Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 661 din 16 august 1999  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 661 din 16 august 1999 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 395 din 19 august 1999

În temeiul <>art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului naţional de solidaritate,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului naţional de solidaritate, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
(1) Pentru realizarea activitãţilor de elaborare, execuţie, încheiere a execuţiei bugetului Fondului naţional de solidaritate şi efectuarea anchetelor sociale necesare stabilirii drepturilor, precum şi pentru activitatea de control, prevãzute la <>art. 5, 6 şi, respectiv, 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 , numãrul maxim de posturi aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 188/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale se majoreazã cu 15 posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, din care 5 posturi pentru Direcţia control din cadrul Departamentului de protecţie socialã şi 150 de posturi pentru direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, din care 50 de posturi pentru Corpul de control în domeniul asigurãrilor sociale de stat şi asistenţei sociale.
(2) Cheltuielile de personal aferente acestor posturi sunt suportate din Fondul naţional de solidaritate.
ART. 3
Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 188/1999 se completeazã cu pct. IV "Unitãţi şi activitãţi finanţate din Fondul naţional de solidaritate", având urmãtoarea redactare: "Activitatea de administrare a Fondului naţional de solidaritate din aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi din direcţiile generale de munca şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti finanţatã din Fondul naţional de solidaritate (165 de posturi)."

p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC

Contrasemneazã:
-----------------
Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

p. Ministrul finanţelor,
Iosefina Morosan,
secretar de stat

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului naţional de solidaritate

CAP. 1
Constituirea Fondului naţional de solidaritate
ART. 1
(1) Taxele de timbru social, reglementate la <>art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 , reprezintã obligaţii de plata ale persoanelor fizice, participante la jocurile de noroc, precum şi ale persoanelor fizice sau juridice care achiziţioneazã automobile noi din import cu o capacitate cilindrica de cel puţin 2.000 cmc inclusiv.
(2) Sunt considerate jocuri de noroc, în sensul <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 , jocurile prevãzute la <>art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/1998 privind regimul de autorizare a activitãţilor din domeniul jocurilor de noroc şi la <>art. 6 lit. b)-e) din Hotãrârea Guvernului nr. 251/1999 privind condiţiile de autorizare, organizare şi exploatare a jocurilor de noroc.
ART. 2
(1) Obligaţia colectãrii sumelor reprezentând contravaloarea timbrului social revine în sarcina persoanelor fizice sau juridice organizatoare de jocuri de noroc, de jocuri interactive sau altele asemenea, respectiv în sarcina Regiei Autonome "Registrul Auto Roman".
(2) Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" va inmatricula în circulaţie automobilele prevãzute la <>art. 3 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 , dacã i se va prezenta împreunã cu celelalte documente necesare înmatriculãrii, conform legislaţiei în vigoare, şi chitanţa CEC din care sa rezulte ca proprietarul automobilului a plãtit taxa de timbru social.
ART. 3
Unitãţile care au sarcina colectãrii sumelor reprezentând contravaloarea timbrului social au obligaţia ca, dupã deducerea comisionului de 1% care le revine potrivit prevederilor <>art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 , sa vireze suma rãmasã pana la data de 5 a lunii, pentru încasãrile lunii anterioare. Sumele vor fi virate în contul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã judeţene, respectiv al Direcţiei generale de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti, cu menţiunea ca viramentul reprezintã "contribuţii la Fondul naţional de solidaritate".
ART. 4
Pana la desemnarea bãncii comerciale la care se vor pãstra disponibilitãţile Fondului naţional de solidaritate, contribuţiile virate de unitãţile plãtitoare se vor pãstra în conturile deschise la unitãţile trezoreriei statului pe seama direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale.
ART. 5
Fondurile încasate în cursul trimestrului vor fi virate Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale pana la data de 10 a lunii urmãtoare trimestrului expirat.
ART. 6
Ordonatorul principal de credite al Fondului naţional de solitaritate este ministrul muncii şi protecţiei sociale care îşi poate delega competenta printr-un ordin secretarului de stat coordonantor al Departamentului de protecţie socialã.
ART. 7
Execuţia cheltuielilor se realizeazã de cãtre direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, precum şi de cãtre instituţii financiare şi organizaţii neguvernamentale acreditate, desemnate prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
ART. 8
Sarcina execuţiei bugetare a Fondului naţional de solidaritate, a organizãrii evidentei contabile a acestuia, precum şi a întocmirii contului de execuţie revine direcţiei care se va constitui în acest scop în cadrul Ministerului Muncii Muncii şi Protecţiei Sociale şi, respectiv, compartimentelor de specialitate din cadrul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale.
ART. 9
(1) În funcţie de tipul de joc de noroc, valoarea timbrului social se marcheaza diferit, astfel:
a) pentru jocurile de tip loto, expres şi pronosport se va imprima pe biletul de participare de cãtre terminalul inteligent suma totalã ce urmeazã a fi plãtitã de jucator; aceasta suma reprezintã valoarea variantelor jucate, la care se adauga taxa de timbru social, evidenţiatã distinct pe biletul de participare;
b) pentru jocurile tip loz în plic, "instant loterry", cãrţi poştale, carton Bingo, bilet pariuri etc. se va realiza inscriptionarea prin tipãrire pe suport material a trei valori:
- preţul participãrii la joc;
- valoarea taxei de timbru social; şi
- suma totalã ce trebuie plãtitã de jucator, ca rezultat al aditionarii primelor doua valori;
c) pentru jocurile desfãşurate prin intermediul liniilor telefonice sau al altor mijloace de telecomunicaţii:
- se va mentiona valoarea taxei de timbru social în contractul de prestãri de servicii între organizatorii jocurilor de noroc prin intermediul liniilor telefonice ori al altor mijloace de telecomunicaţii şi Societatea Nationala de Telecomunicaţii "Romtelecom" - S.A. sau alţi prestatori de servicii de telecomunicaţii;
- valoarea taxei de timbru social la acest tip de joc de noroc reprezintã suma rezultatã din aplicarea cotei de 10% asupra costului convorbirii individuale colectate de prestatorul de servicii telefonice sau de alte mijloace de telecomunicaţii pentru organizatorii de jocuri de noroc;
d) pentru jocurile tip cazino taxa de timbru social prevãzutã la <>art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 se datoreazã de cãtre jucator şi se deduce zilnic din încasãrile casieriei şi din sumele colectate la mesele de joc în casetele sigilate, obligaţia virarii ei revenind organizatorilor de joc;
e) pentru jocurile interactive TV organizatorul va evidenţia valoarea taxei de timbru social, care reprezintã 5% asupra preţului de participare la joc, în una dintre formele prevãzute la lit. a)-c) ale art. 9 din prezentele norme metodologice, în raport cu modul în care se materializeaza dreptul de participare la joc (carton Bingo, servicii telefonice etc.); în sensul prezentelor norme metodologice prin joc interactiv TV se înţelege jocul de noroc definit potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice şi în care se acorda în direct minimum 50% din valoarea câştigurilor, prin intermediul reţelelor de televiziune.
(2) Regia Autonomã "Imprimeria Nationala", Regia Autonomã "Loteria Nationala", precum şi alţi producãtori, care au ca obiect de activitate şi fabricarea de suport material destinat jocurilor de noroc, au obligaţia evidenţierii clare pe suportul material tipãrit destinat jocurilor de noroc a valorii taxei de timbru social.
(3) Regia Autonomã "Imprimeria Nationala", Regia Autonomã "Loteria Nationala", precum şi ceilalţi producãtori, care au ca obiect de activitate şi fabricarea de suport material destinat jocurilor de noroc, au obligaţia transmiterii, lunar, cãtre direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, a situaţiei privind comenzile facturate de suport material destinat jocurilor de noroc (cantitativ şi valoric), detaliate pe beneficiari.
(4) Prestatorii de servicii care colecteazã de la participanţii la jocurile de noroc atât preţul participãrii la joc, cat şi valoarea taxei de timbru social, în vederea transmiterii acestora cãtre organizatorii de jocuri de noroc au obligaţia transmiterii, lunar, cãtre direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, a situaţiei privind vânzãrile şi prestãrile de servicii pentru organizatorii de jocuri de noroc.
(5) Pentru stocurile de suport material, existente la data publicãrii în Monitorul Oficial al României a prezentelor norme metodologice, destinat jocurilor de noroc, organizatorii de jocuri de noroc au obligaţia constituirii şi virarii taxei de timbru social în condiţiile stabilite de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 şi de prezentele norme metodologice, fãrã ca taxa de timbru social sa fie evidenţiatã distinct pe suportul material respectiv; organizatorii de jocuri de noroc au obligaţia afişãrii, în condiţii optime, a prevederilor <>art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 .

CAP. 2
Utilizarea Fondului naţional de solidaritate
ART. 10
Alocarea sumelor pentru cheltuielile efectuate din Fondul naţional de solidaritate, potrivit <>art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 , se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului adoptatã în prima luna a trimestrului expirat, pe baza încasãrilor efective evidentiate în execuţia fondului pentru trimestrul respectiv.
ART. 11
Sumele plãtite din Fondul naţional de solidaritate, potrivit prevederilor art. 5 alin. (1) lit. a), b) şi e) din <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 nu se iau în calculul veniturilor la stabilirea altor drepturi şi obligaţii reglementate de lege.

Secţiunea A - Prestaţii de solidaritate socialã

ART. 12
Completarea fondurilor destinate plãţii alocaţiilor acordate beneficiarilor Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, ai Legii nr. 67/1995 privind ajutorul social, ai Legii nr. 119/1997 privind alocaţia suplimentarã pentru familiile cu copii, potrivit prevederilor <>art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 , se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
ART. 13
Alocaţiile de solidaritate se acorda, în temeiul <>art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 , categoriilor de persoane prevãzute la art. 6 din acelaşi act normativ, pe baza cererii şi a anchetei sociale realizate de direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale.
ART. 14
(1) Termenul familie, în vederea acordãrii alocaţiei de solidaritate, desemneazã soţul, sotia şi copiii lor minori, care locuiesc şi gospodãresc împreunã.
(2) Termenul familie desemneazã şi persoana necãsãtoritã sau vaduva care domiciliazã împreunã cu copilul sau.
(3) Sunt consideraţi ca fãcând parte din familie şi copiii adoptati, copiii aflaţi în plasament familial sau încredinţaţi familiei.
ART. 15
Cuantumul alocaţiei de solidaritate se stabileşte ca diferenţa între valoarea rezultatã din aplicarea cotei de 50% asupra salariului lunar minim brut pe ţara şi venitul net lunar pe membru de familie.
ART. 16
În cazul familiilor cu copii minori, alocaţia de solidaritate se acorda pentru fiecare membru de familie.
ART. 17
(1) Dreptul la alocaţia de solidaritate se stabileşte pe baza cererii scrise şi a anchetei sociale, prin dispoziţie a directorului general adjunct cu asistenta socialã din cadrul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, în a cãror raza domiciliazã solicitantul, potrivit prevederilor <>art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 .
(2) Cererea se întocmeşte de persoana sau, dupã caz, numai de cãtre unul dintre membrii familiei care are capacitatea de exerciţiu al drepturilor civile. În cazurile prevãzute de lege, cererea poate fi întocmitã de curatorul sau de tutorele persoanei îndreptãţite, de persoana cãreia i s-a încredinţat un minor sau, dupã caz, de cãtre conducãtorul centrului de primire, al centrului de plasament sau al organismului privat autorizat. Titularul alocaţiei de solidaritate este persoana care a întocmit cererea.
(3) Cererea pentru alocaţia de solidaritate se soluţioneazã de direcţia generalã de munca şi protecţie socialã teritorialã în termen de 30 de zile de la înregistrare, perioada în care se efectueazã ancheta socialã la domiciliul solicitantului.
(4) Modul de soluţionare a cererii se comunica titularului, în scris, în termen de 5 zile de la emiterea dispoziţiei.
ART. 18
Solicitantul alocaţiei de solidaritate, cu ocazia efectuãrii anchetei sociale, are obligaţia sa prezinte declaraţia privind veniturile nete lunare realizate de membrii familiei, precum şi alte acte doveditoare necesare pentru justificarea veniturilor.
ART. 19
(1) La stabilirea venitului net lunar al familiei se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le realizeazã, inclusiv cele care provin din creanţe legale sau din convenţii civile de întreţinere, aflate în executare, şi indemnizaţiile cu caracter permanent acordate potrivit legii.
(2) Dacã familia are în proprietate terenuri, clãdiri, spaţii locative sau alte bunuri, mobile sau imobile, la stabilirea venitului net lunar al familiei se iau în considerare arenda, chiriile, alte fructe naturale, industriale sau civile, precum şi veniturile obţinute din valorificarea bunurilor respective, sub condiţia pãstrãrii locuinţei şi a bunurilor necesare nevoilor familiale.
ART. 20
Plata alocaţiei de solidaritate se efectueazã lunar, începând cu luna urmãtoare celei în care s-a înregistrat cererea la direcţia generalã de munca şi protecţie socialã teritorialã, prin mandat poştal la domiciliu sau în cont curent deschis de titular la o unitate financiar-bancarã.
ART. 21
Plata alocaţiei de solidaritate la domiciliul beneficiarilor poate fi realizatã şi de cãtre Compania Nationala "Posta Romana" pe baza de convenţie încheiatã cu Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
ART. 22
(1) Modificarea titularului alocaţiei de solidaritate se face la solicitarea scrisã a familiei, pe baza de ancheta socialã, prin dispoziţie a directorului general adjunct cu asistenta socialã de la direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale.
(2) Dispoziţia de modificare a titularului alocaţiei de solidaritate se comunica familiei.
ART. 23
(1) Persoanele din familie, apte de munca, beneficiare de alocatie de solidaritate, au obligaţia sa dovedeascã cu acte, din 3 în 3 luni, ca au solicitat agenţiei de ocupare şi formare profesionalã teritorialã repartizarea în munca sau ca nu au refuzat nejustificat sa dea curs unei repartizari pentru orice loc de munca oferit.
(2) Neîndeplinirea obligaţiei prevãzute la alin. (1) conduce la suspendarea dreptului la alocaţia de solidaritate pe o perioada de 3 luni.
ART. 24
Plata alocaţiei de solidaritate înceteazã din luna urmãtoare celei în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile stabilite de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 , precum şi de prezentele norme metodologice.
ART. 25
Suspendarea şi, dupã caz, încetarea plãţii alocaţiei de solidaritate se stabilesc prin dispoziţie a directorului general adjunct cu asistenta socialã şi produce efecte de la data de întâi a lunii urmãtoare constatãrii modificãrii situaţiei.
ART. 26
Pe baza solicitãrilor formulate de direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale va fundamenta hotãrârea Guvernului prin care se aproba efectuarea cheltuielilor din Fondul naţional de solidaritate.
ART. 27
(1) Alocarea de fonduri pentru înfiinţarea, dezvoltarea şi diversificarea serviciilor sociale organizate de asociaţii, fundaţii sau de instituţii de cult recunoscute de lege se face prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale în limita fondului aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Criteriile pentru selecţionarea asociaţiilor, fundaţiilor şi instituţiilor de cult recunoscute de lege, precum şi fondurile alocate acestora se stabilesc prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.

Secţiunea B - Microcredite

ART. 28
(1) Persoanele fizice care desfãşoarã activitãţi pe cont propriu, generatoare de venituri, sau care doresc sa desfãşoare în viitor o astfel de activitate pentru întreţinerea materialã proprie sau a familiei şi care se afla în situaţii de extrema dificultate pot beneficia de microcredite acordate în acest scop, potrivit prevederilor <>art. 5 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 .
(2) Microcreditul poate fi solicitat şi pentru activitãţi de valorificare a dreptului de proprietate asupra unor bunuri.
ART. 29
Persoanele fizice care beneficiazã de microcredite au obligaţia ca pana la sfârşitul perioadei de graţie sa prezinte direcţiei generale de munca şi protecţie socialã teritoriale autorizaţia pentru desfãşurarea unei activitãţi independente în baza <>Decretului-lege nr. 54/1990 şi cerere pentru încheierea contractului individual de asigurare socialã.
ART. 30
Cheltuielile necesare obţinerii autorizaţiei pentru desfãşurarea unei activitãţi independente în baza <>Decretului-lege nr. 54/1990 se suporta din microcreditul acordat.
ART. 31. - Microcreditele se acorda fãrã dobanda, pe o perioada de maximum 60 de luni, cu o perioada de graţie inclusã de pana la 12 luni.
ART. 32
Rambursarea microcreditelor se face în rate lunare, corectate cu rata inflaţiei comunicatã de Comisia Nationala pentru Statistica.
ART. 33
(1) Garantarea microcreditelor se face pe baza unui contract încheiat între beneficiar şi instituţia financiarã sau organizaţia neguvernamentala care le acorda, prin care se stabilesc mãsurile asiguratorii privind rambursarea sumelor.
(2) Microcreditul se garanteazã cu bunurile achiziţionate pentru desfãşurarea activitãţii propuse şi/sau cu produsele obţinute ca urmare a utilizãrii microcreditului.
ART. 34
Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale deruleazã activitatea de acordare a microcreditelor prin intermediul unor instituţii financiare sau organizaţii neguvernamentale, pe care le acrediteazã în acest scop.
ART. 35
Criteriile de evaluare, în vederea acreditãrii instituţiilor financiare şi a organizaţiilor neguvernamentale şi contractul-cadru sunt prezentate în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
ART. 36
(1) Pe baza de cerere, persoanele fizice prevãzute la <>art. 5 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 pot solicita instituţiilor financiare şi organizaţiilor neguvernamentale acreditate acordarea unui microcredit din Fondul naţional de solidaritate.
(2) Ca urmare a anchetelor sociale efectuate de cãtre direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, potrivit prevederilor <>art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 , directorul general adjunct cu asistenta socialã poate propune acordarea de prestaţii şi servicii sociale sau acordarea de microcredite prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. c) din acest act normativ.
(3) În cazul propunerii de microcredite, anchetele sociale sunt trimise cãtre una dintre instituţiile financiare sau organizaţiile neguvernamentale acreditate conform art. 34 din prezentele norme metodologice.
ART. 37
Instituţia financiarã sau organizaţia neguvernamentala acreditata, dupã analiza cererii de microcreditare, împreunã cu potenţialul beneficiar, realizeazã proiectul de microcreditare.
ART. 38
(1) Proiectele de microcreditare sunt transmise de cãtre instituţia acreditata Comisiei de avizare a microcreditelor, care funcţioneazã în cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi care este subordonata secretarului de stat responsabil cu protecţia socialã.
(2) Aprobarea proiectelor de microcreditare se face prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
ART. 39
Comisia de avizare a microcreditelor are urmãtoarele atribuţii:
a) selectioneaza proiectele de microcreditare pe baza criteriilor stabilite şi aprobate prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale;
b) stabileşte graficul derulãrii fondurilor, acolo unde este cazul;
c) întocmeşte referatul privind acordarea microcreditului, a cuantumului prevãzut în proiectele selectate şi îl înainteazã spre aprobare ministrului muncii şi protecţiei sociale sau, dupã caz, secretarului de stat coordonator al Departamentului de protecţie socialã;
d) încheie contractul de microcreditare cu instituţia financiarã sau cu organizaţia neguvernamentala prin care se deruleazã proiectul de microcreditare.
ART. 40
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor privind constituirea, virarea şi utilizarea Fondului naţional de solidaritate se fac de cãtre organele prevãzute la <>art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 .

ANEXA 1
-------
(la normele metodologice)
-------------------------

CRITERII
de acreditare a instituţiilor financiare şi a organizaţiilor neguvernamentale privind acordarea de microcredite



Denumirea Criteriul de Condiţiile de Punctajul Punctajul
instituţiei evaluare punctare recomandat obţinut
--------------------------------------------------------------------------------
Comisionul perceput la fiecare procent -1

Numãrul angajaţilor - pana la 10 +1
(consilieri) - pana la 20 +2
- peste 20 +3

Aportul la fondul - pana la:
destinat microcredi-
tarii (cofinantare) - 100 milioane lei +1
- 500 milioane lei +2
- peste 500 milioane lei +3

Experienta 0-5

Proiecte (fonduri)
în derulare - pana la:
- 100 milioane lei +1
- 500 milioane lei +2
- peste 500 milioane lei +3
Calitatea proiectelor
prezentate 0-10
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: x x
--------------------------------------------------------------------------------


CONTRACT-CADRU DE ACORDARE A MICROCREDITELOR
Nr. ....... din ........
Între
Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, cu sediul în Bucureşti, str. Dem I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1, având contul nr. ......, deschis la Banca ......, în conformitate cu prevederile <>art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului naţional de solidaritate, reprezentat de Comisia de avizare a microcreditelor, având componenta: ................................................................
........................................................................
........................................................................
şi
organizaţia neguvernamentala, desemnatã prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, având calitatea de persoana juridicã, dobandita potrivit Legii nr. 21/1924 prin Sentinta civilã nr. ......, emisã de Tribunalul ......., denumita administrator, cu sediul în ......, telefon ........, codul fiscal ......., având contul nr. ......, deschis la ......., reprezentatã prin Comitetul de coordonare a proiectului, având componenta:
........................................................................
........................................................................
........................................................................
sau
instituţia financiarã acreditata, desemnatã prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, denumita administrator, înregistratã la Oficiul registrului comerţului nr. ......., cu sediul în ....., telefon ......., codul fiscal ....., având contul nr. ...., deschis la ......, reprezentatã prin Comitetul de coordonare a proiectului, având componenta:
........................................................................
........................................................................
1. Obiectul contractului pentru acordarea microcreditelor
1.1. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale acorda din Fondul naţional de solidaritate, în termenii şi în condiţiile prezentului contract, cu titlu rambursabil, suma de ..........., care urmeazã a fi utilizata exclusiv în vederea realizãrii proiectului ".............", aprobat prin hotãrârea Comisiei de avizare a microcreditelor nr. ...... din data de ....., proiect care constituie anexa nr. 1 la prezentul contract.
1.2. Suma de bani acordatã cu titlu rambursabil în scopul şi în condiţiile prevãzute la punctul 1.1 este denumita microcredit.
1.3.*) Administratorul se angajeazã sa contribuie în bani, cu suma de ........ lei, reprezentând ..% din valoarea contractului, dupã cum se precizeazã în anexa nr. 1 la prezentul contract.
-----------------
*) Punctul 1.3 se completeazã numai în situaţia în care administratorul se angajeazã ca va contribui cu bani la realizarea proiectului.
1.4. Contribuţia menţionatã la pct. 1.3 trebuie sa fie depusa înaintea semnãrii contractului de acordare a microcreditului în contul curent distinct, deschis de administrator pentru acest proiect la Banca ...... în contul nr. ....... .
1.5. Suma totalã necesarã derulãrii proiectului este ........, din care contribuţia administratorului este ........ .
1.6. Eliberarea sumelor reprezentând microcreditul acordat prin intermediul administratorului se face conform graficului stabilit de Comisia de avizare a microcreditelor, pe baza formularelor standard de solicitare a plãţii, completate de administrator.
1.7. Nivelul avansului, precum şi al celorlalte transe este stabilit dupã cum urmeazã:
avans ..............;
transa I ...........;
transa a II-a ......;
transa a III-a ...... .
1.8. Eliberarea transelor se face numai în funcţie de executarea şi de încheierea lucrãrilor sau a activitãţilor prevãzute în proiect, precum şi pe baza raportului de evaluare întocmit de direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, în urma verificãrilor la fata locului. Raportul se înainteazã Comisiei de avizare a microcreditelor.
1.9. La solicitarea urmãtoarei transe administratorul trebuie sa justifice direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale utilizarea a cel puţin 75% din transa anterioarã. Restul de 25% se justifica cu ocazia formularii solicitãrii pentru urmãtoarea transa. În caz contrar, direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale nu vor mai întocmi raportul de evaluare a activitãţii.
1.10. Eventualele sume rãmase în contul deschis pentru contractul pentru microcreditul acordat, dupã finalizarea proiectului, vor fi returnate Fondului naţional de solidaritate în termen de 15 zile lucrãtoare de la închiderea proiectului în contul deschis cu aceasta destinaţie de direcţia generalã de munca şi protecţie socialã teritorialã.
2. Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
2.1. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale au dreptul de a verifica datele şi documentele necesare justificarii plãţilor fãcute de administrator.
2.2. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale poate, în orice moment, prin notificare cãtre administrator, sa suspende eliberarile ulterioare pentru finanţarea proiectului, dacã unul dintre urmãtoarele evenimente a avut loc:
a) activitãţile nu au fost realizate în conformitate cu procedurile stabilite în normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 ;
b) bugetul Fondului naţional de solidaritate nu mai poate susţine plata microcreditelor prevãzute la <>art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 ;
c) administratorul nu şi-a îndeplinit obligaţiile la care s-a angajat prin proiect.
2.3. Administratorul se obliga sa cunoascã şi sa respecte prevederile legislaţiei care reglementeazã funcţionarea Fondului naţional de solidaritate şi sa îndeplineascã toate obiectivele proiectului, asa cum sunt ele descrise în anexa nr. 1 la prezentul contract de acordare a microcreditului şi conform graficului stabilit.
2.4. Administratorul se obliga sa utilizeze sumele microcreditului, precum şi sumele reprezentând contribuţia sa la proiect numai pentru realizarea obiectivelor proiectului. În caz contrar, sumele microcreditului vor fi recuperate de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, în contul Fondului naţional de solidaritate, de la instituţiile financiare şi de la organizaţiile neguvernamentale desemnate, iar finanţarea proiectului va fi opritã pana la recuperarea sumelor.
2.5. Administratorul proiectului, în calitate de unitate de gestiune şi de conducere a proiectului, organizeazã şi conduce contabilitatea drepturilor şi obligaţiilor patrimoniale în conformitate cu legislaţia în vigoare.
2.6. Administratorul se obliga sa permitã necondiţionat Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale urmãrirea şi controlul realizãrii proiectului şi sa punã la dispoziţie acestora toate datele şi documentele solicitate.
3. Forta majorã
3.1. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale nu rãspunde pentru prejudiciul cauzat administratorului în situaţia în care bugetul Fondului naţional de solidaritate nu poate asigura finanţarea proiectelor aprobate.
3.2. Administratorul este exonerat de rãspundere în cazul în care nu poate executa total sau parţial proiectul datoritã unei situaţii de forta majorã, definitã conform legii.
4. Valabilitatea şi modificarea contractului
4.1. Prezentul contract intra în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi şi este valabil pana la data de ............., dacã pãrţile nu vor conveni altfel.
4.2. Utilizarea microcreditului în alte scopuri decât cele prevãzute în contract este interzisã şi atrage rezilierea contractului fãrã intervenţia instanţei judecãtoreşti.
4.3. Dacã în cursul executãrii contractului se constata încãlcãri ale prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 şi ale dispoziţiilor normelor metodologice de aplicare a acesteia, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, prin Comisia de avizare a microcreditelor, poate proceda la rezilierea contractului fãrã intervenţia instanţei judecãtoreşti.
4.4. Modificarea prezentului contract se poate face numai prin acordul pãrţilor.
4.5. Partea care are initiativa modificãrii va notifica în scris celeilalte pãrţi propria propunere.
Partea care primeşte notificarea se obliga sa rãspundã în termen de 30 de zile lucrãtoare de la primirea acesteia.
5. Încheierea proiectului
5.1. Înaintea eliberãrii ultimei transe administratorul va prezenta planul definitiv, acceptat de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale prin Comisia de avizare a microcreditelor, conţinând detaliile privind realizarea activitãţilor pentru obiectivul realizat în cadrul proiectului.
5.2. Proiectul se considera încheiat dupã aprobarea de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale prin Comisia de avizare a microcreditelor a raportului final, în care se va consemna dacã obiectivele proiectului au fost îndeplinite şi dacã au fost justificate toate sumele acordate prin prezentul contract, şi dupã anunţarea încheierii proiectului de cãtre administrator.
5.3. Situaţia juridicã a obiectivelor rezultate prin realizarea proiectului se stabileşte la data închiderii proiectului, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
6. Soluţionarea neintelegerilor
6.1. Orice neînţelegere care decurge din interpretarea şi din aplicarea prezentului contract va fi soluţionatã de pãrţi, pe cale amiabila, în termen de 30 de zile lucrãtoare.
6.2. În cazul în care pãrţile nu ajung la un consens pe cale amiabila, neînţelegerile vor fi soluţionate potrivit prevederilor legale în vigoare.
7. Dispoziţii finale
7.1. Prezentul contract a fost încheiat în doua exemplare, ambele având valoare de original şi constituind împreunã un singur act juridic.

MINISTERUL MUNCII ŞI ADMINISTRATOR
PROTECŢIEI SOCIALE
Comisia de avizare Comitetul de coordonare
a microcreditelor, a proiectului,
......................... .........................
......................... .........................
-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016