Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 57 din 5 februarie 2009  privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 57 din 5 februarie 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 9 februarie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al art. 13 şi al <>art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ministerul Mediului se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5.
(2) Ministerul Mediului aplicã strategia şi Programul de guvernare 2009-2012, aprobat prin <>Hotãrârea Parlamentului nr. 31/2008 pentru acordarea încrederii Guvernului, în vederea promovãrii politicilor în domeniile mediului, gospodãririi apelor şi dezvoltãrii durabile.
(3) Ministerul Mediului realizeazã politica în domeniile mediului şi gospodãririi apelor la nivel naţional, elaboreazã strategia şi reglementãrile specifice de dezvoltare şi armonizare a acestor activitãţi în cadrul politicii generale a Guvernului, asigurã şi coordoneazã aplicarea strategiei Guvernului în domeniile sale de competenţã, îndeplinind rolul de autoritate de stat, de sintezã, coordonare şi control în aceste domenii.
(4) Ministerul Mediului asigurã coordonarea interministerialã a procesului de elaborare a Strategiei naţionale de dezvoltare durabilã, propune adoptarea şi urmãreşte implementarea acesteia.
(5) Ministerul Mediului coordoneazã activitatea de integrare a cerinţelor privind protecţia mediului în celelalte politici sectoriale, în concordanţã cu cerinţele şi standardele europene şi internaţionale.
(6) Ministerul Mediului este desemnat ca autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial pentru infrastructura de mediu.
ART. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Mediului exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaboreazã, în conformitate cu politica Guvernului, Strategia naţionalã de dezvoltare durabilã şi Strategia în domeniul mediului şi gospodãririi apelor;
b) de reglementare, prin care se asigurã dezvoltarea cadrului normativ şi a celui instituţional pentru realizarea obiectivelor din domeniile sale de activitate;
c) de administrare, prin care se asigurã administrarea proprietãţii publice şi private a statului, precum şi gestionarea serviciilor pentru care statul este responsabil, în domeniile sale de activitate;
d) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern, în domeniile sale de activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se asigurã aplicarea şi respectarea reglementãrilor legale privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea, sub autoritatea şi în coordonarea sa;
f) de coordonare a utilizãrii asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeanã în domeniul mediului;
g) de gestionare a creditelor externe, altele decât cele comunitare, în domeniile sale de activitate.

CAP. II
Atribuţii

ART. 3
(1) În exercitarea funcţiilor sale Ministerul Mediului are urmãtoarele atribuţii principale:
1. asigurã implementarea politicilor guvernamentale în domeniile sale de activitate, potrivit reglementãrilor în vigoare;
2. elaboreazã strategii şi politici în domeniile mediului, gospodãririi apelor şi dezvoltãrii durabile, pe care le supune Guvernului spre adoptare;
3. propune autoritãţilor competente sau, dupã caz, stabileşte, în condiţiile legii, instrumentele juridice, instituţionale, administrative şi economico-financiare pentru stimularea şi accelerarea integrãrii principiilor şi obiectivelor de mediu în celelalte politici sectoriale;
4. propune şi recomandã autoritãţilor competente sau, dupã caz, stabileşte mãsuri care sã asigure conformarea politicilor şi programelor de dezvoltare regionalã şi localã cu Strategia naţionalã de dezvoltare durabilã şi cu obiectivele stabilite prin strategiile pentru protecţia mediului şi gospodãrirea apelor;
5. elaboreazã documentele de politicã publicã în domeniile sale de activitate;
6. elaboreazã proiecte de acte normative şi avizeazã proiecte de acte normative elaborate de alte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, care privesc sfera sa de competenţã;
7. emite acte de reglementare în domeniul sãu de activitate, potrivit prevederilor legale;
8. raporteazã sau, dupã caz, informeazã Comisia Europeanã asupra mãsurilor legislative adoptate în domeniile reglementate de acquis-ul comunitar de mediu, potrivit domeniilor sale de responsabilitate, suplimentar faţã de procesul de notificare a mãsurilor naţionale care transpun acest acquis;
9. coordoneazã activitatea de avizare, promovare, realizare şi monitorizare a investiţiilor de protecţie a mediului şi de gospodãrire a apelor;
10. coordoneazã activitatea de administrare a patrimoniului unitãţilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa;
11. fundamenteazã şi elaboreazã programe privind protecţia mediului şi gospodãrirea apelor, în scopul asigurãrii dezvoltãrii durabile;
12. asigurã, la nivel naţional, controlul respectãrii de cãtre persoanele juridice şi fizice a reglementãrilor din domeniile mediului şi gospodãririi apelor;
13. reprezintã Guvernul în relaţiile cu organisme interne şi internaţionale din domeniile mediului, gospodãririi apelor şi dezvoltãrii durabile;
14. asigurã organizarea şi dezvoltarea activitãţii de cercetare ştiinţificã şi inginerie tehnologicã şi stabileşte conţinutul şi prioritãţile programelor de dezvoltare şi cercetare în domeniile sale de activitate;
15. asigurã, în condiţiile legii, elaborarea de studii şi cercetãri necesare domeniilor sale de activitate şi acţioneazã pentru valorificarea rezultatelor acestora;
16. asigurã, prin compartimentele proprii sau unitãţile subordonate, controlul respectãrii legislaţiei în domeniile protecţiei mediului, gospodãririi apelor şi siguranţei în exploatare a barajelor şi constatã contravenţiile pentru nerespectarea acesteia, aplicã sancţiunile şi, dupã caz, sesizeazã organele de urmãrire penalã, potrivit prevederilor legale;
17. organizeazã evenimente, elaboreazã şi sprijinã editarea publicaţiilor de specialitate şi de informare din domeniile sale de activitate;
18. organizeazã şi coordoneazã elaborarea de studii şi proiecte pentru investiţii în domeniile mediului, gospodãririi apelor, meteorologiei, hidrologiei şi hidrogeologiei;
19. identificã şi propune indicatori privind dezvoltarea durabilã, mediul şi gospodãrirea apelor şi colaboreazã cu Institutul Naţional de Statisticã în scopul adaptãrii continue a statisticii la cerinţele naţionale şi al corelãrii cu datele statistice internaţionale;
20. iniţiazã, direct sau prin unitãţile aflate în coordonarea ori sub autoritatea sa, proiecte de parteneriat public-privat, negociazã, semneazã şi realizeazã contractele de parteneriat public-privat, în conformitate cu prevederile legale în domeniu;
21. iniţiazã, negociazã şi asigurã punerea în aplicare a prevederilor tratatelor internaţionale din sfera sa de competenţã, reprezintã interesele statului în diferite instituţii şi organisme bilaterale şi internaţionale şi dezvoltã relaţii de cooperare cu instituţii şi organizaţii similare din alte state, în condiţiile legii;
22. întreprinde acţiuni şi iniţiative, potrivit competenţelor stabilite de lege, pentru participarea României la acţiunile de cooperare bilateralã şi multilateralã, la nivel subregional, regional şi global, pentru valorificarea oportunitãţilor şi facilitãţilor de asistenţã financiarã, tehnicã, tehnologicã şi ştiinţificã;
23. exercitã şi alte responsabilitãţi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale şi ale actelor juridice internaţionale la care România este parte;
24. asigurã cadrul juridic şi instituţional pentru facilitarea şi stimularea dialogului asupra politicilor, strategiilor şi deciziilor privind mediul şi dezvoltarea durabilã;
25. coordoneazã elaborarea formei finale a poziţiei României în promovarea noului acquis de mediu la nivelul Uniunii Europene;
26. programeazã, coordoneazã şi monitorizeazã utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeanã în domeniile sale de activitate;
27. asigurã accesul publicului la informaţiile de mediu, consultarea şi participarea acestuia la luarea deciziilor privind mediul;
28. iniţiazã şi dezvoltã programe de educaţie şi de instruire a specialiştilor în domeniul sãu de activitate, colaboreazã cu ministerele, cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţiile de învãţãmânt, ştiinţã şi culturã, cu reprezentanţii mijloacelor de informare a publicului;
29. asigurã relaţia cu Parlamentul României, cu sindicatele şi patronatele din sfera sa de activitate, precum şi cu mass-media.
(2) Ministerul Mediului îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de actele normative în vigoare.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Mediului colaboreazã cu celelalte autoritãţi şi instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale.
ART. 4
Ministerul Mediului, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, îndeplineşte şi urmãtoarele atribuţii specifice:
1. solicitã autoritãţilor şi instituţiilor din cadrul administraţiei publice centrale informaţii necesare elaborãrii Strategiei naţionale de dezvoltare durabilã în acord cu politica europeanã în materie, elaboreazã strategia, pe care o supune Guvernului spre adoptare;
2. solicitã autoritãţilor administraţiei publice centrale rapoarte cu privire la realizarea obiectivelor Strategiei naţionale de dezvoltare durabilã pe domeniile de responsabilitate ale acestora şi propune, dupã caz, revizuirea planurilor de acţiune în scopul atingerii ţintelor stabilite prin strategie;
3. coordoneazã şi urmãreşte implementarea legislaţiei naţionale armonizate cu prevederile şi cerinţele legislaţiei comunitare de mediu;
4. coordoneazã elaborarea şi supune aprobãrii Guvernului Planul naţional de acţiune pentru protecţia mediului;
5. urmãreşte implementarea Planului naţional de acţiune pentru protecţia mediului;
6. aprobã instrucţiuni privind elaborarea planurilor locale şi regionale de acţiune pentru protecţia mediului;
7. asigurã raportarea indicatorilor de mediu din sistemul indicatorilor de dezvoltare durabilã la organismele internaţionale, pe baza datelor furnizate de celelalte autoritãţi responsabile de implementarea strategiilor sectoriale;
8. elaboreazã, actualizeazã şi urmãreşte aplicarea strategiilor, planurilor şi programelor naţionale sectoriale în domeniile protecţiei mediului şi gospodãririi apelor, dupã cum urmeazã:
a) Strategia naţionalã şi Planul naţional de acţiune privind protecţia atmosferei;
b) Strategia naţionalã şi Planul naţional de acţiune în domeniul schimbãrilor climatice;
c) Strategia naţionalã şi Planul naţional de gestiune a deşeurilor;
d) strategiile şi planurile naţionale privind gestionarea substanţelor şi preparatelor periculoase;
e) Strategia naţionalã şi Planul naţional pentru conservarea biodiversitãţii;
f) Strategia naţionalã şi Planul naţional privind biosecuritatea;
g) Strategia naţionalã de management al riscului la inundaţii;
h) Strategia naţionalã şi Planul naţional de acţiune pentru gospodãrirea resurselor de apã;
i) Strategia de management integrat al zonei costiere şi Planul strategic de acţiune pentru reabilitarea şi protecţia Mãrii Negre;
j) Programul naţional de reducere progresivã a emisiilor de SO(2), NOx, COV şi NH(3);
k) Programul naţional de reducere a emisiilor de SO(2), NOx şi pulberi provenite din instalaţiile mari de ardere;
l) Programul operaţional sectorial pentru infrastructura de mediu;
9. coordoneazã activitãţile în domeniul schimbãrilor climatice în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de gaze cu efect de serã şi adaptarea la efectele schimbãrilor climatice;
10. coordoneazã şi monitorizeazã procesul de implementare a Schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de serã;
11. coordoneazã actualizarea anualã a Registrului naţional privind inventarul instalaţiilor care intrã sub incidenţa prevederilor legale privind prevenirea şi controlul integrat al poluãrii şi elaboreazã raportãrile solicitate de instituţiile europene şi internaţionale;
12. îndeplineşte funcţiile de secretariat tehnic şi administrativ pentru tratatele, convenţiile şi acordurile internaţionale din domeniile sale de responsabilitate, precum şi de punct focal naţional şi/sau de autoritate naţionalã competentã pentru activitãţile aflate în coordonarea unor instituţii, organisme şi organizaţii internaţionale, în conformitate cu prevederile tratatelor internaţionale la care România este parte;
13. asigurã secretariatele comisiilor mixte în domeniul mediului şi gospodãririi apelor, înfiinţate pentru implementarea acordurilor şi convenţiilor bilaterale;
14. elaboreazã şi promoveazã acte normative necesare punerii în aplicare a prevederilor procedurii de organizare şi coordonare a Schemei de management şi audit de mediu (EMAS), care permite participarea voluntarã a organizaţiilor la aceastã schemã;
15. asigurã elaborarea de cercetãri, studii, prognoze, politici şi strategii în domeniul protecţiei mediului, în scopul obţinerii datelor şi informaţiilor necesare în vederea fundamentãrii deciziilor privind mediul şi dezvoltarea durabilã, precum şi al promovãrii programelor de dezvoltare în domeniul mediului;
16. coordoneazã activitãţile privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiental;
17. coordoneazã activitãţile privind evaluarea şi gestionarea calitãţii aerului;
18. coordoneazã şi supravegheazã respectarea prevederilor privind substanţele şi preparatele periculoase, în colaborare cu celelalte autoritãţi competente, potrivit legii;
19. coordoneazã şi supravegheazã respectarea prevederilor privind solul, subsolul şi gestionarea deşeurilor, în colaborare cu celelalte autoritãţi competente, potrivit legii;
20. organizeazã şi coordoneazã activitatea referitoare la protecţia naturii şi conservarea diversitãţii biologice, a habitatelor naturale, a speciilor de florã şi faunã sãlbaticã, în scopul utilizãrii durabile a acestora, dezvoltarea şi buna administrare a reţelei naţionale de arii protejate, în acord cu politicile şi practicile specifice aplicate la nivel european şi global, prin crearea structurilor de administrare proprii pentru ariile protejate care necesitã constituirea acestora, aprobã regimul de administrare a tuturor ariilor naturale protejate şi executarea controlului privind respectarea legislaţiei specifice;
21. avizeazã programele de exploatare a resurselor naturale, corelate cu capacitatea de suport a ecosistemelor, în raport cu obiectivele dezvoltãrii durabile;
22. asigurã cadrul naţional privind biosecuritatea;
23. organizeazã sistemul naţional de monitorizare integratã a calitãţii şi radioactivitãţii mediului, coordoneazã activitatea acestuia şi aprobã raportul anual privind starea mediului;
24. asigurã, prin compartimentele proprii, prin unitãţile subordonate sau prin cele aflate sub autoritatea sa, secretariatele tehnice specifice activitãţilor de protecţie a mediului şi gospodãrire a apelor;
25. stabileşte regimul de utilizare a resurselor de apã şi asigurã elaborarea de cercetãri, studii, prognoze şi strategii pentru domeniul gospodãririi cantitative şi calitative a apelor, precum şi elaborarea programelor de dezvoltare a lucrãrilor, instalaţiilor şi amenajãrilor de gospodãrire a apelor;
26. colaboreazã cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale pentru amenajarea complexã a bazinelor hidrografice, valorificarea de noi surse de apã în concordanţã cu dezvoltarea economico-socialã a ţãrii, protecţia apelor împotriva epuizãrii şi degradãrii, precum şi pentru apãrarea împotriva efectelor distructive ale apelor;
27. coordoneazã elaborarea şi reactualizarea schemelor directoare de management şi amenajare a bazinelor hidrografice şi desfãşurarea activitãţilor de interes public din domeniul meteorologiei şi hidrologiei;
28. coordoneazã, prin Inspecţia de Stat a Apelor, aplicarea prevederilor legale în domeniul gospodãririi apelor;
29. asigurã baza metodologicã şi atestã persoanele juridice şi fizice pentru întocmirea studiilor de meteorologie, hidrologie şi hidrogeologie, a studiilor şi proiectelor de gospodãrire a apelor, pentru evaluarea stãrii de siguranţã în exploatare a barajelor şi a altor lucrãri hidrotehnice;
30. coordoneazã activitatea de avizare şi de autorizare, din punctul de vedere al gospodãririi apelor, a lucrãrilor care se construiesc pe ape sau în legãturã cu apele, activitatea de avizare a documentaţiilor de evaluare a stãrii de siguranţã în exploatare a barajelor existente şi a proiectelor barajelor noi, precum şi activitatea de emitere a autorizaţiilor de funcţionare în condiţii de siguranţã a barajelor aflate în exploatare şi a acordurilor de funcţionare în siguranţã pentru barajele noi;
31. organizeazã sistemul informaţional specific domeniului gospodãririi apelor şi evidenţei dreptului de folosire cantitativã şi calitativã a apelor;
32. asigurã documentaţiile necesare pentru concesionarea resurselor de apã şi a lucrãrilor de gospodãrire a apelor care aparţin domeniului public sau, dupã caz, pentru darea în administrare a acestora şi urmãreşte îndeplinirea de cãtre concesionar, respectiv administrator a sarcinilor ce îi revin;
33. stabileşte strategia organizãrii la nivel naţional a activitãţilor de meteorologie, hidrologie şi hidrogeologie, a sistemului de informare, prognozã şi avertizare asupra fenomenelor hidrometeorologice periculoase şi a sistemului de avertizare în caz de accident la construcţiile hidrotehnice;
34. coordoneazã realizarea Planului de management al fluviului Dunãrea pentru teritoriul României;
35. organizeazã periodic acţiuni de verificare a stãrii tehnice şi funcţionale a lucrãrilor hidrotehnice cu rol de apãrare împotriva inundaţiilor, indiferent de deţinãtor, şi stabileşte mãsurile ce se impun;
36. stabileşte metodologia de fundamentare a sistemului de plãţi în domeniul apelor, precum şi procedura de elaborare a acesteia;
37. dispune mãsuri de instituire a unui regim de supraveghere specialã sau de oprire a activitãţii poluatorului ori a instalaţiei care provoacã poluarea apelor;
38. elaboreazã şi urmãreşte aplicarea Programului de eliminare treptatã a emisiilor şi pierderilor de substanţe periculoase în ape;
39. elaboreazã şi promoveazã, potrivit legii, proiecte de acte normative, regulamente, instrucţiuni şi norme tehnice specifice domeniilor meteorologiei, hidrologiei, hidrogeologiei, gospodãririi apelor şi siguranţei în exploatare a barajelor;
40. coordoneazã activitatea de elaborare a planurilor de apãrare împotriva inundaţiilor;
41. organizeazã şi certificã corpul de experţi pentru evaluarea stãrii de siguranţã în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţã A şi B, precum şi activitatea de avizare a specialiştilor pentru asigurarea stãrii de siguranţã în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţã C şi D;
42. aprobã lista definitivã a barajelor, cu declararea publicã a caracteristicilor generale, a categoriei de importanţã şi a gradului de risc asociat acestora, lista barajelor cu risc sporit şi a celor din categoria de importanţã majorã, precum şi fişele de evidenţã a barajelor administrate de deţinãtorii cu orice titlu;
43. certificã personalul de conducere şi coordonare a activitãţii de urmãrire în timp a barajelor şi controleazã activitatea acestuia;
44. dispune expertizarea lucrãrilor hidrotehnice cu risc crescut de avarie şi stabileşte, împreunã cu autoritatea publicã centralã din domeniul lucrãrilor publice, mãsurile operative imediate şi de perspectivã pentru evitarea accidentelor;
45. elaboreazã lista de specificaţii tehnice şi metode standardizate pentru analiza şi monitorizarea stãrii apelor;
46. elaboreazã şi promoveazã normele de calitate a resurselor de apã legate de funcţiile apei privind calitatea apei brute pentru apa potabilã, calitatea apei necesare susţinerii vieţii peştilor şi crustaceelor;
47. coordoneazã activitatea comitetelor de bazin;
48. coordoneazã activitatea de elaborare a politicilor publice în domeniul protecţiei mediului şi gospodãririi apelor.

CAP. III
Conducerea ministerului

ART. 5
(1) Conducerea Ministerului Mediului se exercitã de cãtre ministru.
(2) Ministrul mediului reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate.
(3) Ministrul mediului rãspunde de întreaga activitate a ministerului în faţa Guvernului, precum şi, în calitate de membru al Guvernului, în faţa Parlamentului.
(4) Ministrul mediului îndeplineşte în domeniul de activitate al ministerului atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Ministrul mediului îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte normative.
(6) Ministrul mediului conduce activitatea aparatului propriu al Ministerului Mediului şi exercitã întreaga autoritate asupra unitãţilor aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea ministerului.
(7) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin ministrul mediului emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(8) Ministrul mediului îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite.
ART. 6
(1) În activitatea de conducere a ministerului, ministrul mediului este ajutat de 2 secretari de stat.
(2) Secretarii de stat exercitã atribuţiile delegate, prin ordin, de ministrul mediului.
ART. 7
În cazul în care ministrul mediului, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, desemneazã secretarul de stat care sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta.
ART. 8
(1) Secretarul general este înalt funcţionar public, numit pe criterii de profesionalism, în condiţiile legii.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Secretarul general îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministrul mediului.
(4) În realizarea atribuţiilor ce îi revin secretarul general este ajutat de un secretar general adjunct, care este înalt funcţionar public, numit pe criterii de profesionalism, în condiţiile legii.
ART. 9
(1) Pe lângã ministrul mediului funcţioneazã, ca entitãţi consultative, colegiul ministerial şi consiliul consultativ.
(2) Componenţa şi regulamentul de funcţionare ale celor douã entitãţi consultative se aprobã prin ordin al ministrului mediului.

CAP. IV
Structura organizatoricã

ART. 10
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Mediului este prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului mediului, se pot organiza direcţii, servicii, birouri şi compartimente, stabilindu-se numãrul posturilor de conducere, potrivit legii.
(2) În structura organizatoricã a Ministerului Mediului se organizeazã şi funcţioneazã, în subordinea ministrului şi a secretarilor de stat, cabinetele demnitarilor.
(3) Atribuţiile şi responsabilitãţile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Mediului se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului mediului.
(4) Statul de funcţii, structura posturilor pe compartimente, precum şi încadrarea, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de muncã pentru personalul din aparatul propriu al Ministerului Mediului se aprobã prin ordin al ministrului mediului.
(5) Numãrul maxim de posturi este de 533, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(6) Personalul necesar desfãşurãrii activitãţilor Ministerului Mediului este format din funcţionari publici şi personal contractual.
(7) Numãrul de posturi aferent fostului Minister al Mediului şi Dezvoltãrii Durabile se preia, împreunã cu fondurile corespunzãtoare, de Ministerul Mediului.
(8) Personalul încadrat pe posturile prevãzute la alin. (7) se preia de Ministerul Mediului, potrivit dispoziţiilor <>art. 21 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale.
(9) Salarizarea personalului din aparatul propriu şi din instituţiile subordonate se face potrivit legii.
(10) Ministerul Mediului preia toate drepturile şi obligaţiile fostului Minister al Mediului şi Dezvoltãrii Durabile, inclusiv bunurile mobile şi imobile aflate în administrarea sau, dupã caz, în proprietatea acestuia.
ART. 11
(1) În cadrul Ministerului Mediului funcţioneazã Direcţia generalã pentru managementul instrumentelor structurale, care îndeplineşte funcţia de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial pentru infrastructura de mediu.
(2) Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru infrastructura de mediu coordoneazã metodologic structurile desemnate ca organisme intermediare pentru Programul operaţional sectorial pentru infrastructura de mediu, organizate la nivelul celor 8 regiuni de dezvoltare stabilite prin <>Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionalã în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Organismele intermediare prevãzute la alin. (2) sunt conduse de câte un director executiv, iar numãrul şi structura posturilor pe fiecare unitate regionalã se stabilesc prin ordin al ministrului mediului.
(4) Organismele intermediare pentru Programul operaţional sectorial pentru infrastructura de mediu îndeplinesc atribuţiile delegate de autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru infrastructura de mediu şi rãspund pentru îndeplinirea acestora.
ART. 12
Ministerul Mediului are în subordine, sub autoritate sau în coordonare, dupã caz, unitãţile prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 13
Structura organizatoricã, regulamentele de organizare şi funcţionare, statele de funcţii, numãrul de posturi şi încadrarea personalului din unitãţile bugetare care funcţioneazã în subordinea Ministerului Mediului, prevãzute în anexa nr. 2, se aprobã prin ordin al ministrului mediului, în limita numãrului maxim de posturi, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 14
(1) În subordinea Ministerului Mediului se organizeazã şi funcţioneazã, în condiţiile legii, unitãţi de management al proiectului şi unitãţi de implementare a proiectelor, conduse de câte un director de proiect, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul şi implementarea proiectelor finanţate prin împrumuturi externe rambursabile sau nerambursabile.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale acestor unitãţi se stabilesc prin ordin al ministrului mediului.
(3) Ministrul mediului numeşte personalul unitãţilor şi stabileşte competenţele directorului de proiect.
ART. 15
Ministrul mediului numeşte şi elibereazã din funcţie conducãtorii instituţiilor subordonate şi unitãţilor din coordonarea şi de sub autoritatea ministerului, în condiţiile legii.
ART. 16
(1) Pe lângã Ministerul Mediului funcţioneazã urmãtoarele organisme consultative:
a) Comitetul interministerial pentru coordonarea integrãrii domeniului protecţiei mediului în politicile şi strategiile sectoriale la nivel naţional;
b) Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţã (CMSU);
c) Comisia naţionalã pentru siguranţa barajelor şi a altor lucrãri hidrotehnice (CONSIB);
d) Comitetul naţional român pentru Programul hidrologic internaţional;
e) Comisia naţionalã de acordare a etichetei ecologice;
f) Comitetul consultativ de organizare şi coordonare a schemelor de management de mediu şi audit;
g) Comisia tehnico-economicã;
h) Centrul român pentru reconstrucţia ecologicã a râurilor şi lacurilor;
i) Comisia naţionalã privind schimbãrile climatice;
j) Consiliul interministerial al apelor.
(2) Membrii organismelor prevãzute la alin. (1) sunt salarizaţi de unitãţile la care sunt angajaţi, iar secretariatele tehnice permanente ale acestor organisme se asigurã de Ministerul Mediului sau de unitãţile desemnate dintre cele prevãzute în anexa nr. 2, în cadrul numãrului de posturi aprobat.
(3) Regulamentele de organizare şi funcţionare a organismelor consultative prevãzute la alin. (1) lit. a)-i), precum şi componenţa acestora se aprobã prin ordin al ministrului mediului.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 17
(1) Ministerul Mediului are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme stabilit potrivit actelor normative în vigoare.
(2) Pentru activitãţi specifice de control la unitãţile din subordine, pentru deplasãri în caz de poluare, accidente industriale, apãrare împotriva inundaţiilor şi fenomenelor meteorologice periculoase, pentru realizarea atribuţiilor ce revin organismelor intermediare pentru Programul operaţional sectorial pentru infrastructura de mediu, precum şi în caz de alte urgenţe de mediu şi de gospodãrire a apelor se utilizeazã un numãr de 12 autovehicule cu un consum lunar de 300 litri/autovehicul.
ART. 18
Numãrul autoturismelor pentru transportul personalului şi pentru alte utilizãri speciale, precum şi cota de consum lunar alocatã pentru unitãţile subordonate se stabilesc prin ordin al ministrului mediului, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 19
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 20
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã:
a) alineatele (2) şi (5) ale articolului 8 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 459/2005 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 462 din 31 mai 2005, cu modificãrile ulterioare;
b) alineatul (6) al articolului 7 şi articolul 20 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.224/2007 pentru organizarea şi funcţionarea Gãrzii Naţionale de Mediu, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 743 din 1 noiembrie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) articolul 26 din anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 367/2002 privind aprobarea Statutului de organizare şi funcţionare a Administraţiei Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii" şi a componenţei nominale a Consiliului ştiinţific, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 282 din 25 aprilie 2002, cu modificãrile ulterioare;
d) <>Hotãrârea Guvernului nr. 368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 284 din 27 aprilie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul mediului,
Nicolae Nemirschi

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 5 februarie 2009.
Nr. 57.


ANEXA 1






STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Mediului


┌─────────────────────┐
│ NUMAR MAXIM DE │
│ POSTURI: 533 │
│EXCLUSIV DEMNITARII │
┌─────────────┐ ┌───────────────────┐ ┌────────────┐ │ SI POSTURILE │
│ COLEGIUL ├────┤ MINISTRU ├────┤CONSILIUL │ │AFERENTE CABINETULUI │
│MINISTERULUI │ │ │ │CONSULTATIV │ │ MINISTRULUI │
└─────────────┘ └──┬───┬───┬─┬─┬─┬──┘ └────────────┘ └─────────────────────┘
┌────────────────────────┐ ┌────────────────┘ │ │ │ │ └─────────────────────┐ ┌────────────────────┐
│* CORPUL DE CONTROL ├─┤ │ │ │ │ ├─┤ CABINET MINISTRU │
│ AL MINISTRULUI │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────┘ │ ┌────────────────┐ │ │ │ │ ┌────────────────┐ │ └────────────────────┘
┌────────────────────────┐ │ │SECRETAR DE STAT├─┘ │ │ └─┤SECRETAR DE STAT│ │ ┌────────────────────┐
│ ** AUDIT PUBLIC INTERN ├─┤ └────────┬───────┘ │ │ └────────┬───────┘ ├─┤CONSILIER DIPLOMATIC│
└────────────────────────┘ │ │ ┌─────────┐ │ │ │ ┌─────────┐│ └────────────────────┘
┌────────────────────────┐ │ └─┤ CABINET │ │ │ └─┤ CABINET ││ ┌────────────────────┐
│DIRECTIA COMUNICARE ├─┤ └─────────┘ │ │ └─────────┘├─┤ ** INSPECTIA DE │
│ SI ORGANIZARE │ │ │ │ │ │ STAT A APELOR │
└────────────────────────┘ │ │ │ │ └────────────────────┘
┌────────────────────────┐ │ │ │ │ ┌─────────────────────┐
│ ** ORGANISMUL DE ├─┤ │ │ ├─┤ ** UNITATEA DE │
│COORDONARE TERITORIALA │ │ │ │ │ │PROGRAME FINANTATE UE│
└────────────────────────┘ │ │ │ │ └─────────────────────┘
┌────────────────────────┐ │ │ │ │ ┌─────────────────────┐
│ RESPONSABIL CU ├─┤ │ │ ├─┤ COMPARTIMENTUL │
│MANAGEMENTUL CALITATII │ │ │ │ │ │DOCUMENTE CLASIFICATE│
└────────────────────────┘ │ │ │ │ └─────────────────────┘
┌────────────────────────┐ │ │ │ │ ┌─────────────────────┐
│COMPARTIMENTUL PREVENIRE├─┘ │ │ └─┤ DIRECTIA AFACERI │
│ RISCURI PROFESIONALE │ │ │ │ EUROPENE SI RELATII │
│ SI PROTECTIE │ │ │ │ INTERNATIONALE │
└────────────────────────┘ │ │ ┌────────────────┐ └─────────────────────┘
│ └──────┤SECRETAR GENERAL│
│ └──────┬─────────┘┌────────────────────────┐
│ ├──────────┤SECRETAR GENERAL ADJUNCT│
│ ┌────────────┴─────┐ └────────────────────────┘
│ │ *** UNITATEA DE │
│ │ POLITICI PUBLICE │
│ └──────────────────┘
┌───────────────────┬──────────────────┬────┼───────────────────┬───────────┬─────────────┐
┌───────┴───────┐ ┌─────────┴────────┐ ┌───────┴─┐ ┌┴───────────┐ ┌─────┴─────┐ ┌───┴──────┐ ┌────┴────┐
│ DIRECTIA │ │DIRECTIA GENERALA │ │ │ │DIRECTIA │ │ │ │ DIRECTIA │ │DIRECTIA │
│GENERALA PENTRU│ │PROTECTIA MEDIULUI│ │DIRECTIA │ │GENERALA │ │DIRECTIA │ │ GENERALA │ │ GENERALA│
│ MANAGEMENTUL │ │ SI DEZVOLTARE │ │PROTECTIA│ │PENTRU │ │GENERALA DE│ │LEGALITATE│ │ BUGET- │
│INSTRUMENTELOR │ │ DURABILA │ │NATURII │ │MANAGEMENTUL│ │ INVESTITII│ │SI RESURSE│ │ FINANTE │
│ STRUCTURALE │ │ │ │ │ │ APELOR │ │ │ │ UMANE │ │ │
└───────────────┘ └──────────────────┘ └─────────┘ └────────────┘ └───────────┘ └──────────┘ └─────────┘


--------------
* Se organizeaza la nivel de directie.
** Se organizeaza la nivel de serviciu.
*** Se organizeaza la nivel de compartiment.


ANEXA 2

1. Unitati care functioneaza in subordinea Ministerului Mediului




┌────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitatii │
│crt.│ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ I. │Institutii publice cu personalitate juridica finantate integral din bugetul de stat │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Agentia Nationala pentru Protectia Mediului │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Garda Nationala de Mediu │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│II. │Unitati fara personalitate juridica finantate integral din bugetul de stat │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Organismul Intermediar pentru Programul Operational Sectorial "Mediu" Bacau pentru │
│ │Regiunea 1 - Nord-Est │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Organismul Intermediar pentru Programul Operational Sectorial "Mediu" Galati pentru Regiunea 2 -│
│ │Sud-Est │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Organismul Intermediar pentru Programul Operational Sectorial "Mediu" Pitesti pentru │
│ │Regiunea 3 - Sud-Muntenia │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Organismul Intermediar pentru Programul Operational Sectorial "Mediu" Craiova pentru │
│ │Regiunea 4 - Sud-Vest Oltenia │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Organismul Intermediar pentru Programul Operational Sectorial "Mediu" Timisoara pentru │
│ │Regiunea 5 - Vest │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6. │Organismul Intermediar pentru Programul Operational Sectorial "Mediu" Cluj-Napoca pentru │
│ │Regiunea 6 - Nord-Vest │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7. │Organismul Intermediar pentru Programul Operational Sectorial "Mediu" Sibiu pentru Regiunea 7 - │
│ │Centru │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8. │Organismul Intermediar pentru Programul Operational Sectorial "Mediu" Bucuresti pentru │
│ │Regiunea 8 - Bucuresti-Ilfov │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│III.│Unitati cu finantare externa si de la bugetul de stat │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Unitati de management al proiectului (UMP) │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Unitati de implementare a proiectului (UIP) │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ IV │Institutii publice finantate din venituri proprii si de la bugetul de stat │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Agentia Nationala pentru Arii Naturale Protejate │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Nota:
Numarul maxim de posturi finantate de la bugetul de stat pentru institutiile prevazute la cap. I, II si IV este de 3.861.

2. Unitati care functioneaza sub autoritatea Ministerului Mediului




┌────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitatii │
│crt.│ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Administratia Nationala de Meteorologie │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



3. Unitati care functioneaza in coordonarea Ministerului Mediului




┌────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitatii │
│crt.│ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ I. │Unitati finantate din venituri proprii │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului - ICIM Bucuresti │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Marina "Grigore Antipa" - I.N.C.D.M. Constanta │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Institutul National de Cercetare-Dezvoltare "Delta Dunarii" - I.N.C.D.D.D. Tulcea │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Administratia Fondului pentru Mediu │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Administratia Nationala "Apele Romane" │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016