Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 616 din 23 iunie 2005  privind conditiile, procedura de selectie si de propunere de catre Consiliul Economic si Social a candidatilor pentru a fi numiti ca asistenti judiciari de catre ministrul justitiei, precum si conditiile de delegare, detasare si transfer ale asistentilor judiciari    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 616 din 23 iunie 2005 privind conditiile, procedura de selectie si de propunere de catre Consiliul Economic si Social a candidatilor pentru a fi numiti ca asistenti judiciari de catre ministrul justitiei, precum si conditiile de delegare, detasare si transfer ale asistentilor judiciari

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 583 din 6 iulie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, precum şi al <>art. 100 şi 104 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Selecţia şi numirea asistenţilor judiciari

ART. 1
Asistenţii judiciari sunt numiţi în funcţii de cãtre ministrul justiţiei, pentru o perioadã de 5 ani, la propunerea Consiliului Economic şi Social.
ART. 2
(1) Pot fi propuşi pentru numirea ca asistenţi judiciari persoanele care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) au cetãţenia românã, domiciliul în România şi capacitate deplinã de exerciţiu;
b) sunt licenţiate în drept cu o vechime în funcţii juridice de cel puţin 5 ani;
c) nu au antecedente penale, nu au cazier fiscal şi se bucurã de o bunã reputaţie;
d) cunosc limba românã;
e) sunt apte, din punct de vedere medical şi psihologic, pentru exercitarea funcţiei.
(2) Îndeplinirea condiţiei prevãzute la alin. (1) lit. e) se dovedeşte cu certificat medical de sãnãtate, eliberat pe baza constatãrilor fãcute de o comisie medicalã constituitã prin ordin comun al ministrului justiţiei şi ministrului sãnãtãţii.
(3) Verificarea condiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se face de Consiliul Economic şi Social. Actele doveditoare ale îndeplinirii condiţiilor se transmit Ministerului Justiţiei odatã cu propunerile de numire a candidaţilor în funcţiile de asistenţi judiciari.
ART. 3
(1) Consiliul Economic şi Social propune candidaţi pentru numirea ca asistenţi judiciari, în limita numãrului de posturi comunicat de Ministerul Justiţiei.
(2) Selecţia candidaţilor se face de cãtre Consiliul Economic şi Social, pe baza criteriilor stabilite de acesta.
ART. 4
(1) Pentru îndeplinirea prevederilor art. 3, Consiliul Economic şi Social solicitã în scris confederaţiilor patronale şi confederaţiilor sindicale, reprezentative la nivel naţional, desemnarea de candidaţi, ţinând seama de numãrul de posturi vacante în cadrul fiecãrui tribunal. Pot participa la selecţie numai candidaţii propuşi de confederaţiile patronale şi confederaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional.
(2) Confederaţiile patronale şi confederaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional transmit Consiliului Economic şi Social lista nominalã a candidaţilor, împreunã cu dosarele întocmite pentru fiecare candidat.
(3) Dosarul prevãzut la alin. (2) trebuie sã cuprindã:
a) copie de pe certificatul de naştere şi certificatul de cãsãtorie;
b) copie de pe buletinul/cartea de identitate;
c) copie de pe diploma de studii juridice;
d) copie de pe actul doveditor al vechimii în funcţii juridice;
e) cazierul judiciar, în original;
f) cazierul fiscal, în original;
g) recomandarea organizaţiei care a desemnat candidatul;
h) curriculum vitae şi declaraţia candidatului de acceptare a funcţiei de asistent judiciar;
i) certificatul medical prevãzut la art. 2 alin. (2).
(4) Candidaţii trebuie sã aibã domiciliul sau reşedinţa în localitatea în care îşi are sediul tribunalul pentru care sunt propuşi.
ART. 5
Candidaţii vor fi informaţi de cãtre confederaţiile patronale şi confederaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional cu privire la obligaţiile, interdicţiile şi incompatibilitãţile prevãzute de lege pentru funcţiile de asistenţi judiciari. Candidaţii îşi vor exprima în scris acordul pentru numirea în aceste funcţii, în condiţiile legii.
ART. 6
(1) Selecţia candidaţilor se face de Consiliul Economic şi Social, cu acordul confederaţiilor patronale şi confederaţiilor sindicale reprezentative la nivel naţional. În cazul în care acordul confederaţiilor nu se realizeazã, Biroul executiv al Consiliului Economic şi Social va decide cu privire la candidaţii ce vor fi propuşi.
(2) Consiliul Economic şi Social centralizeazã propunerile prevãzute la art. 4 alin. (2), verificã dosarele candidaţilor, precum şi promovarea examenului de selecţie şi le supune spre avizare Biroului executiv şi aprobãrii plenului Consiliului Economic şi Social.
ART. 7
Lista centralizatã a candidaţilor selectaţi de Consiliul Economic şi Social este supusã avizãrii Biroului executiv şi aprobãrii plenului Consiliului Economic şi Social.
ART. 8
(1) Hotãrârea plenului Consiliului Economic şi Social, împreunã cu dosarele candidaţilor propuşi, este transmisã Ministerului Justiţiei în vederea numirii asistenţilor judiciari.
(2) Ministrul justiţiei, pe baza propunerilor prevãzute la alin. (1), numeşte în termen de 15 zile asistenţii judiciari şi comunicã Consiliului Economic şi Social ordinul şi lista asistenţilor judiciari numiţi.
(3) Ministrul justiţiei poate respinge unele candidaturi propuse, comunicând Consiliului Economic şi Social motivele respingerii şi posturile rãmase vacante, în vederea reluãrii procedurilor pentru propunerea de candidaţi.

CAP. II
Delegarea, detaşarea şi transferarea asistenţilor judiciari

ART. 9
(1) În cazul în care un tribunal, un tribunal specializat sau o curte de apel, care judecã în primã instanţã, potrivit legii, cauze privind conflictele de muncã şi asigurãri sociale, nu poate funcţiona normal din cauza absenţei temporare a unor asistenţi judiciari, a existenţei unor posturi vacante sau alte asemenea situaţii, la propunerea preşedintelui instanţei respective pot fi delegaţi asistenţi judiciari de la alte instanţe.
(2) Delegarea asistenţilor judiciari se dispune de preşedintele instanţei la care aceştia sunt încadraţi, pe o perioadã de cel mult 60 de zile, şi poate fi prelungitã, cu acordul asistentului judiciar, cu cel mult 60 de zile într-un an.
(3) Pe perioada delegãrii asistenţii judiciari beneficiazã de toate drepturile prevãzute de lege pentru personalul delegat din instituţiile publice bugetare.
ART. 10
(1) Detaşarea asistenţilor judiciari la alte instanţe se poate dispune, numai cu acordul scris al acestora, de preşedinţii curţilor de apel în circumscripţia cãrora funcţioneazã.
(2) Durata detaşãrii este cuprinsã între 6 luni şi 2 ani. Detaşarea poate fi prelungitã o singurã datã pentru o duratã de pânã la 2 ani, cu respectarea condiţiilor prevãzute la alin. (1).
ART. 11
În perioada detaşãrii asistenţii judiciari beneficiazã de drepturile prevãzute de lege pentru personalul detaşat din instituţiile publice bugetare. În cazul în care salariul şi celelalte drepturi bãneşti pentru funcţia în care este detaşat asistentul judiciar sunt inferioare celor de care acesta beneficiazã la funcţia în care este încadrat, el îşi pãstreazã indemnizaţia de încadrare lunarã şi celelalte drepturi bãneşti ale funcţiei pe care o deţine.
ART. 12
Asistenţii judiciari pot fi transferaţi, la cerere, de la o instanţã la alta, prin ordin al ministrului justiţiei. Transferul asistenţilor judiciari se comunicã Consiliului Economic şi Social.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 13
(1) Comisia de dialog social din cadrul Ministerului Justiţiei adoptã criterii de evaluare a activitãţii asistenţilor judiciari şi analizeazã periodic activitatea acestora, putând propune ministrului justiţiei, dacã este cazul, revocarea lor din funcţie, cu avizul Consiliului Economic şi Social.
(2) Ministerul Justiţiei împreunã cu Comisia de dialog social analizeazã trimestrial volumul de activitate al asistenţilor judiciari şi, în cazul în care se apreciazã cã acesta este deosebit de mare, propun suplimentarea numãrului de posturi la instanţele la care se constatã aceastã situaţie.
ART. 14
Mandatul asistenţilor judiciari înceteazã de drept dacã pe perioada îndeplinirii acestuia intervine o situaţie de incompatibilitate sau imposibilitatea de a-şi exercita atribuţiile. În acest caz Ministerul Justiţiei sesizeazã în termen de maximum 15 zile Consiliul Economic şi Social, pentru a propune numirea altor asistenţi judiciari care vor îndeplini funcţia pe perioada care a mai rãmas de executat din perioada de 5 ani a mandatului.
ART. 15
(1) În timpul şedinţelor de judecatã asistenţii judiciari poartã robã de culoare neagrã cu modelul prevãzut de lege pentru judecãtori şi insignã. Baveta purtatã de asistenţii judiciari are culoarea albastru-deschis.
(2) Ţnuta de şedinţã a asistenţilor judiciari se asigurã în mod gratuit, potrivit legii.
ART. 16
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 900/2002 privind condiţiile şi procedura de selecţie a candidaţilor de cãtre Consiliul Economic şi Social, în vederea propunerii pentru numirea de cãtre ministrul justiţiei a magistraţilor consultanţi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 660 din 5 septembrie 2002.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul justiţiei,
Monica Luisa Macovei

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 23 iunie 2005.
Nr. 616.
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016