Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 656 din 5 iunie 2003  privind infiintarea Institutului National pentru Memoria Exilului Romanesc    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 656 din 5 iunie 2003 privind infiintarea Institutului National pentru Memoria Exilului Romanesc

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 13 iunie 2003

În temeiul art. 107 din Constituţie, al <>art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, al <>art. 19 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 şi al <>art. 5 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se înfiinţeazã Institutul Naţional pentru Memoria Exilului Romanesc, denumit în continuare Institutul, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, aflat în subordinea Guvernului şi coordonarea ministrului culturii şi cultelor, cu sediul în municipiul Bucureşti, Str. Polona nr. 1 -5, sectorul 1.
ART. 2
Institutul are ca obiect de activitate culegerea, arhivarea, cercetarea şi publicarea documentelor referitoare la exilul romanesc din perioada 1940-1989, precum şi rezolvarea unor probleme pendinte legate de fostul exil.
ART. 3
Pentru realizarea obiectului de activitate prevãzut la art. 2 Institutul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) efectueazã studii şi cercetãri, în ţara şi în strãinãtate, pentru aprofundarea cunoaşterii fenomenului exilului romanesc;
b) achiziţioneazã - sau primeşte donaţii - orice mãrturie, publicaţie ori document al fostului exil sau despre acesta;
c) identifica, aduce în ţara şi conserva documentele fostului exil, în original sau copie, pe orice suport, rãspândite în diferite tari ale lumii;
d) finanţeazã editarea şi reeditarea, tipãrirea şi publicarea de memorii, cãrţi, studii, articole, corespondenta, memorie fotografica şi video, colecţii de documente, albume fotografice, privitoare la fostul exil romanesc;
e) lanseaza proiecte de istorie orala, în scopul salvãrii memoriei istorice a exilului romanesc;
f) organizeazã reuniuni şi colocvii consacrate exilului şi reprezintã cercetarea româneascã în acest domeniu la intalnirile ştiinţifice naţionale şi internaţionale;
g) constituie un depozit cuprinzând toate publicaţiile, cãrţile, colectiile de reviste, ziare, manifeste şi alte înscrisuri ale fostului exil din perioada 1940-1989;
h) constituie un punct de referinta şi de comunicare cu persoanele din fostul exil care au continuat sa rãmânã în afarã graniţelor tarii;
i) sprijinã material, în limita sumelor alocate prin buget, acele instituţii ale fostului exil care trebuie sa rãmânã în strãinãtate, ca prezente active româneşti în ţãrile respective;
j) asigura îngrijirea mormintelor personalitatilor exilului decedate în strãinãtate şi, dupã caz, procedeazã, cu acordul familiei, la repatrierea şi reinhumarea acestora, potrivit legii.
ART. 4
(1) Numãrul maxim de posturi al Institutului este de 20, dintre care 12 sunt cercetãtori ştiinţifici.
(2) Personalul Institutului este salarizat conform prevederilor legale aplicabile personalului din sectorul bugetar.
(3) Structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Institutului se aproba prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 5
(1) Institutul este condus de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, numiţi pe o perioada de 5 ani prin decizie a primului-ministru, potrivit legii, dintre membrii Consiliului de Garanţie Morala.
(2) Institutul poate avea un preşedinte de onoare.
(3) Preşedintele şi vicepreşedintele Institutului sunt încadraţi şi salarizaţi la nivelul funcţiilor asimilate celor de secretar de stat şi, respectiv, de subsecretar de stat.
(4) Preşedintele are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã şi conduce intreaga activitate a Institutului;
b) este ordonator principal de credite, în condiţiile legii;
c) asigura gestionarea fondurilor bãneşti şi a patrimoniului Institutului, potrivit legii;
d) aproba bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetarã;
e) numeşte şi destituie, potrivit legii, personalul Institutului.
(5) Vicepreşedintele este inlocuitorul de drept al preşedintelui şi exercita atribuţiile delegate de acesta.
ART. 6
(1) Pe lângã Institut se organizeazã şi funcţioneazã:
a) Consiliul de Garanţie Morala, organ consultativ de specialitate, format dintr-un numãr de pana la 31 de personalitãţi reprezentative şi recunoscute ale fostului exil;
b) Colegiul ştiinţific, organ consultativ ştiinţific, format dintr-un numãr de pana la 21 de membri.
(2) Consiliul de Garanţie Morala este alcãtuit din membrii Asociaţiei Foştilor Refugiati Politici, cu acordul acestora, ca membri de drept, precum şi din alte personalitãţi recunoscute ale fostului exil, desemnate de preşedintele Institutului. Membrii Consiliului de Garanţie Morala nu sunt salarizaţi.
(3) Membrii Colegiului ştiinţific sunt numiţi de cãtre preşedintele Institutului şi nu sunt salarizaţi.
ART. 7
În cazuri excepţionale Institutul poate solicita Guvernului acordarea de ajutoare materiale pentru acele personalitãţi ale fostului exil aflate în nevoie, ajutoare care pot fi plãtite inclusiv în strãinãtate.
ART. 8
(1) Cheltuielile curente şi de capital ale Institutului se finanţeazã din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat.
(2) Veniturile proprii se obţin din activitãţi realizate direct de Institut, dupã cum urmeazã:
a) editarea şi vânzarea de cãrţi, publicaţii, lucrãri şi studii de specialitate;
b) cofinantari de programe şi proiecte;
c) studii, proiecte şi prestãri de servicii;
d) exploatarea bunurilor pe care le are în administrare;
e) sponsorizãri şi donaţii, în condiţiile legii;
f) alte activitãţi specifice realizate de cãtre Institut, inclusiv prin încheierea de contracte cu persoane fizice sau juridice.
ART. 9
(1) În anul 2003 finanţarea cheltuielilor necesare organizãrii şi functionarii Institutului se asigura de la bugetul de stat.
(2) Pentru asigurarea cheltuielilor prevãzute la alin. (1) se suplimenteaza bugetul Institutului pe anul 2003 cu suma de 11 miliarde lei din Fondul de rezerva bugetarã la dispoziţia Guvernului pe anul 2003.
(3) Se autorizeaza Ministerul Finanţelor Publice sa introducã modificãrile corespunzãtoare în bugetul de stat şi în bugetul Institutului pe anul 2003.
ART. 10
Pentru realizarea activitãţilor specifice Institutul are în dotare un numãr de doua autoturisme şi un microbuz pentru transport de persoane şi marfa, cu un consum mediu normat de carburanţi de 300 litri/luna/autoturism.
ART. 11
Institutul va prelua sediul prevãzut la art. 1 prin contract de închiriere încheiat cu Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", în condiţiile legii.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul culturii
şi cultelor,
Razvan Theodorescu

Ministrul educaţiei
şi cercetãrii,
Ecaterina Andronescu

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoana

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

p. Ministrul finanţelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat

Bucureşti, 5 iunie 2003.
Nr. 656.

────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016