Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul <>art. 69 din Legea cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , Guvernul României hotãrãşte: ART. 1 Se înfiinţeazã oficiile de cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol judeţene şi al municipiului Bucureşti, ca instituţii publice cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, prin reorganizarea oficiilor de cadastru şi organizarea teritoriului judeţene şi al municipiului Bucureşti. Activitatea oficiilor de cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol se desfãşoarã în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare şi cu prezenta hotãrâre. ART. 2 Oficiile de cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol judeţene şi al municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii principale, care se bazeazã pe respectarea normelor tehnice elaborate de Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie şi pe datele de baza din cadastrul general, privind suprafata, categoria de folosinta şi proprietarii, dupã cum urmeazã: A. Atribuţii legate de execuţia lucrãrilor de cadastru agricol: 1. determinarea prin cadastrul agricol a suprafeţelor, din punct de vedere cantitativ şi calitativ, pe proprietari, categorii şi subcategorii de folosinta pentru intreaga suprafata agricolã a tarii; 2. executarea lucrãrilor de geodezie, topografie, fotogrammetrie, cartografie şi altele pentru nevoi proprii; 3. introducerea cadastrului cantitativ şi calitativ al terenului agricol; 4. întocmirea planului cadastral agricol la scarile stabilite, precum şi a registrelor cadastrale agricole, conform normativelor şi instrucţiunilor în vigoare; 5. reprezentarea, pe planuri, a claselor de calitate a terenurilor agricole, a tipurilor de lucrãri de îmbunãtãţiri funciare, precum şi a resurselor funciare; 6. întreţinerea şi actualizarea periodicã a cadastrului agricol; 7. organizarea sistemului informaţional al teritoriului agricol; 8. centralizarea datelor rezultate din lucrãrile de cadastru agricol şi furnizarea acestora persoanelor fizice şi juridice interesate. B. Atribuţii legate de organizarea teritoriului agricol: 1. executarea de studii şi proiecte de organizare a teritoriului pentru exploatatiile agricole; 2. inventarierea amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare existente; 3. identificarea de noi resurse funciare. C. Atribuţii ce revin din <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 : 1. executarea de mãsurãtori conform normelor metodologice pentru punerea în posesie a titularilor prevãzuţi de lege; 2. analizarea documentaţiilor întocmite de beneficiari, necesare obţinerii avizelor pentru scoaterea din producţia agricolã, schimburi şi schimbarea categoriei de folosinta a terenurilor; 3. utilizarea fondului de ameliorare a fondului funciar pentru finanţarea lucrãrilor de protecţie şi ameliorare a solului; 4. constatarea şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale, precum şi mãsurile de control prevãzute în lege. ART. 3 Oficiile de cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol se vor organiza la nivel de direcţii conduse de un director numit de cãtre ministrul agriculturii şi alimentaţiei în condiţiile legii. ART. 4 Structura organizatoricã a oficiilor de cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol este cea prevãzutã în anexa nr. 1. Salarizarea personalului se face potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unitãţile bugetare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 135 din 25 iunie 1993, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 39/1994 privind îmbunãtãţirea coeficienţilor de ierarhizare a salariilor de baza pentru personalul din sectorul bugetar, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 134/1994 , şi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 182 din 8 august 1996. Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se asigura integral de la bugetul de stat, în cadrul fondurilor aprobate pentru Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei. ART. 5 Patrimoniul existent la oficiile de cadastru şi organizarea teritoriului judeţene şi al municipiului Bucureşti se transmite în totalitate oficiilor de cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol. ART. 6 Personalul de la oficiile de cadastru şi organizarea teritoriului judeţene şi al municipiului Bucureşti, care se reorganizeazã, va fi preluat la oficiile de cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol judeţene şi al municipiului Bucureşti şi va fi încadrat în numãrul total de posturi aprobat Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei. Statutul personalului din domeniul cadastrului agricol şi organizãrii teritoriului agricol este prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta hotãrâre. ART. 7 Capitolul I din anexa nr. 2 - Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei - la <>Hotãrârea Guvernului nr. 390/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei se completeazã cu punctul 13, care va avea urmãtorul cuprins: "13. Oficiile de cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol - bugetul de stat. Unitãţile de la nr. crt. 1 - 13 pot utiliza un numãr maxim de 31.779 de posturi." ART. 8 Oficiile de cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol pãstreazã drepturile şi obligaţiile reglementate prin actele normative în vigoare care nu contravin prezentei hotãrâri. ART. 9 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 10 Prevederile referitoare la oficiile de cadastru şi organizarea teritoriului judeţene şi al municipiului Bucureşti, din cuprinsul <>Hotãrârii Guvernului nr. 477/1990 privind unele mãsuri pentru îmbunãtãţirea activitãţii direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi a altor unitãţi agricole, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 8 mai 1992, se abroga. PRIM-MINISTRU VICTOR CIORBEA Contrasemneazã: --------------- Ministrul agriculturii şi alimentaţiei, Dinu Gavrilescu Ministru de stat, ministrul finanţelor, Mircea Ciumara Ministrul muncii şi protecţiei sociale, Alexandru Athanasiu ANEXA 1MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI OFICIUL DE CADASTRU AGRICOL ŞI ORGANIZAREA TERITORIULUI AGRICOL STRUCTURA ORGANIZATORICĂ-TIP
| DIRECTOR |
--------------
|
|
|
---------------------------------------------------------------
| | | |
| | | |
| | | |
--------------- | ---------------- |
| Inginer-şef | | | Contabil-şef | |
--------------- | ---------------- |
| | | |
---------------------------- | | |
| | | | | |
| | | | | |
------------ ------------- ------------- ------------- ------------- -----------
|Serviciul | | Serviciul | | Serviciul | | Serviciul | | Serviciul | | |
|de intro- | |de intreti-| |de organi- | |de fond | |financiar- | | |
|ducere a | |nere a ca- | |zarea şi | |funciar, | |contabili- | | |
|cadastru- | |dastrului | |amenajarea | |reglementa-| |tate sa- | | |
|lui agri- | | agricol | |teritoriu- | |re a folo- | |larizare, | |Muncitori|
|col | | | |lui exploa-| |sintelor, | |personal, | | |
| | | | |tatiilor | |informatica| |contencios,| | |
| | | | | agricole | | | |administra-| | |
| | | | | | | | | tiv | | |
------------ ------------- ------------- ------------- ------------- -----------
NOTA: În cadrul serviciilor se pot organiza birouri, în funcţie de specificul activitãţii, cu respectarea ponderii funcţiilor de conducere în total posturi, prevãzutã de lege. ANEXA 2 STATUTULpersonalului din domeniul cadastrului agricol şi organizãrii teritoriului agricol ART. 1 Profesiunea de specialist în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol se exercita de specialişti cu studii în urmãtoarele domenii: geodezie, cadastru, organizarea teritoriului, agronomie, îmbunãtãţiri funciare, pedologie, economie agrarã. ART. 2 Specialiştii în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol proiecteazã şi executa lucrãri originale de: aerofotografiere a terenului la diverse scãri, triangulatie, reperaj şi descifrare fotogrammetrica, nivelment geometric şi trigonometric, exploatare fotogrammetrica, teledetectie, editare şi multiplicare de planuri, introducere şi întreţinere a cadastrului, executare de proiecte de organizare a teritoriului exploataţiilor agricole, studii pedologice, de cadastru calitativ, precum şi de proiectare, utilizare şi ţinere la zi a bãncilor de date aferente. ART. 3 Sarcina personalului din domeniul cadastrului agricol şi organizãrii teritoriului agricol este de întocmire a urmãtoarelor documente originale: planuri topografice şi cadastrale, la diferite scãri; registrul cadastral al parcelelor; indexul alfabetic al proprietarilor; registrul cadastral al proprietarilor; fişa centralizatoare, pe proprietari şi categorii de folosinta; proiecte de organizare a teritoriului; studii de pedologie necesare partii economice a cadastrului şi stabilirii categoriilor de folosinta a terenurilor, mãsurilor şi lucrãrilor agropedoameliorative. ART. 4 Specialiştii în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol vor fi încadraţi, prin concurs, în funcţii de: inginer, subinginer, tehnician, şi promovati în grade profesionale, în funcţie de competenta, experienta şi vechime, în condiţiile legii. ART. 5 Salarizarea personalului se face potrivit prevederilor legale în vigoare. ART. 6 Specialiştii în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol vor beneficia de un spor la salariul de baza, pentru condiţii deosebite, vãtãmãtoare, grele sau periculoase, potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 281/1993 , cu modificãrile ulterioare. ART. 7 În funcţie de activitate, specialiştii în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol pot beneficia de diurna, cazare şi transport, pe toatã durata deplasarii efectuate în interesul serviciului, în condiţiile legii. ART. 8 Concediul de odihna al salariaţilor este stabilit conform reglementãrilor în vigoare. ART. 9 Specialiştii care îşi desfãşoarã activitatea pe teren vor beneficia de echipament de lucru şi de protecţie, conform reglementãrilor în vigoare. ART. 10 Specialiştii în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol sunt obligaţi sa respecte clauzele contractuale privind desfãşurarea activitãţii în unitate, regulamentul de organizare şi funcţionare, regulamentul de ordine interioarã. ART. 11 Specialiştii în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol sunt obligaţi sa respecte instrucţiunile tehnice, normele şi normativele în vigoare şi sa îndeplineascã sarcinile de serviciu, la termen şi în condiţii de calitate. ART. 12 Specialiştii în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol au obligaţia perfecţionãrii permanente a cunoştinţelor în domeniul tehnicii de calcul, al gestionãrii şi transmiterii datelor, în scopul utilizãrii corecte a echipamentelor din dotare. ART. 13 Specialiştii în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol, folosind zilnic date şi documente grafice cu caracter secret sau secret de serviciu, au obligaţia pãstrãrii şi manipulãrii acestora în condiţii de siguranta deplina, pe teren şi la birou, conform reglementãrilor legale în vigoare. ART. 14 Specialiştii în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol au obligaţia de a respecta normele de protecţia muncii şi cele de P.S.I., precum şi instrucţiunile proprii de aplicare a normelor de protecţia muncii. ART. 15 Specialiştii în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol trebuie sa respecte şi sa promoveze principiile de etica şi deontologie profesionalã, universal recunoscute în acest domeniu de specialitate. ART. 16 Pentru nerespectarea îndatoririlor prevãzute în prezentul statut, personalul din domeniul cadastrului agricol şi organizãrii teritoriului agricol rãspunde, potrivit legii, disciplinar, administrativ, civil şi penal, dupã caz. ART. 17 Specialiştii în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol au dreptul sa angajeze pentru activitatea de teren, conform normelor de munca unificate pe economie, muncitori zilieri, sa gestioneze materiale şi mijloace de transport, în limitele prevãzute prin contract, în vederea realizãrii lucrãrilor. ART. 18 Specialiştii în cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol au dreptul de a reprezenta unitatea în relaţiile cu organele locale şi cu fiecare proprietar de teren în parte, în limitele şi competentele delegate de conducerea instituţiei. -------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.