Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 60 din 22 ianuarie 2004  privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor   Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 962/2001     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 60 din 22 ianuarie 2004 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 962/2001

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 111 din 5 februarie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. II din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 83/2003 pentru modificarea <>Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 543/2003 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor <>Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 962/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din 4 octombrie urmeazã:
1. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Tinerii, în sensul prevederilor <>art. 6^2 alin. (1) din Legea nr. 152/1998 , sunt persoane majore, în vârstã de pânã la 35 de ani, titulari ai cererilor de creditare, titulari ai contractelor de credit ipotecar pentru construirea, cumpãrarea, reabilitarea, consolidarea şi extinderea locuinţelor şi/sau titulari ai contractelor de construire a locuinţelor prin Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe sau, dupã caz, titulari ai cererilor şi repartiţiilor pentru locuinţele realizate în cadrul programului de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, derulate prin Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe."
2. Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În fundamentarea prevãzutã la alin. (1) se cuprind cu prioritate sumele necesare acoperirii cererilor de creditare efectuate de tineri în vederea construirii sau cumpãrãrii de locuinţe."
3. La alineatul (1) teza a II-a a articolului 10, sintagma "acordate de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe" se înlocuieşte cu termenul "ipotecare".
4. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Cererile de creditare pentru locuinţe, formulate de tineri, vor fi rezolvate cu prioritate."
5. La alineatul (2) al articolului 12, sintagma "Institutul Naţional pentru Statisticã" se înlocuieşte cu sintagma "Institutul Naţional de Statisticã".
6. Dupã alineatul (4) al articolului 12 se introduc douã noi alineate, alineatele (4^1) şi (4^2), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Pentru construcţiile de locuinţe realizate în cadrul programelor derulate de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe şi a cãror finanţare se asigurã din credite ipotecare acordate de bãnci sau de alte instituţii financiare autorizate, reactualizarea valorii contractelor de antreprizã generalã se suportã din resurse ce se stabilesc prin convenţii încheiate de agenţie cu creditorii respectivi.
(4^2) În structura preţului locuinţelor realizate în condiţiile prevãzute la alin. (4^1) va fi cuprinsã o cotã de 3% care se constituie venituri ale Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe destinate acoperirii cheltuielilor efectuate pentru realizarea montajului financiar necesar, contractarea serviciilor de proiectare, contractarea şi urmãrirea lucrãrilor de execuţie, conform prevederilor contractelor de mandat încheiate cu beneficiarii de credite, cu respectarea legislaţiei în vigoare."
7. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Consiliile locale sau, dupã caz, consiliile judeţene vor stabili mãsurile necesare pentru luarea în evidenţã şi analiza solicitãrilor de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii. În acest scop vor stabili şi vor da publicitãţii locul de primire a solicitãrilor şi actele justificative necesare.
(2) Pentru locuinţele destinate închirierii unor tineri specialişti din învãţãmânt şi sãnãtate, evidenţa şi analiza solicitãrilor se realizeazã prin grija consiliilor locale sau, dupã caz, a consiliilor judeţene, în colaborare cu autoritãţile publice centrale interesate şi cu serviciile descentralizate în teritoriu ale acestora, cu respectarea prezentelor norme metodologice.
(3) Solicitãrile/cererile privind repartizarea de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, vor fi înregistrate în ordinea primirii acestora şi vor fi analizate de comisii sociale care se vor constitui în acest scop prin dispoziţie a primarilor comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucureşti, sau, dupã caz, prin dispoziţie a preşedinţilor consiliilor judeţene.
(4) Stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor înregistrate în condiţiile alin. (1) şi (3), precum şi repartizarea locuinţelor se realizeazã dupã criterii în care sunt incluse în mod obligatoriu criteriile-cadru din anexa nr. 11. Adoptarea acestor criterii, inclusiv a celor care suplimenteazã şi/sau nuanţeazã criteriile-cadru, precum şi stabilirea sistemului de punctare a tuturor criteriilor se fac numai cu avizul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(5) Componenţa comisiilor sociale şi criteriile de stabilire a ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor se aprobã de consiliile locale, la propunerea primarilor comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucureşti, sau, dupã caz, de consiliile judeţene, la propunerea preşedintelui consiliului judeţean, cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice. Pentru analizarea cererilor de locuinţe destinate închirierii, efectuate de tineri specialişti din învãţãmânt şi sãnãtate, componenţa comisiilor sociale va fi asiguratã majoritar din membri cu atribuţii în domeniu, la propunerea autoritãţilor publice centrale interesate şi/sau a serviciilor descentralizate ale acestora din teritoriu.
(6) Solicitarea avizului Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prevãzut la alin. (4), se efectueazã de autoritãţile prevãzute la alin. (1) şi (3), o datã cu transmiterea inventarului locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, propuse a fi finanţate în cadrul programului aprobat, conform art. 18, sau ori de câte ori se considerã necesarã modificarea criteriilor şi/sau a punctajelor aferente, în vederea adaptãrii acestora la situaţii care diferã de cele stabilite iniţial. Solicitarea va fi însoţitã de o notã de fundamentare a criteriilor şi/sau a punctajelor propuse.
(7) Locuinţele pentru tineri, destinate închirierii, repartizate dupã criterii care nu sunt avizate şi aprobate în condiţiile prevederilor alin. (5) şi (6), intrã sub incidenţa prevederilor <>art. 6^2 alin. (4) din Legea nr. 152/1998 .
(8) În analizarea cererilor privind repartizarea de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, localitatea de domiciliu, respectiv zona de rezidenţã, nu poate face obiectul stabilirii unor criterii de prioritate."
8. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) În urma analizãrii cererilor de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, comisiile sociale vor prezenta consiliilor locale sau, dupã caz, consiliilor judeţene propuneri privind modul de soluţionare a acestora, luând în considerare folosirea spaţiului locativ existent, precum şi construirea de locuinţe noi în condiţiile prezentelor norme metodologice.
(2) Listele privind solicitãrile de locuinţe, hotãrârile consiliilor locale sau, dupã caz, hotãrârile consiliilor judeţene în legãturã cu acordarea prioritãţilor, precum şi criteriile care au stat la baza stabilirii acestora vor fi date publicitãţii prin afişare într-un loc accesibil publicului.
(3) Contestaţiile cu privire la acordarea prioritãţilor se vor adresa primarului sau, dupã caz, preşedintelui consiliului judeţean, în termen de 7 zile de la afişarea listelor prevãzute la alin. (2). Primarul sau, dupã caz, preşedintele consiliului judeţean va asigura soluţionarea contestaţiilor în termen de 15 zile de la primire, în condiţiile legii."
9. Alineatul (1) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Pentru realizarea de construcţii noi de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, consiliile locale sau, dupã caz, consiliile judeţene rãspund de punerea la dispoziţie a terenurilor şi de asigurarea acestora cu utilitãţi şi dotãri edilitare necesare, conform documentaţiei urbanistice."
10. Dupã alineatul (1^1) al articolului 16 se introduce un nou alineat, alineatul (1^2), cu urmãtorul cuprins:
"(1^2) Pentru realizarea de construcţii noi de locuinţe destinate închirierii unor tineri specialişti din învãţãmânt şi sãnãtate, autoritãţile publice centrale interesate rãspund de punerea la dispoziţie a terenurilor. Terenurile care nu aparţin domeniului public al unitãţilor administrativ-teritoriale se pun la dispoziţie în condiţiile schimbãrii corespunzãtoare a regimului juridic al proprietãţii asupra acestora şi prin trecerea lor în administrarea consiliilor locale sau, dupã caz, a consiliilor judeţene, potrivit legii."
11. Alineatul (2) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Necesitatea şi oportunitatea realizãrii unor construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, vor fi stabilite prin studii de prefezabilitate promovate şi aprobate de consiliile locale sau, dupã caz, de consiliile judeţene. Studiile de prefezabilitate se finanţeazã din surse prevãzute în bugetele proprii ale consiliilor locale sau, dupã caz, ale consiliilor judeţene."
12. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Pentru obiectivele noi de investiţii aprobate în condiţiile prevãzute de art. 16 alin. (2), consiliile locale sau, dupã caz, consiliile judeţene vor finanţa din surse proprii şi vor realiza studii de fezabilitate pe care le vor transmite Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe pentru a fi supuse aprobãrii potrivit legii."
13. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - În vederea cuprinderii obiectivelor de investiţii prevãzute de art. 17 în programul de realizare a locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, consiliile locale sau, dupã caz, consiliile judeţene vor întocmi, vor actualiza şi vor transmite anual inventarul, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1a), cel mai târziu pânã în data de 15 mai a fiecãrui an."
14. Dupã articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 19^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 19^1. - (1) În aplicarea prevederilor <>art. 6^2 alin. (2) din Legea nr. 152/1998 , dupã finalizarea lucrãrilor de construcţie a locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, acestea fac obiectul proprietãţii publice a unitãţilor administrativ-teritoriale în care sunt amplasate şi se administreazã de consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, sau, dupã caz, se administreazã de consiliile judeţene, în condiţiile legii.
(2) În cazul în care terenurile aferente locuinţelor prevãzute la alin. (1) sunt în proprietatea privatã a unitãţilor administrativ-teritoriale sau în proprietatea publicã ori privatã a statului, acestea se transmit, fãrã platã, în proprietatea publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale în care sunt amplasate şi în administrarea consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, sau, dupã caz, în administrarea consiliilor judeţene, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(3) Predarea-preluarea locuinţelor prevãzute la alin. (1) şi, dupã caz, a terenurilor aferente prevãzute la alin. (2) se face o datã cu recepţia la terminarea lucrãrilor, prin protocol încheiat între Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe şi cei interesaţi, în condiţiile stabilite conform prevederilor art. 19 alin. (3) lit. d), respectiv art. 19 alin. (3^1)."
15. Alineatul (3) al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În promovarea obiectivelor de investiţii se poate avea în vedere transformarea, modernizarea şi/sau reabilitarea unor construcţii existente sau aflate în diferite stadii de execuţie, în condiţiile legii."
16. Alineatul (5) al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Construcţiile prevãzute la alin. (3), care nu fac parte din domeniul public al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale, pot fi incluse în programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, numai în condiţiile schimbãrii corespunzãtoare a regimului juridic al proprietãţii asupra respectivelor construcţii şi, dupã caz, a regimului juridic al proprietãţii asupra terenului pe care sunt amplasate, potrivit legii."
17. Alineatul (1) al articolului 21^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21^1 . - (1) În aplicarea prevederilor <>art. 24^1 din Legea nr. 152/1998 , construcţia de locuinţe din lemn va fi promovatã prin obiective de investiţii distincte şi/sau prin obiecte distincte în cadrul unor obiective de investiţii din programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii."
18. Alineatul (1) al articolului 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Dupã aprobarea studiilor de fezabilitate şi dupã aprobarea finanţãrii programului de investiţii prin legea bugetului de stat anual, Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe organizeazã şi desfãşoarã, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice, procedurile pentru achiziţia proiectãrii şi execuţiei lucrãrilor sau, dupã caz, procedurile pentru achiziţia execuţiei lucrãrilor, pe baza documentaţiei tehnice elaborate."
19. Alineatul (2) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În devizul general al investiţiei se vor evidenţia şi cheltuielile din capitolul A al listei din anexa nr. 2a), decontate şi/sau prevãzute a se finanţa şi deconta pentru finalizarea şi punerea în funcţiune a obiectivului de investiţii."
20. Alineatul (4) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Supravegherea tehnico-economicã a lucrãrilor de construcţii-montaj se realizeazã de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe prin personal propriu atestat, angajaţi cu contract sau prin unitãţi de consultanţã, în conformitate cu reglementãrile în vigoare."
21. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Finanţarea construcţiei de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, se efectueazã conform prezentelor norme metodologice şi prevederilor legale în vigoare privind investiţiile publice, din sursele prevãzute la <>art. 2 alin. (1^1) din Legea nr. 152/1998 .
(2) În situaţia în care în derularea finanţãrii programului de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, resursele prevãzute anual cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului sunt insuficiente şi/sau nu sunt alocate în concordanţã cu programul de finanţare aprobat, Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe poate avansa sumele necesare, din resursele proprii, cu acordul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului care îndeplineşte atribuţiile ordonatorului principal de credite.
(3) În aplicarea prevederilor <>art. 6 alin. (3) din Legea nr. 152/1998 , Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe va solicita lunar Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului acordarea sumelor pentru reconstituirea resurselor proprii, în baza unei situaţii întocmite conform modelului din anexa nr. 12.
(4) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va aloca Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe sumele cuvenite conform alin. (3), din creditele bugetare deschise pentru finanţarea obiectivelor de investiţii din cadrul programului de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, în limita alocaţiilor stabilite pe capitole de cheltuieli prin legea bugetului de stat anual. Sumele nealocate pe anul financiar în curs se fundamenteazã şi se cuprind în bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului din anul urmãtor."
22. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - Anexele nr. 1, 1a), 2, 2a) şi 3-12 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice."
23. Titlul de la litera A din Lista cheltuielilor de capital necesare realizãrii obiectivelor de investiţii privind construcţia de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, defalcate pe surse de finanţare, cuprinsã în anexa-model nr. 2a) la normele metodologice, va avea urmãtorul cuprins:
"A. Consiliile locale sau, dupã caz, consiliile judeţene, precum şi agenţii economici pot finanţa urmãtoarele cheltuieli:"
24. Dupã anexa nr. 10 se introduc douã anexe noi, anexele nr. 11 şi 12, cu urmãtorul cuprins:

"ANEXA Nr.11
la normele metodologice

CRITERII - CADRU
pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor
de locuinţe şi în repartizarea locuinţelor pentru tineri,
destinate închirierii

A. Criterii restrictive:
1. Titularul cererii de locuinţã, care poate deveni beneficiar al unei repartiţii de locuinţã pentru tineri, destinatã închirierii, şi titular al contractului de închiriere, trebuie sã fie major, în vârstã de pânã la 35 de ani la data repartizãrii locuinţei. Cererea de locuinţã se efectueazã numai individual şi în nume propriu.
Acte doveditoare: copie autentificatã de pe actul de naştere şi/sau de pe actul de identitate.
2. Titularul cererii de locuinţã şi membrii familiei acestuia - soţ/soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia - trebuie sã nu deţinã şi sã nu fi deţinut o altã locuinţã în proprietate şi/sau sã nu fie beneficiarul unei alte locuinţe pentru tineri, destinatã închirierii, în localitatea în care a solicitat locuinţã (pentru sectoarele municipiului Bucureşti aceastã restricţie se referã la nedeţinerea în proprietate a unei locuinţe în municipiul Bucureşti, indiferent în care sector al acestuia).
Acte doveditoare: declaraţii autentificate ale titularului cererii şi, dupã caz, ale soţiei/soţului şi ale celorlalţi membri majori din familia acestuia.

NOTĂ
Restricţia nu are în vedere locuinţe înstrãinate în urma unei acţiuni de partaj sau locuinţe trecute în proprietatea statului în mod abuziv şi care nu au fost retrocedate în naturã.
3. Repartizarea locuinţelor se face în limita fondului disponibil, luându-se în considerare atât locuinţele libere din fondul existent, cât şi locuinţele ce urmeazã a fi finalizate în cadrul unor obiective de investiţii aprobate şi cuprinse în programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii.

NOTĂ
Lista de prioritãţi se stabileşte anual.
Solicitanţii înscrişi în lista de prioritãţi, cu respectarea criteriilor prevãzute la pct. 1 şi 2, şi care nu pot beneficia de repartizarea unei locuinţe în limita fondului disponibil în anul respectiv pot primi repartiţii în anii urmãtori, în limita fondului disponibil în fiecare an şi în noua ordine de prioritate stabilitã.
4. Titularul cererii de locuinţã trebuie sã îşi desfãşoare activitatea în localitatea în care sunt amplasate locuinţele. Pentru sectoarele municipiului Bucureşti şi comunele din judeţul Ilfov limitrofe acestora, cuprinderea teritorialã la care se referã aceastã cerinţã se va stabili de consiliile locale, cu avizul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pentru fiecare amplasament al locuinţelor, şi se va da publicitãţii conform prevederilor art. 14 alin. (1) din normele metodologice.
Acte doveditoare: adeverinţã de la locul de muncã însoţitã de o copie de pe cartea de muncã completatã la zi.
B. Criterii de ierarhizare stabilite prin punctaj
1. Situaţia locativã actualã:
1.1. chiriaş:
a) în aceeaşi localitate în care se aflã locul de muncã:
a1) spaţiu din fond locativ de stat;
a2) spaţiu din fond locativ privat;
b) în altã localitate decât cea în care se aflã locul de muncã;
1.2. tolerat în spaţiu:
a) în aceeaşi localitate în care se aflã locul de muncã;
b) în altã localitate decât cea în care se aflã locul de muncã;
1.3. suprafaţa locuibilã deţinutã (cu chirie, tolerat în spaţiu) - m²/locatar sau membru al familiei solicitantului:
a) mai mare de 18 m²;
b) mai mare de 15 m² şi pânã la 18 m² inclusiv;
c) mai mare de 12 m² şi pânã la 15 m² inclusiv;
d) 8 m² şi pânã la 12 m² inclusiv;
e) mai micã de 8 m² .
2. Stare civilã actualã:
2.1. stare civilã:
a) cãsãtorit;
b) necãsãtorit.
2.2. Numãr de persoane în întreţinere:
a) copii;
b) alte persoane, indiferent de numãrul acestora.
3. Starea de sãnãtate actualã:
3.1. sãnãtos;
3.2. boala de care suferã solicitantul, un alt membru al familiei sau aflat în întreţinere, care necesitã însoţitor sau o camerã în plus.
4. Vechimea cererii solicitantului:
4.1. pânã la 1 an;
4.2. între 1 an şi 2 ani;
4.3. între 2 şi 3 ani;
4.4. între 3 şi 4 ani;
4.5. peste 4 ani.
5. Venitul mediu net lunar/membru de familie:
5.1. mai mic decât salariul minim pe economie;
5.2. între salariul minim pe economie şi venitul mediu pe economie;
5.3. peste venitul mediu pe economie.
6. Nivelul de studii şi/sau pregãtire profesionalã:
6.1. fãrã studii şi fãrã pregãtire profesionalã;
6.2. cu şcoalã generalã, fãrã pregãtire profesionalã;
6.3. cu studii medii, fãrã pregãtire profesionalã;
6.4. cu studii medii sau profesionale de specialitate şi/sau cu studii superioare de scurtã duratã;
6.5. cu studii superioare.
7. Locul de muncã:
7.1. instituţii publice de interes naţional şi comunitar;
7.2. companii şi regii autonome de interes naţional sau local;
7.3. agenţi economici;
7.4. alte locuri de muncã.

NOTĂ
Criteriile de ierarhizare stabilite prin punctaj se aplicã numai solicitanţilor de locuinţã care au îndeplinit în totalitate criteriile specificate la lit. A.

Au prioritate în repartizarea unei locuinţe tinerii proveniţi din casele de ocrotire socialã, care au împlinit vârsta de 18 ani, şi solicitanţii care au adoptat şi/sau adoptã copii din casele de ocrotire socialã.
În cazul înregistrãrii unor punctaje egale, solicitanţii vor fi departajaţi în funcţie de situaţia locativã constatatã la data efectivã a repartizãrii locuinţelor, având prioritate, numai în acest caz, solicitanţii a cãror situaţie locativã este sau poate deveni, în mod iminent, gravã. Dacã nici acest criteriu nu este suficient, departajarea se poate face în funcţie de vechimea cererii solicitantului, luând în considerare data efectivã a înregistrãrii cererii (zi/lunã/an), având prioritate, în acest caz, solicitantul a cãrui cerere are vechime mai mare. În cazul în care departajarea nu se poate efectua nici în baza acestor criterii, au prioritate solicitanţii care au punctajul cel mai mare acordat pe baza criteriilor cu caracter de protecţie socialã (starea civilã + starea de sãnãtate actualã + venitul mediu net lunar pe membru de familie).

ANEXA Nr.12
la normele metodologice


SITUAŢIA
privind sumele avansate din resursele Agenţiei Naţionale
pentru Locuinţe şi/sau sumele scadente pentru finanţarea
programului de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii,
pe perioada ............

- mii lei -

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Categorii de cheltuieli Sume necesare Sume recuperate Rest de
crt. de încasat sau încasate încasat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Sume avansate din resurse proprii,
pe capitole din devizul general
al investitorilor:
.......................................
.......................................
.......................................
.......................................

II. Sume estimate aferente împrumuturilor:
- rate scadente
- dobânzi, comisioane, speze
- alte costuri
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe poartã întreaga rãspundere asupra
actelor înscrise în formular.

AGENŢIA NAŢIONALĂ MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
PENTRU LOCUINŢE CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI

Director general Director general
................. adjunct economic,
.................."



25. În cuprinsul normelor metodologice, denumirea "Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei" se înlocuieşte cu denumirea "Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului".

ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 962/2001 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor <>Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din 4 octombrie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gabriel Oprea

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 22 ianuarie 2004.
Nr. 60.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016