Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 51 alin. (2) din Legea securitãţii şi sãnãtãţii în muncã nr. 319/2006 , Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ART. I <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.875/2005 privind protecţia sãnãtãţii şi securitãţii lucrãtorilor faţã de riscurile datorate expunerii la azbest, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 64 din 24 ianuarie 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 8. - Pentru orice activitate susceptibilã sã prezinte risc de expunere la pulberea provenitã din azbest sau din materiale cu conţinut de azbest, angajatorul trebuie sã dispunã efectuarea evaluãrii şi monitorizãrii acestui risc, astfel încât sã se determine natura expunerii - varietatea mineralogicã, dimensiunea fibrelor - şi gradul de expunere a lucrãtorilor la pulberea de azbest sau de materiale cu conţinut de azbest." 2. La articolul 9, partea introductivã a alineatului (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 9. - (1) Dacã din rezultatele evaluãrii riscurilor prevãzute la art. 8 rezultã în mod clar cã limita expunerii la azbest nu va fi depãşitã în aerul din zona de activitate, prevederile art. 11-15 şi ale art. 39-44 nu vor fi aplicate, în cazul în care procesul de muncã implicã:". 3. Alineatul (2) al articolului 9 se abrogã. 4. Alineatul (2) al articolului 27 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1), angajatorii, atunci când este necesar, au obligaţia sã solicite informaţii de la proprietarii construcţiilor, pentru a identifica materialele despre care se presupune cã ar putea conţine azbest." 5. Alineatul (4) al articolului 31 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(4) La solicitarea inspectoratului teritorial de muncã şi a autoritãţii de sãnãtate publicã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti, angajatorul trebuie sã transmitã planul prevãzut la alin. (1) înainte de începerea lucrãrilor." 6. Alineatele (1), (2) şi (6) ale articolului 36 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 36. - (1) Pentru toate activitãţile prevãzute la art. 4, cu excepţia celor prevãzute la art. 9, angajatorul trebuie sã asigure lucrãtorilor îmbrãcãminte de lucru şi/sau echipament individual de protecţie adecvat. (2) Angajatorul trebuie sã asigure ca îmbrãcãmintea de lucru şi/sau echipamentul individual de protecţie, prevãzute la alin. (1), în niciun caz sã nu fie scoase în afara întreprinderii. ........................................................................................ (6) Angajatorul trebuie sã asigure ca echipamentele individuale de protecţie prevãzute la alin. (1) sã fie plasate într-un loc bine definit şi sã fie verificate şi curãţate dupã fiecare utilizare." 7. Alineatul (2) al articolului 43 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Medicul de medicinã a muncii responsabil cu supravegherea stãrii de sãnãtate are acces la registrul prevãzut la alin. (1)." 8. Articolul 45 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 45. - (1) Registrul operativ naţional al bolilor profesionale declarate ca urmare a expunerii la azbest, inclusiv azbestoza şi mezoteliomul, este constituit la nivelul Centrului naţional de coordonare metodologicã şi informare privind bolile profesionale din Institutul de Sãnãtate Publicã Bucureşti. (2) Raportarea bolilor profesionale prevãzutã la alin. (1) se face potrivit anexei nr. 22 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii securitãţii şi sãnãtaţii în muncã nr. 319/2006 ." 9. Alineatul (1) al articolului 46 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 46. - (1) Încãlcarea prevederilor prezentei hotãrâri atrage rãspunderea disciplinarã, administrativã, materialã, civilã sau penalã, dupã caz, potrivit <>Legii securitãţii şi sãnãtãţii în muncã nr. 319/2006 ." 10. Dupã alineatul (1) al articolului 46 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins: "(1^1) Constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei încãlcarea dispoziţiilor art. 12 şi ale art. 36 alin. (2), (3), (4), (5), (6) şi (7)." ART. II <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.876/2005 privind cerinţele minime de securitate şi sãnãtate referitoare la expunerea lucrãtorilor la riscurile generate de vibraţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 din 30 ianuarie 2006, se modificã dupã cum urmeazã: 1. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "<>Art. 3. - Prevederile Legii securitãţii şi sãnãtãţii în muncã nr. 319/2006 se aplicã în totalitate întregului domeniu prevãzut la art. 2, fãrã a aduce atingere prevederilor mai restrictive şi/sau specifice incluse în prezenta hotãrâre. 2. Alineatul (1) al articolului 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 6. - (1) Pentru vibraţiile transmise întregului corp: a) valoarea limitã de expunere zilnicã profesionalã, calculatã la o perioadã de referinţã de 8 ore, trebuie sã fie de 1,15 m/s²; b) valoarea expunerii zilnice de la care se declanşeazã acţiunea, calculatã la o perioadã de referinţã de 8 ore, trebuie sã fie de 0,5 m/s²." 3. Alineatul (1) al articolului 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 7. - (1) În executarea obligaţiilor prevãzute la art. 7 alin. (4) şi <>art. 12 alin. (1) din Legea nr. 319/2006 , angajatorul trebuie sã evalueze şi, dacã este necesar, sã mãsoare nivelurile de vibraţii mecanice la care sunt expuşi lucrãtorii." 4. Alineatul (1) al articolului 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 9. - (1) Evaluarea şi mãsurarea prevãzute la art. 7 trebuie sã fie planificate şi efectuate de cãtre serviciile competente, la intervale corespunzãtoare, ţinându-se seama de prevederile <>art. 8 şi 9 din Legea nr. 319/2006 , referitoare la competenţele serviciilor de protecţie şi prevenire şi ale lucrãtorilor desemnaţi, cu atribuţii în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã." 5. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 11 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 11. - (1) Angajatorul trebuie sa fie în posesia unei evaluãri a riscurilor, potrivit prevederilor <>art. 12 alin. (1) din Legea nr. 319/2006 , şi trebuie sã identifice mãsurile care trebuie luate potrivit prevederilor art. 12-17 din prezenta hotãrâre. (2) Evaluarea riscurilor trebuie înregistratã pe un suport material şi poate include o justificare a angajatorului potrivit cãreia natura şi amploarea riscurilor legate de vibraţiile mecanice nu necesitã efectuarea unei evaluãri mai detaliate a acestora." 6. Alineatul (2) al articolului 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Reducerea riscurilor prevãzute la alin. (1) se întemeiazã pe principiile generale de prevenire prevãzute la <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 319/2006 ." 7. Articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 16. - Potrivit prevederilor <>art. 35 din Legea nr. 319/2006 , angajatorul trebuie sã adapteze mãsurile prevãzute în prezenta secţiune la necesitãţile lucrãtorilor expuşi la riscuri specifice." 8. Alineatul (1) al articolului 17 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 17. - (1) Fãrã a aduce atingere prevederilor <>art. 16, 17, 20 şi 21 din Legea nr. 319/2006 , angajatorul trebuie sã asigure ca lucrãtorii expuşi riscurilor generate de vibraţii mecanice la locul de muncã şi/sau reprezentanţii acestora sã beneficieze de informaţii cu privire la rezultatul evaluãrii riscurilor prevãzute la art. 7 şi de o formare corespunzãtoare." 9. Articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 18. - Consultarea şi participarea lucrãtorilor şi/sau a reprezentanţilor acestora, în ceea ce priveşte aspectele reglementate de prezenta hotãrâre, trebuie sã se realizeze potrivit prevederilor <>art. 18 din Legea nr. 319/2006 ." 10. Alineatul (1) al articolului 19 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 19. - (1) Fãrã a aduce atingere prevederilor <>art. 24 şi 25 din Legea nr. 319/2006 , Ministerul Sãnãtãţii Publice adoptã dispoziţii pentru a asigura supravegherea corespunzãtoare a sãnãtãţii lucrãtorilor în raport cu rezultatul evaluãrii riscurilor prevãzute la art. 7, dacã acesta indicã un risc pentru sãnãtatea lor." 11. Alineatul (2) al articolului 20 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Rezultatele supravegherii medicale fãcute potrivit prevederilor art. 25 trebuie sã fie luate în considerare la aplicarea mãsurilor de prevenire la un loc de muncã specific." 12. La articolul 25 alineatul (1), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "d) sã ţinã seama de recomandãrile medicului de medicinã a muncii sau ale autoritãţilor judeţene de sãnãtate publicã sau a municipiului Bucureşti, pentru punerea în aplicare a oricãror mãsuri necesare pentru eliminarea sau reducerea riscului, potrivit prevederilor secţiunii a 2-a a cap. II; inclusiv sã aibã în vedere posibilitatea de a atribui lucrãtorului un alt post de lucru unde nu existã riscuri de expunere;". 13. Alineatul (2) al articolului 26 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) În cazul echipamentelor utilizate în agriculturã şi silviculturã, termenul pânã la care acestea pot fi utilizate, prin excepţie de la alin. (1), este data de 1 iulie 2014." 14. Articolele 27, 28 şi 29 se abrogã. ART. III <>Hotãrârea Guvernului nr. 300/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sãnãtate pentru şantierele temporare sau mobile, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 252 din 21 martie 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "<>Art. 3. - Prevederile Legii securitãţii şi sãnãtãţii în muncã nr. 319/2006 se aplicã domeniului prevãzut la art. 1, fãrã a aduce atingere prevederilor mai restrictive şi/sau specifice ale prezentei hotãrâri." 2. Partea introductivã a articolului 51 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 51. - Încã din faza de concepţie, studiu şi elaborarea proiectului lucrãrii, managerul de proiect, proiectantul şi, atunci când este cazul, beneficiarul trebuie sã ia în considerare principiile generale de prevenire în materie de securitate şi sãnãtate prevãzute în <>Legea nr. 319/2006 , în special în ceea ce priveşte:". 3. Partea introductivã a articolului 56 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 56. - Pe toatã durata realizãrii lucrãrii, angajatorii şi lucrãtorii independenţi trebuie sã respecte obligaţiile generale ce le revin, potrivit prevederilor <>art. 7 din Legea nr. 319/2006 , în special în ceea ce priveşte:". 4. Articolul 62 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 62. - Punerea în aplicare a prevederilor art. 54, 58 şi 60 nu aduce atingere principiului raspunderii angajatorilor, prevazut în <>Legea nr. 319/2006 ." 5. La articolul 65, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "a) sã respecte obligaţiile generale ale angajatorilor potrivit prevederilor art. 7 alin. (5), <>art. 22 şi 23 din Legea nr. 319/2006 ;". 6. Articolul 68 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 68. - Consultarea şi participarea lucrãtorilor şi/sau a reprezentanţilor acestora privind prevederile art. 56, 58 şi 63 trebuie sã se realizeze potrivit prevederilor <>art. 18 din Legea nr. 319/2006 ." 7. Dupã capitolul IX se introduce un nou capitol, capitolul IX^1, intitulat "Sancţiuni", cuprinzând articolul 70^1, cu urmãtorul cuprins: "CAPITOLUL IX^1 Sancţiuni Art. 70^1. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amendã contravenţionalã de la 4.000 lei la 8.000 lei încãlcarea art. 6, 7, art. 9 lit. d), art. 10, 42, 47 şi 48. (2) Dispoziţiile referitoare la contravenţii, prevãzute la alin. (1), se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor prevãzute la alin. (1) se fac de inspectorii de muncã." 8. La anexa nr. 2, punctele 3 şi 7 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "3. Lucrãri cu expunere la radiaţii ionizante pentru care prevederile legale aplicabile obligã la delimitarea de zone controlate sau supravegheate. ........................................................................................ 7. Lucrãri cu recipiente cu aer comprimat". 9. La anexa nr. 2, dupã punctul 7 se introduce un nou punct, punctul 7^1, cu urmãtorul cuprins: "7^1. Lucrãri desfãşurate de persoane care utilizeazã sursa de alimentare cu aer pentru protecţia respiratorie; lucrãri realizate în imersie cu protecţie respiratorie". 10. La anexa nr. 4, punctele 3.4, 4.4 şi 13.4 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "3.4. Cãile şi ieşirile de urgenţã trebuie semnalizate potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 971/2006 privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau de sãnãtate la locul de muncã. Panourile de semnalizare trebuie sã fie suficient de rezistente şi amplasate în locuri corespunzãtoare. 4.4. Acestea trebuie sã fie semnalizate potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 971/2006 . Panourile de semnalizare trebuie sã fie suficient de rezistente şi amplasate în locuri corespunzãtoare. ........................................................................................ 13.4. Aceste spaţii trebuie semnalizate potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 971/2006 ." ART. IV <>Hotãrârea Guvernului nr. 493/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sãnãtate referitoare la expunerea lucrãtorilor la riscurile generate de zgomot, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 380 din 3 mai 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "<>Art. 3. - Prevederile Legii securitãţii şi sãnãtãţii în muncã nr. 319/2006 se aplicã în totalitate activitãţilor prevãzute la art. 2, fãrã a aduce atingere prevederilor mai restrictive şi/sau specifice din prezenta hotãrâre." 2. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 8. - (1) În îndeplinirea obligaţiilor prevãzute la art. 7 alin. (4) şi <>art. 12 alin. (1) din Legea nr. 319/2006 , angajatorul trebuie sã evalueze şi, dacã este necesar, sã mãsoare nivelurile de zgomot la care sunt expuşi lucrãtorii. (2) Pentru evaluarea riscului prevãzut la alin. (1) se va ţine seama de limitele maxime admise pentru zgomot la posturile de muncã cu solicitare neuropsihicã şi psihosenzorialã crescutã şi deosebitã, prevãzute în anexã." 3. Articolul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 12. - Evaluarea şi mãsurarea prevãzute la art. 8 trebuie sã fie planificate şi efectuate de cãtre serviciile competente la intervale adecvate, acordând o atenţie deosebitã prevederilor <>art. 8 şi 9 din Legea nr. 319/2006 referitoare la serviciile de prevenire şi protecţie sau la persoanele competente necesare." 4. Partea introductivã a articolului 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 15. - Potrivit prevederilor <>art. 7 alin. (4) din Legea nr. 319/2006 , la evaluarea riscurilor, angajatorul trebuie sã acorde atenţie deosebitã urmãtoarelor elemente:". 5. Alineatul (1) al articolului 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 16. - (1) Angajatorul trebuie sã deţinã o evaluare a riscurilor potrivit prevederilor <>art. 12 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 319/2006 şi trebuie sã identifice mãsurile care trebuie luate pentru securitatea şi sãnãtatea lucrãtorilor potrivit prevederilor art. 6-11 din aceeaşi lege." 6. Partea introductivã a articolului 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 18. - Reducerea riscurilor generate de expunerea la zgomot trebuie sã se bazeze pe principiile generale de prevenire prevãzute la <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 319/2006 , luându-se în considerare, în special, urmãtoarele:". 7. Articolul 22 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 22. - Potrivit prevederilor <>art. 35 din Legea nr. 319/2006 , angajatorul trebuie sã adapteze mãsurile prevãzute în prezenta secţiune la nevoile lucrãtorilor care aparţin grupurilor sensibile la riscuri specifice." 8. Partea introductivã a articolului 23 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 23. - În situaţia în care riscurile generate de expunerea la zgomot nu pot fi prevenite prin alte mijloace, lucrãtorilor trebuie sa li se punã la dispoziţie mijloace individuale de protecţie auditivã, adecvate şi corect ajustate, pe care sã le utilizeze potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.048/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sãnãtate pentru utilizarea de cãtre lucrãtori a echipamentelor individuale de protecţie la locul de muncã şi ale <>art. 23 din Legea nr. 319/2006 , în urmãtoarele condiţii:". 9. Partea introductivã a articolului 28 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 28. - Fãrã a aduce atingere prevederilor <>art. 16, 17, 20 şi 21 din Legea nr. 319/2006 , angajatorul trebuie sã asigure informarea şi formarea lucrãtorilor expuşi la locul de muncã la un nivel de zgomot egal sau superior valorilor de expunere inferioare de la care se declanşeazã acţiunea şi/sau a reprezentanţilor acestor lucrãtori privind riscurile generate de expunerea la zgomot, în special în ceea ce priveşte urmãtoarele:". 10. Partea introductivã a articolului 29 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 29. - Consultarea şi participarea lucrãtorilor şi/sau a reprezentanţilor acestora la aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri trebuie sã se desfãşoare potrivit prevederilor <>art. 18 din Legea nr. 319/2006 şi trebuie sã se refere în special la urmãtoarele:". 11. Alineatul (1) al articolului 30 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 30. - (1) Ţinând seama de prevederile art. 24 şi 25, în situaţia în care rezultatele evaluãrii şi mãsurãrii prevãzute la art. 8 indicã un risc pentru sãnãtatea lucrãtorilor, Ministerul Sãnãtãţii Publice va emite ordine pentru a asigura supravegherea adecvatã a sãnãtãţii acestora, în concordanţã cu <>Legea nr. 319/2006 ." 12. <>Hotarârea Guvernului nr. 493/2006 se completeazã cu anexa "Limitele maxime admise pentru zgomot la posturile de muncã cu solicitare neuropsihicã şi psihosenzorialã crescutã şi deosebitã", prevãzutã în anexa la prezenta hotãrâre. ART. V <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.875/2005 privind protecţia sãnãtãţii şi securitãţii lucrãtorilor faţã de riscurile datorate expunerii la azbest, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 64 din 24 ianuarie 2006, <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.876/2005 privind cerinţele minime de securitate şi sãnãtate referitoare la expunerea lucrãtorilor la riscurile generate de vibraţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 din 30 ianuarie 2006, <>Hotãrârea Guvernului nr. 300/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sãnãtate pentru şantierele temporare sau mobile, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 252 din 21 martie 2006, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 493/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sãnãtate referitoare la expunerea lucrãtorilor la riscurile generate de zgomot, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 380 din 3 mai 2006, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, vor fi republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: ---------------- Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, Paul Pãcuraru Ministrul sãnãtãţii publice, Gheorghe Eugen Nicolaescu Departamentul pentru Afaceri Europene, Adrian Ciocanea, secretar de stat Bucureşti, 13 iunie 2007. Nr. 601. ANEXĂ (Anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 493/2006 ) LIMITELE MAXIME admise pentru zgomot la posturile de muncã cu solicitare neuropsihicã şi psihosenzorialã crescutã şi deosebitã (atenţe, responsabilitate, decizie, constrângere temporalã)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nivelul admis
Complexitatea muncii Locul de muncã de zgomot
Lech,z dB(A)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Posturi de muncã cu solicitare * Laboratoare de încercãri
neuropsihicã şi psihosenzorialã sau depanãri
crescutã * Cabine de supraveghere a
proceselor tehnologice 75
* Puncte vamale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Posturi de muncã cu solicitare * Studiouri RTV şi
neuropsihicã şi psihosenzorialã cinematografice
deosebitã * Cabine de comandã şi control
(de exemplu: dispecerat
energetic, dispecerat mijloace
de transport rutier, feroviar,
naval)
* Laboratoare pentru mãsurãri
cercetare şi proiectare
* Birouri sau încãperi cu
calculatoare 60
* Sãli de tratament
* Ghişee unde se lucreazã cu
publicul, manipulare de valori,
cartare poştalã
* Încãperi pentru redactare
mass-media scrisã şi audio
* Cabinete medicale, sãli de
studiu, clase, amfiteatre,
biblioteci
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
* Sãli de operaţie şi tratament
* Ateliere de creaţie 50
* Sãli de dirijare şi informare
trafic aerian
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.