Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 634 din 24 septembrie 1998  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Legii nr. 151/1998 privind dezvoltareab regionala in Romania si a Regulamentului-cadru de organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 634 din 24 septembrie 1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 151/1998 privind dezvoltareab regionala in Romania si a Regulamentului-cadru de organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 379 din 25 octombrie 1998


În temeiul prevederilor <>art. 20 din Legea nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala în România,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala în România, prevãzute în anexa nr. 1, precum şi Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala, prevãzut în anexa nr. 2.
(2) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.


PRIM-MINISTRU
RADU VASILE


Contrasemneazã:


───────────────-
Ministrul reformei,
preşedintele Consiliului
pentru Reforma,
Ioan Muresan

Secretar de stat,
şeful Departamentului
pentru Administraţie Publica Localã,
Vlad Rosca

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu


ANEXA 1


NORME METODOLOGICE
de aplicare a <>Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala în România
CAP. 1
Regiunile de dezvoltare

ART. 1
Dezvoltarea regionala este ansamblul politicilor autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale, elaborate în scopul îmbunãtãţirii performantelor economice ale unor arii geografice constituite în "regiuni de dezvoltare" şi care beneficiazã de sprijinul Guvernului, al Uniunii Europene şi al altor instituţii şi autoritãţi naţionale şi internaţionale interesate.
ART. 2
(1) Regiunile de dezvoltare, denumite în continuare regiuni, sunt zone ce corespund unor grupãri de judeţe, constituite prin asocierea voluntara a acestora pe baza de convenţie semnatã de reprezentanţii consiliilor judeţene şi, respectiv, ai Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
(2) Regiunile constituie cadrul de concepere, implementare şi evaluare a politicilor de dezvoltare regionala, precum şi de culegere a datelor statistice specifice, în conformitate cu reglementãrile europene emise de Eurostat pentru nivelul al doilea de clasificare teritorialã, NUTS 2, existent în Uniunea Europeanã.
ART. 3
(1) În vederea constituirii regiunii, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti solicita, în scris, acordul consiliilor locale interesate. Acordul se considera dat printr-o hotãrâre a consiliului local, adoptatã în acest scop.
(2) Prin hotãrârea prevãzutã la alin. (1), consiliul local îşi desemneazã şi delegatul la reuniunea organizatã la nivel judeţean, în vederea stabilirii reprezentanţilor judeţului în consiliul pentru dezvoltare regionala.
(3) Hotãrârea unui consiliu judeţean, respectiv local, de a face parte dintr-o regiune îi da dreptul acestuia sa beneficieze de proiecte finanţate din Fondul de dezvoltare regionala.
(4) Fiecare judeţ poate face parte dintr-o singura regiune.
(5) Constituirea regiunilor nu exclude posibilitatea asocierii localitãţilor din judeţe diferite pentru realizarea unor lucrãri de interes comun, interjudetean, potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 69/1991 privind administraţia publica localã, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
CAP. 2
Structuri teritoriale pentru dezvoltare regionala

ART. 4
În fiecare regiune se constituie şi funcţioneazã un consiliu pentru dezvoltare regionala, denumit în continuare consiliu regional.
ART. 5
(1) În conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2), preşedintele fiecãrui consiliu judeţean din regiune convoacã delegaţii desemnaţi de consiliile locale comunale, orãşeneşti şi municipale din judeţ, separat, pe categorii de consilii, astfel încât din fiecare categorie sa fie ales câte un reprezentant care va face parte din consiliul regional.
(2) În mod corespunzãtor, potrivit legii, Consiliul General al Municipiului Bucureşti solicita consiliilor locale ale sectoarelor sa îşi desemneze câte un reprezentant din fiecare sector pentru a face parte din consiliul regional.
ART. 6
(1) Decanul de varsta al preşedinţilor consiliilor judeţene din cadrul regiunii convoacã şi conduce reuniunea de constituire a consiliului regional. Convocarea se face în scris, cu cel puţin 10 zile înainte de data desfãşurãrii reuniunii, conţine informaţii privind ziua, ora şi locul de desfãşurare a reuniunii şi se transmite participanţilor împreunã cu proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului regional, precum şi cu proiectul convenţiei de constituire a regiunii. Aceste doua proiecte trebuie pregãtite, în prealabil, de cãtre decanul de varsta al preşedinţilor consiliilor judeţene, cu consultarea celorlalţi presedinti.
(2) Secretariatul reuniunii este asigurat de secretarul judeţului care gazduieste reuniunea.
ART. 7
(1) Reuniunea de constituire este valabil constituitã şi îşi poate desfasura lucrãrile numai în prezenta tuturor preşedinţilor consiliilor judeţene sau a inlocuitorilor de drept ai acestora, precum şi în prezenta reprezentanţilor desemnaţi de consiliile locale comunale, orãşeneşti şi municipale din fiecare judeţ.
(2) În cazul municipiului Bucureşti, reuniunea de constituire este valabil constituitã şi îşi poate desfasura lucrãrile numai în prezenta primarului general al municipiului Bucureşti sau a înlocuitorului de drept al acestuia, precum şi în prezenta reprezentanţilor desemnaţi de consiliile locale ale sectoarelor.
ART. 8
(1) Reuniunea de constituire alege preşedintele şi vicepreşedintele consiliului regional, pentru o perioada de un an, prin votul deschis al majoritãţii simple.
(2) Preşedintele şi vicepreşedintele nu pot fi reprezentanţi ai aceluiaşi judeţ.
ART. 9
Lucrãrile reuniunii sunt conduse în continuare de cãtre preşedintele ales. Acesta supune dezbaterii şi aprobãrii consiliului regional proiectul regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.
ART. 10
Prin semnarea convenţiei şi prin adoptarea regulamentului de organizare şi funcţionare regiunea şi consiliul regional sunt declarate constituite.
ART. 11
Agenţia pentru dezvoltare regionala, denumita în continuare agenţie regionala, este organism neguvernamental, nonprofit, de utilitate publica, cu personalitate juridicã, care acţioneazã în domeniul specific dezvoltãrii regionale, la nivelul regiunii şi sub coordonarea consiliului regional.
ART. 12
(1) Consiliul regional decide sediul agenţiei regionale, pe baza unor criterii precizate de acesta.
(2) Sediul agenţiei regionale se stabileşte prin hotãrârea consiliului regional de aprobare a statutului agenţiei.
ART. 13
Agenţiile regionale elaboreazã strategia pentru dezvoltare regionala, planurile multianuale şi anuale pentru dezvoltare regionala, precum şi programele pentru dezvoltare regionala.
ART. 14
(1) În baza strategiei naţionale aprobate de cãtre Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala, denumit în continuare consiliul naţional, şi a strategiei pentru dezvoltare regionala, aprobatã de cãtre consiliul regional, agenţia regionala elaboreazã planul de dezvoltare regionala.
(2) Planul de dezvoltare regionala este multianual şi cuprinde programe de dezvoltare regionala în curs de derulare sau care urmeazã sa fie implementate în perioada planificata.
(3) Planul multianual de dezvoltare regionala, defalcat pe ani, se transmite Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala, denumita în continuare agenţia nationala, în vederea alocãrii resurselor necesare din Fondul naţional pentru dezvoltare regionala, denumit în continuare fondul naţional. Planul multianual, precum şi planurile anuale se transmit agenţiei naţionale.
(4) Programele de dezvoltare regionala se implementeaza prin proiecte selectate de agenţia regionala, pe baza unor criterii adoptate de consiliul naţional.
ART. 15
(1) Cofinantarea proiectelor aprobate din Fondul pentru dezvoltare regionala se face pe baza de contract încheiat între agenţia regionala şi iniţiatorii proiectelor.
(2) Agenţia regionala asigura urmãrirea şi controlul execuţiei programelor/proiectelor de dezvoltare regionala.
(3) Pe baza monitorizarii şi evaluãrii programelor/proiectelor, agenţia regionala raporteazã semestrial şi anual consiliului regional şi agenţiei naţionale stadiul, dificultãţile de implementare şi impactul programelor de dezvoltare regionala.
ART. 16
Agenţia regionala poate desfasura şi activitãţi de asistenta tehnica, cu respectarea domeniului specific.
Sumele obţinute din activitãţile de asistenta tehnica se fac venituri la fondul naţional.
ART. 17
Fondul pentru dezvoltare regionala, denumit în continuare fondul, este instrumentul financiar folosit pentru implementarea politicii de dezvoltare regionala în cadrul regiunii.
ART. 18
Managementul financiar şi tehnic al fondului este asigurat de agenţia regionala, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 19
(1) Sumele alocate fondului de la fondul naţional pot fi utilizate numai pentru finanţarea programelor de dezvoltare regionala aprobate.
(2) Cheltuielile de organizare şi funcţionare a agenţiei regionale se evidenţiazã distinct în fond şi se asigura prin contribuţiile autoritãţilor administraţiei publice locale şi judeţene din regiune, precum şi din veniturile obţinute de agenţia regionala prin activitãţile menţionate la art. 16.
CAP. 3
Structuri naţionale pentru dezvoltare regionala

ART. 20
Consiliul naţional este organul deliberativ care coordoneazã şi promoveazã politica nationala de dezvoltare regionala.
ART. 21
Consiliul naţional se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu <>Legea nr. 151/1998 şi cu regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, elaborat de Consiliul pentru Reforma şi aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 22
Reprezentanţii Guvernului în consiliul naţional sunt miniştri sau, dupã caz, secretari de stat, desemnaţi prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 23
Pana la data infiintarii agenţiei naţionale, secretariatul consiliului naţional este asigurat de cãtre Direcţia pentru dezvoltare regionala din cadrul Consiliului pentru Reforma.
ART. 24
Agenţia nationala este organul executiv al consiliului naţional, care este condus de primul-ministru.
ART. 25
(1) Pe baza strategiei naţionale elaborate de agenţia nationala şi aprobate de consiliul naţional, a planurilor multianuale şi anuale transmise de agenţiile regionale, precum şi pe baza programelor instituţiilor administraţiei publice centrale, agenţia nationala elaboreazã Planul naţional de dezvoltare regionala.
(2) Planul naţional de dezvoltare regionala este multianual şi se defalca în planuri anuale care se actualizeazã la aprobarea bugetului de stat.
ART. 26
Agenţia nationala asigura monitorizarea şi evaluarea programelor cuprinse în Planul naţional de dezvoltare regionala şi raporteazã semestrial consiliului naţional asupra stadiului şi modului de îndeplinire a obiectivelor de dezvoltare regionala planificate.
ART. 27
Fondul naţional este instrumentul de finanţare a politicii de dezvoltare regionala, aflat la dispoziţia consiliului naţional şi administrat de cãtre agenţia nationala.
ART. 28
Cheltuielile de organizare şi funcţionare a agenţiei naţionale se evidenţiazã distinct în fondul naţional, nivelul acestora fiind aprobat aprin hotãrâre a Guvernului.
ART. 29
(1) Alocaţiile de la fondul naţional pentru fonduri se fac pe baza Planului naţional anual de dezvoltare regionala, aprobat de consiliul naţional.
(2) Plãţile din fondul naţional la fonduri se efectueazã eşalonat, pe mãsura implementarii programelor/proiectelor din planurile anuale ale agentiilor regionale.
ART. 30
(1) Sumele care se vor aloca în anul 1999 de la bugetul de stat pentru constituirea fondului naţional se prevãd în mod distinct în bugetul Consiliului pentru Reforma. În acest scop, Consiliul pentru Reforma va fundamenta şi va propune sumele care urmeazã a fi cuprinse în proiectul bugetului de stat.
(2) Începând cu anul 2000, sumele alocate de la bugetul de stat pentru fondul naţional vor fi înscrise ca poziţie distinctã în bugetul de stat pentru politica de dezvoltare regionala.
CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 31
(1) În termen de 90 de zile de la constituire agenţia nationala întocmeşte instrucţiunile de elaborare, implementare, monitorizare, evaluare şi finanţare a programelor/proiectelor de dezvoltare regionala. Instrucţiunile se aproba de cãtre consiliul naţional şi se publica în Monitorul Oficial al României.
(2) Personalul agenţiei naţionale este încadrat şi salarizat în conformitate cu prevederile cap. I din anexa nr. V la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica.
ART. 32
Criteriile de aprobare a proiectelor de dezvoltare regionala vor fi elaborate de agenţia nationala şi de Consiliul pentru Reforma şi vor fi aprobate de consiliul naţional în termen de 90 de zile de la constituirea agenţiei naţionale.

ANEXA 2

REGULAMENTUL - CADRU
de organizare şi funcţionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala

CAP. 1
Organizarea Consiliului pentru dezvoltare regionala

ART. 1
Consiliul pentru dezvoltare regionala, denumit în continuare consiliul regional, este organul deliberativ al Agenţiei pentru dezvoltare regionala, care coordoneazã întregul proces de dezvoltare regionala în cadrul regiunii de dezvoltare, denumita în continuare regiune.
ART. 2
(1) Consiliul regional este alcãtuit din:
- preşedinţii consiliilor judeţene ale regiunii;
- un reprezentant al consiliilor locale comunale din fiecare judeţ al regiunii;
- un reprezentant al consiliilor locale orãşeneşti din fiecare judeţ al regiunii;
- un reprezentant al consiliilor locale municipale din fiecare judeţ al regiunii.
(2) În cazul municipiului Bucureşti, în consiliul regional se desemneazã un reprezentant al Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi câte un reprezentant al consiliilor locale ale sectoarelor.
ART. 3
(1) Preşedintele şi vicepreşedintele consiliului regional sunt aleşi pentru un mandat de un an şi trebuie sa reprezinte judeţe diferite ale regiunii.
(2) În cazul în care preşedintele nu îşi poate îndeplini atribuţiile, acestea vor fi preluate de cãtre vicepreşedinte.
(3) În absenta motivatã a preşedintelui şi a vicepreşedintelui, lucrãrile reuniunii vor fi conduse de unul dintre membrii consiliului regional, ales prin votul deschis al majoritãţii membrilor prezenţi.
ART. 4
Secretariatul consiliului regional este asigurat de Agenţia pentru dezvoltare regionala.
ART. 5
(1) La lucrãrile consiliului regional participa prefectii judeţelor. Pot lua parte, în calitate de invitaţi, alţi reprezentanţi ai consiliilor locale municipale, orãşeneşti şi comunale, precum şi ai instituţiilor şi organizaţiilor cu atribuţii în domeniul dezvoltãrii regionale, cu acordul preşedintelui consiliului regional, dacã la reuniunea respectiva se discuta probleme specifice domeniului de activitate al acestora.
(2) La fiecare reuniune a consiliului regional participa de drept directorul Agenţiei pentru dezvoltare regionala.
(3) Participanţii la şedinţe, alţii decât membrii consiliului regional, nu au drept de vot. Aceştia pot face propuneri pe care consiliul regional le poate dezbate şi supune la vot, dacã este cazul.
CAP. 2
Funcţionarea consiliului regional

ART. 6
(1) Reuniunile consiliului regional se pot desfasura numai în prezenta a cel puţin jumãtate plus unul din numãrul membrilor ce îl constituie şi cu condiţia reprezentãrii tuturor judeţelor din cadrul regiunii.
(2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, consiliul regional adopta hotãrâri prin consens. Dacã acesta nu se realizeazã, hotãrârile vor fi luate prin vot cu majoritatea simpla a membrilor prezenţi. În caz de paritate, votul preşedintelui va fi decisiv.
(3) Hotãrârile adoptate se comunica celor interesaţi de cãtre secretariat.
ART. 7
(1) Şedinţele consiliului regional se desfãşoarã trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui ori, în absenta acestuia, a vicepreşedintelui.
(2) În cazuri deosebite, şedinţele extraordinare ale consiliului regional se pot organiza la solicitarea unei treimi din numãrul total al membrilor consiliului regional, a directorului Agenţiei pentru dezvoltare regionala, precum şi la cererea Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala sau a Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala.
ART. 8
(1) Convocarea şedinţelor ordinare se face în scris, cu cel puţin 15 zile înainte de data desfãşurãrii reuniunii, conţine, în mod obligatoriu, ziua, ora, locul desfãşurãrii, ordinea de zi şi se transmite împreunã cu documentele care urmeazã a fi analizate şi aprobate de cãtre consiliul regional.
(2) Convocarea şedinţelor extraordinare se face, în condiţiile alin. (1), cu cel puţin 5 zile înainte de data desfãşurãrii reuniunii.
ART. 9
(1) La începutul fiecãrei şedinţe, preşedintele consiliului regional supune la vot ordinea de zi a acesteia, care se aproba cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) Ordinea de zi poate fi completatã şi cu alte probleme decât cele comunicate iniţial, cu aprobarea a doua treimi din numãrul membrilor prezenţi.
(3) La sfârşitul fiecãrei şedinţe se stabileşte data viitoarei şedinţe.
CAP. 3
Atribuţiile consiliului regional

ART. 10
(1) Consiliul regional are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã şi aproba strategia şi programele anuale şi multianuale de dezvoltare regionala ale regiunii;
b) analizeazã şi aproba proiectele de dezvoltare regionala, selectate şi propuse de cãtre Agenţia pentru dezvoltare regionala;
c) analizeazã şi aproba propunerile Agenţiei pentru dezvoltare regionala pentru constituirea Fondului pentru dezvoltare regionala;
d) analizeazã şi aproba criteriile şi prioritãţile de selectare a proiectelor de dezvoltare regionala, precum şi alocarea şi destinatiile resurselor provenite din Fondul pentru dezvoltare regionala;
e) analizeazã şi aproba proiectul bugetului Agenţiei pentru dezvoltare regionala, destinat cheltuielilor de organizare şi funcţionare;
f) coordoneazã activitatea Agenţiei pentru dezvoltare regionala, urmãreşte respectarea obiectivelor politicii de dezvoltare regionala şi asigura un tratament egal şi corect fata de toate judeţele care alcãtuiesc regiunea;
g) numeşte, pe baza de concurs, şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, directorul Agenţiei pentru dezvoltare regionala;
h) aproba organigrama Agenţiei pentru dezvoltare regionala, astfel încât fiecare judeţ sa fie reprezentat în mod egal;
i) aproba documentaţiile elaborate de Agenţia pentru dezvoltare regionala în vederea obţinerii, pentru unele zone din cadrul regiunii, a statutului de zona defavorizatã;
j) solicita Agenţiei pentru dezvoltare regionala sa prezinte studii, analize şi sa facã recomandãri privind modul de realizare a obiectivelor strategiei de dezvoltare regionala;
k) aproba rapoartele, studiile, analizele, propunerile şi programele de lucru pe care Agenţia pentru dezvoltare regionala trebuie sa le înainteze Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala şi Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala.
(2) În termen de 30 de zile de la constituirea sa, consiliul regional înfiinţeazã Agenţia pentru dezvoltare regionala şi aproba statutul şi modul de organizare şi funcţionare a acesteia.
ART. 11
Preşedintele consiliului regional are urmãtoarele atribuţii:
a) convoacã şi conduce şedinţele consiliului regional;
b) coordoneazã pregãtirea şedinţelor, cu respectarea prevederilor art. 3;
c) aproba proiectul ordinii de zi, lista cuprinzând invitaţii, precum şi materialele ce urmeazã sa fie transmise cu ocazia convocãrii şedinţelor consiliului regional;
d) semneazã hotãrârile şi procesele-verbale ale şedinţelor;
e) aproba modificãrile la procesele-verbale ale şedinţelor, ţinând seama de propunerile şi observaţiile vicepreşedintelui, ale membrilor consiliului regional, precum şi ale secretariatului permanent;
f) împreunã cu vicepreşedintele reprezintã consiliul regional în cadrul Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala;
g) reprezintã regiunea şi consiliul regional în relaţiile cu alte regiuni din ţara şi din strãinãtate.
ART. 12
Vicepreşedintele consiliului regional are urmãtoarele atribuţii:
a) preia atribuţiile preşedintelui consiliului regional, dacã acesta, din diverse motive, nu le poate îndeplini;
b) ajuta preşedintele consiliului regional în organizarea şi conducerea şedinţelor;
c) îndeplineşte, între şedinţe, alte atribuţii decise de consiliul regional;
d) împreunã cu preşedintele reprezintã consiliul regional în cadrul Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala;
e) face observaţii şi propuneri cu privire la conţinutul şi modul de întocmire al procesului-verbal al şedinţei consiliului regional.
ART. 13
Agenţia pentru dezvoltare regionala asigura consiliului regional activitãţile de secretariat, care cuprind:
a) pregãtirea documentelor necesare convocãrii reuniunilor consiliului regional;
b) întocmirea procesului-verbal al şedinţei, pe care îl trimite, semnat de cãtre preşedintele consiliului regional, tuturor participanţilor la respectiva şedinţa, în termen de 10 zile de la data la care a avut loc reuniunea;
c) operarea în procesul-verbal al şedinţei a modificãrilor formulate de participanţi;
d) trimiterea formei finale a procesului-verbal, semnat de preşedinte, tuturor participanţilor şi Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala, în termen de 30 de zile de la data la care a avut loc reuniunea;
e) asigurarea între şedinţe a asistenţei de specialitate preşedintelui şi vicepreşedintelui consiliului regional;
f) primirea şi distribuirea corespondentei destinate consiliului regional;
g) asigurarea activitãţilor de registratura şi arhivare pentru toate documentele privind activitãţile consiliului regional.
CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 14
Membrii consiliului regional îşi exercita atribuţiile cu titlu gratuit.
ART. 15
Adoptarea regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului regional se face cu votul a doua treimi din numãrul membrilor consiliului regional şi numai în prezenta a cel puţin unui reprezentant din fiecare judeţ.
ART. 16
Regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului regional se transmite Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala şi Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala.
ART. 17
Modificarea regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului regional se poate face cu votul a doua treimi din numãrul membrilor consiliului regional şi numai în prezenta a cel puţin unui reprezentant din fiecare judeţ.
ART. 18
Dacã la o şedinţa a consiliului regional nu sunt întrunite condiţiile de participare formulate la art. 6 alin. (1), atunci ea se amana, urmând sa fie convocatã o noua şedinţa în termen de 15 zile. Şedinţa convocatã în urma unei amânãri se desfãşoarã chiar dacã nu întruneşte condiţiile prevãzute la art. 6 alin. (1), iar hotãrârile adoptate de consiliul regional în cadrul acestei şedinţe trebuie aplicate.

───────────────-
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016