Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 14 alin. (1) din <>Legea serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006 , Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ARTICOL UNIC Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice - A.N.R.S.C., prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: --------------- Ministrul internelor şi reformei administrative, Cristian David Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, Paul Pãcuraru Ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian Bucureşti, 28 iunie 2007. Nr. 671. ANEXA REGULAMENT de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice - A.N.R.S.C. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice, denumitã în continuare A.N.R.S.C., aflatã în subordinea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, în temeiul prevederilor <>Legii serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006 , ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative. (2) A.N.R.S.C. are sediul central în municipiul Bucureşti, str. Romulus nr. 6, sectorul 2. ART. 2 (1) A.N.R.S.C. are competenţele şi atribuţiile prevãzute la <>art. 20 alin. (1) din Legea nr. 51/2006 şi de legislaţia specificã fiecãrui serviciu comunitar de utilitate publicã. (2) A.N.R.S.C. are ca scop reglementarea, monitorizarea şi controlul la nivel central al activitãţilor din domeniul serviciilor comunitare de utilitãţi publice aflate în sfera sa de reglementare, potrivit legii. ART. 3 A.N.R.S.C. îşi exercitã prerogativele de autoritate publicã în condiţii de echidistanţã şi echilibru faţã de utilizatorii şi furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilitãţi publice, precum şi faţã de autoritãţile administraţiei publice locale. A.N.R.S.C. îşi exercitã competenţele şi atribuţiile faţã de toţi furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilitãţi publice, operatorii economici şi instituţiile publice care desfãşoarã în condiţii de monopol activitaţi specifice serviciilor de utilitãţi publice din sfera sa de reglementare, precum şi operatorii economici care monteazã şi/sau exploateazã sisteme de repartizare a costurilor. CAP. II Conducerea A.N.R.S.C. SECŢIUNEA 1 Preşedintele A.N.R.S.C. ART. 4 (1) Conducerea A.N.R.S.C. este asiguratã de un preşedinte ajutat de un vicepreşedinte, ale cãror funcţii sunt asimilate funcţiei de secretar de stat, respectiv subsecretar de stat. (2) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt numiţi şi revocaţi în/din funcţii prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului internelor şi reformei administrative, în condiţiile legii. (3) Preşedintele şi vicepreşedintele asigurã îndeplinirea atribuţiilor şi competenţelor care revin A.N.R.S.C., potrivit prevederilor <>Legii nr. 51/2006 , ale prezentului regulament, precum şi a atribuţiilor specifice prevãzute de alte acte normative. (4) Preşedintele, în exercitarea atribuţiilor sale, emite avize, ordine şi decizii. ART. 5 Preşedintele A.N.R.S.C. reprezintã instituţia în relaţiile cu ministerele, cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte persoane juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie. ART. 6 Preşedintele îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale: a) conduce activitatea A.N.R.S.C.; b) exercitã calitatea de ordonator de credite; c) prezintã ministrului internelor şi reformei administrative rapoarte anuale cu privire la starea serviciilor comunitare de utilitãţi publice şi la activitatea A.N.R.S.C.; d) asigurã colaborarea cu ministerele, autoritãţile naţionale cu raspunderi similare din alte domenii de activitate, instituţiile prefectului, autoritãţile administraţiei publice locale, instituţii similare din strãinãtate, operatorii şi reprezentanţii utilizatorilor de servicii comunitare de utilitãţi publice şi alţi operatori economici, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin A.N.R.S.C., potrivit legii; e) organizeazã, coordoneazã şi controleazã, prin direcţiile de specialitate ale A.N.R.S.C., aplicarea prevederilor legale; f) coordoneazã procesul de elaborare a reglementãrilor specifice serviciilor comunitare de utilitãţi publice; g) avizeazã proiectele de acte normative elaborate de alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, care au implicaţii şi consecinţe asupra activitãţilor din sfera serviciilor comunitare de utilitãţi publice. SECŢIUNEA a 2-a Vicepreşedintele A.N.R.S.C. ART. 7 Vicepreşedintele este numit de primul-ministru, la propunerea ministrului internelor şi reformei administrative. ART. 8 Vicepreşedintele este înlocuitorul de drept al preşedintelui în absenţa acestuia, în condiţiile legii. ART. 9 Vicepreşedintele are urmatoarele atribuţii principale: a) coodoneazã, controleazã şi raspunde de activitatea instituţiei în limita dispoziţiilor specifice primite de la preşedinte; b) îndeplineşte orice alte sarcini şi dispoziţii primite de la preşedintele A.N.R.S.C., în condiţiile legii. SECŢIUNEA a 3-a Consiliul consultativ al A.N.R.S.C. ART. 10 (1) Preşedintele A.N.R.S.C. este asistat de un consiliu consultativ ale cãrui lucrãri le coordoneazã. (2) Consiliul consultativ este constituit dintr-un preşedinte şi 9 membri, numiţi prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C., conform legii. Preşedintele A.N.R.S.C. conduce activitatea consiliului consultativ, fiind preşedintele acestuia. (3) Secretariatul consiliului consultativ este asigurat de o persoanã din cadrul A.N.R.S.C., desemnatã de preşedinte prin ordin şi care nu este membru al consiliului. (4) Consiliul consultativ se întruneşte cel puţin o datã pe trimestru sau la cererea preşedintelui. ART. 11 Consiliul consultativ are urmãtoarele atribuţii principale: a) aprobã, în şedinţa de constituire, cu majoritate de voturi, regulamentul propriu de funcţionare, la propunerea preşedintelui; b) adoptã hotãrâri cu votul majoritãţii membrilor; în caz de paritate a voturilor, votul preşedintelui este hotãrâtor; c) analizeazã şi propune modificãri ale normelor şi normativelor tehnico-economice în raport cu politicile economice guvernamentale, evoluţia tehnologiilor aplicate şi dinamica puterii de cumpãrare; d) analizeazã şi propune elaborarea/abrogarea, modificarea sau completarea, dupã caz, de acte normative în sprijinul dezvoltãrii serviciilor pentru populaţie, reducerii componentelor birocratice şi armonizãrii intereselor şi raporturilor dintre furnizori/prestatori şi utilizatori; e) întocmeşte raportul anual de analizã şi sintezã a activitãţii proprii, aprobat cu o majoritate de 2/3 din numãrul membrilor consiliului. CAP. III Organizarea A.N.R.S.C. ART. 12 (1) Structura organizatoricã a A.N.R.S.C. este prevazutã în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament. (2) Numãrul maxim de posturi în aparatul central al A.N.R.S.C. şi în agenţiile teritoriale este de 216, exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele. Repartizarea numãrului de posturi pe compartimentele din aparatul central şi în agenţiile teritoriale se face prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. (3) În structura A.N.R.S.C. se organizeazã şi funcţioneazã 8 agenţii teritoriale, fãrã personalitate juridicã, câte una pentru fiecare regiune de dezvoltare, astfel cum acestea sunt stabilite prin <>Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionalã în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (4) În cadrul A.N.R.S.C., prin ordin al preşedintelui, pot fi constituite servicii, birouri şi compartimente în aparatul central, iar în cadrul agenţiilor teritoriale, birouri şi/sau compartimente judeţene. (5) Statul de funcţii al A.N.R.S.C. se aprobã anual prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. ART. 13 (1) Sediile, sarcinile, atribuţiile şi competenţele, precum şi modul de coordonare a agenţiilor teritoriale ale A.N.R.S.C. se stabilesc prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. (2) Prefecţii, împreunã cu consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale, vor acorda sprijin A.N.R.S.C. pentru asigurarea spaţiilor necesare desfaşurãrii activitãţii agenţiilor sale teritoriale. CAP. IV Resurse umane ART. 14 (1) Personalul A.N.R.S.C. este constituit din salariaţi angajaţi pe bazã de contract individual de muncã. (2) Angajarea, promovarea, avansarea, precum şi modificarea sau încetarea raporturilor de muncã ale personalului A.N.R.S.C. se fac în conformitate cu legislaţia muncii şi cu contractul colectiv de muncã şi se aprobã prin decizie a preşedintelui A.N.R.S.C. ART. 15 (1) Salarizarea personalului A.N.R.S.C. se stabileşte în conformitate cu reglementãrile în vigoare pentru instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii. (2) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de muncã, încheiat la nivelul A.N.R.S.C., în condiţiile legii. CAP. V Finanţarea A.N.R.S.C. ART. 16 (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale A.N.R.S.C. se asigurã integral din venituri proprii, obţinute în condiţiile legii din tarifele percepute pentru acordarea licenţelor/autorizaţiilor, din tarifele percepute pentru eliberarea autorizaţiilor de montare şi exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor, din tarifele pentru consultanţã şi prestãri de servicii acordate la cerere, din contribuţii ale operatorilor furnizori/prestatori de servicii de utilitãţi publice aflaţi în sfera sa de reglementare, ale operatorilor economici şi instituţiilor publice, astfel cum sunt prevãzuţi la alin. (2), şi ale organismelor internaţionale, precum şi din alte surse, potrivit prevederilor legale privind finanţele publice. (2) Se fixeazã în cuantum de 0,1% contribuţia datoratã de: a) furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilitãţi publice, din veniturile înregistrate ca urmare a furnizãrii/ prestãrii serviciilor/activitãţilor aflate în sfera de reglementare a A.N.R.S.C. sau din fondurile bãneşti alocate de autoritãţile administraţiei publice locale pentru desfãşurarea acestor activitãţi; b) operatorii economici şi instituţiile publice care presteazã activitãţi specifice serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare şi serviciului public de alimentare cu energie termicã şi care nu exploateazã sisteme publice, din veniturile înregistrate ca urmare a furnizãrii serviciilor. (3) Modul de achitare a contribuţiei se aprobã prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C., în condiţiile legii, şi se dã publicitãţii. (4) Nivelul tarifelor prevãzute de <>Legea nr. 51/2006 se stabileşte în actele normative de aprobare a regulamentelor privind acordarea licenţelor/autorizaţiilor, a Regulamentului pentru autorizarea operatorilor economici care monteazã şi/sau exploateazã sisteme de repartizare a costurilor, precum şi în actul normativ privind, aprobarea tarifelor pentru consultanţã, pentru activitatea de pregãtire şi specializare profesionalã a furnizorilor/prestatorilor de servicii comunitare de utilitãţi publice. ART. 17 (1) A.N.R.S.C. întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli în conformitate cu prevederile legale în vigoare. (2) Soldurile anuale rezultate din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al A.N.R.S.C. ramân la dispoziţia autoritãţii şi se folosesc în anul urmator, conform prevederilor legale. CAP. VI Atribuţiile specifice compartimentelor din cadrul A.N.R.S.C. ART. 18 Direcţiile generale, direcţiile şi serviciile din cadrul A.N.R.S.C. asigurã îndeplinirea atribuţiilor ce le revin în urmãtoarele domenii de activitate: a) Direcţia juridicã şi metodologie asigurã activitatea de asistenţã şi reprezentare juridicã şi coordoneaza activitatea de avizare/elaborare a proiectelor de acte normative la nivelul A.N.R.S.C.; b) Direcţia financiar, contabilitate, administrativ asigurã organizarea contabilitãţii A.N.R.S.C., în condiţiile legii, precum şi informaţiile necesare ordonatorului de credite cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli şi a modului de administrare a elementelor de activ şi de pasiv; c) Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul controleaza modul în care sunt respectate şi aplicate de cãtre furnizori/prestatori prevederile legislaţiei specifice serviciilor comunitare de utilitãţi publice şi soluţioneazã sesizãrile şi petiţiile adresate A.N.R.S.C. pentru acest domeniu; d) Serviciul comunicare, mass-media gestioneazã, prin mijloace specifice, imaginea publicã a A.N.R.S.C.; e) Serviciul resurse umane gestioneazã politica de resurse umane, care are la bazã un pachet de mãsuri menit sã asigure necesarul de forţã de muncã calificatã şi specializatã în domeniile în care instituţia îşi desfaşoarã activitatea; f) Serviciul audit intern realizeazã auditarea activitãţilor desfãşurate de întreg aparatul A.N.R.S.C., în vederea gestionãrii în mod corespunzãtor a patrimoniului A.N.R.S.C.; g) Direcţia generalã tehnicã, licenţe şi managementul calitãţii elaboreazã reglementãri, norme şi prescripţii tehnice în domeniul serviciilor comunitare de utilitãţi publice, propune eliberarea de licenţe/autorizaţii pentru serviciile comunitare de utilitãţi publice, precum şi de autorizaţii pentru operatorii economici care monteazã şi/sau exploateazã sisteme de repartizare a costurilor, auditeazã şi supravegheazã funcţionarea sistemului de management integrat la nivelul A.N.R.S.C.; h) Direcţia preţuri, tarife, protecţia utilizatorilor şi analize economice elaboreazã norme metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a preţurilor şi tarifelor pentru serviciile comunitare de utilitãţi publice, din competenţa de reglementare a A.N.R.S.C., şi propune spre avizare preţurile şi tarifele pentru serviciul de alimentare cu apã şi de canalizare, precum şi preţurile şi tarifele pentru serviciul public de alimentare cu energie termicã produsã centralizat, cu excepţia energiei termice produse în cogenerare; i) Direcţia generalã monitorizare piaţã şi consultanţã în teritoriu monitorizeazã piaţa serviciilor comunitare de utilitãţi publice, analizeazã şi evalueazã starea serviciilor comunitare de utilitãţi publice la nivel naţional şi acordã servicii de îndrumare şi consultanţã în teritoriu; j) Direcţia informaticã şi pregatirea personalului operatorilor realizeazã, dezvoltã, îmbunãtãţeşte permanent şi menţine în funcţiune sistemul informatic propriu, în vederea schimbului de informaţii cu factorii interesaţi de activitatea A.N.R.S.C., şi iniţiazã şi organizeazã programe de instruire şi pregãtire profesionalã în domeniile de activitate reglementate. ART. 19 (1) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor de specialitate se aprobã prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. (2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din structura A.N.R.S.C. se stabilesc prin fişele posturilor, aprobate de angajator. CAP. VII Dispoziţii tranzitorii şi finale ART. 20 Actele administrative încheiate în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã - A.N.R.S.C., cu modificãrile şi completãrile ulterioare, îşi produc efectele în conformitate cu actul normativ în vigoare la momentul încheierii lor. ART. 21 În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament, prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. vor fi stabilite atribuţiile şi sarcinile compartimentelor de specialitate, precum şi rãspunderile individuale ale personalului A.N.R.S.C., în baza regulamentului de organizare şi funcţionare. ANEXĂ la regulament STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A A.N.R.S.C.
Numãrul maxim de posturi: 216,
exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele
┌──────────────────────────┐ ┌──────────────┐ ┌─────────────────────────┐
│ CONSILIUL CONSULTATIV ├──┤ PREŞEDINTE ├───┤ Serviciul audit intern │
└──────────────────────────┘ └──────┬───────┘ └─────────────────────────┘
│
│ ┌─────────────────────────┐
┌──────────────────────────┐ ├───────────┤ VICEPREŞEDINTE │
│Direcţia control, sesizãri├─────────┤ └─────────────────────────┘
│ şi relaţii cu publicul │ │ ┌─────────────────────────┐
└──────────────────────────┘ ├───────────┤ Direcţia juridicã │
│ │ şi metodologie │
│ └─────────────────────────┘
│ ┌─────────────────────────┐
│ │ Direcţia financiar, │
├───────────┤ contabilitate, │
┌──────────────────────────┐ │ │ administrativ │
│ Serviciul comunicare, │ │ └─────────────────────────┘
│ mass-media ├─────────┤ ┌─────────────────────────┐
└──────────────────────────┘ ├───────────┤ Serviciul resurse umane │
│ └─────────────────────────┘
┌─────────────────────┬──────┴────────────┬──────────────────┐
│ │ │ │
┌───────┴─────────┐ ┌────────┴────────┐ ┌───────┴─────────┐ ┌──────┴──────┐
│Direcţia generalã│ │Direcţia preţuri,│ │Direcţia generalã│ │ Direcţia │
│tehnicã, licenţe │ │tarife, protecţia│ │ monitorizare │ │ informaticã │
│şi managementul │ │ utilizatorilor │ │ piaţã şi │ │şi pregãtirea│
│ calitãţii │ │ şi analize │ │ consultanţã în │ │ personalului│
│ │ │ economice │ │ teritoriu │ │ operatorilor│
└─────────────────┘ └─────────────────┘ └───────┬─────────┘ └─────────────┘
│
│
┌────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─┴───┬─────┐
│ │ │ │ │ │ │ │
┌──┴─┐┌─┴──┐┌─┴──┐┌─┴──┐┌─┴──┐┌─┴──┐┌─┴──┐┌─┴──┐
│A- ││A- ││A- ││A- ││A- ││A- ││A- ││A- │
│gen-││gen-││gen-││gen-││gen-││gen-││gen-││gen-│
│ţia ││ţia ││ţia ││ţia ││ţia ││ţia ││ţia ││ţia │
│te- ││te- ││te- ││te- ││te- ││te- ││te- ││te- │
│ri- ││ri- ││ri- ││ri- ││ri- ││ri- ││ri- ││ri- │
│to- ││to- ││to- ││to- ││to- ││to- ││to- ││to- │
│ri- ││ri- ││ri- ││ri- ││ri- ││ri- ││ri- ││ri- │
│alã ││alã ││alã ││alã ││alã ││alã ││alã ││alã │
│ 1 ││ 2 ││ 3 ││ 4 ││ 5 ││ 6 ││ 7 ││ 8 │
└────┘└────┘└────┘└────┘└────┘└────┘└────┘└────┘
NOTA: 1. Regiunea de Dezvoltare Nord-Est - care grupeazã judeţele Bacãu, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui. 2. Regiunea de Dezvoltare Sud-Est - care grupeazã judeţele Brãila, Buzãu, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea. 3. Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia - care grupeazã judeţele Argeş, Cãlãraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman. 4. Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia - care grupeazã judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea. 5. Regiunea de Dezvoltare Vest - care grupeazã judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş. 6. Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest - care grupeazã judeţele Bihor, Bistriţa-Nãsãud, Cluj, Sãlaj, Satu Mare şi Maramureş. 7. Regiunea de Dezvoltare Centru - care grupeazã judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu. 8. Regiunea de Dezvoltare Bucureşti-Ilfov - care grupeazã municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov. ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.