Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 601 din 27 iunie 2001  pentru aprobarea cuantumurilor taxelor si tarifelor percepute pentru operatiunile de inregistrare si autorizare a functionarii comerciantilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 601 din 27 iunie 2001 pentru aprobarea cuantumurilor taxelor si tarifelor percepute pentru operatiunile de inregistrare si autorizare a functionarii comerciantilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 4 iulie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 14 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalitãţi administrative pentru înregistrarea şi autorizarea functionarii comercianţilor,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba cuantumurile tarifelor pentru serviciile efectuate, la solicitarea comercianţilor, de cãtre Biroul unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aproba cuantumurile taxelor pentru operaţiunile de înregistrare în registrul comerţului, percepute de camerele de comerţ şi industrie teritoriale, prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Taxele includ cotele legale de 2% şi 8% cuvenite Ministerului Justiţiei şi, respectiv, Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, în conformitate cu <>art. 11 alin. (2) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicatã.
ART. 4
Pentru constituirea fondului de lichidare a societãţilor comerciale, în conformitate cu prevederile <>art. 4 alin. (4) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, republicatã, la cuantumurile taxelor prevãzute în anexa nr. 2 se adauga o cota de 10%.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu



ANEXA 1

TARIFELE
pentru servicii prestate de Biroul unic
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Tariful
crt. Denumirea serviciului (lei)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Redactarea actului constitutiv al societãţii pentru:
a) societate în nume colectiv (S.N.C.) 550.000
b) societate cu rãspundere limitatã (S.R.L.) - asociat unic 800.000
c) societate cu rãspundere limitatã (S.R.L.) - cu 2 asociaţi 1.300.000
+ 5% din taxa
pentru fiecare
asociat în plus
d) societate pe acţiuni (S.A.) - cu 5 acţionari 2.000.000
+ 2% din taxa
pentru fiecare
acţionar în plus
2. Obţinerea autentificãrii/dãrii de data certa 50.000*)
3. Dare de data certa 90.000
4. Efectuarea vãrsãmintelor de capital social 75.000
5. Redactarea actului adiţional pentru schimbarea:
● sediului social 320.000
● denumirii firmei/emblemei (adaptare) 320.000
● duratei societãţii 320.000
● formei juridice 530.000
● domeniului principal de activitate 320.000
● administratorilor şi/sau cenzorilor 530.000


*) Nu cuprinde onorariul notarului public/avocatului şi taxa de timbru
judiciar.



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Redactarea actului adiţional pentru completarea
obiectului de activitate 450.000
7. Redactarea actului adiţional pentru primirea/retragerea
de asociaţi 450.000
8. Redactarea actului adiţional pentru:
● majorarea capitalului social 530.000
● reducerea capitalului social 200.000
9. Redactarea actului adiţional pentru înfiinţarea de sedii
secundare 200.000
10. Redactarea actului adiţional pentru divizarea/fuziunea
societãţii 530.000
11. Redactarea actului adiţional pentru dizolvarea/lichidarea
societãţii 300.000
12. Redactarea contractului de societate 550.000
13. Susţinerea cererii la registrul comerţului, conform procedurii
prevãzute de lege, pentru constituiri/menţiuni 90.000
14. Obţinerea avizului/autorizaţiei de funcţionare a societãţii 60.000
15. Obţinerea evaluãrii prin expertiza a bunurilor societãţii 45.000*)
16. Obţinerea certificatului de sarcini pentru bunurile
imobile - aport la capitalul social al societãţii 70.000**)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

NOTA:
Pentru poziţiile nr. 5-12, în cazul mai multor operaţiuni se percepe o
singura data cel mai mare tarif plus 10% din acesta pentru fiecare noua
operaţiune, fãrã a se depãşi dublul tarifului de baza.
Tarifele includ T.V.A.


*) Nu cuprinde onorariul evaluatorului.
**) Nu cuprinde taxele legale ale emitentului.




ANEXA 2


TAXELE
pentru operaţiuni legale în registrul comerţului
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Taxa
crt. Denumirea operaţiunii (lei)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Comercianţi persoane fizice şi asociaţii familiale

1. Verificarea disponibilitatii firmei 16.000
2. Rezervarea firmei 21.000
3. Verificarea anterioritatii emblemei 21.000
4. Rezervarea emblemei 40.000
5. Înmatriculare 142.000
6. Menţiune 36.000
7. Radiere 45.000

B. Comercianţi persoane juridice

1. Verificarea disponibilitatii firmei 120.000
2. Rezervarea firmei 160.000
3. Verificarea disponibilitatii emblemei 200.000
4. Rezervarea emblemei 100.000
5. Verificarea disponibilitatii firmei la nivel naţional 400.000
6. Rezervarea firmei la nivel naţional 900.000
7. Rezervarea firmei pe o anumitã arie geograficã:
- pentru doua judeţe 260.000
- pentru orice alt judeţ în plus 60.000
8. Înmatriculare pe transe de capital social şi pe obiect de
activitate*):
- pana la 1.000.000 lei 345.000
- 1.000.001 - 2.000.000 lei 700.000
- 2.000.001 - 5.000.000 lei 1.100.000
- 5.000.001 - 10.000.000 lei 1.400.000
- 10.000.001 - 25.000.000 lei 1.700.000
- 25.000.001 -100.000.000 lei 2.200.000
- peste 100.000.000 lei 3.800.000
9. Majorarea capitalului social:
- cu pana la 1.000.000 lei 300.000
- 1.000.001 - 2.000.000 lei 550.000
- 2.000.001 - 5.000.000 lei 750.000
- 5.000.001 - 10.000.000 lei 1.000.000
- 10.000.001 - 25.000.000 lei 2.400.000
- 25.000.001 -100.000.000 lei 3.000.000
- peste 100.000.000 lei 3.500.000
10. Cesiunea aportului la capitalul social:
- cu pana la 1.000.000 lei 400.000
- 1.000.001 - 2.000.000 lei 500.000
- 2.000.001 - 5.000.000 lei 550.000
- 5.000.001 - 10.000.000 lei 800.000
- 10.000.001 - 25.000.000 lei 1.500.000
- 25.000.001 -100.000.000 lei 2.500.000
- peste 100.000.000 lei 3.000.000
11. Reducerea capitalului social:
- cu pana la 1.000.000 lei 120.000
- 1.000.001 - 5.000.000 lei 250.000
- 5.000.001 - 25.000.000 lei 400.000
- 25.000.001 -100.000.000 lei 550.000
- peste 100.000.000 lei 750.000
12. Înscriere de menţiune (cu excepţia celor menţionate la
poziţiile nr. 9-11) 160.000
13. Verificarea şi custodia bilanţului contabil 65.000
14. Depunerea prospectului de emisiune de acţiuni prin
subscripţie publica pentru:
- constituirea societãţii 120.000
- majorarea capitalului social 0,5% din valoarea
majorãrii capitalului,
dar nu mai mult de
3.000.000
15. Depunerea proiectului de fuziune sau divizare 200.000
16. Depunerea spre arhivare a registrelor societãţilor pe acţiuni
şi în comanditã pe acţiuni lichidate 240.000
17. Preschimbarea certificatului de înregistrare în mod curent,
ca urmare a unor modificãri 75.000
18. Transmiterea actelor prevãzute de lege spre publicare
în Monitorul Oficial al României 90.000
19. Transmiterea documentaţiei pentru obţinerea codului unic
de înregistrare 35.000
20. Copii certificate de pe documentele existente în dosarul
comerciantului:
- persoane fizice 23.000
- persoane juridice 40.000
- copie/pagina certificatã 2.000


*) Cuantum de baza pentru 5 coduri CAEN, clasa de 4 cifre. Pentru fiecare
grupa suplimentarã de pana la 5 clase cuantumul se majoreazã cu 10%,
dar nu mai mult de trei ori taxa de baza.



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
21. Certificat constatator ca un anumit act sau fapt este
sau nu este înscris ori menţionat în registru:
- persoane fizice 60.000
- persoane juridice 180.000
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

NOTA:
În termen de 12 luni comercianţii constituiţi anterior datei intrãrii în
vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 au obligaţia de a
solicita Biroului unic preschimbarea actualului certificat de înmatriculare
şi a codului fiscal cu noul certificat de înregistrare, conţinând codul
unic de înregistrare atribuit. Preschimbarea certificatului de înregistrare,
potrivit <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 , se face pe
cheltuiala camerelor de comerţ şi industrie teritoriale.
Pentru poziţiile nr. 20 şi 21 se pot aplica taxe suplimentare, dupã cum
urmeazã:
- 50% din taxa pentru soluţionarea solicitãrii în 48 de ore;
- 30% din taxa pentru soluţionarea solicitãrii în 5 zile lucrãtoare.
Taxele includ T.V.A.


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016