Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 600 din 13 mai 2009  privind stabilirea beneficiarilor de ajutoare alimentare care provin din stocurile de interventie comunitare destinate categoriilor de persoane cele mai defavorizate din Romania si atributiile institutiilor implicate in planul european    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 600 din 13 mai 2009 privind stabilirea beneficiarilor de ajutoare alimentare care provin din stocurile de interventie comunitare destinate categoriilor de persoane cele mai defavorizate din Romania si atributiile institutiilor implicate in planul european

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 373 din 3 iunie 2009

Având în vedere:
- prevederile <>Legii nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehã, Regatul Danemarcei, Republica Federalã Germania, Republica Estonia, Republica Elenã, Regatul Spaniei, Republica Francezã, Irlanda, Republica Italianã, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungarã, Republica Malta, Regatul Ţãrilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonã, Republica Portughezã, Republica Slovenia, Republica Slovacã, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeanã, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005;
- prevederile <>art. 2, 4 şi 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finanţãrii politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare alocate de la bugetul de stat, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 492/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Prezenta hotãrâre creeazã cadrul juridic şi organizatoric pentru aplicarea dispoziţiilor urmãtoarelor regulamente:
a) Regulamentul (CEE) nr. 3.149/92 al Comisiei din 29 octombrie 1992 de stabilire a normelor de punere în aplicare a furnizãrii de alimente din stocurile de intervenţie pentru persoanele cele mai defavorizate din Comunitate, publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene seria L, nr. 313 din 30 octombrie 1992, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) art. 27 din Regulamentul (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului din 22 octombrie 2007 de instituire a unei organizãri comune a pieţelor agricole şi privind dispoziţii specifice referitoare la anumite produse agricole (Regulamentul unic OCP), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L, nr. 299 din 16 noiembrie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
În textul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) operatori economici - societãţile comerciale înregistrate pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, care participã cu oferte şi cãrora le sunt atribuite contracte legate de realizarea planului, conform Regulamentului (CEE) nr. 3.149/92 al Comisiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, procedura de selectare a ofertanţilor fiind licitaţia deschisã;
b) plan - planul anual european de distribuţie de ajutoare - produse alimentare - provenind din stocurile de intervenţie comunitare destinate persoanelor celor mai defavorizate din România, derulat cu resursele financiare atribuite României prin regulamente europene;
c) organism desemnat conform art. 27 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului din 22 octombrie 2007 de instituire a unei organizãri comune a pieţelor agricole şi privind dispoziţii specifice referitoare la anumite produse agricole - consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti;
d) beneficiari - categoriile de persoane cele mai defavorizate prevãzute la art. 3, cãrora li se distribuie produsele alimentare furnizate din stocurile de intervenţie ale Comisiei Europene, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CEE) nr. 3.149/92 al Comisiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
(1) Categoriile de persoane cele mai defavorizate care vor beneficia de ajutoare alimentare în cadrul planului sunt:
a) familiile şi persoanele singure care au stabilit, prin dispoziţie scrisã a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza <>Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) şomerii care beneficiazã de indemnizaţie de şomaj acordatã potrivit prevederilor <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) pensionarii sistemului public de pensii ale cãror drepturi, obţinute din pensie sau, dupã caz, din pensii cumulate, se aflã sub 400 lei/lunã;
d) persoanele cu handicap grav şi accentuat, adulţi şi copii, neinstituţionalizate.
(2) O persoanã beneficiazã de ajutor - produse alimentare - o singurã datã în cadrul planului şi pentru o singurã categorie de persoane defavorizate cãreia îi aparţine la data distribuirii ajutoarelor, chiar dacã se regãseşte la acea datã în mai multe dintre categoriile de mai sus.
ART. 4
(1) Pentru furnizarea de ajutoare - produse alimentare - prin planul anual de distribuţie, Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã face plãţi cãtre operatorii economici, conform art. 3 alin. (2a) şi art. 4 alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 3.149/92 al Comisiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Prefinanţarea cheltuielilor pentru punerea în aplicare a planului se asigurã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, de la poziţia distinctã titlul VIII "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare", articolul 56.06 "Programe din Fondul European de Garantare Agricolã".
(3) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã face plãţi cãtre consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti pe bazã de documente justificative pentru efectuarea urmãtoarelor cheltuieli: depozitare, gestionare şi manipulare, transportul produselor de la depozitul judeţean la primãrii, inclusiv taxa pe valoarea adãugatã, în limita a 4% din valoarea de intervenţie a produselor puse la dispoziţie, în vederea distribuirii cãtre persoanele cele mai defavorizate. Valoarea contabilã a produselor de intervenţie puse la dispoziţie este, pentru fiecare exerciţiu, preţul de intervenţie aplicabil la 1 octombrie.
(4) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã efectueazã plata taxei pe valoarea adãugatã, aferentã cheltuielilor Fondului European de Garantare Agricolã (FEGA), cãtre operatorii economici.
(5) Cheltuielile prevãzute la alin. (3) şi (4) sunt cheltuieli neeligibile aferente derulãrii planului şi se finanţeazã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, de la poziţia distinctã titlul VIII "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare", articolul 56.06 "Programe din Fondul European de Garantare Agricolã".
ART. 5
Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat, asigurã în mod gratuit spaţiile disponibile în depozitele rezervelor de stat ce pot fi utilizate în derularea planului. În termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat încheie protocol cu fiecare dintre consiliile judeţene şi consiliile sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 6
Atribuţiile instituţiilor publice centrale şi locale cu responsabilitãţi în aplicarea şi derularea planului sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 7
(1) Pentru coordonarea implementãrii planului se constituie la nivel central grupul de lucru format din reprezentanţi ai Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, nominalizaţi de cãtre conducerea acestora.
(2) Pentru buna desfãşurare la nivel judeţean a planului, se formeazã grupuri de lucru constituite din reprezentanţi ai consiliului judeţean, respectiv ai consiliului general şi ai consiliilor sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi ai serviciilor deconcentrate ale Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, numiţi prin decizie/dispoziţie a conducãtorilor acestor instituţii.
ART. 8
Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, organismul de certificare şi reprezentanţii împuterniciţi ai Comisiei Europene, precum şi alte organe împuternicite, care sunt competente în ceea ce priveşte supravegherea plãţilor fãcute din Fondul European de Garantare Agricolã, verificã documentele consiliilor judeţene şi ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti, precum şi ale operatorilor economici implicaţi în punerea în aplicare a planului, în legãturã cu mijloacele financiare plãtite, conform prevederilor care reglementeazã finanţarea politicii agricole comune.
ART. 9
(1) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã constatã şi sancţioneazã neregulile, conform prevederilor Regulamentului (CEE) nr. 3.149/92 al Comisiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Constituie nereguli, în sensul prezentei hotãrâri, urmãtoarele:
a) lipsuri în gestiune;
b) produse alimentare degradate ca urmare a depozitãrii şi transportului necorespunzãtoare;
c) distribuirea de produse alimentare cãtre persoane, altele decât cele prevãzute la art. 3 alin. (1);
d) distribuţia cu mai puţin de o lunã înainte de expirarea termenului de valabilitate.
(3) În baza constatãrilor realizate potrivit prevederilor alin. (1), persoanele gãsite vinovate vor înlocui cantitãţile de produse alimentare constatate lipsã prin achiziţionarea de produse alimentare cu aceleaşi condiţii de calitate şi ambalare conform cerinţelor specifice sau vor vira în contul Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã contravaloarea prejudiciului creat.
ART. 10
Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri.
ART. 11
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Guvernului nr. 410/2008 privind stabilirea specificaţiilor şi punerea în aplicare a planurilor anuale 2008 şi 2009 pentru furnizarea de produse alimentare provenind din stocurile de intervenţie comunitare cãtre persoanele cele mai defavorizate din România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 308 din 21 aprilie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se abrogã.


PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Ilie Sârbu

Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Şeful Departamentului
pentru Afaceri Europene,
Vasile Puşcaş

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea


Bucureşti, 13 mai 2009.
Nr. 600.


ANEXĂ

Atribuţiile instituţiilor publice centrale şi locale cu responsabilitãţi în aplicarea şi derularea planului

ART. 1
Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte categoriile de persoane cele mai defavorizate beneficiare prevãzute la art. 3 din hotãrâre;
b) coordoneazã colectarea, de la instituţiile aflate în subordine, a datelor personale ale beneficiarilor definiţi la art. 3 alin. (1) lit. b) şi c) din hotãrâre şi asigurã transmiterea acestora cãtre consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti;
c) asigurã comunicarea cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale cu responsabilitãţi în implementarea planului şi comunicã operativ consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti orice modificare a componentei listelor transmise.
ART. 2
Ministerul Administraţiei şi Internelor are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã ordinea şi buna desfãşurare a activitãţilor cuprinse în plan la locul de distribuire a alimentelor;
b) prin intermediul instituţiei prefectului, sprijinã activitatea de distribuire a produselor alimentare cãtre persoanele cele mai defavorizate;
c) identificã depozitele necesare, prin intermediul Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat, în scopul utilizãrii acestora de cãtre consiliile judeţene şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, pentru derularea planului;
d) comunicã consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, prin Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat, lista spaţiilor disponibile în depozitele rezervelor de stat;
e) permite, prin intermediul Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat, accesul în aceste spaţii al reprezentanţilor Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale (MAPDR) şi ai Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã (APIA) pentru controlul spaţiilor de depozitare şi al produselor stocate, precum şi accesul operatorilor economici şi al autoritãţilor administraţiei publice locale, în vederea depozitãrii/ridicãrii spre distribuţie a produselor alimentare, dupã obţinerea aprobãrilor prevãzute de lege. Solicitarea în vederea obţinerii aprobãrilor prevãzute de lege privind accesul la aceste spaţii se face cu 3 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru acces.
ART. 3
MAPDR are urmãtoarele atribuţii:
a) informeazã Comisia Europeanã, cel mai târziu pânã la data de 1 februarie a fiecãrui an, asupra intenţiei de participare a României la planul pe anul urmãtor;
b) transmite Comisiei Europene, cel mai târziu pânã la data de 31 mai a fiecãrui an, informaţii privind:
- produsele şi cantitãţile pe fiecare tip de produs, exprimate în tone, necesare pentru îndeplinirea planului pe teritoriul României pentru anul financiar urmãtor;
- forma în care se vor distribui produsele cãtre beneficiari;
- categoriile de persoane defavorizate beneficiare;
c) pe timpul punerii în aplicare a planului anual, informeazã de îndatã Comisia Europeanã cu privire la orice modificãri previzibile ale cheltuielilor care pot surveni în punerea în aplicare a planului;
d) transmite Comisiei Europene înainte de 30 iunie raportul anual de îndeplinire a planului pe parcursul anului financiar anterior.
ART. 4
APIA gestioneazã punerea în aplicare a planului şi are urmãtoarele atribuţii:
a) gestioneazã prin proceduri proprii aplicarea regulamentelor comunitare anuale de alocare cãtre statele membre a resurselor imputabile pentru furnizarea de produse alimentare din stocuri de intervenţie cãtre persoanele cele mai defavorizate din România;
b) organizeazã şi deruleazã procedura de achiziţie publicã pentru selectarea operatorilor economici, conform prevederilor legale;
c) încheie şi urmãreşte realizarea contractelor cu operatorii economici selectaţi. Plãteşte cãtre aceştia valoarea achiziţionãrii ajutoarelor alimentare de pe piaţã şi cheltuielile de transport necesare derulãrii planului, în limita resurselor financiare alocate României de cãtre Uniunea Europeanã;
d) stabileşte, în baza numãrului de beneficiari transmis de consiliul judeţean şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, cantitãţile de ajutoare ce vor fi alocate fiecãrui judeţ, respectiv municipiului Bucureşti, proporţional cu ponderea acestora în total beneficiari pe ţarã;
e) plãteşte din bugetul MAPDR, cãtre consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, pe bazã de documente justificative, sumele menţionate la art. 4 alin. (3) din hotãrâre;
f) primeşte de la consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi centralizeazã datele privind realizarea planului, în vederea transmiterii acestora în cadrul raportului anual cãtre Comisia Europeanã;
g) transmite lunar Comisiei Europene plãţile efectuate în cadrul exerciţiului financiar din Fondul European de Garantare Agricolã;
h) asigurã verificarea materialã şi contabilã a distribuirii alimentelor prin acţiuni de control, începând de la retragerea produselor alimentare din stocurile de intervenţie, în toate etapele de punere în aplicare a planului şi pe toatã durata acestuia, la toate nivelurile lanţului de distribuţie, inclusiv la nivel local;
i) suspendã participarea de la procedurile de licitaţie a operatorilor economici care nu au respectat obligaţiile contractuale aferente planului;
j) încheie cu consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti un acord privind modalitatea de punere în aplicare a planului;
k) transmite MAPDR raportul anual de îndeplinire a planului pe parcursul anului financiar anterior, pentru a fi comunicat Comisiei Europene pânã la data de 30 iunie;
l) informeazã MAPDR asupra stadiului de realizare a planului;
m) primeşte şi analizeazã propuneri de îmbunãtãţire a punerii în aplicare a planului.
ART. 5
Autoritãţile administraţiei publice locale, respectiv consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii:
a) întocmesc listele nominale cu persoanele beneficiare definite la art. 3 alin. (1) lit. a) şi d) din hotãrâre;
b) centralizeazã listele şi comunicã numãrul total de beneficiari din judeţ sau din municipiul Bucureşti cãtre APIA, ca bazã pentru alocarea cantitãţii de ajutoare proporţional cu ponderea acestora în total beneficiari pe ţarã;
c) identificã şi comunicã în fiecare an, pentru anul 2009, în termen de 20 de zile de la intrarea în vigoare a Hotãrârii Guvernului nr. 600/2009 privind stabilirea beneficiarilor de ajutoare alimentare care provin din stocurile de intervenţie comunitare destinate categoriilor de persoane cele mai defavorizate din România şi atribuţiile instituţiilor implicate în planul european, iar pentru anii urmãtori, pânã la data de 15 octombrie a anului anterior, la APIA, depozitele autorizate conform prevederilor legale în vigoare pentru depozitarea produselor alimentare care fac obiectul planului;
d) recepţioneazã produsele alimentare în baza graficelor de livrãri stabilite de APIA cu operatorii economici, dupã consultarea consiliilor judeţene;
e) depoziteazã şi distribuie produsele alimentare cãtre beneficiari şi ţin evidenţele contabile legate de operaţiunile prevãzute la art. 4 alin. (3) din hotãrâre;
f) distribuie din depozite produsele alimentare direct cãtre persoanele defavorizate sau prin primãrii. Transmit operativ la APIA lista primãriilor şi cantitãţile repartizate pentru distribuţie prin acestea, rãmânând responsabile direct faţã de APIA în ceea ce priveşte recepţia şi distribuirea produselor alimentare.
Distribuirea se face pe baza listelor nominale cu persoanele defavorizate, întocmite conform art. 3 din hotãrâre, completate cu datele de identificare, cantitatea primitã, data şi semnãtura persoanelor defavorizate beneficiare;
g) întocmesc şi pãstreazã cel puţin 3 ani de la sfârşitul anului întocmirii documentele de evidenţã a operaţiunilor de preluare, transport şi distribuţie;
h) asigurã ordinea şi buna desfãşurare a activitãţilor la locul de distribuire a ajutoarelor alimentare;
i) pãstreazã documentele de evidenţã a operaţiunilor de preluare, transport şi distribuţie a ajutoarelor alimentare;
j) decid, în cazul în care existã modificãri ale numãrului de persoane defavorizate faţã de lista finalã transmisã la APIA, asupra cantitãţilor ce vor fi distribuite beneficiarilor în cadrul judeţului sau al municipiului Bucureşti, pornind de la cantitatea totalã alocatã de APIA, conform art. 4 lit. d) din prezenta anexã;
k) transmit lunar la APIA pentru luna încheiatã, pânã la data de 25 a lunii urmãtoare, decontul privind cheltuielile prevãzute la art. 4 alin. (3) din hotãrâre;
l) trimit la APIA, pânã la data de 31 martie urmãtoare anului de implementare, un raport anual asupra punerii în aplicare a planului;
m) încheie cu APIA un acord cu privire la modalitatea de punere în aplicare a planului.

__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016