaţii Braşov
9. Direcţia de telecomunicaţii Brãila
10. Direcţia de telecomunicaţii Buzau
11. Direcţia de telecomunicaţii Caras-Severin
12. Direcţia de telecomunicaţii Calarasi
13. Direcţia de telecomunicaţii Cluj
14. Direcţia de telecomunicaţii Constanta
15. Direcţia de telecomunicaţii Covasna
16. Direcţia de telecomunicaţii Dambovita
17. Direcţia de telecomunicaţii Dolj
18. Direcţia de telecomunicaţii Galaţi
19. Direcţia de telecomunicaţii Giurgiu
20. Direcţia de telecomunicaţii Gorj
21. Direcţia de telecomunicaţii Harghita
22. Direcţia de telecomunicaţii Hunedoara
23. Direcţia de telecomunicaţii Ialomita
24. Direcţia de telecomunicaţii Iaşi
25. Direcţia de telecomunicaţii Maramures
26. Direcţia de telecomunicaţii Mehedinti
27. Direcţia de telecomunicaţii Mures
28. Direcţia de telecomunicaţii Neamt
29. Direcţia de telecomunicaţii Olt
30. Direcţia de telecomunicaţii Prahova
31. Direcţia de telecomunicaţii Satu Mare
32. Direcţia de telecomunicaţii Salaj
33. Direcţia de telecomunicaţii Sibiu
34. Direcţia de telecomunicaţii Suceava
35. Direcţia de telecomunicaţii Teleorman
36. Direcţia de telecomunicaţii Timis
37. Direcţia de telecomunicaţii Tulcea
38. Direcţia de telecomunicaţii Vaslui
39. Direcţia de telecomunicaţii Valcea
40. Direcţia de telecomunicaţii Vrancea
41. Direcţia de telecomunicaţii Bucureşti
42. Oficiul Central de Aprovizionare
43. Centrul de Servicii Informatice.


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016