Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 644 din 7 iulie 2010  pentru modificarea anexei nr. 1 la Legea nr. 55/2006  privind siguranta feroviara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 644 din 7 iulie 2010 pentru modificarea anexei nr. 1 la Legea nr. 55/2006 privind siguranta feroviara

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 558 din 9 august 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 644 din 7 iulie 2010
pentru modificarea anexei nr. 1 la <>Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarã
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 558 din 9 august 2010


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 26 din Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Anexa nr. 1 "Indicatori de siguranţã comuni (I.S.C.)" la <>Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 322 din 10 aprilie 2006, se modificã şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre.

*
* *
Prezenta hotãrâre a Guvernului transpune Directiva 2009/149/CE a Comisiei din 27 noiembrie 2009 de modificare a Directivei 2004/49/CE a Parlamentului European şi a Consiliului cu privire la indicatorii de siguranţã comuni şi la metodele comune de calcul al costului accidentelor, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 313 din 28 noiembrie 2009.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul transporturilor
şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

Şeful Departamentului
pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mãnoiu

Bucureşti, 7 iulie 2010.
Nr. 644.

ANEXÃ
(Anexa nr. 1 la <>Legea nr. 55/2006 )

INDICATORI DE SIGURANŢÃ COMUNI

Indicatorii de siguranţã comuni se raporteazã anual de cãtre Autoritatea de Siguranţã Feroviarã Românã. Prima perioadã de raportare este anul 2010.
Indicatorii referitori la activitãţile prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. a) şi b) trebuie luaţi în considerare separat, dacã sunt prezentaţi.
Dacã sunt descoperite noi fapte sau erori dupã prezentarea raportului, indicatorii pentru un anumit an sunt modificaţi sau corectaţi de cãtre Autoritatea de Siguranţã Feroviarã Românã cu prima ocazie convenabilã, dar cel mai târziu în urmãtorul raport anual.
Pentru indicatorii referitori la accidente prevãzuţi la pct. 1, Regulamentul (CE) nr. 91/2003 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 decembrie 2002 privind statisticile din transportul feroviar se aplicã în mãsura în care informaţiile sunt disponibile.
1. Indicatori referitori la accidente
1.1. Numãr total şi relativ (pe tren-kilometru) de accidente semnificative şi o defalcare a acestora pe urmãtoarele tipuri de accidente:
- coliziuni de trenuri, inclusiv coliziuni cu obstacole aflate în spaţiul gabaritului de liberã trecere;
- deraieri de trenuri;
- accidente la trecerile la nivel, inclusiv accidente în care sunt implicaţi pietoni la trecerile la nivel;
- accidentãri de persoane cauzate de material rulant în mişcare, cu excepţia sinuciderilor;
- incendii ale materialului rulant;
- altele.
Fiecare accident semnificativ este raportat la tipul de accident primar, chiar dacã consecinţele accidentului secundar sunt mai grave, de exemplu un incendiu în urma unei deraieri.
1.2. Numãr total şi relativ (tren-kilometru) de persoane grav rãnite şi ucise pe tip de accident, împãrţit în urmãtoarele categorii:
- cãlãtori (de asemenea, în raport cu numãrul total de cãlãtori-kilometri şi de cãlãtori pe tren-kilometru);
- angajaţi, inclusiv personalul contractanţilor;
- utilizatori ai trecerilor la nivel;
- persoane neautorizate aflate în incintele feroviare;
- altele.
2. Indicatori referitori la mãrfuri periculoase
Numãr total şi relativ (pe tren-kilometru) de accidente care implicã transportul de mãrfuri periculoase, împãrţit în urmãtoarele categorii:
- accidente care implicã cel puţin un vehicul feroviar transportând mãrfuri periculoase, astfel cum este definit în apendice;
- numãrul accidentelor de acest fel în care se elibereazã substanţe periculoase.
3. Indicatori referitori la sinucideri
Numãr total şi relativ (pe tren-kilometru) de sinucideri
4. Indicatori referitori la precursori ai accidentelor Numãr total şi relativ (pe tren-kilometru) de:
- şine rupte;
- şerpuiri ale cãii;
-defecţiuni de semnalizare rezultând într-o stare periculoasã a semnalului;
- depãşiri ale unui semnal de pericol;
- ruperi de roţi şi osii la materialul rulant aflat în serviciu.
Toţi precursorii trebuie raportaţi, atât cei care conduc la accidente, cât şi cei care nu conduc la accidente. Precursorii care conduc la accidente sunt raportaţi la I.S.C. privind precursorii; dacã sunt grave, accidentele care au loc sunt raportate la I.S.C. referitori la accidente la care se face referire la pct. 1.
5. Indicatori pentru calculul impactului economic al accidentelor
Total în euro şi relativ (pe tren-kilometru), pentru:
- numãrul deceselor şi al vãtãmãrilor grave multiplicat cu valoarea prevenirii unui deces sau a unei vãtãmãri grave (Value of Preventing a Casualty - VPC);
- costul pagubelor cauzate mediului înconjurãtor;
- costul pagubelor materiale cauzate materialului rulant sau infrastructurii;
- costul întârzierilor cauzate de accidente.
Autoritatea de Siguranţã Feroviarã Românã raporteazã fie impactul economic al tuturor accidentelor, fie numai impactul economic al accidentelor grave. Aceastã alegere trebuie sã fie indicatã în mod clar în raportul anual la care se face referire la art. 18.
VPC înseamnã valoarea pe care societatea o atribuie prevenirii deceselor sau vãtãmãrilor grave şi nu reprezintã, ca atare, o referinţã pentru compensaţiile dintre pãrţile implicate în accidente.
6. Indicatori referitori la siguranţa tehnicã a infrastructurii şi la implementarea acesteia
6.1. Procentaj de linii dotate cu un sistem de protecţie automatã a trenurilor (ATP) în funcţiune, procentaj de tren - km utilizând sisteme ATP operaţionale
6.2. Numãr de treceri la nivel (total, pe kilometru de linie şi pe lungime desfãşuratã) pentru urmãtoarele 8 tipuri:
a) treceri la nivel active, echipate cu:
(i) sistem automat de avertizare a utilizatorilor trecerii la nivel;
(ii) sistem automat de protecţie a utilizatorilor trecerii la nivel;
(iii) sistem automat de protecţie şi avertizare a utilizatorilor trecerii la nivel;
(iv) sistem automat de protecţie şi avertizare a utilizatorilor trecerii la nivel, precum şi de protecţie pe partea cãii ferate;
(v) sistem manual de avertizare a utilizatorilor trecerii la nivel;
(vi) sistem manual de protecţie a utilizatorilor trecerii la nivel;
(vii) sistem manual de protecţie şi avertizare a utilizatorilor trecerii la nivel;
b) treceri la nivel pasive.
7. Indicatori referitori la managementul siguranţei
Auditurile interne realizate de administratorii de infrastructurã şi operatorii de transport feroviar, prevãzute în documentaţia sistemului de management al siguranţei. Numãrul total de audituri realizate şi procentajul pe care îl reprezintã acest numãr din auditurile/inspecţiile şi controalele necesare şi/sau planificate.
8. Definiţii
Definiţiile comune ale I.S.C. şi metodele comune de calcul al impactului economic al accidentelor figureazã în apendice.
APENDICE
Definiţii comune ale I.S.C. şi metode comune de calcul al impactului economic al accidentelor
1. Indicatori referitori la accidente
1.1. Accident semnificativ - orice accident care implicã cel puţin un vehicul feroviar în mişcare şi care provoacã moartea sau rãnirea gravã a cel puţin unei persoane ori pagube semnificative materialului rulant, cãii, altor instalaţii sau mediului ori perturbãri importante ale traficului. Se exclud accidentele din ateliere, depozite de material rulant şi de componente ale infrastructurii feroviare şi depouri.
1.2. Pagube semnificative produse materialului rulant, cãii, altor instalaţii sau mediului - daune echivalente cu cel puţin 150.000 euro.
1.3. Perturbãri importante ale traficului - suspendarea serviciilor de transport feroviar pe o linie principalã de cale feratã pentru cel puţin 6 ore.
1.4. Tren - unul sau mai multe vehicule feroviare remorcate de una ori mai multe locomotive sau automotoare ori un automotor care circulã izolat, rulând sub un anumit numãr sau cu o denumire specificã de la un punct fixat iniţial la un punct fixat final. Un vehicul feroviar uşor, respectiv o locomotivã care circulã izolatã sunt considerate trenuri.
1.5. Coliziune de trenuri, inclusiv coliziuni cu obstacole aflate în gabaritul de liberã trecere - coliziunea frontalã, din spate sau lateralã între partea unui tren şi partea altui tren sau cu:
- material rulant pentru manevre;
- obiecte fixate sau aflate temporar pe calea feratã ori lângã aceasta, dar nu la trecerile la nivel în cazul în care obiectul a fost pierdut de un vehicul sau de un alt utilizator care a folosit trecerea.
1.6. Deraiere de tren - orice situaţie în care cel puţin una dintre roţile trenului pãrãseşte şinele.
1.7. Accidente la trecerile la nivel - accidente la trecerile la nivel care implicã cel puţin un vehicul feroviar şi unul sau mai multe vehicule care utilizeazã trecerea, alţi utilizatori ai trecerii, precum pietonii sau obiecte aflate temporar pe calea feratã ori lângã aceasta, care au fost pierdute dintr-un vehicul sau de un alt utilizator care a folosit trecerea.
1.8. Accidentãri de persoane cauzate de material rulant în mişcare - accidentarea uneia sau mai multor persoane care sunt lovite de un vehicul feroviar sau de un obiect ataşat la acesta ori care s-a desprins de acesta. Se includ persoanele care cad din vehiculele feroviare, precum şi persoanele care cad sau sunt lovite de obiecte desprinse în timpul cãlãtoriei la bordul vehiculelor.
1.9. Incendii ale materialului rulant - incendiile şi exploziile care au loc în vehiculele feroviare, inclusiv încãrcãtura acestora, atunci când acestea se deplaseazã între staţia de plecare şi cea de destinaţie, inclusiv în timpul staţionãrii în gara de plecare, la destinaţie sau în timpul opririlor intermediare, precum şi în timpul operaţiunilor de triere.
1.10. Alte tipuri de accidente - toate accidentele, altele decât cele menţionate la pct. 1.5 "Coliziune de trenuri, inclusiv coliziuni cu obstacole aflate în gabaritul de liberã trecere", pct. 1.6 "Deraiere de tren", pct. 1.7 "Accidente la trecerile la nivel", pct. 1.8 "Accidentãri de persoane cauzate de material rulant în mişcare" şi pct. 1.9 "Incendii ale materialului rulant".
1.11. Cãlãtor - orice persoanã, cu excepţia membrilor personalului trenului, care efectueazã o cãlãtorie pe calea feratã. Pentru statisticile privind accidentele, sunt incluşi cãlãtorii care încearcã sã urce/coboare în/dintr-un tren în mişcare.
1.12. Angajaţi, inclusiv personalul contractanţilor şi cel al contractanţilor independenţi - orice persoanã al cãrei loc de muncã este în legãturã cu calea feratã şi care se aflã la serviciu în momentul accidentului. Se includ personalul trenurilor şi persoanele care manipuleazã materialul rulant şi instalaţiile de infrastructurã.
1.13. Utilizatori ai trecerilor la nivel - orice persoanã care utilizeazã o trecere la nivel pentru a traversa linia de cale feratã cu orice mijloace de transport sau pe jos.
1.14. Persoane neautorizate în incintele feroviare - orice persoanã aflatã într-o incintã feroviarã în care prezenţa acesteia este interzisã, cu excepţia utilizatorilor trecerilor la nivel.
1.15. Alte persoane (terţi) - toate persoanele care nu intrã în categoriile "cãlãtori", "angajaţi, inclusiv personalul contractanţilor", "utilizatori ai trecerilor la nivel" sau "persoane neautorizate în incintele feroviare".
1.16. Decese (persoanã ucisã) - orice persoanã ucisã pe loc sau care decedeazã în cel mult 30 de zile în urma unui accident, cu excepţia sinuciderilor.
1.17. Vãtãmãri (persoanã grav rãnitã) - orice persoanã rãnitã care a fost spitalizatã mai mult de 24 de ore în urma unui accident, cu excepţia tentativelor de sinucidere.
2. Indicatori referitori la mãrfuri periculoase
2.1. Accident care implicã transportul de mãrfuri periculoaseorice accident sau incident supus raportãrii în conformitate cu Regulamentul privind transportul internaţional al mãrfurilor periculoase (RID)/Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mãrfurilor periculoase (ADR).
2.2. Mãrfuri periculoase - acele substanţe sau articole al cãror transport este interzis de RID sau este autorizat numai în condiţiile prevãzute în RID.
3. Indicatori referitori la sinucideri
3.1. Sinucidere - un act sãvârşit în mod deliberat de o persoanã pentru a-şi produce vãtãmãri ducând la deces, înregistrat şi clasificat ca atare de autoritatea naţionalã competentã.
4. Indicatori referitori la precursori ai accidentelor
4.1. Şine rupte - orice şinã care este separatã în douã ori mai multe pãrţi sau orice şinã din care s-a detaşat o bucatã de metal, creând pe suprafaţa de rulare un gol mai mare de 50 mm în lungime şi de 10 mm în profunzime.
4.2. Şerpuiri ale cãii - defecte privind continuitatea şi geometria cãii, care necesitã închiderea liniei sau introducerea de restricţii de vitezã pentru menţinerea siguranţei.
4.3. Defecţiune de semnalizare rezultând într-o stare periculoasã a semnalului - orice defecţiune a sistemului de semnalizare al infrastructurii sau al materialului rulant care conduce la informaţii de semnalizare mai puţin restrictive decât cele cerute.
4.4. Depãşirea unui semnal de pericol - orice situaţie în care o parte a unui tren depãşeşte limita pânã la care era autorizat sã se deplaseze.
Deplasare neautorizatã înseamnã depãşirea:
- unui semnal luminos de cale sau a unui semafor semnalizând pericolul, cu ordinul de oprire, în cazul în care sistemul automatic de control al trenului - ATCS sau sistemul de protecţie automatã a trenului - ATP nu este operaţional;
- limitei zonei autorizate de deplasare în condiţii de siguranţã prevãzute de un sistem ATCS sau ATP;
- unui punct comunicat prin autorizare verbalã sau scrisã, conform regulamentelor în vigoare;
- indicatoarelor de oprire (nu se includ opritoarele de linie fixe) sau nerespectarea semnalelor manuale de oprire. Nu se includ cazurile în care vehiculele fãrã nicio unitate de tracţiune ataşatã sau trenurile scãpate, fãrã personal, depãşesc un semnal de pericol. Nu se includ nici cazurile în care, indiferent de motiv, semnalul de pericol nu este activat în timp util pentru a permite oprirea trenului în faţa semnalului.
Autoritatea de Siguranţã Feroviarã Românã poate prezenta rapoarte separate pentru cele 4 tipuri de deplasãri neautorizate, dar raporteazã cel puţin un indicator agregat care conţine date legate de toate cele 4 deplasãri în cauzã.
4.5. Ruperi de roţi şi de osii - ruperi ale elementelor esenţiale ale roţilor sau axei, care creeazã riscul unui accident (deraiere sau coliziune).
5. Metode comune pentru calculul impactului economic al accidentelor
5.1. Valoarea prevenirii unui deces sau a unei vãtãmãri grave (VPC) se compune din:
1. valoarea siguranţei în sine: valorile disponibilitãţii de a plãti (Willingness to Pay - WTP), bazate pe studii privind preferinţele declarate, realizate în statele membre unde se aplicã valorile respective;
2. costuri economice directe şi indirecte: costuri evaluate în statele membre, compuse din:
- costuri medicale şi de reabilitare;
- cheltuieli de judecatã, cheltuieli cu poliţia, costurile anchetelor private privind accidentele, cheltuieli cu serviciile de urgenţã şi costurile administrative ale asigurãrilor;
- pierderi de producţie: valoarea pentru societate a bunurilor şi a serviciilor care ar fi putut fi produse de persoana respectivã dacã accidentul nu ar fi avut loc.
5.2. Principii comune de evaluare a valorii siguranţei în sine şi costurile economice directe/indirecte.
În ceea ce priveşte valoarea siguranţei în sine, evaluarea gradului de adecvare a estimãrilor disponibile se bazeazã pe urmãtoarele considerente:
- estimãrile se referã la un sistem de evaluare a diminuãrii riscului de mortalitate din sectorul transportului şi urmeazã o abordare WTP bazatã pe metodele fondate pe preferinţele declarate;
- eşantionul respondenţilor utilizat pentru valori este reprezentativ pentru populaţia vizatã. Eşantionul trebuie sã reflecte, în special, vârsta, distribuţia veniturilor, precum şi alte caracteristici socioeconomice şi demografice relevante ale populaţiei;
- metoda de extragere a valorilor WTP: ancheta trebuie astfel conceputã încât întrebãrile sã fie clare şi semnificative pentru respondenţi.
Costurile economice directe şi indirecte sunt evaluate pe baza costurilor reale suportate de societate.
5.3. Costul pagubelor cauzate mediului înconjurãtor costurile care trebuie suportate de operatorii de transport feroviar sau de administratorul/gestionarii infrastructurii, evaluate pe baza experienţei lor, pentru a readuce zona afectatã la starea sa de dinaintea accidentului. Costurile pagubelor cauzate mediului înconjurãtor vor fi comunicate Autoritãţii de Siguranţã Feroviare Române de cãtre factorii implicaţi.
5.4. Costul pagubelor materiale cauzate materialului rulant sau infrastructurii - costurile cu furnizarea unui nou material rulant sau a unei noi infrastructuri cu aceleaşi funcţionalitãţi şi parametri tehnici ca şi cele care au fost astfel deteriorate încât nu sunt reparabile, precum şi costul readucerii în starea de dinaintea accidentului a materialului rulant şi a infrastructurii reparabile. Ambele costuri sunt estimate de operatorii de transport feroviar sau de administratorii infrastructurii pe baza experienţei lor. Sunt, de asemenea, incluse costurile aferente închirierii de material rulant ca urmare a indisponibilitãţii cauzate de materialul rulant deteriorat.
5.5. Costul întârzierilor cauzate de accidente - valoarea bãneascã a întârzierilor suferite de utilizatorii transportului feroviar (cãlãtori şi clienţi ai serviciilor de transport de marfã) ca urmare a accidentelor, calculatã pa baza modelului urmãtor:
VT = valoarea bãneascã a timpului câştigat pe durata cãlãtoriei
Valoarea timpului pentru cãlãtorul dintr-un tren (o orã)


VT(P) = [VT a cãlãtorilor care se deplaseazã în interes de serviciu]x[Procentul mediu de cãlãtori care se deplaseazã în interes de serviciu pe an] + [VT a cãlãtorilor care se deplaseazã dar nu în interes de serviciu]*[Procentul mediu de cãlãtori care se deplaseazã, dar nu în interes de serviciu pe an]
VT este mãsuratã în euro pe cãlãtor pe orã



Valoarea timpului pentru un tren de marfã (o orã)


VT(F) = [VT a trenurilor de marfã]x[(tone - km)/(tren - km)]
VT este mãsuratã în euro pe tonã de marfã pe orã



Cantitatea medie în tone de marfã transportatã per tren într-un an = (tone - km)/(tren - km)
C(M) = Costul unui minut de întârziere a trenului
Tren de cãlãtori


C(MP) = K(1)x[VT(P)/60]x[(cãlãtori - km)/(tren - km)]



Numãrul mediu de cãlãtori per tren într-un an = (cãlãtori km)/(tren - km)
Tren de marfã


C(MF) = K(2)x[VT(F)/60]


Valorile factorilor K(1) şi K(2) sunt cuprinse între valoarea timpului şi valoarea întârzierii, astfel cum sunt estimate de studiile privind preferinţele declarate, ţinând cont de faptul cã timpul pierdut ca urmare a întârzierilor este perceput în mod semnificativ mai defavorabil decât timpul normal al cãlãtoriei.


Costul întârzierii datorate unui accident = C(MP)x(minutele întârziate de trenurile de cãlãtori) + C(MF)*(minutele întârziate de trenurile de marfã)



Domeniul de aplicare a modelului
Costul întârzierilor se calculeazã pentru toate accidentele, atât pentru cele semnificative, cât şi pentru celelalte accidente.
Întârzierile se calculeazã în felul urmãtor:
- întârzierile reale pe liniile de cale feratã pe care s-a produs accidentul;
- întârzierile reale sau, dacã nu este posibil, întârzierile estimate pe celelalte linii de cale feratã afectate.
6. Indicatori referitori la siguranţa tehnicã a infrastructurii şi la implementarea acesteia
6.1. Protecţia automatã a trenurilor (ATP) - un sistem care impune respectarea indicaţiilor şi a restricţiilor de vitezã prin supravegherea vitezei, inclusiv prin oprirea automatã la semnale.
6.2. Trecere la nivel - orice intersecţie la nivel între o cale feratã şi un pasaj, autorizatã de administratorul de infrastructurã şi deschisã publicului sau utilizatorilor privaţi. Sunt excluse pasajele între peroanele din gãri, precum şi pasajele peste şine destinate utilizãrii exclusive de cãtre angajaţi.
6.3. Pasaj - orice drum, stradã sau autostradã publicã ori privatã, inclusiv cãile pietonale şi pistele pentru biciclişti sau alte rute puse la dispoziţie pentru trecerea oamenilor, animalelor, vehiculelor ori utilajelor peste calea feratã.
6.4. Trecere la nivel activã - o trecere la nivel ai cãrei utilizatori sunt protejaţi sau avertizaţi de sosirea trenului prin activarea unor dispozitive atunci când trecerea nu poate fi folositã de aceştia în condiţii de siguranţã.
Protejarea prin utilizarea unor dispozitive fizice:
- bariere sau semibariere;
- porţi.
Avertizarea prin utilizarea unor echipamente fixe instalate la trecerea la nivel:
- semnale vizuale: lumini;
- semnale acustice: clopote, sirene, claxoane etc.;
- dispozitive fizice, de exemplu vibraţii datorate denivelãrilor drumului.
Trecerile la nivel active se clasificã în:
a) trecerea la nivel cu sistem automat de protecţie şi/sau de avertizare a utilizatorilor trecerii - trecerea la nivel pentru care sistemul de protecţie şi/sau de avertizare este activat de apropierea trenului.
Aceste treceri la nivel se clasificã, la rândul lor, astfel:
(i) sistem automat de avertizare a utilizatorilor trecerii la nivel;
(ii) sistem automat de protecţie a utilizatorilor trecerii la nivel;
(iii) sistem automat de protecţie şi avertizare a utilizatorilor trecerii la nivel;
(iv) sistem automat de protecţie şi avertizare a utilizatorilor trecerii la nivel, precum şi de protecţie pe partea cãii ferate.
Protecţie pe partea cãii ferate - un semnal sau un alt sistem de protecţie a trenului care îi permite acestuia sã înainteze numai atunci când trecerea la nivel este protejatã pentru utilizatori şi nicio incursiune nu mai este permisã datoritã unor mijloace de supraveghere şi/sau de detectare a obstacolelor;
b) trecerea la nivel cu sistem manual de protecţie şi/sau de avertizare a utilizatorilor trecerii - trecerea la nivel pentru care sistemul de protecţie şi/sau de avertizare este activat manual şi pentru care nu existã un semnal feroviar interconectat care sã indice cã trenul îşi poate continua mersul numai atunci când sistemul de protecţie şi/sau de avertizare al trecerii la nivel a fost activat.
Aceste treceri la nivel se clasificã, la rândul lor, astfel:
(v) sistem manual de avertizare a utilizatorilor trecerii la nivel;
(vi) sistem manual de protecţie a utilizatorilor trecerii la nivel;
(vii) sistem manual de protecţie şi avertizare a utilizatorilor trecerii la nivel.
6.5. Trecerea la nivel pasivã - o trecere la nivel fãrã niciun sistem de avertizare şi/sau de protecţie care sã fie activat atunci când trecerea nu poate fi folositã de utilizatori în condiţii de siguranţã.
7. Indicatori referitori la managementul siguranţei
7.1. Audit - proces sistematic, independent şi documentat pentru obţinerea dovezilor de audit/control şi inspecţie de stat şi evaluarea acestora în mod obiectiv, cu scopul de a determina în ce mãsurã sunt îndeplinite criteriile de audit/control şi inspecţie de stat.
8. Definiţiile bazelor de etalonare
8.1. Tren-km - unitatea de mãsurã care reprezintã deplasarea unui tren pe o distanţã de un kilometru. Distanţa utilizatã este distanţã parcursã efectiv, dacã este cunoscutã, în caz contrar fiind utilizatã distanţa standard a reţelei dintre origine şi destinaţie. Este luatã în considerare numai distanţa pe teritoriul naţional al ţãrii declarante.
8.2. Cãlãtori-km - unitatea de mãsurã reprezentând transportul unui cãlãtor pe calea feratã pe o distanţã de un kilometru. Este luatã în considerare numai distanţa pe teritoriul naţional al ţãrii declarante.
8.3. Km de linie - lungimea mãsuratã în kilometri a reţelei feroviare a statelor membre, al cãrui domeniu de aplicare este definit la art. 2. Pentru cãile feroviare cu mai multe fire este luatã în considerare numai distanţa dintre origine şi destinaţie.
8.4. Lungimea desfãşuratã - lungimea mãsuratã în kilometri a reţelei feroviare a statelor membre, al cãrui domeniu de aplicare este definit la art. 2. Este luat în calcul fiecare fir de cale al liniilor de cale feratã cu mai multe fire.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016