Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 665 din 24 august 1995  privind inlocuirea, remedierea sau restituirea contravalorii produselor care prezinta deficiente de calitate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 665 din 24 august 1995 privind inlocuirea, remedierea sau restituirea contravalorii produselor care prezinta deficiente de calitate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 6 septembrie 1995

    În temeiul art. 8 şi al art. 58 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, aprobată şi modificată prin Legea nr. 11/1994, republicată,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Obiectul prezentei hotărâri îl constituie reglementarea răspunderii agenţilor economici care comercializează către populaţie produse nealimentare de uz curent, destinate consumului neproductiv individual sau colectiv şi care nu sunt însoţite, la vânzare, de certificate de garanţie.
    ART. 2
    (1) Vânzătorul răspunde faţă de consumator, iar producătorul şi importatorul faţă de vânzător, pentru deficienţele de calitate ale produselor nealimentare prevăzute în anexa, constatate după vânzarea acestora, cu excepţia deficienţelor cauzate de nerespectarea, de către consumator, a instrucţiunilor de folosire şi de păstrare.
    (2) În sensul prezentei Hotărâri, prin vânzător se înţelege:
    - persoana fizica care desfăşoară o activitate de comercializare a produselor, ca o profesiune obişnuită;
    - persoana juridică care desfăşoară o activitate de comercializare a produselor, potrivit actelor sale constitutive.
    ART. 3
    Termenul stabilit pentru primirea reclamaţiilor referitoare la calitatea produselor este de 30 de zile de la data vânzării acestora, exclusiv ziua depunerii reclamaţiei. Reclamaţia se depune la vânzător, care este obligat să o primească, dacă este depusă în acest termen.
    ART. 4
    Data cumpărării se stabileşte pe baza bonului de cumpărare pe care vânzătorul este obligat să-l emită şi să-l predea consumatorului împreună cu produsul achiziţionat sau pe baza altor mijloace care pot permite stabilirea datei şi a locului de cumpărare.
    ART. 5
    Reclamaţiile consumatorilor se primesc numai dacă aceştia prezintă, împreună cu produsul reclamat, elementele necesare identificării, înscrise pe eticheta, ambalaj sau marcate pe produs, precum şi bonul de cumpărare a acestuia.
    ART. 6
    (1) Reclamaţiile întemeiate vor fi rezolvate de vânzător prin înlocuirea imediată a produselor defecte cu altele de calitate corespunzătoare sau, în cazul când nu este posibilă înlocuirea, prin restituirea contravalorii acestora.
    (2) Cu acordul consumatorului, vânzătorul poate să remedieze produsul defect în termen de cel mult 10 zile de la înregistrarea reclamaţiei sau să-i ofere spre vânzare un alt produs, cu achitarea sau restituirea diferenţei de valoare.
    (3) În cazul reţinerii produsului pentru remediere sau înlocuire, vânzătorul este obligat să elibereze consumatorului o dovadă care să conţină elementele de identificare a produsului reţinut şi termenul de soluţionare a reclamaţiei.
    ART. 7
    Consumatorul nemulţumit de modul de rezolvare a reclamaţiei sale poate să se adreseze, direct sau prin asociaţiile pentru protecţia consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor sau, după caz, instanţelor judecătoreşti competente.
    ART. 8
    Pentru prevenirea comercializării în continuare a produselor cu deficienţe de calitate, după primirea reclamaţiei, vânzatorul este obligat să elimine din stoc şi de la vânzare produsele cu deficiente similare.
    ART. 9
    Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică produselor de folosinţă îndelungată care, potrivit dispoziţiilor legale, se comercializează numai însoţite de certificat de garanţie, precum şi produselor care se vând în regim de solduri sau celor declarate uzate.
    ART. 10
    Cheltuielile legate de înlocuirea produselor defecte, de remedierea sau de restituirea contravalorii acestora vor fi suportate de vânzător şi recuperate de la producător sau, după caz, importator, dacă prin contract nu s-a stabilit altfel.
    ART. 11
    (1) Constituie contravenţii nerespectarea prevederilor art. 3, 4, 6 şi 8 din prezenta hotărâre, dacă faptele nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni şi se sancţionează cu amenda de la 50.000 lei la 250.000 lei, pentru persoane fizice cu atribuţii de execuţie, şi de la 100.000 lei la 500.000 lei, pentru persoanele din conducerea executivă a agenţilor economici prevăzuţi la art. 1 al prezentei hotărâri. Contravenţiilor le sunt aplicabile prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.
    (2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către inspectorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor.
    ART. 12
    Prezenta hotărâre intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României.
    ART. 13
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, H.C.M. nr. 1.826/1967, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abrogă.

                   PRIM-MINISTRU
                 NICOLAE VĂCĂROIU

                         Contrasemnează:
                         ---------------
                  p. Ministrul industriilor,
                      Alexandru Stănescu,
                       secretar de stat

                     Ministrul comerţului,
                        Petru Crişan

                       Ministru de stat,
                    ministrul finanţelor,
                      Florin Georgescu

                    Oficiul pentru Protecţia
                       Consumatorilor,
                       Gheorghe Tiplica,
                        secretar de stat

    Bucureşti, 24 august 1995.
    Nr. 665.

    ANEXĂ

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Grupa de produse Deficienţe pentru care se pot aplica
                              măsuri de înlocuire, remediere sau
                              restituire a contravalorii produselor
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Fire şi tesaturi Fire neuniforme, culoare nefixata; rezisten-
    textile ţă slabă a vopsirilor şi a imprimeurilor
 2. Lenjerie de corp Decolorare prin spălare sau prin frecare;
    şi de pat modificări dimensionale peste limitele
                           admise
 3. Tricotaje Cedarea sau migrarea coloranţilor; modifica-
                           rea dimensională peste limitele admise; cu-
                           sături desfăcute sau ochiuri scăpate
 4. Confecţii textile Migrarea colorantului; termocolare necores-
                           punzatoare a detaliilor
 5. Confecţii din piele Rezistenţă necorespunzătoare a cusăturilor;
    şi din blana vopsiri fixate necorespunzător; detalii cu
                           rezistenţă scăzută la rupere
 6. Incaltaminte de uz Fete şi captuseli cu rezistenta slaba a vop-
    general sirii şi a îmbinărilor; tălpi dezlipite sau
                           crăpate; deformări
 7. Articole de marochi- Închizatoare şi accesorii metalice defecte
    narie sau cu acoperiri nerezistente; migrarea co-
                           loranţilor; rame şi curele de susţinere in-
                           suficient consolidate
 8. Articole de galante- Fire neuniforme, rezistenţă scăzută la
    rie, pasmanterie, vopsire
    mercerie
 9. Articole textile de Rezistenţă scăzută a vopsirii şi la frecare
    uz gospodăresc (pa-
    turi, prosoape, co-
    voare, perdele, huse,
    musama, tesaturi de-
    corative, fete de
    masa din pvc., folii
    din pvc., ambalaje
    textile)
10. Articole şcolare şi Foi lipsă, duble, inversate, netipărite sau
    de papetarie străine de produs; neuniformitatea urmei lă-
                           sate pe hârtie; zgârieturi, întreruperi
11. Sticlărie, porţelan Decor sau luciu nefixat
    şi ceramică de menaj
12. Articole de uz cas-
    nic (vase de uz cas-
    nic din tablă şi din
    fontă, tacâmuri, cu-
    ţite, ustensile de
    bucătărie) Exfolierea acoperirilor; accesorii insufici-
                           ent consolidate
13. Anvelope şi camere Desprinderi sau tendinte de desprinderi în
    de aer auto-moto- zonele de îmbinare a flancurilor cu bandă de
    velo rulare sau în zona talonului; crăpături pe
                           flancuri; uzura avansată a benzii de rulare
                           Desprinderea în zona de îmbinare a capetelor
                           camerelor de aer sau a valvei
14. Corpuri de iluminat Defectare sub durata minimă de funcţionare
    (lustre, veioze, declarată de producători
    lampadare) Legături electrice interne întrerupte, îm-
                           binări nerezistente
15. Articole şi echipa- Desprinderi ale elementelor componente, ex-
    ment sportiv şi de folieri ale peliculei protectoare, excentri-
    agrement citaţii, deformări remanente
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────


                            -----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016