Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 647 din 26 noiembrie 1993  privind unele drepturi si obligatii ale personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 647 din 26 noiembrie 1993 privind unele drepturi si obligatii ale personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 293 din 16 decembrie 1993
   Guvernul României hotărăşte:

   CAP. 1
   Dispoziţii generale
    ART. 1
   Prevederile prezentei hotărîri se aplica personalului trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar reprezentind:
   a) vizite oficiale, tratative (negocieri), consultări, încheieri de convenţii, acorduri şi alte asemenea înţelegeri;
   b) participări la tîrguri şi expoziţii; prospectarea pieţei; acţiuni de cooperare economică şi tehnico-ştiinţifică; contractări şi alte acţiuni care decurg din executarea contractelor de comerţ exterior;
   c) documentare, schimb de experienţa, burse sau cursuri şi stagii de practica şi specializare sau perfecţionare;
   d) participări la congrese, conferinţe, simpozioane, seminarii, colocvii sau alte reuniuni, care prezintă interes pentru activitatea specifica a unităţii, precum şi manifestări ştiinţifice, culturale, artistice, sportive şi altele asemenea;
   e) primiri de titluri, grade profesionale, distincţii sau premii conferite pentru realizari ştiinţifice, culturale, artistice sau sportive;
   f) desfăşurarea unei activităţi ştiinţifice, culturale, artistice sau sportive, temporare, fără dobîndirea calităţii de salariat al partenerului extern, precum şi pentru ţinerea de cursuri în calitate de profesor vizitator;
   g) control şi îndrumare la misiuni diplomatice, oficii consulare şi alte asemenea reprezentante în străinătate;
   h) executări de lucrări de construcţii, reparaţii şi amenajări la imobilele misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi ale celorlalte forme de reprezentare în străinătate, precum şi ducerea şi aducerea pe roti a mijloacelor auto aparţinînd acestor reprezentante;
   i) executări de lucrări, precum şi control de graniţa, vamal, fitosanitar, de trafic feroviar, rutier şi altele asemenea, în zonele sau punctele comune de frontiera ale României cu alte state;
   j) asigurarea protecţiei demnitarilor romani pe timpul cît aceştia se deplasează în străinătate, de către personalul specializat din Serviciul de Protecţie şi Paza.
    ART. 2
   (1) Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice, precum şi alte instituţii publice, care trimit personal în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, vor lua măsuri pentru:
   a) stabilirea numărului de persoane şi a duratei de deplasare în raport strict cu necesităţile concrete de realizare a misiunii;
   b) selecţionarea şi pregătirea personalului ţinînd seama de specificul activităţii pentru care are loc deplasarea, precum şi organizarea temeinica a acesteia;
   c) analiza concluziilor şi propunerilor prezentate de către personalul în cauza la întoarcerea din deplasare prin raport scris înaintat la conducerea unităţii trimitatoare şi valorificarea optima a acestora.
   (2) In situaţia în care invitaţiile primite de la diferite organizaţii sau parteneri externi pentru participări la acţiunile menţionate la art. 1 lit. c)-f) de mai sus se referă la o anumită persoana, aceasta trebuie sa solicite, în prealabil, aprobarea conducerii unităţii trimitatoare.
   (3) Dacă invitaţia nu se referă la o anumită persoana şi exista mai mulţi candidaţi care îndeplinesc condiţiile necesare, selecţia şi trimiterea lor în străinătate se vor face pe baza de concurs sau prin numirea de către conducerea unităţii a unor salariaţi care pot reprezenta corespunzător interesele acesteia la astfel de acţiuni.
    ART. 3
   (1) Personalului trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor acţiuni cu caracter temporar, cu suportarea cheltuielilor de către minister şi celelalte unităţi trimitatoare, i se acorda:
   A. In străinătate:
   a) o indemnizaţie zilnica în valuta, denumita în continuare diurna, în vederea acoperirii cheltuielilor de hrana, a celor marunte uzuale, precum şi a costului transportului în interiorul localităţii în care îşi desfăşoară activitatea;
   b) indemnizaţie zilnica în valuta, denumita în continuare plafon de cazare, în limita căreia personalul trebuie sa-si acopere cheltuielile de cazare.
   B. In ţara:
   - salariul şi alte drepturi în lei, potrivit legii.
   (2) Ministerele şi celelalte unităţi trimitatoare mai suporta în valuta şi în lei, după caz, pe lîngă drepturile prevăzute la alin. (1), şi următoarele alte cheltuieli:
   a) costul transportului în trafic internaţional, cel între localităţile din ţara în care personalul îşi desfăşoară activitatea, precum şi pe distanta dus-întors dintre aeroport sau gara şi locul de cazare;
   b) costul transportului documentaţiilor, mostrelor şi altor materiale sau obiecte necesare îndeplinirii misiunii;
   c) cheltuielile medicale, pentru vaccinuri şi medicamente, specifice unor tari sau localităţi cu clima greu de suportat, pentru spitalizare şi intervenţii chirurgicale în cazuri de urgenta, stabilite de către Ministerul Sănătăţii;
   d) cheltuielile în legătura cu decesul în străinătate şi transportul în ţara al celor decedaţi;
   e) comisioanele şi taxele bancare, cheltuielile pentru obţinerea vizelor, de rezervare a locurilor la mijloacele de transport, taxele de aeroport, comisioanele de rezervare a camerelor de hotel şi altele asemenea, obligatorii pe plan local.
    ART. 4
   (1) Personalului care se deplasează temporar în străinătate ca urmare a unor invitaţii primite de la diferite organizaţii sau parteneri externi pentru a participa la acţiunile prevăzute la art. 1 lit. c)-f) din prezenta hotărîre, precum şi pentru studii de învăţămînt postuniversitar şi efectuarea doctoratului şi care, în străinătate, nu dobîndesc calitatea de angajat, i se acorda:
   a) salariul integral şi celelalte drepturi aferente în lei în ţara, dacă durata deplasării în străinătate nu depăşeşte 90 de zile calendaristice pentru bursieri şi 30 de zile calendaristice pentru restul personalului;
   b) o indemnizaţie lunară în lei, calculată în raport cu salariul de baza şi sporul de vechime, corespunzător funcţiei şi gradului profesional, dacă durata deplasării este mai mare de 30 de zile calendaristice, după cum urmează:
   - 25% pentru acoperirea cheltuielilor legate de întreţinerea locuinţei;
   - 25% pentru fiecare copil sau părinte aflat în întreţinere, precum şi pentru soţul (sotia) care nu realizează venituri proprii.
   Sumele acordate potrivit lit. b) nu pot sa depăşească 100% din salariul de baza şi sporul de vechime, stabilite prin contractul individual de munca, actualizate potrivit indexarilor aprobate;
   c) alocaţia de stat pentru copii, potrivit legii.
   (2) Cu aprobarea conducerii unităţii trimitatoare, personalul trimis în străinătate, prevăzut la alin. (1), poate beneficia şi de costul transportului în trafic internaţional, dus-întors, în condiţiile stabilite prin prezenta hotărîre, în limita sumelor defalcate cu aceasta destinaţie din fondurile aprobate prin bugetul de stat.
   (3) In situaţia în care organizaţia sau partenerii care invita, rambursează în valuta costul biletelor de călătorie, sumele astfel obţinute se depun la înapoierea din deplasare în contul unităţii trimitatoare.
   CAP. 2
   Indemnizaţii în valuta
   Secţiunea I
   Diurna
    ART. 5
   (1) Diurna în valuta se diferenţiază pe trei categorii, ţinînd seama de scopul şi caracterul misiunii pentru care are loc deplasarea, precum şi de funcţia personalului, potrivit anexei nr. 1.
   (2) Cuantumul diurnei în valuta, pe cele trei categorii, este prevăzut în anexa nr. 2.
   (3) Perioada pentru care se acorda diurna în valuta se determina în funcţie de mijlocul de transport folosit, avîndu-se în vedere:
   a) momentul decolarii avionului, la plecarea în străinătate şi momentul aterizarii avionului la sosirea în ţara, de şi pe aeroporturile care constituie puncte de trecere a frontierei de stat a României;
   b) momentul trecerii cu trenul sau cu mijloacele auto prin punctele frontierei de stat a României, atît la plecarea în străinătate, cît şi la înapoierea în ţara.
   (4) Pentru fracţiunile de timp care nu însumează 24 de ore diurna se acorda astfel: 50% pînă la 12 ore şi 100% pentru perioada care depăşeşte 12 ore.
   (5) In situaţia în care durata deplasării depăşeşte 30 de zile, diurna se reduce cu 20%, începînd cu cea de a 31-a zi.
    ART. 6
   (1) Personalul menţionat la art. 3 alin. (1) are dreptul la numai 30% din diurna stabilită pentru ţara în care are loc deplasarea, potrivit categoriei în care se încadrează, în cazul în care masa, dar nu şi banii de buzunar, se asigura de către partenerii externi potrivit comunicării primite de la aceştia. Pe timpul necesar călătoriei pînă la localitatea din ţara de destinaţie se acorda diurna şi cazare în valuta, în condiţiile stabilite prin prezenta hotărîre.
   (2) In situaţia în care partenerii externi suporta numai parţial cheltuielile privind masa, diferenţa de 70% din diurna se acorda în funcţie de numărul meselor asigurate, luindu-se în calcul 15% pentru micul dejun, 50% pentru masa de prinz şi 35% pentru masa de seara.
   (3) Prevederile alin. (1) şi (2) se aplica corespunzător si:
   a) personalului care, pe timpul deplasării în străinătate, se interneaza în spital, pentru cazurile şi în condiţiile stabilite potrivit prezentei hotărîri.
   b) membrilor colectivelor sportive, artistice, ştiinţifice şi altele asemenea, în situaţia în care cheltuielile de întreţinere şi cazare a acestora în străinătate se suporta din sumele plătite organizatorilor reuniunilor sau manifestărilor la care iau parte, la nivelul comunicat de către aceştia.
    ART. 7
   Personalul menţionat la art. 4 alin. (1), care se deplasează în străinătate ca invitat pe contul partii primitoare pentru a participa la acţiunile menţionate la art. 1 alin. (1) lit. c)-f), are dreptul, pentru acoperirea primelor cheltuieli la sosirea în ţara de destinaţie, la o suma în valuta, rambursabila la înapoierea din străinătate, care nu poate sa depăşească nivelul unei diurne şi al cazării pe o zi.
    ART. 8
   Personalul care se deplasează în străinătate în condiţiile prezentei hotărîri şi realizează venituri intimplatoare în valuta, pe baza de contracte ori în mod intimplator sub forma de onorarii, drepturi de autor, premii sau alte drepturi similare, din activitatea sa artistică, publicistica, ştiinţifică, culturală, economică, tehnica, medicală, juridică, sportiva sau de alta natura, are obligaţia ca în termen de 3 zile lucrătoare de la data înapoierii din străinătate sau de la data încasării veniturilor în ţara sa declare aceste venituri la unitatea trimitatoare, în vederea recuperării cheltuielilor efectuate de către aceasta unitate. Persoanele care nu declara în termenul prevăzut sumele încasate vor suporta în valuta cheltuielile efectuate de către unitatea trimitatoare, majorate cu 0,05% pentru fiecare zi de intirziere.
    ART. 9
   Personalul care efectuează lucrări în zonele sau punctele comune de frontiera ale României cu alte state, precum şi control de graniţa, vamal, fitosanitar, de trafic feroviar, rutier şi altele asemenea, beneficiază de indemnizaţii în valuta reprezentind: 2 dolari pentru deplasări pînă la 8 ore; 4 dolari pentru deplasări între 9-16 ore, 6 dolari pentru deplasări peste 16 ore, după caz.
   Secţiunea a II-a
   Cazarea
    ART. 10
   (1) Plafonul de cazare se acorda în raport cu categoria de diurna în care se încadrează personalul, potrivit anexei nr. 1, pct. I.
   (2) Nivelul plafoanelor de cazare, pe categorii de diurna, este prevăzut în anexa nr. 2.
   (3) Plafoanele de cazare la care are dreptul personalul participant la diferite manifestări cu caracter internaţional se acorda la nivelul corespunzător tarifelor practicate de către hotelurile în care au loc manifestările respective, pe baza comunicării primite din partea organizatorilor.
   (4) In situaţia în care cazarea nu poate fi asigurata la unităţile hoteliere sau altele asemenea, personalul poate sa închirieze şi locuinţe, însă cu plata unei sume în limita a 75% din plafonul de cazare.
   (5) Eventualele plati pentru cazare, care depăşesc plafoanele stabilite în condiţiile prezentei hotărîri, se aproba, în cazuri temeinic justificate, de către conducerile unităţilor trimitatoare, pe baza documentelor de plata.
   (6) Prin cheltuieli de cazare se înţelege, pe lîngă tarifele sau chiria plătite şi eventualele taxe obligatorii pe plan local, şi costul micului dejun, atunci cînd este inclus în tarif.
   CAP. 3
   Transportul
    ART. 11
   (1) Personalul trimis în străinătate în condiţiile prezentei hotărîri are dreptul sa călătorească cu avionul, cu trenul, precum şi cu mijloacele auto, în măsura în care cheltuielile aferente acestor mijloace de transport sînt mai reduse.
   (2) Personalul poate sa călătorească cu avionul, la clasa economică sau la alte clase, cu excepţia membrilor Guvernului, care pot sa utilizeze clasa I.
   (3) De asemenea, cu aprobarea ministrului afacerilor externe, pe anumite rute, curierii diplomatici pot sa călătorească cu avionul şi clasa I.
   (4) Personalul poate sa călătorească cu trenul astfel:
   - miniştrii şi personalul încadrat în funcţii similare sau superioare, la clasa I, cu vagon de dormit, cuseta single;
   - curierii diplomatici, la clasa I, cu vagon de dormit, cuseta dubla;
   - restul personalului, cu vagon de dormit, la clasa I, un loc în cuseta de 2-4 locuri.
   (5) Transportul în străinătate cu avionul, în măsura în care, prin convenţiile sau acordurile încheiate, nu s-a prevăzut altfel, se face cu avioanele companiilor româneşti sau pe rutele indicate de către acestea, precum şi cu avioanele aparţinînd altor companii, în situaţia în care cheltuielile totale ce trebuie suportate sînt mai reduse.
   (6) Transportul dus-întors pe distanta dintre aeroport sau gara şi locul de cazare se face cu mijloacele de transport în comun, iar în lipsa acestora, cu taxiul. De asemenea, pot călători cu taxiul delegaţii care au de îndeplinit sarcini speciale sau transporta documente, aparate, mostre şi altele asemenea, necesare îndeplinirii misiunii.
   CAP. 4
   Alte cheltuieli
    ART. 12
   (1) Valuta necesară pentru acoperirea unor eventuale cheltuieli neprevăzute, precum şi cele pentru convorbiri telefonice, telex, comisioane de schimb şi altele asemenea, necesare îndeplinirii misiunii, se acorda în limita unei sume de pînă la 30% din totalul diurnei şi al plafonului de cazare, la care are dreptul personalul. Avansarea de sume în valuta peste aceasta limita se poate face în cazuri justificate, cu aprobarea conducerii unităţilor trimitatoare.
   (2) In cazul personalului care se deplasează cu mijloace auto, inclusiv cu cele proprietate personală, unităţile trimitatoare vor avansa sumele necesare pentru plata carburanţilor şi lubrifiantilor, ţinînd seama de consumul specific al acestora, precum şi cu plata taxelor rutiere, de transbordare sau a altor asemenea cheltuieli, inclusiv asigurarea pentru răspunderea civilă, respectiv cartea verde.
   CAP. 5
   Modificarea nivelului diurnelor şi al plafoanelor de cazare
    ART. 13
   Comisia de baremuri, care funcţionează în cadrul Ministerului Finanţelor, formată din reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor şi ai Ministerului Afacerilor Externe, stabileşte, prin asimilare, nivelul diurnelor şi al plafoanelor de cazare pentru ţările necuprinse în anexa nr. 2 şi le prezintă spre aprobare Guvernului.
   CAP. 6
   Modul de acordare şi de justificare a sumelor cheltuite în valuta
    ART. 14
   (1) Sumele în valuta, cuvenite personalului în condiţiile stabilite prin prezenta hotărîre, se acorda sub forma de avans.
   (2) Justificarea sumelor cheltuite în valuta, cu excepţia celor reprezentind drepturile de diurna, se face pe baza de documente şi se aproba de către conducătorii unităţilor trimitatoare. In cazul cheltuielilor medicale este necesar şi avizul policlinicii de specialitate.
   (3) In situaţia în care în unele tari, potrivit practicii existente pe plan local, nu se eliberează documente sau acestea sînt reţinute de către autorităţi, sumele cheltuite se justifica pe baza de declaraţie data pe proprie răspundere. In ţările în care România are reprezentante, declaraţia se vizează de către aceste reprezentante dacă, pentru obţinerea vizei, nu sînt necesare cheltuieli de deplasare.
    ART. 15
   (1) Sumele în valuta folosite în alte scopuri, pierdute, furate sau cheltuite fără respectarea condiţiilor în care au fost acordate se recuperează de la cei vinovaţi, în valuta.
   (2) Eventualele penalităţi de intirziere se calculează în lei pe baza cursului valutar la data depunerii valutei datorate.
    ART. 16
   Recuperarea avansului nejustificat sau a sumelor rămase necheltuite şi nedepuse sau depuse peste termenele prevăzute de lege, inclusiv penalităţile de intirziere, se face pe baza de dispoziţie emisă de către conducătorul unităţii trimitatoare la propunerea compartimentului financiar-contabil al unităţii care a acordat avansul în valuta, indiferent de unitatea la care este încadrat în munca titularul de avans.
   CAP. 7
   Dispoziţii finale
    ART. 17
   (1) Prevederile prezentei hotărîri se aplica şi personalului din regiile autonome şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat care se deplasează temporar în străinătate pentru aducerea la îndeplinire a acţiunilor menţionate la art. 1.
   (2) Drepturile şi obligaţiile personalului roman trimis în străinătate de către Presedintie, organele autorităţii legislative, judecătoreşti şi de alte organe ale autorităţii publice locale, pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, se stabilesc prin reglementări proprii, aprobate potrivit legii.
    ART. 18
   Se recomanda agenţilor economici, alţii decît cei prevăzuţi la art. 17, precum şi fundaţiilor, asociaţiilor şi altor asemenea sa aplice în mod corespunzător prevederile prezentei hotărîri.
   (2) In situaţia în care persoanele juridice prevăzute la alin. (1) acorda drepturi superioare, cheltuielile efectuate cu aceasta destinaţie, care se au în vedere la calcularea profitului impozabil, nu pot sa depăşească pe cele cuvenite personalului respectiv, în limitele şi în condiţiile stabilite prin prezenta hotărîre.
    ART. 19
   Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărîre.
    ART. 20
   In măsura în care prezenta hotărîre nu prevede altfel, dispoziţiile sale se completează cu prevederile legale în vigoare referitoare la acordarea, cheltuirea, justificarea, evidenta şi controlul sumelor puse la dispoziţia personalului care se deplasează în interesul serviciului pe teritoriul României.
    ART. 21
   Prevederile prezentei hotărîri intra în vigoare începînd cu data de 1 decembrie 1993. Cu aceeaşi data se abroga Hotărîrea Guvernului nr. 620 din 26 mai 1990, Hotărîrea Guvernului nr. 1311 din 13 decembrie 1990, art. 30 şi anexa nr. 13 la Hotărîrea Guvernului nr. 307 din 25 aprilie 1991, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

                 PRIM-MINISTRU
               NICOLAE VACAROIU

                     Contrasemnează:
                    ----------------
             Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                      Florin Georgescu

             Ministru de stat, ministrul afacerilor
                        externe,
                  Teodor Viorel Melescanu

               Ministru de stat, ministrul muncii
                     şi protecţiei sociale,
                       Dan Mircea Popescu



   ANEXA 1

                   CATEGORII DE DIURNE SI PLAFOANE DE CAZARE

   I. Categorii de diurne
   1. Categoria I - coeficient 1,00
   La aceasta categorie se încadrează personalul trimis în străinătate pentru:
   a) documentare, schimb de experienţa, burse, cursuri şi stagii de practica şi specializare sau perfecţionare;
   b) elaborari de lucrări sau documentaţii;
   c) alte acţiuni neprevăzute la categoria a II-a.
   2. Categoria a II-a - coeficient 1,25
   La aceasta categorie se încadrează personalul trimis în străinătate pentru:
   a) efectuari de vizite oficiale la invitaţia organelor guvernamentale ale altor state;
   b) participări la adunări generale şi speciale şi la sesiunile secţiilor şi grupelor de lucru ale O.N.U., B.E.R.D., F.M.I., B.I.R.D., I.A.T.A., Eurocontrol, precum şi ale altor organizaţii internaţionale sau instituţii specializate ale acestora;
   c) participări la tratative (negocieri) în vederea încheierii sau semnării de acorduri, convenţii, protocoale, programe, declaraţii, rezoluţii, contracte externe, precum şi la alte acţiuni pe baza de împuternicire; \ d) control şi îndrumare la oficii diplomatice, societăţi cu capital integral romanesc, birouri, agenţii, unităţi proprii de comercializare, şantiere, precum şi la societăţi mixte;
   e) personalul artistic din teatre, opere, operete, filarmonici, orchestre simfonice, circuri, ansambluri folclorice şi corale, exclusiv personalul tehnico-administrativ, precum şi sportivi de performanta, inclusiv antrenorii.
   De asemenea, se încadrează la aceasta categorie directorii generali, directorii, adjunctii şi asimilaţii acestora din ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice, corespondenţii de presa, curierii diplomatici, directorii de tîrguri şi expoziţii, precum şi inginerii şi alt personal cu studii superioare care asigura coordonarea lucrărilor de construcţii, reparaţii şi amenajări la imobilele misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi ale celorlalte forme de reprezentare în străinătate.
   3. Categoria a III-a - coeficient 2,00
   La aceasta categorie se încadrează: miniştrii, secretarii de stat, subsecretarii de stat, personalul încadrat pe funcţii similare, precum şi academicienii şi membrii corespondenti ai Academiei Romane.
   Pentru personalul încadrat pe funcţii superioare, diurna de categoria a III-a se majorează astfel:
   - cu 10% pentru miniştrii de stat;
   - cu 20% pentru primul-ministru.
   NOTA:
   a) Personalul care asigura protecţia nemijlocită a demnitarilor, în funcţie de importanta misiunii şi situaţia concretă, poate beneficia, de la caz la caz, de acelaşi plafon de cazare ca şi persoana căreia ii asigura protecţia.
   b) Translatorii, dactilografele, stenodactilografele, precum şi personalul de însoţire se încadrează la categoria I.
   II. Plafoane de cazare
   1. Plafonul A, coeficient 1,00, la care se încadrează personalul prevăzut la categoriile I şi a II-a de diurna.
   2. Plafonul B, coeficient 2,00, la care se încadrează personalul prevăzut la categoria a III-a de diurna.


   ANEXA 2

                CUANTUMUL DIURNELOR SI AL PLAFOANELOR DE CAZARE

------------------------------------------------------------------------------
                                 Categorii de diurne Plafoane de cazare
Nr. Ţara Valuta ------------------- --------------------
crt. I II III A B
------------------------------------------------------------------------------
 0 1 2 3 4 5 6 7
------------------------------------------------------------------------------
  1. Afganistan $ 21 26 42 25 50
  2. Africa de Sud
    (Republica) $ 25 31 50 50 100
  3. Albania $ 22 27 44 50 100
  4. Algeria $ 22 27 44 35 70
  5. Angola $ 20 25 40 30 60
  6. Anglia Lira 16 20 32 40 80
  7. Antile $ 20 25 40 50 100
  8. Antigua $ 20 25 40 50 100
  9. Arabia Saudita $ 22 27 44 35 70
 10. Argentina $ 24 30 48 50 100
 11. Armenia $ 16 20 32 50 100
 12. Austria Sch. A 300 375 600 500 1.000
 13. Azerbaidjan $ 16 20 32 50 100
 14. Australia $ 27 34 54 50 100
 15. Bahrein $ 21 26 42 35 70
 16. Bahamas $ 20 25 40 50 100
 17. Bangladesh $ 18 22 36 30 60
 18. Belarus $ 16 20 32 50 100
 19. Belgia Fr. B 1.000 1.250 2.000 2.000 4.000
 20. Benin $ 15 19 30 30 60
 21. Birmania $ 20 25 40 25 50
 22. Bolivia $ 20 25 40 30 60
 23. Botswana $ 15 19 30 35 70
 24. Brazilia $ 22 27 44 30 60
 25. Burkina-Fasso $ 20 25 40 30 60
 26. Burundi $ 20 25 40 25 50
 27. Bulgaria $ 20 25 40 50 100
 28. Cambodgia $ 20 25 40 40 80
 29. Camerun $ 20 25 40 40 80
 30. Canada $ 28 35 56 60 120
 31. Capului Verde
     (Insulele) $ 20 25 40 25 50
 32. Cehia $ 22 27 44 60 120
 33. Chile $ 19 24 38 40 80
 34. Chineza (R.P.) $ 18 22 36 40 80
 35. Centrafricană
     (Republica) $ 21 26 42 30 60
 36. Ciad $ 17 21 34 30 60
 37. Cipru $ 20 25 40 25 50
 38. Coasta de Fildes $ 21 26 42 25 50
 39. Columbia $ 19 24 38 40 80
 40. Congo $ 20 25 40 35 70
 41. Coreea (Republica) $ 27 34 54 50 100
 42. Coreeana (R.P.D.) $ 16 20 32 50 100
 43. Costa Rica $ 20 25 40 25 50
 44. Croaţia $ 22 27 44 50 100
 45. Cuba $ 16 20 32 50 100
 46. Danemarca Kr. d. 160 200 320 500 1.000
 47. Djibouti $ 20 25 40 25 50
 48. Dominicană
     (Republica) $ 22 27 44 40 80
 49. Ecuador $ 18 22 36 30 60
 50. Egipt $ 22 27 44 40 80
 51. Elveţia Fr. elv. 44 55 88 90 180
 52. Emiratele Arabe
       Unite $ 21 26 42 50 100
 53. Estonia $ 16 20 32 50 100
 54. Etiopia $ 20 25 40 25 50
 55. Fidji (Insula) $ 20 25 40 25 50
 56. Filipine $ 19 24 38 40 80
 57. Finlanda FMK 120 150 240 400 800
 58. Franta Fr. F 160 200 320 300 600
 59. Gabon $ 20 25 40 50 100
 60. Gambia $ 20 25 40 35 70
 61. Germania DM 45 56 90 90 180
 62 Georgia $ 16 20 32 50 100
 63. Ghana $ 17 21 34 30 60
 64. Grecia $ 22 27 44 40 80
 65. Guatemala $ 19 24 38 30 60
 66. Guineea $ 20 25 40 35 70
 67. Guineea Ecuatorială $ 20 25 40 30 60
 68. Guineea-Bissau $ 20 25 40 35 70
 69. Guyana $ 20 25 40 25 50
 70. Haiti $ 20 25 40 25 50
 71. Honduras $ 19 24 38 30 60
 72. Hong Kong $ 20 25 40 40 80
 73. India $ 20 25 40 40 80
 74. Indonezia $ 20 25 40 40 80
 75. Iordania $ 22 27 44 40 80
 76. Irak $ 22 27 44 35 70
 77. Iran $ 20 25 40 40 80
 78. Irlanda Lira 15 19 30 30 60
 79. Islanda $ 22 27 44 35 70
 80. Israel $ 24 30 48 60 120
 81. Italia $ 28 35 56 70 140
 82. Iugoslavia (R.F.) $ 22 27 44 50 100
 83. Jamaica $ 20 25 40 30 60
 84. Japonia Yeni 6.000 7.500 12.000 10.000 20.000
 85. Kazahstan $ 15 19 30 50 100
 86. Kenya $ 20 25 40 25 50
 87. Kirgizstan $ 15 19 30 50 100
 88. Kuwait $ 24 30 48 60 120
 89. Laos $ 20 25 40 25 50
 90. Letonia $ 16 20 32 50 100
 91. Liban $ 22 27 44 40 80
 92. Liberia $ 20 25 40 25 50
 93. Libia $ 20 25 40 25 50
 94. Lituania $ 16 20 32 50 100
 95. Lesotho $ 20 25 40 30 60
 96. Luxemburg Fr. Lux. 1.000 1.250 2.000 2.000 4.000
 97. Macedonia $ 22 27 44 50 100
 98. Madagascar $ 17 21 34 20 40
 99. Malayezia $ 17 21 34 50 100
100. Mali $ 17 21 34 25 50
101. Malta $ 26 32 52 25 50
102. Mauritius $ 20 25 40 30 60
103. Maroc $ 22 27 44 25 50
104. Mauritania $ 20 25 40 25 50
105. Mexic $ 20 25 40 30 60
106. Moldova $ 15 19 30 40 80
107. Mongolia $ 15 19 30 30 60
108. Mozambic $ 20 25 40 30 60
109. Nepal $ 18 22 36 35 70
110. Nicaragua $ 20 25 40 30 60
111. Niger $ 20 25 40 25 50
112. Nigeria $ 24 30 48 60 120
113. Namibia $ 22 27 44 35 70
114. Norvegia Kr. N 200 250 400 450 900
115. Noua Zeelanda $ 25 31 50 30 60
116. Olanda H.Fl. 50 62 100 100 200
117. Oman $ 21 26 42 40 80
118. Panama $ 20 25 40 25 50
119. Papua-Noua Guinee $ 20 25 40 25 50
120. Paraguay $ 22 27 44 25 50
121. Pakistan $ 18 22 36 25 50
122. Peru $ 22 27 44 30 60
123. Polonia $ 20 25 40 50 100
124. Portugalia $ 25 31 50 40 80
125. Qatar $ 20 25 40 35 70
126. Ruanda $ 20 25 40 30 60
127. Rusa (Federaţia) $ 20 25 40 60 120
128. Salvador $ 20 25 40 30 60
129. Sao Tome şi
     Principe $ 20 25 40 35 70
130. Senegal $ 20 25 40 25 50
131. Sierra Leone $ 20 25 40 30 60
132. Singapore $ 20 25 40 50 100
133. Slovacia $ 22 27 44 60 120
134. Slovenia $ 22 27 44 50 100
135. Siria $ 22 27 44 40 80
136. Somalia $ 20 25 40 25 50
137. Spania $ 25 31 50 50 100
138. Sri Lanka $ 20 25 40 30 60
139. S.U.A. $ 30 37 60 70 140
140. Sudan $ 22 27 44 30 60
141. Suedia Kr. S 200 250 400 500 1.000
142. Surinam $ 20 25 40 25 50
143. Taiwan $ 20 25 40 30 60
144. Tanzania $ 20 25 40 25 50
145. Tadjikistan $ 16 20 32 50 100
146. Thailanda $ 20 25 40 40 80
147. Togo $ 20 25 40 25 50
148. Tunisia $ 18 22 36 25 50
149. Turcia $ 20 25 40 30 60
150. Turkmenistan $ 15 19 30 50 100
151. Ucraina $ 15 19 30 50 100
152. Uganda $ 20 25 40 25 50
153. Ungaria $ 22 27 44 60 120
154. Uruguay $ 20 25 40 35 70
155. Uzbekistan $ 15 19 30 50 100
156. Venezuela $ 22 27 44 30 60
157. Vietnam (R.S.) $ 18 20 36 40 80
158. Yemen $ 20 25 40 35 70
159. Zair $ 20 25 40 30 60
160. Zambia $ 20 25 40 25 50
161. Zimbabwe $ 20 25 40 30 60
---------------------------------------------------------------------------

                       --------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016