Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 586 din 31 august 1994  privind efectuarea recensamantului general agricol    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 586 din 31 august 1994 privind efectuarea recensamantului general agricol

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 284 din 6 octombrie 1994
    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    În vederea cunoaşterii situaţiei veridice din agricultura sub aspectul structurilor economice şi sociale, al disparităţilor în profil geografic şi administrativ, al dotării cu echipament agricol şi al exploatării pământului, ca efect al procesului de privatizare, în perioada 2 - 16 decembrie 1996 se va efectua, pe întreg teritoriul tarii, recensamântul general agricol.
    ART. 2
    La recensamântul general agricol se înregistrează toate exploataţiile agricole, indiferent de titlul de proprietate şi de forma de organizare, care se afla pe teritoriul tarii.
    Exploataţia agricolă, în accepţiunea recensământului general agricol, este unitatea economică (societate comercială, societate agricolă, gospodărie sau alta forma consacrată de lege) care obţine produse agricole prin exploatarea pământului (indiferent de titlu cu care este deţinut terenul) si/sau prin creşterea animalelor, pasarilor, albinelor etc.
    Tipurile de exploataţii şi modalităţile practice de cuprindere în cercetare se stabilesc prin instrucţiunile metodologice şi organizatorice aprobate de Comisia centrală pentru recensământul general agricol.
    ART. 3
    În scopul cunoaşterii aprofundate a unor aspecte din agricultura, cu ocazia recensământului general agricol se pot efectua cercetări selective pe eşantioane reprezentative.
    Caracteristicile ce vor fi înregistrate în chestionarele cercetării selective vor fi aprobate, împreună cu formularele recensământului, de către Comisia centrală pentru recensământul general agricol.
    ART. 4
    În vederea testării şi definitivării întregului instrumentar metodologic şi organizatoric de recensământ se va organiza în trimestrul I/1995 o ancheta-pilot (recensământ de proba) care va cuprinde câte o localitate din fiecare judeţ şi din municipiul Bucureşti. Lista localităţilor va fi aprobată de către Comisia centrală pentru recensământul general agricol.
    ART. 5
    Programul de înregistrare a recensământului general agricol va asigura culegerea datelor privind: identificarea exploataţiei agricole şi statutul juridic al acesteia, terenurile în exploatare pe surse de provenienta, suprafaţa cultivată, plantaţiile vitipomicole, aplicarea irigatiilor, fertilizarilor şi combaterii dăunătorilor, efectivele de animale şi păsări, tractoarele, utilajele şi maşinile agricole, construcţiile gospodăreşti, forta de munca, vânzarea produselor agricole, diverse activităţi neagricole desfăşurate în cadrul exploataţiei şi altele. Concretizarea acestui program se va asigura prin formularele de înregistrare.
    ART. 6
    Înregistrarea datelor în formularele de recensământ se face în localitatea de reşedinţa a exploataţiei astfel:
    a) pentru exploataţiile individuale - de către recenzori, pe baza intervievarii şefului exploataţiei sau a unui membru adult al gospodăriei;
    b) pentru exploataţiile agricole cu statut de persoana juridică - prin autoinregistrare, sub îndrumarea directă a recenzorilor şefi care vor asigura difuzarea, verificarea completării şi primirea formularelor;
    c) pentru exploataţiile agricole aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului de Interne, Ministerului Justiţiei şi altor instituţii publice ce vor fi stabilite de comisia centrala - de către aparatul propriu al acestora, în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri şi ale normelor specifice aprobate de Comisia centrală pentru recensământul general agricol; rezultatele înregistrărilor se transmit potrivit celor stabilite între părţi.
    Celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice vor lua măsuri pentru efectuarea recensământului general agricol în unităţile pe care le coordonează, potrivit prevederilor alin. 1 lit. b) şi precizărilor din instrucţiunile emise de Comisia centrală pentru recesamintul general agricol.
    ART. 7
    Persoanele intervievate şi şefii exploataţiilor cu statut de persoana juridică au obligaţia de a furniza recenzorilor sau de a înscrie în formularele de recensământ informaţii corecte şi complete.
    Datele individuale înscrise în formularele de recensământ sunt confidenţiale şi nu pot fi utilizate decât în scopuri statistice.
    ART. 8
    Persoanele care efectuează înregistrarea formularelor de recensământ (recenzori), precum şi cele cu sarcini de îndrumare, coordonare şi control au obligaţia de a respecta întocmai prevederile prezentei hotărâri şi de a asigura păstrarea caracterului confidenţial al datelor înscrise în formularele de recensământ.
    În îndeplinirea sarcinilor care-i revin pe timpul efectuării recensământului general agricol, personalul prevăzut la alineatul precedent se bucura de protecţia acordată persoanelor care îndeplinesc funcţii ce implica exerciţiul autorităţii de stat, conform legii.
    ART. 9
    Pentru pregătirea, organizarea şi conducerea la nivel naţional a recensământului general agricol, în termen de 30 de zile de la publicarea prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, se constituie Comisia centrală pentru recensământul general agricol, în componenta prevăzută în anexa nr. 1.
    Comisia centrală pentru recensământul general agricol are următoarele atribuţii:
    a) aprobă planul general de organizare a recensământului general agricol, programul şi metodologia de înregistrare, prelucrare a datelor şi publicare a rezultatelor, precum şi programele anchetelor selective.
    b) aprobă formularele de înregistrare şi instrucţiunile de completare a acestora;
    c) aprobă clasificarile şi nomenclatoarele necesare înregistrării, prelucrării şi publicării datelor;
    d) organizează şi îndrumă operaţiunile de împărţire a teritoriului localităţilor în sectoare de recensământ;
    e) organizează acţiunea de recrutare şi instruire a întregului personal de recensământ;
    f) organizează acţiunile de popularizare a recensământului general agricol;
    g) organizează, în măsura în care consideră necesar efectuarea unei anchete de control asupra modului de înregistrare la recensământ.
    ART. 10
    Pentru pregătirea, organizarea, conducerea şi efectuarea lucrărilor de recensământ la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, se constituie comisii de recensământ judeţene, a municipiului Bucureşti, a sectorului agricol Ilfov, municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale, în componenta prezentată în anexa nr. 2, care răspund de pregătirea şi efectuarea recensământului general agricol pe teritoriul în care îşi desfăşoară activitatea.
    Atribuţiile şi modul de funcţionare a comisiilor teritoriale se stabilesc de Comisia centrală pentru recensământul general agricol.
    ART. 11
    Direcţia de recensământe din cadrul Comisiei Naţionale pentru Statistică va îndeplini funcţia de secretariat tehnic al Comisiei centrale pentru recensământul general agricol.
    ART. 12
    În perioada de organizare şi de efectuare a recensământului general agricol, comisiile de recensământ judeţene, a municipiului Bucureşti şi a sectorului agricol Ilfov vor avea secretariate tehnice care vor fi asigurate de direcţiile judeţene de statistică, respectiv de Direcţia generală de statistică a municipiului Bucureşti, cu participarea unor specialişti din direcţiile generale pentru agricultura şi alimentaţie judeţene, din prefecturi şi din consiliile judeţene.
    ART. 13
    Pentru efectuarea lucrărilor de pregătire, organizare, prelucrare a datelor şi publicarea rezultatelor recensământului general agricol, se suplimenteaza numărul de posturi ale Direcţiei de recensământe din cadrul Comisiei Naţionale pentru Statistică cu 20 de posturi de specialitate pe o perioada de 4 ani, începând de la data de 1 ianuarie 1995. La direcţiile de statistică şi la Direcţia generală de statistică a municipiului Bucureşti se suplimenteaza numărul de posturi cu 410 posturi de specialitate pe o durată de 20 de luni, în perioada care va fi stabilită de Comisia centrală pentru recensământul general agricol.
    Pot fi angajaţi şi specialişti pensionari cu experienţa în statistică şi în recensăminte.
    ART. 14
    Personalul de înregistrare (recenzori, recenzori şefi) va fi recrutat din rândul specialiştilor agricoli, personalului didactic, funcţionarilor consiliilor locale, precum şi din rândul pensionarilor şi al altor persoane cu pregătire corespunzătoare.
    ART. 15
    Personalul de înregistrare (recenzori şi recenzori şefi), precum şi specialiştii cooptaţi în secretariatele tehnice vor primi, pentru activitatea depusa, o indemnizaţie calculată potrivit reglementărilor legale referitoare la drepturile persoanelor utilizate în calitate de colaboratori.
    Celelalte categorii de personal antrenate în lucrările de pregătire, efectuare şi prelucrare a datelor recensământului general agricol li se pot acorda prime în limita fondului alocat pentru anul în curs, în condiţiile legii.
    ART. 16
    Prefectii, primării, consiliile judeţene şi consiliile locale vor asigura condiţiile tehnico-materiale necesare bunei desfăşurări a pregătirii, organizării şi efectuării recensământului general agricol, potrivit acţiunilor ce vor fi stabilite de Comisia centrală pentru recensământul general agricol prin planul general de organizare.
    În acest scop, aceste autorităţi:
    a) constituie şi aprobă prin ordin sau dispoziţie, după caz, componenţa nominală a comisiilor teritoriale de recensământ şi a secretariatelor tehnice în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri şi ale instrucţiunilor Comisiei centrale pentru recensământul general agricol;
    b) asigura spaţiile, mobilierul şi mijloacele de telecomunicaţii necesare desfăşurării activităţii comisiilor de recensământ şi secretariatelor tehnice, depozitării şi păstrării în condiţii corespunzătoare a materialelor de recensământ, precum şi alte mijloace necesare desfăşurării în condiţii bune a lucrărilor de recensământ;
    c) verifica şi iau măsuri pentru ţinerea la zi a registrului agricol, în conformitate cu reglementările în vigoare;
    d) întocmesc listele exploataţiilor agricole, având la baza materialele cartografice utilizate la recensământul populaţiei şi locuinţelor, actualizate, precum şi registrul agricol, în vederea delimitării localităţilor şi împărţirii acestora în sectoare de recensământ, la termenele şi în conformitate cu instrucţiunile Comisiei pentru recensământul general agricol;
    e) efectuează potrivit normelor stabilite de Comisia centrală pentru recensământul general agricol, împărţirea localităţilor în sectoare şi circumscripţii de recensământ;
    f) organizează recrutarea recenzorilor şi recenzorilor şefi şi asigura din fondurile pentru recensământ transportul şi cazarea acestora la centralele de instruire;
    g) asigura spaţiile necesare instructajului la centrele de instruire;
    h) asigura mijloacele de transport necesare pregătirii şi efectuării recensământului general agricol, la termenele şi pe duratele prevăzute în graficele elaborate de comisiile de recensământ.
    Cota de carburanţi necesară acestor mijloace de transport stabilită conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 487/1991, se suplimenteaza cu cantitatea repartizata de Comisia centrală pentru recensământul general agricol.
    ART. 17
    Fondurile necesare pregătirii, organizării şi efectuării recensământului general agricol, prelucrării datelor şi publicării rezultatelor - cu excepţia celor prevăzute la art. 16 alin. 2 lit. b), d), e), g) şi h) - se includ, la propunerea ordonatorului principal de credite, respectiv Comisia Naţională pentru Statistică, în bugetul acestuia şi se aproba prin legea bugetului de stat.
    ART. 18
    Prelucrarea datelor recensământului general agricol se va efectua de către Comisia Naţională pentru Statistică şi direcţiile judeţene de statistică.
    ART. 19
    Publicarea rezultatelor preliminare şi definitive ale recensământului general agricol se va face de către Comisia Naţională pentru Statistică, pe baza planului şi la termenele aprobate de Comisia centrală pentru recensământul general agricol.
    ART. 20
    Încălcarea prevederilor prezentei hotărâri atrage, după caz, răspunderea disciplinară, materială, civilă, contravenţională sau penală a celor vinovaţi.
    ART. 21
    Constituie contravenţii următoarele fapte, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa fie considerate infracţiuni, şi se sancţionează cu amenda de la 50.000 lei la 200.000 lei:
    a) împiedicarea în orice mod a desfăşurării lucrărilor recensământului general agricol;
    b) refuza de a furniza personalului şi organelor de recensământ general agricol informaţiile prevăzute în formularele de înregistrare, precum şi furnizarea de date eronate;
    c) refuzul completării formularelor de înregistrare şi predării lor organelor de recensământ general agricol, de către exploataţiile agricole pentru care este prevăzut în instrucţiunile de recensământ procedeul autoinregistrarii;
    d) nerespectarea, de către personalul însărcinat cu organizarea şi efectuarea recensământului general agricol, a dispoziţiilor legale şi a instrucţiunilor privind modul de înregistrare a exploataţiilor şi de păstrare a caracterului confidenţial al datelor declarate şi înscrise în formularele de recensământ.
    Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzii se fac de către primar sau de către persoane anume împuternicite de Comisia centrală sau de către comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru recensământul general agricol.
    ART. 22
    Dispoziţiile privind contravenţiile prevăzute în art. 21 se completează cu cele ale Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu modificările ulterioare.
    ART. 23
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

                PRIM-MINISTRU
              NICOLAE VĂCĂROIU

                         Contrasemnează:
                        ----------------
                Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,
                          Valeriu Tabară

                Secretar de stat, şeful Departamentului
                pentru Administraţie Publica Locală,
                          Octav Cozmâncă

                   Preşedintele Comisiei Naţionale
                        pentru Statistică,
                          Alexandru Radocea

    Bucureşti, 31 august 1994.
    Nr. 586.

    ANEXA 1


                  COMPONENŢA
    Comisiei centrale pentru recensământul general agricol

  Preşedinte - ministrul agriculturii şi alimentaţiei
  Vicepreşedinţi : - preşedintele Comisiei Naţionale pentru Statistică
                        - şeful Departamentului pentru Administraţie Publică
                          Locală
  Secretar - vicepreşedintele Comisiei naţionale pentru Statistică
  Membri : - secretar de stat la Ministerul Agriculturii şi Ali-
                          mentaţiei
                        - preşedintele Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice
                        - secretar de stat la Ministerul Finanţelor
                        - preşedintele Federaţiei Naţionale a Producătorilor
                          Particulari
                        - secretar de stat la Ministerul Învăţământului
                        - comandantul Comandamentului Logistic din Ministerul
                          Apărării Naţionale
                        - secretar de stat la Ministerul de Interne
                        - secretar de stat la Ministerul Justiţiei
                        - şeful Secretariatului de Stat pentru Culte.



    ANEXA 2

                          COMPONENŢA
       comisiilor judeţene, a municipiului Bucureşti, municipale,
        ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi
             comunale pentru recensământul general agricol

    I. Comisia judeţeană

  Preşedinte - prefectul judeţului
  Vicepreşedinţi : - preşedintele consiliului judeţean
                        - directorul direcţiei judeţene de statistică
                        - directorul general al direcţiei generale judeţene
                          pentru agricultura şi alimentaţie
  Secretar - directorul adjunct al direcţiei judeţene de statis-
                          tica
  Membri : - directorul general al prefecturii
                        - secretarul consiliului judeţean
                        - director în direcţia generală judeţeana pentru agri-
                          cultura şi alimentaţie
                        - directorul general al direcţiei generale judeţene a
                          finanţelor publice şi controlului financiar de stat
                        - inspectorul general al inspectoratului şcolar
                           judeţean
                        - directorul oficiului judeţean de cadastru şi organi-
                          zare a teritoriului
                        - directorul oficiului judeţean de reproducţie şi se-
                          lectie a animalelor
                        - directorul direcţiei judeţene sanitar-veterinare
                        - preşedintele uniunii judeţene a producătorilor agri-
                          coli particulari
                        - adjunct al şefului inspectoratului judeţean de
                          poliţie

    II. Municipiul Bucureşti

  1. Comisia municipală

  Preşedinte - prefectul municipiului Bucureşti şi sectorului agri-
                          col Ilfov
  Vicepreşedinţi : - secretarul Consiliului Local al Municipiului Bucu-
                          resti
                        - directorul general al Direcţiei generale de statisti-
                          ca a municipiului Bucureşti
                        - directorul general al Direcţiei generale pentru agri-
                          cultura şi alimentaţie a municipiului Bucureşti
  Secretar - director general adjunct în Direcţia generală de sta-
                          tistica a municipiului Bucureşti
  Membri : - director în Direcţia generală pentru agricultura si
                          alimentaţie a municipiului Bucureşti
                        - directorul general al Direcţiei generale a finanţelor
                          publice şi controlului financiar de stat a municipiu-
                          lui Bucureşti
                        - inspectorul general al Inspectoratului şcolar al mu-
                          cipiului Bucureşti
                        - directorul Oficiului de cadastru şi organizare a te-
                          ritoriului al municipiului Bucureşti
                        - directorul Oficiului de reproducţie şi selecţie a
                          animalelor al municipiului Bucureşti
                        - directorul Direcţiei sanitar-veterinare a municipiu-
                          lui Bucureşti
                        - adjunct al directorului general al Direcţiei generale
                          de poliţie a municipiului Bucureşti

   2. Comisia sectorului agricol Ilfov

  Preşedinte - subprefectul municipiului Bucureşti şi sectorului
                          agricol Ilfov
  Vicepreşedinţi : - preşedintele Consiliului Local al Sectorului Agricol
                          Ilfov
                        - secretarul Consiliului Local al Sectorului Agricol
                          Ilfov
  Secretar - şeful Biroului de statistică al sectorului agricol
                          Ilfov
  Membri : - director în Direcţia generală pentru agricultura si
                          alimentaţie a municipiului Bucureşti
                        - directorul Administraţiei financiare a sectorului
                          agricol Ilfov
                        - adjunct al şefului Poliţiei sectorului agricol Ilfov
                        - 2 - 3 specialişti agricoli.

   3. Comisia sectorului din municipiul Bucureşti

  Preşedinte - primarul sectorului
  Vicepreşedinte - secretarul consiliului local al sectorului
  Secretar - şeful serviciului statistic al sectorului
  Membri : - directorul administraţiei financiare a sectorului
                        - şeful biroului/compartimentului agricol (registrul
                          agricol) al sectorului
                        - 2 - 3 specialişti agricoli

    III. Comisia municipală/orăşenească

  Preşedinte - primarul municipiului/oraşului
  Vicepreşedinte - secretarul consiliului local al municipiului/oraşului
  Membri : - şeful biroului/compartimentului agricol sl municipiu-
                          lui/oraşului
                        - şeful administraţiei financiare a municipiului/şeful
                          circumscripţiei financiare a oraşului
                        - medicul circumscripţiei sanitar-veterinare a munici-
                          piului/oraşului
                        - 2 - 3 specialişti agricoli

    IV. Comisia comunală

  Preşedinte - primarul comunei
  Vicepreşedinte - secretarului consiliului local comunal
  Membri : - agentul agricol/funcţionarul cu ţinerea registrului
                          agricol
                        - statisticianul
                        - medicul circumscripţiei sanitar-veterinare
                        - preşedintele unei societăţi agricole/asociaţii fami-
                          liale a producătorilor individuali
                        - 2-3 specialişti agricoli.


                             -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016