Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 592 din 10 mai 2006  privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor   Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 962/2001     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 592 din 10 mai 2006 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 962/2001

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 464 din 29 mai 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor <>Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 962/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din 4 octombrie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe este instituţie de interes public, cu atribuţii în implementarea unor programe guvernamentale şi în dezvoltarea de proiecte prin programe proprii, pentru construcţia de locuinţe şi intervenţii la construcţiile existente.
(2) În realizarea obiectivelor sale, Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe coordoneazã constituirea şi atragerea de resurse de finanţare pe care le administreazã în cadrul unor montaje financiare pentru:
a) realizarea investiţiilor privind construcţia de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, construcţia de locuinţe sociale şi de necesitate, construcţia şi/sau reabilitarea locuinţelor distruse ori grav avariate, situate în zonele afectate de calamitãţi naturale, construcţia altor locuinţe proprietate publicã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi intervenţii la construcţiile existente, în aplicarea mãsurilor stabilite prin programe guvernamentale;
b) dezvoltarea prin programe proprii a unor proiecte imobiliare pentru construirea de locuinţe proprietate privatã prin credit ipotecar.
(3) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe poate dobândi terenuri destinate construirii de locuinţe, în condiţiile legii, prin:
a) preluarea în administrare şi/sau în folosinţã gratuitã a unor terenuri aflate în proprietatea publicã sau privatã a statului ori a unitãţilor administrativ-teritoriale;
b) achiziţia de terenuri din surse proprii sau intermedierea achiziţiei acestora din sursele beneficiarilor de locuinţe;
c) preluarea în folosinţã gratuitã a terenurilor proprietate privatã a persoanelor fizice sau juridice, beneficiare ale locuinţelor;
d) donaţii ale unor persoane fizice sau juridice.
(4) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe monitorizeazã sau, dupã caz, dezvoltã proiecte pentru viabilizarea terenurilor destinate construcţiilor de locuinţe, prin programe proprii sau prin programe guvernamentale.
(5) Pentru dezvoltarea programelor proprii şi pentru implementarea programelor guvernamentale de construcţii de locuinţe, Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe iniţiazã şi asigurã realizarea unor studii de specialitate privind piaţa imobiliarã - cererea şi oferta de locuinţe, terenuri de construcţii, soluţii arhitecturale, tehnologii, surse de finanţare şi costuri în construcţii de locuinţe şi altele asemenea."
2. Dupã articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 1^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 1^1. - (1) Pentru dezvoltarea construcţiei de locuinţe, în valorificarea studiilor efectuate potrivit art. 1 alin. (5) se vor avea în vedere promovarea unor soluţii arhitecturale moderne, utilizarea tehnologiilor avansate de execuţie şi a unor materiale şi produse noi, calitativ superioare. În situaţia repetitivitãţii soluţiilor alese se va avea în vedere individualizarea ansamblurilor de locuinţe prin planuri urbanistice zonale şi prin adaptarea respectivelor soluţii la condiţiile pedoclimatice existente în amplasament. Pentru locuinţele care se construiesc prin investiţii din fonduri publice se vor adopta soluţii de suprafaţã şi de confort minim prevãzute în <>Legea locuinţei nr. 114/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu încadrarea în preţul minim al pieţei.
(2) Finanţarea studiilor prevãzute la alin. (1) se realizeazã din surse proprii ale Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe şi din veniturile proprii prevãzute cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(3) Rezultatele studiilor prevãzute la alin. (1) se pun gratuit la dispoziţie Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi pot fi valorificate pe piaţã pentru alţi solicitanţi. Sumele provenite din valorificarea studiilor de piaţã se fac venit pentru Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe."
3. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Terenurile destinate construcţiei de locuinţe se pot prelua de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe potrivit prevederilor <>art. 2^1 alin. (1) din Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, numai în condiţiile în care sunt lipsite de orice sarcinã şi sunt cuprinse cu aceastã destinaţie în planurile urbanistice aprobate.
(2) Terenurile prevãzute la alin. (1), care sunt în proprietatea publicã ori privatã a statului, se transmit fãrã platã în proprietatea publicã sau, dupã caz, în proprietatea privatã a unitãţilor administrativ-teritoriale în care sunt amplasate şi în administrarea consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, sau, dupã caz, în administrarea consiliilor judeţene, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe îşi pãstreazã folosinţa gratuitã a terenurilor pe perioada realizãrii investiţiilor.
(3) Stabilirea şi/sau clarificarea regimului juridic al terenurilor potrivit alin. (2) se realizeazã în baza planurilor urbanistice şi a studiilor de fezabilitate aprobate, odatã cu promovarea programelor de construcţii de locuinţe prin investiţii publice şi/sau odatã cu dezvoltarea proiectelor imobiliare privind construirea de locuinţe prin credit ipotecar.
(4) Promovarea investiţiilor publice în construcţia de locuinţe şi dezvoltarea proiectelor imobiliare privind construirea de locuinţe prin credit ipotecar se fac pe terenuri viabilizate sau a cãror viabilizare se realizeazã, corelat cu termenele de recepţie şi punere în funcţiune a locuinţelor.
(5) Pentru asigurarea corelãrii prevãzute la alin. (4) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe va încheia contracte cu autoritãţile administraţiei publice locale, prin bugetul cãrora se aprobã programul de investiţii publice pentru realizarea de utilitãţi şi dotãri tehnico-edilitare, dupã modelul prevãzut în anexa nr. 13.
(6) Lucrãrile tehnico-edilitare necesare asigurãrii condiţiilor de locuit în interiorul ansamblurilor de locuinţe care se realizeazã pe terenuri proprietate privatã a unor persoane fizice sau juridice se includ în devizul general al obiectivului de investiţii. În aceste cazuri, contractele prevãzute la alin. (5) vor avea în vedere numai lucrãrile tehnico-edilitare necesar a fi realizate pânã la limitele exterioare ale ansamblurilor de locuinţe."
4. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Tinerii, în sensul prevederilor <>art. 6^2 alin. (1) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt persoane majore în vârstã de pânã la 35 de ani la data depunerii cererii pentru repartizarea unei locuinţe construite prin programele Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, destinatã închirierii, şi care pot primi repartiţie pentru locuinţã în cel mult 12 luni de la împlinirea acestei vârste."
5. Titlul capitolului I^1 "Operaţiuni imobiliare efectuate de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe pentru construirea locuinţelor prin programe proprii" se abrogã.
6. Dupã alineatul (1) al articolului 3^2 se introduc douã noi alineate, alineatele (2) şi (3), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru construcţia de locuinţe realizatã prin investiţii publice, valoarea contractelor de antreprizã generalã încheiate de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe cu antreprenorii generali se va actualiza potrivit legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice.
(3) Actualizarea valorii contractelor de antreprizã generalã prevãzute la alin. (1) se poate face numai pentru perioada cuprinsã între data începerii lucrãrilor şi cea a recepţiei la terminarea lucrãrilor prevãzute în contract."
7. Articolele 4, 6, 7, 8 şi 9 se abrogã.
8. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe va încheia convenţii cu autoritãţile administraţiei publice locale pentru sprijinirea programelor de construcţie a locuinţelor.
(2) Pentru terenurile care sunt sau trec în condiţiile legii în administrarea autoritãţilor administraţiei publice locale, destinate realizãrii de locuinţe cu finanţare prin credite ipotecare, se vor stabili în cadrul convenţiilor încheiate, în baza unor hotãrâri ale consiliilor locale, modalitatea de atribuire a acestora cãtre titularii dreptului de proprietate asupra locuinţelor, precum şi cuantumul redevenţei sau al taxei stabilite potrivit legii. Concesionarea sau, dupã caz, darea în folosinţã a terenurilor se face pentru toatã durata de existenţã a construcţiilor."
9. Articolul 11 se abrogã.
10. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Resursele de finanţare în construcţia de locuinţe cu credit ipotecar care se realizeazã prin programele Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe se constituie din sursele proprii ale beneficiarilor şi/sau din credite ipotecare acordate acestora de cãtre instituţii financiare autorizate potrivit legii.
(2) Finanţarea construcţiei de locuinţe cu credit ipotecar se realizeazã integral prin instituţiile financiare creditoare.
(3) Pentru construcţiile de locuinţe a cãror finanţare se asigurã în condiţiile alin. (2) se vor stabili, prin contractele încheiate de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe cu beneficiarii de credite:
a) structura preţului locuinţelor;
b) modalitatea de reactualizare a valorii contractelor de antreprizã generalã.
(4) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe va încheia convenţii cu instituţiile financiare creditoare pentru realizarea montajului financiar necesar în finanţarea construcţiei de locuinţe contractate de beneficiarii de credite."
11. Articolul 13 se abrogã.
12. Titlul secţiunii a doua a capitolului II va avea urmãtorul cuprins:
"SECŢIUNEA a 2-a
Promovarea proiectelor imobiliare pentru construirea de locuinţe prin programe proprii"
13. Articolul 13^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13^1 . - (1) În aplicarea prevederilor <>art. 2 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe va întocmi anual un program de construcţii de locuinţe proprietate privatã prin credit ipotecar, în baza cererilor înregistrate, pe terenuri dobândite în acest scop potrivit legii. Cererile formulate de persoane evacuate sau de chiriaşi din locuinţele preluate în mod abuziv de cãtre stat şi care s-au retrocedat în naturã foştilor proprietari, precum şi cererile formulate de tineri vor fi rezolvate cu prioritate; în acest scop, Consiliul de administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe va adopta criterii şi reglementãri specifice.
(2) Pentru promovarea programului prevãzut la alin. (1) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe va întocmi studii de prefezabilitate şi studii de fezabilitate pentru fiecare obiectiv de investiţii, studii care vor avea conţinutul prevãzut în anexa nr. 14.
(3) Programul va fi transmis pentru avizare Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi va fi însoţit de studiile de prefezabilitate."
14. Articolul 13^2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13^2. - (1) Pentru dezvoltarea programului de construcţii de locuinţe proprietate privatã prin credit ipotecar pot participa ca parteneri, alãturi de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, persoane juridice cu activitãţi în construirea de locuinţe, de drumuri, în domeniul investiţiilor imobiliare, în domeniul serviciilor de gospodãrie comunalã, precum şi al celor de alimentare cu gaze şi energie electricã, pe bazã de contracte de asociere încheiate potrivit legii.
(2) Conţinutul-cadru al contractelor de asociere şi condiţiile de eligibilitate a partenerilor Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe în dezvoltarea programului de construcţii de locuinţe proprietate privatã prin credit ipotecar sunt prevãzute în anexa nr. 15.
(3) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe şi partenerii acesteia în dezvoltarea programelor de construcţii de locuinţe prin credit ipotecar pot avansa din surse proprii sumele necesare pentru realizarea montajului financiar, inclusiv a operaţiunilor imobiliare conexe, contractarea şi realizarea serviciilor de proiectare, contractarea, urmãrirea şi realizarea lucrãrilor de execuţie, urmând ca acestea sã fie reconstituite din sursele beneficiarilor de locuinţe.
(4) Dezvoltarea programului de construcţii de locuinţe proprietate privatã prin credit ipotecar se poate realiza de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe şi pe terenuri proprietate privatã a unor persoane fizice sau juridice, pe baza unor contracte de parteneriat, prevederile alin. (2) şi ale art. 2 aplicându-se în mod corespunzãtor."
15. La articolul 14, alineatele (3), (4), (5) şi (7) vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Solicitãrile/cererile privind repartizarea de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, vor fi înregistrate în ordinea primirii acestora şi vor fi analizate de comisii sociale care se vor constitui în acest scop prin dispoziţie a primarilor comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucureşti sau, dupã caz, prin dispoziţie a preşedinţilor consiliilor judeţene. Comisia socialã nu este o comisie de specialitate a consiliului local, în sensul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 35/2002 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a consiliilor locale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 673/2002 .
(4) Stabilirea solicitanţilor care au acces la locuinţe şi a ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor înregistrate în condiţiile alin. (1), (2) şi (3), precum şi repartizarea locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, se vor realiza în mod obligatoriu dupã criterii care vor respecta criteriile-cadru cuprinse în anexa nr. 11 şi care vor fi adoptate, cu avizul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, de autoritãţile administraţiei publice locale şi/sau centrale care preiau în administrare aceste locuinţe.
(5) Structura pe specialitãţi a membrilor comisiilor sociale se aprobã de consiliile locale, la propunerea primarilor localitãţilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucureşti, şi de consiliile judeţene, la propunerea preşedintelui consiliului judeţean, cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice. Pentru analizarea cererilor de locuinţe destinate închirierii, efectuate de tineri specialişti din învãţãmânt şi sãnãtate, comisiile sociale se vor structura majoritar pe specialitãţi specifice domeniului respectiv şi vor cuprinde specialişti desemnaţi la propunerea autoritãţilor publice centrale interesate şi/sau a serviciilor descentralizate în teritoriu ale acestora.
........................................................................................
(7) Locuinţele pentru tineri, destinate închirierii, repartizate dupã criterii care nu sunt avizate şi aprobate în condiţiile prevederilor alin. (4) şi (4^1 ), intrã sub incidenţa prevederilor <>art. 6^2 alin. (4) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
16. Dupã alineatul (4) al articolului 14 se introduce un nou alineat, alineatul (4^1 ), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1 ) În adoptarea criteriilor prevãzute la alin. (4) se vor avea în vedere urmãtoarele:
a) criteriile-cadru de acces la locuinţã vor fi adaptate la situaţiile concrete existente pe plan local, numai din punct de vedere al cuprinderii teritoriale. Pentru accesul la locuinţele destinate închirierii unor tineri specialişti din învãţãmânt şi sãnãtate se pot propune şi criterii specifice, în suplimentarea celor stabilite prin criteriile-cadru;
b) pentru criteriile-cadru de ierarhizare prin punctaj nu se admit modificãri şi/sau completãri, acestea urmând a fi preluate sub forma şi cu punctajul stabilite în anexa nr. 11;
c) criteriile se adoptã sub formã de propuneri care se transmit pentru avizare Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, însoţite de o copie a actului prin care au fost adoptate. Forma finalã a criteriilor se adoptã dupã primirea avizului favorabil al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi efectuarea eventualelor corecturi solicitate prin avizul respectiv;
d) solicitarea avizului Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prevãzut la lit. c), se efectueazã, de regulã, odatã cu transmiterea inventarului locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, propuse a fi finanţate în cadrul programului aprobat conform art. 18 şi ori de câte ori este necesarã modificarea criteriilor în vederea adaptãrii acestora la situaţii care diferã de cele stabilite iniţial. Solicitarea va fi însoţitã de o notã de fundamentare a criteriilor propuse."
17. La articolul 14, alineatele (6) şi (8) se abrogã.
18. La articolul 15, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) În urma analizãrii cererilor de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, comisiile sociale vor prezenta consiliilor locale sau, dupã caz, consiliilor judeţene lista solicitanţilor care au acces la locuinţele pentru tineri, destinate închirierii, precum şi propuneri privind ordinea şi modul de soluţionare a cererilor, luându-se în considerare folosirea spaţiului locativ existent, precum şi construirea de locuinţe noi în condiţiile prezentelor norme metodologice. Analizarea cererilor şi stabilirea prioritãţilor în soluţionarea acestora se fac anual, pânã la sfârşitul lunii februarie a anului respectiv, luându-se în considerare cererile depuse pânã la sfârşitul anului precedent; lista de prioritãţi se întocmeşte sau se reface anual numai în cazul când în unitatea administrativ-teritorialã urmeazã sã se finalizeze în anul respectiv şi sã se repartizeze locuinţe noi pentru tineri, destinate închirierii.
(2) Listele privind solicitanţii care au acces la locuinţe şi cele cu privire la stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor, criteriile care au stat la baza stabilirii respectivelor liste, precum şi hotãrârile consiliilor locale sau, dupã caz, hotãrârile consiliilor judeţene prin care au fost aprobate vor fi date publicitãţii prin afişare într-un loc accesibil publicului."
19. Dupã alineatul (7) al articolului 15 se introduce un nou alineat, alineatul (7^1 ), cu urmãtorul cuprins:
"(7^1 ) Locuinţele rãmase vacante pe perioada exploatãrii acestora se repartizeazã solicitanţilor care au înregistrate cereri în condiţiile prevederilor art. 14 alin. (1) şi (3) şi care îndeplinesc criteriile de acces adoptate în condiţiile prevederilor art. 14 alin. (4). Repartizarea acestor locuinţe se face în urmãtoarea ordine de prioritate:
a) în ordinea stabilitã prin lista anualã de prioritãţi întocmitã sau refãcutã în condiţiile prevederilor alin. (1);
b) în ordinea crescãtoare a datei de înregistrare a cererilor de locuinţã, în cazul când nu se pot aplica prevederile lit. a)."
20. Alineatul (8) al articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"(8) Administrarea locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, se face în condiţiile prevãzute de lege pentru locuinţele din fondul locativ de stat. Pentru încheierea şi/sau prelungirea contractului de închiriere a locuinţei se aplicã şi prevederile <>art. 6^2 alin. (3^1 ) şi (3^2 ) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Contractul iniţial se încheie fãrã restricţii referitoare la vârsta beneficiarului/beneficiarilor, dar va cuprinde clauze referitoare la revizuirea cuantumului de chirie, aplicabile la data prelungirii acestuia, conform legii."
21. Alineatul (1^1 ) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"(1^1 ) În aplicarea prevederilor <>art. 6^1 alin. (4) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, construcţiile de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, se amplaseazã pe terenuri proprietate publicã primite în folosinţã gratuitã pe perioada realizãrii investiţiilor de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe conform prevederilor alin. (1), precum şi pe terenuri proprietate publicã sau privatã a statului, transmise în administrarea agenţiei conform prevederilor <>Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publicã şi regimul juridic al acesteia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ori prin legi speciale. Terenurile care sunt în proprietatea publicã ori privatã a statului se transmit fãrã platã în proprietatea publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale, cu respectarea prevederilor art. 2 din prezentele norme metodologice."
22. Dupã alineatul (1^2 ) al articolului 17 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Studiile de fezabilitate supuse aprobãrii conform alin. (1^1 ) şi (1^2 ) vor fi însoţite de câte un exemplar al contractelor încheiate potrivit prevederilor art. 2 alin. (5)."
23. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - În vederea cuprinderii obiectivelor de investiţii prevãzute la art. 17 în programul de realizare a locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, consiliile locale sau, dupã caz, consiliile judeţene vor întocmi, vor actualiza şi vor transmite anual inventarul, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, cel mai târziu pânã în data de 15 mai a fiecãrui an."
24. Alineatul (2) al articolului 19 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru obiectivele noi de investiţii propuse în condiţiile art. 17, Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe va prelua prin protocol, de la consiliile locale şi, dupã caz, de la consiliile judeţene, studiile de fezabilitate şi terenurile aferente construcţiilor. Terenurile aferente construcţiilor de locuinţe rãmân sau sunt preluate în folosinţa gratuitã a Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe pe durata de realizare a investiţiilor."
25. La articolul 19, litera b) a alineatului (3) şi alineatul (3^1 ) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) obligativitatea consiliilor locale de a asigura utilitãţile şi dotãrile edilitare aferente construcţiilor de locuinţe, coroborat cu programul de recepţie şi punere în funcţiune a locuinţelor, conform contractelor încheiate potrivit prevederilor art. 2 alin. (5);
........................................................................................
(3^1 ) Pentru obiectivele de investiţii promovate direct de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, conform prevederilor art. 17 alin. (1^1 ), amplasate pe terenuri care nu fac parte din domeniul public sau privat al unitãţilor administrativ-teritoriale, precizãrile alin. (3) lit. a)-e) vor face obiectul unor convenţii încheiate de agenţie cu consiliile locale sau cu consiliile judeţene, dupã caz."
26. Alineatul (2) al articolului 19^1 se abrogã.
27. La articolul 19^1 , alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Predarea-preluarea locuinţelor prevãzute la alin. (1) şi, dupã caz, a terenurilor aferente se face odatã cu recepţia la terminarea lucrãrilor, prin protocol încheiat între Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe şi cei interesaţi, în condiţiile stabilite la art. 19 alin. (3) lit. d), respectiv la art. 19 alin. (3^1 ). La aceastã datã folosinţa gratuitã acordatã Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe asupra terenurilor aferente locuinţelor înceteazã de drept."
28. Articolul 21^1 se abrogã.
29. La articolul 22, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Dupã aprobarea bugetului de stat, direcţia coordonatoare a activitãţii de investiţii din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului transmite Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe fişele obiectivelor de investiţii finanţate de la bugetul de stat privind construcţia de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii."
30. La articolul 25, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Înaintea încheierii contractului de antreprizã pentru executarea lucrãrilor de construcţii-montaj, Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe transmite direcţiei coordonatoare din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului devizul general al investiţiei privind realizarea de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, însoţit de devize financiare estimative pentru categoriile de cheltuieli care nu intrã în valoarea contractului de antreprizã, în vederea urmãririi alocãrii fondurilor necesare pe categorii de cheltuieli. Decontarea cheltuielilor necesare realizãrii obiectivelor de investiţii cuprinse în devizul general se asigurã, pe surse de finanţare, conform prevederilor anexei nr. 2a)."
31. Titlul capitolului IV "Obligaţiuni şi emisiunea de obligaţiuni" va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale"
32. Articolele 28-31 se abrogã.
33. Dupã articolul 31 se introduc cinci noi articole, articolele 31^1 -31^5 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 31^1 . - (1) Creditele ipotecare acordate din sursele Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe pânã la data de 17 iulie 2005 se deruleazã conform prevederilor cuprinse în contractele încheiate cu beneficiarii acestora şi celor din convenţiile speciale încheiate de agenţie în acest scop cu instituţii bancare, pânã la data rambursãrii integrale a împrumuturilor.
(2) Aprobarea ratei dobânzii aferente creditelor prevãzute la alin. (1) este în atribuţia Consiliului de administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe.
(3) Resursele Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe se reîntregesc cu ratele rambursate şi cu dobânzile plãtite de beneficiarii creditelor acordate în condiţiile alin. (1) şi (2).
Art. 31^2 . - (1) Contractanţii de credite ipotecare, care au încheiate contracte de mandat cu Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe sau contracte de construire a unei locuinţe prin programele agenţiei pânã la data de 17 iulie 2005, pot beneficia în continuare de o subvenţie de la bugetul de stat în cuantum de 20% din valoarea locuinţei, dacã întrunesc, în mod cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) titularul contractului, respectiv membrii familiei acestuia (soţ/soţie şi/sau copii în întreţinere), nu a primit sprijin de la bugetul de stat sub formã de subvenţii pentru o altã locuinţã;
b) este prima locuinţã pe care o construiesc cu finanţare prin credit ipotecar.
(2) Subvenţia prevãzutã la alin. (1) se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(3) Fundamentarea necesarului anual de subvenţii se face de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, pe baza programului de construcţii de locuinţe cu credit ipotecar pentru anul urmãtor şi al resurselor estimate a fi utilizate în acest scop, prin aplicarea procentului de 20% la valoarea estimatã a locuinţelor care se construiesc pentru beneficiarii prevãzuţi la alin. (1).
(4) Fundamentarea necesarului de subvenţii se transmite Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, odatã cu fundamentarea necesarului de resurse prevãzutã la art. 20.
(5) Persoanele care pot beneficia de subvenţii pentru prima locuinţã construitã cu credit ipotecar, în condiţiile prevãzute la alin. (1), vor depune la Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe solicitarea acordãrii subvenţiei la care au dreptul potrivit legii, la care va fi anexatã, sub formã autenticã, o declaraţie pe propria rãspundere a solicitantului din care sã rezulte cã acesta, respectiv familia sa (soţ, soţie şi copii în întreţinere), nu a primit sprijin de la bugetul de stat sub formã de subvenţii pentru construirea sau cumpãrarea unei alte locuinţe.
(6) Solicitãrile depuse vor fi analizate şi aprobate, dupã caz, de Comitetul de credite al Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe.
(7) Dupã aprobarea solicitãrilor de acordare a subvenţiei odatã cu încheierea contractelor de construire a locuinţelor se stabileşte cuantumul subvenţiei aprobate pentru fiecare beneficiar, prin aplicarea unui procent de 20% la valoarea locuinţei care se înscrie în contractul de construire.
(8) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe va solicita Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului acordarea subvenţiilor în baza unei situaţii întocmite conform modelului prevãzut în anexa nr. 10.
(9) Solicitãrile de subvenţii, prezentate conform modelului din anexa nr. 10, se vor reactualiza la data primirii în contul Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe a sumei reprezentând subvenţii, în funcţie de evoluţia cursului de schimb leu-euro pe perioada dintre momentul consolidãrii valorii locuinţei prevãzute în contractul de construire şi momentul primirii sumei. Solicitãrile de subvenţii reactualizate se transmit Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului în vederea regularizãrii sumelor alocate de la bugetul de stat cu aceastã destinaţie.
Art. 31^3 . - (1) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va aloca Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe subvenţiile stabilite în conformitate cu prevederile art. 31^2 , din creditele bugetare deschise în acest scop, în limita alocaţiilor stabilite prin legea bugetului de stat.
(2) Subvenţia primitã conform alin. (1) se constituie ca sursã pentru finanţarea parţialã a locuinţei pentru care a fost acordatã.
Art. 31^4 . - (1) În aplicarea prevederilor <>art. 6^1 alin. (4) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, promovarea şi dezvoltarea la nivel sectorial şi naţional a unor programe privind construcţia de locuinţe sociale şi de necesitate, construcţia altor locuinţe proprietate publicã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi intervenţii la construcţii existente se realizeazã de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe în condiţii similare celor stabilite prin prezentele norme metodologice pentru programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, cu respectarea prevederilor legislativ-normative prin care se reglementeazã regimul juridic şi cadrul general de realizare, exploatare şi administrare a respectivelor locuinţe.
(2) Promovarea, implementarea şi derularea la nivel sectorial şi naţional a unor programe privind construirea şi/sau reabilitarea locuinţelor distruse ori grav avariate, situate în zonele afectate de calamitãţi naturale, se realizeazã de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe în parteneriat cu autoritãţile administraţiei publice locale, în condiţiile prevãzute prin actele legislativ-normative ce vor fi adoptate în acest scop. Stabilirea obiectului şi a condiţiilor de desfãşurare a parteneriatului se face prin convenţii încheiate de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe cu autoritãţile administraţiei publice locale implicate.
Art. 31^5 . - Materialele provenite din donaţii şi/sau sponsorizãri, prevãzute la <>art. 24^1 alin. (2) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se pot utiliza numai în cadrul programelor prevãzute la art. 31^4 alin. (2) din prezentele norme metodologice."
34. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - Anexele nr. 1, 2, 2a) şi 3-15 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice."
35. Anexa nr. 1 se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre.
36. Anexa nr. 1a) se abrogã.
37. Anexa nr. 11 se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezenta hotãrâre.
38. Dupã anexa nr. 12 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 13, 14 şi 15, care vor avea cuprinsul din anexele nr. 3, 4 şi 5 la prezenta hotãrâre.
ART. II
Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor <>Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 962/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din 4 octombrie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se vor republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor numerotarea corespunzãtoare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Ministru delegat pentru lucrãri publice
şi amenajarea teritoriului,
Laszlo Borbκly

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 10 mai 2006.
Nr. 592.


ANEXA 1
(Anexa nr. 1 la normele metodologice)

CONSILIUL LOCAL ................................
(Consiliul Judeţean ...........................)
(Consiliul General al Municipiului Bucureşti)

INVENTARUL
locuinţelor pentru tineri, propuse a fi finanţate în
cadrul Programului aprobat conform <>Legii nr. 152/1998


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denu- Numã- Numã- Re- Sta- Ter- Amplasamentul*) Su- Suma Surse
mirea rul rul gi- diul me- Su- Pla- Sta- mele so- pro-
loca- de de mul fi- nul pra- nul diul ne- li- prii**)
litã- locu- ce- de zic PIF faţa ur- vi- ce- ci- (mili-
ţii, inţe reri înãl- (ha) ba- a- sare tatã oane
blocul ţime nis- bili- în de lei)
tic zãrii ve- la
de- bu-
rea ge-
fi- tul
na- de
li- stat
zãrii (mi-
(mi- li-
lioane oane
lei) lei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Localitatea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Total
localitate:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL
GENERAL:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Primar,
(Preşedintele Consiliului judeţean)
(Primarul general)


__________
*) Se completeazã: suprafaţa, planurile urbanistice aprobate şi lucrãrile de viabilizare realizate.
**) La coloana 11 se completeazã totalul sumelor înscrise în listele investiţiilor de la bugetul local, fãrã alocaţii de la bugetul de stat.
Anexa se centralizeazã la nivelul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pe baza datelor transmise de consiliile locale.


ANEXA 2
(Anexa nr. 11 la normele metodologice)

CRITERII - CADRU
pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor de
locuinţe şi în repartizarea locuinţelor pentru tineri,
destinate închirierii

A. Criterii de acces la locuinţã:
1. Titularul cererii de repartizare a unei locuinţe pentru tineri, destinatã închirierii, trebuie sã fie major, în vârstã de pânã la 35 de ani la data depunerii cererii, şi sã poatã primi repartiţie pentru locuinţã în cel mult 12 luni de la împlinirea acestei vârste.
Cererea de locuinţã se efectueazã numai individual şi în nume propriu.
2. Titularul cererii de locuinţã şi ceilalţi membrii ai familiei acestuia - soţ/soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia - trebuie sã nu deţinã şi sã nu fi deţinut o altã locuinţã în proprietate şi/sau sã nu fie beneficiarul unei alte locuinţe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unitãţii administrativ-teritoriale sau a unitãţii în care îşi desfãşoarã activitatea, în localitatea în care a solicitat locuinţã. Pentru sectoarele municipiului Bucureşti aceastã restricţie se referã la locuinţe care au fost sau sunt deţinute în municipiu, indiferent în care sector al acestuia. Cuprinderea teritorialã la care se referã aceastã cerinţã se va stabili de cãtre consiliile locale, cu avizul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în sensul şi în corelare cu cele precizate la criteriul de acces de la pct. 3.
Acte doveditoare: declaraţii autentificate ale titularului cererii şi, dupã caz, ale soţiei/soţului şi ale celorlalţi membri majori din familia acestuia.
NOTĂ: Restricţia referitoare la nedeţinerea unei locuinţe în proprietate nu are în vedere locuinţele înstrãinate în urma unei acţiuni de partaj sau locuinţele trecute în proprietatea statului în mod abuziv şi care nu au fost retrocedate în naturã. De asemenea, restricţia nu se aplicã în cazul deţinerii cu chirie a unui spaţiu locativ în cãmine de familişti sau nefamilişti, precum şi chiriaşilor din locuinţele preluate abuziv de stat şi care fac obiectul unor solicitãri de retrocedare sau care sunt retrocedate cãtre foştii proprietari. Prin cãmine de familişti sau nefamilişti se înţelege clãdirile dotate cu camere de locuit individuale şi cu dependinţele, dotãrile şi utilitãţile comune.
3. Titularul cererii de locuinţã trebuie sã îşi desfãşoare activitatea în localitatea în care sunt amplasate locuinţele. Cuprinderea teritorialã la care se referã aceastã cerinţã se va stabili de consiliile locale, cu avizul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. Se va avea în vedere posibilitatea extinderii acestei cuprinderi teritoriale şi în afara localitãţii în care s-a solicitat locuinţa, în cazuri motivate de existenţa unor platforme industriale, puncte de lucru ale unor unitãţi economice din localitate, aşezãminte de ocrotire socialã, aeroporturi, nave maritime sau fluviale, unitãţi turistice, cultural-sportive şi de agrement sau alte asemenea cazuri, în care îşi desfãşoarã activitatea solicitanţii de locuinţe.
NOTĂ:
Prin excepţie, în cazul când se extinde cuprinderea teritorialã a criterului, solicitanţii care îşi desfãşoarã activitatea în afara localitãţii în care sunt amplasate locuinţele trebuie sã facã dovada cã au domiciliul stabil de cel puţin un an în aceastã localitate.
4. Repartizarea locuinţelor se face în limita fondului disponibil, luându-se în considerare atât locuinţele libere din fondul existent, cât şi locuinţele ce urmeazã a fi finalizate în cadrul unor obiective de investiţii aprobate şi cuprinse în programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii.
NOTĂ:
- Lista de prioritãţi se stabileşte anual.
- Solicitanţii înscrişi în lista de prioritãţi, cu respectarea criteriilor de la pct. 1, 2 şi 3, care nu pot beneficia de repartizarea unei locuinţe în limita fondului disponibil în anul respectiv, pot primi repartiţii în anii urmãtori, în limita fondului disponibil în fiecare an şi în noua ordine de prioritate stabilitã.

B. Criterii de ierarhizare stabilite prin punctaj:


1. Situaţia locativã actualã
1.1. Chiriaş în spaţiu din fond locativ privat .................... 10 puncte
1.2. Tolerat în spaţiu ............................................. 7 puncte
1.3. Suprafaţa locuibilã deţinutã (cu chirie, tolerat
în spaţiu): - mp/locatar -
a) mai mare de 15 mp şi pânã la 18 mp inclusiv ..................... 5 puncte
b) mai mare de 12 mp şi pânã la 15 mp inclusiv ..................... 7 puncte
c) 8 mp şi pânã la 12 mp inclusiv .................................. 9 puncte
d) mai micã de 8 mp ............................................... 10 puncte
NOTĂ:
În cazul celor toleraţi în spaţiu, toatã suprafaţa locativã a imobilului se
împarte la numãrul total al locatarilor, în care sunt incluşi şi cei care nu
fac parte din familia solicitantului de locuinţã, dar care locuiesc în acelaşi
imobil. În cazul spaţiilor locative închiriate, suprafaţa locativã deţinutã
conform contractului de închiriere se împarte numai la numãrul membrilor
familiei solicitantului de locuinţã. La stabilirea numãrului de membri ai
familiei solicitantului de locuinţã se va avea în vedere componenţa familiei
definitã la cap. A pct. 2.
2. Starea civilã actualã
2.1. Starea civilã:
a) cãsãtorit ...................................................... 10 puncte
b) necãsãtorit ..................................................... 8 puncte
2.2. Nr. de persoane în întreţinere:
a) Copii
● 1 copil .......................................................... 2 puncte
● 2 copii .......................................................... 3 puncte
● 3 copii .......................................................... 4 puncte
● 4 copii .......................................................... 5 puncte
● > 4 copii ......................... 5 puncte + 1 punct pentru fiecare copil
b) alte persoane, indiferent de numãrul acestora ................... 2 puncte
3. Starea de sãnãtate actualã
Boala de care suferã solicitantul sau un alt membru al familiei ori aflat în
întreţinere necesitã, potrivit legii, însoţitor
sau o camerã în plus ............................................... 2 puncte
4. Vechimea cererii solicitantului
4.1. pânã la 1 an .................................................. 1 punct
4.2. între 1 şi 2 ani .............................................. 3 puncte
4.3. între 2 şi 3 ani .............................................. 6 puncte
4.4. între 3 şi 4 ani .............................................. 9 puncte
4.5. pentru fiecare an peste 4 ani ................................. 4 puncte
5. Nivelul de studii şi/sau pregãtire profesionalã
5.1. fãrã studii şi fãrã pregãtire profesionalã .................... 5 puncte
5.2. cu şcoalã generalã, fãrã pregãtire profesionalã şi/sau cu
specializare la locul de muncã ................................ 8 puncte
5.3. cu studii medii, fãrã pregãtire profesionalã şi/sau cu
specializare la locul de muncã ............................... 10 puncte
5.4. cu pregãtire profesionalã, prin studii medii sau profesionale
de specialitate şi/sau prin studii superioare de scurtã
duratã ....................................................... 13 puncte
5.5. cu studii superioare ......................................... 15 puncte
NOTĂ:
Se va puncta ultimul nivel de studii încheiat şi atestat
conform legii.
6. Situaţii locative sau sociale deosebite
6.1. tineri proveniţi din case de ocrotire socialã şi care au
împlinit 18 ani .............................................. 15 puncte
6.2. tineri care au adoptat sau adoptã copii ...................... 10 puncte
6.3. tineri evacuaţi din case naţionalizate ........................ 5 puncte
NOTĂ:
Criteriile de ierarhizare stabilite prin punctaj se aplicã numai
solicitanţilor de locuinţã care au îndeplinit în totalitate criteriile
specificate la lit. A de mai sus.
În cazul înregistrãrii unor punctaje egale, solicitanţii vor fi departajaţi
în funcţie de situaţia locativã constatatã la data efectivã a repartizãrii
locuinţelor, având prioritate, numai în acest caz, solicitanţii a cãror
situaţie locativã este sau poate deveni, în mod iminent, gravã. Dacã nici
acest criteriu nu este suficient, departajarea se poate face în funcţie de
vechimea cererii solicitantului, luându-se în considerare data efectivã
a înregistrãrii cererii (ziua/luna/anul), având prioritate în acest caz
solicitantul a cãrui cerere are vechime mai mare. În cazul când departajarea
nu se poate efectua nici în baza acestor criterii, au prioritate solicitanţii
care au punctajul cel mai mare acordat pe baza criteriilor cu caracter de
protecţie socialã (starea civilã + starea de sãnãtate actualã).



ANEXA 3
(Anexa nr. 13 la normele metodologice)

CONTRACT - CADRU


Între:
AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU LOCUINŢE (A.N.L.), cu sediul în .................,
reprezentatã de director general ......................................... şi
director general adjunct economic ..........................................,
şi
CONSILIUL LOCAL/JUDEŢEAN ............, cu sediul în ......................,
reprezentat prin ....................., în conformitate cu prevederile art. 2
alin. 7 şi ale <>art. 2^1 alin. (5) din Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea
Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, cu modificãrile şi completãrile
ulterioare, s-a încheiat prezentul contract:



CAP. I
Obiectul contractului
ART. 1
(1) Obiectul prezentului contract îl constituie transmiterea terenului, în suprafaţã de ......... mp, situat în ........., aflat în proprietatea .................. şi în administrarea Consiliului ................., în folosinţa gratuitã a Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe (împreunã cu construcţia existentã pe teren, dacã este cazul) pe durata execuţiei investiţiei.
(2) Pe terenul prevãzut la alin. (1) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe va realiza locuinţe pentru tineri, destinate închirierii.
(3) Pe terenul prevãzut la alin. (1) Consiliul ..................... va realiza lucrãri de drumuri, lucrãri necesare asigurãrii cu utilitãţi şi dotãri tehnico-edilitare a construcţiilor de locuinţe, potrivit planurilor de urbanism aprobate în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 2
Preluarea terenului (şi a construcţiei existente pe teren, dacã este cazul) prevãzut la art. 1 se va face pe bazã de proces-verbal de predare-primire între Consiliul .................... şi Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, dupã transmiterea deschiderii de finanţare pentru începerea lucrãrilor de construcţie.
Pânã la data întocmirii procesului-verbal de predare-primire terenul şi construcţia existentã pe teren rãmân în administrarea Consiliului ....................... .

CAP. II
Documentele contractului
ART. 3
(1) Identificarea terenului prevãzut la art. 1 se realizeazã pe baza documentaţiei care face parte integrantã din prezentul contract.
(2) Documentaţia prevãzutã la alin. (1) cuprinde:
a) schiţele cu amplasamentul terenului, suprafaţa acestuia, precum şi categoriile de folosinţã (anexa nr. 1 la contract);
b) numãrul de unitãţi locative propuse a se realiza pe amplasamentul identificat (anexa nr. 2 la contract);
c) hotãrârea Consiliului ................ de transmitere cãtre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe a terenului, pentru construirea de locuinţe ............., cu asigurarea din bugetul local a costului utilitãţilor aferente construcţiilor, şi încheierea contractelor de execuţie a lucrãrilor cu societãţile furnizoare de utilitãţi (apã, canalizare, energie termicã şi electricã, gaze, telefonie, cãi de acces, alei pietonale, spaţii verzi);
d) documentaţiile de urbanism (P.U.G., P.U.Z., P.U.D.), aprobate conform legii;
e) extras de carte funciarã.

CAP. III
Durata contractului
ART. 4
Contractul se încheie pe perioada construcţiei locuinţelor şi înceteazã la semnarea protocolului de predare-primire încheiat între Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe şi Consiliul ................. .

CAP. IV
Obligaţiile pãrţilor
ART. 5
Consiliul .................................. se obligã:
a) sã transmitã Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe în folosinţã gratuitã terenul pentru construirea de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii/locuinţe sociale/de necesitate, în suprafaţã de ........... mp, situat în ................., identificat conform prevederilor art. 3 (precum şi construcţia existentã pe teren ................) pe toatã durata executãrii construcţiei;
b) sã punã la dispoziţie Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe terenul liber de orice sarcini (şi construcţia existentã);
c) sã elaboreze documentaţiile de urbanism (P.U.G., P.U.Z., P.U.D.) şi sã suporte cheltuielile legate de acestea;
d) sã asigure de la bugetul local şi finalizarea execuţiei utilitãţilor aferente construcţiei (apã, canalizare, energie termicã şi electricã, gaze, telefonie, cãi de acces, alei pietonale, spaţii verzi) pânã la recepţia la terminarea locuinţelor;
e) sã obţinã extras de carte funciarã;
f) sã elaboreze studiul de fezabilitate şi sã obţinã toate avizele conform cu certificatul de urbanism, inclusiv acordul unic şi studiul geotehnic verificat de un geotehnician atestat;
g) sã respecte termenele de execuţie şi de punere în funcţiune a lucrãrilor şi a utilitãţilor, corelate cu graficele de execuţie stabilite de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe împreunã cu antreprenorul general, la încheierea contractului de execuţie de locuinţe (inclusiv eventualele decalãri ale termenelor din motive independente de voinţa celor douã pãrţi) şi sã informeze în scris Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe cu privire la finalizarea utilitãţilor;
h) sã informeze în scris Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe cu privire la intenţia de renunţare la lucrãrile de construire şi scoaterea obiectivului de investiţie din "Programul privind construcţia de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii/locuinţe sociale/de necesitate", cu suportarea tuturor cheltuielilor efectuate de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe;
i) sã defalce suprafaţa de .......... mp, situatã în ............., pe fiecare obiectiv recepţionat, în vederea întocmirii de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe a protocolului de predare-primire a obiectivului de investiţie recepţionat şi a terenului aferent.
ART. 6
Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe se obligã:
a) sã primeascã în folosinţã gratuitã, pe durata executãrii construcţiilor de locuinţe, terenul în suprafaţã de ............ mp, situat în ..............., identificat potrivit prevederilor art. 3, liber de orice sarcini (precum şi construcţia existentã pe teren ..............);
b) sã asigure execuţia construcţiilor de locuinţe, în limita fondurilor alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pentru Programul guvernamental ................;
c) sã aducã la cunoştinţã, în scris, Consiliului ................ termenele de finalizare a locuinţelor, în conformitate cu graficele de execuţie;
d) sã aducã la cunoştinţã, în scris, Consiliului ................ locuinţele recepţionate, în conformitate cu procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor;
e) sã transmitã Consiliului ................ terenul şi construcţiile de locuinţe, dupã caz, pe bazã de protocol de predare-primire, odatã cu recepţia la terminarea lucrãrilor de construcţie.

CAP. V
Rãspunderea contractualã
ART. 7
Nerespectarea obligaţiilor contractuale de cãtre una dintre pãrţi dã dreptul pãrţii lezate de a pretinde daune-interese pentru repararea prejudiciului cauzat, conform normelor legale în vigoare.

CAP. VI
Forţa majorã
ART. 8
(1) Prin forţã majorã se înţelege o împrejurare externã cu caracter excepţional, fãrã relaţie cu lucrul care a provocat dauna sau cu însuşirile sale naturale, absolut invincibilã şi absolut imprevizibilã.
(2) Forţa majorã exonereazã pãrţile de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toatã perioada în care acţioneazã aceasta.
(3) Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
(4) Partea care invocã forţa majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi, în 24 de ore şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice mãsuri care îi stau la dispoziţie, în vederea limitãrii consecinţelor.
(5) Dacã forţa majorã acţioneazã sau se estimeazã cã va acţiona o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sã notifice celeilalte pãrţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese.

CAP. VII
Încetarea contractului
ART. 9
Prezentul contract înceteazã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) expirarea duratei contractului;
b) înainte de termen, cu acordul ambelor pãrţi.
ART. 10
Indiferent de cauza încetãrii înainte de termen a contractului, obligaţiile pãrţilor vor fi îndeplinite pânã la data la care va înceta contractul.
ART. 11
Încetarea contractului prin ajungerea la termen (expirarea duratei de valabilitate) impune stingerea obligaţiilor pãrţilor.
ART. 12
Fiecare parte are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi încetarea contractului, în unul dintre modurile prevãzute la art. 9, în termen de 5 zile lucrãtoare, arãtând şi motivele acestei solicitãri.
CAP. VIII
Litigii
ART. 13
Litigiile apãrute între pãrţi în timpul derulãrii contractului se vor soluţiona pe cale amiabilã.
ART. 14
Dacã pãrţile nu ajung la o înţelegere pe cale amiabilã, litigiile vor fi soluţionate de instanţele competente, conform legislaţiei în vigoare.

CAP. IX
Dispoziţii finale
ART. 15
Prezentul contract intrã în vigoare la data semnãrii de cãtre ambele pãrţi.
ART. 16
Completãrile sau modificãrile ce se vor aduce prezentului contract, dupã semnarea lui, se vor efectua prin act adiţional, semnat şi ştampilat de cele douã pãrţi.
Încheiat azi, ........., în 4 (patru) exemplare, câte 2 (douã) pentru fiecare parte.

Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe
.................................

Consiliul Local/Judeţean .................


ANEXA 4
(Anexa nr. 14 la normele metodologice)

CONŢINUTUL - CADRU
al studiilor de prefezabilitate şi de
fezabilitate pentru obiective de investiţii
în construcţia de locuinţe cu credit
ipotecar prin Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe

I. CONŢINUTUL-CADRU AL STUDIULUI DE PREFEZABILITATE
Studiul de prefezabilitate reprezintã documentaţia care cuprinde datele tehnice şi economice prin care autoritatea contractantã fundamenteazã necesitatea şi oportunitatea realizãrii unei investiţii.
A. Pãrţile scrise
1. Date generale:
1.1. Denumirea investiţiei
1.2. Elaboratorul studiului de prefezabilitate
1.3. Ordonatorul principal de credite
1.4. Autoritatea contractantã
1.5. Amplasamentul (judeţul, localitatea, strada, numãrul)
1.6. Tema, cu fundamentarea necesitãţii şi oportunitãţii investiţiei
2. Evaluãri pentru proiectarea studiului de prefezabilitate şi a studiului de fezabilitate
2.1. Valoarea totalã estimatã a investiţiei
2.2. Cheltuieli pentru proiectarea studiului de prefezabilitate
2.3. Cheltuieli pentru proiectarea studiului de fezabilitate
2.4. Cheltuieli pentru obţinerea avizelor legale necesare elaborãrii studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate
2.5. Cheltuieli pentru pregãtirea documentelor privind aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de lucrãri şi a contractului de servicii de proiectare, urbanism, inginerie, alte servicii tehnice, conform prevederilor legale (instrucţiuni pentru ofertanţi, publicitate, onorarii şi cheltuieli de deplasare etc.)
3. Date tehnice ale lucrãrii
3.1. Suprafaţa şi situaţia juridicã a terenului care urmeazã sã fie ocupat de lucrare
3.2. Caracteristicile geofizice ale terenului din amplasament (zona seismicã de calcul şi perioada de colţ; natura terenului de fundare şi presiunea convenţionalã; nivelul maxim al apelor freatice)
3.3. Caracteristicile principale ale construcţiilor
3.3.1. Pentru clãdiri: aria construitã; aria desfãşuratã şi numãrul de niveluri
3.3.2. Pentru reţele: lungimi şi diametre
3.4. Principalele utilaje de dotare a construcţiilor (cazane de abur sau apã fierbinte, hidrofoare, ascensoare etc.)
3.5. Utilitãţi (modul de asigurare a acestora şi soluţia avutã în vedere)
4. Finanţarea investiţiei:
Din valoarea totalã estimativã a investiţiei, .......% din surse proprii, ......% din credite bancare, ......% din fondurile bugetului de stat sau ale bugetului local, ......% din fondurile speciale constituite prin lege în afara acestor bugete, ......% din credite externe garantate sau contractate direct de stat etc.
La stabilirea valorii pe obiecte se vor utiliza indici specifici pe categorii de lucrãri - justificaţi prin resurse materiale, mânã de lucru, utilaje şi transporturi -, precum şi preţuri rezultate din cataloage şi oferte de la furnizorii de materiale, utilaje, echipamente şi dotãri.
B. Pãrţile desenate
1. Plan de amplasare în zonã (1:25.000-1:5.000)
2. Plan general (1:5.000-1:1.000)
II. CONŢINUTUL-CADRU AL STUDIULUI DE FEZABILITATE
Studiul de fezabilitate reprezintã documentaţia care cuprinde caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, prin care se asigurã utilizarea raţionalã şi eficientã a cheltuielilor de capital şi a cheltuielilor materiale, pentru satisfacerea cerinţelor economice şi sociale în domeniul respectiv.
A. Pãrţile scrise
1. Date generale
1.1. Denumirea investiţiei
1.2. Elaborator
1.3. Ordonatorul principal de credite
1.4. Autoritatea contractantã
1.5. Amplasamentul (judeţul, localitatea, strada, numãrul)
1.6. Tema, cu fundamentarea necesitãţii şi oportunitãţii avute în vedere la aprobarea studiului de prefezabilitate
1.7. Descrierea funcţionalã, inclusiv memorii tehnice, pe specialitãţi
2. Date tehnice ale lucrãrii
2.1. Suprafaţa şi situaţia juridicã ale terenului care urmeazã sã fie ocupat definitiv şi/sau temporar de lucrare
2.2. Caracteristicile geofizice ale terenului din amplasament (zona seismicã de calcul şi perioada de colţ; natura terenului de fundare şi presiunea convenţionalã, nivelul maxim al apelor freatice)
2.3. Caracteristicile principale ale construcţiilor
2.3.1. Pentru clãdiri: deschideri, travee, aria construitã, aria desfãşuratã, numãrul de niveluri şi înãlţimea acestora, volumul construit
2.3.2. Pentru reţele: lungimi, lãţimi, diametre, materiale, condiţii de pozare etc.
2.4. Structura constructivã
Pentru clãdiri şi reţele se va face o descriere a soluţiilor tehnice avute în vedere, cu recomandãri privind tehnologia de realizare şi condiţiile de exploatare ale fiecãrui obiect.
2.5. Principalele utilaje de dotare a construcţiilor (cazane de abur sau apã fierbinte, hidrofoare, ascensoare etc.)
2.6. Instalaţii aferente construcţiilor
Se vor descrie soluţiile adoptate pentru instalaţiile de iluminat, forţã, curenţi slabi, apã, canalizare etc.
2.7. Utilitãţi
Se vor descrie modul de asigurare a acestora şi soluţiile tehnice adoptate.
3. Devizul general estimativ al investiţiei
Valoarea totalã a investiţiei, cu detalierea pe structura devizului general, conform prevederilor legale
4. Principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei
4.1. Valoarea totalã
(în preţuri - luna, anul),
din care:
- construcţii-montaj
4.2. Eşalonarea (INV/C + M)
- Anul I
- Anul II
- ......
4.3. Durata de realizare (luni)
4.4. Capacitãţi (numãr unitãţi de locuit)
5. Finanţarea investiţiei
Din valoarea totalã a investiţiei:
...... mii lei din surse proprii, ...... mii lei din credite bancare, ...... mii lei din fondurile bugetului de stat sau ale bugetului local, ...... mii lei din fondurile speciale constituite prin lege în afara acestor bugete, ...... mii lei din credite externe garantate sau contractate direct de stat etc.
6. Avize şi acorduri
Avizele şi acordurile emise de organele în drept, potrivit legislaţiei în vigoare, privind:
- avizul ordonatorului principal de credite privind necesitatea şi oportunitatea realizãrii investiţiei:
- certificatul de urbanism, cu încadrarea amplasamentului în planul urbanistic, avizat şi aprobat potrivit legii;
- avizele privind asigurarea utilitãţilor (energie termicã şi electricã, gaz metan, apã, canal, telecomunicaţii etc.);
- acordurile şi avizele pentru protecţia mediului şi a apelor;
- alte avize de specialitate, stabilite potrivit dispoziţiilor legale.
B. Pãrţile desenate
1. Plan de amplasare în zonã (1:25.000-1:5.000)
2. Plan general (1:5.000-1:500)
3. Planuri de arhitecturã - planurile nivelurilor, faţade, vederi, secţiuni pentru principalele obiecte de construcţii.


ANEXA 5
(Anexa nr. 15 la normele metodologice)

CONTRACT - CADRU DE ASOCIERE

I. Pãrţile contractante
1.1. Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, denumitã în continuare ANL, cu sediul în ......, cod fiscal ......, având cont IBAN RO ......, deschis la ......, reprezentatã prin director general ...... şi director general adjunct economic .............,
şi
1.2. ......, cu sediul în ......, cod fiscal ......, având cont IBAN RO ......, deschis la ......, reprezentatã prin ......, au convenit sã încheie prezentul contract de asociere, cu respectarea urmãtoarelor clauze:

II. Dispoziţii generale
2.1. Asociaţia creatã prin prezentul contract, în baza Hotãrârii Consiliului de administraţie al ANL nr. ...... din data de ...... şi a Hotãrârii ...... din data de ......, este o asociaţie fãrã personalitate juridicã şi are ca temei legal prevederile art. 251-256 din Codul comercial.
2.2. Asociaţia îşi desfãşoarã activitatea dupã urmãtoarele principii:
a) asistenţã comercialã financiarã, managerialã şi juridicã a fiecãrui asociat;
b) prioritate în prestare de servicii în vederea realizãrii scopului asociaţiei.

III. Obiectul contractului
3. Asociaţii au convenit sã realizeze în comun proiectul de dezvoltare imobiliarã "Construcţii de locuinţe în ansamblul ......, situat în ......", din cadrul programului de construcţii de locuinţe cu credit ipotecar promovat de ANL.

IV. Durata asocierii
4. Durata asocierii constituite în baza prezentului contract este pânã la încheierea procesului-verbal de predare-primire a locuinţelor cãtre beneficiari.

V. Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
5.1. ANL contribuie cu asigurarea montajului tehnico-financiar în vederea realizãrii şi predãrii cãtre beneficiari a ansamblului de locuinţe. Ansamblul de locuinţe se va executa conform contractului de antreprizã generalã pe care ANL îl va încheia cu o societate de construcţii pe care o va alege conform exigenţelor proprii.
5.2. ...... contribuie cu un aport social constând în ...... .
Acest aport social va fi vãrsat pânã la data de ...... .
5.3. Obţinerea actelor necesare realizãrii investiţiei (avize, acorduri, autorizaţii etc.), asigurarea viabilizãrii terenului (lucrãrile de alimentare cu apã, energie electricã, gaze, canalizare, sistematizare pe verticalã) şi suportarea costurilor acestora se vor stabili de cãtre pãrţi şi se vor menţiona în anexa nr. 1 la prezentul contract.
5.4. În relaţiile cu terţii, rãspunderea pentru obligaţiile contractuale revine pãrţii care a dat naştere obligaţiei respective.

VI. Conducerea şi administrarea asociaţiei
6.1. Asocierea va fi condusã şi administratã de un consiliu de conducere format din minimum 3 membri care vor fi desemnaţi astfel: 2 membri numiţi prin hotãrâre a Consiliului de administraţie al ANL şi câte un membru numit de fiecare dintre coasociaţi.
6.2. În caz de revocare a unui membru al consiliului de conducere al asociaţiei sau în cazul în care unul dintre aceştia se aflã în incapacitate de exercitare a atribuţiilor ce îi revin pe o perioadã de cel puţin 60 de zile, membrii asociaţiei vor lua mãsuri de numire a unui alt membru.
6.3. Consiliul de conducere al asociaţiei se întruneşte în şedinţe o datã pe lunã sau ori de câte ori este necesar, din iniţiativa uneia dintre pãrţi. Convocarea se face în scris şi va conţine locul, data şi ora unde are loc adunarea, precum şi ordinea de zi propusã şi se comunicã reprezentanţilor celeilalte pãrţi, pe bazã de semnãturã.
6.4. Hotãrârile consiliului de conducere al asociaţiei se iau prin consens.
6.5. Hotãrârile consiliului de conducere al asociaţiei sunt consemnate într-un registru numerotat, datat, semnat şi ştampilat pe fiecare paginã de cãtre pãrţi.
6.6. În afarã de alte probleme înscrise pe ordinea de zi, consiliul de conducere al asociaţiei hotãrãşte în ceea ce priveşte:
a) modul de folosire a contribuţiei (aporturilor) coasociaţilor în cadrul activitãţii asociaţiei;
b) prospectarea pieţei, identificarea clienţilor;
c) prelungirea duratei asociaţiei;
d) majorarea aporturilor coasociaţilor;
e) cooptarea de alţi asociaţi;
f) modificarea obiectului de activitate al contractului;
g) încetarea contractului de asociere;
h) orice altã modificare a clauzelor contractului sau oricare altã hotãrâre necesarã bunului mers al asociaţiei;
i) orice alte probleme care apar în legãturã cu funcţionarea asociaţiei.

VII. Repartizarea beneficiilor
7.1. Repartizarea beneficiilor rezultate din activitãţile comune desfãşurate în cadrul asociaţiei se va efectua, dupã încheierea procesului-verbal de predare-primire a locuinţelor între ANL şi antreprenorul general, astfel:
- pentru ANL - o cotã procentualã din valoarea investiţiei realizate;
- pentru coasociat ...... (se va stabili prin negociere pentru fiecare proiect de dezvoltare imobiliarã, în funcţie de aportul acestuia la realizarea amplasamentului.

VIII. Încetarea contractului
8.1. Asocierea îşi înceteazã activitatea ca urmare a urmãtoarelor cauze:
a) hotãrârea comunã a membrilor asociaţi;
b) încheierea procesului-verbal de predare-primire a locuinţelor cãtre beneficiari;
c) neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obiectului de activitate şi a altor clauze ale contractului de asociere;
d) lichidarea unei persoane juridice coasociate, care va fi notificatã în scris, în termen de 5 zile de la data declarãrii stãrii respective de cãtre instanţa judecãtoreascã;
e) hotãrârea definitivã şi irevocabilã a unei instanţe judecãtoreşti;
f) alte cauze prevãzute de lege.
8.2. Prezentul contract de asociere nu se poate denunţa în mod unilateral, în caz contrar partea care îl denunţã fiind obligatã la daune-interese.
8.3. În caz de încetare a asocierii, lichidarea asociaţiei se face de 4 lichidatori, câte 2 numiţi de fiecare parte, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data apariţiei cauzei de încetare a asociaţiei.
8.4. În cadrul lichidãrii, fiecare parte reintrã în posesia exclusivã a bunurilor şi valorilor asupra cãrora şi-a pãstrat dreptul de proprietate, iar dacã ele nu se pot restitui în naturã, cel pãgubit are dreptul la repararea daunelor suferite. Rezultatele lichidãrii se vor repartiza între coasociaţi proporţional cu cota de participare a fiecãruia.

IX. Forţa majorã
9.1. Prin forţã majorã se înţelege o împrejurare externã cu caracter excepţional, fãrã relaţie cu lucrul care a provocat dauna sau cu însuşirile sale naturale, absolut invincibilã şi absolut imprevizibilã.
9.2. Nici una dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzãtor - total ori parţial - a oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacã neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost cauzatã de forţa majorã.
9.3. Partea care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice celeilalte pãrţi în termen de 5 zile lucrãtoare producerea evenimentului şi sã ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.
9.4. Dacã în termen de 6 luni de la producere evenimentul respectiv nu înceteazã, pãrţile au dreptul sã îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract fãrã ca vreuna dintre ele sã pretindã daune-interese.

X. Notificãri
10.1. În accepţiunea pãrţilor asociate, orice notificare adresatã de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinitã dacã va fi transmisã la adresa/sediul prevãzutã/prevãzut în partea introductivã a prezentului contract.
10.2. În cazul în care notificarea se face pe cale poştalã, ea va fi transmisã, prin scrisoare recomandatã, cu confirmare de primire (A.R.) şi se considerã primitã de destinatar la data menţionatã pe aceastã confirmare de oficiul poştal primitor.
10.3. Dacã notificarea se trimite prin fax sau poştã electronicã, ea se considerã primitã în prima zi lucrãtoare dupã cea care a fost expediatã.
10.4. Notificãrile verbale nu se iau în considerare de nici una dintre pãrţi, dacã nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalitãţile prevãzute la alineatele precedente.

XI. Soluţionarea litigiilor
11.1. Toate litigiile care ar apãrea între pãrţile prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilã.
11.2. În cazul în care nu este posibilã rezolvarea litigiilor pe cale amiabilã, pãrţile se vor adresa instanţelor judecãtoreşti competente.

XII. Clauze finale
12.1. Asocierea altor persoane juridice sau fizice la realizarea obiectului prezentului contract se face numai cu acordul coasociaţilor fondatori ai asociaţiei.
12.2. fiinerea evidenţei contabile şi întocmirea bilanţurilor contabile sunt în sarcina ......... .
12.3. Controlul financiar poate fi exercitat de oricare dintre coasociaţi.
12.4. Prezentul contract, împreunã cu anexele sale, care fac parte integrantã din cuprinsul acestuia, reprezintã voinţa pãrţilor şi înlãturã orice altã înţelegere verbalã dintre acestea, anterioarã sau ulterioarã încheierii lui.
12.5. Modificãrile şi/sau completãrile aduse la prezentul contract nu sunt valabile şi opozabile între pãrţi decât dacã sunt fãcute prin act adiţional semnat şi ştampilat de pãrţile contractante.
12.6. Prezentul contract a fost încheiat într-un numãr de ...... exemplare, dintre care douã exemplare pentru ANL şi câte douã exemplare pentru .........., astãzi ........., data semnãrii lui.


Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe
Semnãtura,
L.S.
........................... (coasociaţi)
Semnãtura, Semnãtura,
L.S. L.S.


Condiţii de eligibilitate a ofertanţilor în vederea asocierii

Eligibilitatea reprezintã condiţiile care trebuie sã fie îndeplinite pentru ca ofertantul sã poatã fi ales:
a) sã nu se afle în stare de faliment şi lichidare;
b) sã nu facã obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situaţiile prevãzute la lit. a);
c) sã îşi fi îndeplinit la zi obligaţiile de platã exigibile a impozitelor şi taxelor cãtre stat, precum şi a contribuţiei pentru asigurãrile sociale de stat;
d) sã nu furnizeze informaţii false în documentele prezentate;
e) sã prezinte documente edificatoare care sã dovedeascã o formã de înregistrare ca persoanã juridicã sau de înregistrare/atestare ori apartenenţã din punct de vedere profesional în conformitate cu prevederile legale;
f) sã prezinte documente edificatoare privind capacitatea tehnicã şi cea economico-financiarã.

----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016