Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 620 din 21 septembrie 1998  privind infiintarea Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea si Marketingul Produselor Horticole Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 620 din 21 septembrie 1998 privind infiintarea Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea si Marketingul Produselor Horticole "Horting" si a Societatii Comerciale "Berser" - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Institutul de Cercetare si Dezvoltare pentru Valorificarea Produselor Horticole"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 362 din 24 septembrie 1998

În temeiul <>art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 207/1997 , cu modificãrile ulterioare, şi al <>art. 2^1 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetãrii-dezvoltãrii şi inovarii, aprobatã prin <>Legea nr. 95/1998 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting", care preia activitatea de cercetare şi producţie experimentala, şi Societatea Comercialã "Berser" - S.A., care preia activitatea de producţie prin reorganizarea Regiei Autonome "Institutul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Valorificarea Produselor Horticole" care se desfiinţeazã.
ART. 2
Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting" este instituţie publica cu personalitate juridicã, cu sediul în municipiul Bucureşti, Intrarea Binelui nr. 1 A, sectorul 4, şi funcţioneazã în subordinea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvicen "Gheorghe Ionescu Sisesti".
ART. 3
Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting" are, în principal, ca obiect de activitate:
a) efectuarea de cercetãri fundamentale în domeniul menţinerii şi îmbunãtãţirii calitãţii produselor horticole în stare proaspãta şi prelucrata, crearea de soiuri şi hibrizi cultivati în spaţii protejate, precum şi cercetãri cu caracter aplicativ şi de dezvoltare tehnologicã;
b) elaborarea de studii şi reglementãri tehnice şi economice de interes public şi naţional în domeniul industrializarii şi valorificãrii produselor horticole în stare proaspãta;
c) elaborarea şi modernizarea tehnologiilor de condiţionare şi pãstrare în stare proaspãta a produselor horticole, a materialului sãditor şi a seminţelor, de industrializare sub forma de conserve, sucuri şi bãuturi racoritoare a legumelor, fructelor şi strugurilor, precum şi a tehnologiilor de transport, ambalare, mecanizare şi automatizare a proceselor de valorificare;
d) stabilirea metodelor de determinare, analiza şi control al calitãţii produselor horticole proaspete şi prelucrate, precum şi a cãilor de valorificare a subproduselor;
e) elaborarea studiilor de organizare, comercializare, eficienta economicã şi marketing în valorificarea produselor horticole;
f) crearea de noi soiuri şi hibrizi de legume şi flori cultivate în sere şi în sere-solar, precum şi testarea în condiţiile României a soiurilor şi hibrizilor din catalogul Uniunii Europene;
g) stabilirea tehnologiilor pentru obţinerea de samanta şi material sãditor, precum şi a celor pentru modernizarea şi intensificarea producţiei din sere;
h) efectuarea de proiecte de dezvoltare pentru retehnologizarea obiectivelor existente sau pentru realizarea pe baza de tehnologii moderne a unor obiective noi de investiţii reprezentând depozite frigorifice sau cu ventilaţie mecanicã, secţii şi fabrici de producere a conservelor şi sucurilor, centre de vinificaţie, distilarii, ciupercarii industriale şi staţii de producere a miceliului, sere şi sere-solar, de studii de fezabilitate, de teren, evaluãri de patrimoniu etc.;
i) activitate de producţie experimentala cu scop de pilotare şi generalizare a rezultatelor cercetãrii, reprezentând: samanta hibrida şi material sãditor, precum şi legume şi flori cultivate în sere, conserve, concentrate aromate, sucuri şi bãuturi racoritoare din sortimente imbunatatite calitativ sau nou-create, enzime, coloranti, arome, condimente şi alte materii prime necesare pentru valorificarea şi industrializarea legumelor şi fructelor;
j) comercializarea produselor, inclusiv activitãţi directe de export-import.
ART. 4
Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting" avizeazã normele tehnice de realizare a tuturor produselor, potrivit obiectului sau de activitate, la toţi agenţii economici producãtori, înainte de abilitarea acestora de cãtre Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 privind producţia de produse alimentare destinate comercializãrii, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 123/1995 .
ART. 5
Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting" poate realiza în cooperare cu persoane juridice sau fizice, romane sau strãine, activitãţi potrivit obiectului sau de activitate.
ART. 6
(1) Patrimoniul Institutului de Cercetare- Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting" în valoare de 4.836.887 mii lei, potrivit bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998, se preia pe baza de protocol de predare-primire de la Regia Autonomã "Institutul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Valorificarea Produselor Horticole", în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting" preia în administrare terenul, în suprafata totalã de 14,61 ha teren agricol şi neagricol, din care 4,2 ha sere, aparţinând domeniului public al statului, din administrarea Regiei Autonome "Institutul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Valorificarea Produselor Horticole".
ART. 7
Finanţarea cheltuielilor pentru funcţionarea Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting" se asigura integral din venituri extrabugetare.
ART. 8
Pentru acoperirea cheltuielilor curente ale activitãţilor potrivit obiectului sau de activitate, în situaţia în care, pe parcursul execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli, mijloacele financiare ale institutului finanţat integral din venituri extrabugetare nu sunt suficiente, se pot contracta credite bancare în condiţiile legii.
ART. 9
Veniturile şi cheltuielile Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting" sunt cuprinse în bugetul de venituri şi cheltuieli care se aproba de Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu Sisesti".
ART. 10
Soldurile anuale rezultate din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting", finanţate din veniturile extrabugetare, rãmân la dispoziţia acestuia, urmând a fi folosite în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
ART. 11
Regulamentul de organizare şi funcţionare, structura organizatoricã a Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting" se aproba de cãtre Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu Sisesti".
ART. 12
(1) Personalul Regiei Autonome "Institutul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Valorificarea Produselor Horticole", care este preluat de Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting", se considera transferat.
(2) Personalul Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole "Horting" este salarizat potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 14/1998 privind utilizarea veniturilor realizate de instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare.
ART. 13
Societatea Comercialã "Berser" - S.A. funcţioneazã ca societate comercialã pe acţiuni, cu personalitate juridicã, cu sediul în municipiul Bucureşti, Drumul Binelui nr. 6, sectorul 4, şi are o sucursala în comuna Isalnita, judeţul Dolj.
ART. 14
Societatea Comercialã "Berser" - S.A. se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu statutul propriu, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 15
Obiectul de activitate al Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. este:
a) producerea de legume şi flori cultivate în sere, vânzarea en gros şi comercializarea directa;
b) prelucrarea produselor de sera în condiţii de industrie alimentara şi comercializarea acestora;
c) prestãri de servicii privind producerea de rasaduri pentru culturi de sera şi de camp, la solicitarea producãtorilor din ţara;
d) prestãri de servicii de transport auto cu mijloace proprii;
e) efectuarea de lucrãri şi servicii de informatica;
f) confecţii metalice şi prestãri de servicii de construcţii-montaj;
g) efectuarea lucrãrilor de întreţinere şi de reparaţii la maşinile, utilajele, instalaţiile şi tractoarele din dotare şi pentru terţi;
h) importul de seminţe, îngrãşãminte chimice şi pesticide, echipamente, instalaţii şi piese de schimb pentru modernizare şi retehnologizare, cu aprobãrile prevãzute de lege;
i) exportul direct de produse de sera, cu aprobãrile prevãzute de lege.
ART. 16
(1) Capitalul social iniţial al Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. este în suma de 12.286.764 mii lei, aparţine statului, care este acţionar unic, şi reprezintã o cota-parte din patrimoniul Regiei Autonome "Institutul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Valorificarea produselor Horticole", potrivit bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998.
(2) Suprafata de 49,3 ha teren agricol şi neagricol, din care 33,1 ha sere situate în municipiul Bucureşti şi în comuna Isalnita, judeţul Dolj, trece în proprietatea privatã a statului şi în administrarea Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. din patrimoniul Regiei Autonome "Institutul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Valorificarea Produselor Horticole".
ART. 17.
Predarea-preluarea partii corespunzãtoare din activul şi pasivul Regiei Autonome "Institutul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Valorificarea Produselor Horticole" de cãtre Societatea Comercialã "Berser" - S.A. se va face prin protocol pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998, în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 18
Drepturile şi obligaţiile fata de terţi, toate contractele economice şi de prestãri de servicii, încheiate de Regia Autonomã "Institutul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Valorificarea Produselor Horticole", care fac parte din obiectul de activitate al Societãţii Comerciale "Berser" - S.A., vor fi preluate pe baza de protocol de predare-primire, încheiat între pãrţi, în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 19
Personalul Regiei Autonome "Institutul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Valorificarea Produselor Horticole", care este preluat de Societatea Comercialã "Berser" - S.A., se considera transferat şi îşi pãstreazã salariile avute la data transferului pana la negocierea contractului colectiv de munca.
ART. 20
Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 509/1993 privind funcţionarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu Sisesti", astfel cum a fost modificatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 42/1994 , se completeazã cu "Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea şi Marketingul Produselor Horticole <<Horting>>".
ART. 21
Pe data prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 300/1991 privind înfiinţarea Regiei Autonome "Institutul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Valorificarea Produselor Horticole", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 109 din 21 mai 1991.


PRIM-MINISTRU
RADU VASILE


Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,
Dinu Gavrilescu

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

Ministrul cercetãrii şi tehnologiei,
Horia Ene

Ministrul privatizãrii,
Sorin Dimitriu



ANEXA 1

S T A T U T U L
Societãţii Comerciale "Berser" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea

Denumirea societãţii comerciale este Societatea Comercialã "Berser" - S.A.
În toate actele, scrisorile sau publicaţiile emanând de la societatea comercialã se menţioneazã denumirea, forma juridicã, sediul, numãrul de înmatriculare în registrul comerţului, codul fiscal, precum şi capitalul social, potrivit legii.
ART. 2
Forma juridicã

Societatea Comercialã "Berser" - S.A. este persoana juridicã romana, având forma juridicã de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul

Sediul Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. este în România, municipiul Bucureşti, Drumul Binelui nr. 6, sectorul 4, iar cel al sucursalei sale este în comuna Isalnita, judeţul Dolj.
Sediul Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. poate fi schimbat la alta adresa din România, pe baza hotãrârii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea comercialã poate avea sucursale, reprezentante, agenţii, situate şi în alte localitãţi din ţara şi/sau din strãinãtate, cu sau fãrã personalitate juridicã, potrivit legii.
ART. 4
Durata

Durata Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. este nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii ei la registrul comerţului.
CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 5

Scopul Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. este producerea de legume şi flori cultivate în sere şi vânzarea acestora în ţara şi în strãinãtate.
ART. 6

Obiectul de activitate al Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. este:
- producerea de legume şi flori cultivate în sere;
- prelucrarea produselor de sera în condiţii de industrie alimentara şi comercializarea acestora;
- vânzarea en gros şi comercializarea directa a produselor de sera;
- prestãri de servicii privind producerea de rasaduri pentru culturi de sera şi de camp, la solicitarea producãtorilor din ţara;
- prestãri de servicii de transport auto cu mijloace proprii;
- efectuarea de lucrãri şi servicii de informatica;
- confecţii metalice şi prestãri de servicii de construcţii-montaj;
- efectuarea lucrãrilor de întreţinere şi de reparaţii la maşinile, utilajele, instalaţiile şi tractoarele din dotare şi pentru terţi;
- importul de seminţe, îngrãşãminte chimice şi pesticide, echipamente şi instalaţii pentru modernizare şi retehnologizare, piese de schimb, cu aprobãrile prevãzute de lege;
- exportul direct de produse de sera, cu aprobãrile prevãzute de lege.
CAP. 3
Capitalul social, acţiunile

ART. 7
Capitalul social

Capitalul social iniţial este de 12.286.764 mii lei, împãrţit în 491.471 acţiuni nominative, fiecare având o valoare nominalã de 25.000 lei.
Capitalul social iniţial este subscris în întregime de statul roman, în calitate de acţionar unic, este vãrsat integral la data constituirii Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. şi este reprezentat de Fondul Proprietãţii de Stat.
Transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice şi/sau juridice, romane şi/sau strãine, se face în condiţiile legii.
ART. 8
Acţiunile
Acţiunile nominative ale Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. vor cuprinde toate elementele prevãzute de lege. Acestea vor purta timbrul sec al societãţii comerciale şi semnãturile a doi administratori.
Societatea Comercialã "Berser" - S.A. va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se pãstreazã la sediul societãţii comerciale.
ART. 9
Reducerea sau majorarea capitalului social

Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 10
Drepturi şi obligaţii decurgând din acţiuni

Fiecare acţiune pe care o poseda actionarii, potrivit legii, conferã acestora dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor, dreptul de a alege şi de a fi aleşi în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, precum şi alte drepturi prevãzute în statut.
Deţinerea acţiunii implica adeziunea de drept la statut.
Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmeazã acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.
Obligaţiile Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. fata de terţi sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii rãspund în limita valorii acţiunilor pe care le deţin.
Patrimoniul Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii personale ale actionarilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra partii din profitul societãţii comerciale, ce i se va repartiza acestuia de cãtre adunarea generalã a actionarilor, sau asupra cotei-pãrţi cuvenite acestuia la lichidarea societãţii comerciale, efectuatã în condiţiile prezentului statut.
ART. 11
Cesiunea acţiunilor

Acţiunile sunt indivizibile cu privire la Societatea Comercialã "Berser" - S.A. care nu recunoaşte decât un proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea parţialã sau totalã a acţiunilor între acţionari şi terţi se face în condiţiile şi cu procedura prevãzute de lege.
Cesiunea acţiunilor se înregistreazã în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţioneazã pe titlu.
ART. 12
Pierderea acţiunilor

În cazul pierderii înscrisului doveditor al proprietãţii asupra unor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul în presa, în cel puţin doua ziare de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. Dupã 6 luni el va putea obţine un duplicat al acţiunii.
CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor

ART. 13
Atribuţii

Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al Societãţii Comerciale "Berser" - S.A., care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
Adunãrile generale ale actionarilor sunt ordinare şi extraordinare. Adunarea generalã ordinarã a actionarilor se întruneşte cel puţin o data pe an, în cel mult 3 luni de la încheierea exerciţiului financiar, şi, în afarã dezbaterii altor probleme înscrise pe ordinea de zi, este obligatã:
a) sa discute, sa aprobe sau sa modifice bilanţul contabil, dupã ascultarea raportului administratorilor şi al cenzorilor, şi sa fixeze dividendul;
b) sa aleagã administratorii şi cenzorii;
c) sa fixeze remuneraţia cuvenitã administratorilor şi cenzorilor pentru exerciţiul financiar în curs, dacã nu a fost stabilitã prin actul constitutiv;
d) sa se pronunţe asupra gestiunii administratorilor;
e) sa stabileascã bugetul de venituri şi cheltuieli şi, dupã caz, programul de activitate pe exerciţiul financiar urmãtor;
f) sa hotãrascã gajarea, închirierea sau desfiinţarea uneia sau mai multor unitãţi ale societãţii comerciale;
Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor se întruneşte ori de câte ori este necesarã luarea unei hotãrâri pentru:
a) schimbarea formei juridice a societãţii comerciale;
b) mutarea sediului societãţii comerciale;
c) schimbarea obiectului de activitate al societãţii comerciale;
d) prelungirea duratei societãţii comerciale;
e) majorarea capitalului social;
f) reducerea capitalului social sau reîntregirea lui prin emisiune de noi acţiuni;
g) fuziunea cu alte societãţi comerciale sau divizarea societãţii comerciale;
h) dizolvarea anticipata a societãţii comerciale;
i) conversia acţiunilor dintr-o categorie în alta;
j) conversia unei categorii de obligaţiuni în alta categorie sau în acţiuni;
k) emisiunea de obligaţiuni;
l) oricare alta modificare a actului constitutiv sau oricare alta hotãrâre pentru care este cerutã aprobarea adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Atribuţiile adunãrilor generale ordinare şi extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
ART. 14
Convocarea adunãrii generale a actionarilor

Adunarea generalã a actionarilor se convoacã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie sau de cãtre vicepreşedinte, pe baza împuternicirii date de preşedinte.
Adunãrile generale ordinare ale actionarilor au loc cel puţin o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea bilanţului contabil, a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs.
Adunãrile generale extraordinare ale actionarilor se convoacã la cererea actionarilor, ale cãror acţiuni reprezintã cel puţin contravaloarea a 10% din capitalul social, la cererea cenzorilor, precum şi în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi.
Adunarea generalã a actionarilor va fi convocatã de administrator ori de câte ori va fi nevoie, în conformitate cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, şi într-un ziar de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul Societãţii Comerciale "Berser" - S.A.
Dacã toate acţiunile societãţii comerciale sunt nominative, convocarea poate fi facuta prin scrisoare recomandatã, expediatã cu cel puţin 15 zile înainte de data ţinerii adunãrii generale a actionarilor la adresa acţionarului, înscrisã în registrul actionarilor. Schimbarea adresei nu poate fi opusã societãţii comerciale, dacã nu i-a fost comunicatã în scris de acţionar.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii generale a actionarilor, precum şi ordinea de zi, cu menţionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrii generale a actionarilor.
Când în ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor.
Adunarea generalã a actionarilor are loc la sediul societãţii comerciale sau în alt loc indicat în convocare.
ART. 15
Organizarea adunãrii generale a actionarilor

Adunarea generalã ordinarã a actionarilor este constituitã valabil şi poate lua hotãrâri, dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin doua treimi din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin jumãtate din capitalul social.
Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor este constituitã valabil şi poate lua hotãrâri, dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin trei pãtrimi din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin jumãtate din capitalul social.
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte, desemnat de preşedinte.
Preşedintele consiliului de administraţie desemneazã dintre membrii adunãrii generale a actionarilor un secretar care sa verifice prezenta actionarilor şi sa întocmeascã procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor.
Procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de cãtre persoanele care au prezidat şedinţa şi de cãtre secretarul care l-a întocmit.
La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunãrii generale a actionarilor, în care se dezbat probleme cu privire la raporturile de munca cu personalul societãţii comerciale, pot fi invitaţi şi reprezentanţi ai salariaţilor.
ART. 16
Exercitarea dreptului de vot în adunarea generalã a actionarilor

Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor se iau prin vot deschis.
Actionarii voteazã, de regula, prin ridicarea mainii.
La propunerea persoanei care prezideazã adunarea generalã a actionarilor sau a unui grup de acţionari prezenţi sau reprezentaţi, care deţin cel puţin o pãtrime din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea şi luarea hotãrârilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
Înaintea supunerii la vot, administratorii şi cenzorii propuşi îşi vor exprima acordul şi compatibilitatea cu funcţia pentru care sunt propuşi, conform prevederilor legale.
Hotãrârile adunãrii generale a actionarilor sunt obligatorii chiar şi pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 17

Pana la privatizarea unei pãrţi din capitalul social al Societãţii Comerciale "Berser" - S.A., adunarea generalã a actionarilor se constituie din reprezentanţi ai Fondului Proprietãţii de Stat.
CAP. 5
Consiliul de administraţie

ART. 18
Organizarea

Societatea Comercialã "Berser" - S.A. este administratã de cãtre consiliul de administraţie, compus din 5 membri, care pot fi acţionari sau terţi, dar nu pot fi salariaţi ai societãţii comerciale, aleşi de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeşi pentru noi mandate de 4 ani.
Când se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a rãmas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.
Componenta consiliului de administraţie se stabileşte de adunarea generalã a actionarilor.
La prima şedinţa, consiliul de administraţie alege dintre membrii sãi un preşedinte.
Preşedintele consiliului de administraţie este şi director general al Societãţii Comerciale "Berser" - S.A.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numãrul membrilor sãi. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte. Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesarã prezenta a cel puţin 3 membri ai consiliului de administraţie, iar deciziile se iau cu majoritatea absolutã a membrilor prezenţi.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi, stabilitã pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de cãtre preşedintele consiliului de administraţie.
Procesul-verbal se semneazã de cãtre persoana care a prezidat şedinţa şi de cãtre secretar.
Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai sãi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experţi pentru studierea anumitor probleme.
În relaţiile cu terţii, Societatea Comercialã "Berser" - S.A. este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa lui, de cãtre vicepreşedinte. Cel care reprezintã societatea comercialã semneazã actele care o angajeazã fata de terţi.
Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii comerciale în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţie actionarilor şi cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele societãţii comerciale.
Membrii consiliului de administraţie rãspund individual sau solidar, dupã caz, pentru prejudiciile aduse societãţii comerciale, pentru abaterile de la statut sau pentru greşeli în administrarea acesteia. În astfel de situaţii, ei vor putea fi revocaţi prin hotãrârea adunãrii generale a actionarilor.
Sunt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie, de cenzor şi de director persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile sau care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, precum şi pentru alte infracţiuni prevãzute de <>Legea nr. 31/1990 , republicatã.
Pana la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, consiliul de administraţie al Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. va fi numit de adunarea generalã a actionarilor.
ART. 19
Atribuţiile consiliului de administraţie

Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã şi concediazã personalul şi stabileşte drepturile şi obligaţiile acestuia;
b) stabileşte salarizarea personalului angajat, în funcţie de studii şi de munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege;
c) stabileşte îndatoririle şi responsabilitãţile personalului societãţii comerciale pe compartimente;
d) aproba operaţiunile de încasãri şi plati, potrivit competentelor acordate;
e) aproba operaţiunile de cumpãrare şi de vânzare de bunuri;
f) aproba încheierea sau rezilierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie);
g) stabileşte tactica şi strategia de marketing;
h) aproba încheierea sau rezilierea contractelor;
i) supune anual aprobãrii adunãrii generale a actionarilor raportul cu privire la activitatea societãţii comerciale, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul programului de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli ale societãţii comerciale pe anul în curs, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar;
j) rezolva orice alta problema stabilitã de adunarea generalã a actionarilor.
CAP. 6
Gestiunea

ART. 20
Cenzorii

Gestiunea Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. este controlatã de acţionari şi de 3 cenzori, dintre care unul trebuie sa fie contabil autorizat în condiţiile legii sau expert contabil.
Cenzorii sunt aleşi de adunarea generalã a actionarilor.
În perioada în care statul deţine cel puţin 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de Ministerul Finanţelor.
Adunarea generalã a actionarilor alege, de asemenea, acelaşi numãr de cenzori supleanţi care îi vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari.
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea Societãţii Comerciale "Berser" - S.A., la situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor.
Cenzorii au urmãtoarele atribuţii principale:
a) în cursul exerciţiului financiar verifica gospodãrirea mijloacelor fixe şi circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrul de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
b) la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societãţii comerciale, a bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi, prezentând adunãrii generale a actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea societãţii comerciale controleazã operaţiunile de lichidare;
d) prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul lor de vedere cu privire la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi a obiectului de activitate ale societãţii comerciale;
e) efectueazã controale dispuse de adunarea generalã a actionarilor sau de reglementãrile Ministerului Finanţelor.
Cenzorii se întrunesc la sediul societãţii comerciale şi iau decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale a actionarilor.
Cenzorii pot convoca adunarea generalã extraordinarã a actionarilor, dacã aceasta nu a fost convocatã de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi sau ori de câte ori considera necesar pentru alte situaţii privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
Atribuţiile şi modul de lucru ale cenzorilor, precum şi drepturile şi obligaţiile acestora se completeazã cu dispoziţiile legale în acest domeniu.
Cenzorii şi cenzorii supleanţi sunt numiţi pe o perioada de maximum 3 ani şi pot fi realeşi; numãrul cenzorilor trebuie sa fie impar.
Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta art. 18 penultimul alineat din prezentul statut, precum şi cei care sunt rude sau afini pana la gradul al patrulea sau sotii administratorilor, cei care primesc, sub orice forma, pentru alte funcţii decât aceea de cenzor, un salariu sau o remuneraţie de la administrator sau de la societatea comercialã.
CAP. 7
Activitatea

ART. 21
Exerciţiul financiar

Exerciţiul financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii Societãţii Comerciale "Berser" - S.A.
ART. 22
Personalul

Personalul de conducere al Societãţii Comerciale "Berser" - S.A., cu excepţia directorului general, este selectat de cãtre consiliul de administraţie în ordinea stabilitã potrivit criteriilor de examinare, prin concurs.
Restul personalului este angajat de cãtre consiliul de administraţie sau de cãtre directorul general al Societãţii Comerciale "Berser" - S.A.
Nivelul salariilor pentru personalul societãţii comerciale, pe categorii de funcţii, se stabileşte şi poate fi modificat de cãtre adunarea generalã a actionarilor, în funcţie de studii şi de munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege.
Plata salariilor, a impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurãri sociale se va face potrivit legii.
Drepturile şi obligaţiile personalului Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. sunt stabilite de cãtre consiliul de administraţie.
ART. 23
Amortizarea mijloacelor fixe

Amortizarea activelor corporale şi necorporale din patrimoniul Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. se va calcula potrivit reglementãrilor legale.
ART. 24
Evidenta contabila şi bilanţul contabil

Societatea Comercialã "Berser" - S.A. va organiza şi va conduce contabilitatea în conformitate cu reglementãrile legale şi va întocmi bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, cu respectarea normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 25
Calculul şi repartizarea profitului

Profitul Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. se stabileşte pe baza bilanţului contabil aprobat de adunarea generalã a actionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii.
Profitul Societãţii Comerciale "Berser" - S.A. rãmas dupã plata impozitului pe profit se va repartiza conform hotãrârii adunãrii generale a actionarilor şi dispoziţiilor legale în vigoare.
Societatea Comercialã "Berser" - S.A. îşi constituie fond de rezerva şi alte fonduri, în condiţiile legii.
Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de cãtre societatea comercialã, în condiţiile legii.
În cazul înregistrãrii de pierderi, adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele şi va hotãrî în consecinta.
Suportarea pierderilor de cãtre acţionari se va face proporţional cu aportul la capitalul social şi în limita capitalului social subscris.
ART. 26
Registrele

Societatea Comercialã "Berser" - S.A. tine registrele prevãzute de lege.
CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

ART. 27
Modificarea formei juridice

Societatea Comercialã "Berser" - S.A. va putea fi transformata în alta forma de societate comercialã prin hotãrârea adunãrii generale a actionarilor.
În perioada în care statul este acţionar unic, transformarea formei juridice a societãţii comerciale se va face numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o.
Noua societate comercialã va îndeplini formalitãţile legale de înregistrare şi de publicitate cerute la înfiinţarea societãţilor comerciale.
ART. 28
Dizolvarea

Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea Societãţii Comerciale "Berser" - S.A.:
- imposibilitatea realizãrii obiectului de activitate mai mult de 12 luni;
- falimentul;
- pierderea unei jumãtãţi din capitalul social, dupã ce s-a consumat fondul de rezerva, pentru motive ce nu atrag raspunderi de orice natura, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului social sau reducerea lui la suma rãmasã;
- numãrul de acţionari este redus sub 5 mai mult de 6 luni, cu excepţia cazului în care statul este acţionar unic;
- la cererea oricãrui acţionar, dacã împrejurãrile de forta majorã şi consecinţele lor dureazã mai mult de 9 luni, iar adunarea generalã a actionarilor constata ca funcţionarea societãţii comerciale nu mai este posibila;
- în orice alte situaţii, pe baza hotãrârii adunãrii generale a actionarilor, luatã cu o majoritate de trei pãtrimi din numãrul total al actionarilor.
Dizolvarea societãţii comerciale trebuie sa fie înscrisã în registrul comerţului şi publicatã în Monitorul Oficial al României.
ART. 29
Lichidarea

În caz de dizolvare, Societatea Comercialã "Berser" - S.A. va fi lichidatã.
Lichidarea societãţii comerciale şi repartizarea patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 30
Litigii

Litigiile de orice fel apãrute între Societatea Comercialã "Berser" - S.A. şi persoane fizice sau juridice sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun din România.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societatea comercialã şi persoane juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.
CAP. 9
Dispoziţii finale

ART. 31

Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale cu capital de stat, ale <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, şi ale Codului comercial.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016