Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 617 din 23 iunie 2005  pentru modificarea si completarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare, aprobat prin   Hotararea Guvernului nr. 50/2005     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 617 din 23 iunie 2005 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 50/2005

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 601 din 12 iulie 2005

Având în vedere prevederile <>art. 19 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Regulamentul privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 50/2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 din 20 ianuarie 2005, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (2) al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Instrumentele de prezentare şi motivare a actelor normative trebuie sã cuprindã menţiunile prevãzute la art. 30 din Legea nr. 24/2000, republicatã, precum şi referiri cu privire la îndeplinirea procedurii aplicabile pentru asigurarea transparenţei decizionale în administraţia publicã, prevãzute de Legea nr. 52/2003."
2. Alineatul (5) al articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) În situaţia în care între iniţiator şi autoritãţile publice avizatoare existã puncte de vedere diferite, proiectul de act normativ va fi avizat, în mod obligatoriu, în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la primirea acestuia, cu observaţii, care vor fi anexate şi prezentate în cadrul şedinţei Guvernului. Depãşirea termenului de 5 zile, precum şi restituirea proiectului, fãrã semnarea instrumentului de prezentare şi motivare, însoţit sau nu de observaţii, reprezintã aviz tacit, fãrã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi de cãtre iniţiator."
3. Dupã alineatul (7) al articolului 8 se introduce un nou alineat, alineatul (7^1 ), cu urmãtorul cuprins:
"(7^1 ) În cazul proiectelor de acte normative care transpun prevederi comunitare în legislaţia internã, termenele prevãzute la art. 7 alin. (2) şi la alin. (3) şi (5) ale prezentului articol sunt de cel mult douã zile lucrãtoare fiecare."
4. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Proiectele de ordonanţã de urgenţã vor fi avizate de cãtre ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul, din punctul de vedere al oportunitãţii promovãrii acestora, în sensul motivãrii situaţiilor extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã, aşa cum prevede art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã.
(2) Avizul de oportunitate prevãzut la alin. (1) trebuie obţinut de cãtre iniţiatorul proiectului de ordonanţã de urgenţã, în prealabil începerii procedurii de avizare prevãzute la art. 7. Conducãtorul autoritãţii publice iniţiatoare va transmite proiectul de ordonanţã de urgenţã autoritãţilor publice interesate în aplicarea acestuia, potrivit art. 7, numai dupã obţinerea unui aviz favorabil conform alin. (1).
(3) În cazul în care avizul prevãzut la alin. (1) este favorabil cu amendamente, iniţiatorul va putea transmite proiectul de ordonanţã de urgenţã pe circuitul de avizare, potrivit art. 7, numai dupã refacerea acestuia conform avizului.
(4) În situaţia în care avizul prevãzut la alin. (1) este nefavorabil, proiectul de ordonanţã de urgenţã va fi refãcut sub forma unui proiect de lege şi va fi promovat ca atare, cu îndeplinirea tuturor procedurilor prevãzute în prezentul regulament.
(5) Dacã autoritatea care a elaborat proiectul de ordonanţã de urgenţã susţine necesitatea promovãrii lui în aceastã formã, chiar dupã obţinerea unui aviz nefavorabil, acordat în conformitate cu prevederile alin. (1), proiectul va fi discutat în cadrul şedinţei Guvernului, unde se va adopta o hotãrâre finalã.
(6) Nici un proiect de ordonanţã de urgenţã nu poate fi inclus pe agenda de lucru a Guvernului fãrã avizul prevãzut la alin. (1)."
5. La articolul 23 alineatul (1), litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) prezentarea actului normativ adoptat primului-ministru, în vederea semnãrii, şi miniştrilor care au obligaţia punerii lui în executare, în vederea contrasemnãrii. În cazul ordonanţelor de urgenţã adoptate, acestea se supun primului-ministru, spre semnare, numai dupã obţinerea pe nota de fundamentare a acestora a semnãturii ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul, care certificã conformitatea cu avizul prevãzut la art. 13 alin. (1). Contrasemnarea unui act normativ adoptat de Guvern este obligatorie în termen de cel mult 24 de ore de la data semnãrii lui de cãtre primul-ministru;".
6. Dupã capitolul II "Dispoziţii privind analiza şi supunerea spre adoptare a proiectelor de acte normative" se introduce un nou capitol, capitolul II^1 , cuprinzând articolele 26^1 -26^7 , cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL II^1
Dispoziţii privind deciziile primului-ministru
ART. 26^1
(1) Deciziile primului-ministru se emit pe baza şi în executarea legilor, a ordonanţelor şi a hotãrârilor Guvernului.
(2) Deciziile primului-ministru se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin grija Secretariatului General al Guvernului.
(3) Nu sunt supuse regimului de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I, deciziile primului-ministru care au ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, clasificate potrivit legii.
ART. 26^2
Deciziile primului-ministru se elaboreazã, se iniţiazã, se emit şi se aplicã în conformitate cu prevederile Constituţiei României, republicatã, cu dispoziţiile Legii nr. 24/2000, republicatã, ale <>Legii nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu principiile ordinii de drept.
ART. 26^3
(1) Proiectul de decizie se supune primului-ministru spre semnare însoţit de solicitarea conducãtorului autoritãţii publice care a formulat propunerea.
(2) Proiectul de decizie se transmite de cãtre iniţiatorul acestuia Secretariatului General al Guvernului, atât în original, ştampilat pe fiecare paginã, cât şi pe suport magnetic.
(3) Proiectul de decizie care nu corespunde condiţiilor de formã prevãzute în prezentul capitol va fi restituit iniţiatorului de cãtre Secretariatul General al Guvernului, în vederea refacerii lui.
(4) Iniţiatorii au obligaţia de a comunica Secretariatului General al Guvernului, cu operativitate, toate informaţiile şi documentele solicitate, necesare definitivãrii proiectelor de decizie.
ART. 26^4
Secretariatul General al Guvernului transmite proiectele de decizie Cancelariei Primului-Ministru, pentru a fi prezentate primului-ministru în vederea semnãrii. Deciziile primului-ministru sunt contrasemnate de cãtre şeful Cancelariei Primului-Ministru.
ART. 26^5
(1) Deciziile primului-ministru se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, în termen de cel mult 7 zile de la data emiterii lor. Nepublicarea atrage inexistenţa deciziilor.
(2) Deciziile primului-ministru produc efecte de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, dacã în cuprinsul lor nu este prevãzutã o datã ulterioarã.
ART. 26^6
(1) Dupã semnarea deciziilor de cãtre primul-ministru, Cancelaria Primului-Ministru va proceda la transmiterea acestora, în regim de urgenţã, cãtre Secretariatul General al Guvernului.
(2) Secretariatul General al Guvernului asigurã:
a) numerotarea deciziilor în cadrul anului calendaristic şi arhivarea acestora, în original;
b) transmiterea deciziilor cãtre secretarul general al Camerei Deputaţilor, cu solicitarea publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I;
c) comunicarea de îndatã a deciziilor cãtre autoritãţile publice care au obligaţia punerii lor în aplicare.
ART. 26^7
Cheltuielile determinate de publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a deciziilor primului-ministru se suportã de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru."
7. Dupã articolul 31 se introduce un nou articol, articolul 32, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - (1) În situaţia în care împotriva unei decizii a primului-ministru se formuleazã o plângere prealabilã sau o reclamaţie administrativã în condiţiile prevederilor legale privind contenciosul administrativ, Cancelaria Primului-Ministru comunicã de îndatã iniţiatorului, care are obligaţia sã reanalizeze actul respectiv şi sã comunice Cancelariei Primului-Ministru, în termen de 10 zile de la solicitare, propuneri de menţinere, de modificare şi/sau de completare ori de abrogare a acestuia.
(2) În situaţia în care iniţiatorul propune menţinerea deciziei primului-ministru, Cancelaria Primului-Ministru comunicã reclamantului soluţia de respingere a plângerii prealabile sau, dupã caz, a reclamaţiei administrative. Cancelaria Primului-Ministru va asigura susţinerea soluţiei de menţinere a deciziei primului-ministru în faţa instanţelor de contencios administrativ.
(3) În situaţia în care iniţiatorul propune admiterea plângerii prealabile sau, dupã caz, a reclamaţiei administrative, acesta are obligaţia de a promova un proiect de modificare, de completare sau de abrogare, dupã caz, a deciziei primului-ministru contestate, respectând dispoziţiile prezentului regulament şi ale legislaţiei privind contenciosul administrativ."
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 50/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 din 20 ianuarie 2005, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Mihai Alexandru Voicu

Ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul,
Bogdan Olteanu

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu

Bucureşti, 23 iunie 2005.
Nr. 617.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016