Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 6 din 24 martie 2011  privind aprobarea Normei nr. 5/2011 pentru modificarea si completarea Normei nr. 11/2010 privind obligatiile de raportare si transparenta in sistemul pensiilor facultative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 6 din 24 martie 2011 privind aprobarea Normei nr. 5/2011 pentru modificarea si completarea Normei nr. 11/2010 privind obligatiile de raportare si transparenta in sistemul pensiilor facultative

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 234 din 4 aprilie 2011

    Ţinând cont de Nota de fundamentare nr. 1.670 din 17 martie 2011 a Direcţiei reglementare şi autorizare,
    având în vedere prevederile <>art. 103 alin. (4) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, art. 23 lit. f) şi ale <>art. 24 lit. j) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

    ART. 1
    Se aprobã <>Norma nr. 5/2011 pentru modificarea şi completarea <>Normei nr. 11/2010 privind obligaţiile de raportare şi transparenţã în sistemul pensiilor facultative, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 21/2010, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 605 şi 605 bis din 26 august 2010, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. 2
    Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 3
    Direcţia secretariat şi directorul general asigurã ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

                     Preşedintele Comisiei de Supraveghere
                        a Sistemului de Pensii Private,
                                 Mircea Oancea

    Bucureşti, 24 martie 2011.
    Nr. 6.

    ANEXĂ

                                <>NORMA Nr. 5/2011
              pentru modificarea şi completarea <>Normei nr. 11/2010
                privind obligaţiile de raportare şi transparenţã
                       în sistemul pensiilor facultative

    Având în vedere prevederile <>art. 103 alin. (4) din Legea nr. 204/2006 privind fondurile de pensii facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, art. 23 lit. f) şi ale <>art. 24 lit. j) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

    ART. I
    <>Norma nr. 11/2010 privind obligaţiile de raportare şi transparenţã în sistemul pensiilor facultative, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 21/2010, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 605 şi 605 bis din 26 august 2010, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 10, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Planul de audit intern anual, aprobat de consiliul de administraţie sau consiliul de supraveghere, dupã caz, se notificã Comisiei pânã la data de 31 ianuarie a anului pentru care urmeazã a se efectua misiunea de audit intern, conform anexei nr. 17."
    2. La articolul 23, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Raportul anual prevãzut la alin. (1) se transmite în acelaşi termen Comisiei şi va conţine cel puţin informaţiile prevãzute la <>art. 101 din Legea nr. 204/2006, precum şi urmãtoarele:
    a) principiile investiţionale ale schemei de pensii facultative administrate şi rezultatele aplicãrii lor;
    b) riscurile financiare, tehnice şi de altã naturã ale schemei de pensii facultative şi modul de gestionare a acestora;
    c) costurile de administrare totale şi defalcate pe categorii;
    d) principiile relaţiei dintre administrator şi participanţii fondului de pensii facultative şi modul de derulare pe parcursul anului;
    e) politica de investiţii a administratorului prevãzutã la <>art. 86 alin. (1) din Legea nr. 204/2006 şi rezultatele aplicãrii ei, pe fiecare componentã;
    f) prezentarea portofoliului de investiţii pe tipuri de investiţii şi a deţinerilor pe fiecare tip de investiţie."
    3. La articolul 25 alineatul (2), partea introductivã şi litera a) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Raportul anual prevãzut la alin. (1) cuprinde cel puţin urmãtoarele:
    a) date privind identificarea administratorului, conducerea, organizarea şi funcţionarea acestuia, organigrama entitãţii, cu specificarea numãrului mediu de persoane alocate fiecãrui departament;".
    4. La articolul 25 alineatul (2), dupã litera i) se introduc patru noi litere, literele j)-m), cu urmãtorul cuprins:
    "j) informaţii cu privire la cheltuielile de administrare suportate de administrator şi cheltuielile de administrare suportate de fond, detaliate pe fiecare componentã;
    k) informaţii cu privire la plãţile de disponibilitãţi bãneşti care s-au efectuat din fondul de pensii administrat privat, detaliate pe tipuri de plãţi;
    l) analiza sesizãrilor primite de la participanţi, modul de soluţionare a acestora şi mãsurile întreprinse;
    m) analiza desfãşurãrii activitãţii de audit intern şi mãsurile întreprinse."
    5. Dupã articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 26^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 26^1. - (1) Administratorul are obligaţia de a publica pe pagina proprie web, pentru fiecare fond de pensii facultative, odatã cu situaţiile financiare anuale, şi structura portofoliului de investiţii prevãzutã în cadrul anexei nr. 14, detaliatã, pentru fiecare instrument financiar şi pentru fiecare emitent, cu date referitoare la valoarea actualizatã, în lei, şi ponderea deţinutã în activul total al fondului de pensii la data de 31 decembrie.
    (2) Administratorul are obligaţia de a publica pe pagina proprie web, pentru fiecare fond de pensii facultative, pânã la data de 1 octombrie a fiecãrui an, şi structura portofoliului de investiţii prevãzutã în cadrul anexei nr. 14, detaliatã, pentru fiecare instrument financiar şi pentru fiecare emitent, cu date referitoare la valoarea actualizatã, în lei, şi ponderea deţinutã în activul total al fondului de pensii la data de 30 iunie."
    6. Articolul 32 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 32. - Anexele nr. 1A, 1B, 1C, 1D, 1E şi 2-17 fac parte integrantã din prezenta normã."
    7. La anexa nr. 12, la punctul III, în coloanele 2 şi 3 se eliminã x.
    8. Dupã anexa nr. 16 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 17, cu urmãtorul cuprins:

    "ANEXA Nr. 17
    la normã

                              PLAN DE AUDIT INTERN


┌────┬────────┬────────────┬───────────┬─────────┬──────────────┬────────────┐
│Nr. │ Tema │Activitatea │Obiectivele│Perioada │Departamentul/│ Perioada │
│crt.│misiunii│ de │ misiunii │ supusã │ Direcţia/ │desfãşurãrii│
│ │de audit│administrare│ de audit │auditãrii│ Serviciul │ misiunii │
│ │ │ supusã │ │ interne │ auditat │ de audit │
│ │ │ auditãrii │ │ │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────────┼─────────┼──────────────┼────────────┤
│Col.│ Col. 2 │ Col. 3 │ Col. 4 │ Col. 5 │ Col. 6 │ Col. 7 │
│ 1 │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────────┼─────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────────┼─────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────────┼─────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────┴────────────┴───────────┴─────────┴──────────────┴────────────┘



              Instrucţiuni de completare a anexei nr. 17

    (1) Anexa nr. 17 se întocmeşte de cãtre conducãtorul direcţiei de audit intern a administratorului fondului de pensii, aprobat de consiliul de administraţie sau consiliul de supraveghere, dupã caz.
    (2) Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activitãţii de audit intern.
    (3) Anual, conducãtorul direcţiei de audit intern are obligaţia de a întocmi un raport privind acţiunile de audit intern desfãşurate la nivelul fiecãrui fond de pensii, din care sã reiasã constatãrile şi recomandãrile acestuia.
    (4) Fişierul se denumeşte dupã urmãtoarea sintaxã:
    YYYYMMDD_anx17_EEE.pdf.p7s,
    unde YYYYMMDD reprezintã data transmiterii raportului.
    (5) Fişierul denumit YYYYMMDD_anx17_EEE.pdf.p7s se semneazã electronic, cu semnãturã electronicã extinsã a persoanei responsabile nominalizate prin anexa nr. 15.
    (6) Fişierul YYYYMMDD_anx17_EEE.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcã în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat «anx17».
    (7) Anexa nr. 17 se întocmeşte semestrial şi se transmite Comisiei conform art. 10 alin. (1^1) din normã."
    ART. II
    Prevederile art. I se aplicã începând cu raportãrile aferente exerciţiului financiar 2010.

                                    ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016