Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 593 din 8 iunie 2011  privind organizarea si functionarea Institutului National al Patrimoniului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 593 din 8 iunie 2011 privind organizarea si functionarea Institutului National al Patrimoniului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 429 din 20 iunie 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. VIII alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/2011 pentru reorganizarea unor instituţii aflate în subordinea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi pentru reducerea unor cheltuieli,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    (1) Institutul Naţional al Patrimoniului, denumit în continuare Institutul, este instituţie publicã de importanţã naţionalã, cu personalitate juridicã, aflatã în subordinea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional.
    (2) Institutul are sediul în municipiul Bucureşti, str. Enãchiţã Vãcãrescu nr. 16, sectorul 4.
    ART. 2
    Institutul are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) gestioneazã, în condiţiile legii, fondurile destinate cercetãrii, expertizãrii şi executãrii lucrãrilor de consolidare-restaurare şi punere în valoare a monumentelor istorice, prin Programul naţional de restaurare a monumentelor istorice, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, şi a celor rezultate din sponsorizãri sau donaţii ale persoanelor fizice ori juridice, române sau strãine, în conformitate cu prevederile contractelor de sponsorizare sau de donaţie;
    b) propune spre aprobare Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional programe şi proiecte de restaurare a monumentelor istorice şi asigurã gestionarea acestora, potrivit legii;
    c) administreazã, în numele Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, monumentele istorice intrate cu orice titlu în proprietatea statului, altele decât cele administrate de alte instituţii publice; propune promovarea de proiecte şi programe de revitalizare a acestora, realizarea de parteneriate sau prin concesionare, dare în folosinţã gratuitã ori închiriere, în condiţiile legii;
    d) fundamenteazã, în conformitate cu normele privind creditarea, elaborate de Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional şi aprobate prin hotãrâre a Guvernului, necesarul de credite; stabileşte prioritãţile şi evalueazã documentaţiile prezentate de persoanele de drept privat în vederea obţinerii de credite fãrã dobândã, cu dobândã redusã sau cu dobândã legalã, pentru efectuarea de lucrãri de protejare la monumentele istorice deţinute;
    e) gestioneazã, prin acordarea de credite în conformitate cu prevederile lit. d), sumele provenite din aplicarea timbrului monumentelor istorice, precum şi din alte surse cu aceeaşi destinaţie, obţinute în condiţiile legii; sumele încasate din rambursãri de credite şi plãţi din dobânzi se utilizeazã în sistem revolving, cu acelaşi scop;
    f) elaboreazã, potrivit strategiei Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, şi supune spre aprobare acestuia Programul naţional de restaurare a monumentelor istorice şi asigurã atribuirea contractelor de proiectare şi execuţie a lucrãrilor de restaurare, conservare, protecţie şi punere în valoare a obiectivelor cuprinse în acesta, potrivit legii;
    g) verificã şi propune spre avizare, potrivit legii, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrãrile contractate;
    h) asigurã asistenţa tehnicã de specialitate pentru Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional în domeniul organizãrii activitãţii de protejare a monumentelor istorice;
    i) elaboreazã reglementãrile privind conţinutul-cadru al documentaţiilor, tarifarea acestora, executarea lucrãrilor, organizarea achiziţiilor publice, contractarea şi decontarea lucrãrilor;
    j) propune Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional iniţierea de acte normative în domeniul protejãrii monumentelor istorice;
    k) propune Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional proiecte de formare a specialiştilor în domeniul protejãrii monumentelor istorice;
    l) asigurã fundamentarea ştiinţificã a deciziilor şi a avizelor Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice privind clasarea şi evidenţa monumentelor istorice, intervenţiile asupra acestora, precum şi în zonele lor de protecţie;
    m) elaboreazã dosarele pentru monumentele istorice propuse a fi incluse în Lista patrimoniului mondial;
    n) elaboreazã şi actualizeazã periodic Lista monumentelor istorice din România;
    o) administreazã fondul documentar al monumentelor istorice, care cuprinde: arhiva, fototeca, fondul cartografic şi biblioteca, care sunt proprietatea publicã a statului român;
    p) gestioneazã Registrul specialiştilor, experţilor şi verificatorilor tehnici, precum şi procedurile de atestare şi înscriere în acesta, în conformitate cu metodologia aprobatã prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional;
    q) elaboreazã normele şi metodologiile specifice domeniului monumentelor istorice, care se aprobã prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional;
    r) gestioneazã, în condiţiile legii, fondurile destinate inventarierii, elaborãrii normelor şi metodologiilor pentru monumente istorice;
    s) colaboreazã cu serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional şi cu instituţii de specialitate în activitatea de inventariere şi de cadastru a monumentelor istorice;
    ş) poate declanşa procedura de clasare a bunurilor imobile şi a bunurilor imobile aflate în pericol şi poate elabora dosarele de clasare conform Normelor metodologice de clasare şi inventariere a monumentelor istorice, aprobate prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional;
    t) elaboreazã proiecte de valorificare prin turism cultural a monumentelor istorice, precum şi a zonelor de protecţie a acestora şi propune în acest sens colaborarea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional cu ministerele şi autoritãţile de resort;
    ţ) realizeazã şi pune în valoare, în interes public, baze naţionale de date, registre şi depozite pentru patrimoniul arheologic, patrimoniul cultural mobil, patrimoniul cultural imaterial şi resursele informaţionale asociate, care cuprind: instituţii, persoane, locuri, evenimente, bibliografii, date statistice, imagini, înregistrãri video şi audio, hãrţi şi alte informaţii. Acestea includ: baza naţionalã de date a inventarului patrimoniului cultural naţional mobil şi a patrimoniului clasat, baza naţionalã de date a Repertoriului arheologic naţional - RAN şi sistemul informaţional geografic aferent, Sistemul informatic de administrare a cercetãrilor arheologice - ACERA, baza naţionalã de date a arhitecturii vernaculare din muzeele în aer liber - ETNOMON, Registrul bunurilor culturale distruse, dispãrute, furate sau exportate ilegal, Catalogul colectiv naţional al cãrţii vechi şi Catalogul colectiv naţional al manuscriselor medievale, baza de date a Repertoriului patrimoniului imaterial, baza de date bibliografice şi biblioteca digitalã a patrimoniului cultural, baza de date a specialiştilor şi Registrul experţilor în domeniul patrimoniului cultural mobil, Registrul arheologilor, baza de date a muzeelor şi colecţiilor şi altele;
    u) centralizeazã şi proceseazã datele primite de la Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, de la operatorii culturali şi din alte surse, asigurã evidenţa informatizatã, administrarea documentelor şi fişierelor destinate actualizãrii bazelor de date, arhivarea acestora şi publicarea, inclusiv pe internet, a datelor de interes public;
    v) cerceteazã şi pune în valoare informaţiile cuprinse în bazele de date şi din alte surse; acordã asistenţã de specialitate privind valorificarea documentar-ştiinţificã a informaţiei şi publicã repertorii, cataloage, bibliografii, ghiduri, dicţionare, facsimile digitale şi altele;
    w) îndeplineşte funcţia de agregator naţional în procesul de implementare a Programului naţional pentru digitizarea resurselor culturale naţionale şi crearea Bibliotecii Digitale a României - componentã a bibliotecii digitale europene - Europeana.eu, asigurând interfaţa dintre furnizorii de conţinut, respectiv instituţii publice sau alte organizaţii deţinãtoare de resurse culturale, şi serviciile tehnice care gestioneazã programul la nivel comunitar;
    x) elaboreazã norme, standarde, instrumente de evidenţã, chestionare, instrumente informatice, terminologii pentru documentarea bunurilor culturale şi realizeazã studii, cercetãri, analize, monitorizãri, programe şi proiecte în domeniul patrimoniului cultural;
    y) oferã asistenţã tehnicã şi de specialitate instituţiilor culturale, întreţine programul DOCPAT pentru documentarea patrimoniului cultural, precum şi alte sisteme informatice şi aplicaţii utilizate de cãtre operatorii culturali;
    z) întreţine şi dezvoltã site-ul web al patrimoniului cultural din România E-patrimoniu.ro, portalul naţional Culturalia.ro, alte site-uri web tematice şi portaluri de interes naţional, participã la reţele europene şi internaţionale de date;
    aa) administreazã bazele de date, arhivele de documente şi imagini pe suport clasic şi digital, precum şi fototeca istoricã a patrimoniului cultural, care sunt proprietatea publicã a statului român;
    bb) reprezintã Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional în Sistemul integrat de gestiune a informaţiilor pentru protecţia patrimoniului cultural mobil şi a bunurilor culturale, în alte reţele, parteneriate, comisii interministeriale şi proiecte naţionale şi internaţionale legate de noile tehnologii informatice şi de comunicare în domeniul cultural;
    cc) stocheazã inventarele privind bunurile culturale mobile clasate şi documentele care au stat la baza operaţiunilor de clasare;
    dd) editeazã Revista monumentelor istorice şi Buletinul monumentelor istorice, precum şi alte publicaţii de specialitate, pe orice tip de suport, şi comercializeazã materialele privind protejarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice;
    ee) organizeazã şi participã la manifestãri ştiinţifice, naţionale şi internaţionale în domeniul protejãrii monumentelor istorice.
    ART. 3
    (1) Pentru exercitarea atribuţiilor care îi revin, Institutul este abilitat sã solicite şi sã primeascã de la instituţii publice şi persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniu date şi documente necesare exercitãrii competenţelor sale.
    (2) Institutul centralizeazã şi prelucreazã datele statistice primare referitoare la activitãţile din domeniu.
    (3) Institutul colaboreazã cu instituţii de specialitate din ţarã şi din strãinãtate pentru realizarea unor studii şi cercetãri privind evoluţia şi prognoza activitãţilor din domeniu.
    ART. 4
    (1) Cheltuielile curente şi de capital ale Institutului se asigurã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional.
    (2) Veniturile proprii se obţin din activitãţi realizate direct de Institut, şi anume:
    a) gestionarea timbrului monumentelor istorice;
    b) contractarea şi realizarea de studii, cercetãri şi expertize în domeniul protejãrii monumentelor istorice;
    c) realizarea de lucrãri şi servicii de specialitate, tehnice şi economice, în domeniul protejãrii monumentelor istorice;
    d) editarea şi comercializarea materialelor privind protejarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice;
    e) alte activitãţi specifice realizate în conformitate cu atribuţiile sale legale;
    f) cofinanţãri de programe şi proiecte;
    g) publicaţii pe orice tip de suport;
    h) prestaţii editoriale;
    i) studii, proiecte şi prestãri de servicii;
    j) exploatarea bunurilor pe care le are în administrare: arhivã, fonotecã şi altele;
    k) sponsorizãri sau donaţii ale persoanelor fizice ori juridice, române sau strãine.
    ART. 5
    (1) Institutul este condus de un director general, numit prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional, potrivit legii.
    (2) Directorul general al Institutului conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintã în raporturile cu autoritãţile publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele juridice şi fizice din ţarã sau din strãinãtate.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul general este ajutat de Consiliul de administraţie al Institutului.
    (4) Componenţa şi atribuţiile Consiliului de administraţie se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al Institutului, aprobat prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional.
    (5) Directorul general este ordonator terţiar de credite.
    (6) În exercitarea atribuţiilor sale directorul general emite dispoziţii.
    (7) Pe lângã directorul general funcţioneazã Consiliul ştiinţific al Institutului, organism consultativ alcãtuit din specialişti în domeniul protejãrii monumentelor istorice; componenţa, atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare ale Consiliului ştiinţific se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului, aprobat prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional.
    ART. 6
    (1) Numãrul maxim de posturi ale Institutului este de 123 şi se asigurã în limita numãrului maxim de posturi prevãzut la pct. II "Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat" din anexa nr. 2 la Hotãrârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, cu modificãrile ulterioare şi completãrile ulterioare.
    (2) Salarizarea personalului Institutului se face potrivit legislaţiei în vigoare.
    ART. 7
    (1) Institutul are dreptul la douã autoturisme pentru transportul personalului, cu un consum lunar de carburant de 350 litri.
    (2) Pentru îndeplinirea activitãţilor specifice, a activitãţilor de control şi inspecţie şi a activitãţilor de protecţie a patrimoniului cultural naţional imobil, Institutul are dreptul la un microbuz de pânã la 9 locuri şi la 4 autoturisme de teren. Consumul lunar maxim de carburant este de 250 litri fiecare.
    ART. 8
    Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã:
    a) Hotãrârea Guvernului nr. 1.258/2001 privind organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional al Patrimoniului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 823 din 20 decembrie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) art. 2 alin. (3) pct. C^1 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.878/2005 privind înfiinţarea Centrului de Pregãtire Profesionalã în Culturã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 17 ianuarie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                             Ministrul culturii şi
                            patrimoniului naţional,
                                 Kelemen Hunor

                         Ministrul muncii, familiei şi
                              protecţiei sociale,
                          Laurenţiu Sebastian Lãzãroiu

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 8 iunie 2011.
    Nr. 593.

                                 -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016