Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ART. 1 (1) Se aprobã Strategia de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii la urmãtoarele societãţi cu capital de stat din sectorul minier - exploatãri minereuri metalifere (necarbonifere/altele decât exploatarea cãrbunelui): Societatea Comercialã "Cupru Min" - S.A. Abrud, Societatea Comercialã "Moldomin" - S.A. Moldova Nouã, Compania Naţionalã a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" - S.A. Deva, Societatea Comercialã "Bãiţa" S.A. Ştei, Compania Naţionalã a Metalelor Preţioase şi Neferoase "Remin" - S.A. Baia Mare, Societatea Comercialã "Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei, precum şi la filialele acestora, denumite în continuare societãţi comerciale din minerit, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. (2) Restructurarea şi atragerea de investiţii la societãţile comerciale din minerit se realizeazã în principal prin încheierea unui contract complex, denumit în continuare contract de cooperare, al cãrui obiectiv principal este continuarea activitãţilor miniere, fãrã întrerupere, în baza avizelor, autorizaţiilor şi aprobãrilor existente la data încheierii contractului şi a unor mandate acordate adunãrii generale a acţionarilor a fiecãrei societãţi comerciale din minerit de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului. (3) Contractul de cooperare pentru restructurarea şi atragerea de investiţii la societãţile comerciale din minerit prevãzute la alin. (1) are ca obiect desfãşurarea de activitãţi miniere de cãtre societãţile comerciale din minerit şi investitorii selectaţi în condiţiile prezentei hotãrâri. Contractul de cooperare poate presupune încheierea unui act adiţional la licenţa de exploatare minierã prin care investitorul este cooptat în calitate de asociat, a unui contract de închiriere/uzufruct şi/sau vânzare a unor active (investitorul având calitatea de locatar/uzufructuar) prin care sunt puse la dispoziţie investitorului anumite utilaje, mijloace de transport, clãdiri, depozite, terenuri, a unui contract de muncã/prestãri de servicii prin care investitorul contracteazã forţa de muncã şi utilitãţile necesare, precum şi a unui contract de asistenţã tehnicã de specialitate prin care investitorul este beneficiarul experienţei şi know-how-ului privind exploatãrile miniere ce constituie obiectul proiectului. (4) Pentru partea de activitate ce nu face obiectul contractului de cooperare prevãzut la alin. (2) sau dacã nu s-a finalizat contractul de cooperare, pot fi folosite orice alte modalitãţi de restructurare şi atragere de investiţii, în condiţiile legii. (5) De regulã, exploatarea oricãrei resurse minerale dintr-un perimetru de licenţã va face obiectul unui singur contract de cooperare. (6) Ulterior încheierii contractelor de cooperare pentru societãţile comerciale din minerit, prevãzute la alin. (5), poate fi iniţiat procesul de privatizare care se va realiza prin metodele prevãzute de legislaţia în vigoare, în principal cele prevãzute în anexã, cu îndeplinirea de cãtre potenţialii investitori a unor criterii de precalificare. (7) Se interzice transferul licenţelor de exploatare minierã existente în prezent, fãrã parcurgerea unor proceduri transparente prevãzute de lege cu privire la privatizarea societãţii sau la vânzarea activelor ei, cu excepţia declarãrii falimentului titularului licenţei. ART. 2 (1) Se mandateazã Ministerul Economiei şi Comerţului sã întreprindã mãsurile necesare pentru implementarea Strategiei de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii la societãţile cu capital de stat din sectorul minier, precum şi la filialele acestora, aprobatã în conformitate cu prevederile art. 1. (2) Se mandateazã Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, ca, ulterior demarãrii restructurãrii, sã întreprindã mãsurile necesare pentru iniţierea şi derularea privatizãrii urmãtoarelor societãţi cu capital de stat din sectorul minier - exploatãri minereuri metalifere (necarbonifere/altele decât exploatarea cãrbunelui): Societatea Comercialã "Cupru Min" - S.A. Abrud, Societatea Comercialã "Moldomin" - S.A. Moldova Nouã, Compania Naţionalã a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" - S.A. Deva, Societatea Comercialã "Bãiţa" - S.A. Ştei, Compania Naţionalã a Metalelor Preţioase şi Neferoase "Remin" - S.A. Baia Mare, Societatea Comercialã "Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei, precum şi a filialelor acestora. (3) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, colaboreazã cu celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale implicate în procesul de restructurare şi atragere de investiţii la societãţile comerciale din minerit, precum şi la filialele acestora, care sunt obligate sã rãspundã cu operativitate solicitãrilor Ministerului Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie. ART. 3 Cheltuielile necesare pentru realizarea restructurãrii şi atragerii de investiţii în vederea pregãtirii şi realizãrii privatizãrii societãţilor comerciale din minerit, potrivit art. 1 alin. (2) şi (3), inclusiv cele pentru consultanţã juridicã asiguratã în condiţiile <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte cheltuieli necesare pentru aplicarea prezentei strategii sunt suportate de instituţia publicã implicatã în cazul societãţilor comerciale din subordinea Ministerului Economiei şi Comerţului. ART. 4 Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, acordã mandat special reprezentanţilor sãi în adunarea generalã a acţionarilor societãţilor în vederea aprobãrii exercitãrii competenţelor specifice corespunzãtoare fiecãrei etape de realizare a procesului de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii prevãzute prin strategia de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii aprobatã prin prezenta hotãrâre. ART. 5 Ministerul Finanţelor Publice, autoritãţile administraţiei publice locale şi ceilalţi creditori bugetari emit în termen de 30 de zile de la data solicitãrii de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, certificate de obligaţii fiscale pentru societãţile comerciale din minerit. ART. 6 (1) Prin ordin al ministrului economiei şi comerţului sunt numite: a) o comisie pentru coordonarea restructurãrii, privatizãrii şi atragerii de investiţii la societãţile comerciale din minerit, alcãtuitã din 7 membri, formatã din reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Comerţului, ai Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale şi ai Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie; b) comisii de negociere numite în scopul realizãrii procesului de restructurare şi atragere de investiţii la fiecare societate comercialã din minerit, pe baza contractului de cooperare; c) comisii de negociere numite în scopul valorificãrii activelor neincluse în contractele de cooperare prin metodele prevãzute la art. 1 alin. (4); d) comisii de negociere numite în scopul privatizãrii fiecãrei societãţi comerciale din minerit, formatã din reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Comerţului şi ai Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie. (2) Fiecare instituţie reprezentatã în Comisia pentru coordonarea restructurãrii, privatizãrii şi atragerii de investiţii la societãţile comerciale din minerit îşi desemneazã câte un membru supleant. (3) Comisia pentru coordonare prevãzutã la alin. (1) lit. a) coordoneazã activitatea comisiilor prevãzute la alin. (1) lit. b), c) şi d). ART. 7 Comisia pentru coordonarea restructurãrii, privatizãrii şi atragerii de investiţii la societãţile comerciale din minerit are urmãtoarele atribuţii: a) stabileşte întâlniri cu potenţialii investitori pentru fiecare societate comercialã din minerit; b) stabileşte elementele necesare realizãrii contractului de cooperare; c) poartã discuţii cu organizaţiile sindicale şi prezintã concluziile privind implementarea proiectelor specifice fiecãrei societãţi comerciale din minerit; d) coordoneazã activitatea comisiilor de negociere; e) analizeazã informãrile primite din partea comisiilor de negociere cu privire la stadiul negocierilor cu ofertanţii; f) analizeazã şi avizeazã raportul privind finalizarea procesului de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii, inclusiv prevederile clauzelor contractuale, întocmit de comisiile de negociere; g) ia mãsurile care se impun pe parcursul derulãrii procesului de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii. ART. 8 (1) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, asigurã secretariatul Comisiei pentru coordonarea restructurãrii, privatizãrii şi atragerii de investiţii la societãţile comerciale din minerit, constituit din 3 membri. (2) Prin ordin al ministrului economiei şi comerţului se stabilesc componenţa secretariatului Comisiei pentru coordonarea restructurãrii, privatizãrii şi atragerii de investiţii la societãţile comerciale din minerit, precum şi atribuţiile acestuia. (3) Prin decizie a şefului Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie se stabilesc numãrul membrilor şi componenţa secretariatului tehnic al comisiilor de negociere în procesul de restructurare şi atragere de investiţii, respectiv al secretariatului tehnic al comisiilor de negociere în procesul de privatizare a societãţilor comerciale din minerit, precum şi atribuţiile acestora. ART. 9 Comisia pentru coordonarea restructurãrii, privatizãrii şi atragerii de investiţii la societãţile comerciale din minerit este reprezentatã, în raporturile cu terţii, de cãtre preşedintele acesteia. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: --------------- Ministrul economiei şi comerţului, Codruţ Ioan Şereş Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, Gheorghe Buliga Ministrul finanţelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu Bucureşti, 3 mai 2006. Nr. 590. ANEXĂ STRATEGIA de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii la urmãtoarele societãţi cu capital de stat din sectorul minier - exploatãri minereuri metalifere (necarbonifere/altele decât exploatarea cãrbunelui): Societatea Comercialã "Cupru Min" - S.A. Abrud, Societatea Comercialã "Moldomin" - S.A. Moldova Nouã, Compania Naţionalã a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" - S.A. Deva, Societatea Comercialã "Bãiţa" - S.A. Ştei,Compania Naţionalã a Metalelor Preţioase şi Neferoase "Remin" - S.A. Baia Mare, Societatea Comercialã "Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei, precum şi la filialele acestora 1. Generalitãţi 1.1. Prezenta strategie stabileşte mandatul instituţiei publice implicate, metodele de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare a urmãtoarelor societãţi cu capital de stat din sectorul minier - exploatãri minereuri metalifere (ne-carbonifere/altele decât exploatarea cãrbunelui): Societatea Comercialã "Cuprumin" S.A. Abrud, Societatea Comercialã "Moldomin" S.A. Moldova Nouã, Compania Naţionalã a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" S.A. Deva, Societatea Comercialã "Bâiţa" S.A. Ştei, Compania Naţionalã a Metalelor Preţioase şi Neferoase "Remin" S.A. Baia Mare, Societatea Comercialã "Minbucovina" S.A. Vatra Dornei, precum şi a filialelor acestora, denumite în continuare "societãţi comerciale din minerit". 1.2. Reducerea implicãrii directe a statului prin atragerea treptatã de investiţii din sectorul privat şi diminuarea treptatã a subvenţiilor pânã la eliminarea acestora în anul 2007, reprezintã unul din principalele obiective ale Guvernului. Strategia de accelerare a privatizãrii şi atragerii de investiţii pentru agenţii economici din portofoliul M.E.C.-O.P.S.P.I. pentru anul 2005, şi unele mãsuri pentru aplicarea acesteia, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 184/2005 , prevede ca proiect prioritar, restructurarea şi privatizarea urmãtoarelor societãţi: Societatea Comercialã "Moldomin" S.A. Moldova Nouã, Societatea Comercialã "Cuprumin" S.A. Abrud, Compania Naţionalã a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" S.A. 1.3. Privatizarea societãţilor comerciale din minerit este un proces deosebit de complex, care presupune o analizã atât din punct de vedere tehnic, economico-financiar, al viabilitãţii exploatãrilor, cât şi din punct de vedere al implicaţiilor sociale şi de mediu. Aceasta se va desfãşura într-o a doua etapã, ulterior restructurãrii şi atragerii de investiţii. 2. Prezentarea societãţilor comerciale 2.1. Strategia de restructurare şi atragere de investiţii în vederea pregãtirii privatizãrii societãţilor din minerit ia în considerare urmãtoarele aspecte: a) eliminarea subvenţiilor începând cu 01.01.2007; b) volumul foarte mare al datoriilor acestor societãţi, datorii în cea mai mare parte la bugetul de stat şi care la 31.12.2004 erau dupã cum urmeazã: - Societatea Comercialã "Moldomin" S.A. Moldova Nouã: 551.773.590 mii lei; - Societatea Comercialã "Cuprumin" S.A. Abrud: 735.960.589 mii lei; - Compania Naţionalã a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvesf S.A. Deva: 4.383.532.836 mii lei. c) situaţia patrimonialã (necesitatea clarificãrii situaţiei juridice a clãdirilor şi terenului - societãţile nu deţin titluri de proprietate pentru o mare parte din clãdiri şi terenuri-, precum şi a licenţelor, mãrcilor, brevetelor etc); d) retrocedarea în naturã a unor bunuri în conformitate cu prevederile Legii nr. 247/2005; e) închiderea unor activitãţi miniere dupã anul 2007; f) necesitatea evaluãrii activelor viabile dupã clarificãrile menţionate; g) timpul îndelungat necesar pentru rezolvarea problemelor prezentate mai sus; h) identificarea problemelor de mediu cu care se confrunta fiecare societate din minerit în parte care sã includã şi inventarierea degradãrilor de mediu ca rezultat direct al exploatãrilor miniere asupra zonelor învecinate şi asupra comunitãţilor locale, precum şi alocarea unor fonduri de la bugetul de stat pentru remedierea pagubelor înainte de privatizare, proces de durata; i) lipsa fondurilor destinate retehnologizãrii şi modernizãrii unor exploatãri; j) urgenţa atragerii resurselor financiare necesare restructurãrii şi modernizãrii pentru a asigura continuitatea funcţionãrii acesteia şi dupã anul 2007. 2.2. Date sintetice privind societãţile comerciale din minerit sunt prevãzute în anexele nr. 1 - 6 la prezenta. 2.3. Având în vedere problemele cu care se confruntã societãţile din minerit (gradul scãzut de atractivitate în actuala formã organizatoricã şi cu situaţia financiarã şi operaţionalã din prezent) precum şi contextul economic actual, privatizarea acestora ar însemna un proces de lungã duratã, cu şanse mici de reuşitã în momentul de faţã. De aceea, pentru continuarea activitãţii societãţilor din minerit şi dupã anul 2007, se impune ca absolut necesarã restructurarea acestora într-o perioadã premergãtoare privatizãrii. 2.4. Restructurarea societãţilor din minerit presupune implementarea unui program de mãsuri care sã contribuie la creşterea atractivitãţii acestora, în special prin atragerea de investiţii pentru activitãţile de exploatare, explorare şi activitãţi de conservare şi închidere de minã, în scopul eficientizãrii activitãţilor viabile şi apoi intrarea lor în proces de privatizare. 3. Principalele obiective ale restructurãrii / privatizãrii 3.1. Menţinerea obiectului de activitate al societãţilor comerciale din minerit, asigurarea pãstrãrii în funcţiune a capacitãţilor de producţie viabile şi dezvoltarea acestora; 3.2. Restructurarea activitãţii societãţii prin atragerea de investiţii pentru continuarea activitãţii capacitãţilor de producţie viabile din cadrul societãţilor comerciale din minerit; 3.3. Atragerea unor investitori strategici care sã demonstreze un real potenţial financiar şi care sã poatã prezenta garanţii în realizarea de investiţii, în scopul introducerii de noi tehnologii şi modernizãrii celor existente; 3.4. Transferul de know-how în cadrul societãţilor comerciale din minerit şi creşterea eficienţei operaţionale a acestora; 3.5. Modernizarea organizatoricã şi managerialã; 3.6. Asigurarea de locuri de muncã pe termen lung pentru personalul societãţilor comerciale din minerit. 4. Strategia de restructurare şi atragere de investiţii 4.1. Modalitãţi de restructurare În urma analizei comparative a modalitãţilor de restructurare prin atragere de investiţii pentru activitãţile de exploatare efectuate ţinând cont de elementele specifice sectorului minier, se considerã ca varianta contractului de cooperare pentru restructurarea exploatãrii, exploatare şi atragere de investiţii este cea mai adecvatã în contextul economic actual pentru societãţile comerciale din minerit, fiind o construcţie juridicã ce permite acestora sã dezvolte o colaborare pe o anumitã exploatare minierã, având ca scop desfãşurarea de activitãţi miniere şi activitãţi de conservare şi închidere de minã. În cadrul contractului de cooperare, investitorul va participa cu bani şi echipamente în scopul retehnologizãrii şi modernizãrii activitãţii de producţie, management şi kow-how, preluând o parte din salariaţi pe baza unor contracte de prestãri servicii, iar societatea va participa cu active-terenuri, clãdiri, mijloace fixe- (pe baza unor contracte de închiriere), cu licenţe (se vor încheia acte adiţionale prin care se va acorda investitorului dreptul de a desfãşura anumite activitãţi miniere, societatea rãmânând proprietara licenţei). Sumele obţinute de societate din contractele de închiriere, prestãri servicii, redevenţa pe care o va plãti investitorul pe cantitatea extrasã vor putea fi folosite la plata datoriilor şi la rezolvarea unor probleme de mediu, societatea devenind astfel mai atractivã pentru privatizare. 4.1.1. În consecinţã, restructurarea societãţilor comerciale din minerit, ca etapã premergãtoare privatizãrii, se realizeazã, în principal, prin încheierea unor contracte de cooperare pentru restructurarea exploatãrii, exploatare şi atragere de investiţii cu parteneri români sau strãini având ca obiectiv principal continuarea activitãţilor miniere. De regulã, exploatarea oricãrei resurse minerale dintr-un perimetru de licenţã va face obiectul unui singur contract de cooperare. 4.1.2. Pentru partea de activitate care nu face obiectul contractului de cooperare sau dacã nu s-a finalizat contractul de cooperare pot fi folosite orice alte modalitãţi de restructurare prevãzute de lege, în funcţie de particularitãţile fiecãreia şi de avantajele preconizate, respectiv: (a) vânzarea unor active viabile, însoţitã de obligaţii de investiţii necesare modernizãrii şi retehnologizãrii sau finalizarea unor investiţii; (b) încheierea unor contracte de asociere în participaţiune cu parteneri români sau strãini; (c) încheierea unor contracte cu parteneri români sau strãini privind înfiinţarea unor societãţi cu capital mixt/infiinţarea unor filiale; (d) încheierea unor contracte de închiriere cu parteneri români sau strãini; (e) alte forme, în condiţiile legii. 4.2. Prezentarea structurii contractului de cooperare pentru restructurarea exploatãrii, exploatare şi atragere de investiţii (Contract de cooperare): 4.2.1. Contractul de cooperare are ca obiect dezvoltarea de cãtre societate a colaborãrii pe o anumitã exploatare minierã şi desfãşurarea de activitãţi miniere. 4.2.2. Intr-o astfel de structurã sunt avute în vedere: - termenii general: acte juridice ce trebuie încheiate, durata şi termenele limitã de implementare a proiectului, drepturi şi obligaţii ale pãrţilor, cazuri de încetare şi modalitãţi de despãgubire; - acte necesare pentru implementarea proiectului: act adiţional la licenţa minierã prin care investitorul este cooptat în calitate de "asociat", contract de închiriere/uzufruct a unor active (investitorul acţionând în calitate de locatar/ uzufructuar) prin care sunt puse la dispoziţia investitorului anumite utilaje, mijloace de transport, clãdiri, depozite, terenuri, un contract de prestãri servicii prin care investitorul contracteazã forţa de muncã şi utilitãţile necesare, un contract de asistenţã tehnicã de specialitate prin care investitorul este beneficiarul experienţei şi know-how-ului privind exploatãrile miniere ce constituie obiectul proiectului. 4.2.3. Avantajele unei astfel de structuri constau în: - pãrţile pot stabili în mod liber modul în care doresc si colaboreze, durata, termenele, drepturile şi obligaţiile pãrţilor, încetarea şi modalitãţile de despãgubire; - activele societãţilor pot rãmâne proprietatea acestora, ele urmând a fi inchiriate şi nu înstrãinate în prima fazã; - veniturile societãţilor se obţin din cesiunea parţiala a licenţei, chirii, prestãri servicii, furnizarea utilitãţilor, s.a., fondurile putând fi folosite la finanţarea altor activitãţi sau la plata datoriilor; - activitatea de exploatare este finanţatã de investitor fãrã ca prin aceasta sã se punã în pericol integritatea patrimoniului societãţilor; - societãţile nu vor pierde licenţele de exploatare; - societãţile vor putea beneficia de managementul adus de investitor; - nu se mai fac disponibilizãri de personal, existând posibilitatea ca o parte din salariaţii societãţilor sã poatã fi preluaţi de investitor; - termenul de implementare este relativ scurt. 4.2.4. Participãrile societãţii şi investitorului, sintetic prezentate, vor consta în principiu, în:
┌──────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│ Societate │ Investitor │
├──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│● active: terenuri, clãdiri, utilaje, mijloace fixe, │● resurse financiare, concretizate în bani şi│
│mijloace de transport, cu privire la care se va │echipamente cu titlul de investiţii: sumele │
│încheia contractul de închiriere; │vor putea fi utilizate la: │
│● licenţe miniere: cu privire la care se vor │- refacerea mediului; │
│încheia acte adiţionale prin care se va acorda │- dezvoltarea unor activitãţi; │
│dreptul investitorului de a desfãşura anumite │- lucrãri de reparaţii/modernizare active ce │
│activitãţi miniere: societatea va rãmâne (co)titular │vor fi utilizate în procesul de extracţie. │
│al licenţei miniere; │● Management; │
│● salariaţii: vor fi preluaţi de cãtre investitor pot │● Know-how │
│fi detaşaţi, sau vor putea lucra pe baza unui │ │
│contract de prestãri servicii. │ │
└──────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┘
4.2.5. Având în vedere interesul pentru activitãţile de exploatare şi preparare a minereurilor neferoase, selectarea investitorilor se va face pe baza unor criterii de precalificare (spre ex.: experienţa în activitatea de exploatare, preparare, procesare a minereurilor neferoase şi rare şi/sau conservare, închidere, refacere a mediului, doveditã prin documente justificative, experienţã tehnicã şi managerialã doveditã, elemente ce dovedesc bonitatea investitorului, inclusiv referitoare la inexistenta unor încãlcãri grave ale unor prevederi legale relevante, autorizaţii, contracte cu autoritãţile/instituţiile publice, angajamente ferme de investiţii tehnologice, în infrastructurã, de mediu, angajament ferm pentru preluarea unui numãr de angajaţi). 4.2.6. Selecţia ofertelor se va face pe baza unei grile de evaluare care va cuprinde, în principal, oferta financiarã şi oferta tehnicã, alãturi de alte elemente considerate adecvate în vederea selecţiei potenţialilor investitori. a) Oferta tehnicã va conţine în principal: - Prezentarea unui plan de afaceri din care sã reiasã posibilitatea dezvoltãrii şi modernizãrii activitãţii şi asumarea unui volum de investiţii; - Deţinerea/ dezvoltarea în ţarã a unor capacitãţi de prelucrare a minereurilor extrase sau contracte/ angajamente ferme pentru prelucrarea în ţarã a minereurilor extrase; - Suportul logistic şi organizatoric; - Experienţa în activitatea de exploatare, preparare, procesare a minereurilor neferoase şi rare şi/sau conservare, închidere, refacere a mediului. b) Oferta financiara va conţine: - Valoarea chiriei oferitã pentru activele societãţii; - Valoarea redevenţei oferitã pe tona de minereu extras; - Alte sume reprezentând preţul unor servicii şi lucrãri. Prin mandatul ce i se va acorda, Comisia de Negociere işi va putea rezerva dreptul de a cere oferte îmbunãtãţite, atât din punct de vedere tehnic cât şi financiar. Ofertele depuse vor fi clasificate în funcţie de punctajul final. 4.2.7. La negocierea Contractului cadru se vor avea în vedere şi urmãtoarele elemente: > Durata contractului: 10 ± 20 ani calendaristici de la data semnãrii; > Investitorul va realiza toate activitãţile miniere incluse în documentaţiile de obţinere a licenţei pentru perimetrul inclus în contractul de cooperare; > Investitorul va închiria o parte din activele societãţii cu care aceasta în prezent desfãşoarã activitãţi de exploatare, în schimbul unei chirii; > Investitorul va dobândi dreptul de a desfãşura activitãţi miniere în urma încheierii unor acte adiţionale la licenţele miniere (sau alte acte cu aceleaşi efecte juridice) în schimbul unei redevenţe ce va fi plãtitã lunar, pe tona de minereu extras în fiecare lunã calendaristicã; Termenii financiari ai colaborãrii se bazeazã pe o componentã fixã - chiria - şi o componentã variabilã - redevenţa. Redevenţa este stabilitã în baza cantitãţii de minereu extras de investitor într-o lunã calendaristicã, dar nu mai puţin de o anumitã sumã fixã ce va fi stabilitã dupã consultãri cu societãţile implicate, direcţiile de specialitate din cadrul M.E.C. si A.N.R.M. > Societatea are acces pe toatã durata contractului la orice documente ale investitorului privind activitãţile sale desfãşurate în perimetrul minier; > Investitorul va prelua definitiv un anumit numãr de salariaţi ai societãţii, al cãrui numãr nu va putea fi redus pentru o perioadã de 3 ani, exceptând reducerile naturale, pensionãrile la cerere, decesele, ş.a.m.d.; > Întocmirea documentaţiilor de mediu şi obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de mediu dupã semnarea contractelor de cooperare este în sarcina investitorului; > Parţile vor efectua un bilanţ de mediu (realizat de un expert neutru, recunoscut de ambele pãrţi şi plãtit în mod egal de societate şi investitor), care sã stabileascã obligaţiile de mediu existente în perimetrul minier la data preluãrii acestuia de cãtre investitor; > Investitorul se obligã sã extragã o cantitate minimã datã într-o anumitã perioadã de timp; > Investitorul va efectua investiţii tehnologice în tranşe anuale, ce vor fi garantate prin instrumentele de garantare prevãzute de legislaţia românã în vigoare; Investiţiile pot consta în sume de bani proprii sau atrase în nume propriu de investitor, pentru realizarea unor investiţii ce vor fi menţionate clar în anexa la contract şi/sau în sume de bani proprii sau atrase în nume propriu, cheltuite pentru achiziţionarea de echipamente în vederea efectuãrii activitãţilor descrise în contract. Lista echipamentelor anticipate va fi convenitã împreunã cu societatea comercialã. Certificarea investiţiilor va fi efectuatã de experţi tehnici independenţi, agreaţi de ambele pãrţi şi plãtiţi de investitori; > Procesul de privatizare poate fi declanşat oricând pe durata derulãrii contractului de cooperare. > În cazul rezilierii contractului în situaţia privatizãrii, investitorul va fi despãgubit într-o anumitã limitã în funcţie de data rezilierii şi suma investitã, pe baza unei evaluãri efectuate în condiţii ce vor fi stabilite în contractul de cooperare. Condiţii precedente: Contractul de cooperare va fi supus unor condiţii precedente precum: > emiterea de cãtre Consiliul Concurenţei a unei decizii de autorizare necondiţionatã din punct de vedere al <>Legii nr. 21/1996 a tuturor actelor prevãzute în contract; > la momentul finalizãrii nici una dintre pãrţi sã nu fie supusã unei proceduri de reorganizare sau faliment; > A.N.R.M. sã emitã acordul sãu favorabil în legãturã cu actele juridice prevãzute în contract; > partenerul social - sindicate, confederaţii sindicale pe ramurã - sã fie informat cu privire la acest proiect şi sã existe un protocol între toate pãrţile implicate. Proiectul de contract se adapteazã specificului fiecãrei societãţi comerciale din minerit. 4.3. Etape necesare în implementarea proiectului 4.3.1. Societãţile comerciale din minerit vor stabili un set de informaţii, ce vor putea fi puse la dispoziţia potenţialilor investitori, în cadrul Camerei de date, respectând reglementãrile privind principiul tratamentului egal pentru toţi potenţialii investitori şi pe cele ale <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a Standardelor Naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate din România aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 585/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi ale Hotãrârea Guvernului S nr. 1576/2002 privind aprobarea listei cuprinzând informaţiile secrete de stat, pe nivele de secretizare, elaborate sau deţinute de Ministerul Industriei şi Resurselor, modificatã prin Hotãrârea Guvernului S nr. 671/2003 pentru modificarea şi înlocuirea anexei la Hotãrârea Guvernului S nr. 1576/2002 . 4.3.2. Publicarea de cãtre fiecare societate în parte, a câte unui anunţ în presa centralã şi de cãtre M.E.C. prin O.P.S.P.I., în cotidiene locale şi naţionale de largã circulaţie, cât şi prin mijloace electronice şi într-un jurnal internaţional de largã circulaţie. Potenţialii investitori vor putea efectua vizite tehnice şi vor avea acces la date şi informaţii privind societãţile comerciale numai dupã semnarea unui Angajament de confidenţialitate cu acestea. În ceea ce priveşte furnizarea de date şi informaţii clasificate din domeniul geologic referitoare la perimetrele de exploatare concesionate de Autoritatea Naţionalã de Resurse Minerale (A.N.R.M.), potenţialii investitori vor trebui sã aibã acordul scris al acestei instituţii. A.N.R.M. îi revine obligaţia de a-şi exprima în scris poziţia faţã de accesul investitorilor la informaţiile solicitate prin acordarea accesului sau refuzul argumentat. 4.3.3. Dupã publicarea ultimului anunţ din cele prezentate mai sus, într-un termen care va fi stabilit şi comunicat de cãtre instituţia publicã implicatã, potenţialii investitori vor depune la societãţi şi/sau la M.E.C. o scrisoare conţinând expresia de interes pentru participarea la proiect, în care vor indica, printre altele; perimetrul de licenţã, structura de active, nivelul de investiţii asumat şi numãrul de personal. 4.3.4. Numirea comisiei de coordonare a derulãrii procesului formatã din reprezentanţi ai direcţiilor de specialitate din minister, O.P.S.P.I. şi A.N.R.M. 4.3.5. Consultãri între comisia de coordonare şi investitorii care au depus scrisori de interes. 4.3.6. Consultãri între comisia de coordonare şi organizaţiile sindicale reprezentantive la nivelul societãţilor comerciale sau al ramurii. 4.3.7. Comisia de Coordonare stabileşte şi înainteazã spre aprobare ministrului economiei şi comerţului urmãtoarele: (a) perimetrele de exploatare, structura activelor şi numãrul de personal propus a fi preluat de potenţialul investitor; (b) criteriile de precalificare şi documentele de participare; (c) conţinutul Caietului de sarcini ce va fi transmis potenţialilor investitori, cu anexele sale (proiectul Contractului cadru de cooperare şi anexele acestuia); (d) lista informaţiilor ce vor fi incluse în Camera de date ce va fi organizatã la sediul societãţilor comerciale, sub îndrumarea Comisiei de Negociere şi regulamentul Camerei de date; (e) grila de punctare a ofertelor; (f) instrucţiunile pentru organizarea şi desfãşurarea procesului; (g) Contractul de cooperare şi a anexelor acestuia, care urmeazã a fi semnat; (h) alte elemente considerate de interes în derularea acestui proces. 4.3.8. Mandatarea reprezentanţilor în A.G.A. la societãţile comerciale din minerit pentru aprobarea documentaţiei necesare în vederea semnãrii Contractului de cooperare. 4.3.9. Numirea Comisiilor de negociere. 4.3.10. Derularea procesului de depunere, selecţie a ofertelor şi negociere a contractului. 5. Strategia de privatizare a societãţilor din minerit 5.1. Ulterior demarãrii restructurãrii societãţilor din minerit, în funcţie de rezultatele evaluãrii complexe a fiecãrei societãţi din punct de vedere al viabilitãţii perimetrelor pentru care deţine licenţa, a situaţiei financiare, juridice, patrimoniale şi a situaţiei dotãrilor tehnologice, va fi iniţiat procesul de privatizare care se va realiza printr-o metodã sau o combinaţie de metode prevãzute de legislaţia în vigoare, cu îndeplinirea de cãtre potenţialii ofertanţi a unor criterii de precalificare care vor fi stabilite de cãtre MEC-OPSPI pentru fiecare societate din minerit în parte, în funcţie de particularitãţi, conform <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 . 5.2. In derularea privatizãrii se vor avea în vedere: a) atragerea de investitori strategici cu experienţã, care sã conducã la îmbunãtãţirea structurilor dupã privatizare; b) proceduri transparente de privatizare cu reguli şi criterii clare, comunicate public investitorilor; c) privatizarea sã se facã cu dobândirea pachetului majoritar de acţiuni, mergându-se pânã la 100%, decizia fiind legatã de analiza specificã societãţii respective, a rolului şi impactului ei în economie; d) privatizarea sã conducã la mãrirea siguranţei în exploatare şi modernizare; e) promovarea unei strategii adecvate care sã ducã la crearea unor structuri viabile postprivatizare; f) privatizarea sã se realizeze într-un mediu concurenţial real şi sã se evite transferul unui monopol de stat în monopol privat. 5.3. Asistenţa în pregãtirea şl realizarea privatizãrii În conformitate cu prevederile legale în vigoare, Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, va declanşa procesul de privatizare a societãţilor din minerit şi va angaja, potrivit prevederilor legale, servicii de asistentã juridicã pentru restructurare în vederea pregãtirii privatizãrii şi derularea privatizãrii societãţilor din minerit. 5.4. Etapele privatizãrii Etapele de desfãşurare a privatizãrii societãţilor din minerit sunt urmãtoarele: 5.4.1. Etapa publicitãţii Publicitatea se va asigura prin publicarea în presa internã, internaţionalã şi pe INTERNET a unui anunţ întocmit conform prevederilor legale în vigoare. 5.4.2. Societãţile comerciale din minerit vor stabili un set de informaţii, ce vor putea fi puse la dispoziţia potenţialilor investitori, în cadrul Camerei de date, respectând reglementãrile privind principiul tratamentului egal pentru toţi potenţialii investitori şi pe cele ale <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a Standardelor Naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate din România aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 585/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi ale Hotãrârea Guvernului S nr. 1576/2002 privind aprobarea listei cuprinzând informaţiile secrete de stat, pe nivele de secretizare, elaborate sau deţinute de Ministerul Industriei şi Resurselor, modificatã prin Hotãrârea Guvernului S nr. 671/2003 pentru modificarea şi înlocuirea anexei la Hotãrârea Guvernului S nr. 1576/2002 . 5.4.3. Etapa de precalificare Pentru a putea participa la privatizarea societãţilor din minerit potenţialii investitori trebuie sã dovedeascã îndeplinirea unor criterii de precalificare specifice fiecãrei societãţi din minerit, care vor fi menţionate în anunţul de privatizare. 5.4.4. Etapa ofertãrii Va fi adecvatã metodei de privatizare stabilitã de instituţia publicã implicatã. 5.4.5. Etapa finalã Dupã finalizarea negocierilor cu ofertantul selectat va fi semnat contractul de privatizare şi celelalte documente ale tranzacţiei. Potenţialii investitori vor putea efectua vizite tehnice şi vor avea acces la date şi informaţii privind societãţile comerciale din minerit numai dupã semnarea unui Angajament de confidenţialitate cu acestea. În ceea ce priveşte furnizarea de date şi informaţii clasificate din domeniul geologic referitoare la perimetrele de exploatare concesionate de Autoritatea Naţionalã de Resurse Minerale (A.N.R.M.), potenţialii investitori vor trebui sã aibã acordul scris al acestei instituţii. A.N.R.M. îi revine obligaţia de a-şi exprima în scris poziţia faţã de accesul investitorilor la informaţiile solicitate prin acordarea accesului sau refuzul argumentat. 6. Dispoziţii finale 6.1. În conformitate cu prevederile <>Hotãrârea Guvernului nr. 184/2005 privind aprobarea Strategiei de accelerare a privatizãrii şi atragere de investiţii pentru agenţii economici din portofoliul Ministerului Economiei şi Comerţului pentru anul 2005, precum şi a unor mãsuri pentru aplicarea acesteia, pentru derularea procesului de restructurare, atragere de investiţii, iniţierea şi derularea privatizãrii societãţilor din minerit, prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, vor fi numite: (a) Comisia pentru coordonarea restructurãrii, atragerii de investiţii şi privatizare a societãţilor comerciale din minerit; (b) Comisii de Negociere numite în scopul realizãrii procesului de restructurare şi atragere de investiţii a fiecãrei societãţi comerciale din minerit pe baza contractului de cooperare; (c) Comisii de Negociere numite în scopul valorificãrii activelor neincluse în contractele de cooperare; (d) Comisii de negociere numite în scopul privatizãrii societãţilor din minerit, formate din reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Comerţului şi ai Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie. 6.1.1. Comisia pentru coordonarea restructurãrii, atragerii de investiţii şi privatizare a societãţiior comerciale din minerit are urmãtoarele atribuţii: a) stabileşte întâlniri cu potenţialii investitori pentru fiecare societate în parte; b) stabileşte elementele necesare realizãrii Contractului de cooperare; c) poartã discuţii cu organizaţiile sindicale şi prezintã concluziile privind implementarea proiectelor specifice fiecãrei societãţi din minerit; d) coordoneazã activitatea Comisiilor de negociere; e) analizeazã informãrile primite din partea Comisiilor de Negociere cu privire la stadiul negocierilor cu ofertanţii; f) analizeazã şi avizeazã raportul privind finalizarea procesului de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare, inclusiv prevederile clauzelor contractuale, întocmit de Comisiile de Negociere; g) ia mãsurile care se impun pe parcursul derulãrii procesului de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare. 6.2. Comisiile de Negociere vor asigura implementarea mãsurilor prevãzute în Strategia de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii a societãţilor comerciale din minerit. Numãrul membrilor, membrilor supleanţi şi componenţa Comisiilor de Negociere se stabileşte prin ordin al ministrului economiei şi comerţului. 6.3. Fiecare instituţie reprezentatã în Comisiile de negociere ale societãţilor comerciale din minerit îşi desemneazã câte un membru supleant. 6.4. (1) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, asigurã secretariatul Comisiei pentru coordonarea restructurãrii, atragerii de investiţii şi privatizare a societãţilor din minerit, constituit din 3 membri. (2) Prin ordin al ministrului economiei şl comerţului se stabileşte componenţa secretariatului Comisiei pentru coordonarea restructurãrii, atragerii de investiţii şi privatizare a societãţilor comerciale din minerit, precum şi atribuţiile acestuia. (3) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, asigurã secretariatul Comisiilor de negociere. (4) Prin decizie a şefului Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie se stabileşte numãrul membrilor şi componenţa secretariatului tehnic al Comisiilor de Negociere în procesul de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare a societãţilor comerciale din minerit, precum şi atribuţiile acestuia. 6.5. Membrii Comisiei pentru Coordonare şi cei ai Comisiilor de Negociere, inclusiv membrii supleanţi ai acestora precum şi membrii secretariatelor tehnice aferente, vor beneficia, de la data publicãrii hotãrârii de guvern de aprobare a prezentei strategii şi pânã la data intrãrii în vigoare a contractelor de cooperare, pentru comisiile de negociere numite în scopul restructurãrii, respectiv pânã la data transferului dreptului de proprietate prevãzut în contractul de privatizare, de o indemnizaţie lunarã stabilitã la nivelul a 50% din salariul directorului general al societãţii comerciale din minerit pentru membrii comisiei de negociere şi, respectiv 40%, pentru membrii secretariatelor tehnice ale comisiilor, indemnizaţie aprobatã prin hotãrârea adunãrii generale a acţionarilor societãţilor comerciale din minerit în baza mandatului acordat prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, şi plãtitã de societatea comercialã din minerit. Cheltuielile aferente remunerãrii membrilor Comisiilor menţionate mai sus, inclusiv membrii supleanţi ai acestora precum şi membrii secretariatelor tehnice aferente, vor fi suportate de cãtre societãţile comerciale din minerit conform prevederilor <>art. 51 lit. b) teza a II-a din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 6.6. Cheltuielile pentru restructurare în vederea pregãtirii privatizãrii şi pentru realizarea privatizãrii societãţilor comerciale din minerit, inclusiv cele pentru consultanţa juridicã asiguratã de casele de avocaturã, precum şi orice alte cheltuieli necesare pentru aplicarea prezentei strategii sunt suportate de cãtre instituţia publicã implicatã în cazul societãţilor comerciale din subordinea Ministerului Economiei şi Comerţului, conform prevederilor <>art. 51 lit. b) din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv de companiile naţionale pentru filialele acestora. 7. Legislaţia în baza cãreia s-a întocmit strategia de restructurare, atragere de investiţii şi privatizare a societãţilor din minerit 7.1. <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 7.2. <>Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 552/2001 . 7.3. <>Hotãrârea Guvernului nr. 869/2001 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie. 7.4. <>Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 7.5. Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile si completãrile ulterioare si a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 cu completãrile ulterioare; 7.6. Strategia de accelerare a privatizãrii şi atragerii de investiţii pentru agenţii economici din portofoliul M.E.C.-O.P.S.P.I. pentru anul 2005, şi unele mãsuri pentru aplicarea acesteia, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 184/2005 ; 7.7. <>Legea nr. 137/1995 privind protecţia mediului, republicatã în 2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; 7.8. <>Ordonanţa de urgentã nr. 91/2002 pentru modificarea şi completarea <>Legii protecţiei mediului nr. 137/1995 . Anexa 1 la strategie S.C. CUPRUMIN S.A. ABRUD
┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ DATE SINTETICE │
│crt.│ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Sediul │Abrud, str. Piaţa P.Dobra nr. 1, jud. Alba │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│C.U.I. │R-11551757 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Nr. înregistrare la │J 01/64/1999 │
│ │O.R.C. │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Capital social (RON) │24.040.530 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Acţiuni: │ │
│ │- Valoare nominalã │10 RON │
│ │- Nr. total acţiuni │2.404.053 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Structura acţionariat │M.E.C. - 100% │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Sector de activitate: │Extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi │
│ │ │rare - cod CAEN 1350. │
│ │- tipuri de zãcãminte │- zãcãmânt de cupru şi andezit. │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│ Perimetre de │Roşia Poieni │
│ │exploatare │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Numãr mediu de │ │
│ │personal │1.081 │
│ │(30.06.2005) │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┬────────────────┬───────────────┤
│ 10.│Date economico- │ │ │ │
│ │financiare │ 3l.12.2003 │ 31.12.2004 │ 30.06.2005 │
│ │(mil. ROL) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Venituri totale │ 771.188 │ 838.374 │ 398.730 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Cifra de afaceri │ 748.622 │ 798.634 │ 368.960 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat din exploat. │ - 78.836 │ - 4.289 │ - 96.053 │
│ │(+/-) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat brut │ - 79.992 │ - 4.510 │ - 95.988 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat net │ - 79.992 │ - 4.908 │ - 96.270 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Datorii, total │ 763.927 │ 735.961 │ 799.548 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┴────────────────┴───────────────┤
│ 11.│Alte elemente │Mina Roşia Poieni, de unde se exploateazã minereul│
│ │ │de cupru, dispune de o exploatare în cariera şi │
│ │ │uzina de preparare cu toate instalaţiile auxiliare│
│ │ │Gradul de utilizare a capacitãţilor existente în │
│ │ │2005: 64%. │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 12.│Considerate viabile │Cariera Roşia Poieni │
│ │dupã anul 2007 │Uzina de preparare │
└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘
Anexa 2 la strategie S.C. MOLDOMIN S.A. MOLDOVA NOUA
┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ DATE SINTETICE │
│crt.│ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Sediul │Moldova Nouã, str. Dunãrii nr. 1, jud. Caraş │
│ │ │Severin │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│C.U.I. │R-11932018 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Nr. înregistrare la │J 11/233/1999 │
│ │O.R.C. │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Capital social (RON) │94.971.505 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Acţiuni: │ │
│ │- Valoare nominalã │2,5 RON │
│ │- Nr. total acţiuni │37.988.602 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Structura acţionariat │M.E.C. - 100% │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Sector de activitate: │Extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi │
│ │ │rare (exclusiv minereuri radioactive) - cod CAEN │
│ │ │1320. │
│ │- tipuri de zãcãminte │- zãcãmânt de cupru. │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│Perimetre de │Cariera de namatite - la suprafaţa. │
│ │exploatare │Mina Centralã (zãcãmântul Suvorov şi Valea Mare) │
│ │ │- în subteran. │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Numãr mediu de │ │
│ │personal │1.211 │
│ │(30.06.2005) │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┬────────────────┬───────────────┤
│ 10.│Date economico- │ │ │ │
│ │financiare │ 3l.12.2003 │ 31.12.2004 │ 30.06.2005 │
│ │(mil. ROL) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Venituri totale │ 774.368 │ 935.683 │ 325.477 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Cifra de afaceri │ 574.157 │ 657.309 │ 309.276 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat din exploat. │ 638.176 │ 6.056 │ 2.704 │
│ │(+/-) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat brut │ - │ 5.978 │ 2.711 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat net │ 638.039 │ 5.978 │ 2.711 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Datorii, total │ 1.850.364 │ 551.774 │ 557.974 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┴────────────────┴───────────────┤
│ 11.│Alte elemente │Societate desprinsa în anul 2001 din MINVEST DEVA.│
│ │ │Minereul se extrage din 2 perimetre de exploatare:│
│ │ │Cariera de Banatite (suprafaţã) şi Mina centralã │
│ │ │(zãcãmântul Suvorov şi Valea Mare). │
│ │ │Minereul se prelucreazã la Uzina de preparare nr. │
│ │ │2, concentratul de cupru rezultat livrându-se la │
│ │ │SC CUPROM METALE SRL Baia Mare. │
│ │ │Gradul de utilizare a capacitãţilor existente in │
│ │ │anul: 85%. │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 12.│Considerate viabile │Cariera de banatite │
│ │dupã anul 2007 │Uzina de preparare │
└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘
Anexa 3 la strategie C.N.C.A.F. MINVEST S.A. DEVA
┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ DATE SINTETICE │
│crt.│ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Sediul │Deva, str. Piaţa Unirii nr. 9, jud. Hunedoara │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│C.U.I. │R 2117946 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Nr. înregistrare la │J 20/333/1999 │
│ │O.R.C. │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Capital social (RON) │5.158.247,5 │
│ │ │29.963.885 RON (participaţii la filiale) │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Acţiuni: │ │
│ │- Valoare nominalã │2,5 RON │
│ │- Nr. total acţiuni │2.063.299 │
│ │ │11.985.554 (aferent participaţiilor) │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Structura acţionariat │M.E.C. - 100% │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Sector de activitate: │Extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi │
│ │ │rare (exclusiv minereuri radioactive) - cod CAEN │
│ │ │DB 1320. │
│ │- tipuri de zãcãminte │- minereu auro-argentifer, cuprifere complexe şi │
│ │ │fier. │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│Filiale /Perimetre de │- filiala DEVAMIN S.A. - minereu cuprifer, minereu│
│ │exploatare │aurifer, minereu complex (Pb, Zn, Cu) │
│ │ │ o EM Deva │
│ │ │ o Em Veţel │
│ │ │- filiala CERTEJ S.A. - minereu aurifer, minereu │
│ │ │complex (Pb, Zn, Cu) │
│ │ │- filiala BRADMIN S.A, - minereu aurifer │
│ │ │- filiala IARAMIN S,A. - minereu de fier │
│ │ │- filiala ROŞIAMIN Roşia Montana S.A. - minereu │
│ │ │aurifer │
│ │ │- filiala BĂLAN S.A. - minereu cuprifer │
│ │ │ ● Perimetrul BĂLAN - FAGUL CETĂŢII CENTRAL │
│ │ │ şi SUD │
│ │ │- filiala ECOMIN S.A. │
│ │ │- filiala POIANA RUSCA Teliuc - minereu de fier │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Numãr mediu de │ │
│ │personal │4.283 │
│ │(30.06.2005) │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┬────────────────┬───────────────┤
│ 10.│Date economico- │ │ │ │
│ │financiare │ 3l.12.2003 │ 31.12.2004 │ 30.06.2005 │
│ │(mil. ROL) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Venituri totale │ 2.337.956 │ 2.639.246 │ 833.765 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Cifra de afaceri │ 2.010.158 │ 1.983.183 │ 754.769 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat din exploat. │ -1.341.098 │ -924.769 │ -381.951 │
│ │(+/-) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat brut │ -1.341.425 │ -924.173 │ -382.775 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat net │ -1.341.425 │ -924.173 │ -382.775 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Datorii, total │ 6.484.828 │ 4.383.532 │ 4.677.790 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┴────────────────┴───────────────┤
│ 11.│Alte elemente │Extracţia şi prepararea minereurilor (auro- │
│ │ │argentifere, fier, cuprifere) se desfãşoarã în │
│ │ │13 mine şi 16 uzine de preparare. │
│ │ │In anul 1998 s-au constituit 2 societãţi mixte │
│ │ │romano-canadiene ce desfãşoarã activitãţi miniere;│
│ │ │- la SC ROŞIA MONTANA GOLD CORPORATION SA(partener│
│ │ │GABRIEL RESOURCES LTD) deţine 19,31% din c.s.; │
│ │ │- la SC DEVAGOLD SA (partener CASTLE EUROPA LTD) │
│ │ │deţine 19,25% din C.S. │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 12.│Considerate viabile │- filiala DEVAMIN S.A. - balastiera Braznic şi │
│ │dupã anul 2007 │cariera de piatra │
│ │ │- filiala CERTEJ S.A. - halde aurifere (suprafaţa)│
│ │ │- filiala BRADMIM S.A.-halde aurifere Brad │
│ │ │- filiala IARAMIN S.A. - cariera Fagetu Ierii │
│ │ │- filiala ROŞIAMIN Roşia Montana S.A. - iaz │
│ │ │aurifer (suprafaţa) │
│ │ │- filiala ECOMIN S.A.; │
│ │ │- E.M. Veţel - zguri metalurgice (suprafaţã) │
└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘
Anexa 4 la strategie S.C. BAIŢA S.A. STEI
┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ DATE SINTETICE │
│crt.│ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Sediul │Ştei, str. Cuza Vodã nr. 9, jud. Bihor │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│C.U.I. │R 14322197 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Nr. înregistrare la │J 05/893/2001 │
│ │O.R.C. │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Capital social (RON) │2.043.100 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Acţiuni: │ │
│ │- Valoare nominalã │10 RON │
│ │- Nr. total acţiuni │204.310 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Structura acţionariat │M.E.C. - 100% │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Sector de activitate: │Extracţia şi prepararea minereurilor neferoase şi │
│ │ │rare (exclusiv minereuri radioactive) - cod CAEN │
│ │ │DB 1320. │
│ │- tipuri de zãcãminte │- minereu polimetalic (Cu, Zn, Pb) şi molibden │
│ │ │în subteran │
│ │ │- calcar cristalin- la suprafaţã │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│Perimetre de │Baiţa Bihor │
│ │exploatare │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Numãr mediu de │ │
│ │personal │338 │
│ │(30.06.2005) │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┬────────────────┬───────────────┤
│ 10.│Date economico- │ │ │ │
│ │financiare │ 3l.12.2003 │ 31.12.2004 │ 30.06.2005 │
│ │(mil. ROL) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Venituri totale │ 21.947 │ 218.123 │ 94.949 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Cifra de afaceri │ 205.142 │ 217.187 │ 94.621 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat din exploat. │ 582 │ 2.172 │ 1.392 │
│ │(+/-) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat brut │ 367 │ 554 │ 327 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat net │ 153 │ 554 │ 327 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Datorii, total │ 75.407 │ 57.648 │ 69.271 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┴────────────────┴───────────────┤
│ 11.│Alte elemente │Societate desprinsã în anul 2001 din MINVEST DEVA.│
│ │ │Activitatea de producţie se desfãşoarã în subteran│
│ │ │mina - pentru extracţia minereului polimetafic şi │
│ │ │molibden şi la suprafaţa - cariera - exploatarea │
│ │ │calcarului. │
│ │ │Procesul de producţie se realizeazã în patru │
│ │ │puncte de lucru distincte, fãrã personalitate │
│ │ │juridicã: Mina Bãiţa, Uzina de preparare, Cariera │
│ │ │Baiţa, Platforma industriala Ştei. │
│ │ │Prelucrarea minereului se realizeazã in uzina de │
│ │ │preparare proprie şi in atelieral de produse │
│ │ │metalurgice. │
│ │ │Gradul de utilizare a capacitãţilor existente în │
│ │ │anul 2005: 85%. │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 12.│Considerate viabile │Mina Bãiţa │
│ │dupã anul 2007 │Cariera Bãiţa │
│ │ │Uzina de preparare │
└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘
Anexa 5 la strategie C.N.M.P.N. REMIN S.A. BAIA MARE
┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ DATE SINTETICE │
│crt.│ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Sediul │Baia Mare, str. Piaţa Revoluţiei nr. 1, jud. │
│ │ │Maramureş │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│C.U.I. │R 10349521 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Nr. înregistrare la │J 24/172/1998 │
│ │O.R.C. │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Capital social (RON) │56.367.340 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Acţiuni: │ │
│ │- Valoare nominalã │10 RON │
│ │- Nr. total acţiuni │5.638.734 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Structura acţionariat │M.E.C. - 100% │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Sector de activitate: │- extracţia şi prepararea minereurilor feroase, │
│ │ │cod CAEN - 1310 │
│ │ │- extracţia şi prepararea minereurilor neferoase │
│ │ │şi rare - cod CAEN - 1320 │
│ │ │ (exclusiv minereurile radioactive). │
│ │- tipuri de zãcãminte │- minereuri neferoase (cupru, zinc, plumb) şi │
│ │ │mangan. │
│ │ │- minereu auro-argentifer. │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│Perimetre de │1. Exploatarea Minierã Baia Sprie │
│ │exploatare │2. Exploatarea Minierã Bãiuţ │
│ │ │3. Exploatarea Minierã Borşa │
│ │ │4. Exploatarea Minierã Cavnic │
│ │ │5. Exploatarea Minierã Turţ │
│ │ │6. Exploatarea Minierã Şuior │
│ │ │7. Exploatarea Minierã Aurum │
│ │ │8. Exploatarea Minierã Rodna │
│ │ │9. Exploatarea Minierã Rãzoare │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Numãr mediu de │ │
│ │personal │6.278 │
│ │(30.06.2005) │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┬────────────────┬───────────────┤
│ 10.│Date economico- │ │ │ │
│ │financiare │ 3l.12.2003 │ 31.12.2004 │ 30.06.2005 │
│ │(mil. ROL) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Venituri totale │ 3.108.480 │ 2.643.525 │ 1.087.416 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Cifra de afaceri │ 2.718.128 │ 2.157.987 │ 922.038 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat din exploat. │ -494.822 │ -102.738 │ -104.199 │
│ │(+/-) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat brut │ -508.515 │ -107.554 │ -108.430 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat net │ -508.515 │ -107.554 │ -108.430 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Datorii, total │ 3.740.820 │ 873.451 │ 1.071.919 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┴────────────────┴───────────────┤
│ 11.│Alte elemente │Aria geograficã pe care îsi desfãşoarã activitatea│
│ │ │cuprinde judeţele: Bistriţa Nãsãud, Maramureş şi │
│ │ │Satu Mare. │
│ │ │Capacitaţile de producţie sunt concentrate in 6 │
│ │ │uzine de preparare pentru minereuri neferoase şi │
│ │ │auro-argentifere şi într-o instalaţie de preparare│
│ │ │pentru minereuri Fe-Mn care prelucreazã minereul │
│ │ │extras. │
│ │ │Grad de utilizare a capacitãţilor: 35%. │
│ │ │Participaţii la societãţi cu capital mixt: │
│ │ │ - 44,8% in S.C. TRANSGOLD SA (parteneri: │
│ │ │ Esmeralda Exploration Ltd. Australia - 50%; │
│ │ │ Geomin Bucureşti - 5%; UUMR Baia Mare - 0,1%; │
│ │ │ ICPMN Baia Mare - 0,1%); │
│ │ │ - 25% in S.C. MAXIM S.R.L. (partener SAMAX │
│ │ │ ROMÂNIA Ltd). │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 12.│Considerate viabile │E.M. Aurum │
│ │dupã anul 2007 │- activitãţi conexe. │
└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘
Anexa 6 la strategie MINBUCOVINA S.A. VATRA DORNEI
┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ DATE SINTETICE │
│crt.│ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Sediul │Vatra Dornei, strada Mihai Eminescu nr. 1, jud. │
│ │ │Suceava │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│C.U.I. │R-14725610 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Nr. înregistrare la │J 33/358/2002 │
│ │O.R.C. │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Capital social (RON) │13.145.180 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Acţiuni: │ │
│ │- Valoare nominalã │2,5 RON │
│ │- Nr. total acţiuni │5.258.072 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Structura acţionariat │M.E.C. - 100% │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Sector de activitate: │- extracţia şi prepararea minereurilor feroase, │
│ │ │cod CAEN - 1310 │
│ │ │- extracţia şi prepararea minereurilor neferoase │
│ │ │şi rare (exclusiv minereurile radioactive) - cod │
│ │ │CAEN - 1320 │
│ │- tipuri de zãcãminte │- minereuri de cupru, zinc, mangan. │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│ Perimetre de │1. E.M. Leşu Ursului cu sectoarele: │
│ │exploatare │ - Sector Isipoaia - activitate neferoasã │
│ │ │ - Uzina de preparare Tarniţa: secţia neferoase │
│ │ │2. E.M. Dorna Iacobeni cu sectoarele: │
│ │ │ - Sector Dorna - activitate mangan │
│ │ │ - Sector Mãnãila Sud - activitate polimetalic │
│ │ │În subordinea societãţii se mai aflã urmãtoarele │
│ │ │secţii: │
│ │ │ - Sector Conservãri Cãlimani │
│ │ │- Coloana auto Dorna Iacobeni │
│ │ │- Laboratoarele de analize chimice şi mineralogice│
│ │ │- Spitalul Frasin │
│ │ │- Depozitul de concentrate Frasin │
│ │ │- Sector închideri perimetre │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Numãr mediu de │ │
│ │personal │992 │
│ │(30.06.2005) │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┬────────────────┬───────────────┤
│ 10.│Date economico- │ │ │ │
│ │financiare │ 3l.12.2003 │ 31.12.2004 │ 30.06.2005 │
│ │(mil. ROL) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Venituri totale │ 515.761 │ 476.021 │ 204.021 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Cifra de afaceri │ 497.400 │ 403.561 │ 195.068 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat din exploat. │ 94.913 │ 2.258 │ -31.702 │
│ │(+/-) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat brut │ 91.291 │ 1.993 │ -38.881 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Rezultat net │ 91.291 │ 1.993 │ -38.881 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │Datorii, total │ 167.178 │ 35.484 │ 74.661 │
├────┼──────────────────────┼─────────────────┴────────────────┴───────────────┤
│ 11.│Alte elemente │Activitatea S.C. MINBUCOVINA S.A. Vatra Dornei se │
│ │ │desfãşoarã în perimetrele Leşu Ursului, Dadu, │
│ │ │Colacu, Oiţa, Tolovanu, Argestrut, Caãprãria, │
│ │ │Dealu Rusului si Mãnãila, perimetre situate pe │
│ │ │teritoriul judeţului Suceava. │
│ │ │Prelucrarea minereurilor se efectueazã în Uzinele │
│ │ │de preparare Tarniţa (minereuri neferoase-Cu, Zn) │
│ │ │şi Iacobeni (minereuri de mangan). │
│ │ │Gradul de utilizare a capacitãţilor de producţie │
│ │ │în anul 2005: 99%. │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│ 12.│Considerate viabile │Cariera Mãnãilã │
│ │dupã anul 2007 │Cariera Dorna │
│ │ │Uzina de preparare Iacobeni │
└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.