Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 624 din 17 noiembrie 1993  privind infiintarea Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 624 din 17 noiembrie 1993 privind infiintarea Societatii Comerciale "Piata de Gros"-S.A. Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 295 din 17 decembrie 1993

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    ART. 1
    Se aproba infiintarea Societatii Comerciale "Piata de Gros" - S.A. Bucuresti, persoana juridica romana ce functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, avand sediul in municipiul Bucuresti, str. Walter Maracineanu nr. 1-3, sectorul 1.
    ART. 2
    Obiectul de activitate al Societatii Comerciale "Piata de Gros" - S.A. Bucuresti este prevazut in contractul si in statutul in baza carora functioneaza societatea, cuprinse in anexele nr. 1 si 2.
    ART. 3
    Proiectarea si executarea modulelor componente ale sistemului de distributie pe care il constituie proiectul "Piata de Gros" Bucuresti se urmareste de catre Comitetul tehnic consultativ, a carui componenta este prevazuta in anexa nr. 3.
    ART. 4
    Capitalul social initial al societatii, in valoare de 970 milioane lei, este constituit prin participarea societatilor comerciale cuprinse in anexa nr. 4. Modificarea capitalului social se va face dupa evaluarea suprafetei de 30 ha teren (aport in natura).
    Capitalul social poate fi majorat prin atragerea unor noi surse de finantare a investitiei, prin emiterea de actiuni catre investitorii romani si/sau straini.
    ART. 5
    Constructiile apartinand Societatii Comerciale "Piata de Gros" - S.A. Bucuresti servesc activitatile agricole si, ca urmare, terenurile pe care acestea sunt amplasate se incadreaza in prevederile art. 71 alin. 2 din Legea nr. 18/1991.
    ART. 6
    Anexele 1, 2, 3, si 4, aprobate de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, fac parte integranta din prezenta hotarare.

                                PRIM-MINISTRU
                               NICOLAE VACAROIU

                                Contrasemneaza:
                                --------------
                            Ministrul comertului,
                               Cristian Ionescu

                     p. Ministru de stat, ministrul finantelor,
                                  Dan Mogos,
                               secretar de stat

                      Ministrul agriculturii si alimentatiei,
                                 Ioan Oancea

    Bucureşti, 17 noiembrie 1993,
    Nr. 624.


    ANEXA 1

                                CONTRACT DE SOCIETATE
            intre Societatea Comerciala "Agropol" S.A., Banca Agricola S.A.,
            Banca Romana pentru Dezvoltare S.A., Banca Comerciala Romana S.A.,
                   Societatea Comerciala "Fortuna" S.A. Berceni,
               Societatea Comerciala "Legume-Fructe" S.A. Militari,
               Societatea Comerciala "Agroholding" S.A. Bucuresti,
                       Societatea Comerciala "Unisem" S.A.

    Incheiat intre:
    1. Societatea Comerciala "Agropol" - S.A., cu sediul in comuna Popesti -Leordeni, sectorul agricol Ilfov, inregistrata in Registrul comertului sub nr. J 40/2855/1991, reprezentata prin domnul Emilian Mihailescu, presedintele consiliului de administratie al societatii;
    2. Banca Agricola - S.A., cu sediul in Bucuresti, srt. Smirdan nr. 3, sectorul 3, inregistrata in Registrul comertului sub nr. J 40/44/1991, reprezentata prin domnul Gheorghe Barbulescu, presedintele consiliului de administratie al bancii;
    3. Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A., cu sediul in Bucuresti, str. Doamnei nr. 4, sectorul 3, inregistrata in Registrul comertului sub nr. J 40/608/1991, reprezentata prin domnul Marian Crisan, presedintele consiliului de administratie al bancii;
    4. Banca Comerciala Romana - S.A., cu sediul in Bucuresti, B-dul Republicii nr. 14, sectorul 4, inregistrata in Registrul comertului sub nr. J 40/90/1991, reprezentata prin domnul Ion Ghica, presedintele consiliului de administratie al bancii;
    5. Societatea Comerciala "Fortuna" - S.A. Berceni, cu sediul in Bucuresti, srt. Binelui nr. 1 A, sectorul 4, inregistrata in Registrul comertului sub nr. J 40/2581/1991, reprezentata prin domnul Marin Militaru, presedintele consiliului de administratie al societatii;
    6. Societatea Comerciala "Legume-Fructe" - S.A. Militari, cu sediul in Bucuresti, b-dul Armata Poporului nr. 151, sectorul 6, inregistrata in Registrul comertului sub nr. J 40/2159/1991, reprezentata prin domnul Simion Nicolae, presedintele consiliului de administratie al societatii;
    7. Societatea Comerciala "Agroholding" - S.A. Bucuresti, cu sediul in Bucuresti, str. Walter Maracineanu nr. 1-3, sectorul 1, inregistrata in Registrul comertului sub nr. J 40/4885/1992, reprezentata prin domnul dr. Mihai Cojocaru, directorul general al societatii;
    8. Societatea Comerciala "Unisem" - S.A., cu sediul in Bucuresti, str. Mihai Eminescu nr. 57, sectorul 2, inregistrata in Registrul comertului sub nr. J 40/14/1990, reprezentata prin domnul Aurel Cernahoschi, directorul general al societatii;
    care au convenit infiintarea Societatii Comerciale "Piata de Gros" - S.A. Bucuresti, in urmatoarele conditii:

    ART. 1
    Societatea va avea denumirea de Societatea Comerciala "Piata de Gros" - S.A. Bucuresti, numita in continuare Societatea Comerciala "P.G.B." S.A.
    Este persoana juridica romana, organizata ca societate comerciala pe actiuni si functioneaza in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, ale statutului societatii si ale prevederilor prezentului contract.
    ART. 2
    Sediul societatii este in municipiul Bucuresti, str. Walter Maracineanu nr. 1-3, sectorul 1.
    ART. 3
    Durata de functionare a Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A. este de 99 ani.
    ART. 4
    Partile componente ale PROIECTULUI PIATA DE GROS BUCURESTI, conceput ca un sistem integrat de marketing, sunt:
    a) infiintarea unei piete de gros in Capitala;
    b) constituirea a 8 centre de colectare a legumelor si fructelor, amplasate in punctele de productie strategice din zona de aprovizionare a Capitalei;
    c) modernizarea si cresterea eficientei a cinci piete cu amanuntul din Capitala;
    ART. 5
    Obiectul de activitate al societatii este:
    I. Pentru realizarea investitiei si punerea in functiune a pietei de gros
    a) gestionarea si administrarea imprumutului acordat Romaniei de catre Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (B.E.R.D.), precum si a contributiei partii romane in vederea realizarii PROIECTULUI PIATA DE GROS BUCURESTI;
    b) urmarirea proiectarii si executarii obiectivelor de constructii si dotarea acestora, potrivit PROIECTULUI PIATA DE GROS BUCURESTI;
    c) organizarea si administrarea centrelor de colectare a produselor horticole si a altor produse agroalimentare, precum si aprovizionare a producatorilor cu factorii de productie necesari;
    d) colaborarea cu Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si cu consiliile locale si judetene interesate, pentru constituirea asociatiilor de producatori agricoli, potentiali proprietari ai centrelor de colectare;
    e) urmarirea organizarii si functionarii sistemului de transport al produselor horticole si al altor produse agroalimentare de la centrele de colectare;
    f) atragerea unor surse suplimentare de finantare a investitiei si majorarea capitalului social prin emiterea de actiuni catre investitori romani si/sau straini.

    II. Principalul obiect de activitate al societatii
    a) asigurarea surselor de venituri pentru functionarea corespunzatoare a Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A., acoperirea fondurilor de investitii, precum si obtinerea de profit pentru dezvoltare si acordarea de dividende actionarilor, prin:
    - concesionarea, inchirierea sau acordarea in locatie de gestiune a spatiilor pentru colectarea, sortarea, ambalarea depozitarea pe termen scurt, expunerea si comercializarea produselor horticole si a altor produse agroalimentare sau pentru orice alte destinatii conexe activitatii societatii;
    - organizarea, in asociere sau pe cont propriu, de operatiuni de export-import cu produse horticole si cu alte produse agroalimentare;
    - asigurarea de servicii beneficiarilor prin punerea la dispozitia acestora de: utilaje, mijloace de transport si spatii de parcare; spatii de pastrare si conservare specifice; asistenta tehnica si consultanta, necesare pentru desfasurarea activitatii acestora; apa, energie electrica si termica; mijloace de telecomunicatii; spatii de cazare si unitati de alimentatie publica etc.;
    - organizarea unei banci de date publice si difuzarea de informatii agentilor economici privind, in special, conjunctura ofertei si a preturilor;
    b) initierea, crearea si/sau participarea, in calitate de asociat sau actionar, la infiintarea unor societati cu obiect de activitate conex activitatii specifice Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A., ca de exemplu: societati de transport specializat, de industrializare a produselor, de fabricare si reciclare a ambalajelor etc.;
    c) asigurarea salubrizarii, pazei si a ordinii in incinta pietei de gros;
    d) incheierea de acorduri si conventii de colaborare cu societatile comerciale similare din tara si din strainatate;
    e) colaborarea si participarea la unele actiuni cu caracter specific obiectului sau de activitate, initiate de organizatii si organisme internationale;
    f) organizarea, in limitele si in conditiile legii, a oricaror activitati conexe obiectului sau de activitate.
    ART. 6
    Capitalul social subscris la data constituirii este de 970 milioane lei, din care 690 milioane lei aport in numerar si 280 milioane lei aport in natura al Societatii Comerciale "Agropol" - S.A. Popesti-Leordeni, care va suporta modificari dupa prezentarea raportului de evaluare a suprafetei de 30 ha teren.
    Capitalul social este impartit intr-un numar de 9. 700 actiuni nominative a cate 100000 lei fiecare, putandu-se emite si titluri cumulative de 5, 10, 20 si 100 actiuni.
    Capitalul social de 970 milioane lei se subscrie in proportie de:
    - 28,87%, respectiv 280 milioane lei aport in natura al Societatii Comerciale "Agropol" - S.A. Popesti-Leordeni, care va suporta modificari dupa prezentarea raportului de evaluare a suprafetei de 30 ha teren;
    - 15,47%, respectiv 150 milioane lei de Banca Agricola - S.A.;
    - 15,47%, respectiv 150 milioane lei de Banca Romana pentru Dezvoltare S.A.;
    - 15,47%, respectiv 150 milioane lei de Banca Comerciala Romana - S.A.;
    - 10,30%, respectiv 100 milioane lei de Societatea Comerciala "Fortuna" S.A. Bucuresti, Berceni;
    - 10,30%, respectiv 100 milioane lei de Societatea Comerciala "Legume-Fructe" S.A. Bucuresti, Militari;
    - 2,06%, respectiv 20 milioane lei de Societatea Comerciala "Agroholding" S.A. Bucuresti;
    - 2,06%, respectiv 20 milioane lei de Societatea Comerciala "Unisem" - S.A. Bucuresti;
    Capitalul social varsat la infiintarea Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A. este de 207 milioane lei, diferenta urmand a fi varsata in numerar pana la data de 30 septembrie 1995.
    ART. 7
    Capitalul social va putea fi majorat si, dupa caz, redus numai prin hotarari ale adunarii generale a actionarilor. Majorarea capitalului social si, implicit, emiterea de noi actiuni se vor putea face numai dupa ce actiunile din emisiunea precedenta au fost complet achitate, cu respectarea prevederilor din Statutul Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A. si ale Legii nr. 31/1990.
    ART. 8
    Organele de conducere ale societatii sunt: adunarea generala a actionarilor si consiliul de administratie. Adunarea generala a actionarilor este organul suprem de conducere al Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A. si hotaraste asupra tuturor problemelor importante privind activitate si functionarea societatii, in conformitate cu prevederile legii si ale statutului anexat.
    Consiliul de administratie asigura administrarea si conducerea Statutul Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A. Numarul membrilor consiliului, numirea, revocarea, salarizarea si raspunderea acestora vor fi stabilite si aprobate de adunarea generala, conform prevederilor din statut.
    Administratorii vor, inainte de intrarea in functiune, o garantie care, nu va fi mai mica decat dublul remuneratiei lunare. Aceasta garantie va ramane in casa societatii si nu va fi restituita decat dupa expirarea sau incetarea mandatului si numai dupa descarcarea de gestiune de catre adunarea generala a actionarilor.
    Pana la intrarea in faza comerciala, Societatea Comerciala "P.G.B." - S.A. va fi condusa de un director general, asistat de un Comitet tehnic consultativ. Componenta si atributiile acestui Comitet tehnic consultativ sunt prevazute in statutul societatii.
    ART. 9
    Supravegherea gestiunii si verificarea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi ale Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A. se realizeaza de comisia de cenzori.
    Cenzorii trebuie sa-si exercite personal mandatul lor; cel putin unul dintre ei trebuie sa fie contabil autorizat in conditiile legii sau expert contabil, iar majoritatea cenzorilor trebuie sa fie cetateni romani.
    Cenzorii sunt obligati sa depuna, inainte de intrarea in activitate, a treia parte din garantia ceruta pentru administratori.
    Atributiile cenzorilor sunt reglementate in statut.
    ART. 10
    Comisia de cenzori este constituita din 3 membri si 3 supleanti care sunt alesi de catre adunarea generala pentru o perioada de 3 ani cu drept de realegere.
    ART. 11
    Anul financiar de activitate al Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A. incepe la 1 ianuarie si se termina la 31 decembrie ale fiecarui an.
    ART. 12
    Bilantul contabil si contul de profit si pierderi se vor intocmi si prezenta spre aprobare in conditiile prevazute de lege.
    ART. 13
    Stabilirea profitului brut, a profitului net si utilizarea acestora se vor face pe baza hotararilor adunarii generale, cu respectarea prevederilor legale.
    ART. 14
    Societatea Comerciala "P.G.B." - S.A. poate avea sucursale, filiale, reprezentante, centre de colectare si aprovizionare, situate in alte localitati din tara si din strainatate, in conformitate cu necesitatile legate de indeplinirea activitatii si a obiectivelor societatii.
    ART. 15
    Dizolvarea si lichidarea societatii se fac in conditiile Legii nr. 31/1990 si ale prevederilor din statut.
    ART. 16
    Statutul societatii face parte integranta din Hotararea Guvernului privind infiintarea Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A. Bucuresti.
    ART. 17
    Orice litigii care ar putea interveni intre membrii fondatori sau intre acestia si ceilalti actionari in legatura cu executarea prezentului contract si a statutului, nerezolvat amiabil, vor fi solutionate de tribunalul in a carui raza de activitate isi are sediul Societatea Comerciala "P.G.B." - S.A.
    ART. 18
    Incheiat la Bucuresti, intr-un numar de 9 exemplare, astazi, 15 octombrie 1993.
    - Societatea Comerciala "Agropol" - S.A. Popesti-Leordeni
    Emilian Mihailescu - director
    - Banca Agricola- S.A.
    Gheorghe Barbulescu - presedinte
    - Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A.
    Marian Crisan - p. Banca
    - Banca Comerciala Romana - S.A.
    Ion Ghica - presedinte
    - Societatea Comerciala "Fortuna" - S.A.
    Militaru Marin - director general
    - Societatea Comerciala "Legume-Fructe" - S.A.
    Nicolae Simion - director general
    - Societatea Comerciala "Agroholding" - S.A.
    Mihai Cojocaru - director general
    - Societatea Comerciala "Unisem" - S.A.
    Aurel Cernahoschi - director general


    ANEXA 2

                                     STATUTUL
              Societatii Comerciale "Piata de Gros"-S.A. Bucuresti


    CAP. I
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    ART. 1
    Denumirea
    Societatea este denumita Societatea Comerciala "Piata de Gros" - S.A. Bucuresti, denumita in continuare Societatea Comerciala "P.G.B." - S.A.
    ART. 2
    Forma juridica
    Societatea Comerciala "P.G.B." - S.A. este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane, cu contractul de asociere si cu prezentul statut.
    ART. 3
    Sediul
    Sediul societatii este in Romania, municipiul Bucuresti, str. Walter Maracineanu nr. 1-3, sectorul 1. Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, centre de colectare si aprovizionare, situate in alte localitati din tara si din strainatate, in conformitate cu necesitatile legate de indeplinirea activitatilor si a obiectivelor sale.
    ART. 4
    Durata de functionare
    Societatea Comerciala "P.G.B." - S.A. are o durata de functionare de 99 ani.

    CAP. II
    Obiectul de activitate

    ART. 5
    Obiectul de activitate al Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A. este:

    I. Pentru realizarea investitiei si punerea in functiune a pietei de gros

    a) gestionarea si administrarea imprumutului acordat Romaniei de catre Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (B.E.R.D.), precum si a contributiei partii romane in vederea realizarii proiectului Piata de Gros Bucuresti;
    b) urmarirea proiectarii si executarii obiectivelor de constructii si dotarea acestora, potrivit proiectului Piata de Gros Bucuresti;
    c) organizarea si administrarea centrelor de colectare a produselor horticole si a altor produse agroalimentare, precum si aprovizionare a producatorilor cu factorii de productie necesari;
    d) colaborarea cu Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si cu consiliile locale si judetene interesate, pentru constituirea asociatiilor de producatori agricoli, potentiali proprietari ai centrelor de colectare;
    e) urmarirea organizarii si functionarii sistemului de transport al produselor horticole si al altor produse agroalimentare de la centrele de colectare;
    f) atragerea unor surse suplimentare de finantare a investitiei si majorarea capitalului social prin emiterea de actiuni catre investitori romani si/sau straini.

    II. Principalul obiect de activitate:

    a) asigurarea surselor de venituri pentru functionarea corespunzatoare a Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A., acoperirea fondurilor de investitii, precum si obtinerea de profit pentru dezvoltare si acordarea de dividende actionarilor, prin:
    - concesionarea, inchirierea sau acordarea in locatie de gestiune a spatiilor pentru colectarea, sortarea, ambalarea depozitarea pe termen scurt, expunerea si comercializarea produselor horticole si a altor produse agroalimentare sau pentru orice alte destinatii conexe activitatii societatii;
    - organizarea, in asociere sau pe cont propriu, de operatiuni de export-import cu produse horticole si cu alte produse agroalimentare;
    - asigurarea de servicii beneficiarilor prin punerea la dispozitia acestora de: utilaje, mijloace de transport si spatii de parcare; spatii de pastrare si conservare specifice; asistenta tehnica si consultanta, necesare pentru desfasurarea activitatii acestora; apa, energie electrica si termica; mijloace de telecomunicatii; spatii de cazare si unitati de alimentatie publica;
    - organizarea unei banci de date publice si difuzarea de informatii agentilor economici privind, in special, conjunctura ofertei si a preturilor;
    b) initierea, crearea si/sau participarea, in calitate de asociat sau actionar, la infiintarea unor societati cu obiect de activitate conex activitatii specifice Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A., ca de exemplu: societati de transport specializat, de industrializare a produselor, de fabricare si reciclare a ambalajelor etc.;
    c) asigurarea salubrizarii, pazei si a ordinii in incinta pietei de gros;
    d) incheierea de acorduri si conventii de colaborare cu societatile comerciale similare din tara si din strainatate;
    e) colaborarea si participarea la unele actiuni cu caracter specific obiectului sau de activitate, initiate de organizatii si organisme internationale;
    f) organizarea, in limitele si in conditiile legii, a oricaror activitati conexe obiectului sau de activitate principal.
    ART. 6
    Obiectul de activitate al Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A. va putea fi completat o data cu punerea in functiune as acesteia si ori de cate ori va fi necesar, pentru adaptarile impuse de evolutia productiei si distributiei produselor horticole si a altor produse agroalimentare.

    CAP. III
    Capitalul social, actiunile

    ART. 7
    Capitalul social
    Capitalul social subscris la data constituirii este de 970 milioane lei, din care 690 milioane lei aport in numerar si 280 milioane lei aport in natura al Societatii Comerciale "Agropol" - S.A. Popesti-Leordeni, care va suporta modificari dupa prezentarea raportului de evaluare a suprafetei de 30 ha teren.
    Capitalul social, apartinand actionarilor prevazuti in contract, este de 9.700 actiuni nominative de cate 100000 lei fiecare, putandu-se emite si titluri cumulative de 5, 10, 20 si 100 de actiuni.
    Capitalul social varsat la infiintarea Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A. este de 207 milioane lei, diferenta urmand a fi varsata in numerar pana la data de 30 septembrie 1995.
    ART. 8
    Actiunile
    Actiunile societatii sunt nominative si vor cuprinde: denumirea si durata societatii, data contractului de societate, numarul Monitorului Oficial al Romaniei in care s-a facut publicarea, numarul din Registrul comertului sub care se afla inmatriculata societatea, capitalul social, numarul actiunilor si numarul de ordine, valoarea nominala a actiunilor si varsamintele efectuate, numele, prenumele si domiciliul actionarului sau, dupa caz, denumirea si sediul acestuia, avantajele acordate fondatorilor.
    Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi administratori.
    Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de catre presedintele consiliului de administratie si care se pastreaza la sediul societatii.
    ART. 9
    Reducerea sau marirea capitalului social
    In vederea atragerii de capital privat, societatea isi va majora capitalul social prin emiterea de actiuni catre investitorii romani si/sau straini. Marirea sau reducerea capitalului social se face pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    ART. 10
    Drepturi si obligatii decurgand din detinerea de actiuni
    Fiecare actiune subscrisa si varsata de un actionar ii confera acestuia dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la impartirea profitului, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute in statut.
    Detinerea de actiuni implica adeziunea, de drept, la statut.
    Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile, in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane. Obligatiile societatii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor pe care le detin.
    Capitalul social al societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii personale ale actionarilor.
    Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din profitul societatii ce I se va repartiza acestuia de catre adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
    ART. 11
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste decat un proprietar pentru fiecare actiune.
    Cesiunea partiala sau totala a actiunilor, intre actionari sau terti, se face in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
    Cesiunea actiunilor se inregistreaza in registrul de evidenta a actiunilor si se mentioneaza pe titlu.
    ART. 12
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii unei actiuni, proprietarul acesteia va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa.
    Dupa 6 luni actionarul va putea obtine un duplicat al actiunii.

    CAP. IV
    Organele de conducere

    A. Adunarea generala a actionarilor

    ART. 13
    Atributii
    Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii, care decide asupra activitatii si stabileste politica ei economica si promotionala.
    Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
    ART. 14
    Adunarea generala ordinara
    Adunarea generala ordinara se intruneste cel putin o data pe an, in cel mult trei luni de la incheierea exercitiului economico-financiar. In afara de dezbaterea altor probleme inscrise pe ordinea de zi, adunarea generala este obligata:
    a) sa analizeze raportul de activitate al consiliului de administratie si sa aprobe directiile principale de actiune in viitor;
    b) sa analizeze si sa aprobe bilantul anual, contul de profit si pierderi, destinatia si repartizarea profitului, dividendele ce se distribuie actionarilor, precum si descarcarea de gestiune a administratorilor, pe baza raportului consiliului de administratie asupra activitatii societatii si a raportului comisiei de cenzori;
    c) sa aleaga membrii consiliului de administratie si cenzorii si sa le stabileasca remuneratia pentru exercitiul in curs;
    d) sa aprobe emiterea de actiuni si de alte hartii de valoare;
    e) sa se pronunte asupra gestiunii administratorilor;
    f) sa aprobe bugetul de venituri si cheltuieli si programul,de activitate pe anul in curs;
    g) sa aprobe regulamentul de organizare si functionare a pietei de gros.
    ART. 15
    Organizarea adunarii generale ordinare
    Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotarari astfel:
    a) daca al prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 1/2 din capitalul social, iar hotararile sunt luate de actionarii care detin majoritatea absoluta din capitalul social reprezentat in adunare, daca in lege, contract si in statut nu se prevede o proportie mai mare;
    b) daca adunarea nu poate lucra datorita neindeplinirii conditiilor de la lit. a), adunarea ce se va intruni, dupa o a doua convocare, poate sa ia hotarari asupra problemelor incluse pe ordinea de zi, a celei dintai adunari, cu majoritate simpla de voturi, oricare ar fi partea de capital reprezentata de actionarii prezenti.
    ART. 16
    Adunarea generala extraordinara
    Adunarea generala extraordinara se intruneste ori de cate ori este necesar a se lua o hotarare pentru:
    a) marirea, reducerea sau intregirea capitalului social;
    b) emiterea de actiuni si de alte titluri de valoare;
    c) schimbarea sediului;
    d) fuziunea cu alte societati;
    e) dizolvarea anticipata a societatii;
    f) orice modificare a contractului de societate, a statutului sau oricare alta hotarare pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale a actionarilor.
    ART. 17
    Organizarea adunarii generale extraordinare
    Adunarea generala extraordinara este valabil constituita daca, la data convocarii acesteia, sunt prezenti actionarii reprezentand 3/4 din capitalul social, iar hotararile sunt luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin 1/2 din capitalul social.
    Daca adunarea nu se poate tine din cauza numarului insuficient de actionari, la convocarea urmatoare adunarea este valabil constituita daca sunt prezenti actionari reprezentand 1/2 din capitalul social, iar hotararile sunt luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin 1/3 din capitalul social.
    ART. 18
    Convocarea adunarii generale
    Administratorii societatii au dreptul de a convoca adunarea generala ori de cate ori considera ca este necesar, precum si obligatia de a o convoca la cererea actionarilor reprezentand cel putin 1/10 din capitalul social, daca in cerere sunt invocate probleme ce intra in atributiile adunarii.
    Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si intr-unul din cotidienele centrale de larga circulatie.
    Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, data urmatoarei adunari, in cazul cand prima nu se poate intruni, precum si ordinea de zi, cu prezentarea explicita a tuturor problemelor ce vor face obiectul dezbaterilor adunarii.
    Termenul de intrunire a adunarii generale este de minimum 15 zile de la data publicarii convocarii, iar daca adunarea este convocata la cererea actionarilor, nu poate depasi 30 de zile de la data cererii, in conditiile prezentului articol.
    Reprezentarea actionarilor
    Actionarii care nu pot participa la adunarea generala pot fi reprezentati numai de alti actionari, in baza unei procuri speciale, depuse la sediul societatii cu cel putin 5 zile inainte de data adunarii generale.
    ART. 19
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    Hotararile adunarii generale se iau prin vot deschis sau secret, dupa caz.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea si revocarea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, precum si pentru adoptarea hotararii referitoare la raspunderea administratorilor.
    Hotararile adunarii generale sunt obligatorii, chiar si pentru actionarii absenti sau nereprezentati.
    ART. 20
    Conducerea adunarii generale
    Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre unul dintre vicepresedinti, desemnat de catre presedinte.
    Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre membrii adunarii generale, doi secretari care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
    Procesul-verbal al adunarii va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.
    Procesul-verbal al adunarii se va scrie in registrul adunarilor generale, care va fi sigilat si parafat.
    La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii sindicatului si ai salariatilor.

    B. Comitetul tehnic consultativ

    ART. 21
    Competenta si atributii
    Pana la intrarea intrarea in faza comerciala, societatea va fi condusa de un director general, asistat de catre Comitetul tehnic consultativ pentru toate problemele tehnice privind piata de gros, in faza de proiect si de realizare a investitiei.
    In acest scop, Comitetul tehnic consultativ formuleaza sugestii si isi da avizul asupra actiunilor majore vizand masurile de asigurare a scopului final urmarit.

    Comitetul tehnic consultativ este compus din:
    - directorul general al Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A.;
    - 2 consilieri, cetateni straini, pentru asistenta tehnica;
    - reprezentanti ai:
      - Ministerului Comertului - 2 reprezentanti
      - Ministerului Agriculturii si Alimentatiei - 2 reprezentanti
      - Ministerului Finantelor - 2 reprezentanti
      - Consiliului Local al Municipiului Bucuresti - 2 reprezentanti
      - Bancii Agricola - S.A. - 1 reprezentant
      - Bancii Comerciale Romane - S.A. - 1 reprezentant
      - Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. - 1 reprezentant
      - 1 secretar.

    In momentul in care sistemul pietei de gros intra in functiune, componenta si atributiile Comitetului tehnic consultativ vor fi modificate de catre adunarea generala a actionarilor, astfel incat, alaturi de reprezentantii administratiilor publice de tutela, sa fie inclusi si reprezentanti ai diferitilor utilizatori privati ai pietei: membrii reprezentand producatorii, vanzatorii, cumparatorii si transportatorii produselor horticole si ai altor produse agroalimentare.

    C. Consiliul de administratie

    ART. 22
    Componenta
    Societatea Comerciala "P.G.B." - S.A. este administrata de catre consiliul de administratie, compus din 11 administratori, intr-o structura care sa asigure armonizarea intereselor tuturor partilor implicate in organizarea si gestionarea pietei de gros.
    ART. 23
    Organizarea
    Membrii consiliului de administratie sunt alesi de adunarea generala a actionarilor pentru o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realesi pe noi perioade de 4 ani. Administratorii pot avea si calitatea de actionari.
    Cand se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant; durata pentru care este ales noul administrator va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    Sunt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administratie, al comisiei de cenzori si cu cea de director persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare si luare de mita, trafic de influenta, precum si alte infractiuni prevazute de lege referitoare la societatile comerciale.
    Fiecare administrator va depune, in termenul prevazut de lege, garantia aprobata de catre adunarea generala a actionarilor.
    La prima sedinta, consiliul de administratie alege, dintre membrii sai, un presedinte si un vicepresedinte. Presedintele este si directorul general al societatii.
    Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii lunar si ori de cate ori este nevoie, la convocarea unuia dintre membrii sai. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte. Presedintele numeste un secretar fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
    Pentru valabilitatea deciziilor consiliului de administratie este necesara prezenta a cel putin 1/2 din numarul membrilor sai.
    Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite, pe baza proiectului comunicat de presedinte, cu cel putin 15 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de catre presedintele consiliului de administratie.
    Procesul-verbal este semnat de persoana care a prezidat sedinta si de persoana care l-a intocmit.
    In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie, pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte.
    Membrii consiliului de administratie vor putea executa orice act care este legal si legat de administrarea societatii, in interesul acesteia si in limitele drepturilor care li se confera.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si a comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.
    Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la dispozitiile legale, de la statut sau pentru greseli in administrarea societatii. In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati prin hotararea adunarii generale.
    ART. 24
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
    a) aproba structura organizatorica, functiile, atributiile si competentele personalului, numarul de angajati si nivelul de salarizare;
    b) aproba Regulamentul de organizare si functionare si Regulamentul de ordine interioara ale Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A.;
    c) stabileste si aproba regimul semnaturilor si al imputernicitilor in cadrul societatii;
    d) stabileste planul de marketing al Societatii Comerciale "P.G.B." - S.A.;
    e) aproba operatiunile de vanzare si cumparare de bunuri, potrivit competentelor acordate;
    f) aproba incheierea sau rezilierea contractelor cu tertii, potrivit competentelor aprobate;
    g) supune aprobarii adunarii generale a actionarilor, in termen de 90,de zile de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de buget al societatii pe anul in curs;
    h) stabileste nivelul veniturilor si cheltuielilor societatii, al investitiilor proprii si al reparatiilor capitale, precum si actele de dispozitie ce urmeaza a se efectua, in cadrul prevederilor legale, cu privire la bunurile societatii;
    i) aproba documentatiile tehnico-economice pentru lucrarile proprii;
    j) face propuneri adunarii generale a actionarilor cu privire la marirea, micsorarea si reantregirea capitalului social, precum si cu privire la emiterea si modul de distribuire a actiunilor.

    CAP. V
    Gestiunea societatii

    ART. 25
    Comisia de cenzori
    Gestiunea societatii este controlata de catre actionari si de catre comisia de cenzori, formata din trei membri, care trebuie sa fie actionari, cu exceptia cenzorilor contabili.
    Cenzorii sunt alesi de catre adunarea generala a actionarilor, unul dintre acestia fiind recomandat de catre Ministerul Finantelor.
    Adunarea generala alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti, care vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
    Cenzorii vor depune, in termenul prevazut de lege, o garantie reprezentand o treime din garantia ceruta administratorilor.
    Pentru a-si putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
    Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului economico-financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    b) la incheierea exercitiului economico-financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si a informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului contabil si a contului de profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului societatii.
    Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale.
    Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori de cate ori considera necesar, pentru alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
    Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in acest sens.
    Cenzorii si cenzorii supleanti sunt numiti pe o perioada de maximum 3 ani si pot fi realesi; numarul cenzorilor trebuie sa fie impar.
    Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta art. 112 alin. 2 din Legea nr. 31/1990.

    CAP. VI
    Activitatea economico-financiara

    ART. 26
    Exercitiul economico-financiar
    Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii societatii.
    ART. 27
    Personalul societatii
    Salarizarea personalului se face conform legislatiei in vigoare. Plata salariilor, a impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se face potrivit legii.
    ART. 28
    Amortizarea fondurilor fixe
    Amortizarea fondurilor fixe se determina in conditiile prevazute de lege.
    ART. 29
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    Societatea va tine evidenta contabila in lei, va intocmi anual de bilantul contabil si contul de profit si pierderi, pe baza normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
    Bilantul contabil si contul de profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform legii.
    ART. 30
    Calculul si repartizarea profitului
    Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii si se reflecta in bilantul contabil.
    Profitul ramas dupa plata impozitului pe profit se repartizeaza conform prevederilor legale.
    Plata dividendelor cuvenite actionarilor,se face de catre societate, in conditiile legii, in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului contabil, de catre adunarea generala a actionarilor.
    In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va lua masuri in consecinta.
    Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capital.
    ART. 31
    Registrele societatii
    Societatea va tine registrele prevazute de lege.

    CAP. VII
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    ART. 32
    Modificarea formei juridice
    Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
    ART. 33
    Dizolvarea
    Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului societatii;
    b) falimentul;
    c) pierderea unei jumatati din capitalul social dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
    d) reducerea numarului de actionari la mai putin de cinci, daca au trecut mai mult de 6 luni fara a fi completat;
    e) existenta fortei majore invocate de orice actionar, in cazul in care aceasta dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
    f) in orice alte situatii, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, luata in unanimitate.
    Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in Registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    ART. 34
    Lichidarea
    In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
    Lichidarea societatii si repartizarea patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    ART. 35
    Litigii
    Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sunt de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
    Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

    CAP. VIII
    Dispozitii finale

    ART. 36
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale.


    ANEXA 3


                                     COMPONENTA
                           Comitetului tehnic consultativ

    1. Ministerul Finantelor:
    - 1 secretar de stat
    - 1 director general
    2. Ministerul Comertului:
    - 1 secretar de stat
    - 1 director general
    3. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei:
    - 1 secretar de stat
    - 1 director general
    Consiliul Local al Municipiului Bucuresti:
    - 1 viceprimar
    - 1 director
    5. Asistenta tehnica:
    - 2 consilieri straini
    6. Directorul general al societatii
    7. Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A.:
    - 1 reprezentant
    8. Banca Agricola - S.A.:
    - 1 reprezentant
    9. Banca Comerciala Romana - S.A.:
    - 1 reprezentant
    Secretariatul Comitetului tehnic consultativ:
    - 1 secretar.


    ANEXA 4

                            CAPITALUL SOCIAL INITIAL
            al Societatii Comerciale "Piata de Gros" - S.A. Bucuresti

    Capitalul social initial ...................................... 970 mil. lei
    din care:
    Societati participante:
    - Societatea Comerciala "Agropol" - S.A. Popesti Leordeni ..... 280 mil. lei
    - Banca Agricola - S.A ........................................ 150 mil. lei
    - Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A ........................ 150 mil. lei
    - Banca Comerciala Romana - S.A ............................... 150 mil. lei
    - Societatea Comerciala "Fortuna" - S.A. Bucuresti, Berceni ... 100 mil. lei
    - S.C. "Legume-Fructe" - S.A. Bucuresti, Militari ............. 100 mil. lei
    - Societatea Comerciala "Agroholding" - S.A. Bucuresti ........ 20 mil. lei
    - Societatea Comerciala "Unisem" - S.A. Bucuresti ............. 20 mil. lei

                                    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016