Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 652 din 27 mai 2009  privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 652 din 27 mai 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 443 din 29 iunie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 652 din 27 mai 2009
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 443 din 29 iunie 2009

În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ministerul Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti, denumit în continuare Ministerul, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
(2) Ministerul are sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
ART. 2
Ministerul contribuite la buna funcţionare a sistemului judiciar şi la asigurarea condiţiilor înfãptuirii justiţiei ca serviciu public, apãrarea ordinii de drept şi a drepturilor şi libertãţilor cetãţeneşti.
ART. 3
În realizarea scopurilor sale fundamentale prevãzute la art. 2, Ministerul coopereazã instituţional cu celelalte ministere, cu Administraţia Prezidenţialã şi Parlamentul, cu Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), cu organizaţiile neguvernamentale, cu Ministerul Public (MP) şi exercitã autoritatea prevãzutã la <>art. 132 alin. (1) din Constituţia României, republicatã .

CAP. II
Funcţiile şi atribuţiile principale

ART. 4
În realizarea scopurilor sale fundamentale prevãzute la art. 2, Ministerul are funcţiile şi îndeplineşte atribuţiile principale prevãzute de prezenta hotãrâre sau de alte reglementãri.
ART. 5
Ministerul are urmãtoarele funcţii principale:
a) planificã strategic realizarea programului de guvernare prin elaborarea strategiilor şi planurilor de acţiune în domeniul justiţiei;
b) planificã strategic realizarea reformelor sistemului judiciar, implementarea politicilor publice de modernizare a acestuia şi de prevenire şi combatere a corupţiei şi a criminalitãţii organizate;
c) reglementeazã cadrul normativ şi instituţional al sistemului judiciar şi al înfãptuirii justiţiei ca serviciu public;
d) coordoneazã şi controleazã aplicarea unitarã şi respectarea normelor legale privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor care se aflã în subordinea sau în coordonarea sa;
e) asigurã autoritatea prevãzutã la <>art. 132 alin. (1) din Constituţia României, republicatã , potrivit legilor de organizare a sistemului judiciar şi a înfãptuirii justiţiei ca serviciu public;
f) vegheazã la respectarea ordinii de drept şi a drepturilor şi libertãţilor cetãţeneşti, prin mijloacele şi procedurile puse la dispoziţie prin prezenta hotãrâre sau prin alte reglementãri;
g) reprezintã statul sau Guvernul în domeniul de activitate şi competenţã specifice stabilite prin prezenta hotãrâre sau prin alte reglementãri;
h) este autoritate centralã în domeniul cooperãrii judiciare internaţionale, potrivit tratatelor la care România este parte şi instrumentelor juridice adoptate în cadrul Uniunii Europene;
i) coordoneazã integrarea eforturilor de realizare a obiectivelor de referinţã specifice din cadrul Mecanismului de cooperare şi verificare instituit prin Decizia Comisiei Europene 2006/928/CE din 13 decembrie 2006 şi integreazã informaţiile solicitate autoritãţilor în virtutea acestei funcţii; reprezintã statul şi guvernul în cooperarea cu Comisia Europeanã în cadrul Mecanismului de cooperare şi verificare.
ART. 6
Ministerul are urmãtoarele atribuţii principale:
I. în domeniul planificãrii strategice şi al funcţionãrii sistemului judiciar şi a justiţiei ca serviciu public:
1. formuleazã propuneri pentru programul legislativ al Guvernului în domeniul sãu de competenţã, în vederea îndeplinirii programului de guvernare;
2. elaboreazã, coordoneazã şi evalueazã aplicarea strategiilor şi programelor şi asigurã promovarea acestora;
3. negociazã, implementeazã, monitorizeazã şi evalueazã programele internaţionale de asistenţã tehnicã şi financiarã pentru sistemul justiţiei şi pentru prevenirea criminalitãţii şi a corupţiei, indiferent de instituţia beneficiarã sau care le implementeazã;
4. exercitã competenţele prevãzute de Constituţie şi de alte reglementãri cu privire la organizarea sistemului judiciar şi buna funcţionare a justiţiei ca serviciu public;
5. exercitã competenţele şi procedurile prevãzute de legi sau alte reglementãri pentru asigurarea exercitãrii autoritãţii prevãzute la <>art. 132 alin. (1) din Constituţia României, republicatã ;
6. elaboreazã proiectele de reglementãri în sfera sa de competenţã şi participã la susţinerea acestora în Parlament;
II. în domeniul reglementãrii cadrului normativ şi al îmbunãtãţirii acestuia:
1. constituie, potrivit legii, comisii de elaborare a proiectelor de coduri şi alte acte normative complexe ce intereseazã domeniul justiţiei, fiind autorizat, în exclusivitate, sã editeze şi sã publice ediţiile oficiale ale acestora;
2. elaboreazã proiectele de acte normative care au legãturã cu domeniul sãu de activitate; participã la susţinerea proiectelor de legi în cadrul comisiilor parlamentare şi în plenul celor douã Camere;
3. evalueazã legislaţia, în sfera de competenţã, din punctul de vedere al constituţionalitãţii, al tehnicii legislative şi al compatibilitãţii cu acquis-ul comunitar şi tratatele şi convenţiile internaţionale, ori alte documente juridice cu caracter internaţional la care România este parte şi propune Guvernului, altor ministere sau autoritãţi soluţii de îmbunãtãţire legislativã, inclusiv în forma unor proiecte de acte normative;
4. formuleazã propuneri de promovare a recursului în interesul legii;
5. participã, de la caz la caz, potrivit sarcinilor încredinţate de Guvern, la procesul de definitivare a altor proiecte de acte normative elaborate de alte ministere sau autoritãţi publice;
6. analizeazã şi avizeazã, dupã caz, exclusiv din punctul de vedere al constituţionalitãţii, legalitãţii şi tehnicii legislative, proiectele de acte normative elaborate de alte ministere;
7. participã, de la caz la caz, în condiţiile legii, potrivit sarcinilor încredinţate de Guvern, la consilierea şi asistenţa juridicã generalã a Guvernului, inclusiv în situaţiile de conflict constituţional ori de altã naturã şi la negocieri ale unor acorduri internaţionale;
8. editeazã buletine informative, culegeri de acte normative şi de practicã judiciarã, precum şi alte materiale din domeniul sãu de activitate, fiind autorizat în exclusivitate sã editeze şi sã publice ediţiile oficiale ale codurilor şi ale altor acte normative complexe;
III. în domeniul internaţional, al drepturilor şi libertãţilor cetãţeneşti:
1. exercitã competenţele de autoritate centralã în domeniul cooperãrii judiciare internaţionale, precum şi cele prevãzute de tratatele şi acordurile internaţionale interesând domeniul justiţiei;
2. îndeplineşte formalitãţile pentru negocierea şi semnarea tratatelor internaţionale interesând domeniul justiţiei;
3. fundamenteazã, coordoneazã şi asigurã, în domeniile sale de competenţã, stabilirea şi realizarea obiectivelor României ca stat membru al Uniunii Europene, participarea la procedurile decizionale ale Uniunii Europene şi îndeplinirea obligaţiilor care decurg din calitatea de stat membru al acesteia;
4. sprijinã, la solicitarea instituţiilor publice implicate, pregãtirea reprezentãrii României în cadrul procedurilor desfãşurate în faţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene în cauzele care privesc domeniile sale de competenţã;
5. participã la Consiliul Justiţie şi Afaceri Interne şi la alte reuniuni internaţionale în domeniul de competenţã;
6. formuleazã propuneri privind cererile de graţiere;
7. supravegheazã respectarea drepturilor şi libertãţilor cetãţeneşti şi exercitã competenţele de sesizare privind încãlcarea acestora de cãtre alte instituţii;
IV. în domeniul supravegherii executãrii pedepselor:
1. coordoneazã serviciile de probaţiune, inclusiv selecţia, recrutarea şi pregãtirea profesionalã a personalului;
2. coordoneazã executarea pedepselor privative de libertate aplicate condamnaţilor şi a mãsurilor educative aplicate minorilor şi asigurã condiţiile pentru respectarea drepturilor acestora;
3. verificã modul de punere în executare a hotãrârilor judecãtoreşti prin care s-au luat mãsuri de siguranţã cu caracter medical;
4. întocmeşte lucrãrile pregãtitoare şi face propuneri în legãturã cu cererile de graţiere şi comutare a pedepselor;
V. în domeniul organizãrii, coordonãrii şi controlului unor profesii şi servicii juridice conexe:
1. îndeplineşte atribuţiile care îi sunt încredinţate prin lege cu privire la notarii publici, executorii judecãtoreşti, executorii bancari şi executorii organizaţiilor cooperatiste de credit, instituţiilor financiare nebancare şi ai societãţilor de microfinanţare;
2. autorizeazã operatorii şi agenţii Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare şi îndeplineşte atribuţiile stabilite prin lege, în calitate de autoritate de supraveghere a Arhivei;
3. autorizeazã interpreţii şi traducãtorii folosiţi în activitatea judiciarã;
4. coordoneazã, în condiţiile legii, activitatea de autorizare şi evidenţã a experţilor criminalişti;
5. coordoneazã din punct de vedere administrativ şi metodologic activitatea de expertizã tehnicã judiciarã;
6. coordoneazã activitatea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale;
7. gestioneazã Registrul naţional al persoanelor juridice fãrã scop patrimonial şi îndeplineşte atribuţiile privind verificarea disponibilitãţii de denumire, în condiţiile legii;
8. exercitã atribuţiile prevãzute de lege în materia acordãrii ajutorului public judiciar, a asistenţei judiciare în materie penalã şi a asistenţei juridice în cauzele privind cooperarea judiciarã internaţionalã în materie civilã şi penalã;
VI. în domeniul cetãţeniei:
1. îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege cu privire la acordarea, redobândirea, renunţarea şi, dupã caz, retragerea cetãţeniei române;
2. adoptã sau, dupã caz, propune spre adoptare Guvernului proiecte de acte normative şi alte mãsuri necesare îmbunãtãţirii activitãţii şi cadrului de reglementare în aceste domenii;
VII. în domeniul gestionãrii resurselor:
1. exercitã atribuţiile ce îi revin privind recrutarea, numirea şi eliberarea din funcţie a personalului propriu şi a altor categorii de personal care, potrivit legii, este numit prin ordin al ministrului justiţiei şi libertãţilor cetãţeneşti, precum şi privind gestionarea carierei acestora;
2. exercitã atribuţiile prevãzute de lege în legãturã cu funcţionarii cu statut special din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor (ANP);
3. asigurã fondurile necesare, fundamenteazã şi elaboreazã proiectul bugetului pentru activitatea proprie, a instituţiilor publice din sistemul justiţiei pentru care ministrul justiţiei şi libertãţilor cetãţeneşti are calitatea de ordonator principal de credite şi a unitãţilor subordonate Ministerului; repartizeazã creditele bugetare ordonatorilor secundari de credite şi urmãreşte modul de utilizare a acestora;
4. coordoneazã şi îndrumã activitatea economicã, de investiţii, de achiziţii şi administrativã a instanţelor judecãtoreşti, a aparatului propriu şi a unitãţilor subordonate Ministerului, putând emite, în condiţiile legii, norme şi instrucţiuni obligatorii pentru aplicarea unitarã a reglementãrilor legale;
5. coordoneazã activitãţile de implementare a proiectelor cu finanţare externã pentru toate domeniile sale de activitate şi administreazã fondurile provenind din intrãri de credite externe şi fonduri externe nerambursabile aferente acestor proiecte;
6. elaboreazã Strategia de informatizare a sistemului judiciar; implementeazã strategia şi programele guvernamentale de informatizare în unitãţile sistemului judiciar; coordoneazã, îndrumã şi verificã din punct de vedere tehnic, metodologic şi profesional activitatea informaticã a instanţelor şi unitãţilor subordonate;
7. organizeazã şi asigurã, în condiţiile legii, exercitarea activitãţilor de audit public intern; coordoneazã, îndrumã şi verificã din punct de vedere tehnic, metodologic şi profesional activitatea de audit intern a instanţelor judecãtoreşti şi a unitãţilor subordonate Ministerului;
8. asigurã controlul cu privire la tipãrirea şi circulaţia timbrului judiciar, potrivit prevederilor legale;
9. gestioneazã, în condiţiile legii, sumele provenind din taxele judiciare de timbru, precum şi din impozitele încasate din onorariile avocaţilor, ale notarilor publici şi ale executorilor judecãtoreşti;
10. asigurã protecţia juridicã a patrimoniului propriu şi a intereselor sale legitime în faţa instanţelor de judecatã;
11. asigurã accesarea şi implementarea proiectelor şi a programelor cu finanţare internaţionalã în domeniul sãu de competenţã;
12. realizeazã lucrãri de statisticã judiciarã;
VIII. alte atribuţii:
1. asigurã condiţiile necesare acordãrii asistenţei medicale personalului din sistemul justiţiei, potrivit legii; coordoneazã metodologic activitatea de asistenţã medicalã desfãşuratã la nivelul ANP atât pentru persoanele private de libertate, cât şi pentru personalul acesteia; controleazã activitatea de asistenţã medicalã la locurile de deţinere;
2. ia mãsuri pentru asigurarea condiţiilor de securitate şi sãnãtate în muncã şi prevenirea accidentelor de muncã şi a bolilor profesionale la nivelul personalului din aparatul propriu;
3. asigurã condiţiile de odihnã, tratament şi de recuperare a stãrii de sãnãtate a personalului din sistemul justiţiei; asigurã, prin ANP, gestionarea bazei materiale aflate în administrare, formatã din case de odihnã, de tratament, cluburi, unitãţi hoteliere şi alte dotãri destinate acestui scop; executã lucrãri de întreţinere şi reparaţii;
4. îndeplineşte atribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Hotãrârea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificãrile ulterioare;
5. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin hotãrâri ale Guvernului, precum şi însãrcinãrile încredinţate de Guvern sau de primul-ministru.
ART. 7
În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul va adopta o politicã de colaborare instituţionalã cu celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu CSM, MP, Uniunea Naţionalã a Barourilor din România, Uniunea Naţionalã a Notarilor Publici din România, Uniunea Naţionalã a Executorilor Judecãtoreşti, precum şi cu alte autoritãţi publice, cu asociaţiile judecãtorilor şi procurorilor şi cu alte asociaţii profesionale sau organizaţii neguvernamentale, prezervând însã obiectivele şi politicile sale în domeniul de competenţã.

CAP. III
Conducerea Ministerului

SECŢIUNEA 1
Ministrul justiţiei şi libertãţilor cetãţeneşti

ART. 8
Conducerea şi reprezentarea Ministerului se exercitã de cãtre ministrul justiţiei şi libertãţilor cetãţeneşti, denumit în continuare ministrul.
ART. 9
Ministrul îndeplineşte, în domeniile de competenţã ale Ministerului, atribuţiile generale prevãzute de lege, în special la <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi atribuţiile specifice prevãzute în <>Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în <>Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în <>Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în <>Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 10
Ministrul conduce activitatea Ministerului, îl reprezintã şi îl angajeazã în raporturile cu alte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu alte autoritãţi, instituţii publice şi organizaţii centrale şi locale, cu instituţiile Uniunii Europene şi cu alte organizaţii internaţionale, precum şi cu alte persoane juridice şi persoane fizice din ţarã şi din strãinãtate.
ART. 11
Ministrul poate delega prin ordin oricare dintre atribuţiile de conducere, reprezentare şi angajare a Ministerului, în primul rând secretarilor de stat, subsecretarului de stat, secretarului general sau altor angajaţi ai Ministerului.
ART. 12
Ministrul controleazã activitatea Ministerului, a tuturor unitãţilor subordonate şi verificã modul de îndeplinire a atribuţiilor de cãtre toate compartimentele din structura organizatoricã a acestuia şi de unitãţile aflate în coordonarea acestuia.
ART. 13
În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul emite ordine şi instrucţiuni scrise.
ART. 14
Ministrul este ordonator principal de credite, preşedinţii curţilor de apel sunt ordonatori secundari de credite, iar preşedinţii tribunalelor sunt ordonatori terţiari de credite.
ART. 15
(1) Ministrul poate adresa mesaje publice pe teme generale de justiţie, de politicã legislativã a statului, constituţionale sau de politicã generalã, din perspectiva funcţionãrii sistemului judiciar ca serviciu public şi a asigurãrii supremaţiei legii şi bunei funcţionãri a statului de drept.
(2) Ministrul poate acorda diplome, premii şi distincţii stabilite prin ordin, pentru merite în activitatea judiciarã, în practicarea unei profesii juridice sau pentru orice altã performanţã profesionalã în domeniul juridic.

SECŢIUNEA a 2-a
Secretarii de stat, subsecretarul de stat, secretarul general şi colegiul de conducere al Ministerului

ART. 16
Ministrul este ajutat în activitatea de conducere şi reprezentare a Ministerului de 4 secretari de stat, de un subsecretar de stat, precum şi de secretarul general al Ministerului.
ART. 17
(1) Secretarii de stat şi subsecretarul de stat sunt numiţi prin decizie a primului-ministru şi desfãşoarã activitãţile stabilite prin ordin sau instrucţiune de cãtre ministru, realizând operaţiunile care decurg implicit din acestea.
(2) Ministrul poate desemna prin ordin un secretar de stat coordonator, care va asigura legãtura dintre ministru şi secretarii de stat, va coordona activitatea celorlalţi secretari de stat, va evalua stadiul îndeplinirii ordinelor şi instrucţiunilor ministrului şi îi va îndruma în realizarea acestora.
ART. 18
(1) Secretarul general este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.
(2) Secretarul general coordoneazã buna funcţionare a compartimentelor administrative ale Ministerului şi a activitãţilor cu caracter funcţional din cadrul acestuia, asigurã legãtura operativã dintre ministru şi conducãtorii compartimentelor administrative din Minister şi unitãţile subordonate. De asemenea, îndeplineşte şi celelalte atribuţii prevãzute de <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) În cazurile în care secretarul general se aflã în concediu sau în imposibilitatea exercitãrii funcţiilor sale, ministrul poate numi prin ordin un înlocuitor temporar pentru perioada respectivã.
ART. 19
Secretarii de stat, subsecretarul de stat şi secretarul general emit dispoziţii şi rezoluţii scrise.
ART. 20
(1) Pe lângã ministru funcţioneazã colegiul Ministerului, format din secretarii de stat, secretarul general, consilieri şi conducãtorii compartimentelor administrative.
(2) Ministrul poate dispune ca la lucrãrile colegiului sã participe şi alte persoane, atunci când, în opinia sa, situaţia o impune.
(3) Colegiul dezbate activitatea Ministerului şi politicile acestuia.
(4) Convocarea şi agenda colegiului sunt stabilite de cãtre ministru, lucrãrile se conduc de cãtre acesta sau de un secretar de stat desemnat în acest scop.
(5) Colegiul are un rol consultativ.
(6) Componenţa şi regulamentul de desfãşurare a lucrãrilor colegiului se aprobã prin ordin al ministrului.
ART. 21
(1) Pe lângã ministru funcţioneazã Corpul de control al ministrului, organizat la nivel de serviciu şi condus de un inspector-şef.
(2) Componenţa şi atribuţiile Corpului de control al ministrului se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.

CAP. IV
Organizarea Ministerului

SECŢIUNEA 1
Aparatul propriu

ART. 22
(1) Ministerul dispune de un aparat administrativ propriu, organizat la nivel de direcţii generale, direcţii, servicii, birouri, denumite în continuare compartimente administrative, şi compus din 409 posturi, exclusiv demnitarii, posturile aferente cabinetului ministrului şi cele ale Direcţiei de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe (DIPFIE).
(2) Structura organizatoricã a Ministerului este prevãzutã în anexa nr. 1.
(3) Structura organizatoricã la nivel de servicii şi birouri, numãrul posturilor de conducere, precum şi alocarea personalului în direcţii generale, direcţii, servicii, birouri şi compartimente administrative asimilate sunt stabilite prin ordin al ministrului, emis în temeiul şi pentru executarea prezentei hotãrâri.
ART. 23
(1) Compartimentele administrative ale Ministerului sunt direcţiile generale, direcţiile, serviciile şi birourile.
(2) Direcţiile generale grupeazã minimum 25 de angajaţi şi sunt conduse de un director general.
(3) Direcţiile grupeazã minimum 15 angajaţi şi sunt conduse de un director.
(4) Serviciile grupeazã minimum 7 angajaţi şi sunt conduse de un şef de serviciu.
(5) Birourile grupeazã minimum 5 angajaţi şi sunt conduse de un şef de birou.
(6) Organizarea, atribuţiile şi responsabilitãţile compartimentelor administrative se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului.
ART. 24
Prin ordin sau instrucţiune a ministrului se pot organiza grupuri de lucru temporare şi funcţionale, inclusiv între diverse compartimente, pentru realizarea unor lucrãri sau operaţiuni în domeniile de competenţã ale Ministerului.
ART. 25
Direcţia instanţelor militare se aflã în coordonarea metodologicã a Ministerului. Numãrul de posturi cu care este încadratã aceasta este cuprins în numãrul total de posturi al Ministerului Apãrãrii Naţionale, iar bugetul necesar funcţionãrii sale este cuprins în bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale.
ART. 26
(1) În structura Ministerului funcţioneazã DIPFIE, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate din împrumuturi externe, potrivit dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialiştilor români care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul unitãţilor de management de proiect, aprobatã prin <>Legea nr. 172/2001 .
(2) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale DIPFIE se stabilesc prin ordin al ministrului.
ART. 27
(1) În structura Ministerului funcţioneazã Unitatea de implementare a proiectelor (UIP), organizatã la nivelul Direcţiei programe europene (DPE), cu încadrarea în numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului. DPE asigurã coordonarea programãrii, implementãrii tehnice, raportãrii şi monitorizãrii asistenţei financiare nerambursabile pre- şi postaderare acordate de Uniunea Europeanã şi alte state, având ca beneficiar Ministerul şi instituţiile din subordinea sau coordonarea acestuia.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de personal, funcţiile şi atribuţiile UIP se stabilesc prin ordin al ministrului, potrivit dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 869/2002 pentru perfecţionarea activitãţii unitãţilor de implementare a programelor PHARE.
ART. 28
(1) În structura Ministerului funcţioneazã Unitatea de management public şi planificare strategicã (UMPPS), organizatã la nivel de serviciu.
(2) Numãrul de posturi, precum şi atribuţiile UMPPS se stabilesc prin ordin al ministrului, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului.
ART. 29
Personalul Ministerului are obligaţia sã urmeze programele de pregãtire profesionalã continuã şi este evaluat profesional în condiţiile legilor speciale.
ART. 30
Instituţiile publice din sistemul justiţiei, finanţate de la bugetul de stat, pentru care ministrul are calitatea de ordonator principal de credite, sunt prevãzute în anexa nr. 2. Acestea se înfiinţeazã şi se organizeazã potrivit legii.

SECŢIUNEA a 2-a
Unitãţile subordonate şi cele aflate în coordonarea Ministerului

ART. 31
Unitãţile aflate în subordinea Ministerului sunt prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 32
Institutul Naţional de Expertize Criminalistice, instituţie publicã cu personalitate juridicã, funcţioneazã în subordinea Ministerului, în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 368/1998 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Expertize Criminalistice - I.N.E.C., cu modificãrile ulterioare.
ART. 33
(1) Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor, instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, constituitã în temeiul <>Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, funcţioneazã în subordinea Ministerului.
(2) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor sunt stabilite prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Repartizarea posturilor prevãzute pentru Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi pentru unitãţile sale subordonate pe categorii, grade profesionale şi coeficienţi de ierarhizare se face prin ordin al ministrului.
ART. 34
(1) Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" funcţioneazã în subordinea Ministerului ca unitate cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii prin sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate, alte venituri proprii şi din bugetul de stat, în condiţiile legii.
(2) Pentru acordarea asistenţei medicale ambulatorii şi stabilirea diagnosticului, a recomandãrilor terapeutice şi tratamentului ambulatoriu, în subordinea Ministerului funcţioneazã Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, unitate cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii prin sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate, alte venituri proprii şi din bugetul de stat, în condiţiile legii.
(3) Sursele de venituri proprii ale Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi ale Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu din activitãţile ce se desfãşoarã în afara prestãrilor de servicii rezultate din contractele încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate, cuantumul tarifelor acestora, precum şi modul de utilizare pe destinaţii de cheltuieli se aprobã prin ordin al ministrului.
(4) Regulamentele de organizare şi funcţionare a Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi a Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se aprobã prin ordin al ministrului.
ART. 35
(1) Serviciile de probaţiune funcţioneazã pe lângã fiecare tribunal, aflându-se în coordonarea Ministerului, în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 129/2002 , cu modificãrile ulterioare, şi al <>Legii nr. 211/2004 privind unele mãsuri pentru asigurarea protecţiei victimelor infracţiunilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Serviciile de probaţiune sunt finanţate din bugetul Ministerului, prin ordonatorii terţiari de credite, pe baza propunerilor formulate în acest sens de serviciile de probaţiune.
ART. 36
(1) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului funcţioneazã în subordinea Ministerului, în temeiul <>Legii nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Structura organizatoricã şi modul de funcţionare ale Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi ale oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale, precum şi numãrul maxim de posturi ale acestora se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului.

SECŢIUNEA a 3-a
Mãsuri de reorganizare a Ministerului

ART. 37
Structura organizatoricã a Ministerului se reduce cu 60 de posturi vacante, care se repartizeazã sistemului instanţelor judecãtoreşti.
ART. 38
(1) Structura organizatoricã a Ministerului, prevãzutã în anexa nr. 1, intrã în vigoare la data emiterii ordinului ministrului prevãzut la art. 22 alin. (3).
(2) Ordinul ministrului prevãzut la art. 22 alin. (3) va fi emis în termen de cel mult 60 de zile calendaristice de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Ordinul ministrului prevãzut la art. 22 alin. (3) va stabili noua structurã a serviciilor şi birourilor Ministerului şi realocarea personalului în cadrul noilor direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri sau compartimente asimilate.
(4) Pânã la data emiterii ordinului prevãzut la art. 22 alin. (3), Ministerul şi personalul acestuia vor funcţiona potrivit structurii organizatorice prevãzute în anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Ministrul poate lua orice alte mãsuri necesare pentru realizarea reorganizãrii Ministerului potrivit prezentei hotãrâri.
ART. 39
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2010, Ministerul va desfãşura activitatea de statisticã judiciarã.
(2) Pânã la data prevãzutã la alin. (1), Ministerul va desfãşura, prin direcţia de specialitate, formarea profesionalã a specialiştilor, pregãtirea metodologicã a componentelor sistemului pentru participarea la activitatea de statisticã judiciarã şi elaborarea instrucţiunilor şi programelor de lucru pentru colectarea şi agregarea datelor statistice.
ART. 40
În termen de 90 de zile calendaristice de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, ministrul va înainta Guvernului un memorandum cu privire la mãsurile de reorganizare şi transformare a Direcţiei cetãţenie în considerarea sarcinilor estimate ca urmare a aplicãrii în timp a noilor reglementãri în materie.
ART. 41
(1) În termen de 90 de zile calendaristice de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se va proceda la o evaluare a capacitãţii administrative şi profesionale a aparatului Ministerului, cu excepţia demnitarilor şi consilierilor, potrivit criteriilor şi procedurilor stabilite prin ordin al ministrului, cu respectarea legilor speciale care guverneazã regimul juridic al angajaţilor.
(2) În funcţie de rezultatele evaluãrii şi de prevederile legale speciale care guverneazã regimul juridic al angajaţilor Ministerului, se vor înainta Guvernului propunerile ministrului pentru optimizarea activitãţii Ministerului, creşterea standardelor şi performanţelor profesionale ale personalului.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 42
Ministerul dispune de un parc auto propriu, precum şi de un parc auto pentru activitãţile specifice, stabilit potrivit dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 43
Datele de la care vor începe sã funcţioneze instanţele judecãtoreşti care vor fi înfiinţate dupã data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, precum şi localitãţile în care acestea îşi vor desfãşura activitatea se stabilesc prin ordin al ministrului, cu avizul conform al CSM.
ART. 44
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 45
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 11 februarie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu excepţia art. 12 alin. (2) şi a anexei nr. 1, care se abrogã la data emiterii ordinului ministrului prevãzut la art. 22 alin. (3), dar nu mai târziu de 60 de zile calendaristice de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul justiţiei
şi libertãţilor cetãţeneşti,
Cãtãlin Marian Predoiu

p. Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Mariana Nedelcu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 27 mai 2009.
Nr. 652.


ANEXA 1


STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
a Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti






Nr. maxim de posturi: 409
(exclusiv demnitarii,
cabinetul ministrului, DIPFIE)


┌─────────────────────┐ ┌─────────────────────┐
│COLEGIUL MINISTERULUI│───┐ ┌───┤ CABINET MINISTRU │
└─────────────────────┘ │ │ └─────────────────────┘
┌─────────────────────┐ │ ┌───────────────────┐ │ ┌─────────────────────┐
│CORPUL DE CONTROL AL ├───┼──────┤ MINISTRU ├───────┼───┤CORPUL DE CONSILIERI │
│ MINISTRULUI*) │ │ └─────────┬─────────┘ │ │ AI MINISTRULUI │
└─────────────────────┘ │ │ │ └─────────────────────┘
┌─────────────────────┐ │ │ │ ┌─────────────────────┐
│ DEPARTAMENTUL DE ├───┘ │ └───┤ BIROUL MASS─MEDIA │
│AUDIT PUBLIC INTERN*)│ │ └─────────────────────┘
└─────────────────────┘ │

┌────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ┌──────────────────────────┬───────────────┼────────────────┬──────────────────────┬───────────────────┐ │
│ ┌───────┴────────┐ ┌───────┴────────┐ │ │ ┌────────┴───────┐ ┌───────┴────────┐ │
│ │SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT│ │ ┌─────────┴─────────┐ │SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT│ │
│ └────────────────┘ └────────────────┘ │ │SUBSECRETAR DE STAT│ └────────────────┘ └────────────────┘ │
│ │ └───────────────────┘ │
└────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

│ ┌────────────────┐
├─────────────────────┤SECRETAR GENERAL│
│ └────────────────┘

┌─────────────────────────────┬──────┴───────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ │ │ │
┌───────────────┴────────────┐ ┌──────────────┴──────────────┐ ┌─────────────┴─────────────┐ ┌─────────────┴────────────────┐
│Direcţia Generalã Legislaţie│ │ Direcţia Generalã Cooperare │ │ Direcţia Generalã │ │ Direcţia Generalã │
│ şi Afaceri Juridice │ └──────────────┬──────────────┘ │ Sprijin Logistic │ │ Dezvoltare şi Management │
└───────────────┬────────────┘ │ └─────────────┬─────────────┘ └─────────────┬────────────────┘
│ │ │ │
└────────────┐ └──────────────┐ └─────────────┐ └────────────────┐
│ │ │ │
┌────────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────┐ │ ┌───────────────────────┐ │ ┌──────────────────────────┐ │
│ DIRECŢIA ELABORARE ├─┐ │ │ DIRECŢIA PENTRU REFORMA │ │ │ DIRECŢIA INVESTIŢII ├─┐ │ │ UNITATEA DE MANAGEMENT │ │
│ ACTE NORMATIVE │ │ │ │ SISTEMULUI JUDICIAR ŞI ├─┐ │ └───────────────────────┘ │ │ │ PUBLIC ŞI PLANIFICARE ├─┐ │
└────────────────────────┘ │ │ │ COMBATEREA CORUPŢIEI │ │ │ ┌───────────────────────┐ │ │ │ STRATEGICÃ*) │ │ │
┌────────────────────────┐ │ │ └─────────────────────────┘ │ │ │ DIRECŢIA ├─┤ │ └──────────────────────────┘ │ │
│ DIRECŢIA AVIZARE ACTE ├─┤ │ ┌─────────────────────────┐ │ │ │ FINANCIAR─CONTABILÃ │ │ │ ┌──────────────────────────┐ │ │
│ NORMATIVE │ │ │ │DIRECŢIA AFACERI EUROPENE├─┤ │ └───────────────────────┘ │ │ │DIRECŢIA PROGRAME EUROPENE├─┼─┘
└────────────────────────┘ │ │ │ ŞI DREPTURILE OMULUI │ │ │ ┌───────────────────────┐ │ │ └──────────────────────────┘ │
┌────────────────────────┐ │ │ └─────────────────────────┘ ├─┘ │ DIRECŢIA TEHNOLOGIA ├─┤ │ ┌──────────────────────────┐ │
│ DIRECŢIA CONTENCIOS ├─┤ │ ┌─────────────────────────┐ │ │ INFORMAŢIEI │ │ │ │ DIRECŢIA DE IMPLEMENTARE │ │
└────────────────────────┘ ├─┘ │ DIRECŢIA DREPT ├─┤ └───────────────────────┘ ├─┘ │ A PROIECTELOR FINANŢATE ├─┘
┌────────────────────────┐ │ │INTERNAŢIONAL ŞI TRATATE │ │ ┌───────────────────────┐ │ │DIN IMPRUMUTURI EXTERNE**)│
│DIRECŢIA SERVICII CONEXE├─┤ └─────────────────────────┘ │ │DIRECŢIA RESURSE UMANE ├─┤ └──────────────────────────┘
└────────────────────────┘ │ ┌─────────────────────────┐ │ └───────────────────────┘ │
┌────────────────────────┐ │ │ DEPARTAMENTUL PENTRU │ │ ┌───────────────────────┐ │
│ DIRECŢIA CETÃŢENIE ├─┤ │ COMUNICARE ŞI RELAŢII ├─┘ │SERVICIUL DE ASISTENŢÃ ├─┤
└────────────────────────┘ │ │ PUBLICE*) │ │ MEDICALÃ │ │
┌────────────────────────┐ │ └─────────────────────────┘ └───────────────────────┘ │
│ DIRECŢIA PROBAŢIUNE ├─┘ ┌───────────────────────┐ │
└────────────────────────┘ │ SERVICIUL INFORMAŢII ├─┘
│ CLASIFICATE │
└───────────────────────┘




*) Se organizeazã la nivel de serviciu
**) Numãrul de posturi nu este cuprins în numãrul maxim de posturi aprobat.




ANEXA 2


INSTITUŢIILE PUBLICE
din sistemul justiţiei, finanţate de la bugetul de stat,
pentru care ministrul justiţiei şi libertãţilor cetãţeneşti
are calitatea de ordonator principal de credite


A. Curţile de apel, circumscripţiile acestora şi localitãţile de reşedinţã*)
---------
*) Ordonator secundar de credite.



┌────┬────────────────────────────┬───────────────────┬────────────────────────┐
│Nr. │ │Tribunalele │ │
│crt.│Curtea de apel │cuprinse în │ │
│ │ │circumscripţia │ │
│ │ │curţii de apel │Localitatea de reşedinţã│
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 1.│Curtea de Apel Alba Iulia │Alba │Municipiul Alba Iulia │
│ │ │Sibiu │ │
│ │ │Hunedoara │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 2.│Curtea de Apel Piteşti │Argeş │Municipiul Piteşti │
│ │ │Vâlcea │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 3.│Curtea de Apel Bacãu │Bacãu │Municipiul Bacãu │
│ │ │Neamţ │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 4.│Curtea de Apel Oradea │Bihor │Municipiul Oradea │
│ │ │Satu Mare │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 5.│Curtea de Apel Suceava │Suceava │Municipiul Suceava │
│ │ │Botoşani │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 6.│Curtea de Apel Braşov │Braşov │Municipiul Braşov │
│ │ │Covasna │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 7.│Curtea de Apel Bucureşti │Bucureşti │Municipiul Bucureşti │
│ │ │Cãlãraşi │ │
│ │ │Giurgiu │ │
│ │ │Ialomiţa │ │
│ │ │Ilfov │ │
│ │ │Teleorman │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 8.│Curtea de Apel Cluj-Napoca │Cluj │Municipiul Cluj-Napoca │
│ │ │Bistriţa-Nãsãud │ │
│ │ │Maramureş │ │
│ │ │Sãlaj │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 9.│Curtea de Apel Constanţa │Constanţa │Municipiul Constanţa │
│ │ │Tulcea │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 10.│Curtea de Apel Craiova │Dolj │Municipiul Craiova │
│ │ │Gorj │ │
│ │ │Mehedinţi │ │
│ │ │Olt │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 11.│Curtea de Apel Galaţi │Galaţi │Municipiul Galaţi │
│ │ │Brãila │ │
│ │ │Vrancea │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 12.│Curtea de Apel Iaşi │Iaşi │Municipiul Iaşi │
│ │ │Vaslui │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 13.│Curtea de Apel Târgu Mureş │Mureş │Municipiul Târgu Mureş │
│ │ │Harghita │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 14.│Curtea de Apel Ploieşti │Prahova │Municipiul Ploieşti │
│ │ │Buzãu │ │
│ │ │Dâmboviţa │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤
│ 15.│Curtea de Apel Timişoara │Timiş │Municipiul Timişoara │
│ │ │Arad │ │
│ │ │Caraş-Severin │ │
└────┴────────────────────────────┴───────────────────┴────────────────────────┘




B. Tribunalele şi localitãţile de reşedinţã ale acestora**)
------------
**) Ordonator terţiar de credite.



┌───────────────┬────────────────┬────────────────────────────────┐
│ Judeţul │ Tribunalul │Localitatea de reşedinţã │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Alba │Alba │Municipiul Alba Iulia │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Arad │Arad │Municipiul Arad │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Argeş │Argeş │Municipiul Piteşti │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Bacãu │Bacãu │Municipiul Bacãu │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Bihor │Bihor │Municipiul Oradea │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Bistriţa-Nãsãud│Bistriţa-Nãsãud │Municipiul Bistriţa │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Botoşani │Botoşani │Municipiul Botoşani │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Braşov │Braşov │Municipiul Braşov │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Brãila │Brãila │Municipiul Brãila │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Buzãu │Buzãu │Municipiul Buzãu │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Caraş-Severin │Caraş-Severin │Municipiul Reşiţa │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Cãlãraşi │Cãlãraşi │Municipiul Cãlãraşi │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Cluj │Cluj │Municipiul Cluj-Napoca │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Constanţa │Constanţa │Municipiul Constanţa │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Covasna │Covasna │Municipiul Sfântu Gheorghe │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Dâmboviţa │Dâmboviţa │Municipiul Târgovişte │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Dolj │Dolj │Municipiul Craiova │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Galaţi │Galaţi │Municipiul Galaţi │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Giurgiu │Giurgiu │Municipiul Giurgiu │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Gorj │Gorj │Municipiul Târgu Jiu │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Harghita │Harghita │Municipiul Miercurea-Ciuc │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Hunedoara │Hunedoara │Municipiul Deva │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Ialomiţa │Ialomiţa │Municipiul Slobozia │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Iaşi │Iaşi │Municipiul Iaşi │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Ilfov │Ilfov │Oraşul Buftea │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Maramureş │Maramureş │Municipiul Baia Mare │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Mehedinţi │Mehedinţi │Municipiul Drobeta-Turnu Severin│
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Mureş │Mureş │Municipiul Târgu Mureş │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Neamţ │Neamţ │Municipiul Piatra-Neamţ │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Olt │Olt │Municipiul Slatina │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Prahova │Prahova │Municipiul Ploieşti │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Satu Mare │Satu Mare │Municipiul Satu Mare │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Sãlaj │Sãlaj │Municipiul Zalãu │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Sibiu │Sibiu │Municipiul Sibiu │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Suceava │Suceava │Municipiul Suceava │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Teleorman │Teleorman │Municipiul Alexandria │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Timiş │Timiş │Municipiul Timişoara │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Tulcea │Tulcea │Municipiul Tulcea │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Vaslui │Vaslui │Municipiul Vaslui │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Vâlcea │Vâlcea │Municipiul Râmnicu Vâlcea │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Vrancea │Vrancea │Municipiul Focşani │
├───────────────┼────────────────┼────────────────────────────────┤
│Bucureşti │Bucureşti │Municipiul Bucureşti │
└───────────────┴────────────────┴────────────────────────────────┘



C. Tribunalele specializate şi localitãţile de reşedinţã ale acestora***)
--------
***) Nu sunt ordonatori de credite.



┌───────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Tribunalul specializat │Localitatea de reşedinţã│
├────┬──────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 1.│Tribunalul Comercial Mureş │Municipiul Târgu Mureş │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2.│Tribunalul Comercial Argeş │Municipiul Piteşti │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 3.│Tribunalul Comercial Cluj │Municipiul Cluj-Napoca │
├────┼──────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 4.│Tribunalul pentru Minori şi Familie Braşov│Municipiul Braşov │
└────┴──────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘



D. Judecãtoriile şi localitãţile de reşedinţã ale acestora***)
--------
***) Nu sunt ordonatori de credite.


┌───────────────┬──────────────────┬────────────────────────────────┐
│ Judeţul │ Judecãtoria │Localitatea de reşedinţã │
├───────────────┼──────────────────┼────────────────────────────────┤
│Alba │Alba Iulia │Municipiul Alba Iulia │
│ │Câmpeni │Oraşul Câmpeni │
│ │Aiud │Municipiul Aiud │
│ │Blaj │Municipiul Blaj │
│ │Sebeş │Municipiul Sebeş │
│Arad │Arad │Municipiul Arad │
│ │Ineu │Oraşul Ineu │
│ │Lipova │Oraşul Lipova │
│ │Gurahonţ │Comuna Gurahonţ │
│ │Chişineu-Criş │Oraşul Chişineu-Criş │
│Argeş │Piteşti │Municipiul Piteşti │
│ │Câmpulung │Municipiul Câmpulung │
│ │Curtea de Argeş │Municipiul Curtea de Argeş │
│ │Costeşti │Oraşul Costeşti │
│ │Topoloveni │Oraşul Topoloveni │
│Bacãu │Bacãu │Municipiul Bacãu │
│ │Oneşti │Municipiul Oneşti │
│ │Moineşti │Municipiul Moineşti │
│ │Podu Turcului │Comuna Podu Turcului │
│ │Buhuşi │Oraşul Buhuşi │
│Bihor │Oradea │Municipiul Oradea │
│ │Beiuş │Municipiul Beiuş │
│ │Marghita │Municipiul Marghita │
│ │Aleşd │Oraşul Aleşd │
│ │Salonta │Municipiul Salonta │
│Bistriţa-Nãsãud│Bistriţa │Municipiul Bistriţa │
│ │Nãsãud │Oraşul Nãsãud │
│ │Beclean │Oraşul Beclean │
│Botoşani │Botoşani │Municipiul Botoşani │
│ │Dorohoi │Municipiul Dorohoi │
│ │Sãveni │Oraşul Sãveni │
│ │Darabani │Oraşul Darabani │
│Braşov │Braşov │Municipiul Braşov │
│ │Fãgãraş │Municipiul Fãgãraş │
│ │Rupea │Oraşul Rupea │
│ │Zãrneşti │Oraşul Zãrneşti │
│Brãila │Brãila │Municipiul Brãila │
│ │Fãurei │Oraşul Fãurei │
│ │Însurãţei │Oraşul Însurãţei │
│Buzãu │Buzãu │Municipiul Buzãu │
│ │Râmnicu Sãrat │Municipiul Râmnicu Sãrat │
│ │Pãtârlagele │Oraşul Pãtârlagele │
│ │Pogoanele │Oraşul Pogoanele │
│Caraş-Severin │Reşiţa │Municipiul Reşiţa │
│ │Caransebeş │Municipiul Caransebeş │
│ │Oraviţa │Oraşul Oraviţa │
│ │Moldova Nouã │Oraşul Moldova Nouã │
│ │Bozovici │Comuna Bozovici │
│ │Bocşa │Oraşul Bocşa │
│Cãlãraşi │Cãlãraşi │Municipiul Cãlãraşi │
│ │Olteniţa │Municipiul Olteniţa │
│ │Lehliu-Garã │Oraşul Lehliu-Garã │
│Cluj │Cluj-Napoca │Municipiul Cluj-Napoca │
│ │Turda │Municipiul Turda │
│ │Dej │Municipiul Dej │
│ │Huedin │Oraşul Huedin │
│ │Gherla │Municipiul Gherla │
│Constanţa │Constanţa │Municipiul Constanţa │
│ │Medgidia │Municipiul Medgidia │
│ │Hârşova │Oraşul Hârşova │
│ │Mangalia │Municipiul Mangalia │
│ │Cernavodã │Oraşul Cernavodã │
│ │Bãneasa │Oraşul Bãneasa │
│Covasna │Sfântu Gheorghe │Municipiul Sfântu Gheorghe │
│ │Târgu Secuiesc │Municipiul Târgu Secuiesc │
│ │Întorsura Buzãului│Oraşul Întorsura Buzãului │
│Dâmboviţa │Târgovişte │Municipiul Târgovişte │
│ │Gãeşti │Oraşul Gãeşti │
│ │Pucioasa │Oraşul Pucioasa │
│ │Rãcari │Oraşul Rãcari │
│ │Moreni │Municipiul Moreni │
│Dolj │Craiova │Municipiul Craiova │
│ │Bãileşti │Municipiul Bãileşti │
│ │Filiaşi │Oraşul Filiaşi │
│ │Segarcea │Oraşul Segarcea │
│ │Calafat │Municipiul Calafat │
│ │Bechet │Oraşul Bechet │
│Galaţi │Galaţi │Municipiul Galaţi │
│ │Tecuci │Municipiul Tecuci │
│ │Târgu Bujor │Oraşul Târgu Bujor │
│ │Lieşti │Comuna Lieşti │
│Giurgiu │Giurgiu │Municipiul Giurgiu │
│ │Bolintin-Vale │Oraşul Bolintin-Vale │
│ │Comana │Comuna Comana │
│Gorj │Târgu Jiu │Municipiul Târgu Jiu │
│ │Târgu Cãrbuneşti │Oraşul Târgu Cãrbuneşti │
│ │Novaci │Oraşul Novaci │
│ │Motru │Municipiul Motru │
│Harghita │Miercurea-Ciuc │Municipiul Miercurea-Ciuc │
│ │Odorheiu Secuiesc │Municipiul Odorheiu Secuiesc │
│ │Topliţa │Municipiul Topliţa │
│ │Gheorgheni │Municipiul Gheorgheni │
│Hunedoara │Deva │Municipiul Deva │
│ │Hunedoara │Municipiul Hunedoara │
│ │Petroşani │Municipiul Petroşani │
│ │Orãştie │Municipiul Orãştie │
│ │Brad │Municipiul Brad │
│ │Haţeg │Oraşul Haţeg │
│Ialomiţa │Slobozia │Municipiul Slobozia │
│ │Urziceni │Municipiul Urziceni │
│ │Feteşti │Municipiul Feteşti │
│Iaşi │Iaşi │Municipiul Iaşi │
│ │Paşcani │Municipiul Paşcani │
│ │Hârlãu │Oraşul Hârlãu │
│ │Rãducãneni │Comuna Rãducãneni │
│Ilfov │Buftea │Oraşul Buftea │
│ │Cornetu │Comuna Cornetu │
│Maramureş │Baia Mare │Municipiul Baia Mare │
│ │Sighetu Marmaţiei │Municipiul Sighetu Marmaţiei │
│ │Vişeu de Sus │Oraşul Vişeu de Sus │
│ │Târgu Lãpuş │Oraşul Târgu Lãpuş │
│ │Dragomireşti │Oraşul Dragomireşti │
│ │Şomcuta Mare │Oraşul Şomcuta Mare │
│Mehedinţi │Drobeta-Turnu │ │
│ │Severin │Municipiul Drobeta-Turnu Severin│
│ │Strehaia │Oraşul Strehaia │
│ │Orşova │Municipiul Orşova │
│ │Vânju Mare │Oraşul Vânju Mare │
│ │Baia de Aramã │Oraşul Baia de Aramã │
│Mureş │Târgu Mureş │Municipiul Târgu Mureş │
│ │Sighişoara │Municipiul Sighişoara │
│ │Reghin │Municipiul Reghin │
│ │Târnãveni │Municipiul Târnãveni │
│ │Luduş │Oraşul Luduş │
│ │Sângeorgiu de │ │
│ │Pãdure │Oraşul Sângeorgiu de Pãdure │
│Neamţ │Piatra-Neamţ │Municipiul Piatra-Neamţ │
│ │Roman │Municipiul Roman │
│ │Târgu-Neamţ │Oraşul Târgu-Neamţ │
│ │Bicaz │Oraşul Bicaz │
│Olt │Slatina │Municipiul Slatina │
│ │Caracal │Municipiul Caracal │
│ │Corabia │Oraşul Corabia │
│ │Balş │Oraşul Balş │
│ │Scorniceşti │Oraşul Scorniceşti │
│Prahova │Ploieşti │Municipiul Ploieşti │
│ │Câmpina │Municipiul Câmpina │
│ │Vãlenii de Munte │Oraşul Vãlenii de Munte │
│ │Mizil │Oraşul Mizil │
│ │Sinaia │Oraşul Sinaia │
│ │Urlaţi │Oraşul Urlaţi │
│Satu Mare │Satu Mare │Municipiul Satu Mare │
│ │Carei │Municipiul Carei │
│ │Negreşti-Oaş │Oraşul Negreşti-Oaş │
│Sãlaj │Zalãu │Municipiul Zalãu │
│ │Şimleu Silvaniei │Oraşul Şimleu Silvaniei │
│ │Jibou │Oraşul Jibou │
│Sibiu │Sibiu │Municipiul Sibiu │
│ │Mediaş │Municipiul Mediaş │
│ │Agnita │Oraşul Agnita │
│ │Avrig │Oraşul Avrig │
│ │Sãlişte │Oraşul Sãlişte │
│Suceava │Suceava │Municipiul Suceava │
│ │Câmpulung │ │
│ │Moldovenesc │Municipiul Câmpulung Moldovenesc│
│ │Rãdãuţi │Municipiul Rãdãuţi │
│ │Fãlticeni │Municipiul Fãlticeni │
│ │Vatra Dornei │Municipiul Vatra Dornei │
│ │Gura Humorului │Oraşul Gura Humorului │
│Teleorman │Alexandria │Municipiul Alexandria │
│ │Roşiori de Vede │Municipiul Roşiori de Vede │
│ │Turnu Mãgurele │Municipiul Turnu Mãgurele │
│ │Videle │Oraşul Videle │
│ │Zimnicea │Oraşul Zimnicea │
│Timiş │Timişoara │Municipiul Timişoara │
│ │Lugoj │Municipiul Lugoj │
│ │Deta │Oraşul Deta │
│ │Sânnicolau Mare │Oraşul Sânnicolau Mare │
│ │Fãget │Oraşul Fãget │
│ │Jimbolia │Oraşul Jimbolia │
│Tulcea │Tulcea │Municipiul Tulcea │
│ │Babadag │Oraşul Babadag │
│ │Mãcin │Oraşul Mãcin │
│Vaslui │Vaslui │Municipiul Vaslui │
│ │Bârlad │Municipiul Bârlad │
│ │Huşi │Municipiul Huşi │
│ │Murgeni │Oraşul Murgeni │
│Vâlcea │Râmnicu Vâlcea │Municipiul Râmnicu Vâlcea │
│ │Drãgãşani │Municipiul Drãgãşani │
│ │Horezu │Oraşul Horezu │
│ │Brezoi │Oraşul Brezoi │
│ │Bãlceşti │Oraşul Bãlceşti │
│Vrancea │Focşani │Municipiul Focşani │
│ │Panciu │Oraşul Panciu │
│ │Adjud │Municipiul Adjud │
│Bucureşti │Judecãtoria │ │
│ │Sectorului 1 │Municipiul Bucureşti │
│ │Judecãtoria │ │
│ │Sectorului 2 │Municipiul Bucureşti │
│ │Judecãtoria │ │
│ │Sectorului 3 │Municipiul Bucureşti │
│ │Judecãtoria │ │
│ │Sectorului 4 │Municipiul Bucureşti │
│ │Judecãtoria │ │
│ │Sectorului 5 │Municipiul Bucureşti │
│ │Judecãtoria │ │
│ │Sectorului 6 │Municipiul Bucureşti │
└───────────────┴──────────────────┴────────────────────────────────┘



NOTĂ?:
Unitãţile prevãzute în prezenta anexã pot utiliza un numãr maxim de 13.910 posturi.


ANEXA 3


UNITÃŢILE
subordonate Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti



Numãrul
maxim de
posturi

I. Instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii
acordate de la bugetul de stat

A. Institutul Naţional de Expertize Criminalistice: 64
a) Laboratorul Interjudeţean de Expertize Criminalistice Bucureşti
b) Laboratorul Interjudeţean de Expertize Criminalistice Cluj
c) Laboratorul Interjudeţean de Expertize Criminalistice Iaşi
d) Laboratorul Interjudeţean de Expertize Criminalistice Timişoara
B. Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor: 15.613
a) 32 de penitenciare
b) un penitenciar pentru femei
c) douã penitenciare pentru minori şi tineri
d) 3 centre de reeducare pentru minori
e) Şcoala Naţionalã de Pregãtire a Agenţilor de Penitenciare
Târgu Ocna
f) Centrul de Formare şi Specializare a Ofiţerilor din
Administraţia Penitenciarã
g) Baza de Aprovizionare, Gospodãrire şi Reparaţii
h) Subunitatea de Acces, Pazã şi Escortare Deţinuţi Transferaţi
i) 6 penitenciare-spital*)


*) Veniturile proprii provin din sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate.
j) Centrul de Pregãtire Sovata
k) Complexul "Flamingo" din Eforie Sud

II. Instituţii publice finanţate din venituri proprii prin sistemul
asigurãrilor sociale de sãnãtate, alte venituri proprii şi din
bugetul de stat, în condiţiile legii
- Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" 219
- Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu 80

III. Unitãţi finanţate integral din venituri proprii
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
- 42 de oficii ale registrului comerţului de pe lângã tribunale



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016