Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 634 din 2 aprilie 2009 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de grefier la instantele judecatoresti si la parchetele de pe langa acestea, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 126/2007
Având în vedere dispoziţiile <>art. 36 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:
ART. I Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de grefier la instanţele judecãtoreşti şi la parchetele de pe lângã acestea, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 126/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 233 din 4 aprilie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. La articolul 9, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Dosarul de concurs va cuprinde urmãtoarele documente: a) cerere tipizatã; b) actul de identitate (copie); c) diploma de bacalaureat sau, dupã caz, de studii superioare (copie); d) certificatul de cazier judiciar; e) certificatul de cazier fiscal; f) caracterizarea de la ultimul loc de muncã sau, dupã caz, caracterizarea de la unitatea de învãţãmânt absolvitã; g) datele rezultate din evidenţa operativã a organelor judiciare; h) curriculum vitae; i) adeverinţã medicalã din care sã rezulte cã este apt pentru exercitarea funcţiei; j) chitanţa de achitare a taxei de înscriere la concurs." 2. La articolul 11, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 11. - (1) Comisia de organizare a concursului, comisia de examinare, precum şi comisia de soluţionare a contestaţiilor se numesc prin hotãrâre a colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, al Direcţiei Naţionale Anticorupţie ori al curţii de apel sau al parchetului de pe lângã curtea de apel care organizeazã concursul, la propunerea compartimentului de specialitate. Desemnarea membrilor comisiilor se face pe baza consimţãmântului scris, exprimat anterior. (2) Pentru susţinerea probei practice de verificare a cunoştinţelor de operare pe calculator sau de dactilografiere, colegiile de conducere prevãzute la alin. (1) numesc o comisie constituitã din un judecãtor sau, dupã caz, un procuror, un informatician din cadrul compartimentului pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiei şi primul grefier sau grefierul-şef, dupã caz." 3. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 13. - (1) Comisia de examinare este compusã din preşedinte şi câte 2 membri pentru fiecare materie de concurs. (2) Membrii comisiilor de examinare nu pot face parte din comisiile de soluţionare a contestaţiilor. (3) Comisia de examinare este formatã din judecãtori, procurori, cadre didactice universitare, grefieri cu studii superioare juridice sau alţi specialişti. În comisia de examinare pot fi numiţi şi formatori ai Şcolii Naţionale de Grefieri. (4) Comisia de examinare exercitã, în principal, urmãtoarele atribuţii: a) elaboreazã subiectele şi baremele de corectare pentru fiecare probã de concurs; b) asigurã redactarea subiectelor de concurs în concordanţã cu tematica şi bibliografia aprobate, în raport cu nivelul studiilor, precum şi cu durata probei scrise; c) predã comisiei de organizare a concursului, cu cel puţin douã ore înainte de desfãşurarea probei scrise, subiectele şi baremele de corectare, în plicuri sigilate; d) corecteazã lucrãrile pe baza baremelor de corectare definitive; e) completeazã şi semneazã borderourile de notare; f) înscrie, sub semnãtura preşedintelui comisiei, notele pe lucrãrile de concurs; g) predã comisiei de organizare, pe bazã de proces-verbal, lucrãrile de concurs notate, în vederea întocmirii tabelului nominal cu rezultatele concursului, în ordinea descrescãtoare a mediilor." 4. Articolul 14 se abrogã. 5. La articolul 15, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formatã din judecãtori, procurori, cadre didactice universitare, grefieri cu studii superioare juridice sau alţi specialişti, în raport cu nivelul studiilor pentru care se organizeazã concurs. În comisia de soluţionare a contestaţiilor pot fi numiţi şi formatori ai Şcolii Naţionale de Grefieri." 6. Articolul 19 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 19. - Preşedintele comisiei de organizare a concursului va preda lucrãrile pe bazã de proces-verbal preşedintelui comisiei de examinare." 7. La articolul 20, alineatele (2), (4) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(2) Fiecare lucrare scrisã se verificã independent de 2 membri ai comisiei de examinare şi se noteazã separat cu note de la 1 la 10, conform baremului de corectare. Nota 1 se acordã în situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu aceastã notã. La notarea lucrãrilor se apreciazã atât conţinutul acestora, cât şi respectarea regulilor gramaticale şi modul de exprimare al candidaţilor. ...................................................................................... (4) Preşedintele comisiei de examinare verificã borderourile şi semnaleazã diferenţele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori. În acest caz solicitã recorectarea lucrãrii. ...................................................................................... (6) Pe timpul verificãrii, lucrãrile nu vor fi dezlipite, pãstrându-se secret numele candidatului. În prezenţa tuturor membrilor comisiei de examinare se înscrie pe fiecare lucrare nota finalã, trecutã în borderou de cãtre preşedintele comisiei de examinare, sub semnãtura acestuia." 8. La articolul 22, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Verificarea bunei reputaţii se realizeazã de cãtre persoanele desemnate de preşedintele instanţei sau de conducãtorul parchetului care a organizat concursul, avându-se în vedere curriculum vitae, caracterizarea de la ultimul loc de muncã sau, dupã caz, caracterizarea de la unitatea de învãţãmânt absolvitã, datele rezultate din evidenţa operativã a organelor judiciare, cazierul fiscal, precum şi orice alte documente, dacã necesitatea depunerii acestora rezultã din documentele existente la dosar." 9. La articolul 24, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Rezultatele concursului organizat în condiţiile prezentului regulament pot fi valorificate pentru ocuparea posturilor ce se vacanteazã în termen de un an de la data afişãrii şi publicãrii acestora, potrivit art. 22 alin. (5)." 10. La articolul 24, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins: "(3) Pentru ocuparea posturilor vacante de tehnician criminalist, dispoziţiile prezentului regulament se aplicã în mod corespunzãtor." ART. II Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, judecãtor Virgil Viorel Andreieş
Bucureşti, 2 aprilie 2009. Nr. 634. ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email